Partyflock

Forumonderwerp · 647597

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat voor nadelige effecten heb je bij ketagebruik? Ik ben er een keer goed op fout gegaan maar wil weten wat het met je hersenen doet etc. Veel mensen blijven er positief over?

Sneek de Gékste
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Nou je gaat alles de gekste noemen.. dat is 1.

Waarschuw beheerder
Kreta? :vaag:

Waarschuw beheerder
eg waar....das gek!!
Waarschuw beheerder
donateur
Kreta?

2 Dumb: er staat "Keta", niet zo achterlijk doen.. Ketamine is de volledige naam.

Waarschuw beheerder
Ow...! :-D
Waarschuw beheerder
ow, laat dan maar zitten.

Waarschuw beheerder
hihihi
Waarschuw beheerder
Leuk ja! Jongen haalt been open aan hek en merkt het niet eens! Wat het met je hersenen doet weet ik niet precies, maar lichamelijk kan je er zeker wat aan overhouden.
Succes, en zorg dat je blijft leven he?
Kuzz
Waarschuw beheerder
donateur
Of kap gewoon met die teringzooi? :vaag:
Waarschuw beheerder
bij mensen zitten die keta hebben gehad als je nuchter bent is wel zoo onwijs lollig :)
Waarschuw beheerder
try it

Waarschuw beheerder
-1
lijpe shit dus
Waarschuw beheerder
donateur
Dan ga je je net zo voelen als Appie ;)
Waarschuw beheerder
ja fuck it ga het echt niet proberen ofzo wou gewoon ff weten hoe ongeveer het effect is

of het ergens mee te vergelijken is

Waarschuw beheerder
neem aan dat het per keer verschilt...het levert wel vette situaties op... :P :D

Waarschuw beheerder
donateur
haha Alef heeft 't zondag met eigen ogen gezien he ? ;)

weet 'r zelf weinig van :S
Waarschuw beheerder
ik vin ut te vaag spul, leek wel een combo van: GHB, paddo's, coke en alcohol :vaag: zoo vd kaart dat ik was :D

nix voor mij die wacko shit :|

Waarschuw beheerder
Ik krijg na het gebruik van ketamine altijd een migraine-aanval....

Of het is toeval... maar dat zal wel niet want ik heb een stuk of 8 keer ketamine gebruikt en elke keer kreeg ik een dag later migraine...

Daarom doe ik geen KET meer.. jammer want het was best lachen.. maar een migraine-aanval niet waard.

Is er iemand anders die hier ook last van heeft??

Waarschuw beheerder
donateur
Nog nooit last van gehad..

Waarschuw beheerder
donateur
de gekstuh!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Naast migraine aanvallen nog meer bekend over de nadelige effecten over ketaminegebruik?
laatste aanpassing
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3526, 16538}
Artiest {SHOWLIST artist 154159, 177529, 47522}
Waarschuw beheerder
donateur
http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/ketamine.htm

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Yo Ramon, bedankt!!!
Waarschuw beheerder
donateur
jij bent welkom

Waarschuw beheerder
:D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
heb het zelf nooit gebruikt maar was wel bij iemand die dat wel had gedaan hij was echt helemaal van de kaart zag rare dingen kon alleen maar brabbelen en had geen controlle meer over zijn lichaam was echt niet leuk om te zien maar toen het uit was gewerkt zei hij dat het echt vet was dus ja ... weet het niet

Waarschuw beheerder
donateur
Wanneer ik ketamine gebruikt heb snap ik er nix meer van! Ik ben de controle kwijt over mijn denken, en dat voelt heel naar.
Ik zat op Qlimax, Thialf, op de tribune, en ik d8 maar: wat doen al die mensen hier? Waar ben ik eigenlijk? oh ja, op Qlimax.Maar wat doen al die mensen hier?
Ik heb me een uur druk zitten maken over al die mensen, en er moest een nuchter iemand naast me zitten om mn handje vast te houden.
Nix voor mij dat spul.
Waarschuw beheerder
donateur
Grap van de eeuw trouwens: ik zag gister een reclame op TV van Kellog's: nieuwe cornflakes.. NU KOMT IE:

SPECIAL K.. hahahahah, ik lag echt dubbel joh!

kijk ff voor meer info over ketamine bijvoorbeeld op erowid.org hele goeie drugssite..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ienieminie, idd een cóóle site! :jaja:

Waarschuw beheerder
Dat eminem nog niet in deze topic heeft deelgenomen, dat is vreemd :s :-D

Chris

Waarschuw beheerder
Wehehehe

Waarschuw beheerder
Mja ok, zijn replies over K zijn wel de beste van iedereen, puur omdat die gast er zoveel ervaring mee heeft :-)

Eminem the K master :-D

Chris
Waarschuw beheerder
donateur
Wil het nog steeds OOIT een keer proberen.

Maar denk dat het wel verkeerd is als je niet helemaal goed in je vel zit. Of niet???

Waarschuw beheerder
Klopt.. maar dat geldt voor alle drugs...
Waarschuw beheerder
donateur
Nou zondag was voor mij de eerste keer GOED aan de K. Ben een hele ervaring rijker!

al kan ik het nog steeds niet goed berschrijven wat der allemaal is gebeurt... ik lag op de bank en ik wist wel dat ik een vriendin al wat gevraagd had maar bleef het haar steeds weer vragen... en sommige stukken weet ik helemaal niks meer van.

als ik er aan denk krijg ik het er weer warm van..

was leuk voor een keer maar ging mij soms toch iets te raar...

voor de genen die het willen proberen doe rustig aan met die shit! neem niet te veel in 1 keer!

ga het misschien nog wel een keer gebruiken maar de eesrte tijd niet weer!

snap ook niet dat lui dit elk weekend kunnen gebruiken ik zou helemaal gek worden!

Waarschuw beheerder
Dit is echt de meest rielekste drugs allertijden, in bijna alle opzichten.

- Super vaag, meest vage dingen
- Je kan eten
- Je kan slapen
- Minder verrot dan na het roken van een stick

Kortom geweldig en super

PS dat gelul over niet te veel nemen, dat zit tussen je oren, en dat gezeik over fout gaan ook. Geniet gewoon dan gaat het altijd goed en wij nemen er ook gewoon lijnen van
Waarschuw beheerder
Nou...afgelopen zondag voor het eerst gehad om de 20 min. dikke lijn..op het laatst treed je gewoon uit je eigen lichaam en kunt gewoon door de huiskamer sweven. Alleen het aparte vond ik, dat je nog wel vrij helder kunt denken...heel vaag allemaal..ga het zeker nog eens een keer proberen,alleen dan zonder dat ik alcohol heb gehad of na een feest ben geweest!

Waarschuw beheerder
donateur
ik doe mee..!!
Waarschuw beheerder
ghhehe er naar kijken is volgus mij net zo leuk :P
Waarschuw beheerder
Sorry Chris, ik lees PF niet iedere dag.

Anyway, de gevaren van Ketamine. Op zich zijn er geen gevaarlijke drugs, er is alleen gevaarlijk gebruik van drugs. Als je echter toch een idee wilt krijgen: Ketamine is waarschijnlijk de meest VEILIGE drug die er is. Ketamine wordt namelijk nog steeds op (grote) schaal gebruikt op mensen. Vooral in oorlogen en in 3e wereldlanden is het populair, maar het wordt ook vaak gebruikt bij mensen met ademhalingsproblemen en kinderen. De mythe dat het alleen een verdovingsmiddel voor dieren is is totaal onjuist.

Ketamine is ook goed onderzocht. Er zijn bijvoorbeeld ruim 10x zoveel wetenschappelijke artikelen over Ketamine dan over XTC. Het is ook al ruim 30 jaar in gebruik, en als het echt gevaarlijk zou zijn, zou het al lang volledig uit de handel zijn genomen.

De gevaren.

Dr John Lilly - wellicht de bekendste Ketamine onderzoeker - zei dat het grootste gevaar van Ketamine was dat je kon vallen. Ketamine is namelijk een verdovingsmiddel, dus als je iets gaat doen, kon je wel eens vallen, en je flink bezeren zonder dat je iets voelt. John Lilly zelf was ooit bijna verdronken in zijn bad toen ie Ketamine had gebruikt. Men zegt dan ook dat je - als je Ketamine gebruikt - altijd moet zorgen dat er iemand bij is, zodat als er iets fout gaat, die persoon kan ingrijpen.

Het andere grote gevaar is verslaving. Als je eenmaal een ECHTE Ketamine trip hebt gemaakt (een bijna door ervaring of een "out-of-body experience" bijvoorbeeld), dan wil je dat nog eens meemaken. En nog eens.

Minder gevaarlijk maar voor sommige wel erg angstig is de nieuwe ervaring. Ketamine is heel anders dan de meeste andere drugs, en als je voor het eerst K gebruikt kan dat heel eng zijn. Je eerste K-hole kan ook eng zijn. Echter, gevaarlijk is dat niet. Het beste in die sitatie is dan om er iemand bij te hebben, en gewoon te wachten tot je weer nuchter bent. Iets met veel suiker drinken kan goed helpen.

Direkt lichamelijk & psychische gevaren zijn er eigenlijk niet. Ketamine zorgt zelden voor problemen met de maag, overgeven (zoas bij XTC of GHB vaak voorkomt) zie je bij K zelden of nooit. Oververhitting (zoals bij XTC) of schokken (zoals bij GHB) komt ook niet voor. Een flinke dosis K zorgt ervoor dat je bloeddruk omhoog gaat, maar dat is maar tijdelijk, en vrij ongevaarlijk. Hartproblemen met Ketamine komen ook maar zeer zelden voor, dan moet je echt zeer veel in 1 keer injecteren.

Een overdosis K bestaat eigenlijk ook niet. Als je teveel neemt dan raak je op z'n hoogtst buiten bewustzijn ... of beter: verdoofd. Er zijn genoeg gevallen bekend van mensen die 10 gram K in 1 keer geinjecteerd hebben, en er niks aan overhielden. Dan kun je je voorstellen dat het snuiven van een lijntje vrij ongevaarlijk is (bij snuiven neem je ook minder K op en minder snel dan bij injecteren).

Anyway, Ketamine is relatief erg ongevaarlijk, maar dat betekent niet dat iedereen meteen maar moet gaan experimenteren. Belangrijk is om - als je het gaat doen - er iemand bij te hebben, en dan bij voorkeur iemand die weet wat Ketamine met je doet. Als je geen gekke dingen doet kan er weinig foutgaan.

Waarschuw beheerder
Ik wil het ook eens gaan proberen
alleen moet er ff aan zien te komen :)
Maar dat zal hopelijk wel lukken

Btw hoe kom je er eigenlijk achter
of je goeie k hebt of niet ?

want neem aan dat ze daar net zo goed versnijdings middel bij doen

ene verdoofd dat spul nou ook het zelfde als bij sos dat heel je strot verdoofd is ?

mahja mazzl's
Waarschuw beheerder
bij mij was niets verdoofd alleen je voelt je ultra licht...heel vaag allemaal en of ik goeuie gehad heb weet ik niet...bij sos weet je het vantevoren ook niet...
Waarschuw beheerder
Ketamine is bij hoge dosis weliswaar een verdovingsmiddel, maar in lagere dosis kan het juist een stimulerend middel zijn. Je hart gaat er dan sneller van kloppen, en je ademhaling gaat omhoog. Hoe mensen op Ketamine reageren is voor iedere persoon anders. De ene zal meer op de vredovende kant reageren, de andere op de opwekkende kant. Bij veelvuldig gebruik verdwijnt trouwens dat verdovende effect en wordt het stimulerende effect overheersend.
Waarschuw beheerder
R@vekonijn: het kan zijn dat jij er migraine aanvallen krijgt, maar dat is geen algemeen voorkomend verschijnsel. Dr John Lilly is ooit zelfs genezen van zijn migraine aanvallen (die ie zeer regelmatig had) door een paar injecties met Ketamine.

In the early 70's, John Lilly was introduced to the drug Ketamine by Dr. Craig Enright in the hopes of alleviating the pain associated with Lilly's chronic migraine headaches, which he had been suffering like clockwork — every 18 hours — for most of his often-adventurous life.

Lilly, at the time, was at Esalen Institute conducting seminars when one of these massive migraines hit him. In situations such as these, Lilly withdrew into privacy, to suffer alone through the many endless hours of severe discomfort. It was at this time that Enright suggested to Lilly that he enter into the Esalen isolation tank and receive an injection of Ketamine, in the prospect that it would in some way cure him of his affliction. Lilly in the past had tried a similar experiment with LSD, but it proved unsuccesful, and the terrible headaches persisted. In the earlier LSD-assisted experiment, Lilly attempted to reprogram his human bio-computer in such a way as to eliminate the faulty circuits that were causing him such distress. The experiment failed, but now once again Lilly the Scientist was searching for an answer and a cure to his malignant malady.

As Lilly floated in the isolation tank fluid, Enright injected him with 35 milligrams of Ketamine. Within a few minutes, Lilly could actually visualize the migraine pain moving out of his skull, to a point levitated there in apperceived space, Lilly felt no pain whatsoever for some twenty minutes, until it once again reentered his head. When Lilly began moaning and groaning in his water-filled sanctum of pain, Enright injected him with another 70 milligrams. This time Lilly felt the pain moving farther away, twelve feet this time. Thirty minutes later the migraine lightning bolt of pain came rushing back, lodging itself once again into Dr. Lilly's head. Enright reloaded his syringe and shot the good doctor up with 150 milligrams. This time when the pain vacated Lilly's head it kept on going and didn't come back; clear over the horizon, never to be seen again. An hour later, after the K wore off, Lilly climbed out of the tank, a new man.

(uit: John Lilly, Ketamine and the entities from ECCO by John Gorightly)

Waarschijnlijk is dat genezen van migraine door Ketamine net zo zeldzaam als het feit dat jij migraine krijgt van Ketamine, dus dit is geen aanbeveling om maar lekker K te gaan spuiten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hmmm..klink wel interessant...maar hoeveel kost die shit eigelijk?? -xxx-
Waarschuw beheerder
Reefteefie: het is niet altijd even makkelijk om Ketamine te vinden, en wat moeilijk te krijgen is is over het algemeen duur. Dus in Amsterdam kun je de pech hebben dat iemand 80 euro voor een gram vraagt. Over het algemeen denk ik dat je K voor ongeveer dezelfde prijs moet kunnen krijgen als coke, dus 40 a 50 euro voor een gram. Lijkt duur, maar daar kun je wel met 4 man een avond behoorlijk vaag van zijn.

-- Btw hoe kom je er eigenlijk achter of je goeie k hebt of niet ?

Kun je eigenlijk niet tot je het gebruikt. En als je het niet kent zul je dan ook nog niet weten of het goed is. Soms kun je ruiken dat het Ketamine is, maar vaak is het ook het land ingesmokkeld in een parfumfles, en dan ruikt het naar parfum.

-- ene verdoofd dat spul nou ook het zelfde als bij sos dat heel je strot verdoofd is

Nee. De verdoving vindt voornamelijk in je hersens plaats.
Waarschuw beheerder
donateur
jaah ging veels te raar vorige week....

maar zou het zo weer doen... :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Misschien dat ik het niet pas 7 uur 's ochtends had moeten nemen, na de nodige wodka, xtc, sos en speed. Nu ik dit zo lees durf ik het wel aan om eens verder te expirimenteren :jaja:. Is er ook iets bekend over leipe combinaties met andere drugs? Er zijn er die het graag vermengen met sos en het zo tegelijk snuiven?!!
Waarschuw beheerder
donateur
die shit is even duur als sos :D!

als je goeie hebt kan je toch zien aan dat het een soort sneeuw is!

als je het eerst ziet denk je van MOET IK DAT SNUIVEN? je krijg het ook moeilijker naar binnen!

maar vond het cker vet om een keer te doen en ga het vast nog wel es doen (Y)!

iedereen succes der mee!
Waarschuw beheerder
Special K. werd pas behandeld in een reportage op TV. Ik heb het stuk tekst uit de reportage gevonden op internet.

De reportage ging over "hoe creeren onze hersenen bewustzijn?". Daarom nam o.a. een vrijwilliger ketamine en die werd gevolgd. Interessante reportage.. conclusie was dat wij geen vrije wil hebben maar dat onze hersenen ons laten denken dat wij een vrij wil hebben. Alleen het deel over ketamine heb ik hieronder geplakt.

Brain Story 6. De Ultieme Zoektocht

brainstory.uitdaging.org/programmas/6/

----

DR. HANS VOLLENWEIDER
Ketomeen beinvloedt je stemming. Het kan euforie veroorzaken.
Het verandert de zintuiglijke waarneming.
Je kunt bijvoorbeeld dingen horen of je dingen voorstellen die je niet ziet.
Eerst heb je illusies, dan hallucinaties.
Je ziet dingen die in de echte wereld niet bestaan.

PATIENT
Het gaat beginnen.

DR. HANS VOLLENWEIDER
Begint het al?

PATIENT
Jazeker, het begint te komen.

DR. HANS VOLLENWEIDER
Wil je je ogen dicht doen en je concentreren op je innerlijke ervaringen?

PATIENT
Op mijn wat? Innerlijke ervaringen?

COMMENTAAR
Iedere theorie van het bewustzijn moet kunnen verklaren hoe het komt dat een kleine dosis van een verdovende stof voor zulke vertekende ervaringen kan zorgen.

PATIENT
Ja, alles is heel anders dan normaal.
De visuele effecten en de geluidseffecten zijn met elkaar verbonden.

DR. HANS VOLLENWEIDER
Ze zijn met elkaar versmolten?

PATIENT
Ja, ze zijn versmolten.

DR. HANS VOLLENWEIDER
Zien is meer een hoorervaring en andersom?

PATIENT
Precies. De een voedt de ander, dat is het.

COMMENTAAR
Volgens Susan's theorie overheersen de impulsen van de zintuigen normaal de hersenactiviteit. Ze veroorzaken één grote golf van zenuwcelactiviteit.
Maar nu verzwakt het verdovingsmiddel ketamine de zintuiglijke signalen, en produceren de hersenen spontaan activiteitsgolfjes, die hallucinaties veroorzaken.

PATIENT
Beweging in beweging, een doos in een doos in een doos.
Ik had 't gevoel dat ik, nee dat de ruimte mij stuurde dat mijn hersenen mijn hersenen stuurden of zo.

COMMENTAAR
Dr. Frans Vollenweider heeft vrijwilligers gescand terwijl ze hallucineerden.
Het blijkt dat de activiteit vóór in de hersenen een beetje verandert, maar dat zie je pas na enkele minuten en dat is te lang. Het bewustzijn en de ermee gepaard gaande veranderingen in celactiviteit zijn te subtiel en kortstondig om met deze methode te ontdekken.

DR. HANS VOLLENWEIDER
Ik denk dat ketomine de communicatie tussen de zenuwcellen beãnvloedt.
Met ketomine verloopt die communicatie vreemd, en is soms zelfs geblokkeerd.
Soms ontstaan er door ketomine nieuwe verbindingen tussen de zenuwcellen zodat er een heel ander netwerk ontstaat dat normaal niet op die manier functioneert.
En wat zijn uw ervaringen? Wat ziet u?

PATIENT
Wat ik vandaag heb gedaan? Ik ben door de melkweg gereisd.
Waarschuw beheerder
-- Ik denk dat ketomine de communicatie tussen de zenuwcellen beãnvloedt.

Sorry hoor, maar een dokter die tot zulke conclusies komt vertrouw ik voor geen meter. Er is namelijk al precies bekend hoe Ketamine werkt (zie het boek Ketamine - Dreams & realities van Karl Jansen voor een goede uitleg), dus waarom een dr nog met zulke vage opmerkingen als hierboven kan komen, dat snap ik niet. Er zijn ruim 10 keer zoveel wetenschappelijke artikelen gschreven over K dan over XTC, dus dat een dokter zich nog afvraagt hoe het werkt is een beetje vaag.

Ketamine blokkeert externe signalen richting de hersenen. Omdat Ketamine ook een stimulerend middel is (het hart gaat sneller pompen, de ademhaling versnelt) zijn de hersenen juist extra actief. Omdat die hersenen geen externe signalen te verwerken krijgt, gaan ze aan de gang met herinneringen, dromen, fantasieen, en dergelijke. Een Ketamine trip (K-hole) lijkt dan ook vaak op dromen terwijl je wakker bent.

Karl Jansen beschrijft in zijn boek een aantal interessante theorien die de trips kunnen verklaren. Eentje zegt dat er wellicht golflengtes zijn waar de hersenen geen vat op hebben, maar die onder invloed van Ketamine WEL opgepikt worden. Alsof je een storende radio bent die met K op de juiste golflengte wordt gezet. Zijn theorie over quantummechanica (waarin 1 ding op 2 verschillende plekken tegelijk kan zijn) en string theorie (waarbij er meer dan 4 dimensies zijn) is ook erg interessant. In de diepste fase van een K-hole lijken ruimte en tijd (en de ik-persoon) niet meer te bestaan en lijkt alles op dezelde plaats en tijd te gebeuren.

Anyway, degene die er meer van willen weten moeten het boek maar lezen.
Waarschuw beheerder
Dappere Quast: over de combi van K met andere drugs schreef ik onlangs;

Ketamine met GHB combineren is absoluut af te raden. Niet alleen versterken ze elkaars werking, ook worden beide op dezelfde manier afgebroken, dus als je K snuift, en je neemt daarna GHB, heb je de kans dat de GHB veel langzamer dan normaal wordt afgebroken. K+G is de enige combinatie waar ik ooit fout op ben gegaan. En het was niet eens zoveel GHB.

Ketamine met XTC is - wat mij betreft - een prima combinatie. Met de K kun je alvast en beetje vaag worden voordat de pil inslaat, en bijsturen als de pil uitgewerlkt is.

Ketamine met Speed heb ik nog nooit geprobeerd. Wel met Crystal en met Coke, en in beide gevallen ben ik er nou niet zo zeker van of ik het wel zo'n goede combinatie vond. Coke haalt de vaagheid van de K weg (zeker als je teveel coke neemt). In combinatie met Crystal was ik er vooral heel helder van bewust dat ik heel vaag was. De combinatie van C & K heet trouwens cK One.

Chris is het trouwens niet helemaal met me eens in deze, dus wat je er van denk moet je zelf maar bepalen. Wel wordt op meerdere plekken de combinatie van K met downers (valium, alcohol, GHB) afgeraden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Bedankt man
Waarschuw beheerder
Zijn theorie over quantummechanica (waarin 1 ding op 2 verschillende plekken tegelijk kan zijn) en string theorie (waarbij er meer dan 4 dimensies zijn) is ook erg interessant.

Zou je deze theorie wellicht iets kunnen toelichten? Ik kan de link tussen quantum mechanica en string theorie en drugs namelijk niet snel leggen...
Waarschuw beheerder
Bij een hoge dosis Ketamine heb je vaak het gevoel dat de ruimte en tijd instorten. Vaak heb je ook het gevoel dat je in ieder plek van het heelal tegelijk bent, op ieder tijdstip. Zelf heb ik ook altijd deja-vu's als ik veel K gebruik. Het lijkt er dus op dat men bij een hoge dosis K in een situatie komt waar de "rechtlijnige" relativiteitstheorie gebroken wordt (De relativiteitstheorie zegt dat dingen niet op twee plekken tegelijk kunnen zijn, dat tijd alleen maar vooruit gaat - niet achteruit - en dat niets sneller dan het licht kan gaan). Je hebt namelijk het gevoel op meerdere plekken tegelijk te zijn, voor- en achteruit in de tijd te reizen, etc. Dingen die in de Quantummechanica wel kunnen, maar in de relativiteitstheorie niet.

Stringtheorie komt ter sprake omdat stringtheorieen uitgaan van meer dan 4 dimensies. Dus onzichtbare dimensies buiten de 3 ruimtedimensies (x, y & z) en de tijdsdimensie. Bij een K-trip krijg je nog wel eens het gevoel in een andere dimensie terecht te komen. Vandaar dat er af en toe gefilosofeerd wordt over het verband tussen K-trips (of exreme ervaringen bij het gebruik van andere drugs), en Quantummechanica & stringtheorie. Er zijn absoluut geen bewijzen dat er een verband is, maar het is absoluut interessant.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dank je voor je uitleg. Ik dacht eerst een redelijk exact verband te krijgen, wat ik niet bepaald zou geloven. Maar een verband zoals jij uitlegt zou zelfs mij niet verbazen.

Heb zelf ook een redelijk sterke paddotrip gehad welke ik nog altijd omschrijf met een 'andere dimensie'. Besef van massa en tijd was gewoon echt anders. Ik had het gevoel dat mijn universum een beperkt was (een parkeerplaats) en dat ik gedurende de eeuwigheid daar zat te praten. Andere dingen bestonden daarbuiten niet meer. Het was dan ook erg frustrerend als er dingen gebeurden die erop duiden dat er nog wel een wereld buiten die van ons was (zoals mensen die voorbij kwamen fietsen).

Ik twijfel er trouwens niet aan dat een K-hole iig vele malen sterker en waarschijnlijk ook een heel andere ervaring is.
Waarschuw beheerder
Nee, echte concrete verbanden zijn er niet. De quantummmechanica is op zichzelf al moeilijk genoeg. Ik ben er zelf in afgestudeerd, maar heb het gevoel dat ik achteraf meer vragen heb dan antwoorden. Het is een theorie die zo ver van onze normale gedachtengang afstaat. Zelfs Einstein had er moeite mee.

Een K-hole is niet zozeer sterker dan een paddotrip, maar wel een heel andere ervaring. Het verschil zit hem erin dat je bij paddo's nog in contact bent met de wereld om je heen - je ziet je omgeving met extra visual effects als het ware - terwijl je bij een K-trip volledig van de buitenwereld bent afgesloten.
Waarschuw beheerder
Kan je dit ook bij de apotheek halen? :9

Het lijkt me ultiem, de psychonaut in me komt denk ik helemaal los :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Gauzy: zo vreemd is je vraag niet eens. In derde wereld landen kun je Ketamine gewoon zonder recept bij de apotheek halen. Sterker nog: tot een paar jaar terug kon je via het internet gewoon Ketamine in India bestellen. Een groot deel van de Amerikaanse Ketamine is gewoon in Mexico gekocht. Helaas wordt dit onder druk van de westerse regeringen steeds moelijker.