Partyflock

Forumonderwerp · 677075
Sinds ik bij me ex ben gegaan weet ik dat ik borderline in combinatie met adhd heb.
Na verdiepen in die 2 onderwerpen besefte ik dubbel zo hard dat het heel moeilijk leven met mij was (met muh ex net zo hoor).
Ik wist dat ik er last zou als ik een nieuwe relatie zou krijgen maarjah zoveel?

Pfff ik maak het me vriend af en toe egt heel errug moeilijk...

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Borderliner zelf of partner?
ik vraag me af, kun je als je borderline hebt wel een relatie hebben????
met mij gaat het echt heel moeilijk,maar ik wil wel graag weten hoe anderen er mee om gaan.

waarom kan jij dan volgens jou geen relatie aan gaan??
ik kamp steeds met stemmingswisselingen,dat is voor een jongen erg moeilijk. bij mij gaat het steeds stuk.ik wil graag weten hoe anderen er mee om gaan

maar stemmingswisselingen zijn toch juist lekker als partner,want iedere dag eten van hetzelfde stukje vlees is ook weer zo wat..

toch?

en helemaal niet aan deneken of je het wel goed doet..
als je dat niet doet dan zal jou vriend dat wel tegen je zeggen..

doe lekker zeker en blijf jezelf zonder te denken he vind hij mij wel leuk??

en ik als jongen leef ook erg met stemmingswisselingen,maar weet mijzelf dan te beheersen..

ik zal zeggen test jezelf daar eens in..
in plaats van anderen testen wat zei wel niet van jou vinden..
laatste aanpassing

Als je last van stemmingswisselingen hebt moet je jezelf proberen af te remmen als je merkt dat je erg in een bepaalde emotie zit.

Als je dat lukt dan word je gevoelsleven evenwichtiger.
Je hebt dan wat minder last van diepe dalen en hogen pieken. Dat maakt je wat evenwichtiger.
Stemmingswisselingen zijn idd een hoofdkenmerk van een borderline. Maar ik heb al 7,5 jaar een relatie met dezelfde partner en dat gaat nog altijd supergoed. Hij respecteerd mij en weet precies waar mijn soms nogal typerende gedrag vandaan komt en hij neemt dat.Ik vind het een absolute kanjer!!!!

Dus Lady Daantje niet zo onzeker en just try it! (f)
Een goede vriendin van mij is borderliner en heeft een relatie gehad van bijna 3 jaar...

Toch liep het spaak, extreem jaloerse trekjes, woede uitbarstingen die nergens over gingen, stemmetjes in haar hoofd, snijden etc.

Een borderliner moet eerst zichzelf kunnen accepteren en onder controle krijgen om een relatie stabiel te houden.

Hij was ontzettend geduldig met haar, maar hij heeft uiteindelijk voor zichzelf gekozen.

Ik zeg niet dat je geen relatie met een borderliner kunt opbouwen, maar je moet alleen heel sterk in je schoenen staan, want je kunt er zelf ook psychisch aan onderdoor gaan.

En over relaties. Ik ga zelf nu al 3 jaar met dezelfde jongen. We hebben de nodige dingen meegemaakt door mn jaloezie en wantrouwen en achterdochtigheid. TOch gaat het op het ogenblik heel goed. Heb mezelf redelijk onder controle.
Het overlijden van mn opa heeft wel voor een sterkere band gezorgd:yes:
toch nog iets positiefs uit iets negatiefs:yes:
ik denk dat een relatie dus best heel goed mogelijk is als je maar goed jezelf in de hand probeert te houden.
laatste aanpassing door een beheerder
Miss, jezelf in de hand houden is soms knap lastig inderdaad maar een gevoel/emotie forceren is ook niet goed natuurlijk! Soms moet je lijf het gewoon kwijt en kun je jezelf beter laten gaan en goed nadenken waar die emotie of handeling op dat moment vandaan komt.

Ben zelf geen voorstander van medicatie e.d. en probeer er tot nu toe zelf uit te komen wat eigenlijk best goed werkt moet ik zeggen. Ik schrijf veel van me af en probeer er zo achter te komen waar dat gevoel vandaan komt. Mijn naasten weten ook waarom ik soms zo dom kan doen en dat is fijn om begrepen te worden! Sommige dingen kom je echter zelf niet meer uit en daarom raadt ik je aan hulp te zoekn voor je probleem, als je dat nog niet had gedaan tenminste :-D

Ow ja, wat ik wel eens gehoord en gelezen heb is dat je over een borderline heengroeid. Er is dus nog hoop ;-p hahaha

(f)

in lengte of in de breette??
breette??? Leer es Nederlands :[

brete??
breete?
leg het eens uit hoe het dan wel moet
raar woord

:/
laatste aanpassing

Jezus sluit dit topic maar want het gaat weer helemaal nergens over.

Ervaringen: Prima, niks mis mee, juich ik zelfs toe

Mening geven: Prima maar hou het beperkt. Feit over BL is dat ze zich heel snel aangevallen voelen. Als je een mening hebt over BL zorg er dan voor dat je er voldoende over weet om er een mening over te geven. Als je echt weet wat BL inhoudt en NIET alleen van theorie zouden er lang niet zoveel kutopmerkingen geplaatst worden en weer van die leuke discussies waardoor de eerdere topic ook is gesloten. Nu gaat het alweer dezelfde kant op.

En even ter info: WJ was NIET de reden waarom er een topic is gestopt, dat waren dit soort geintjes die hier nu uitgehaald worden.

En het is breedte
laatste aanpassing

uhm dus volgens jouw bestaat er alleen serieuze borderline??

kijk je kan het natuurlijk ook in een zielig hoekje schuiven..,maar om je hier nou zo druk om te gaan maken??

jeetje zeg..kop op man

denk bv aan de zon ofzo als je je opgefokt voelt..

het komt wel goed..

(F)..thanks voor de oplossing

Idd zwaar irritant als er van die betweters het forum opkomen en gaan vertellen dat het topic dubbel enz. Laat die mensen nou gewoon? Volgens mij is niet bij iedereen bekend (ook bij sommige admins) wat een forum nu eigenlijk is? Praten over hetgene waar je mee zit of gewoon iets leuks vertellen. Je kan wel weer een forum van drie maanden terug gaan lezen, maar die is hartstikke doodgebloed en missch heb jij wel weer een andere invalshoek...

On Topic:

Ik heb een huisgenootje gehad en zij had ook Borderline. Maar ik merkte er zelf vrij weinig van. Ze vertelde wel eens iets of ik vroeg er naar maar het is heel moeilijk uit te leggen hoe je je voelt. Nu was ik niet ontzettend 'close'met haar dus ik weet niet hoe het is om met een bordeliner een relatie te hebben. Maar als buitenstaander merk je het vaak geeneens...

Ze zeggen ook dat Bordeline verdwijnt na je 30e...(bij sommige dan)

Enne meiden: jullie komen er wel hoor als jullie maar mensen om jullie heen hebben die om jullie geven!

en mensen die dit topic irritant vinden...KLIK HET DAN NIET AAN! :devil:

:kusje2:

Ik bedoel helemaal niet dat er alleen maar serieuze BL bestaat, het gaat erom dat het een serieus probleem IS. En waarom IK dit bijvoorbeeld aanklik is dat ik best wel veel steun had aan het eerdere BL topic en dus was ik benieuwd hoe deze zou zijn.

Maar doe me gewoon asjeblieft een lol, hou het bij het onderwerp en loop elkaar nou niet weer af te zeiken, daar veroorzaak je alleen maar irritaties en frustraties mee. DAT is hetgene wat ik bedoel te zeggen.

Enneeeeh graag gedaan hoor spinazie ;) hihihihi

je doet goed je best hoor..

(F)

en mensen die dit topic irritant vinden...KLIK HET DAN NIET AAN!

precies, dit topic staat niet voor niks in expressie, opinie en gevoelens. Het is geen chat of onzin topic.

en zo is het maar net mensen!!
mijn vriendin heeft ook borderline
en in het begin was dat heel moeilijk om daar mee omtegaan, de ene minuut was ze heel vrolijk en dan weer onwijs down en dat heeft ook tot zelfmoord pogingen geleid.( is gelukkig maar bij 2 keer gebleven) en op momenten dat die persoon zich onwijs down voelt kan je hem/haar het beste gewoon even alleen laten, maar op begeven moment weet je wel een beetje wat je moet doen

Als ik down ben moet je me juist niet alleen laten want dan gaat het geheid fout:yes:
ook al schreeuw ik nog zo hard dat ik alleen wil zijn, in mijn hartje ben ik bang dat iedereen weggaat.:yes:
en dat ik niets meer over houdt
daar heb je helemaal gelijk in heeft ze ook weleens tegen mij gezegd en dan sla ik een arm om haar een bijvoorbeeld en dan is het van "laat me maar effe" ze willen een arm om zich heen maar tergelijkertijd met rust gelaten wirden
Ik zie niet in waarom dit topic de verkeerde kant op gaat.Mochten er weer lui komen die irritant doen laten we ze dan lekker met zn allen negeren zo ontstaat er ook geen drama....(f)

Mensen weten gewoon dat borderliners erg happig zijn en maken daar misbruik van, laat jij als borderliner dan maar zien dat dat helemaal niet altijd hoeft (ook al is dat verdomde lastig :[). Op deze manier werken de zeikerds alleen maar mee aan onze therapie joh ;-)

Het is moeilijk om een topic mee te laten werken in een therapie hoor.
Wat jij zegt :-)
Nah ik heb juist door dit topic weer veel opgedaan.
Ik moet zeggen dat ik me op dit moment heel goed voel maar me wel zorgen maak om een andere BL-er waar ik veel om geef.
Omdat ik de gevoelens ken en weet hoe diegene zich nu voelt :s

Ff over het alleen laten, ik loop ook altijd weg en ga in me slaapkamer zitten.
Op het moment dat ik me slaapkamer in loop roep ik laat me met rust.
Maar eenmaal in me slaapkamer aangekomen vreet ik me op omdat me vriend nie even komt :s
Gelukkig heb ik dan me 2 kleine ventjes die me komen vertellen dat ze van me houden en dat ik de liefste mama ben van de hele wereld :lief:

:respect: voor deze 2 kleine jongentjes die nog zo weinig weten en tog juist weten te handelen.
Zou nie weten wat ik zonder hun moest :)

Ff over het alleen laten, ik loop ook altijd weg en ga in me slaapkamer zitten.
Op het moment dat ik me slaapkamer in loop roep ik laat me met rust.
Maar eenmaal in me slaapkamer aangekomen vreet ik me op omdat me vriend nie even komt
Dat heb ik ook. Aan de ene kant wil ik echt alleen zijn maar aan de andere kant wil ik juist bij mijn vriend zijn en wil ik dat hij me vast houd enzo.

Kinderen weten eigenlijk vaak op het juiste moment de juiste dingen te doen of te zeggen :-D Ondanks dat ik ze zelf nog niet heb krijg ik altijd veel energie als de kinderen van onze buren iets liefs zeggen of doen. Het geeft je gewoon zo'n goed gevoel :-D
Kinderen weten eigenlijk vaak op het juiste moment de juiste dingen te doen of te zeggen

Dat is zeker waar :yes:

Ookal is BL en kids een moeilijke combinatie het is wel mijn drijfveer.

Ze geven je zoveel liefde en goede gevoelens terug :-D

Ik wou iets vragen maar weet ff niet meer wat :'(

Oh ja, ik heb vaak dat als ik bepaalde beslissingen heb genomen of ga nemen dat dat voordat ze zijn genomen veel onrust veroorzaken maar als ik de stap eenmaal heb genomen dat ik me dan ook een langere periode een stuk rustiger voel. Hebben jullie dat ook?
Ik heb dat wel, ik kan egt eindeloos wikken en wegen en zodra de beslissing is genomen is ut goed.

Af en toe heb/had ik echt het gevoel dat ik de enige bent die zo denkt en doet met beslissingen nemen en/of knopen doorhakken
Nou dat is absoluut niet zo hoor.
Ik heb het ook en ik hoor er meerdere over.
Maar jah dat je denkt dat jij de enige bent is volgens mij ook typisch borderline, het naar jezelf toe trekken..de onzekerheid

Dat is zeker zo. Dat teveel naar je toe trekken. Daar heb ik vandaag heel veel last van en op de 1 of andere manier krijg ik het vandaag helemaal niet uit mijn kop. Ga zo ff een dvd kijken misschien helpt dat wel.

Heb nog steeds dat onbestemde gevoel. Zo erg dat ik er ziek van wordt. Komt dat jullie ook bekend voor?

Ik heb dat ook weleens, maar das meestal een paar uurtjes geen hele dagen...

hoi mensjes

er weer een nieuw forumpie geopend... gezellig en late we dat deze x ook zo houwe...

ik heb ook niej zo een goeie deag maar hoop dat t wel weer over gaat!!!

Met mij gaat het gelukkig weer iets beter. En waar het nou vandaan komt weet ik niet. Heb wel vaak dat iets naar boven komt door iets wat ik zie of hoor maar dit komt zomaar en verdwijnt zo maar. Had het nu al 3 dagen achter elkaar en dat is echt minder.

Verder wel goed nieuws ik mag/ga meedoen met de linehan cursus. Ben alleen bang dat het zometeen mis gaat op werk omdat ik dan een ochtend in de week er niet ben. Maar dat ga ik binnenkort even goed bespreken.
nja kut borderline ja ik geef dat gewoon de schuld ervan dat het uit is tussen mij en mijn vriend.
Iemand met borderline heeft anders wel veel structuur nodig in het leven. Dat creërt een vorm van zekerheid en voorspelbaarheid. Je weet wat je aan iemand hebt en wat je niet aan iemand hebt. Ook niet altijd, maar dat vind ik dan weer een voordeel. :yes:

das makkelijk om borderline de schuld te geve...

het kan heel goed hoor! relatie met een borderliner is echt wel 10 keer moeilijker dan een 'normale'
Het is maar wat je moeilijk vindt. Ik ken "normalen" waar echt geen touw aan vast te knopen valt. Figuurlijk dan. Als je je in mensen verdiept en wilt verdiepen valt het wel mee.

idd lewis alleen diegene zijn schaars meestal is t teveel moeite...
Dat is jammer. Eigenlijk zou iedereen zich moeten verdiepen in de partner. Helaas zijn de meeste mensen liever oppervlakkig.

die zijn idd schaars...

maar ze zijn er wel :D
k heb iemand leren kennen en die heeft bl.. en nu al merk ik aan en afstoot gedrag, het maakt alles zo onzeker voor mij omdat ik nu niet weet wat diegen echt denkt.. Of wil.. Diegene heeft proffesionele hulp, en daar heb ik al diepe respect voor.. Ik wil er zijn en diegen beter leren kennen maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. Ik wil niet dat diegene het benauwd krijgt van me en weg rend, dus ik probeer nu een beetje afstand te nemen, diegen rust te geven. maar ik weet het gewoon niet zo goed. Ik kan het wel aan zolang er verteld word wat er gedacht en gevoeld word.. Sjezus moeilijk uit te leggen...