Partyflock

Forumonderwerp · 632290
11053x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Wie is er net zoals mij geintreseerd in het duiste leger van wo2???voordat ik weer allemaal reacties krijg over nazi,facist etc...Ik ben het helemaal niet eens met de ideeen van de nsdap en adolf hitler,het gaat mij puur om de strategie,het leger en de wapens die mij intreseeren...Voor diegene die het intreseren,mooie site met foto's en uitleg over diverse éénheden:http://www.skalman.nu/third-reich/
Dus nogmaals voor de laag gescholden niet kunnen lezenden onder ons...Ik ben alleen geintreseerd in het leger zelf,dus niet de gedachten die er achter zitten!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
KnuffolMutz 16 februari 2005 17:22
Nou ik ben wel degelijk geinteresseerd in de tweede wereldoorlog en vind het wel boeiend om er films en series over te bekijken,maar om dit hele topic door te lezen heb ik niet zoveel zin in

Gewoon een tijdje voor gaan zitten.
Krijgt er geen spijt van ik heb het ook gedaan :P
Waarschuw beheerder
gattling gun/ minigun met een maximum van +- 10.000 kogels per minuut :respect:

pfff... De Duitse MP-40, dát is mijn engeltje. Hoewel hij als koosnaampje "Schmeisser" had gekregen, was 'ie niet gemodelleerd door de Duitse wapenfabrikant Hugo Schmeisser, trouwens. De MP40 was een revolutionair wapen, omdat hij gemaakt was uit allemaal standaardonderdelen gemaakt van geperst staal, met plastic omhulsels. Het was economisch een goed te produceren wapen, betrouwbaar, compact en t had een hoge vuursnelheid.
[img cacheid=0008498e0016e8832861f9d91a0095a7f7]http://www.tokyohobby.net/shop/images/mp40th_shop.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Het was economisch een goed te produceren wapen, betrouwbaar, compact en t had een hoge vuursnelheid.

ik denk niet dat je meer dan 10.000 kogels per minuut haalt:O
Waarschuw beheerder
donateur
ik denk niet dat je meer dan 10.000 kogels per minuut haalt

Als je kunt mikken is 1 kogel genoeg en is de rest verloren kapitaal :P

Waarschuw beheerder
klopt:yes: ik ben weer veels te amerikaans bezig:P

[img cacheid=000849a30016e8f1048cdebd1a0095aea5]http://world.guns.ru/sniper/cheytac-1.jpg[/img]

dan deze maar

Waarschuw beheerder
donateur
Hier volgt een link om iets meer te weten te komen over Nazi" UFOs". http://www.burlingtonnews.net/ufonazi.html
Wat vinden jullie ervan? Zou het waar zijn of zijn het leugens, hadden ze gevlogen of zouden ze als een baksteen uit de lucht zijn gevallen? Zou deze uitvinding de uitkomst van WWII beïnvloed kunnen hebben?

[img cacheid=0003640b000829a41eaa2fdc1a0095ff27]http://www.burlingtonnews.net/nazi_13.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Hitler had gewoon die fout gemaakt om alle vliegtuigen boven Engeland in te zetten... als hij daar niet aan was begonnen en zijn vliegtuigen in rusland in had gezet, waren de troepen in rusland beter bevoorraad geweest en zou de wereld er heel anders hebben uitgezien...

volgens mij maakt het dus niet echt uit of hij met die vliegtuigen had ingezet aan het eind van de oorlog... de fout die die maakte was al aan het begin en heb de rest van de oorlog gewoon bepaald...

Waarschuw beheerder
uhmm in de slag om engeland werden bommenwerpers en jagers ingezet ik weet niet hoe jij bij het idee komt dat die iets zouden kunnen bevooraden?
Waarschuw beheerder
donateur
Hier volgt een link om iets meer te weten te komen over Nazi" UFOs". http://www.burlingtonnews.net/ufonazi.html
Wat vinden jullie ervan? Zou het waar zijn of zijn het leugens, hadden ze gevlogen of zouden ze als een baksteen uit de lucht zijn gevallen? Zou deze uitvinding de uitkomst van WWII beïnvloed kunnen hebben?

Vliegtuigen die te experimenteel zijn om er daadwerkelijk wat mee te kunnen. Je hoeft alleen maar naar het Amerikaanse X-plane programma te kijken om te realiseren dat deze vliegtuigen eigelijk verspilde energie waren.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat Kruppstahl had beter ergens anders voor gebruikt kunnen worden ja...
Waarschuw beheerder
donateur
Roytjuh Aka The Poltergeist © 17 februari 2005 19:42
Hitler had gewoon die fout gemaakt om alle vliegtuigen boven Engeland in te zetten...

Hij maakte maar 1 fout en dat was denken dat de Engelsen nog een sterke luchtmacht hadden. Als hij nog iets langer door had gezet dan was er van deze luchtmacht niks overgebleven en was hij de baas in het luchtruim.
Waarschuw beheerder
dat is niet helemaal correct, hij had de luchtmacht basissen en vliegtuigfabrienken aan moeten blijven vallen ipv de grote steden. Maar het schertsfiguur Göring was niet zo snugger, gelukkig...
Waarschuw beheerder
donateur
het is wel zo dat er nog weinig over was van de Engelse luchtmacht toen hitler het offensief staakte

Waarschuw beheerder
hitler was een briljant man, die zijn kunsten echt fucking verkeerd benutte.....
Waarschuw beheerder
donateur
Echt briljant wil ik hem nou niet noemen.:/
Waarschuw beheerder
Het was een briljant redenaar, dat wel, maar verder?

Waarschuw beheerder
hij wist toch een heel volk achter zich te scharen en dat zie ik balkie nog niet doen
Waarschuw beheerder
Ik zeg ook niet dat Hitler een nul was, hij wist (in het begin althans) echt wel wat hij deed. Maar hij heeft ook heel veel geluk gehad, en hij had dit nooit kunnen bereiken als de andere wereldmachten (Engeland en Frankrijk) voet bij stuk hadden gehouden en hem al vroeger hadden gestopt, bijv. bij zijn herbewapening. Of misschien franse interventie ten tijde van het (her)bezetten van het ruhrgebied
Waarschuw beheerder
donateur
De Britse geheime dienst had plannen om Hitler te vermoorden, maar daar zagen ze maar vanaf toen bleek dat Hitler rampzalige beslissingen nam mbt het slagveld.
Ook staat een paar replies terug dat Hitler vond dat "de oorlog ook wel te winnen was met de huidige wapens" en innovatieve technieken (oa. het raketprogramma) eerst negeerde.
Verder valt een twee fronten oorlog nooit te winnen. Hilter maakte dezelfde fout als Napoleon, na Engeland maar Rusland te proberen te veroveren.
Hitler wilde zelf alle grote beslissingen nemen. Toen de geallieerdern doorbraken na D-Day lag Hitler nog te pitten en niemand durfde hem te wekken. Het gevolg was dat vele SS divisies te laat werden ingezet, allemaal met dank aan Adolf die te veel zelf wilde beslissen.
Een dictatuur is nooit politiek efficient aangezien kritiek taboe is, maar wel tot verbetering kan leiden.

Als je de geschiedenis in duikt zie je dat Duitsland in theorie de oorlog best had kunnen winnen, maar dat het Hitler zelf was die Duitsland flink wat mogelijkheden ontnam. Hitler was niet geniaal, hij was Duitslands grootste beperking...

hij wist toch een heel volk achter zich te scharen en dat zie ik balkie nog niet doen

Dat ligt niet zozeer aan Hilter maar meer aan die tijd en omstandigheden. Hilter was de 'juiste man' of de 'juiste plaats', om het zo maar even uit te drukken.
Waarschuw beheerder
Precies, zonder mensen als joseph goebbels, welke vind ik overigens wel geniaal was, had Hitler het nooit gered