Partyflock

Forumonderwerp · 633498

Waarschuw beheerder
Nou??

:)

Waarschuw beheerder
donateur
:gaap:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik
Waarschuw beheerder
Inieder geval niet die 16 jarige die denken dat BrainCracking een nieuw nr is...... of Heel de tijd Don't touch that stereo en I like it loud lopen mee te janken....
Waarschuw beheerder
donateur
i lIkeuh itUhuH LouduHuh
Waarschuw beheerder
echte defenitie?laat ik het zo zeggen gabber is niet iets wat je zo ff wordt het zit in je hart en het is een way of life,gabber zijn is geen hype en moet het ook niet zijn ieder weet voor zich zelf wel of hij een gabbergevoel heeft of dat ie een zogenaamde "wannabe"is
Waarschuw beheerder
Een gabber is geen hakker, maar je makker.
Waarschuw beheerder
donateur
Hakkuhhhhh terrorrrrrrrrrrrrrrr­rrrr :9

Waarschuw beheerder
gabber ben je of je bent het niet simpel...
Waarschuw beheerder
Beetje jammer dit. Zullen we anders een test doen wie er wel of niet gabber is... Doen we wel een leugendetectortest wehehehehe :P
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Waarschuw beheerder
donateur
als je een hardcore fanaat bent, dus niet afhankelijk:
-van hoe je eruit ziet
-waar je vandaan komt
-hoe je gekleed bent

Waarschuw beheerder
(y) mee eens

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
als we het over een "hardcore"gabber hebben :9

iemand die van hardcore houd (L)

Waarschuw beheerder
Daar komt gabbertje, kale gabbertje,
daar komt gabber met z'n kaalgeschoren kop,
Daar komt gabbertje, kale gabbertje,
zo te zien heb ie wel 100 pillen op

Waarschuw beheerder
:bah:
Waarschuw beheerder
gab·ber (de ~ (m.), ~s)
1 [inf.] vriend, maat
2 jongere uit de gabberhousesubcultuur

Opgezocht in de Van Dale
Kijk vooral naar punt 2.
Gabberhouse bestaat nu niet meer dus die jongeren ook niet meer.
Dat zijn nu allemaal oudere jongeren en ex-gabbers.

VINSTER: HELEMAAL mee eens!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik weet wel de kenmerken van een gabberinnetjuh:
BI sexueel
lonsdale outfit
slagzin: "gabber ben je niet voor heel even, gabber ben je voor je hele leven"
muziekkeuze: Darcore, terror, hardcore, hardstyle etc.
gezamelijke opini: Trance is voor kutjes en BrEeZaH HoERen

Waarschuw beheerder
Gert in Blik 3 oktober 2003 17:57

:D preciessss :D ... Osdorp Pose :D
Waarschuw beheerder
kleine irritante lelijke puistenkoppende kale ingevalle wangen gouden oorbel dragende achterbuurts schoffie met afgetrapte nikes en een bomberjas dragende jongen

komt dat in de buurt?
Waarschuw beheerder
icey

echte defenitie?laat ik het zo zeggen gabber is niet iets wat je zo ff wordt het zit in je hart en het is een way of life,gabber zijn is geen hype en moet het ook niet zijn ieder weet voor zich zelf wel of hij een gabbergevoel heeft of dat ie een zogenaamde "wannabe"is

Thom-ass

als je een hardcore fanaat bent, dus niet afhankelijk:
-van hoe je eruit ziet
-waar je vandaan komt
-hoe je gekleed bent

Hier hoef ik nix meer aan toe te voegen!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik luister naar terror omdat mijn vriendjes het stoer vinden :yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik vind dat hele gabbergedoe maar zware onzin :vaag:
je kan ook een nieuwe rage beginnen door iedereen een "maatje" ofzo te gaan noemen..dus jaaa.. maatje is niet iets wat je zo ff wordt het zit in je hart en het is een way of life :jaja: en je hebt ook een maatjesgevoel net als een gabbergevoel :[ :x
Artiest Maus
Waarschuw beheerder
donateur
Maatje...?

Je bent toch geen Haring!!!!?????? :P :[
Waarschuw beheerder
donateur
tsjah bovenstaande dingen kloppen toch allemaal wel :0 t zit in je bloed en gaat er gewoon moeilijk weer uit...

Waarschuw beheerder
zijn gabbers echt dan????
Waarschuw beheerder
Een gabber =

Iemand die in 1997 of daarvoor zijn aussie opborg in de kast, nu een rustig leven heeft en daarnaast goed voor zijn vrouw en kinderen zorgt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat een dom gelul allemaal zeg :| :D
Ben je geboren als gabber dan? En wat is een gabber eigenlijk precies??

Dus je bent een gabber als je van hardcore houd en een aussie draagt(of hebt gedragen) en een kale kop hebt en nike's aanhebt? ooh nee tegenwoordig is het Lonsdale :[

Weet je wat zoiets is????
Ergens bij willen horen gedrag,geen eigen mening hebben,niet sterk in je schoenen staan :)

Dus wat is er nou zo trots om op te zijn als je denkt dat je een gabber bent? :D
Waarschuw beheerder
gabber zijn is vooral jezelf zijn ...
ik liep vroeger ook wel in ausi's, maar vind het nu vooral belangrijk dat ik mezelf ben.
heb geen kleding nodig waar iedereen in huppelt.
Zo'n 'gevoel' zit altijd nog van binnen, vind het totaal niet belangrijk dat je aan de kledingstyle kan zien waar je bij hoort.
geen hokjes voor mij ... :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja maar wat heeft gabber nou te maken met jezelf zijn? dan ben je toch geen gabber,maar gewoon jezelf :D
Waarschuw beheerder
oh ... okay, laat ik 't anders zeggen dan ...
IK vind het belangrijk (mijn definitie van gabber zijn dus) dat je jezelf bent ... als ik er op terug kijk dat iedereen in dezelfde kleding rondbanjerde, dat vind ik nix ... zelfde verhaal met lonsdale ... das gewoon met de meute rondlopen ...
dus IK vind het belangrijk, dat als je jezelf als gabber ziet, dat je er van bewust moet zijn dat het van binnen zit .. niet in je kleding ...
zo duidelijk genoeg? :)
Waarschuw beheerder
donateur
Een gabber =

Iemand die in 1997 of daarvoor zijn aussie opborg in de kast, nu een rustig leven heeft en daarnaast goed voor zijn vrouw en kinderen zorgt.

Ja inderdaad. Ik zie ze nog geregeld lopen over Zuidplein, soms in een oude auss meestal achter een kinderwagen aan.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Oke..maar gabber betekend "maatje" dus wil dat dan zeggen dat je maatjes met alle gabbers bent? :D
Ik vind dat hele woord alleen al onzin..

Waarschuw beheerder
donateur
heeeeeeeeeey gab!
Waarschuw beheerder
hey, don't look at me ... ik heb 't niet bedacht ...
het ging toch om de scene, niet om 't woord?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Das hetzelfde als iemand een keer tegen een ander zegt " he sukkel..je bent me beste sukkel" en dan in ene gaan ze allebei dezelfde kleding dragen..paars met wit gestipte geitewollen sokken met een bloemetjes trui en een ribbroek en ze houden ook allebei van techno en zo in ene gaat iedereen op techno feesten ook die geitewollen sokken en bloemetjestruien dragen en noemen ze elkaar "sukkels" :D

Dus wat is dan de definitie van een gabber? Helemaal niks,want het is gewoon een woord dat iemand ff gebruikt heeft en een rage geworden en thats it...heeft dus ook niks met gevoel te maken of wat dan ook ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nms 4 oktober 2003 13:11
hey, don't look at me ... ik heb 't niet bedacht ...
het ging toch om de scene, niet om 't woord?

Tis niet persoonlijk naar jou gericht hoor ;)

Maarruh..die scene komt dus voort uit dat woord :D
Dus eigenlijk is die hele scene maar een dom lullig woordje
Waarschuw beheerder
donateur
Dan maar dom lullig woordje.... folguns mij is het gewoon un gevoel, je bent gabber van binnen en niet van buiten.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
2 Lozo: ja maar wat voel je dan als "gabberzijnde" van binnen? :D
Waarschuw beheerder
donateur
Tja moeilijke vraag ben :vaag: maar ik denk dat je de muziek gewoon kicke moet vinden en dat je met zoveel mogelijk mensen un feessie wil bouwen zonder gezijk/vechten enz..... goh wat zijn we weer diepzinnig over mijn gevoelens aan het praten

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja oke..maar `dan zijn mensen die alleen maar van hardrock houden ook gabbers,want die houden ook van dezelfde muziek en willen een gezellig feestje met ze allen bouwen :D

Dus het heeft geen ene moer te maken met de housescene ,want bij elke muzieksoort heb je dan wel gabbers ;)
Waarschuw beheerder
donateur
maar ja je moet het beessie tochun naampjuh geven en de Hardrockurs hadden allun naampje.... En ik denk dat de naam Gabbers ook door de media is verzonnen...........­... Dus......

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Net zoals een bepaald geloof..je bent katholiek..christeli­jk of gabber :D
Alle gelofen zijn verzonnen door een bepaald iemand..dus ja..of je er dan ook echt in moet geloven is voor mij dan de vraag :vaag:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Waarom moet het gelijk een naam hebben?
Je kan toch ook gewoon zeggen "ik van housemuziek" :D

Zo zie ik het al 12 jaar voor mezelf..echt niet dat ik mezelf een gabber of wat dan ook noem :)
Waarschuw beheerder
donateur
Car :respect:
Waarschuw beheerder
Mijn definitie van Gabber=

-ondergeschoold
-pepsnuivend
-achterlijk
-agressief
-favoriete zin "wat bedoel je daar mee"
-MEELOPER.
Waarschuw beheerder
donateur
Gabbers zijn dood...

Maar hardcore liefhebbers niet:)
Waarschuw beheerder
donateur
Housemuziek issun beetje breed ik denk dat iemand die van trance houdt zich niet wil vergelijken met iemand die van hardcore houd is heel anders-----> vroeger gebeurde er op de hardcorefeesten de meeste dingen waar de media van smulde en toen werdt er op heeeeeeeel veel dikke duimen gezogen om er toch un mooi verhaaltje uit tu krijgen dus iedereen die van hardcore hield werd innun hokje geplaatst, tja dat die kale "mongolen" die naam overnamen had niemand verwacht......

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
anti BrEeZaH 4 oktober 2003 13:40
Gabbers zijn dood...

Maar hardcore liefhebbers niet

Gabbers hebben nog nooit geleefd..dus kunnen ook niet dood zijn ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Aan dat waturbalonnutjuh....­.....

Pepsnuifunt....OK

Maar aggresief, ondergeschoold, achterlijk en meelopend?????????? welk land leef je?????
Waarschuw beheerder
donateur
ik weet wel dat ik geen gabber ben... maar een liefhebber van de hardere house soorten..
Waarschuw beheerder
aan dat lozotjuh............­...

Nederland.
Waarschuw beheerder
donateur
Cool topic :yes:

:D:D:D
Waarschuw beheerder
-ondergeschoold

Hmmmm....ben aan het studeren voor advokaat en hou toch van hardcore.

Klopt dus niet wat je zegt

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ben aan het studeren voor advokaat

advokaat met slagroom?
Waarschuw beheerder
Oeps of was het advocaat :-)
Waarschuw beheerder
Wil niet eens gabber zijn.
Definitie van gabber zijn is er niet, het zit hem puur in het beeld wat door mensen gecreerd word en die is bij iedereen verschillend.

Waarschuw beheerder
HardcoreFreak Ook goed?
Waarschuw beheerder
donateur
Ben weer terug.. waterballon ---> ff shoppuh! Maar als ju in Nederland leef moet je toch weten dat je de mensen niet over 1 kam kan en mag scheren!!!!!!! beoordeel mij niet als ju mu niet kent!!!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
GHB tje?
Waarschuw beheerder
Héé Lozo, waar koopie die lijnkonijnu???

Hepmu eg du tering gusog!!!! Net astie soutu sinas fanju.........nerrug­us tu findu :s :(
Waarschuw beheerder
donateur
Dat lijnkonijntjuh koop ju dus guwoon bij Dick Bruna (met gratis mesju :bounce:)

En die soutu sinas tja die moetju guwoon zelluf menguh en lekkah out gaan :dood:
Waarschuw beheerder
Ben weer terug.. waterballon ---> ff shoppuh! Maar als ju in Nederland leef moet je toch weten dat je de mensen niet over 1 kam kan en mag scheren!!!!!!! beoordeel mij niet als ju mu niet kent!!!!!!!

Beoordeel ik je ?? NEE hoor. Zeg ik Gabber tegen je?? Nee hoor. Maar dat is mijn definitie van Gabber ja..
Waarschuw beheerder
donateur
Maar ju scheert su wel ofur 1 kam!!!!!!
Trouwens ik ben k@@l dus ik hoef niet tu kammen.. of uhh ja laa maar ---> voor mijn gevoel is het nog steeds vrijdag :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
de hele discussie zegt alweer genoeg....
Waarschuw beheerder
donateur
Dat zeggik.... Xie jouw fanafond royNieSee

Waarschuw beheerder
donateur
khejje nie gezien hoor lozo. moe'k juh kennen dan?
Waarschuw beheerder
Maar ju scheert su wel ofur 1 kam!!!!!!

Jij vroeg aan mij welk land woon je?? Mag ik die vraag terug kaatsen? Bij deze.

Waarschuw beheerder
ik zeg niets :D
Waarschuw beheerder
DJ KC the Funkeholic reageerde ooit in een intervieuw op de muziek uit Rotterdam.:"Herrie voor vooral lagere sociale klasse, de groepen jongeren die als gabbers onder elkaar in het weekend maximaal uit hun dak willen gaan"
Parkzicht Rotterdam had in 1989 het roer omgegooid en was een andere soort muziek gaan draaien.
NIET de Amsterdamse Acid-sfeer, maar meer underground sfeer.
Dit sloeg goed aan in Rotterdam.
De term "gabber" van KC the Funkeholic vanuit Amsterdam werd trots door het parkzicht publiek ( en andere hardcore liefhebbers) overgenomen.
De hardcore-techno heette vanaf toen Gabber en de aanhangers werden Gabbers.

DAT WAREN DUS GABBERS!!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
wat een fucling onzin gabbers zijn er al lang niet meer hardcore liefhebbers die zijn dr nu wel die kinderen van 15 jaar noemen zichzelf gabber

Waarschuw beheerder
bla bla bla bla
Waarschuw beheerder
Wat is jullie definitie van een echte gabber!

Hoezo, ga je er dan voor zorgen dat je er precies ZO uitziet? :S

Damn!
Waarschuw beheerder
L.B.

lekker belangrijk
Waarschuw beheerder
wat een billy topic

Waarschuw beheerder
jezelf zijn,
kleden wa je leuk vin, nie wa anderen leuk vinden
Waarschuw beheerder
gabber betekent vriend/maatje .
vreemd dat er vaak een grillige sfeer = lonsdalebijeenkomtse­n uuuuuh hardcore feesten
laatste aanpassing
donateur
Dinzaghi aka BeuQbeest 11 oktober 2003 14:23
jezelf zijn,
kleden wa je leuk vin, nie wa anderen leuk vinden

dus iemand die puur en alleen van turks volksmuziek houd, maar zichzelf is en kleed wat ie leuk vind.. Dan issie een gabber? ;P
Waarschuw beheerder
Ik vind een gabber iemand die van Hardcore houdt.... Maakt nie uit hoe die zich kleedt, hoe vaak die naar feesten gaat... Mijn mening dus he

Waarschuw beheerder
SnAtsertje 10 oktober 2003 15:59
Hoezo, ga je er dan voor zorgen dat je er precies ZO uitziet?Damn!

:vaag:
Artiest Mani
Waarschuw beheerder
echte definitie van een gabber is een kale vent met lonsdale aan, spijkerbroek met omgerolde pijpen met daaronder kisten.

Vaak onder invloed van drugs en vertoont over het algemeen agressief gedrag. Dit laatste echter alleen in het bijzijn van veel "vrienden".
Waarschuw beheerder
Uuuhmja in welke wereld leef jij Mani?
Waarschuw beheerder
de reeele wereld
Waarschuw beheerder
ten eerst ben ik geen vent en al helemaal niet kaal, en heb mn spijkerbroek niet opgerold. Vrijwel nooit onder invloed van drugs en vertoon nooit agressief gedrag. En toch ben ik wel een gabber/hardcoreliefh­ebber...... Klopt dus nier wat je zegt!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
neuh wil nergens bij horen!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
heb je idd gelijk in Missie aka ATT, zo zie ik dat ook...

Een gabber heeft niet een typerend uiterlijk of gedragsregeltje...

Je bent gabber in hart en nieren, hoe je d'r nou uitziet of niet...

Algemeen is wel dat "dé gabber" altijd van hardcore houdt!
Waarschuw beheerder
gabber is een gevoel
of iemand gabber is kun je niet zien aan uiterlijk
een gabber gaat helemaal uit zijn plaat op een vet feest met of (lees ) zonder drugs
een echte gabber krijgt kippenvel op een feest van een vet nummer en een eufories gevoel
een echte gabber komt op een feest om te feesten en niet om te zieken

kortom een echte hardcore lief hebber die puur komt voor de muziek en nergends anders voor

zo das mijn diffenitie van een gabber :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:frusty: :frusty: :frusty:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Was niet persoonlijk bedoeld Hardcore Witch.
Waarschuw beheerder
een gabber is gewoon iemand die van gabbermuziek houdt.
Niets meer en niets minder.

En dat daar in de loop van de jaren bepaalde kleding/gebruiken bij zijn gekomen is alleen maar logisch.

Zo gaat dat in elke (sub)cultuur
Waarschuw beheerder
Een Gabber is imo ook puur iemand die van Gabbermuziek houd.

Het is jammer dat veel gabbers als het ware een soort persiflage van zichzelf zijn geworden door hun gedrag.

Waarschuw beheerder
donateur
gabber is een gevoel
een gabber gaat helemaal uit zijn plaat op een vet feest met of (lees ) zonder drugs
een echte gabber krijgt kippenvel op een feest van een vet nummer en een eufories gevoel

kortom een echte hardcore lief hebber die puur komt voor de muziek en nergends anders voor

zo das mijn diffenitie van een gabber

sluit ik me helemaal bij aan :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
sluit ik me ook bij aan. Gabber = vriend!
Waarschuw beheerder
The Hardcore Witch: (Y)
Waarschuw beheerder
Ach ja ... :gaap:

Een gabber is een gabber...die mensen respecteer ik

Beter dan al die wannabees die denken dat ze dan alles zijn ... opeens :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
HOEREN :ALLEMAAL!!!! :devil: aso`s randdebillen,zwakbeg­aafden, ik voel me dr helemaal bij thuis!

Waarschuw beheerder
Hoeren waar ¿

Waarschuw beheerder
op de wallen natuurlijk......

Waarschuw beheerder
Dan moet ik de volgende x toch is beter opletten als ik er overheen loop ik zie ze nooit
Waarschuw beheerder
vriend? maatje?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gabber zit van binne
is niet uit te legge
Waarschuw beheerder
idd. Dat gevoel zit van binnen en het is niet omdat je kaal bent in combinatie met een aussie etc. dat je dan gabber bent en als je wel haar hebt, je geen gabber bent.
Waarschuw beheerder
gabber is een gevoel

zo das mijn diffenitie van een gabber

:respect: hier sluit ik me volledig bij aan!!
Waarschuw beheerder
gabber is gewoon het veste wat er bestaat.
als je al gewoon die oude hardcore rond '95 - '98 pakt en je hoort zown tof nummertje aaah
dan wil je tog gewoon gabberen tot de vlammen onder je nikies vandaan komen :P! het is inderdaad het gevoel wat je in je hebt.
ksluit me ook volledig met andere aan!
Van gabber muziek krijg je gewoon een vreugde van binnen.

laterzzz

Waarschuw beheerder
De echte gabber is uitgestorven half jaren negentig, toen alles nog illegaal was en nu is er een nieuwe genenratie met nieuwe ideeèn .......
Waarschuw beheerder
donateur
Gabbers waren die kale mannetjes met aussies en air max en een bomber. Dat is van de jaren 90 die stroming is nu dood. Net als hippies en andere stromingen.

Wel heb je nu een tijdje een nieuwe stroming die er uit voorkomt maar nog geen eigen naam heeft. Met lonsdale en kisten enzo gabber beetje gemengt met de kleding van de nationalisten van jaren terug.
Waarschuw beheerder
donateur
was me voor

Waarschuw beheerder
Ja Lonsdale dat begrijp ik ook al niet, weet iemand eigenlijk wel waar het merk van Lonsdale vandaan komt.
Er zullen vast wel een aantal zijn die het weten maar het merendeel niet.

Lonsadle was vroeger een mooie bekend sportmerk....maar nu de Wannabe Gabbers het dragen nee.

Hierdoor gaat een mooi merk kapot.
Waarschuw beheerder
zijn toch gewoon skinheads? van die laag ge-IQde mensen met lonsdalekleding en kisten?
in lelystad wel vind ik, staan altijd ruzie te zoeken in mijn winkel, als je ook maar iets anders bent dan blank!!

en dan zeggen mensen:kijk dat zijn toch gabbers?

nou, een aantal jaar geledenwaren gabbers heel anders, en mijn vrienden niet rasistisch in ieder geval!

Artiest {SHOWLIST artist 61186, 39906, 76384, 10267, 132920, 24067, 8220}
Waarschuw beheerder
Heb altijd een hekel aan het woord gabber gehad, klinkt te commercieel.
Ik noem mezelf meer hardcore liefhebber.
Is iemand die de extremere vormen van de house muziek goed vind.
Dat vind je of niet. Niet van die meelopers die op een andere style overstappen en niks meer voor hardcore voelen.
Waarschuw beheerder
als je gewoon 1000% van hardcore houdt!
Waarschuw beheerder
gabber is een gevoel

en iig niet van dat lompe racisten gedoe

Waarschuw beheerder
Ik hou ook van gabber en hardcore. Maar ben zekers niet ondergeschoold,achte­rlijk en aggresief.De mensen die me kennen weten dat wel beter.Is het dan zo erg als ik een bepaalde muziek voorkeur heb??? Ik laat andere mensen toch ook in hun waarde???Maar juist omdat die niet van deze muziek houden word je dan meteen achterlijk ondergeschool of pepsnuivend genoemd %(.Dat begrijp ik dan niet.Wees blij dat iedereen een andere smaak heeft en dat deze verschillen. Anders zou de wereld er toch een stuk eentoniger uitzien.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
jaja, precies en dan vooral dat pepsnuiven ja!!

"ik ga deze week naar Impulz"

'oja???ik wist niet dat jij drugs gebruikte'

???
Waarschuw beheerder
donateur
Een echte gabber is in iedergeval niet iemand die het duidelijk benadrukt dat hij/zij het denkt te zijn.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
- Kaal
- Racistisch
- Junk

:)
Waarschuw beheerder
donateur
het woord gabber heeft zijn betekenis verloren..

Waarschuw beheerder
Goed zo 909.

Af en toe lijkt het hier onder de hardcoreliefhebbers wel een of andere sekte ofzo, zich met z'n allen verheven voelend tot de 'duffe' niet-gabbers, respectloos naar alles toe dat niet met hardcore te maken heeft.

Inge

Waarschuw beheerder
Helaas wel ja, de muziek vind ik prachtig maar een groot deel van het publiek is gewoon bedroevend.

Waarschuw beheerder
eeehmm n uitgemergeld manneke met n kale of halfkale kop in een felgekleurde aussie die veel te veel drugs op heeft en van goeie muziek houd :)
Waarschuw beheerder
Bij Sikkema las ik een goed en kritisch stukje over een 15-jarig jongetje dat gefascineerd is door nazi-rituelen. U weet wel, met de rechterarm omhoog staan, White Power, dát werk. Hij noemt zich een "gabbertje".
Het is de ironie die hier de domheid te kijk zet, want het woord 'gabber' komt nota bene van het Hebreeuwse woord 'gavér', dat 'vriend' betekent.

Het "gabber" knaapje zit vast nog op school. Scholen maken schoolreisjes. Hoewel ze die in het voortgezet onderwijs om onduidelijke redenen nogal eens 'werkweek' noemen geloof ik. Die schoolreisjes gaan al lang niet meer naar Duinrell of de Julianatoren. Nee, die moeten naar het Belangrijke Buitenland.
Ik weet nog wel een originele bestemming voor het "gabber"schoolreisje komende zomer. Lekker naar Oostenrijk.
Naar Mauthausen. "Gabbertje" kan er zijn hart ophalen en daarna in zijn lijf laten omdraaien. Dat is weer eens wat anders dan altijd Parijs, Londen, Rome of Berlijn.

In Mauthausen is een spannende attractie voor "gabbertjes". Een écht voormalig concentratiekamp! Kom dáár maar eens om bij Six-Flags! En je hoeft niet eens in de rij te staan. Je kunt overal zó naarbinnen lopen.
Bijvoorbeeld bij dat ene stenen gebouwtje. Daar hangen vele honderden fotootjes van mensen die nooit meer van hun reisje zijn teruggekomen. Alle muren vol, vele nog in kleine lijstjes. Ze staren je kleurloos aan, in zwart en wit, hooguit verdrietig sepia. En in die schemerduistere ruimte drukt de dieptragische dood van al die mensen op je ziel. Alsof ze allemaal op je gemoed komen staan, één voor één, steeds zwaarder. Tot je bijna geen lucht meer krijgt.
Allemaal gewone 'gabbers' ook hoor, maar dan in de Joodse betekenis van het woord.

O ja, wat "gabbertje" dan absoluut ook even moet bekijken is dat kleine kamertje waar de nieuwkomers medisch werden gekeurd. Dat is namelijk een héél vernuftig kamertje! Daar zat de dokter. En de dokter liet iemand dan netjes rechtop tegen de muur aan staan om te meten hoe lang hij was. Dat was vet cool jongen! Want wat die vent natuurlijk niet wist joh, dat was dat er op die plek een gáátje in die muur zat. Ongeveer ter hoogte van z'n kop. En vanaf de andere kant van de muur kreeg hij dan precies door dat gaatje van een SS-er een nekschot. Gaaf hè?
Of begint je rechterarm nu al wat te zakken..?

Je bent écht de bink jongen, als je daarheen durft, dat Mauthausen. Dat is niet voor watjes! Daar is de Python, of hoe al die misselijk makende pretparktoestellen ook mogen heten, he-le-maal niks bij!
Nee, dán Mauthausen! Als je dáár uitkomt zit je maag in je strot, lijkt het of zo'n python zich om je keel heeft geschroefd en verberg je je gezicht achter je ineens gekromde rechterarm. Want je kunt minstens een uur lang niet meer stoppen met janken...

Dan is het alleen nog maar 'White-Weakness', "gabbertje"..."

Waarschuw beheerder
Lol. Zeer mooi geschreven, SHE-DEVIL.

Waarschuw beheerder
donateur
In 1 woord: GEWELDIG!! She-Devil je bent een feestje op zich!!
Artiest Devine
Waarschuw beheerder
Wat zijn gabbers?
De liefhebbers van de meeste extreme housesoort: hardcore

Moet men voldoen aan de uiterlijke kenmerken om een gabber te zijn?
NEEN! Je bent gabber uit liefde voor de muziek en je moet natuurlijk van feesten houden.
Dus je moet niet aan de uiterlijke kenmerken voldoen om gabber te zijn, want gabber ben je in je hart!!!

Zwabbers.
Meelopers.

Vrijwel elke gabber heeft er een hekel aan. Meestal bedoelen ze hiermee de kleine jongetjes die hun gedrag spiegelen aan gabbers om erbij te horen. Ze moeten helemaal niet van de muziek hebben.

Waarschuw beheerder
Het beste gevoel op deze hele wereld..
Dat je met een paar duizend andere mensen uit je plaat loopt te gaan..
Op de beste, hardste en ruigste muziek van de wereld..
Niemand van de harde kern zal je aan de kant zien staan
Het gevoel in je buik van de harde bassdrums.
De piep in je oor van het overstuurde geluid..

Een mc die in de microfoon loopt te schreeuwen,
Dan komt de bass en daar gaat de hele muid.

Omdat het onze muziek is,

Je hoort het van alle die hard groepen,
Alle andere stylen zijn kattepis.
Nergens kan je zo uit je dak gaan als op Hardcore .
Nergens zijn de drums en geluiden zo hard.
En omdat het zo'n goed gevoel geeft daardoor,
Zijn wij gabbers in nier en in hart!

Waarschuw beheerder
een Aus en ingevallen wangen:P
Waarschuw beheerder
donateur
Aussie of Cavello met Maxxies, die alléén voor de Hardcore gaan!

Gabber = een levensstijl! :yes:

Maar inmiddels al aardig :dood: te noemen! :cry:
Waarschuw beheerder
echte definitie van een gabber is een kale vent met lonsdale aan, spijkerbroek met omgerolde pijpen met daaronder kisten.

Vaak onder invloed van drugs en vertoont over het algemeen agressief gedrag. Dit laatste echter alleen in het bijzijn van veel "vrienden".

:S
Weet je de definitie van een groupie?
Waarschuw beheerder
donateur
een gabber is iemand waar alle andere mensen van vinden dat ie een gabber is. maar hoe weet je of die mensen dat goed kunnen bepalen??

wees gewoon lekker jezelf!

ga naar feesten omdat je van de muziek en (de meeste) mensen daar houdt. ga daar lekker doen waar je zin in hebt en geen ruzie lopen maken.

je kan denk pas als iemand dood is zeggen of ie een gabber was of niet, want ik ken genoeg mensen die roepen gabber ben je niet voor even maar voor je hele leven. En nu luisteren ze liever rnb :s
Waarschuw beheerder
donateur
[img cacheid=0013011b000544c8a7d0fdec1a0036e7c6]http://www.rtl.nl/components/experience/yorinfm/eddoindeochtend/images/idols_herman2.jpg[/img]........[img cacheid=0012f3fa0003053bf82663541a0036e7c6]http://smilies.crowd9.com/contrib/dvv/happythoughts.gif[/img]

Dit is pas een gabber! :yes: :bah: :bah:

;P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
It's all about the Music.......
Waarschuw beheerder
"Wat is jullie definitie van een echte gabber"

ik praat niet graag over "gabber's" Dan moet ik toch denken aan zoveel jaar terug. Toen iedreen maar "Gabber" werd. Alleen maar omdat hun vriendjes het ook waren.(dhammm kom op, je bent gvd toch geen dom schaap of een ander dom kuddedier).

hardcore lief hebber gebruik ik liever

en dat is in mijn oogen.
Iemand net het netzo naar zijn/haar zin heeft op een hardcore feest (of iets wat er op lijkt)als mij. En het maakt me geen drol uit of hij/zij nu zwart/wit/groen/rood of licht geven geel is. Of een broek aan heeft waar zijn kruis tussen zijn knieen bungeld.
in mijn ogen gaat het alleen maar om de muziek.

maarja zo zie ik het.

Waarschuw beheerder
ik ben gewoon een hardcore-liefhebber

ik vind ook dat mensen van mijn leeftijd (of jonger) zichzelf zowieso geen gabber moeten noemen....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind ook dat mensen van mijn leeftijd (of jonger) zichzelf zowieso geen gabber moeten noemen....laatste aanpassing: 14 januari 2004 17:17

:respect: Pcies! :respect:

Tenzij ze nog in een Aussie en Maxxies over straat gaan, maar........................... :S

Kisten en Lonsdale!! Dat is toch veel bruter!!! :bah: :bah: :bah:
Waarschuw beheerder
Parkzicht had sinds 1989 het roer omgegooid en was van punk/new wave club via danspaleis met bekende artiesten en themafeesten naar het draaien van House overgestapt. De bedoeling was wel om niet blindelings de Amsterdamse Acid-sfeer te kopiëren, dus werd er op zoek gegaan naar andere varianten. De techno uit België en varianten uit Amerika, Italië en Engeland bepaalden voor een groot gedeelte de stijl die vanaf toen gedraaid werd door DJ Rob (Jansen). Deze stijl sloeg goed aan bij het uitgaanspubliek, en werd al vrij snel bekend buiten Rotterdam. De sfeer was vanaf het begin al een undergroundsfeer, wel bekend, maar bij een bepaald soort publiek. Het deurbeleid was soepel, alles mocht, iedereen kon naar binnen, dit in tegenstelling tot de rest van de discotheken, waar nog altijd een soort dresscode heerste (netjes, verzorgd).

Parkzicht en de muziek uit Rotterdam werd steeds bekender in het House-circuit, maar voor de buitenwereld en de media was House nog steeds voor wat Nederland betrof iets dat alleen in Amsterdam en omstreken leefde. Dit stak de Rotterdammers. DJ Paul produceerde onder de naam Euromasters Amsterdam, waar lech dat dan? / Rotterdam, éch wel. Vanuit Amsterdam reageerde DJ KC the Funkaholic in een interview al eerder op de muziek uit Rotterdam : Herrie voor vooral de lagere sociale klasse, de groepen jongeren die als gabbers onder elkaar in het weekend maximaal uit hun dak willen gaan. Deze term werd trots door het pakzicht publiek (en overige hardcore-liefhebbers) overgenomen. De hardcore-techno heette voortaan Gabber, hun aanhangers werden Gabbers.

Let vooral op de laatste regel!!!!

DAT zijn/waren dus de gabbers.
De hardcore van nu valt NIET te vergelijken met de gabberhouse van toen.
GABBERS zijn liefhebbers van GABBERHOUSE.
Aangezien gabberhouse niet meer gemaakt wordt zijn er volgens mij alleen nog maar oud gabbers.

Waarschuw beheerder
:S wat kan je nu hierop antwoorden?

Ik ben iig geen gabber. Ik hou van de muziek, maar daarnaast ben ik gewoon mezelf. Waarom altijd alles in hokjes plaatsen :)
Waarschuw beheerder
ach de meeste mensen hier zijn evengoed meelopers ik was ook gabber maar opeens was niemand meer gabber dus toen stopte ik er maar mee nu is hardcore weer in dus ik noem mezelf weer vol trots gabber! hakkuh! clubcutten! tyfus trance! boeeeeeeh hardcore! vreed uit je naad!(XTC)
Waarschuw beheerder
Toch vreemd dat er mensen zijn van NET 21 jaar die zeggen dat ze gabber zijn geweest.
Aangezien het gabbertijdperk 1990 en 1996 zijn hoogtijdagen vierde en deze mensen toen dus nog maar tussen de 7 en de 13 jaar oud waren.
Ik heb veel meegemaakt op feesten maar 7 jarigen!!!???? :frusty:

Waarschuw beheerder
gabber= vriend
gabber= iemand die van hardcore houdt....hoe zwart of wit hij ook is...
hij luisterd naar hardcore en gaat naar feesten of ie nu kala is of afro of chinees maakt geen fuck uit
Waarschuw beheerder
donateur
en als je nou naar thunderdoom voor kids bent geweest en daar je eerste herbal hebt geslikt??

:S :S :bah: :bah:

(n)

ps. Mini Animals zijn de nieuwe Generatie Party Annimals zag ik laatst op tv! :yes:

Misschien wel iets voor jou! ;P
Waarschuw beheerder
donateur
DAT zijn/waren dus de gabbers.
De hardcore van nu valt NIET te vergelijken met de gabberhouse van toen.
GABBERS zijn liefhebbers van GABBERHOUSE.
Aangezien gabberhouse niet meer gemaakt wordt zijn er volgens mij alleen nog maar oud gabbers.

lekker kortzichtig
Waarschuw beheerder
donateur
lekker kortzichtig

Of,........Smakelijk dichtbijkijkend?! :S

:verveel:

;P

Waarschuw beheerder
leuke antwoorden geven sommige mensen :s
Waarschuw beheerder
donateur
leuke antwoorden geven sommige mensen

Jij voegt anders ook lekker belangrijke info toe! :S

Waarschuw beheerder
ik heb mijn mening al gegeven over dit onderwerp...en idd mijn vorige antwoord is niet erg informatief.....

maar t was trouwens niet tegen jou bedoeld ofzo.

Waarschuw beheerder
Een gabber is voor mij:
Me makker ongeacht hoe ik eruit zie
(welke kleding ik draag hoe me kapsel zit etc.)
Iemand die (ook) van hardcore houdt
Een echte gabber moet wel kunnen/willen hakken lijkt mij.
Hij/zij moet hard gaan.
Hehehehehehehehe

oja misschien een beetje leip zijn
Waarschuw beheerder
donateur
mijn definitie: Speedy Nick

liefde voor de muziek, maar niet dat gezeik erom heem :d
jammer dat sommige mensen die zichzelf gabber noemen dat niet begrijpen :/
Waarschuw beheerder
Echte gabbers zijn verleden tijd. Het is jammer maar deze tijd is voorbij!! Het zijn nu de mensen van 14 of 15 jaar die ergens bij willen horen, maar de generatie echte gabbers zijn verdwenen.
Waarschuw beheerder
Gabber zit van binnen....
staat ongeveer in 100 topics hierzo ;)

Waarschuw beheerder
gabber Piet natuurlijk

Waarschuw beheerder
echte gabber allang voorbij!!!!!

Werkzaam bij KKNTS!
Waarschuw beheerder
bende zeikerds
gabber is helemaal ni voorbij
elle probleem is dagget gewoon ni kunt accepteren dat het nog altijd bestaat en leeft
bekrompen mensen..
Iedereen hoort wel ergens bij
en commentaar geven op iets anders is gemakkelijk
mah bekijkt eerst uwen eigen domme kop
voordagge commentaar geeft op iemand anders
echt gabbers al lang voorbij
U WISH ;p

Waarschuw beheerder
:/

Waarschuw beheerder
helaas denken niet veel mensen zo....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
helaas denken niet veel mensen zo....
Waarschuw beheerder
Echte gabbers zijn verleden tijd. Het is jammer maar deze tijd is voorbij!! Het zijn nu de mensen van 14 of 15 jaar die ergens bij willen horen, maar de generatie echte gabbers zijn verdwenen

Absoluut bullshit!, evenals het feit dat je nogsteeds airmax en een aus aan zou moeten, ik feest al meer dan 12 jaar, en juist toen iedereen die aus aan trok en zichzelf gabber claimde door het stereotype wat daar bij hoorde, ben ik mn aus weer uit gaan trekken om niet in die "hype"ingedeeld te worden.

(Alhoewel ik vroeger voor die tijd in het hele begin toen het nog niet commercieel werdt, hetzelfde dacht...)

Fuck dat commerciele gelul, evenals die homo's die bretels en kisten als een fundamenteel element beschouwen om gabber te zijn.

tssk, beetje stoer kijken op een feest naar je omdat je geen lonsdale aan hebt, en als je aan ze vraagt van wat moet je joh, wat sta je nou wijs te kijken..?! zeggen "eehee nix joh laat maar.."

uhuh!

lozers.
:yes:

Waarschuw beheerder
HC hooligan ben het helemaal met je eens!!!
Waarschuw beheerder
Ik hoor vaak zat mensen zeggen van je bent te jong, jij bent een meloper en je hebt geen ide van de sfeer toen. Nou ik ben in een gabber buurt opgegroeid, en de feesten gingen gewoon door naar in de huiskamer. En mensen die mij kennen kunnen geen ander oordeel over mij vellen dan dat ik echt wel een gabber ben. Er is niemand die mij kent die het hier niet me eens is. Ik heb dan wel niet DE feesten van toen megemaakt maar cker wel de sfeer geproefd van toen.

Sommige mensen zijn ook gewoon echt nog gabber, en das mooi, want die houwen ze sfeer er nog wel wat in van toen.

En dus bij deze zeg ik, ik ben gabber en maakt niet uit hoe oud je bent, als je gezien word door mensen als een gabber mag je je een gabber noemen, want niet iedereen is een gabber zoals al eerder gezegd is het moet toch echt wel in je zitten. En jezelf gabber noemen terwijl de mensen om je heen je gewoon echt niet zo zien is gewoon jezelf voor de gek houden.
laatste aanpassing
jha kijk k heb zelf ook wel lonsdale daar nie van
maar k koop t nie meer
wordt dr gewoon kotzziek van dat je meteen geasocieerd wordt als nazi

FUCK RACICM

agh jha

kijk zolang je voor jezelf maar weet of je gabber bent of niet hoe de rest over j denkt is toch lekker hun probleem???
Waarschuw beheerder
Ach ja londsdale, iid dom ja. Me moeder liep eens in een londsdale en allemaal koppen draaien om van is zij een racist. Nou normaal gesproken moet je weten ken je met een shotgun langs me oren schieten en ik geef nog geen krimp maar toen scheelde het niet alles of ik ging mensen meppen.

En verder ik snap niet waarom mensen in van die kleren naar feesten gaan, ziet er naar mij uit als mooie kut kleding voor feesten knoopjes en dikke truien en dan ook nogges die spijkerbroeken, onhandig alom. Ik draag gewoon beetje losse broek en hempie of hempie uit, en nikes natuurlijk. Geen gekloot met knopen gewoon aantrekken en hakkuh met die boel.

Maar jezelf claimen als gabber terwijl niemand vind dat je een gabber bent lijkt me eigenlijk ook niks, zit iedereen je maar wat uit te laggen.
Nou ben ik iemand die bijna overal en aan iedereen schijt heeft, maar toch, zou er niet teveel me naar buiten komen dat je denkt een gabber te zijn als niemand het eigenlijk vind. Publieke vernedering is echt diep triest, ook al heb je aan alles scheit
Artiest D-Core
Waarschuw beheerder
ben geen gabber ben een doorgedraaidehousefr­eak
jha maar kijk ik vindt me zelf geen gabber maar kijk als ik me in een katogorie moest platsen was dat gabber maby beter gezegt hardcore liefhebber
kijk je kunt hier nie echt een menig op geven want iedereen ziet t anders toch???

volgens mij vaag verhaal maar ben net zo stoned :D :D :D

Waarschuw beheerder
na 5 minuten lezen begrijp ik wat je bedoeld :s
Waarschuw beheerder
gabbers... dat zijn degenie de vroeger ookal tussen die kale koppen rondliepen, gewoon stug door bleven luisteren naar hardcore, ookal was het dood, en gewoon der feessies bleven geven, waardoor er nu weer meer van die kale koppen zijn en van die feessies! van die feessies die over gingen toen de commerciele happy hardcore de shit kwam verpesten ofzo... heb ik gehoord, ik was toen 13...
maar ik vind het nu ook jammer dat er zoveel hardstyle op hardcore feesten wordt gedraaid en daarom begrijp ik het allemaal wel!
Waarschuw beheerder
zoveel hardstyle op hardcorefeesten wordt gedraaid

???
In een aparte zaal misschien...weet niet welke feesten jij komt maar de feesten waar ik kom moeten ze dat toch echt niet proberen...
jha maar kijk in de vroegere tijd zeg maar was k nog 11,12,13 jaar ofzo
toen ging ik toch nog nie naar feeste
maar kijk wat kan k dr aan doen dat ik die tijd nie mee heb gemaakt??
nix toch?
maar ik maak m nu toch ook mee??
okjee t is toch anders enzo klopt wel
maar over 5 tot 10 jaar is t wel weer veranderd jha toch?

Waarschuw beheerder
Voor mij is de definitie van een ECHTE gabber:

(komt ie)

Als je iemand hebt die met je lacht en grient,
dan pas kun je zeggen ik heb een vriend.
:-D
Toon Hermans.

GreetX Chris
Waarschuw beheerder
dat je komt voor de beat ,en om met zijn ALLE geweldig hard op die beat te gaan

no fights,be a gabber

Waarschuw beheerder
inderdaad sluit me bij hierboven aan

Waarschuw beheerder
een gabber is zeker niet de hardcore generatie van nu...sorry hoor maar een gabber is je maatje..een vriend van iedereen. Weet nog dat je in de energiehallen in je eentje kon ronddwalen en dat je dan toch niet alleen was. Bijna iedereen praatte tegen je en het was altijd goed volk maar nu....tja...wat moet ik erover zeggen. De sfeer is er iig niet meer:-(

Waarschuw beheerder
Gabber? Kan je dat eten?

Waarschuw beheerder
ik wil bijna iets zeggen maar....hou wijs mijn mond!

Waarschuw beheerder
Ben heel benieuwd naar wat je wil zeggen Babzzz...

Waarschuw beheerder
nou...vroeg me af of je chinees ook kon eten??

Waarschuw beheerder
who cares wat een echte gabber is....

Zolang je je maar vermaakt op feesies ;)

Waarschuw beheerder
Het was maar een grapje hoor!! Als je me zou kennen zou je weten dat ik niets tegen gabbers heb of wat dan ook. En trouwens, ik ben geen eens een Chinese, dus ik zou me mond maar houden als je niet eens weet waar je het over hebt.

Waarschuw beheerder
Het ging over de definitie van Gabber...wat heeft afkomst er nou weer mee te maken? Volgens mij is dat weer een andere topic.

Waarschuw beheerder
donateur
Tja let maar niet op haar. Kijk maar eens wat ze onderaan haar pf heeft gezet.

Waarschuw beheerder
tja...en jij weet helemaal niet wat een gabber is dus op wie moeten we nou niet letten???ook een vette dance geschiedenis wat betreft feestjes...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
iemand die errug veel van hardcore houd(L)
Waarschuw beheerder
Treu partyminded people met respect voor elkaar :jaja:
Waarschuw beheerder
maakt niet uit als je maar van hardcore enzo houd !!!!!!!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
een echta gabber

hardcore 90 t/m 97

saamhorigheid

respect

ausi , kale koppie , nikie

Waarschuw beheerder
maakt nix uit gewoon allemaal samen feesten :bounce:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gert in Blik op vrijdag 3 oktober 2003 om 17:57:

:respect::jaja:

Waarschuw beheerder
ik ben een gabber heb een ausie en een kale kop met me handeltje en pilluh kom ut mij goed op

IK BEN EEN GABBERRRRR!!!!!!!!!!!!