Dit vond ik net ook nog. Het sprak me aan, omdat ik meerdere symptonen herken.
Temporomandibulair syndroom,
Gevoelige tanden, Sinusklachten,
Kaakpijn, Kiespijn, Pijn en Jeuk aan het Oor,
Allergische Rinitis, Trillend Ooglid
Myofasciale triggerpoints (kleine spierknopen) inde spieren van de kaak en de voorkant van de hals zijn verantwoordelijk voor een groot deel van de pijn die in verband staat met het Temporomandibulair syndroom. Triggerpoints kunnen er oor voor verantwoordelijk zijn dat de tandenen niet goed op elkaar sluiten, knakken van de kaak een ontwrichte kaak en het niet goed kunnen openen van de mond.
Bovendien is het bekend dat triggerpoints in de kaak spieren kiespijn en overgevoeligheid in de tanden veroorzaken voor warmte, kou contact. Als deze symptomen onjuist worden genterpreteerd kan onnodig tandheelkundig ingrijpen het gevolg zijn, waaronder het trekken van tanden en kiezen. Triggerpoints kunnen ook maken dat je je tanden en kiezen niet graag meer poetst en flost, wat op zijn beurt weer kan leiden tot tandbederf.
Triggerpoints in overbelaste kaakspieren zijn vaak de bron van pijn en een verstopt gevoel in het oor. Gek genoeg zijn ze tevens verantwoordelijk voor de gekmakende jeuk in je oor waar je niet bij lijkt te kunnen. Trillende oogleden en zakken onder de ogen zijn eveneens te herleiden tot triggerpoints in de kaakspieren.
Triggerpoints in de kaakspieren veroorzaken ook pijn en een drukkend gevoel in de voorkant van het gezicht, onder de ogen en boven de wenkbrauwen. Deze symptomen worden vaak - onterecht - aangezien voor sinusitis. Als medicijnen niet helpen tegen je sinuspijn, heb je een grote kans dat triggerpoints de klachten veroorzaken.
Triggerpoints de spieren van gezicht, kaak en voorkant van de hals kunnen het ontstaan veroorzaken van teveel slijm in de sinussen, neusholten en keel. Zij kunnen de eenvoudige verklaring zijn voor je loopneus, het voortdurend je keel moeten schrapen, een chronische hoest, allergische rinitis en aanhoudende hooikoorts of symptomen van verkoudheid.
Triggerpoints in de temporalisspieren in je slapen kunnen pijn en overgevoeligheid veroorzaken in je boventanden. Diffuse pijn in de kaak of boventanden, als je aan het kauwen of bijten bent, is waarschijnlijk van deze spieren afkomstig. Het kan ook zijn dat je het gevoel hebt dat je tanden niet goed op elkaar passen.
Natuurlijk kunnen al deze zeer verscheiden symptomen andere oorzaken hebben dan myofasciale triggerpoints. Maar triggerpoints zijn zo gemakkelijk te behandelen, dat het zinvol is om daar eerst op te controleren. Je kunt leren hoe je al deze symptomen kunt behandelen met behulp van zelfmassage en het Handboek Trigger-point Therapie laat je zien hoe. Voor meer informatie over triggerpoints en andere aandoeningen kunt u terecht op de homepage.
Al naar de huisarts geweest?
Daar kom ik niet voor de lol

Nee dus.
uK moet een brilletje, dan ontspannen zijn ogen
Ik heb al lenzen
Andere aanvullende vraag dus:
Is er iemand bekend met de "Triggerpoint Therapy" ??