Partyflock
 
Forumonderwerp · 644633
wil ook wel muziek maken gewoon voor mijn lol :D

welk programma is simpel en leuk om wat mee te maken?

greetz
Artiest {SHOWLIST artist 45822, 30830}
Fruityloops is redelijk simpel en kan je al snel wat geluid uit krijgen :)
fruityloops + een zooi vst's maar denk niet dat je meteen een geweldig nummertje ken maken ;) maar oefing baart kunst :D en alleen met fruity kom je er ook nog niet trouwens ;) ik zou je dan ook nog een heeeeeeeeeeleboel samples aanraden
hee thanks (Y)

eeuh Doops - waar kan ik die samples dan weghalen? :P

heb fruityloops al ff gedowned dus zal ff me neus erin steken :)
zelf samples knippen met goldwave?
Een kladboekje en een gitaar!!!

Ow nee..das mijn manier ;p
eeehm ja waar haal je samples vandaan zelf knippen, internet maar als ik jou was zou ik fdf iemand zoeken die al langer muziek maakt dan kan die vast wel een cdtje met zooi voor je branden ;)
k heb der nu 6045 :) (1,7 GB)

mah ehmmm je zou ff bij google kunnen zoeken naar bijvoorbeeld "samples" ;) of "wav samples"
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
djsamples.com
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
ik raad Reason 2.5 aan!

erg realistisch en kwalitatief!
beter thanks iedereen hier kan ik vast wel wat mee :D

zal ff loeren naar samples want zag dat er standaard neit zoveel in fruity zaten.

chrono - is reason 2.5 ook een muziek programma?
ja beter dan fruityloops kwa realitijd. en die synths die erin zitten zijn ook goed. dat maakt het een stuk leuker! overigens kan je veel geluiden van fruityloops inladen in samplers.

het is wel moeilijker om te verkrijgen, 3cd's groot.

http://www.propellerheads.se/
ja maar is niet simpel. floops is makkelijker.


Nja.. gebruik het zelf wel. Maar heb van een aantal mensen die bv cubase of logic gebruiken, dat ze nie veel van reason snappe.

Mja bij mij ist andersom.. Wil da cubase of logic eik wel kennen voor vst's enzo. Reason kan je daar toch invoeren.
laatste aanpassing
ghehe nah zal alles ff proberen te krijgen en bekijken heb nu fruity en cubase had ik al dus zal ff kijken wat ik er allemaal mee kan :P
 
ja beter dan fruityloops kwa realitijd. en die synths die erin zitten zijn ook goed. dat maakt het een stuk leuker!

Qua wat? Fruityloops lijkt meer op een "echte" sequencer dan Reason. De synths in Reason zijn aardig om mee te beginnen, maar totaal niet te vergelijken met het spul van Native Instruments enzo. Fruityloops heeft VST(i)-support dus je hebt een oneindige hoeveeldheid synths, samplers, en effecten tot je beschikking. Bij Reason zit je vast aan die paar dingen die ze erbij leveren. En die compressor en equaliser uit Reason zijn niet echt fantastisch om eerlijk te zijn.

Ik zou toch echt aanraden om maar meteen met een goede sequencer zoals Cubase of Logic aan de slag te gaan. Uiteindelijk zul je dit toch wel willen dus kun je er nu net zo goed mee beginnen.
Werkzaam bij The Firm Organised
Artiest Ked
Hamer 3.11

Spiegel 2.0

Kannix good D oEn 4.11

Bietels 5.2
ouwehoer niet zo slap dennis.
ligt aan mij of is dit niet meer te volgen??
ghehehe

zijn die van ked tutorials?

zijn anders altijd handig (Y)
 
ouwehoer niet zo slap dennis.

Care to elaborate on that?
 
logic met reason :P :P :P
idd logic zorg dan wel dat je 2 of meer monitoren hebt dat werkt een heelstuk makkelijker
weten jullie het verschil wel tussen producen en gewoon beats maken??
 
Weet je wat het is, je moet het echt willen dat produceren, dat is niet iets van: hé me maat doet het ook, ziet "er wel lache uit" ik ga ook wel ffn een nummertje maken...hahahah
nee, zo werkt dat absoluut niet, eerder dat jij een beetje maat in een nummer kan houden zijn we waarschijnlijk een jaartje verder....en dan kan je nog helemaal niks vergeleken wat je hoort te kunnen, om mensen er op te kunnen laten gaan;)
produceren van muziek, is echt niet makkelijk!!!!
2 Hell's Demon: je hebt gelijk, er komt iets meer bij kijken dan alleen een progje downloaden van het internet!
Jazkr, nl een goed gevoel voor muziek en een pleur geduld!! En dan maar proberen he???
jah idd heeft ie gelijk in

vooral ook veel geduld kom k achter ;)
ik zet hier ff wat trackers op een rijtje:

beginnend:
impulse tracker
fast tracker
mad tracker (haalt van alles in windows bij elkaar maar vind ik zelf minder

middelmatig:
fruityloops
jeskola buzz

gevorderd:
reason
cubase

sample editting:
cool edit
sound forge
buzz middelmatig ??? ik snap dr geen kut van krijg totaal geen geluid daaruit maar elke x als ik t ff probeer en t lukt weer is niet ga ik maar weer achter fruity :P misschien dat t daaraan ligt
BEGINNEND:
screamtracker
impulse tracker
fast tracker 2
mad tracker (haalt van alles in windows bij elkaar maar vind ik zelf minder

MIDDELMATIG:
nieuwe magix producten
fruityloops
jeskola buzz
reason
rebirth

GEVORDERD:
cubase
logic
sonar
performer
live

sample editting:
cool edit (=adobe audition)
sound forge
wavelab
goldwave
humzzz keuzes zat dus

:D
 
:respect: Reason 2.5!!!!

Maar als je er een pc voor heb zijn Cubase en Logic zekerz de sjit! Cubase duurt ff voordat je het door hebt, maar al ben je een echte ontdekker zalt niet al te moeilijk zijn (Y)
Mijn eerste echte nummer heb ik in Cubase gemaakt :) maar daarna met trackers gaan werken, ging stuk makkelijker hehe. Maar k zal Cubase maar weer es installeren, kijke of k t nog snap :S
 
Haha, nou ben begonne met Modplug tracker, daarna tijdje Cubase gehad, maar die liep elke keer vast en om nou eleke keer te gaan saven als je wat afgesteld heb... :S
Daarna Fruity, nou wil ik gaan beginne met Reason, dat is toch wel een neat proggie
Hmm Reason, k heb t wel es geprobeerd, is wel leuk met die stekkertjes enzow :D maar fruity vond k toch makkelijker.

Ik baal er echt van dat ze hier thuis tijdens t opruimen dat keyboard paar jaar geleden weg hebben gepleurt :S mahjah dah snapte ik toen nognie hahaha
ik heb wel eens wat geprobeerd in cubase was best wel lastig :S

ben nu wel bezig met fruity maar moet nog wel ff goed dat progje doornemen
en ben je echt een leek met muziek maken dan pak je EJAY is gewoon sleep en drop
jah klopt dat programmaatje had ik ook al gezien bij maatje van me ;)
Artiest {SHOWLIST artist 10553, 74453, 70844, 71694}
Orion Platinum

:)
Ik zelf gebruik fruity, maar ik zal zeggen kijk wat jij het makkelijkste prog. vindt om mee te werken.
heb zelf ook reason gehad maar vondt dat niet echt handig en jeskola buzz vink al helemaal vaag dus.....

Ik zou zeggen probeer gewoon wat uit en kijk wat jezelf het makkelijkst vindt!!
jeskola buzz is gewoon een kwestie van machines invoegen.. als je het eenmaal doorhebt dan valt het best mee :)
ben maar begonne in fruity :)
 
(y) en graag wat laten horen hè? :)
Werkzaam bij Area 0522
Artiest {SHOWLIST artist 1760, 7723}
heb die reason ook, begrijp er geen k*t van!!!!
Artiest {SHOWLIST artist 61069, 10100, 62386}
zelf samples maken :yes: :D
jah is goed als ik wat in elkaar heb geflansd laat ik het wel horen :d
 
Double T, zullen we samen eens gaan puzzelen dan, ben net zo confused door Reason :D
Eerst Fruity loops maar eens...
Ik ben nog begonnen met Cubase 2.0 en 3.0 op de Atari Mega-ST4. Toen waren die windows en mac versies er nog helemaal niet. Ziet er nu wel een stuk beter uit.
krijg een beetje door hoe het werkt met fruityloops :D