Partyflock

Forumonderwerp · 662743
3 volgers · 36520x bekeken
Waarschuw beheerder
Denk dat ik um hier wel kan plaatsen.

Ik vraag me af ... wie lezen er nou nog eigenlijk graag boeken tegenwoordig. Tv en films en de computer kennen we allemaal wel. Maar wie lezen er nou nog regelmatig een goed boek.

En nu we het er toch over hebben: wat is je favoriete boek / schrijver
Waarschuw beheerder
Tinkerbell: heb je, als je van fantasy houdt, ook de boeken van David Eddings gelezen? Of de reeks van Roger Zelazny? Dat zijn echt geweldige fantasy reeksen! Dune is trouwens ook erg goed..
Waarschuw beheerder
Geweldig boek he Marieke?

Heb je nu alweer waarschijnlijk het beste boek van het jaar gelezen en het is nog maar 11 dagen aan de gang!
Waarschuw beheerder
donateur
Lacerda en Uneek > ja ik ben wel benieuwd hoe ik Poe z'n boeken nu ervaar. Ik heb ze toen in het frans gelezen, misschien was de vertaling ook niet goed. Ik zal 's kijken de volgende keer dat ik in m'n boekwinkel ben naar de originele versie.

Waarschuw beheerder
Ik lees graag maar helaas te weinig... Niet veel tijd dus daarom komt het er weinig van. Heb veel van Nicci French gelezen maar mn favoriet is toch wel Harry Potter :$

Waarschuw beheerder
Geweldig boek he Marieke?

Heb je nu alweer waarschijnlijk het beste boek van het jaar gelezen en het is nog maar 11 dagen aan de gang!

Ja ben bang dat je gelijk hebt
Kan naar mijn id geen ander boek tegenop.Ben aan een ander boek begonnen die vond ik direkt al saai :/

Kluun moet sneller schrijven :d
Waarschuw beheerder
Heb laatst de asielzoeker van Grunberg gelezen. Niet heel bijzonder vind ik persoonlijk (mag dan wel de AKO prijs hebben gewonnen, maar niet echt mijn ding).
Nu bezig in De Hollandse minnares van J. Rentes de Carvalho.
Volgende zal denk ik de broncode van E. Smit worden
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb van Grunberg De Joodse Messias gelezen, bizar boek, die man heeft echt een verwroongen geest af en toe. Vond het wel erg boeiend, alleen het einde was helaas wel erg over de top.
Dat verhaal van de broncode is ook bizar, heb op Nova iets erover gezien, vraag me af in hoeverre het waar was allemaal, de experts zijn van nogal tegengestelde meningen over de uitvinding.
Waarschuw beheerder
In het kader van vrij bizarre boeken zou ik als absolute aanrader Glamorama van Bret Easton Ellis kunnen aanraden.

Een geweldig boek over de New Yorkse glitterwereld in de jaren 90.
Waarschuw beheerder
'k ben eigenlijk altijd wel met een boek bezig.

Op het moment: Dochter van de nomaden, van Waris Dirie, die ook Mijn woestijn heeft geschreven.

Daarna is "Ik was 12 en fietste naar school" van Sabine d'Ardenne aan de beurt.

Een van mijn favoriete schrijvers: Yvonne Keuls.

Favoriete boek: Christiane F. Aanrader!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Dat weet ik niet Tinkerbell,dat boek ken ik niet

Gaat over n vrouw die mishandeld wordt en wat ze daar tegen doet (y) Geweldig boek :jaja:

David Eddings gelezen? Of de reeks van Roger Zelazny?

Nee, die ken ik nog niet, maar ik zal t s aan mn zus vragen, die heeft n kast vol fantasy en sf :D (y)

Waarschuw beheerder
Favoriete boek: Christiane F

Das idd een goed boek. Lekker choquerend :)

Ben nu bezig in De kunstmatige mens-hoe machines ons leven veranderen Rodny A. Brooks
Waarschuw beheerder
Komt een vrouw bij de dokter heb ik ook in 1x uitgelezen...Helemaal super..kan niet wachten op het vervolg...hoe zou het zijn met stijn...roos...luna....frenk...anne & tomas...
Pff helemaal verslaafd..

Ook een goed boek vind ik Junkies en het verotte leven van floortje bloem (die heb ik net uit)

Waarschuw beheerder
Ik hou wel van boeken lezen maar heb er nu niet veel tijd voor jammer genoeg :S

Waarschuw beheerder
Idd Mellow Melvin, das een goed boek ja.

In het kader van Heel Bizarre Boeken zou ik American Psycho van dezelfde auteur willen aanraden.
Waarschuw beheerder
Absoluut, American Psycho heb ik al 10 keer gelezen. Patrick Bateman is echt een wereldvent. Binnenkort (nou ja, einde van het jaar) komt Lunar Park uit. Zijn zesde boek en het schijnt dat er oude bekenden zoals Pat bateman en Victor Ward in terugkeren! Ben erg benieuwd.

Waarschuw beheerder
Nou is 'wereldvent' niet het eerste woord wat me te binnen schiet als ik aan Patrick Bateman denk, maar das wel goed nieuws!

Waarschuw beheerder
fantoompijn van arnon grunberg..benk nu aant lezen
Waarschuw beheerder
Boek lezen als je in de trein zit dood de tijd wel. Gaat de tijd ook veel sneller.
Waarschuw beheerder
Nog steeds bezig in de Altman code (van Ludlum & Lynds).
Ja, naast een "workaholic" bestaan blijft er max. een 20-30 minuten voor lezen over. Het boek ontwikkelt zich als een echt lekker weglezende contra-espionage thriller, met goed onderbouwde en realistische politieke verhoudingen. Daarbij gedetailleerde en topografisch kloppende locaties...

Waarschuw beheerder
Heb vorige week achter elkaar less then zero en the rules of attraction ( met het broertje van patrick bateman...sean bateman. Het is me de familie wel!!)uit gelezen van de al eerder hier genoemde brett easton ellis...

Beide boeken voor 2,50 p.s. aangeschaft bij de Slegte, dus mensen die de boekenplank nog willen aanvullen...
Waarschuw beheerder
To Robin...

Zijn dat nieuwe boeken die je bij de Slegte hebt gekocht of tweedehands?

Waarschuw beheerder
to hui,

vers van de pers... Het zijn wel de nederlandse vertalingen... Maar toch de moeite waard dacht ik zo!!
Waarschuw beheerder
De omnibus van Shopaholic van Sophia Kinsella.
Echt een relaxt boek om te lezen (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Daar zit alleen deel 4 nog niet bij he?
Waarschuw beheerder
donateur
Idd, boeken bij de Slegte kopen is super :D 2 a 3 euro voor nieuwe boeken (pockets), zowel Nederlands als Engelstalig :)
Waarschuw beheerder
Tinkerbell 22 januari 2005 19:27

donateur! Daar zit alleen deel 4 nog niet bij he?

Is er een deel 4 dan :O
Die moet ik ook hebben
Artiest {SHOWLIST artist 47414, 52876}
Waarschuw beheerder
donateur
door, release

Waarschuw beheerder
donateur
lees nooit een boek

Waarschuw beheerder
Heb ook net: "Komt een vrouw bij de dokter" van Kluun uit, in een woord: SUPER! Wat is dat een mooi boek zeg!
Waarschuw beheerder
donateur
:jaja: Deel 4 gaat over haar zus :O
Waarschuw beheerder
Dit najaar komt de opvolger op Komt een vrouw bij de dokter. Ben enorm benieuwd. Het was in ieder geval het beste boek van 2004!

Waarschuw beheerder
donateur
Doe niets anders als lezen ben al van jongs af aan een boekenwurmpje, de boeken die ik lees zijn allemaal verschillend van soort, heb nu net de omnibus van shopaholic uit, echt een vrouwnboek en leest lekker weg..
wat ik een mooi boek vind is christiane f en ik vind de schrijfstijl van daphne dechkers erg leuk, lees alleen geen sf of detectives dat trekt me dus echt niet, laatst had ik een boek over reizen tussen leven en dood allemaal ervaringen van mensen en verschijningen en wat me ook blijft intreseren is verdwijningen van mensen zoals nymphe nou zoals je leest een echt boekenwurm dus....iemand nog een echt aanrader voor me ??
Waarschuw beheerder
Ja, twee aanraders zelfs (als je ze nog niet gelezen hebt)

1. Kluun - komt een vrouw bij de dokter
2. Donna Tartt - De verborgen geschiedenis (subliem geschreven, echte pageturner, is trouwens een roman, geen intellectuele thriller zoals sommigen zeggen)

Waarschuw beheerder
Vroeger wel.
Tegenwoordig alleen studieboeken.
Maar ffies door bladeren voor een tentamen kun je geen lezen noemen :D

Waarschuw beheerder
donateur
2 mellow melvin kun je een verkorte beschrijving geven waar ik aan moet denken bij het boek komt een vrouw bij de dokter ?

ik las er al bij meer bovenstaande mensen over maar de titel zegt me echt helemaal niets...
Waarschuw beheerder
Het is een autobiografische roman van een yuppenstel. Aan het begin wordt bij de vrouw bortskanker geconstateerd. Ze zal eraan overlijden en tijdens het boek maak je het proces precies mee. De man is echter vrij bigaam en feest flink buiten de deur om het thuis vol te kunnen houden.

Het is het mooiste en beste boek dat ik in 2004 heb gelezen. Lees je in een ruk uit.

Je kunt ook een impressie krijgen op zijn weblog www.kluun.nl of bij de eerste inkijkbladzijden bij bol.com .

Waarschuw beheerder
donateur
heb net komt een vrouw bij de dokter bij bol.com besteld, ben benieuwd !!!
Waarschuw beheerder
Je zal er zeker geen spijt van krijgen!

Waarschuw beheerder
donateur
heb ik niet zo snel bij boeken, maar soms heb ik wel dat ik een boek nog een keer ga lezen om t echt te waarderen, bijvoorbeeld met de as van mijn moeder, maar ik moet voor sommige boeken ook echt een zin in dat boek bui hebben zeg maar, ik lees ook veel oorlogsboeken etc en sommige periodes leest dat niet zo lekker weg (als er al veel leed op het nieuws is bijv.) naar wat voor soort boeken gaat jouw voorkeur uit ? en lees je veel ?
Waarschuw beheerder
Mijn voorkeur gaat uit naar romans. Thrillers en detectives vind ik niets, ook fantasy niet echt (heb wel in de ban van de ring gelezen).

Enkele favoriete achrijvers zijn Bret Easton Ellis (Glamorama, Less Than Zero, American Psycho, beste boek dat ik ooit heb gelezen), Donna Tartt, Michel Houellebecq (super intelligente schrijver), Michel Faber (Lelieblank Scharlakenrood), Richard Russo (Empire falls) en Irvine Welsh (uiteraard van Trainspotting maar ook van Lijm), JD Salinger (Catcher in the Rye) en George Orwell (1984, Animal Farm).

Ik lees redelijk veel, al zijn er wel schommelingen in, omdat ik in sommige periodes enorm veel moet lezen voor mijn studie.

Ben nu trouwens bezig in Ontdekking van de hemel van Mulisch.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
heb net komt een vrouw bij de dokter bij bol.com besteld, ben benieuwd !!!

:d Dat wordt janken :d

Echt supermooi boek :yes:

Waarschuw beheerder
Laatst gelezen: Terug naar de kust - Saskia Noort

Boek is wel leuk!
Waarschuw beheerder
Ik lees echt niet graag nooit gedaan..
Heb daar het geduld niet voor..

Waarschuw beheerder
Als je een goed boek uitzoekt hoef je geen geduld te hebben hoor...

Waarschuw beheerder
donateur
wordt steeds nieuwsgieriger naar het boek er komt een vrouw bij de dokter...

Waarschuw beheerder
Dat boek gaat nu al m'n hele familie rond

Maar zeg er wel bij,dat ze er zuinig op moeten zijn 8)
Liever geen ezelsoren! :bloos:

Op mooie boeken ben ik heel zuinig,raar eigenlijk :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
de enigste 2boeken die ik met plezier heb gelezen is de domine en dat boek van die heinekeondvoerder :D
Waarschuw beheerder
Ik ben ook altijd zuinig op boeken. Kan er helemaal wild van worden als er bladzijden omgevouwen zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
ik lees geen boeken, alleen maar tijdschriften :jaja:

Waarschuw beheerder
ik ook de passie en de donald duck :jaja: