en dat vond je ook eentonig zeker nogmaals is dit niet de reden dat ik deze topic ben gestart ik wil mensen hun mening horen over wat voor hun echt Techno is
en gewoon feesten. zoals housemuziek eigenlijk begonnen is. extase
zie plons weet het Techno is gewoon voor iedereen die zich er lekker bij voelt het trekt niet alleen de zelfde mensen zoals bij de gabbers of hardstyle lieden conterversieel (wat een klote woord) ik zelf als ik draai ben ik wel erg afwisselend
er is echt wel Techno met inhoud beter luisteren inplaats van je kapot slikken en zeiken dat het eentonig is
ik slik nie en ik vind het nog eentonige teringherrie !!
maarja smaken verschillen !
mister dano niet een nieuwe style gewoon meer inhoud kwa dj set snapie niet teveel loopdingen die zitten er wel tussen maar meer gevoel en inhouden beuken is niet de key
Ik hou zelf van veel soorten techno!opbouwend maar ook rammen!
Heb gister 3/4 nieuwe van marco baley gekocht en die nieuwe van picotto mag er ook wezen!Marco V met revolt vind ik ook meesterlijk
Techno is nog steeds vriend het is alleen ondergewaardeerd en dat is jammer als ik Techno platen luister weet ik gelijk wat ik goed vind vriend van doet hardstyle en hij moet echt goed zoeken voor iets origineels er komt teveel troep uit
Doe mij maar diepe vieze Oostblok shit, de Tresor sound, beetje Detroit, beetje melodieuze Kanzleramt of F Comm plaatjes, minimaal van Bug, Villalobos, Hawtin, etc. Die gare loopjes en roffeltjes techno kennen we nu wel...
Techno wordt de laatste tijd ook teveel gehyped, mattie, daarom reageerde ik in het begin ook negatief...
kijk dano heeft smaak revolt echt Techno gericht nummer veel inhoud en die nieuwe van mauro echt ik kan er geen genoeg van krijgen die nieuwe van marco bailey heb ik ook staat een remix van adam beyer en hendrik b op echt kippevel zo geflipt uit eindelijk draai ik veel soorten Techno van hard tot soft en electro actig
Techno rules...
en dat eentonige geloop moet je gewoon als dj wat aan doen en een beetje opleuken
of gewoon die loopdingen niet telang laten spelen en er een goeie opvolger in knallen
(permanent verbannen)
Marco V zou ik niet zo snel onder techno scharen eigenlijk...
Wat ik zelf altijd wel waardeer is werk van:
* The Anxious
* Glenn Wilson
* Patrick Skoog
* Guy McAffer
Labels als Hydraulix, Punish/Heroes, Compound, R.A.W.
laatste aanpassing
ik draaide laast in een clubje in drachten It Jaske ik was erg goed op dreef ik draai een loopplaatje en hij was vet eentonig maar wel lekker iedereen flipte toen ik daarna new time new place van mauro er inknallde ging de tent echt los gaf een goed gevoel mensen die erg uit hun dak gingen op Techno!!!
zeker wel daan en axis vergeet niet dat glenn wilson best wel eentonig is en vergeet niet dat chris liebing ook nog veel eentonige dingen doet wat wel erg hard beukt das echt Techno in mij ogen wat je op het laatst in je set gooit
d.j TErrex effe dat je et weet MAURO is altijd al een techno dj gweest..
Sommige techno sets zijn wel erg saai, maar idd wat Dano al zegt, 3 of 4 decks hoop sample werk en rossen met dat mengpaneel(en)
hey man ik heb nooit gezegt dat mauro iets anders is alleen maar dat hij nu ook wat meer Techno dingen draait wat bijv dave clark en adam beyer ook draaien
trouwens hoor je ooit carl of dave of rush of liebing iets draaien van mauro picotto
voor de duidelijk heid mauro is de reden dat ik van Techno ben gaan houden toen ik pegasus hoorde was ik verkocht
Awesome deed het zeker ook goed hoor en die hebben ook een berg dj's suf gedraaid hoor
ik heb nog nooit dav clark of chris liebing een mauro picotto plaatje horen draaien maar nogmaals wat is in jullie ogen echt Techno met Kwaliteit geluid en inhoud?
VOORAL INHOUD!!!
ZOALS MAURO PICOTTO HET BRENGT VEEL AFWISSELING
diepe vieze Oostblok shit, de Tresor sound, beetje Detroit, beetje melodieuze Kanzleramt of F Comm plaatjes, minimaal van Bug, Villalobos, Hawtin, etc. Die gare loopjes en roffeltjes techno kennen we nu wel...
donateur
Hoor ik daar techno????
Denk eens om je capslock, je lijkt wel een ADHD gevalletje
En Mauro vind ik persoonlijk maar een Pizzabakker, qua platenkeus, draaistijl en producties dan...
laatste aanpassing
DAT HOOR JE GOED Pizza bakker man heb je nou niks beters tezeggen met je tresor verdomme dat is ook van dat loop werk met roffeltjes Primate intec drumcode dat zijn labels niet tevergeten BXR!
donateur
Techno zu..
ik ben hier niet om persoonlijke ruzies testarten het gaat over Techno en Techno alleen !!!
eeej dj terrex.. shut the fuck upp
Ghahahah luister eens goed man...
En naast die Primate, Intec en Drumcode labeltjes zijn nog duizenden andere veel interessantere platenlabels, maar daar ga ik jou niet mee vervelen, succes nog verder mannetje!!!
donateur
ik ben hier niet om persoonlijke ruzies testarten
ik wel
dude jezus wrom zou ik me stil moeten houden en tijn ik weet dat er genoeg andere labels zijn ik draai al bijna 8jaar peace Techno is voor iedereen
ik draai van alles wat
betwetertjes hiero...
geef mij maar Dave Clarke...Altijd goed....
platen, sfeer, tempo en techniek...
ook lekker hard is junior london, echt een tip
net als ViperXXL_USB_Camp_at_Nature_One_2k3, heel vet
en als ik wil chillen aril brikha lekker spacey
deze topic dwaalt af het ging om wat mensen inhoudelijk goeie Techno vinden dus geen labels maar Producers en djs
Gozer, je doet alsof je uitgevonden hebt...
Maar je lult alleen maar over Picotto, Beyer, Liebing, Cox, etc. die iedere boerenlul met een trekker uit de Achterhoek wel kent...
Wat wil je nu precies?
(permanent verbannen)
Zeg terrex, wat wil je nu precies. Wij geven onze mening en dan is het nog niet goed.
Die namen wat jij opnoemt is standaard, wel leuk maar gewoon standaard. Wij geven je tips en die boor je weer net zo snel de grond in.
wat ik wil ik wil dat mensen hun visie geven over wat voor hun goeie techno is en ik heb het niet telkens over de zelfde lui ik vind bryan zents ook gaaf of danilo vigarito ik heb niks uitgevonden en dan beweer ik ook niet ik ben gewoon een dj die niet meeloopt met de rest ik doe mij ding en dat is Techno
(permanent verbannen)
axis vergeet niet dat glenn wilson best wel eentonig is en vergeet niet dat chris liebing ook nog veel eentonige dingen doet wat wel erg hard beukt das echt Techno in mij ogen wat je op het laatst in je set gooit
Ja, so what ? Ik draai net zo makkelijk een hele set met wilsons als een hoogtepunt met wilsons. Tis toch je smaak, eentonig of niet. Ik vind een wilson kwalitatief beter als een picotto, maar dat is een mening toch ?
en als het lijkt dan ik jullie meningen de grond in boor dan spijt mij dat dat is niet mij bedoeling
ja heb je gelijk in axis
ik draai even goed wilson en mauro
ik hoor om mij heen veel mensen Techno de grond in boren en dat is jammer want Techno is meer dan hier een loop en daar een andere loop
Om dan maar antwoord antwoord te geven op je vraag, voor mij is goede techno:
- Adam Jay
- Richie Hawtin
- Alexander Kowalski
- Joel Mull
- Oscar Mulero
The Party Freaks, ken je releases niet, Damien Keane en Dave Miller zitten daar ook bij, of niet?
Dat Stubnitz feestje vorig jaar was in ieder geval onvergeteleijk Wanneer komt er weer 1?
donateur
techno moet helemaal niet opper worden , dan wordt het een commerciele stroming en dat is juist niet wat we willen , !!
dan krijg je strak de hele cu2,tmf bende op techno feesten , laat techno lekker zoals het nu is !!
Techno is. Techno leeft. Gebeurt. Beweegt. Techno neemt. Techno geeft. Techno weet.
Techno spreekt. Techno doet. Techno laat. Techno komt. Techno gaat. Uniek. Muziek. Van vlees en
bloed. Techno waagt. Techno wint. Breekt baan. Techno bonkt. Techno staat. Techno valt. Is overal.Techno vraagt. Techno raakt. Verlost. Verbaast. Viert feest. Verklaart. Is bitter. Zoet. Is hot. Is cool. Techno ijlt. Vooruit. Voorbij. Ver weg. Dichtbij. Paraat. Bereid. Op weg. Altijd. Techno was. Techno blijft.
weet je het was een fout van mij om deze topic testarten ik word hier verkeerd afgeschilderd agsjoen heeft persoonlijke problemen ik ben niet dom en zo hoor je niemand tenoemen ik begon deze topic omdat ik Techno gewoon het beste vind en niet omdat ik het allemaal wel weet dus mensen als je mij sneu vind reageer dan niet het gaat over Techno niet over mij
daan dat mauro altijd Techno was wist ik wel met wat uitstapjes naar andere stylen naar trance dat mauro Techno is is algemeen bekend ik heb nooit gezegt dat hij niet altijd al Techno was
deze topic moest gaan over wat mensen inhoudelijk van Techno vinden en wat ieder voorzich Techno vind het is beetje uit de hand gelopen ik kap er mee Techno is en blijft voor iedereen underground niet begrepen zoals het hoort zoals het is peace aan iedereen im out
(permanent verbannen)
Terrex, weleens gehoord van interpunctie ?
Godsamme, ik krijg een ster in mijn ogen van die zinnen.
Uhm deed mauro in het begin niet ook nog van die spiritueele muziek maken? Of zit ik nou heel erg mis te timmeren? Ik heb wel's een HELE oude cd van hem gehoord en dat was echt 10x nix
2Maus: Wel 's gechecked hoeveel topics er over andere stylen zijn? Gaat wel gelijk op toch?
Nee maarten, dat gaat het niet...
Techno roeleerd zeker, niks eentonig jullie kunnen het gewoon niet luisteren.
Beetje dom lullen met dat techNO, het is gewoon goede muziek.
Trouwens iemnad vroeg om een kwalitatief en goed techno nummer, ik vind dan Jeff Mills- The Bells wel een goede.
echno is. Techno leeft. Gebeurt. Beweegt. Techno neemt. Techno geeft. Techno weet.
Techno spreekt. Techno doet. Techno laat. Techno komt. Techno gaat. Uniek. Muziek. Van vlees en
bloed. Techno waagt. Techno wint. Breekt baan. Techno bonkt. Techno staat. Techno valt. Is overal.
Ontroert. Verwarmt. Grijpt bij de keel. Techno knettert. Knalt. Ontketent. Heerst. Techno
heelt. Techno zuivert. Lichaam. Geest. Techno swingt. Techno vecht. Is waar. Is echt. Geen loze
kreet. Geen leeg gebaar. Techno werkt. Versterkt. Ontwapent. Toont. Techno laaft. Techno loont.
Is water. Brood. Techno lacht. Techno huilt. Techno in. Techno uit. Legt bloot. Daagt uit. Techno
kookt. Techno bruist. Techno troost. Techno bijt. Techno bloedt. Heeft schijt. Is zwart. Is wit. Is
rood. Niet grijs. Techno vloekt. Techno moet. Verbroedert. Zoekt. Techno vindt. Techno wijst. Techno
schokt. Techno eist. Techno hoog. Techno laag. Techno voor. Techno na. Techno rookt. Techno jaagt. Is
eigen baas. Vereent. Verzoent. Begeestert. Woedt. Bevrijdt. Bewijst. Begrijpt. Vervoert.
Techno spreidt. Techno sluit. Bezielt. Verrijkt. Geeft hoop. Verblijdt. Techno schittert. Glanst.
Techno flitst. Techno danst. Verhit. Zweept op. Bemint. Verleidt. Techno roept. Techno voelt. Techno
groeit. Techno bloeit. Techno blaakt. Techno blijkt. Betovert. Geilt. Techno ademt. Zweet. Techno fluis-
tert. Schreeuwt. Ontmaskert. Snijdt. Techno glijdt. Techno sluipt. Techno slijpt. Techno spuit. Techno
klinkt. Techno dwingt. Techno lonkt. Techno blinkt. Techno vraagt. Techno raakt. Verlost. Verbaast.
Viert feest. Verklaart. Is bitter. Zoet. Is hot. Is cool. Techno ijlt. Vooruit. Voorbij. Ver weg.
Dichtbij. Paraat. Bereid. Op weg. Altijd. Techno was. Techno
Ach ja een technoliefhebber zal vinden dat er teveel topics zijn over hardstyle. Kotst op onderhand op het BEUqEN en stampen en de simpleminded-people. Zo kunnen we dit soort discussies nog wel ff aanhouden.
Als jij HS leuk vind, jammer voor jou. Als je op Techno, mooi voor ons.
Ga dan lekker met je HS-vriendjes geilen op de weer zo verrassende line-up van QlubTempo #387.
Ieder z'n smaak.
2 mc Scolari: Niks aan toe te voegen!
Respect voor iedere muziekliefhebber, het is allemaal muziek.
Bekend tekstje natuurlijk, maar het is wel zo.
Ach ja een technoliefhebber zal vinden dat er teveel topics zijn over hardstyle. Kotst op onderhand op het BEUqEN en stampen en de simpleminded-people. Zo kunnen we dit soort discussies nog wel ff aanhouden.
Als jij HS leuk vind, jammer voor jou. Als je op Techno, mooi voor ons.
Ga dan lekker met je HS-vriendjes geilen op de weer zo verrassende line-up van QlubTempo #387.
Ieder z'n smaak.
Jij gaat er meteen weer vanuit dat ik het vergelijk met HS
2Maus: Wel 's gechecked hoeveel topics er over andere stylen zijn?
Vind trouwens Marco V nooit echt lekker draaien. Zijn sound vind ik nogal saai en zijn producties zijn imo eentonig (altijd datzelfde kloteritme). Michel de Heij vind ik saai draaien, beetje te sloom. Niet leuk om naar te luisteren en saai om op te dansen.
Mauro Picotto daarentegen vind ik echt top, hij draait lekker divers en niet te hard en te snel of juist te traag ofzo maar gewoon erg lekker. Zijn producties zijn ook geweldig, alchemist is superplaat
Had ook een setje van Rush gedownload, lekker vage shit dat maar wel apart en nog wel best leuk ook . Heb ook setjes van Vath en Umek gedownload, die ga ik ook maar eens goed luisteren
Ik ben via de IDM geevolueerd naar de Techno en kan je alles aanraden van de labels Minus (www.m-nus.com) en novamute...ben helemaal gek van Minimal techno in mijn optiek een niet te versmaden techno stroming!! Luister ook veel intelligent techno als fluxion, Bericochea, global communications, Basic channel maar ook Johannes Heil, Niederflur, Solvent etc. etc. Als het maar creatief, innoverend, vooruitstrevend en origineel is.
Technoartiesten reageren vooral op de commerciele exploitatie van dansmuziek en proberen hem vanuit de underground te vernieuwen. Techno ontstond immers als een stijlexperiment en vermengt de kickbeat met het minimalistische schoonheidsideaal. Net zoals de postpunk avant-garde koppelt techno de mystieke trance die uitgaat van repetitieve klanken aan de agressieve kracht van opgedreven geluidsvolumes. Tegelijk wilde techno de mens achter de machine meer centraal plaatsen. Al is ook techno in de eerste plaats dansmuziek, hij wel MEER zijn: geen serieproduct maar wel een persoonlijke stempel op de muziek drukken en elektronische muziek een stempel geven....dit in tegenstelling tot vele andere commercielere stijlen zoals hardstyle.
Het is muziek met een geschiedenis...al in 1985 was het nummer 'No Ufo' van Model 500 de blauwdruk van techno. Hard, abstract, uiterst mechanisch, beklijvend en verontrustend. Sporen van soul en disco werden volledig weggevaagd en de melodie werd tot een absoluut minimum herleid.
Een strak minimalisme kwam ervoor in de plaats en daarop werd op een verregaande manier met elektronica geexperimenteerd vooral met behulp van nog nooit eerder gehoorde klanken, en daarvoor werd vooral beroep gedaan op de analoge synths.
Techno is in mijn optiek dus wel degelijk muziek met een ziel en die intelligenter is dan de meeste electronica. Het is dus immers begonnen als een progressieve mengvorm die vanuit een andere context dezelfde minimalistische principes uitdraagt als ten tijde van de postpunk
Oh ja, dat Nijntje is neem ik aan sarcastisch bedoelt anders moet ik mijn medeleven betuigen aan de pure oppervlakkigheid en kortzichtigheid van de maker ervan en tevens om z'n chronisch gebrek aan intelligentie.
laatste aanpassing
Helemaal mee eens, Minus! Iemand die zijn geschiedenis kent
Alleen je laatste stukje vind ik dan weer jammer, die typische techno arrogantie, techno is muziek en muziek wordt gewaardeerd op basis van smaak en smaak is relatief en dat heeft niet altijd iets met intelligentie te maken, denk wel dat het een deel van je smaak bepaald, maar verder vind ik het een beetje elitair dat laatste zinnetje...
Maar verder:
"The 'soul' of the machines has always been a part of our music. Trance always belongs to repetition, and everybody is looking for trance in life... in sex, in the emotional, in pleasure, in anything... so, the machines produce an absolutely perfect trance."
If there is one central idea in techno, it is of the harmony between man and machine. As Juan Atkins puts it: "You gotta look at it like, techno is technological. It's an attitude to making music that sounds futuristic: something that hasn't been done before."
ja sorry...zoals ik al eerder aangaf luisterde ik oorspronkelijk altijd naar IDM...in dat wereldje wordt er bijna alleen maar op zo'n manier gediscussieerd...erg flamegevoelig allemaal.
Een stuk geschreven door mij op www.fokforum.nl voor als je het niet kent:
Met de compilatie Artificial Intelligence bracht het label Warp de ietwat pretentieus genaamde 'intellent techno' op gang, ook wel 'new electronica', 'electronic listening music' of 'IDM' genoemd. Er waren twee soorten stromingen toendertijd. Was een groep als The Orb geworteld in de house- en rave-cultuur, Aphex Twin en Autechre gingen uit van techno. Samplecollages kwamen daarbij niet van pas: de muziek draait om het verregaand experimenteren met vooral analoge synthesizers. Intelligent techno wijst zo naar muziek met avant-gardistische neigingen. Ook al zou die ambitie telkens anders worden ingevuld en werd de term intelligent techno later ingeruild voor 'isolationism', 'illbient' of 'clicks & cuts', het experimenteren met elektronica blijft een constante.
WARP
Warp is een belangrijk label voor de totstandkoming van de IDM, al vanaf 1989 weerklonk de experimenteerzucht en de liefde voor noise van cabaret Voltaires Richard H. Kirk op de eerste Warp-releases. Naast andere gropen als LFO en Nightmares on Wax verklankte hij als Sweet Exorcist de prille Warp-filosofie.
Veel meer dan toevallige vondsten van acid house gingen Warp-artiesten samplers en synthesizers misbruiken. Sweet exorcist maakte bijvoorbeeld muziek met testtonen die een sampler meekrijgt om de apparatuur te testen, terwijl LFO (Low Frequency Oscillation) basklanken tot in het extreme ging vervormen. Op een gegeven moment was er tussen de artiesten zelfs een gezonde concurrentie om met de extreemste basklank op de proppen te kunnen komen, iets wat 'bleep n bass' genoemd werd.
Bass slaat daarbij op de haast wetenschappelijke basexperimenten, terwijl bleep verwijst naar de fragiele elektronische geluidjes en klanktexturen die de muziek kleur geven.
Met electro-breakbeats bouwde Warp voort op de Detroit techno, maar door de felle aanpak en de strakke technobeat paste het label evenzeer in de ontluikende Britse hardcore scene.
Aphex Twin
Aphex Twin ook bekend als Polygon WIndow, The Dic Man, Bleu Calx, AFX, Caustic Window of Soit PP rekende rond 1990 af met clichematige elektronische effecten, met doorzichtige computergrafieken, met de futuristische technothematiek. Geen overvloed aan informatie meer, wel een sober, rudimentair en archaisch geluid.
Slechts datgene dat echt tot de verbeelding spreekt, wordt overgehouden. Aphex Twin begon als dj in een technoclub waar hij opviel door zo nu en dan in plaats van vinylplaat ook schuurpapier op de draaitafel plaatste. Voordat hij het pronkstuk van Warp werd kreeg hij vanuit Gent een platencontract aangeboden door R&S. Aphex Twin is slechts geinteresseerd in klank, en die verwerkt hij zowel in op techno-gebaseerde muziek als in pure ambient.
Zijn eerste 12-inches (o.a. Surfing on Shine Waves-1992) illustreren zijn harde kant. Conventionele danstracks wordne dan op hoogst onconventionele manier verdraaid en gesaboteerd. De ritmepatronen zijn ongewoon complex, ruw en agressief en met zwaar vervormde klanken die je doorgaans niet op danceplaten aantreft.
Aphex Twins meer zuivere ambient-kant was voor het eerst te horen op Selected Ambient Works 1985-1992, een selectie tracks die hij maakte vanaf zijn veertiende, en later ophet 2,5 uur durende Selected Ambient Works deel 2. Dan klink hij warm en melancholisch, al staat dat bij hem niet synoniem voor gemoedsvriendelijk en rustgevend. Met beangstigende en vervreemdende ambient verstoort Aphex Twin de innerlijke rust.
Soms is zijn muziek ambient verwant aan die van Brian Eno, dna weer leunt hij aan bij de minimale muziek van Philip Glass.
Ook op zijn latere releases blijft Aphex Twin zijn uitgangspunten verder uitwerken. Ritmisch mag hij dan aansluiten bij de modes van de tijd, Aphex Twin verbaast keer op keer en laat de concurrentie ver achter zich.
Intelligent Techno
Nadat Aphex Twin kwam, zag en overwon bleek hij niet alleen in zijn aanpak te staan. Steeds meer technoartiesten gingen over tot een dergelijke 'intellectuele' aanpak. De strakke structuren waarbinnen techno meestal werd gemaakt, werden als een last ervaren, de muziek werd abstracter en tegendraadser, en elektronica het middel tot experiment.
Maar door vaak met oudere analoge apparatuur te werken, klink de muziek toch warm en emotievol. Rond 1993 was het legioen makers van abstracte techno in GB sterk aangedikt: B12, Black Dog (later Plaid), Krik Degiogio, Autechre, Mike Paradinas, Luke Vibert, Tom middleton, Scanner, Bedouin Ascent, Andrew Weatherall, en later ook Matthew Herbert, Locus, Boards of Canada en Mike Dred. Op het Eurpoese vasteland spande Duitsland de kroon met Mouse on Mars, Air Liquide en Funkstorung. Uit Oostenrijk kwam Patrick Pulsinger en uit Japan kwam Bisk en uit Canada kwam Richie Hawtin (Plastikman).
Intelligent techno wil het experiment in ere herstellen, vanuit eenzelfde drang als de allereerste techno uit Detroit.
Hij wil onontgonnen terreinen in de elektronische uziek ontdekken en vanuit een experimentele kijk op klank en ritme de muziek een meerwaarde geven, en daarbij zijn meerdere pistes mogelijk. Terwijl sommige artiesten duidelijk uitgaan van techno, evolueren anderen steeds meer naar een complexe vorm van geluidsarchitectuur. Een beat kan dan nog wel aanwezig zijn, maar is eerder een vage herinnering aan de dansvloer, een echo van wat de technobeat ooit was. Dat is bijvoorbeeld zo op Plastikmans Consumed 1998: de ritmes suggereren eerder een beat dan er een te zijn, en vormen slechts een onderdeel van dreigende en donkere klankgolven die traag en subtiel over elkaar schuiven.
Op Clichlisuite 1997 maakt Autechre van de ritmes juist weer volwaardige muzikale partijen: minicomposities voor (elektronische) percussie. De muziek is tegendraads en grillig, maar tegelijk ook subtiel en evenwichtig. Een heel andere invulling komt van Scanner: hij ziet in techno een middel om aan telefoonvoyeurisme te doen: conversaties plukt hij uit de ether en plaatst ze in zijn eigen muzikale wereld, waardoor een vervreemdingseffect ontstaat.
En waar sommige technoartiesten in bittere ernst grenzen willen verleggen, weet het Keulse duo Mouse on Mars avant garde aantrekkelijk en licht verteerbaar te maken. Ook al is zijn muziek even complex, behoorlijk druk en ritmisch vol stijlbreuken, een plaat als Autoditacker valt op door speelse in lichtvoetige deuntjes.Mouse on Mars gebruikt machines als speelgoed en bespeelt ze met kinderlijke naieve charme. Zelfrelativering met een glimlach.
Experimentele Ambient - Etnische ambient - Isolationism en Illbient
Terwijl veel ambient artiesten weggleden in te verwaarlozen achtergrond muziek of vage new age-symboliek, wilden anderen het sublimerende geluidsdesign creatief en experimenteel houden. Een mogelijkheid is dan zich te richten op etnische muziek, zoals David Toop/Max Eastley, Tuur, Lights IN A Fat City, Jeff Greinke en Jorge Reyes
Op Burried Dreams 1994 werken David Toop en instrumentenbouwer Max Eastley zowel met hightech als met lowtech instrumenten, zowel met akoestische als met elektronische apparatuur. Met oude analoge apparten, samplers, wersterse instumenten, uitheemse percussie, zelfgemaakte geluidsinstallaties (gevoed door de weersomstandigheden of elektromagnetica) en met talloze digitale reisverslagen bouwden ze een weelderig en indringend klankspectrum. Bij andere ambient artiesten moeten rustgevende klanken zelfs volledig wijken voor de meest vervreemdende, verontrustende, beklemmende en beangstigende klankspinsels. Daarvoor bedacht Kevin Martin (journalist en het brein achter acts als God, Ice, Techno Animal en de Experimental Audio Research) de term 'isolationism': obscure en desolate muziek.
'Isolationism is 'reele' muziek die zich afzet tegen het creeren van utopisch dromen over een buitenaardse werkelijkheid.
Soortgelijke uitgangspunten treffen we aan in NY. Daar kreeg de zogenaamde 'illbient' vorm:ambient met de illness van een grootstad. Met duistere en dreigende soundscapes verstoren DJ Spooky, We, Byzar, Olive, Sub Dub en Bill Laswell de innerlijke rust.
Maar omdat een stad een smeltkroes van culturen is, wordt 'illbient' gekenmerkt door een eclectische houding, met ambient, techno, dub, triphop of drum n bass.
In de tweede helft van de jaren 90 stonden steeds meer artiesten op die zich verzetten tegen de tot een bijna cliche uitgegroeide 'intelligent techno' en nieuwe wegen wilden bewandelen.
De essentie van techno blijft echter het uitgangspunt, maar die wordt op een strikt minimalistische manier benaderd. Niet dat Juan Atkins weer tevoorschijn wordt gehaald, maar de versies van Robert Hood en Plastikman zijn wel mogelijke uitgangspunten.
Abstracte geluidsarchitectuur is telkens het resultaat. Vooral Duitsland is vanaf het midden van de jaren 90 de draaischijf voor deze nieuwe golf van minimalistische techno, met Pole, Thomas Brinkmann, Wolfgang Voight, Thomas Kohner en Marcus Schmickler. Daarnaast valt Finland in het oog, met Pan Sonic (origineel Panasonic, maar je snapt wel waarom dat niet doorging ) en Vladislav Delay. Kit Clayton en Matmos opereren vanuit de VS en Cristian Vogel vanuit Groot Brittannie.
Minimalistische techno en clicks & cuts
Als verzamelnaam voor deze nieuwe garde experimentele muzikanten werd/wordt de term 'clicks & cuts' in de mond genomen. Die naam komt van de gelijknamige compilatie die het Duitse platenlabel Mille Plateaux in 2000 uitbracht. In een poging om de uiteenlopende benaderingswijzen in een term samen te vatten, gaf Mille Plateaux een impressie van de muziek: tikkende en afgebroken klanken.
Clicks staat eigenlijk - net als noise - voor nietmuzikale geluiden, geluiden die aantonen dat iets niet naar behoren functioneert en die onregelmatig, onvoorspelbaar, ongeordend en oncontroleerbaar zijn. Cuts wijst op de ingreep van de artiest: hij die de clicks in een context plaatst, reageert op het toevalseffect en de klanken structureert.
Clicks & Cuts is daarom geen genreterm maar, net zoals isolationism of illbient, eerder een aanduiding voor een muzikale richting. Voor artiesten van dat slag is klank het enige criterium en uit welke bron die komt doet er uiteindelijk niet toe.
Men kan werken met zelfontworpen of gespecialiseerde muzieksoftware {zoals Oval of recente album van Autechre) , experimenteren met zelf geassembleerde analoge synthesizers, draaitafels misbruiken (zoals Thomas Brickmann die er 2 armen aan bevestigd ) of de grenzen van de sampler verleggen.
Clicks & Cuts ook wel bekend als glitch of gewoonweg electronica klinkt dus als misbruikte apparatuur en kapotte machines met hortende, vervormde geluidsgolven vol geknars en gekraak.
Maar die krijgen een betekenis door de context waarin ze worden geplaatst. Waar normaal een basdrum of hihat zou komen, hoor je deze keer een click; samen vormen ze electro of technoritmes: geen felle beats maar wel een stimulerende impuls. Bij dit soort experimentele muziek is het immers om de subtiele en sobere details te doen, om een ogenschijnlijke leegheid die zich ontpopt tot iets groots. Vederlichte en heldere elektronische zinderingen geven de muziek sfeer en emotionaliteit.
edit- sorry voor de offtopicheid...
laatste aanpassing
Kicke!!! Warp, Rephlex, vette labels!!! DMX Krew, Autechre, Drexciya, Aphex Twin natuurlijk, laatst Prefuse 73!!! Heel vet, maar ben niet zo heel bekend mee, erg ontoegankelijke scene, daarom wel heel interessant, ga je stukkie even lezen...
Nog naar ATP geweest dit voorjaar? Feestje van Autexhre in Brighton op het strand?
Nope, niet naar ATP geweest, toen zat ik in het buitenland.Wel prefuse en Jamie Lidrell gezien op de Nijmeegse zomerfeesten dit jaar gezien Ik ben HAL9000S op fokforum trouwens.
laatste aanpassing
Jamie Lidell van Supercollider?
Ben geen Fokker overigens en ga me daar niet aanmelden ook, no hard feelings...
Ik verwachtte ook niet van je dat je je ging aanmelden...idd Jamie van supercollider, tijdens z'n liveshow sampelde hij het publiek en ging er beats mee bouwen...echt ziek!!
laatste aanpassing
Ik zet nog ff een loopje aan van Michael Burkat whehehe
Alleen je laatste stukje vind ik dan weer jammer, die typische techno arrogantie, techno is muziek en muziek wordt gewaardeerd op basis van smaak en smaak is relatief en dat heeft niet altijd iets met intelligentie te maken, denk wel dat het een deel van je smaak bepaald, maar verder vind ik het een beetje elitair dat laatste zinnetje...
LOL
En dat zegt de elitaire avantgardistische snob pur sang
Techno is tenslotte waar het allemaal mee begon. En techno is veelzijdiger dan andere muziekstijlen en dat is wat ik waardeer van techno.
kortom TECHNO->Heerlijk
Mensen Techno is het gewoon dus niet zeiken en zeuren Techno zal er altijd zijn voor altijd ben blij dat er zoveel liefhebbers zijn Techno mensen Peace to da djs!!!
Ik vind Techno gewoon geweldig omdat er zoveel verschillende soorten zijn. En ze zijn allemaal even lekker. Daardoor is techno goed voor op een feest, maar ook om gewoon te luisteren (vooral in de auto )
Veel mensen vinden het eentonig, maar als je de moeite neemt om goed te luisteren, is het juist muziek waar heel veel ritmes inzitten en er is zeker goed over nagedacht.
laatste aanpassing
precies Techno is niet eenzijdig mensen moesten maar eens goed luisteren
Techno vind ik wel erg lekker. En dan niet de Tresor sound, maar meer zoals Ben Sims. Lekker hard, maar toch nog met een groove erin. Verder vind ik percussie, latin sounds erg gaaf in een techno jasje.
En dat het saai en monotoon is... klopt over het algemeen wel jah. Maar daar is dus de dj voor, die moet er juist voor variatie zorgen.
In mijn ogen is techno dan ook de enige stijl waarbij je als dj echt heel creatief/actief bezig kunt zijn.
Bijv: garage met veel vocalen etc... tsjaa, daar kun je niet mee kloten, omdat het dan gewoon niet klinkt. Hetzelfde geldt voor trance met al die melodien... etc etc
eindelijk mensen die het snappen.Techno is niet eenzijdig het is juist innovatief vernieuwend.ik draai zelf ook veel latin Techno dingen .als dj heb je ook veel meer vrijheid .Peace mensen
Heb in de loop der jaren veel stromingen geluisterd van hardcore tot trance en van hardstyle tot hardhouse ,deze gingen allemaal vervelen en met name de parties ook.Maar nu sinds anderhalf jaar ben ik steeds meer techno gaan luisteren.De meeste mensen kunnen dat niet en zie dat mijn vrienden dat ook niet kunnen.Maar ik weet wel dat die technofeestjes altijd onvoorspelbaar zijn en ik niet meer zonder kan.
Techno is vooral onvoorspelbaar dat maakt het juist ook zo leuk er zijn zoveel Techno producers en allemaal doen ze toch een tikkeltje anders .Techno!!!
Techno.........Hier leef ik voor..
In techno kan je jezelf kwijtraken
(ik bedoel dan dat als je aant het draaien bent, je opeens beseft dat het alweer te laat is om boodschappen te doen).
DJ Terrex: Ja toch!!!!
Vooral lekkere doorzon platen gaan er bij mij wel in. je kan maar doorgaan...
Kan je niet meer verder, gooi je een minimaal aantal effecten erin... (echt weinig gebruiken, anders krijg je dat overkill effect, net als Mauro Picotto op Decibel)
Geef mij maar een goeie intro, opzwepen met wat funky shit, dan doorgaan met tribel-achtig iets en dan stamp-techno (denk dan aan amok, swen wittekind, enz.
(ik bedoel dan dat als je aant het draaien bent, je opeens beseft dat het alweer te laat is om boodschappen te doen).
of je moet schijten en hebt aan het eind van je set een broek vol
Techno is gewoon zwaar relaxte muziek! Het is gewoon ook lekker dat het nog niet zo commercieel is. En weet je wat hou je niet van techno? Mooi! dan blijft techno toch nog een beetje underground
Tijn, nie zow zeuren heh, ik las ergens dat jij ook eerst een progressive kutje was en het nog maar 2 jaar luisterd
Techno is gewoon een manier van leven, vergelijk het met hiphop. Je bent techno of je bent het niet.
Daarbij de verscheidenheid aan nummers maakt van techno een zeer brede stroming. Toen ik het eenmaal had geleerd te luisteren ( 1 plaat over en over draaien --> Misjah & Tim - Scrumble ) ben ik het gaan waarderen omdat je telkens weer dingetjes ontdekt die je de vorige keer nog niet had gehoord. Dit mis(te) ik in veel andere stijlen, kan dan ook nooit goed me nrg kwijt bij andere muziek (behalve hc en dNb)
Kortom: Techno blijft altijd in me hart
Ach, techno is een van de vele dingen die ik leuk vind begint bij lounge/garage en eindigt zo`n beetje bij techno
En buiten house is er ook nog zat leuks
tijn ik ben al meer dan 5 jaar bezig met techno .i love Techno er zijn gelukkig mensen die het wel snappen jij blijkbaar niet techno is mijn leven ik ben er dagelijks mee bezig jij kan voor mij part in de stront zakken grapjas
Hahahahahaaa, terrex trek het je niet aan, tijn heeft altijd wat te zeuren
Waar draai jij vooral?
Tobi bemoei je er niet mee!!! En progressive is altijd nog bijna net zo intelligent als techno!!!
Maar Terrex jochie, nogmaals verder dan Picotto, Beyer, Liebing en welke andere techno 'grootheid' heb ik je nog niks zinnigs zien posten en als zo iemand als MinuS een vet stuk post, reageer je er niet op en als daaronder een of ander debieltje zegt dat techno rulezzzzzzzzzzzzzz dan 'begrijpt' die gozer het volgens jou...
Vraagje aan jou, wat betekend techno voor jou? Wie zijn jouw 10 favoriete dj's? 10 favoeriete labels? 10 favoriete producers? En 5 vetste feesten? Welke 3 dj's zijn ook wel bekend als 'The Bellville Trio'? Uit welke stad komen die? Wie was hun grootste inspiratiebron? Omschrijf eens de karakteristieke sound van de Italianen? De Zweden? De Duitsers? En het Oostblok? En geef eens voorbeelden van artiesten ut die landen? En graag een fokking onderbouwing waar je U tegen zegt, anders wordt je nooit meer serieus genomen!!!
Whahaha, tijn heb je nou al die ene van jeff samuel gedownload??
The bellville trio? Bedoel je scandinaviers?
Men ik ben echt een leek
laatste aanpassing
Techno rules gewoon !!
Op 1 of andere manier is techno niet echt toegankelijk. Je kunt er op 2 manieren naar luisteren denk ik... oppervlakkig en dan zal je zeggen dat het 1tonig is. Maar als je er voor open staat zal techno je raken... en op het moment als het je raakt begin je t te snappen en luister je anders... Ik heb eerst altijd techno vergeleken met bier... maar hier kom ik van terug. Bier is denk ik te gemakkelijk om te leren drinken... techno moet denk ik ook in je zitten en ontwikkeld worden.
Mensen die zeggen dat techno 1tonig = Wat de boer niet kent da vreet ie nie...
donateur
Guy ik ga je schoppen
* Geeft zwork een aai over dr bol *
hey tijn kerel ik zal verder geen woorden meer vuil aan jou maken want ik schiet er niks mee op tien favorite djs kijk maar op mij partyflock pagina noob en wat techno voor mij betekend leven!!!! Techno gaat verder dan al die andere standard dingen zoals (HS) of Trance en ik heb zeker wel djs/producers genoemd die nog niet echt aan de top staan zoals danilo vigorito of bryan zents of leandro gamez zelfs mister christian varela erg lekker in mij oren kwa producties en style kwaliteit techno .labels? intec , form, primate , invasion,drumcode,stigmata,shall platen ,skint,bxr,tresor,session,mb elektronik,startracks,international giggalo.producties ? vind ik mauro picotto en R.ferri wel erg sterk en marco carolo ook zoeen topper en een nieuwkomer voor mij Tom Hades ook erg goedkijk dat jij denkt dat je al alles weet is jou zaak ik ga voor Techno its my life .Peace to al the people die mij wel begrijpen het gaat er niet om wat je weet van Techno het gaat erom vermaak jij je met die muziek
laatste aanpassing
:DSTYLE Doe mij maar Dana
Luna is trouwens ook een vette techno dj
flikker toch op man ga je fucking negeren tijn vuile nepper
laatste aanpassing
tobi wan ik kom uit Drachten Friesland draai daar tegenwoordig in een nachtclubje niet groot wel gezellig alles wat ik daar draai is wel Techno gericht geen commerciale troep goeie dansmuziek
Waarom heb je dit topic eigenlijk gestart? Om te laten zien dat ook jij techno "cool" vindt? Ik ga met Tijn mee, je lult over een paar bekende namen in de scene die iedereen inmiddels wel kent. Veel diepgang zit er niet in.. Techno is een gevoel, techno-mensen begrijpen elkaar en hebben niet de behoefte zich te bewijzen...
'Waarom heb je dit topic eigenlijk gestart? Om te laten zien dat ook jij techno "cool" vindt? Ik ga met Tijn mee, je lult over een paar bekende namen in de scene die iedereen inmiddels wel kent. Veel diepgang zit er niet in.. Techno is een gevoel, techno-mensen begrijpen elkaar en hebben niet de behoefte zich te bewijzen...'
Techno = gevoel.. Gewoon genieten van de muziek..
Techno is ook teasen.. Een DJ kan de luisteraar gewoon latern verlangen naar meer, ok dat kan een HS dj ook wel, maar het is allemaal toch voorspelbaarder, bij techno kun je de luisteraar toch meer verrassen vind ik..
En toch is Techno ook gaan. Je kunt je vastbijten in de melodie, de bass, andere loops en gewoon simpel gaan op de muziek
Maar bovenal is Techno gewoon muziek, en dus geen haar beter dan hardsyle of hardore..
Gewoon een beleving van een groepje mensen die dat geluid gewoon kunnen waarderen, niks meer en niks minder
Mijn visie op Techno
whehe allemaal intelligente praat van : je moet het snappen.. Ik geloof hier niet in.. Je moet er van genieten of niet.. Je moet niet zoveel nadenken, gewoon genieten (of ergeren )
Weet je wat ik vind dat dit een onzinnig topic is en dit eindigt net zoals alle andere topics die over techno gaan techno zuigt nee techno rullezz onzin.
Echt waar kan hier gewoon weer van genieten voor jullie allemaal.
Ja wat is nou je eigenlijke doel om hier van die doelloze opmerkingen te maken?
Techno-onwaardig wordt(is) dit topic.. sluiten maar! ..
Ja dat dacht ik ook al maar ja wat doe je ertegen. Telkens weer worden er weer onzinnige topics zoals deze geopend en komen er mensen zoals waterballon opmerkingen er aan toevoegen.
Er kan toch verwacht worden dat er in zulke topics gewoon over muziek gepraat kan worden?? Moet alles dan gaan over zo veel mogelijk pillen vreten en zo hard mogelijk op hardstyle staan te stuiteren?? Of stoer zitten te vertellen wanneer en waar je voor het laatst iemand hebt geneukt??
eej porn, sommige mensen begrijpen er geen hol van....
hey tijn kerel ik zal verder geen woorden meer vuil aan jou maken want ik schiet er niks mee op tien favorite djs kijk maar op mij partyflock pagina noob en wat techno voor mij betekend leven!!!! Techno gaat verder dan al die andere standard dingen zoals (HS) of Trance en ik heb zeker wel djs/producers genoemd die nog niet echt aan de top staan zoals danilo vigorito of bryan zents of leandro gamez zelfs mister christian varela erg lekker in mij oren kwa producties en style kwaliteit techno .labels? intec , form, primate , invasion,drumcode,stigmata,shall platen ,skint,bxr,tresor,session,mb elektronik,startracks,international giggalo.producties ? vind ik mauro picotto en R.ferri wel erg sterk en marco carolo ook zoeen topper en een nieuwkomer voor mij Tom Hades ook erg goed kijk dat jij denkt dat je al alles weet is jou zaak ik ga voor Techno its my life .Peace to al the people die mij wel begrijpen het gaat er niet om wat je weet van Techno het gaat erom vermaak jij je met die muziek laatste aanpassing: 10 september 2003 03:08
Tuurlijk joh
laatste aanpassing
is dit niet duidelijk genoeg of moet ik zeggen dat als ik techno luister me pik ook gaat groeien flikker toch op!!!ieder weet voorzich wel waarom hij Techno luisterd draait maakt of wat dan ook . en als deze topic jullie niet intreseerd WHAT THE FUCK DOE JE HIER DAN NOG DONDER OP
Ik krijg wel altijd een dikke vette boner als ik techno aan het luisteren ben... jij niet dan?
ik krijg nog eerder een stijve als mij vriendin op de dansvloer aan het freaken is op mijn set en je sommige nummers echt get on up (chris liebing remix ) zit nog steeds in al mijn sets
daar groeit mijn willy ook wel van
echt get on up (chris liebing remix ) zit nog steeds in al mijn sets
Dan hoop ik nooit op een feestje te komen waar jij staat te draaien...
mijn dag kan nu niet meer stuk ik heb mijn nieuwe mixer binnen de numark dmx 3 echt een plaatje
Hehehe jongens jongens, ff tjill, kep net nieuwe album van Kowalski binnen Beterzz!! Lekkere techno/house. He roxx!!
Ow jah heeft iedereen de kaarten voor Awakenings al? Ik heb em vorige week ff gehaald
Ciao
JIJ BLIJKBAAR NIET valt mij nog op als ik hem draai dat de hele zaal uit hun dak gaat net als op love express van mateo murphy (chris liebing remix) of die van umek neem dat pinda gedeelte wel terug
laatste aanpassing
kowalski lekka vind stanny franssen ook erg goed gearboxx!!
Dat zegt meer over jouw publiek dan over mij
tijn man chillout mensen dansen op mij sets ik draai genoeg nieuwe dingen maar sommige nummers komen gewoon weeer terug zoals die van rush
trouwens wel eens van bando gehoord? ook erg lekker en goed
laatste aanpassing
Hehehe okeey is goed gast, ik ga ff wat nuttigs doen...
Qhey ik zoek nog een plaat van hem electric blue heet die zoek zoek zoek kan niet vinden
Hahaha, heej terrex, probeer is in Overijssel te draaien, stuur demo ofzo naar Marcus D. die is hier ook aanwazig. Of in Hedon, zou je graag willen horen al mag je get on up wel thuislaten
hahaha top zal ik die stiekum meenemen en draaien als mensen echt gaan flippe
hey hatsjoe moet je je er dan in verdiepen als je geniet is toch het belangrijkst. Of vind je het gewoon tof op tegen je maatjes kan zeggen joh ik weet wie die plaat heeft geproduceerd
hey tijn zal me een worst wezen hoeveel techno artisten jij kent van mij part ken je alle 312 yostie bandleden bij naam ..ut in interseert geen zak..
maar goed als we dan toch bij de hokjes en vakjes afdeling komen binnen de techno scene zou ik zeggen:
wij bij de poopie joopie hand je klap techno
en tijn bij de stoere mannen underground ik weet alles van techno scene ..
zo heeft iedereen weer een plekje in de maatschappij... is dat niet fijn?
en nus is ut klaar!
:DMIS3X
Al dat slap geouwehoer van ... Het lijkt wel of techno alleen voor jezelf is Techno is en blijft van iedereen. En als je je daarin wil verdiepen vind ik et best. Maar ga dan niet lopen ouwehoeren dat ik en andere niet naar techno kunnen luisteren omdat WIJ niet weten wat goede techno is.
Heel stom eigenlijk want ik en de andere weten toch zelf wel wat zij beter vinden. Dat is nou het enige wat ik van sommige techno liefhebbers niet snap. En als je er dan zoveel van af weet en er met groot plezier naar luisterd. Waarom kan je dat gevoel niet met andere delen? Ipv dat je die mensen gaat lopen afzeiken.
Op zich zit er wel een vorm van logica in. Ik bedoel als je het niet eens bent met de redenen waarom. Ik bedoel, als ik nou zo'n comment lees van: "Zooo ja techno is cool die bass is echt harder dan by hardstyle!!" - tja, dat werkt behoorlijk deprimerend. Tuurlijk je hoeft niet iedere producer, recordlabel of DJ te kennen, maar een beetje algemene kennis en spontane motivatie is nooit verkeerd, i.p.v dat eeuwige en kansloze gebeuQ.
techno is teminste music met allerlei variaties,
vette tonen enz.
bij hardstyle of hardcore is alleen maar gebeuk!
en is het altijd maar weer het zelfde vindt ik!
Lees nou nog eens goed wat je net in getyped hebt...
ik lees het een andere keer, ff veelsteveel in één keer. Verder: mijn lievelingstopic (sorry Zwork)
DJ's: Dave Clarke, Carl Cox, Rush, T-quest, Umek (!!!), Verdine Bel(BELLIE), Chris Liebing, Frankie Bones, Jay Vidiès
Producers: Space DJ's, Adam Beyer, Christioan Varela, Technasia, Umek, Thomas Krome, Marco Carola, Marco Cantana, Marco bailey, Thomas Schumacher, Glenn WIlson
Techo op zich is vrij eentonig, het is de DJ die een wereldset neerzet!!
Loopshit ben ik ook wel op uitgekeken, draai nog wel op twee decks heel afwisselend. Op naar de derde... (zie hiernaast: twee Numarks!!!!)
Fijn voor je waterballon, doe je em ff de groeten? Tjah tijn, keuzes moet je maken in je leven, eerlijk gezegd had ik niet van Opium gehoord dus maar Pullen is wel tof, Craig weet ik niet, hangt beetje af wat voor set die draait.
Nog een absoluute techno aanrader FLUXION met VIBRANT FORMS 1 & 2 , en alles van NIEDERFLUR, erg diepgaande en complexe techno...dus niet voor de oppervlakkige medemens bedoelt
Zaibot wordt hot!!
( als ik die shit is normaal kan afmixen )
Als het van ver komt is het vaak bedorven
Hoge bomen zijn geen hoge heren
Wie de schoen past moet de ander nog passen
Wie het laatst lacht heeft een lachkick
Vanwaar deze wijsheid Terrex? Heb je van het weekend het licht weer es gezien?? Of waren het er meerdere, in dat geval zou ik es te rade gaan bij de nachtapotheker
De beste Techno komt nog altijd van Boo Reka, Spiralianz, midi miliz, kuro, source unknown, ninja, exaile, fuzzion, three point turn, species, d dave, charm, authentic etc..
heb ook weer een paar nieuwe plaatjes gekocht Schwanzikovka & Flatnoski - Who Da Nurse,Carl Cox - Space Calling,Recycled Loops - Filmofil E.P(umek),Sandy Warez - Spanishcookies
,Dimitri Andreas - Panther E.P,Dj Misjah - Only Hits E.P,Dj Dero - Revolution 07(robbie rivera remix),Dj Tiësto - Traffic(max walder remix),FLO ft. Rino Cerrone - Contact E.P,Junior Jack - E Samba (Remixes)voor het acapella stukje