Partyflock

Forumonderwerp · 647597

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat voor nadelige effecten heb je bij ketagebruik? Ik ben er een keer goed op fout gegaan maar wil weten wat het met je hersenen doet etc. Veel mensen blijven er positief over?

Sneek de Gékste
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
die shit is even duur als sos :D!

als je goeie hebt kan je toch zien aan dat het een soort sneeuw is!

als je het eerst ziet denk je van MOET IK DAT SNUIVEN? je krijg het ook moeilijker naar binnen!

maar vond het cker vet om een keer te doen en ga het vast nog wel es doen (Y)!

iedereen succes der mee!
Waarschuw beheerder
Special K. werd pas behandeld in een reportage op TV. Ik heb het stuk tekst uit de reportage gevonden op internet.

De reportage ging over "hoe creeren onze hersenen bewustzijn?". Daarom nam o.a. een vrijwilliger ketamine en die werd gevolgd. Interessante reportage.. conclusie was dat wij geen vrije wil hebben maar dat onze hersenen ons laten denken dat wij een vrij wil hebben. Alleen het deel over ketamine heb ik hieronder geplakt.

Brain Story 6. De Ultieme Zoektocht

brainstory.uitdaging.org/programmas/6/

----

DR. HANS VOLLENWEIDER
Ketomeen beinvloedt je stemming. Het kan euforie veroorzaken.
Het verandert de zintuiglijke waarneming.
Je kunt bijvoorbeeld dingen horen of je dingen voorstellen die je niet ziet.
Eerst heb je illusies, dan hallucinaties.
Je ziet dingen die in de echte wereld niet bestaan.

PATIENT
Het gaat beginnen.

DR. HANS VOLLENWEIDER
Begint het al?

PATIENT
Jazeker, het begint te komen.

DR. HANS VOLLENWEIDER
Wil je je ogen dicht doen en je concentreren op je innerlijke ervaringen?

PATIENT
Op mijn wat? Innerlijke ervaringen?

COMMENTAAR
Iedere theorie van het bewustzijn moet kunnen verklaren hoe het komt dat een kleine dosis van een verdovende stof voor zulke vertekende ervaringen kan zorgen.

PATIENT
Ja, alles is heel anders dan normaal.
De visuele effecten en de geluidseffecten zijn met elkaar verbonden.

DR. HANS VOLLENWEIDER
Ze zijn met elkaar versmolten?

PATIENT
Ja, ze zijn versmolten.

DR. HANS VOLLENWEIDER
Zien is meer een hoorervaring en andersom?

PATIENT
Precies. De een voedt de ander, dat is het.

COMMENTAAR
Volgens Susan's theorie overheersen de impulsen van de zintuigen normaal de hersenactiviteit. Ze veroorzaken één grote golf van zenuwcelactiviteit.
Maar nu verzwakt het verdovingsmiddel ketamine de zintuiglijke signalen, en produceren de hersenen spontaan activiteitsgolfjes, die hallucinaties veroorzaken.

PATIENT
Beweging in beweging, een doos in een doos in een doos.
Ik had 't gevoel dat ik, nee dat de ruimte mij stuurde dat mijn hersenen mijn hersenen stuurden of zo.

COMMENTAAR
Dr. Frans Vollenweider heeft vrijwilligers gescand terwijl ze hallucineerden.
Het blijkt dat de activiteit vóór in de hersenen een beetje verandert, maar dat zie je pas na enkele minuten en dat is te lang. Het bewustzijn en de ermee gepaard gaande veranderingen in celactiviteit zijn te subtiel en kortstondig om met deze methode te ontdekken.

DR. HANS VOLLENWEIDER
Ik denk dat ketomine de communicatie tussen de zenuwcellen beãnvloedt.
Met ketomine verloopt die communicatie vreemd, en is soms zelfs geblokkeerd.
Soms ontstaan er door ketomine nieuwe verbindingen tussen de zenuwcellen zodat er een heel ander netwerk ontstaat dat normaal niet op die manier functioneert.
En wat zijn uw ervaringen? Wat ziet u?

PATIENT
Wat ik vandaag heb gedaan? Ik ben door de melkweg gereisd.
Waarschuw beheerder
-- Ik denk dat ketomine de communicatie tussen de zenuwcellen beãnvloedt.

Sorry hoor, maar een dokter die tot zulke conclusies komt vertrouw ik voor geen meter. Er is namelijk al precies bekend hoe Ketamine werkt (zie het boek Ketamine - Dreams & realities van Karl Jansen voor een goede uitleg), dus waarom een dr nog met zulke vage opmerkingen als hierboven kan komen, dat snap ik niet. Er zijn ruim 10 keer zoveel wetenschappelijke artikelen gschreven over K dan over XTC, dus dat een dokter zich nog afvraagt hoe het werkt is een beetje vaag.

Ketamine blokkeert externe signalen richting de hersenen. Omdat Ketamine ook een stimulerend middel is (het hart gaat sneller pompen, de ademhaling versnelt) zijn de hersenen juist extra actief. Omdat die hersenen geen externe signalen te verwerken krijgt, gaan ze aan de gang met herinneringen, dromen, fantasieen, en dergelijke. Een Ketamine trip (K-hole) lijkt dan ook vaak op dromen terwijl je wakker bent.

Karl Jansen beschrijft in zijn boek een aantal interessante theorien die de trips kunnen verklaren. Eentje zegt dat er wellicht golflengtes zijn waar de hersenen geen vat op hebben, maar die onder invloed van Ketamine WEL opgepikt worden. Alsof je een storende radio bent die met K op de juiste golflengte wordt gezet. Zijn theorie over quantummechanica (waarin 1 ding op 2 verschillende plekken tegelijk kan zijn) en string theorie (waarbij er meer dan 4 dimensies zijn) is ook erg interessant. In de diepste fase van een K-hole lijken ruimte en tijd (en de ik-persoon) niet meer te bestaan en lijkt alles op dezelde plaats en tijd te gebeuren.

Anyway, degene die er meer van willen weten moeten het boek maar lezen.
Waarschuw beheerder
Dappere Quast: over de combi van K met andere drugs schreef ik onlangs;

Ketamine met GHB combineren is absoluut af te raden. Niet alleen versterken ze elkaars werking, ook worden beide op dezelfde manier afgebroken, dus als je K snuift, en je neemt daarna GHB, heb je de kans dat de GHB veel langzamer dan normaal wordt afgebroken. K+G is de enige combinatie waar ik ooit fout op ben gegaan. En het was niet eens zoveel GHB.

Ketamine met XTC is - wat mij betreft - een prima combinatie. Met de K kun je alvast en beetje vaag worden voordat de pil inslaat, en bijsturen als de pil uitgewerlkt is.

Ketamine met Speed heb ik nog nooit geprobeerd. Wel met Crystal en met Coke, en in beide gevallen ben ik er nou niet zo zeker van of ik het wel zo'n goede combinatie vond. Coke haalt de vaagheid van de K weg (zeker als je teveel coke neemt). In combinatie met Crystal was ik er vooral heel helder van bewust dat ik heel vaag was. De combinatie van C & K heet trouwens cK One.

Chris is het trouwens niet helemaal met me eens in deze, dus wat je er van denk moet je zelf maar bepalen. Wel wordt op meerdere plekken de combinatie van K met downers (valium, alcohol, GHB) afgeraden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Bedankt man
Waarschuw beheerder
Zijn theorie over quantummechanica (waarin 1 ding op 2 verschillende plekken tegelijk kan zijn) en string theorie (waarbij er meer dan 4 dimensies zijn) is ook erg interessant.

Zou je deze theorie wellicht iets kunnen toelichten? Ik kan de link tussen quantum mechanica en string theorie en drugs namelijk niet snel leggen...
Waarschuw beheerder
Bij een hoge dosis Ketamine heb je vaak het gevoel dat de ruimte en tijd instorten. Vaak heb je ook het gevoel dat je in ieder plek van het heelal tegelijk bent, op ieder tijdstip. Zelf heb ik ook altijd deja-vu's als ik veel K gebruik. Het lijkt er dus op dat men bij een hoge dosis K in een situatie komt waar de "rechtlijnige" relativiteitstheorie gebroken wordt (De relativiteitstheorie zegt dat dingen niet op twee plekken tegelijk kunnen zijn, dat tijd alleen maar vooruit gaat - niet achteruit - en dat niets sneller dan het licht kan gaan). Je hebt namelijk het gevoel op meerdere plekken tegelijk te zijn, voor- en achteruit in de tijd te reizen, etc. Dingen die in de Quantummechanica wel kunnen, maar in de relativiteitstheorie niet.

Stringtheorie komt ter sprake omdat stringtheorieen uitgaan van meer dan 4 dimensies. Dus onzichtbare dimensies buiten de 3 ruimtedimensies (x, y & z) en de tijdsdimensie. Bij een K-trip krijg je nog wel eens het gevoel in een andere dimensie terecht te komen. Vandaar dat er af en toe gefilosofeerd wordt over het verband tussen K-trips (of exreme ervaringen bij het gebruik van andere drugs), en Quantummechanica & stringtheorie. Er zijn absoluut geen bewijzen dat er een verband is, maar het is absoluut interessant.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dank je voor je uitleg. Ik dacht eerst een redelijk exact verband te krijgen, wat ik niet bepaald zou geloven. Maar een verband zoals jij uitlegt zou zelfs mij niet verbazen.

Heb zelf ook een redelijk sterke paddotrip gehad welke ik nog altijd omschrijf met een 'andere dimensie'. Besef van massa en tijd was gewoon echt anders. Ik had het gevoel dat mijn universum een beperkt was (een parkeerplaats) en dat ik gedurende de eeuwigheid daar zat te praten. Andere dingen bestonden daarbuiten niet meer. Het was dan ook erg frustrerend als er dingen gebeurden die erop duiden dat er nog wel een wereld buiten die van ons was (zoals mensen die voorbij kwamen fietsen).

Ik twijfel er trouwens niet aan dat een K-hole iig vele malen sterker en waarschijnlijk ook een heel andere ervaring is.
Waarschuw beheerder
Nee, echte concrete verbanden zijn er niet. De quantummmechanica is op zichzelf al moeilijk genoeg. Ik ben er zelf in afgestudeerd, maar heb het gevoel dat ik achteraf meer vragen heb dan antwoorden. Het is een theorie die zo ver van onze normale gedachtengang afstaat. Zelfs Einstein had er moeite mee.

Een K-hole is niet zozeer sterker dan een paddotrip, maar wel een heel andere ervaring. Het verschil zit hem erin dat je bij paddo's nog in contact bent met de wereld om je heen - je ziet je omgeving met extra visual effects als het ware - terwijl je bij een K-trip volledig van de buitenwereld bent afgesloten.
Waarschuw beheerder
Kan je dit ook bij de apotheek halen? :9

Het lijkt me ultiem, de psychonaut in me komt denk ik helemaal los :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Gauzy: zo vreemd is je vraag niet eens. In derde wereld landen kun je Ketamine gewoon zonder recept bij de apotheek halen. Sterker nog: tot een paar jaar terug kon je via het internet gewoon Ketamine in India bestellen. Een groot deel van de Amerikaanse Ketamine is gewoon in Mexico gekocht. Helaas wordt dit onder druk van de westerse regeringen steeds moelijker.