feit is dat mensen uit de laagste sporten van de maatschappelijke ladder de buitenlanders het hardst discrimineren. Lekker je minderwaardigsheid complexje compenseren op de buitenlanders, wij zijn tenminste nederlanders !
kanker toch een eind op. ik heb er totaal geen problemen als die kale idiooten weer eens in elkaar getrapt worden op een feest in amsterdam. Hard aanpakken die gasten.
Ik zeg niet dat alle racisten laag opgeleide mensen zijn, ik zeg dat een groot gedeelte laag opgeleide mensen zijn. Discriminatie is nog altijd een gedragspatroon.
(permanent verbannen)
gewoon heel jammer.. vooral als je het nog als tattoo neemt ofzo
dan ben ik ma jammer ma ik durf er tenminste wel voor uit te komen en dat t alleen bij de lage klasse in de maatschappij voorkomt is bullshit...
Ik ken geen de onderzoeken hier niet van. Dus ga ook niet zomaar wat verzinnen. Weet wel dat het racisme in alle lagen van de samenleving voorkomt. Gewoon uit eigen ervaring en door veel nieuwsprogramma's kijken e.d.
laatste aanpassing
hahaha juiste die onwijs rijke lui en patsers zijn erg rascistisch hoor Jantje beton naja niet meer als de laag opgeleiden ofzo..
laatste aanpassing
donateur
je wil echt indruk maken met je fout geschreven moeilijke woorden volgens mij
Je komt wel een beetje 'uit de hoogte' over eigenlijk jantje
laatste aanpassing
(permanent verbannen)
jantje beton ga jij nu maar weer langs de deuren om kinder spulletjes te verkopen misschien dat je daar meer gewaardeerd word....
dus ik doe uit de hoogte als ik een woord gebruik dat iets beschrijft, wat ik anders in 2 zinnen zou moeten uitleggen ? Domme mensen hier, een normale discussie is eigenlijk hier niet te voeren
et·no·cen·tris·me (het ~)
1 neiging om de sociale groep waartoe men behoort als enige referentiepunt te beschouwen bij de beoordeling van andere
2 vorm van nationalisme waarbij het eigen volk en de eigen cultuur worden beschouwd als superieur boven andere volken en culturen
misschien zijn het wel betere opgeleide rijke tyfus mannetjes, maar je weet toch wat voor mensen het zijn, trieste sukkeltjes en kansloze figuren dus het maakt geen moer uit van welke groep ze uit de bevolking zijn.
Het zijn en blijven pannenkoeken
laatste aanpassing
(permanent verbannen)
dus ik doe uit de hoogte als ik een woord gebruik dat iets beschrijft, wat ik anders in 2 zinnen zou moeten uitleggen ? Domme mensen hier, een normale discussie is eigenlijk hier niet te voeren
jooo weer een forum wat zometeen gesloten word! ik vind ook: gewoon bek houden op een feest! en al helemaal stil zijn als je HOLLAND gaat roepen. WTF??
Zowel de mannelijke als de vrouwelijke CD-aanhang is dus laag opleid, onkerkelijk en jong. Opmerkelijk is wel dat de leeftijdspiek ligt bij de sekseneutrale gegevens tussen de 18 en 24 jaar ligt en bij de vrouwen tussen 25 en 35. Het gaat dus om twee verschillende groepen mensen: vrij jonge mannen en iets oudere huisvrouwen. In het themanummer over jongeren en extreem-rechts van het Belgische tijdschrift Jeugd en Samenleving van begin 1995 staat dat jonge vrouwen weinig interesse hebben in extreem-rechts. "Vanaf begin jaren tachtig blijkt uit scholierenonderzoeken steeds dat jongens meer instemmen met autoritaire, etnocentrische en seksistische opvattingen dan meisjes (...) Jongens blijken ook nu veel vatbaarder voor traditionele ideeën dan meisjes en aanzienlijk vaker op CD/CP'86 te stemmen (...) Meisjes blijken zich meer te gaan keren tegen het etnocentristische gedachtegoed, en wat daarmee verbonden is."
Het gaat hier over CD en CP86, dat zijn toch wel 2 partijen waar veel racisten op stemmen ja, ik denk dat dit wel een duidelijk beeld geeft dat de grootste gedeelte laag opgeleid is
2 jantje beton: Jij bent echt de enige hier die tenminste duidelijk weerlegde argumenten heeft. kan ik van de rest niet zeggen.. en dat minder opgeleide mensen eerder discrimineren klopt ook..
"Op verzoek van de BVD en Justitie tracht een groep wetenschappers de achtergronden van racistisch geweld in kaart te brengen en uiteindelijk te komen tot een 'daderprofiel'. De harde kern van de extreem-rechtse aanhang, zo weten we sinds 1994 uit een onderzoek van Buijs en Van Donselaar, bestaat overwegend uit jongemannen (tussen de 18 en 24 jaar), veelal laag opgeleid, wonend in de oude stadswijken en bij voorkeur De Telegraaf of het Algemeen Dagblad lezend. Het afgelopen decennium hebben de extreem-rechtse partijen CD en CP'86 hun tentakels echter ook uitgestrekt naar de meer modale inkomens en de minder randstedelijke regio's van Nederland.
"
Ik denk niet dat de hoogogeleide racisten op deze partijen stemmen. Aangezien deze partijen idd dombo's aantrekken en hoogopgeleiden die veel verdienen belangrijkere eigen belangen hebben om op een partij te stemmen. Zoals ondernemers vaak op VVD stemmen.
Daarom denk ik dat het grootste deel van de racisten niet op partijen als deze stemmen. Maar juist de lageropgeleiden wel.