Partyflock

Forumonderwerp · 662743
3 volgers · 38340x bekeken
Waarschuw beheerder
Denk dat ik um hier wel kan plaatsen.

Ik vraag me af ... wie lezen er nou nog eigenlijk graag boeken tegenwoordig. Tv en films en de computer kennen we allemaal wel. Maar wie lezen er nou nog regelmatig een goed boek.

En nu we het er toch over hebben: wat is je favoriete boek / schrijver

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MDI op vrijdag 16 oktober 2009 om 22:32:
Houellebecq

zegt me niks,
Wat voor soort boeken zijn het?
Waarschuw beheerder
ik ben de call of chtulhu aan het lezen van hp lovecraft.

Waarschuw beheerder
Ik lees zelf heel veel, ben nu bezig met het boek Betrapt! van Marian Keyes..
Waarschuw beheerder
heb van die periodes dat ik veel lees. laatst waar ik in ben begonnen en ik echt leuk vond was : Jane Roberts - DE OPLEIDING VAN OVERZIEL 7. ben em al1 kwijt geraakt op vakantie :S

en nu lees ik dus weer ff niet. komt wel weer
Waarschuw beheerder
Houellebecq is de naam.

Ook best ;)

Vind zijn stijl wel aardig, allemaal beetje een aanklacht tegen de westerse wereld. Maar verder niet heel indrukwekkend.

Uitspraak van Mellow Melvin op woensdag 14 oktober 2009 om 21:22:
Een andere tip: Haruki Murakami.

Heb ik je al vaker zien zeggen, maar leek me eigenlijk niets.
Misschien toch het proberen waard.

Iemand trouwens wel s wat gelezen van AFTh (van der Heijden)? Staat in de bieb zo ontzettend veel van m, dat ik graag wil weten wat een leuk boek is om mee te beginnen.
Waarschuw beheerder
John Gray - Strohonden
Waarschuw beheerder
'Moffenmeisje' van Pam Jenoff net uit. Echt het mooiste boek wat ik ooit heb gelezen!! Wat een verhaal, echt een dikke aanrader!! Alleen had hem geleend van de bieb en nu wil ik hem perse hebben, is ie nergens meer in Nederland verkrijgbaar :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op zaterdag 17 oktober 2009 om 10:18:
Iemand trouwens wel s wat gelezen van AFTh (van der Heijden)? Staat in de bieb zo ontzettend veel van m, dat ik graag wil weten wat een leuk boek is om mee te beginnen.

Tsja... Is een veelschrijver, maar wel een hele goede.

Een erg actueel boek is momenteel Het Schervengericht. Gaat over een fictieve ontmoeting tussen Roman Polanski en Charles Manson. Erg goed geschreven, en onderdeel van een reeks waarvan de sequentie nog nader bepaald moet worden. De Movo Tapes is daar ook bijvoorbeeld een onderdeel van.

Je moet overigens wel van zijn stijl houden. Gaat enorm in op details. Het Schervengericht is iets van 900 pagina's lang, terwijl het zich in een gevangenis afspeelt...

Waarschuw beheerder
Geen. Boeken zijn betekenisloos geworden voor mij.
Waarschuw beheerder
donateur
Manipuleren kan je leren en Hoe word ik een rat zijn net binnen :D

Die gaan mooi mee naar Indonesie

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Untalented One b) op zondag 18 oktober 2009 om 11:24:
Die gaan mooi mee naar Indonesie

ik moet nog eens gaan bedenken wat k daarnaar toe meega nemien

Waarschuw beheerder
Bezig in Jakhalzen van het paradijs van wilbur smith
Waarschuw beheerder
De Grot - Tim Krabbe

Typisch leeslijst boek volgens mij. Tot nu toe wel aardig
Waarschuw beheerder
Net de mannentester gekocht van heleen van royen. Heeft iemand m al gelezen?

Waarschuw beheerder
heb vorige week een nieuw boek gekocht, holleeder 25 jaar poldermaffia wel geinig om te lezen.
verder lees ik zelden een boek.

Waarschuw beheerder
Heb wel een aantal favo boeken, die heb ik inmiddels ook wel 2/3x gelezen:

Judith McNaught - Verscheurd Door Het Verleden
Sophie Kinsella - Aanpakken
Sophie Kinsella - Hou Je Mond
Candace Buhsnell - Lipstick Jungle
Kristin Hannah - In Het Daglicht
Nancy Taylor Rosenberg - Verloren Onschuld

En dan heb ik er nog wat op de plank, maar die vond ik minder mooi.
Heb ook een Omnibus van Jill Karoly, daarvan moet ik er nog eentje lezen, maar zijn erg vermakelijk :D

Vandaag weer ff naar de Bibliotheek geweest, heb deze 2 meegenomen voor deze week:

Sally Koslow - Glossy
Lesley Lokkko Vergelegen
Artiest {SHOWLIST artist 13300, 34156}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op zaterdag 17 oktober 2009 om 10:18:
Heb ik je al vaker zien zeggen, maar leek me eigenlijk niets. Misschien toch het proberen waard.

Ik ken eigenlijk niemand die na zijn eerste Murakami boek niet verslaafd is geraakt :D
Voor mij persoonlijk is hij absoluut de schrijver van dit moment. Ondanks dat Murakami een Japanner is, komt dit niet door in zijn boeken en leest het erg "westers" weg. Mocht je je engels redelijk onder de knie hebben, raad ik wel aan zijn boeken in het engels te lezen. Veel Nederlandse vertalingen zijn niet rechtstreeks uit het Japans vertaald, maar weer uit de Engelse waardoor het geheel toch wat minder krachtig over komt. Favoriete Murakami's van mij zijn Kafka on the Shore, Dance Dance Dance en The Wind-Up Bird Chronicle.

Ben zelf nu bezig in Het Proces van Fransz Kafka. Dit is na Het Slot mijn tweede Kafka ervaring en ook deze bevalt weer erg goed tot nu toe. Hierna ga ik een tweede poging wagen met De Gebroeders Karamazov van Fjodor Dostojevski. Een aantal jaar geleden al eens een poging gewaagd, maar dat was duidelijk nog te vroeg. Heb er deze keer wel vertrouwen in dit, volgens velen mooiste boek ooit, uit te lezen.
Waarschuw beheerder
Houellebecq is de naam. Ik heb de trilogie (Elementaire deeltjes, Platform, Mogelijkheid van een eiland) ook in mijn kast staan. Fantastisch geschreven, boeiende thematiek en idee. Als mijn Frans beter was, dan zou ik de originelen nog wel willen lezen.

Heb zelf Elementaire deeltjes en Mogelijkheid van een eiland gelezen en in mijn kast staan. Ik moet wel zeggen dat ik zijn inzichten en ideeën die uit zijn boeken naar voor komen, beduidend beter vind dan zijn schrijfstijl. Het wordt af en toe toch wel erg "plat" gebracht allemaal. Persoonlijk vind ik dat toch wel zonde van iemand die zo veel interessante wetenschappelijke en filosofische ideeën en denkbeelden heeft.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
interrogation techniques
gedrags analyse en dader profiel
leugens en hun detectie
uitdrukking van mens en dier (darwin)
misdaad profiel
strafrecht deel 1 :frusty:
wat mannen en vrouwen zeggen met hun lichaam (y) ideaal om te gebruiken als je een avondje gaat stappen :lol:
en voor de rouwe kost macmaffia

:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op zaterdag 17 oktober 2009 om 11:14:
John Gray - Strohonden

Interessante kost, en interessante avatar :)

Ben zelf al een tijdje op zoek naar het boek De Mythe van Sisyphus van Albert Camus, maar helaas zowel in de bibliotheek als in tweedehands boekwinkeltjes hier in de buurt nog nergens kunnen vinden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niels van Mil op woensdag 18 november 2009 om 20:36:
oor mij persoonlijk is hij absoluut de schrijver van dit moment. Ondanks dat Murakami een Japanner is, komt dit niet door in zijn boeken en leest het erg "westers" weg. Mocht je je engels redelijk onder de knie hebben, raad ik wel aan zijn boeken in het engels te lezen. Veel Nederlandse vertalingen zijn niet rechtstreeks uit het Japans vertaald, maar weer uit de Engelse waardoor het geheel toch wat minder krachtig over komt. Favoriete Murakami's van mij zijn Kafka on the Shore, Dance Dance Dance en The Wind-Up Bird Chronicle.

(y)

Maar eens op de engelse afdeling vd bieb kijken dan, kon m in t nederlands trouwens ook niet vinden.
Waarschuw beheerder
Eindelijk Smeris van Welsh 2ehands gevonden :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niels van Mil op woensdag 18 november 2009 om 20:36:
Ik ken eigenlijk niemand die na zijn eerste Murakami boek niet verslaafd is geraakt
Voor mij persoonlijk is hij absoluut de schrijver van dit moment. Ondanks dat Murakami een Japanner is, komt dit niet door in zijn boeken en leest het erg "westers" weg. Mocht je je engels redelijk onder de knie hebben, raad ik wel aan zijn boeken in het engels te lezen. Veel Nederlandse vertalingen zijn niet rechtstreeks uit het Japans vertaald, maar weer uit de Engelse waardoor het geheel toch wat minder krachtig over komt. Favoriete Murakami's van mij zijn Kafka on the Shore, Dance Dance Dance en The Wind-Up Bird Chronicle.

Murakami is zeker geweldig, ik ben het alleen niet met je eens over de vertaling. Jacques Westerhoven vertaalt rechtstreeks vanuit het Japans, en hij vertaalt de meeste boeken van hem. Daarnaast is de Englese versie van De Opwindvogelkronieken korter dan de originele Japanse en Nederlandse versie. Omdat men dacht dat een dergelijk dik boek niet zou verkopen. Hele hoofdstukken zijn uit die editie weggelaten, waaronder vrij geciteerd: 'een onhandige slachtpartij'.
Waarschuw beheerder
studieboek psychologie, moet hfd 10 maandag gelezen hebben 8)
Waarschuw beheerder
Ik ben nu : ik blijf toch jullie moeder aan het lezen.
Gaat over een vrouw die 3 kinderen is verloren aan wiegendood.

En op school(mijn werk) lees ik in het boek: wij zijn wegwerpkinderen van Thea Beckman.
De kinderen moeten 20 minuten stillezen, en ik dan ook. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jlls op woensdag 18 november 2009 om 22:12:
Eindelijk Smeris van Welsh 2ehands gevonden

Geniaal boek (Y) Ooit uitgeleend en nooit terug gekregen, helaas.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mellow Melvin op donderdag 19 november 2009 om 09:04:
Daarnaast is de Englese versie van De Opwindvogelkronieken korter dan de originele Japanse en Nederlandse versie. Omdat men dacht dat een dergelijk dik boek niet zou verkopen. Hele hoofdstukken zijn uit die editie weggelaten, waaronder vrij geciteerd: 'een onhandige slachtpartij'.

hhhmm, dat wist ik helemaal niet. bedankt voor de info.
Waarschuw beheerder
ik lees de telegraaf maar meestal kijk ik liever naar hart van nederland.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
had ooit een antieke bijbel maar op een dag zat ik zonder geld en heb hem verkocht in de tweedehands boeken winkel want dan had ik weer geld voor een pakje malboro of shag of zo ha ha
Waarschuw beheerder
Ik lees nu snelle jelle :d _O_
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M@@ike op woensdag 28 oktober 2009 om 18:20:
Net de mannentester gekocht van heleen van royen. Heeft iemand m al gelezen?

Jaa, vond het wel een erg grappig boek, las ook erg snel weg! Ik hou wel van de manier waarop Heleen schrijft. Alleen het gedeelte van die robots vond ik maar wazig, voor de rest leuk boek!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ja nee ja nee op donderdag 19 november 2009 om 15:20:
ik lees de telegraaf maar meestal kijk ik liever naar hart van nederland.

Is ook t enige waarvan de film wel beter is als het boek :respect:

Waarschuw beheerder
Ben van het weekend begonnen in Long walk to freedom van Nelson Mandela

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Twilight op donderdag 19 november 2009 om 13:32:
Thea Beckman.

daar was ik vroeger helemaal gek van!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 november 2009 om 10:03:
Long walk to freedom van Nelson Mandela

bn nu halverwege ongeveer
en kan maar 1 ding zeggen super indrukwekkend
eigenlijk zou iedereen dat eens moeten lezen (vooral wilders)
Waarschuw beheerder
Zwarte Vlucht van Lis Anderson gelezen
Viel me wat tegen, personages konden niet boeien en het verhaal pakte gewoon niet echt

Nu bezig in Voetbalvrouwen, gaat over de vrouwen achter de 'grote' spelers van de 74-78 generatie
Erg vermakelijk tot nu toe

Waarschuw beheerder
De Michelangelo van Coney Island, ben zo even de auteur vergeten want ik heb het boek nog niet helemaal uit, maar geweldig! (y)
Gaat over tattoëren in de geschiedenis, welke rol het speelde. Over een jongen die dat dus gaat doen ^^
Waarschuw beheerder
'Coaching Manual: The Definitive Guide to the Process, Principles & Skills of Personal Coaching' van Julie Starr
Waarschuw beheerder
coldheart canyon - clive barker
Waarschuw beheerder
Ik ben bezig in 'waarom managers in sprookjes geloven'
Waarschuw beheerder
Gister nieuwe Folsom gekregen
Ben erg benieuwd
Waarschuw beheerder
Net binnen: 'How To Succeed In Business Using LinkedIn' van Kathleen Taylor en
Eric Butow. Hier te bestellen. Ben benieuwd.

Waarschuw beheerder
Vorige week "En je ziet nog eens wat" van Renske de Greef gekregen.. :)
Waarschuw beheerder
Nieuw Folsom viel enorm tegen :S
Nu 'Heerlijke nieuwe wereld' maar eens lezen

Waarschuw beheerder
ik ben 'Moorden in Nederland - een overzicht' aan het herlezen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Niels van Mil op woensdag 18 november 2009 om 20:49:
Heb zelf Elementaire deeltjes en Mogelijkheid van een eiland gelezen en in mijn kast staan. Ik moet wel zeggen dat ik zijn inzichten en ideeën die uit zijn boeken naar voor komen, beduidend beter vind dan zijn schrijfstijl. Het wordt af en toe toch wel erg "plat" gebracht allemaal. Persoonlijk vind ik dat toch wel zonde van iemand die zo veel interessante wetenschappelijke en filosofische ideeën en denkbeelden heeft.

Ik vind het juist een bijzondere stijl. Soms droog, beschrijvend en soms zelf plat, om opeens uit een zeer poetische hoek te komen. Maar de stijl is inderdaad wel teveel onderdanig aan de inhoud.

Overigens ben ik dan de eerste die je 'kent' die niet verslaafd is geraakt aan Murakami.
laatste aanpassing