Partyflock

Forumonderwerp · 662743
3 volgers · 38355x bekeken
Waarschuw beheerder
Denk dat ik um hier wel kan plaatsen.

Ik vraag me af ... wie lezen er nou nog eigenlijk graag boeken tegenwoordig. Tv en films en de computer kennen we allemaal wel. Maar wie lezen er nou nog regelmatig een goed boek.

En nu we het er toch over hebben: wat is je favoriete boek / schrijver
Waarschuw beheerder
Engelse boeken schiet alleen op als het Engelstalig is(of je moet een vertaling beter weten dan de Nederlandse vertaling). Ik koop ook niet zo snel nieuwe boeken.

Tip 1: een bibliotheek abonnement
Tip 2: www.boekwinkeltjes.nl
Waarschuw beheerder
Bezig in Delia's vlucht van Virginia Andrews

Waarschuw beheerder
Iemand bekend met het boek: Ik haal je op, ik neem je mee van Nicollo Ammaniti ?

Las namelijk een interview van Kluun, waarin hij aangaf dat bovengenoemd boek het boek was waar hij zich het meest mee had geamuseerd in de afgelopen 5 jaar.
Heb hem gereserveerd bij de bilbliotheek maar was benieuwd of iemand hem gelezen had en zo ja wat vond je ervan ?

Artiest Mono
Waarschuw beheerder
Tijdje geleden "Antichrist" van Friedrich Nietzsche gelezen. Echt een briljant boek, vooral als je niet zoveel met (het) geloof hebt.

Paar dagen geleden "1434" van Gavin Menzies uitgelezen. Over de (mogelijke) invloed van china op de renaissance. Erg boeiend. Had alleen de engelse versie :( en gezien er redelijk wat jargon in staat was dat niet al te praktisch. Maar verder allebei echt aanraders.
Waarschuw beheerder
Heb dit boek vorig jaar met tranen gelezen :yes: erg mooi :yes:

[img width=139 height=210 cacheid=000161420003155de400dcd51a02a8b961]http://static.bol.com/imgbase0/imagebase/regular/FC/2/9/7/5/1001004002055792.jpg[/img]

Souad, geboren in een dorpje op de Westelijke Jordaanoever, groeit op in een gezin waar haar brute vader de scepter zwaait. Op zeventienjarige leeftijd wordt Souad verliefd op een jongen uit haar dorp. Ze ontmoeten elkaar een paar keer voordat het noodlot toeslaat. Souad voelt zich moe en misselijk en realiseert zich tot haar grote schrik dat zij zwanger is. Als haar ouders erachter komen wordt er geen moment geaarzeld: Souad heeft de familie onteerd en moet sterven. Op een onverwacht moment besprenkelt haar zwager haar met benzine en strijkt een lucifer af. Zwaargewond weet Souad te vluchten, waarna ze door de dorpelingen naar een ziekenhuis wordt gebracht. Daar wordt haar kind twee maanden te vroeg geboren, terwijl haar lichaam is bedekt met derdegraads brandwonden. Maar zelfs in het ziekenhuis is zij niet veilig: haar moeder probeert de eer van de familie alsnog te redden. Souad overleeft ook deze aanslag, en weet naar het buitenland te vluchten.
Geschonden is een zeer aangrijpende getuigenis van een vrouw die weigert nog langer te zwijgen en op deze manier aandacht vraagt voor de positie van vrouwen in het Midden-Oosten. Souad schreef dit boek om andere vrouwen die het slachtoffer zijn van hun familie te steunen en hun te laten zien dat het mogelijk is een nieuw leven op te bouwen.
Souad woont en werkt momenteel in Europa. Ze is al ruim tien jaar getrouwd en heeft drie kinderen.

Waarschuw beheerder
donateur
Laatst nog interessant boek gelezen: Investing in real estate van Gary Eldred.

Je moet goed Engels kunnen lezen, maar dan snap je ook hoe je geld moet maken :D
Waarschuw beheerder
Dat lijkt me een erg goed boek! -> geschonden :)
Morgen maar even in de V&d kijken
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Britt (F) op dinsdag 27 april 2010 om 21:59:
Dat lijkt me een erg goed boek!
Morgen maar even in de V&d kijken

Je mag hem wel van me kopen voor een lollie