Houellebecq is de naam.
Een andere tip: Haruki Murakami.
Iemand trouwens wel s wat gelezen van AFTh (van der Heijden)? Staat in de bieb zo ontzettend veel van m, dat ik graag wil weten wat een leuk boek is om mee te beginnen.
Die gaan mooi mee naar Indonesie
Heb ik je al vaker zien zeggen, maar leek me eigenlijk niets. Misschien toch het proberen waard.
Houellebecq is de naam. Ik heb de trilogie (Elementaire deeltjes, Platform, Mogelijkheid van een eiland) ook in mijn kast staan. Fantastisch geschreven, boeiende thematiek en idee. Als mijn Frans beter was, dan zou ik de originelen nog wel willen lezen.
John Gray - Strohonden
oor mij persoonlijk is hij absoluut de schrijver van dit moment. Ondanks dat Murakami een Japanner is, komt dit niet door in zijn boeken en leest het erg "westers" weg. Mocht je je engels redelijk onder de knie hebben, raad ik wel aan zijn boeken in het engels te lezen. Veel Nederlandse vertalingen zijn niet rechtstreeks uit het Japans vertaald, maar weer uit de Engelse waardoor het geheel toch wat minder krachtig over komt. Favoriete Murakami's van mij zijn Kafka on the Shore, Dance Dance Dance en The Wind-Up Bird Chronicle.
Ik ken eigenlijk niemand die na zijn eerste Murakami boek niet verslaafd is geraakt
Voor mij persoonlijk is hij absoluut de schrijver van dit moment. Ondanks dat Murakami een Japanner is, komt dit niet door in zijn boeken en leest het erg "westers" weg. Mocht je je engels redelijk onder de knie hebben, raad ik wel aan zijn boeken in het engels te lezen. Veel Nederlandse vertalingen zijn niet rechtstreeks uit het Japans vertaald, maar weer uit de Engelse waardoor het geheel toch wat minder krachtig over komt. Favoriete Murakami's van mij zijn Kafka on the Shore, Dance Dance Dance en The Wind-Up Bird Chronicle.
Daarnaast is de Englese versie van De Opwindvogelkronieken korter dan de originele Japanse en Nederlandse versie. Omdat men dacht dat een dergelijk dik boek niet zou verkopen. Hele hoofdstukken zijn uit die editie weggelaten, waaronder vrij geciteerd: 'een onhandige slachtpartij'.
Net de mannentester gekocht van heleen van royen. Heeft iemand m al gelezen?
ik lees de telegraaf maar meestal kijk ik liever naar hart van nederland.
Heb zelf Elementaire deeltjes en Mogelijkheid van een eiland gelezen en in mijn kast staan. Ik moet wel zeggen dat ik zijn inzichten en ideeën die uit zijn boeken naar voor komen, beduidend beter vind dan zijn schrijfstijl. Het wordt af en toe toch wel erg "plat" gebracht allemaal. Persoonlijk vind ik dat toch wel zonde van iemand die zo veel interessante wetenschappelijke en filosofische ideeën en denkbeelden heeft.