Partyflock

Forumonderwerp · 652195
Waarschuw beheerder
Bij het horen van oude platen op feesten denk ik nog regelmatig aan de Energiehal terug. Daar hebben we met z,n allen zoveel heftige dingen meegemaakt. Iedereen liep elkaar te groeten. Als het regende en je stond in de rij werden de paraplus van mensen die net onder dat kleine afdakje stonden naar achteren doorgegeven. Je was dan al zeiknat, maat het gaat om het idee.
Die ene keer dat er geen dixies binnen stonden. Vraag ik aan iemand waar de wc's zijn, wijs hij naar een deur helemaal achterin de zaal. Die deur door, sta je buiten in de zeikregen tussen de bosjes tegen een hek aan te pissen. Echt waar!! Lekker underground he! En die keer dat ze sneeuw (piepschuim)hadden gespoten. Iedereen lag daar lekker in te chillen. Toen ik thuis kwam en me uitkleedde om te gaan slapen kwam er nog even zo'n kilo of 10 van dat spul uit m,n kleren.
Maar ook altijd waarzinnig geluid. Er stonden weleens hekken om die speakers heen. Er waren altijd gasten die het presteerden om tegen zo'n hek in slaap te vallen, of vet te spacen. Mooi gezicht altijd. Wie heeft er nog leuke verhalen in z'n hoof zitten?!

Waarschuw beheerder
donateur
Ja..die heb ik nog ;)
Waarschuw beheerder
donateur
nog 20 jaar dan kan ie geveild worden

Waarschuw beheerder
Er stonden trouwens wel een stoot aso portiers daar. Wilde je naar buiten dan was het vaak "Knaakie of 5 gulden". Je moest ze dan ook echt geen piekie geven want dan werden ze gek.

moet eerlijk zeggen dat "wij" toen als groep amsterdammers toch wel ontzag hadden voor de portiers...
te bang dat we geweigerd werden, gebeurde namelijk wel vaker dat je als amsterdammer snel ergens tussen uit gepikt werd, en de portiers van rotterdam waren niet de makkelijkste nee
Artiest {SHOWLIST artist 10553, 74453, 70844, 71694}
Waarschuw beheerder
1e x energiehal binnenkomen,

eerst rechts kijken dan denken van mwoah....

dan links kijken en zo van WOW !!!

Waarschuw beheerder
tsja altijd leeg aan de achterkant ja :D:D:D ... genoeg ruimte voor een 20 tal vage amsterdammers :D:D:D:D :bounce:
Waarschuw beheerder
Zoiets lampie!!
Weet ook niet precies hoe het geheten heeft, maar je had een kidsparty vroeger voor echte kleine kinderen in de hemkade als ik me niet vergis.

Was dat niet Hakkuh en Zaguh 4 Kids, met Gabber Piet? :D haha
Waarschuw beheerder
Ik kan me ook nog een keer herinneren dat die hele garderobe smorgens vroeg geplunderd werd en dat ik lui met 10 aussies onder hun armen naar buiten zag rennen :|

Verder vond ik de sfeer vaak iets grimmiger als bij Sporthallen Zuid en qua aankleding kwam het bij lange niet in de buurt van een feest in SPH.

Natuurlijk, het is dé hardcoretempel, maar geef mij toch maar SPH :P
Waarschuw beheerder
Josse, je hebt gelijk dat de aankleding minimaal was. Maar dat was nou juist ook dat underground gevoel. Het ging puur om de muziek, en de mensen maakten de sfeer.
Die combinatie is net als 2 mensen die sex hebben, je wordt gewoon 1. Die decoratie was eigenlijk van ondergeschikt belang.
Waarschuw beheerder
donateur
Idd... Lekker belangrijk de aankleding. Voor mij gelden er 2 dingen. Sfeer en geluid. Dat was bij de Energiehal altijd top!
Waarschuw beheerder
Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind dat een goede decoratie een toegevoegde waarde op een feest kan hebben.

Bij feesten in SPH was altijd zeer veel energie en geld gestoken voor mooie gigantisch grote decoraties aan het plafond enzo, wat mede door de duistere muziek daar voor een speciale, duistere doch hele hechte en goede sfeer zorgde.

Dat is wat ik in mijn beleving een beetje heb gemist aan de feesten in de energiehal, want die was meestal kaal en grimmig.

Maargoed, de één is daar wat kritischer in dan de ander ;)

Neemt niet weg dat ik een aantal geweldige feesten heb mogen meemaken in de energiehal (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
energiehal, want die was meestal kaal en grimmig.

misschien is dat "kaal en grimmig" wel juist hetgeen wat zorgde voor die lekkere underground sfeer
Waarschuw beheerder
weet je wat ik trouwens ook denk, dat decoraties in deze tijd echt een must zijn. Er zijn zoveel verschillende organisaties die elkaar als het ware moeten overtreffen.
Alle feesten worden met elkaar vegeleken en ze kunnen niet achter blijven.
En het ziet er natuurlijk ook geweldig uit als je zo,n aangeklede hal instapt.
Maar in de Energiehal heb ik dat toch nooit gemist.
Hadden ze het toen wel mooi aangekleed dan had iedereen denk ik snel het gevoel gehad dat ze op een commercieel feest liepen.
De opzet van elk feest is natuurlijk geld verdienen, maar je begrijpt wel wat ik bedoel!!

Waarschuw beheerder
donateur
Was dat niet Hakkuh en Zaguh 4 Kids, met Gabber Piet?
====================­====================­===============
Was in de PWA hallen in Zoetermeer, vergeet nooit dat een vriendje van mijn dochter het cool vondt dat GP ons even gedag kwam zeggen.
Jezus waar is de tijd gebleven, nu gaat ze zelf naar feesten :)
Waarschuw beheerder
tja energiehal....*zucht­*

die klote dierentuin moest zo nodig alle ruimte van de wereld hebben om dat klote oceanium neer te gooien!!

Ben er 2 x geweest erg mooi! jaartje of 15 was ik toen... maar dat zal ik nooit vergeten!!

Waarschuw beheerder
donateur
weet je wat ik trouwens ook denk, dat decoraties in deze tijd echt een must zijn. Er zijn zoveel verschillende organisaties die elkaar als het ware moeten overtreffen.
Alle feesten worden met elkaar vegeleken en ze kunnen niet achter blijven.
En het ziet er natuurlijk ook geweldig uit als je zo,n aangeklede hal instapt.
Maar in de Energiehal heb ik dat toch nooit gemist.
Hadden ze het toen wel mooi aangekleed dan had iedereen denk ik snel het gevoel gehad dat ze op een commercieel feest liepen.
De opzet van elk feest is natuurlijk geld verdienen, maar je begrijpt wel wat ik bedoel!!
====================­====================­==============
Toen kwam je gewoon ook voor de muziek en deden decoraties je niets, koste een kaartje 25 a 35 Gulden, nu verwachten mensen gewoon dat er wat an decoraties gedaan wordt, blijft ook wel een verschil tussen een HC en HS feest, HC publiek boeit uitbundige decoraties niet echt.
Waarschuw beheerder
dat waren nog eens tijden!!!!!en inderdaad toen was er veel meer saamhorigheid!!!!!
als ik aan de energiehal terug denk( ben bijna bij alle feesten geweest) dan krijg ik meteen kippevel. m effies verder dromen hoor ....................­....................­....................­.......bam .....boem ... ....tetetete te bem...... kedekedeng boemteng.
...
Waarschuw beheerder
Ook ik kan me het feestje op Koninginnedag in de Energiehal nog goed herinneren...:bounce­:
Het feest was overdag en het was onwijs mooi weer. Heb nog een hele tijd buiten in het zonnetje gezeten. 's Avonds door naar Loco in Zoetermeer. Gewoon van 's ochtends tot 's avonds gefeest :vaag:! Wat een dag was dat!

Artiest Thanoz
Waarschuw beheerder
donateur
Beste herinnering aan de Energiehal?

De Energiehal! :respect:

(en er jarenlang geholpen te hebben met oa opbouwen! :D)

Waarschuw beheerder
[img]http://www.dancefriends.net/gallery/data/509/1Energiehal.jpg[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0MQCPD6gPrnw9aTF4bPMuXUYomXrDK47Q7T19AtvaST310CQpirxjMWoc8SCXeEarwUGzxYeGe40c9hAdpflNqw/energiehal-2.BMP[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0LgAAAIUPKGg9aTF4bPMuXbJMxhwP*akIACDiYhBK2mcosuWHw1BdiUSd337ObwprDNQfWdblu2Y/energiehal4.jpg[/img]

[img]http://www.planet.nl/~peterkramer/images/energie/1.jpg[/img][img]http://www.planet.nl/~peterkramer/images/energie/2.jpg[/img]
[img]http://www.planet.nl/~peterkramer/images/energie/3.jpg[/img][img]http://www.planet.nl/~peterkramer/images/energie/4.jpg[/img]
:(
[img]http://www.planet.nl/~peterkramer/images/energie/5.jpg[/img][img]http://www.planet.nl/~peterkramer/images/energie/6.jpg[/img]
[img]http://www.planet.nl/~peterkramer/images/energie/7.jpg[/img][img]http://www.planet.nl/~peterkramer/images/energie/8.jpg[/img][img]http://www.planet.nl/~peterkramer/images/energie/9.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zo, nog even PF checken voordat we het nachtleven istappen.
Heftige foto's zien we daar. Weer dat kriebelende gevoel.
En toch ook een triest gevoel om te zien hoe THE PLACE 2 BE afgebroken wordt.
Einde van een stukje geschiedenis.
Maar zoals jullie allemaal merken: Voor veel mensen herinneringen voor het leven!!!!
En nu op naar Club Revolution!!!
Waarschuw beheerder
die onderste foto's doen pijn (n)

Waarschuw beheerder
die onderste foto's doen pijn

:jaja: :'(

maar de fotoos geven wel het verloop aan zoals t gegaan is :(:(
soms doet de waarheid pijn , ik erger me dood als ik voorbij de grond waar de energiehal zat voorbij rijd , en ziet dat het nu een parkeerplaats is :(:(

kheb wel een baksteen weten te bemachtigen tijdens de sloop van deze hal , en die staat nog steeds op muh kamer !!!

*zucht !

de goeie ouwe tijd :(
Waarschuw beheerder
donateur
Heeeeeey..zouden jullie hier niet over willen praten als ik eraan denk voel ik me alleen maar KUT omdat het The Place 2 be was voor mij..Heb geen feest gemist maar het ergste is nog de sfeer de muziek de gemoeddelijke schit eromheen geen gezeik gewoon maximaal uit je naad elke keer weer en om dit te moeten missen dat is zo KUT dat het niet te beschrijven is..daarom denk ik er meestal niet aan terug...want het zal nooit meer zo ergens zijn als die tijd toen daar en ik ben blij dat ik dat alles gelukkig mee heb mogen maken en de zwabbers van tegenwoordig oei..die maken de legende echt tot een totale sufkutzooi maar goed laat ze maar..ze snappen t gewoon niet..haha !!
(k)
Waarschuw beheerder
inderdaad, heel af en toe is er weer even de sfeer van vroeger, maar niet de hele nacht door zoals in de Energiehal :p
Waarschuw beheerder
donateur
Heeeeeey..zouden jullie hier niet over willen praten als ik eraan denk voel ik me alleen maar KUT omdat het The Place 2 be was voor mij..Heb geen feest gemist maar het ergste is nog de sfeer de muziek de gemoeddelijke schit eromheen geen gezeik gewoon maximaal uit je naad elke keer weer en om dit te moeten missen dat is zo KUT dat het niet te beschrijven is..daarom denk ik er meestal niet aan terug...want het zal nooit meer zo ergens zijn als die tijd toen daar en ik ben blij dat ik dat alles gelukkig mee heb mogen maken en de zwabbers van tegenwoordig oei..die maken de legende echt tot een totale sufkutzooi maar goed laat ze maar..ze snappen t gewoon niet..haha !!

Trouwen ? ;)
Waarschuw beheerder
ik heb er ook de spygorave meegemaakt was met oud/nieuw dit was gewoon geweldig,ze zeggen dat de toekomst alleen maar beter wordt maar deze hal bewijst het tegendeel,in de toekomst wordt namelijk nergens de,sfeer,geluid,muzi­ek enz zoals het hier in deze hal was in een woord geweldig.

Waarschuw beheerder
Hoe het toen was zal het nooit meer worden.:(
Waarschuw beheerder
donateur
als je dit zo allemaal hoor baal je er echt van dat je geen 10jaar geleden ben geboren:(
ben al lang blij dat ik mee kan maken met wat er nu is, hopelijk praten ze over 10 ook zo over de HMH

Waarschuw beheerder
jah denk als je er nooit geweest ben je er moeilijk er een voorstelling van ken maken hoe LOS deze Hal was , kheb ech wel heimwee !
en dan die andere kleine tent , alleen mensen uit Rotterdam zullen die kenneh denk :/

Pompeeee :jaja: tegenover zuiderbegraafplaats :D

*jeugd sentimenten :$

Waarschuw beheerder
tja mijn eerste pilletje (sammie) ik d8 op nightmare 2 of 3 .. ging daar voor nog nuchter :(

En het roest wat van de pijpen naar beneden kwam ;) waren vette feesten,maar door die zelfde feesten storten de e-hal ook haast in,was echt een bouwval op het eind ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Pompei nooit geweest, maar ken wel de verhalen ;)

Waarschuw beheerder
Dat was ook leuk idd :D offuh twilight :P
ik draaf door ook :jaja: !
maar heb goeie herinneringen eraan :P

Kben jammer genoeg nooit in parK geweest , maar zag ''toen voor mij'' de grote jongens wel altijd uit de knetters thuis komen de volgende dag met ze alle :devil:

kheb heimwee :$:$:P
Waarschuw beheerder
Hahaha..de Twilight, hou op man :D

Daar is het gelazer voor mij begonnen :p
Waarschuw beheerder
donateur
tsja vroeger was alles beter he :)

Artiest Mandark
Waarschuw beheerder
donateur
Energiehal :respect:

Was altijd top, vooral Terrordome was echt vet...Sons of Aliens live: Intruder Alert, Intruder Alert....

Ik heb er ook nog een paar gewerkt voor George.
Altijd leuk, zaaltje opbouwen...dat geluid kwam op de feesten van George altijd uit Duitsland.

Uiteraard heb ik nu een stukje Energiehal in mn dj room leggen :D
Waarschuw beheerder
Mijn beste feest ooit was in de Energiehal, Megarave '98......wat een geluid!!!!

Ben blij dat ik daar nog een paar mooie feesten heb mogen meemaken.
Waarschuw beheerder
donateur
Jullie moeten maar zo denken... Waar de energiehal gestopt is, gaan we nu in Ahoy verder! Laat Nightmare net zo'n vet en gezellig feest worden als zijn voorgangers in de Energiehal :respect:

Waarschuw beheerder
mee eens :jaja:

Freddy is back

Waarschuw beheerder
heb dan ook vet veel zin in nightmare :bounce:
Waarschuw beheerder
Helaas ben ik zelf op vakantie tijdens Nightmare.
Maar ik hoor graag van jullie hoe het was.
Zal vast lekker worden. Ik hoorde van een bekende dat het de bedoeling zou zijn dat elke DJ oude hardcore en nieuwe hardcore zou draaien.
Heerlijk In The Mix dus.
Alleen de sfeer zal toch niet meer aan vroeger kunnen tippen denk ik. Of er moet een stoot van de "oudere" garde rondlopen.

Waarschuw beheerder
Of er moet een stoot van de "oudere" garde rondlopen.

Ik ben er :jaja:
Waarschuw beheerder
Pffff energiehal...dat waren tijden. Voor een party heel centraal vol met kale koppen, onderling goede sfeer, iedereen groette elkaar (y), afterparty in parkzicht, daarna door naar pompei...ja goede herinneringen. :D:D:D

Waarschuw beheerder
*jeugd sentimeneten ook :jaja: :$:$
mis die tijd zeg :P

piep in muh oren , poten naar de kloteh en gewoon DOORGAAAAAAAAAAAAAAA­AAAAAAN !!! :jaja:

Rotterdam ZUid Gekkuhhuisgeluid :jaja:
Waarschuw beheerder
Ik weet nog dat ik een keer samen met een vriendin geen kaartje hadden maar me vriendin had geregeld dat iemand de nooduitgang open zou doen... eerste deur. hele groep stond er te wachten en me vriendinwas zo waus dat ze nie lekker werd en ging zitten, net op het moment dat ik haar omhoog trok ging de deur open. Ik pakte haar beet en sleurde haar naar binnen. Toen we binnen waren zei ik dansen...dus wij dansen maar al die anderen begonnen te rennen :s daar werden er dus ook meerdere van gepakt , wij echter niet. Hebben toen een topavond gehad. Ik denk nu af ern toe nog steeds wow dat ik dat durfde zeg !
Artiest {SHOWLIST artist 23213, 30, 58977}
Waarschuw beheerder
donateur
Het geluid als je aankwam bij de hal buiten .......... Toen werd het pas spannend.

Joegoslavische / Nederlandse (zo ongeveer) Portiers met gruwelijke handen en een partijtje goud en zilver in hun bek. GGGrrrrrr.. yeah!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja portiers waren geen schatjes :D

Waarschuw beheerder
- Er stonden trouwens wel een stoot aso portiers daar. Wilde je naar buiten dan was het vaak "Knaakie of 5 gulden". Je moest ze dan ook echt geen piekie geven want dan werden ze gek. -

Voor de ouwe lullen onder ons,Ringo van Parkzicht was toch ietsie lastiger ;) oke nu niet meer.

Ringo - R.I.P

Waarschuw beheerder
Ik ben geen ouwe lul !
Maar weet over wie je t heb :jaja:

Waarschuw beheerder
Whaaa Energiehal!!!! Partyplace of the Century!
Zat je op de tribune keek je naar bene een grote golf van stampende feestgangers, kippevel!
En muren echt muren van boxen, heb gasten voorbij de boxen zien lopen met een cappie op die werd gewoon door de sound afgeblazen! zucht.. good old times.

Waarschuw beheerder
altijd wel 1 min punt,die grote rooie bus van stichting naar house.Ze hadden zelfs een keer een stukkie parkeerplaats afgezet met lampen die onwijs fel waren en dan vlak langs de grond touwtjes gespannen om het af tezetten.Dus ik d8 ff binnedoor lopen ga ik ff op mijn muil door die klere touwtjes .. Was niet mn bedoeling om daar op mijn knieen tevallen .. Denk ook dat ze niet blij waren op dat momement met mijn woorden keuzen (gvd,gvd etc)