Partyflock

Forumonderwerp · 676817

Wat zou je er van vinden als:

Er op de (plastic) flesjes op de feesten een statiegeld systeem van toepassing zou zijn? Dit zorgt voor minder vervuiling op de dansvloer en minder irritatie? B.v.: Je eerste drankje betaal je dus dubbel,daarna ontvang je tegen inlevering van je lege flesje een nieuw drankje retour?

Wie is voorstander van een dergelijk systeem?
laatste aanpassing

Hé Iggi!!
Jammer dat je zo opgefokt reageerd,oké,ben het eens dat het ook bij de partycultuur zit maar wees eerlijk,meestal is het zeker als de avond vordert een bron van ergenis zeker als je lekker staat te dansen?? En NEE,werk niet bij ID&T!
laatste aanpassing

nah maak je dr niet druk om , maar gooi t dan allemaal in een topic ofzo joh ipv elke keer een nieuwe erover te openen .
gelukkig dat je niet bij id-t werkt anders hadden we ff n slotje aangevraagd ;)

maar heej kom op waarom zou je t veranderen als niemand er problemen mee heeft ?

Persoonlijk vind ik het een bron van irritatie als je lekker staat te stampen en als je andere erover hoort klnkt dit idem! Maar inderdaad,Het is wel "part of the cult"en als je aan het eind van een wereldnacht feesten om je heenkijkt kan ik er ook wel weer om lachen!! hahahaha!!

Hé Iggi!!
Wist niet dat dit onderwerp al eerder aan de orde was hier hoor? Dacht met een nieuw topic te komen en mocht dit dus reeds eerder gespeeld hebben hier dan ben ik niet diegene geweest die dat geplaatst heeft!
Artiest {SHOWLIST artist 45171, 39934}
ik vind het een goed id..
Wist niet dat dit onderwerp al eerder aan de orde was hier hoor?

Lang leve de zoekmachine :yes:

Maar om toch maar ff te reageren: In Duitsland (tenminste, een festival waar ik geweest ben) hebben ze het zo geregeld dat je voor elk glas 50 eurocent statiegeld betaald.. tegen inlevering krijg je die halve euro dus terug.. de mensen die geen zin hebben om weer naar de bar te lopen en hun glas gewoon wegflikkeren, lopen dus de andere bezoekers te spekken, want is altijd wel iemand die het uiteindelijk naar de bar brengt voor die 50 centen.. vind t wel relaxt want is idd vrijwel geen rotzooi te bekennen! En das toch wel prettig, met de gedachte in je hoofd dat je nog 2 dagen door moet ;)

Hm Je denkt wel na over het milieu..
Goed bezig ;)
Volgens mij hoopt ie dat veel mensen te lui zijn om glazen terug te brengen en denkt dan dus gewoon aan z'n portemonnee :p

jah statiegeld is wel makkelijk voor meer (cocktail) :yes:
laatste aanpassing

Ja technoJunk dat zit dr dik in :P
dat duitse systeem is prima toch..
Wou ik zeggen! (y)
Artiest {SHOWLIST artist 18870, 45726}
Ze hebben dit gedaan tijdens het virus festival in Eindhoven en het werkt wel alleen niet eerlijk als je op het laatst je beker in wil leveren en je krijgt je muntje of geld niet terug das mooi naaien zo maken ze alleen maar extra winst.

Bij sommige tenten kon je meerder bekers inleveren b.v. je leverde 2 bekers in en dan had je een nieuw drankje, maar bij andere drank stands kon dat weer niet, heel irritant dat daar geen goede afspraken over zijn gemaakt, ook naar het publiek toe!
gewoon zoals op Nature one op alle bekers statiegeld :jaja: 50 eurocent :)
Hebben ze in duitsland al jaaaaaaren! Goed plan, invoeren!!
Donder op, betaal al genoeg voor me kaartje!!!

daar mag ik toch wel een aantal bekertjes voor verslijten op een avond, en betaal ook niet voor niks al meer dan 2 euro per drankje:/

xjoYcex 7 mei 2004 02:42
Hm Je denkt wel na over het milieu..

Heeft volgens mij niet echt veel invloed op het milieu, dit.
Of ze moeten die flesjes steeds opnieuw gaan vullen ofzo..... :)
Leuk idee, maar ik denk dat het niet werkt, ik denk wel dat je hierdoor nog meer geld per feest kwijt bent.

Misschien moeten ze es wat meer bakken neer zetten om het weg te gooien. En als ze daar nou s een origineel idee voor bedachten ofzo, gooien de mensen het ook eerder netjes in de prullenbak.
ik snap eigenlijk niet echt waarom dit nog nooit een keer is uitgeprobeerd..In duisland werkt het prima..

wel relaxed een schone vloer..loopt wat makkelijker en ook wordt je broek niet zo ranzig..

een paar ker uitproberen is toch geen gek plan????
dat de vloer schoont blijft is super, lopen over een vloer dat helemaal vol ligt met plastic bekers is echt :frusty: je kan niet eens fatsoenlijk :bounce: zonder je nek te breken :x

Prima plan! Invoeren zou ik zo zeggen! Ik heb al een aantal keer bijna m’n nek gebroken over van die flügelbuisjes, breezerflesjes en ga zo maar door… Bij de eerste Sensation kon je op het laatst niet eens meer de trap bereiken door de duizenden bekertjes die ervoor lagen…
Hebben ze in duitsland al jaaaaaaren! Goed plan, invoeren!!

:jaja: (Y)
Ik ben al een keer door mn enkel gegaan door die %&*&#*$flesjes dus vind het eigenlijk een best goed idee!

Artiest Balbasaur
Best goed idee idd
Op Nature One was dat inderdaad goed geregeld. Hier ook invoeren!!!
Scheelt nog kosten ook, het schoonmaken na een feest zal dan wel een stuk sneller gaan.

ik stem voor (y)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3417, 168}
Werkzaam bij {SHOWLIST location 14513, 22781}
best leuk idee :)
Doe normaal. Ga toch niet elk flesje terug brengen :S.
Heb wel wat beters te doen dan hele avond aan de bar te staan.

Tis btw nog link ook. Mensen gaan daarom minder drank halen omdat het meer geld, tijd en moeite kost. Dus meer mensen die out gaan. Of het gewoon niet trekken.
Met flesjes op de vloer vind ik ook link, ik struikel er telkens over

idd invoeren, en iedereen bij binnenkomst een dop voor op je flesje, dat gezeik, ik vergeet em altijd mee t nemen
Ben je niet goed wijs......

ik ben altijd blij dat ik mijn beker weg kan doen, op de grond dan!! Anders loop je zowiezo de hele avond met een beker (fles) in je hand, ook als die leeg is!! (ligt ook een beetje aan hoeveel statiegeld erop zit want anders gooi ik het evengoed nog van me af)

stelletje verwende ....

kleine moeite toch om ff dat flesje weg te brengen?

een tip: misschien wat minder van dittem :xtc:, en je weet de weg naar de bar weer terug te vinden

Hallo allemaal!

Erg veel reacties tot nu toe,de basis is niet om het milieu te verbeteren,want of nou alles na afloop met een veegwagen verzameld wordt of d.m.v. retour brengen maakt voor een organisatie écht niks uit!Voor het milieu dus ook niet want dit wordt er niet beter of slechter van.Mischien dat het voor buitenevenementen als "Dancevalley" wat zou schelen mischien? Waarschijnlijk zal het wel in de opruimkosten schelen,maar de belangrijkste reden is toch wel: Minder ergenis ,schonere vloer,minder struikelgevaar en.....méér dansplezier!! en daar draait het toch om als je lekker weg bent niet?
En of die flesjes dan na inlevering vernietingd worden maakt toch niet uit? De kwaliteit van die flesjes is toch dusdanig dat recyclen niet echt haalbaar is!!
Hoop dat er bij de juiste mensen een lampje gaat branden en dit dus snel ingevoerd gaat worden!!
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Voor!!

op meerdere feesten in Duitsland doen ze het ook zo en HET WERKT! Geen uitglijers of valpartijen meer omdat de vloer niet bezaaid is met bekers en flesjes..

En om de hele tijd met een beker/flesje in je hand te staan valt best mee. En je levert em pas in als je weer nieuw drinken gaat halen. Dus je staat ook niets langer of vaker in de rij.

je zag het ook in Zwolle bij het bevrijdingsfestival het werkt echt! maar vind het wel kut dat je dubbel betaalt dat voel zo duur haha maar goed daar wen je wel aan. Maar op dat festival zag je van dié glazen geen een meer liggen behalve de rotzooi zonders statiegeld.

is opzich best wel een goed idee denk alleen niet dat het echt zal werken aangezien er een hoop mensen :vaag::vaag: zijn
laatste aanpassing

Op TimeWarp hadden ze ook zo'n systeem, maar als je dan al lang heb staan wachten bij de bar, dan heb ik geen zin meer op dan nog een keer in de rij te gaan staan om me flesje / glas weer in te leveren, denk dan al snel: laat maar, zoveel geld is het nou ook weet niet.....

Als er misschien dan een apart standje (ik weet niet of zoiets er al is, heb het zelf nog nooit gezien) waar je je lege flessen of glazen kan inleveren, het mischien iets meer effect heeft.....snellere doorstroom.....
Ik vind het nix.
In Wageningen doen ze dit al jaren op 5 mei. Statiegeld op de bierglazen. Wat krijg je dan kiddo's die die glazen van de grond oprapen en gaan inleveren. De barman sopt 2x en daar mag jij dan je bier uit gaan drinken :r lekker smakelijk.

Als ze het met de flesjes zouden doen op een feest zou het denk ik een hoop schelen. Alleen dan sta je uren in de rij voor de bar omdat iedereen die dingen in komt leveren. Dan zou je een aparte bar of stand oid moeten maken waar je die shit in kan leveren. Ik denk niet dat het echt haalbaar is.

Hoi Allemaal!

Of je nou wél of niet je flesje inleverd,dat nieuwe drankje haal je tóch wel! En als je pas binnen bent,ben je naar ik aanneem nog niet dronken of wappie! Daarna(als je dat wél zou zijn) hoef je je om afrekenen dan niet meer zorgen te maken! En Noxa ,je hebt gelijk!! Op glazen zou het niet werken waarschijnlijk en fris is het ook niet als ze die glazen dan ook nog eens om zouden spoelen!! Maar als ze het alleen al met de flesjes zouden doen scheelt dat toch ,niet...?
He ESss Als je komt inleveren kan de barbediening dan wel in een oogopslag zien wat je inleverd en retour verlangt!! Scheelt toch een loop naar jou en dus naar ik aan mag nemen een snellere bediening!! De meeste mensen blijven toch bij het zelfde soort drankje gedurende een evenement??
Op Nature 1 werkte het perfect, je gleed nergens uit over opgehoopte lege plastic bekertjes.
Zie je straks al die arme sloebers naar die weggegooide bekertjes rennen :X lijkt me wel lachen :X maar inderdaad meer fijne ruimte om los te gaan :D (y)
Jaaaaa alsjeblieft invoeren!

Bij mijn vroegere schoolfeesten werkte het al zo. Je hebt 2 muntjes, 1 rooie (1 gulden) en 1 blauwe (2 gulden). Wil je een drankje dan geef je 1 rooie en 1 blauwe, breng je je glas terug krijg je een blauw muntje weer terug. Dus je kunt de hele nacht doen met 1 blauw muntje en je koopt rooie. Maar misschien is dit lastig op grote feesten met 25000 man dus is 't misschien handig om 1 kleur muntjes te doen en altijd 't betalen met je muntjes + 1 munt per drankje. Die krijg je dan weer terug. Tja ik vind 't wel handig! Sta je op 't einde tenminste niet te stuiteren op al die waterflesjes of wordt je broek helemaal goor van de papieren bekertjes die inmiddels kapot gestampt zijn tot blubber!
Dan betaal ik wel dubbel, die bekers op de grond pleuren is het mooiste van de avond, om het maar niet over die panna's te hebben die ik uitdeel :D:D:D
Persoonlijk vind ik het een bron van irritatie als je lekker staat te stampen en als je andere erover hoort klnkt dit idem!

Dan moet je ook hakkuh.. Dan heb je nergens last van hoor!!:D
Tsja :nee:

De jeugd van tegenwoordig

Om te spelen hebben ze van die aparte gebieden, een speeltuin noemen ze dat :jaja: