Partyflock

Forumonderwerp · 652010
Ik heb het boek van Waris Dirie gelezen (over vrouwen besnijdenis) en toen ik hem uit had, was ik zo geschokt dat ik heb besloten dat ik er aan mee moet helpen dat dit niet meer mag gebeuren (maar we gaan eerst voor de vermindering van besnijedenissen ;))

Ik heb vandaag het informatie paket van WPF. En ik ga me nu zeker opgeven als vrijwilliger.

Zijn er hier meer vrijwilligers voor wat voor organisaties dan ook?
wat zijn de plus en de min punten van de organisatie waar je bij zit?
ben je nog tegen dingen aan gelopen?
laatste aanpassing
Heel goed sum dat je hier wat aan doet! maar denk niet dat er veel verandering in zal komen! denk dat ze dit wel blijven doen!
Dy-namic, met zo'n instelling zul je idd nooit wat kunnen verbeteren nee.

Zelf eet en praat ik gemiddeld 1 x in de maand een avond met verstandelijk gehandicapten. Is super leuk en zijn vinden het ook echt lachen. Aanradertje dus.
laatste aanpassing
Yes, al sinds m'n 18e eigenlijk. Ben er zelf een beetje ingerold, maar doe veel dingen voor broertjes en zusjes van (geestelijk en/of lichamelijk) gehandicapten. Hoe goed ouders ook hun best doen, er zijn altijd dingen die ze niet thuis durven of kunnen zeggen.

Op regelmatige basis komen deze kinderen (in de leeftijd van 4 t/m 14) samen. Soms om leuke dingen te doen (ook af en toe erg belangrijk!), maar ook voor de serieuze stuff.

Vind het belangrijk om te doen maar heb er vooral veel plezier in.

Heb ook een tijdje met lichamelijk gehandicapten zelf gewerkt, maar daar heb ik slechte ervaringen mee (te grote groepen, waardoor je constant bezig bent met teveel dingen tegelijk)
laatste aanpassing

:/ dit is vrij eng moet ik zegge
Verder ga ik niemand veroordelen vanwege het feit dat ze geen vrijwillergswerk doen... je mag in mijn ogen niet je eigen mening of overtuiging aan iemand opleggen: je kan slechts proberen met argumenten iemand te overtuigen. Lukt dat niet, pech gehad.