Partyflock

Forumonderwerp · 627629
Ik ben op het moment bezig met hardcore nrs maken. nou heb ik samples (vocals) gevonden uit scarface... mag ik die legaal gebruiken of zit er iets van een copyright op? kan iemand me dat vertellen?
ow ok :D das wel beter dan. dus ik mag wel legaal een stukje uit scarface in mn nummer gebruiken zonder dat het illegaal is?
Artiest {SHOWLIST artist 45822, 30830}
Van het nummer Gekkehuis - Sjors is op PF de link meerdere malen verwijderd. Het zou illegale samples bevatten... text uit de reclame van cup-a-soup :S
bedankt spoon voor de info.. zal et ff bekijken...

Illegaal.

Quotes mag officieel alleen als er een bronvermedling bij staat. Dit geld echter alleen voor schrift. Maar het kan zijn dat daar een keer jurispudentie over geweest is.

Artiest Frank B
als jij het na kan spelen mag je het volgens my gebruiken, maar of je het ECHT ergens uit mag kopieren vraag ik me af hoor...

-edit- al vraag ik het me zoiezo wel af of het wel mag...
laatste aanpassing

ja en dan sta je te draaien en dan gebruik je een sample van een ander...tot ze je daar mee pakken... "neuk de regels!!!" kijken of je dat dan nog roept ;) :P

ja en dan sta je te draaien en dan gebruik je een sample van een ander...tot ze je daar mee pakken... "neuk de regels!!!" kijken of je dat dan nog roept

Helemaal als het een eigendom is van een Amerikaans bedrijf. Die gaan vrolijk beweren dat jij al 100.000 dingen verkocht hebt (ondanks dat dat niet waar ik). Ze kunnen eisen wat ze willen, zijn niet aan redelijkheid en billikheid gebonden (dergelijke beloningen kennen niet echt richtlijnen, dus vandaar). Plus dat ze geen flut advocaten op de zaak neerzetten.

Trek je portomonnee maar vast open dan:P
Frank B 1 september 2003 15:19
ja en dan sta je te draaien en dan gebruik je een sample van een ander...tot ze je daar mee pakken... "neuk de regels!!!" kijken of je dat dan nog roept

FUCK THEM ALL ;) ;p

moet ik eerst door willen breken op commerciele feesten met massale aantallen mensen... als je lekker enigzins non-commercieel blijft heb je nergens last van :D

Ze pakken je alleen als het ook nederlanders zijn, en/of je scoort een grote hit.

Bij oplages tot 3000 ofzo hoef je je niet zo snel druk te maken. Uitzondering is "Tering" op Mokum wat verboden werd.
Nee, Bart de graaf wilde daarvan, heel kinderachtig, een buitensporig hoge vergoeding zien per verkocht exemplaar. Daarom hebben ze besloten het uit de handel te nemen.
En die "teringtubbies" had ie zeker helemaal zelf verzonnen? :S
samples van scarface zijn al veelste vaak gebruikt
zelfs de titelsong is geremixed door temper temper
Gewoon samples uit journaal's talkshows en documantaires knippen :). Daar zullen ze niet zo snel over gaan zeuren, en er zitte echt geile samples tussen :D

Gewoon samples gebruiken/rippen :D
Artiest {SHOWLIST artist 61069, 10100, 62386}
haha er zijn zoveel geile samples. zeker in films en dat word door iedereen geript.. kijk naar promo angerfist iedereen ript .. promo ript stemmen van samuel jackson.. angerfist ript zn bassen en vormt ze om :) ik rip ook veel maar probeer alles in mn eigenstyle te laten klinken.. zooi effecten eroverheen :9
Juistem... meestal is t ook zo dat t nie gaat om WIE wat zegt, maar om WAT er gezegd wordt en op welke manier...

Gekkehuis - Kyrano ...gewoon uit de thunderbirds geknipt. Eg cool stukkie :)
laatste aanpassing
Met dat oldschoolnr. van O Fortuna hebben ze wel trammelant gehad in die tijd. Carl Orff vond het namelijk niet zo leuk dat ze dat regelrecht uit zijn kunstwerkje 'carmina burana' hebben gekaaid..

Al heeft Outblast dit later weer gebruikt... hoe dat dan gegaan is vraag ik me wel af...
laatste aanpassing

Artiest {SHOWLIST artist 30715, 105, 2650}
Nee, Carl draaide zich om in z'n graf ;-)

Alles waar copyright opzit mag in principe niet gebruikt worden, echter heb je een kleine kans om problemen te krijgen zolang de plaat zich alleen in het "underground circuit" begeeft...
We zijn al druk bezig met dat nr. ik heb al een enigsinds vette melodie gebouwen... komt dik voor elkaar :D als het af is, of we willen een snippetje vrij geven dan horen jullie et wel :P
Psies zoals hier al werd gezegd zolang het geen wereldwijde hit wordt zullen ze je echt niet pakken op een sampletje van iemand anders. Dus sample maar vroluk loz gooz ;)
Ik ben btw niet zow van de sample generatie, maak zelf liever wat. Wat ook leuk is is om zelf een stuk text in je mic te builen en daar vette zooi fx overheen gooien. Zorgt altijd voor veel plezier :P
Jamaar t wordt nooit zo vet als wanneer zo'n kerel die film trailers inspreekt de sample ff inspreekt. Dah klinkt altijd wel bruuut

hmmm moeilijke zin om uit te leggen hahaha. :P
Auke (de topic starter) en ik zijn al een best ent op weg. hij komt hier elke avond even en dan gaan we lekker bezig met et trackie. Wij zelf vinden em al lekker klinken, beukt er best in :)
Klopt pcies :D als et nr af is laten ik en RickB et wel weten..
ik wou net zeggen

dan mag je hem wel online gooien zodat we hem ff kunnen afkraken :)
jaja komt goed :p
Bolle | Meiose >> Op de moh forum manier :devil:?
gekkehuis TERINGHERRIE.NL 2 september 2003 15:21
Bolle | Meiose >> Op de moh forum manier ?

O:)
Nou komop... ik wil iets horen :)
ja idd

waar blijft dat nummer ?

ik verw8 een dikke hit als je moet vragen of samplen legaal is of niet :D
Er zit copyright op samples, maar een rechtzaak kost meer dan t oplevert, daarom wordt er tegenwoordig zo veel gesampled.
Maar sample nooit van Madonna of Michael Jackson, die hebben zo veel geld dat ze je aanklagen, alleen maar om je te irriteren. Dat het hun geld kost maakt ze echt nix uit. Maar dat ligt ook een beetje aan welke platenmaatschappij er achter zit.
Als je toch een track uitbrengt en je bent bang voor een rechtzaak, maak er dan een white label van!

Gewoon niet jatten. Wees origineel en maak je samples zelf. Of gewoon lekker sounds programmeren op synths. Dat is toch 10 keer beter dan dingen gaan jatten die gewoon niet door jouzelf zijn gemaakt. Ik zou er niet eens trots op kunnen zijn als ik de boel bij elkaar had gejat.Als anderen dat wel willen doen, ok.

Maar toch, liever iemand die samples jat er er wat leuks mee doet, dan iemand die regelrecht hele lappen melodie jat van een goed nummer.Dat is pas echt triest. Gewoon gebrek aan creativiteit ofzo.

Wat Ray zegt is helemaal waar, geen bekende artiesten gaan samplen. Ze weten je echt wel te vinden als je een te grote hit scoort. The Prodigy heeft bijv. met de Fire starter nauwelijk wat verdiend. Alleen maar om dat ze die 'hey' vocaal hadden gejat en niet gecleared. Terwijl de rest van het nummer gewoon helemaal door die gasten zelf is gemaakt.

Maak ze gewoon lekker zelf, je zult merken dat wanneer dat goed lukt je er veel trotser op bent.

het is ook net wat je onder samplen verstaat...ik gebruik wel samples van platen die ik opneem in de DJM (record functie) en dan ff er door heen ros (tijdens een mix), maar om zelf platen te produceren gebruik ik geen samples van andere... :kots: beetje orgineel zijn
laatste aanpassing

Neej, ik vind sommige dingen wel vet om te jatten. Kzoek nog steeds die reclame met die kabouters die niet meer uitgezonden mag worden: IK GA HIER EEN BRIEF OVER SCHRIJVEN IK VIND DIT GEEN STIJL!!!

??? :/
Ja! waar blijft ie nou. Als je langer wachter worden de reacties meer recht voor z'n raap. Kortom BOT :P gnegnegne
dat zijn mijn reacties altijd..... O:)

Wat Ray zegt is helemaal waar, geen bekende artiesten gaan samplen. Ze weten je echt wel te vinden als je een te grote hit scoort. The Prodigy heeft bijv. met de Fire starter nauwelijk wat verdiend. Alleen maar om dat ze die 'hey' vocaal hadden gejat en niet gecleared. Terwijl de rest van het nummer gewoon helemaal door die gasten zelf is gemaakt.

:jaja:

Nog beter voorbeeld is The Verve - Bittersweet Harmony. Ik geloof dat die jongens uiteindelijk nog geld hebben moeten toeleggen:S.
laatste aanpassing
is nog niet af. we hebben al wel een groot stuk maar dat ga ik nog niet aan jullie laten horen. ik wil hem eerst helemaal af hebben en masteren etc.

the verve hebben die dat deuntje genept?
ik bereid me helemaal voor op een megahit !
je mag je van mij voorbereiden op een super hit maar hardcore is nooit een super hit he. Ik ben er samen met auke zelf aardig te vreden over. Dit is nooit zo maar mja dit lijkt toch enigsinds ergens op, en is onze eerste echte poging tot hardcore. ik zelf heb wel eens wat trance en techno gemaakt maar hardcore heb ik me nog nooit echt over verbaasd om et te maken :)

Verder sja, wat jullie er van vinden, dat mogen jullie ons binnenkort gaan vertellen. Eerlijk natuurlijk. Vind je het niks naja dan horen we het wel. Maar zeg wel waarom je het dan niks vind dan leren we er van! Vind je et best? naja best werk dan! :)

greetz!
ja pcies. gewoon eerlijk je mening geven maar geef er ook een reden bij als je een negatieve opmerking hebt. dan weten we waar we in het vervolg op moeten letten. we zijn afgelopen avond vrij ver gekomen en verwachten dit weekend af te kunnen ronden :D dan pleuren we em metteen online natuurlijk :)

laturrrr
prachtig.... ze praten de verwachtingen nu al omlaag...
als je een track online pleurt zijn meestal wel 9 van de 10 opmerkingen negatief... dus omlaag praten vind ik et niet maar we willen gewoon weten of je er wel een goeie reden voor hebt als je het doet en niet gewoon zegt dat je et nix vind snap je :D
ga huilen dan krijg misschien een ijsje...

kom nou maar us op met die track...

9 van de 10 negatief ? doe je toch iets verkeerd :vaag:
Het is af wanneer het af is. Wanneer is dat dan? sja wanneer het af is. vertel jij mij het? okay wacht dan nog maar ff...
Ag als je een doos eieren laat vallen zijn ook 9 van die 10 kapot.

Dusja, zorg ervoor dat de doos niet valt :P
laatste aanpassing