Uitspraak Clint: Indo's weten zich gewoon goed aan te passen en te integreren ...een duidelijk voorbeeld dat er niks mis was/is met het integratiebeleid.
Ik deel met jou de mening, dat er niets mis is met het intergratie beleid. Ik denk dat het meer aan de instelling/ mentaliteit van sommige bevolkingsgroepen ligt. Ken ook een hoop Indo's, deze mensen zijn prima geintergreerd, waarom zouden andere bevolkings groepen dat niet kunnen?

(Bedoel hier niet mee te zeggen dat er verder geen bevolkingsgroep goed geintergreerd is, maar zie deze bevolkings groep als een voorbeeld wat intergratie kan inhouden en hoe het eigenlijk zou moeten zijn)
De rollen even omgedraaid, vind ik dat de groep die zich blanke Nederlander noemt, zich ook best eens wat meer kan gaan verdiepen in andere culturen waar wij mee samen leven, weet zeker dat als die boeren ( zo noem ik ze )dat eens zouden doen, er ook een hoop minder haat zou zijn en wij doormiddel van wederzijdse intergratie tot op een bepaald niveau dichter naar elkaar zouden kunnen groeien.
2 stampertje: Ik deel in jou mening ook, dat houden van niet altijd genoeg hoeft te zijn, maar denk ook niet dat het eerlijk zou zijn als mensen hun relatie problemen schuiven op cultuur verschillen. Ik denk dat ieder mensen instaat moet zijn zich dus danig aan te passen dat cultuurverschil geen probleem hoeft te zijn voor je relatie. Er is alleen wel de noodzaak, dat je beide zal moeten geven en nemen en de een soms iets meer dat de ander.
Als ik kijk naar de mensen om mij heen zijn er maar weinig stelletjes waar de jongen en het meisje van de zelfde afkomst zijn en vind dat alleen maar leuk.