Partyflock
 
Forumonderwerp · 622479
­ Nederland
 
Ik vind Trance nog steeds de beste dance muziek :D
Artiest Jerom
Om de naam van dit topic in ere te houden, dit is de nieuwe release op Bonzai Progressive :)

Uitspraak van Scamp op maandag 6 april 2015 om 21:13:
Ik vind het persoonlijk een vreselijk stuk, maargoed als ik fan zou zijn zou ik uberhaupt geen recentie nodig hebben om een plaat te kopen.

Wat mij betreft had ze het iets mogen afvlakken om het geloofwaardig te houden. Maar wellicht dat de commerciële doelgroep waar Armin zich al jaren aan richt, ook nog wel gelooft in sprookjes (en droombanen met karaoke dagen op kantoor ;) )

Dit soort jobs is aan mij sowieso niet besteed. Ik vond het soms al moeilijk om Luminosity mailings niet als een zakelijke memo over te laten komen



Ik vind het woord 'fan' al iets akeligs hebben. Komt op mij over als tieners die hele dagen in shirtjes van hun favo artiest rondlopen, vooraan staan te dringen bij optreden etc.
Natuurlijk heb ook ik mijn voorkeuren voor bepaalde artiesten (en ook voetbalclub) ;-) maar ik neem zeker niet alles voor waarheid aan, integendeel...
Ik denk wel dat de schrijfster hier duidelijk een doelgroep benaderd, die je fans of groupies kunt noemen en blind achter het circus aanhobbelen.

En wat betreft die droombaan...ik denk niet dat de droombaan bestaat. Iedere baan heeft zijn plussen en zijn minnen.
Als muziekliefhebber lijkt het misschien gaaf om voor je favoriete artiest te kunnen werken, je zal ongetwijfeld leuke privileges hebben met uitstapjes naar optredens, gratis en als eerste nieuwe muziek...maar dat zou voor mij persoonlijk totaal geen uitdaging bieden. Voor anderen is dit wellicht wel een belangrijke drijfveer.
Uitspraak van DJ Jerom op maandag 6 april 2015 om 22:17:
Om de naam van dit topic in ere te houden, dit is de nieuwe release op Bonzai Progressive :)


Bonzai...prachtig label met zoveel fantastische releases. Onlangs weer een paar vinyls van dit label aangeschaft, tijdloze kwaliteit!
Ook deze track mag er best zijn! Melodieus en een zekere diepgang, heerlijk nummer als je kunt bouwen in een set. Had wat mij betreft iets minder vlak gemogen, dat wel!
laatste aanpassing
Uitspraak van AREA 51 op maandag 6 april 2015 om 20:03:
Wat wil je hier nu mee zeggen pik? Een ieder weet toch dat als je in een commerciële rol een taak hebt om de producten van je werkgever zo te promoten dat deze producten goed verkopen. Potentiële kopers enthousiast maken voor jouw/jullie producten. Verwacht je dat een Danielle of een Twan hier even de cd's die hun werkgever uitbrengen met de grond gelijk maken. Ook al zouden ze het een kutplaat vinden, zullen ze dat hier niet ventileren. Niet meer dan logisch toch?


Het is VOLKOMEN lachwekkend als je een recensie gaat schrijven over je album op je labelwebsite. Dat slaat werkelijk helemaal nergens op. Totaal niet geloofwaardig en compleet lachwekkend. Als je werknemer bent met enige persoonlijkheid, laat je je daar absoluut niet voor lenen. Dit tast namelijk de geloofwaardigheid van jou als persoon aan en iemand die blind de orders van de baas opvolgt, omdat zij bang is voor een reprimande of geen eindejaarsuitkering. Zij heeft gewoon geen enkele personality, want een personality zou hebben gezegd, voor deze onzin laat ik mij niet lenen en ik wil niet mij geloofwaardigheid als persoon op het spel zetten. Ik kan haar echt nooit meer serieus nemen, want zij mist gewoon de personality om voor zichzelf op te komen en zal altijd politiek correct blijven. Ik heb echt hekel aan mensen die altijd maar in de pas lopen en geen enkele eigen mening/inbreng hebben.

Dat je in het openbaar geen kritiek gaat leveren lijkt mij logisch, maar om zo'n recensie te schrijven is echt totaal het andere uiterste. Puur bedoeld om een wit voetje bij de baas te halen en hopen dat je einde van het jaar weer contractsverlenging krijgt. Te eng van woorden gewoon.


Oh ja, verder zou ik willen adviseren om niet je persoonlijke relatie met de schrijfster mee te nemen. Je moet altijd hard en kritisch oordelen. Ook als het mensen zijn die je persoonlijk goed kent. Dat moet helemaal niets uitmaken. Ik heb het idee dat je hier nu ook mee kampt.
Uitspraak van AREA 51 op maandag 6 april 2015 om 20:03:
Volgens mij is het iets heel natuurlijks. Als je jarenlang hetzelfde kunstje doet en jezelf niet meer verder ontwikkelt, maar wel de drive hebt om wel uit je comfort zone te stappen en nieuwe paden te bewandelen, dan is het hem toch goed recht? Los van het feit of het wel of niet je ding is. Meen je nou serieus dat hij dat aan zijn fans verplicht is? Sorry, maar dat vind ik echt complete BS.

Hij is helemaal niets verplicht. Maar het hele verhaal over jezelf verder ontwikkelen en de volgende stappen is puur een bullshit verhaal. Dat is gewoon een excuus om mee te gaan met de nieuwe generatie. Tiesto heeft gewoon een analyse gemaakt van zijn carrière. Als hij door zou gaan met Trance zou hij nooit doorbreken in VS en trance werd steeds minder populair bij de nieuwe festivalganger. Hij heeft puur voor het commerciële verhaal gekozen. Tiesto constateerde dat EDM de toekomst was en dat hij daarmee enorm veel geld zou kunnen gaan verdienen in de VS en miljoenen nieuwe fans zou kunnen aanboren en wat hem direct miljoenen zou opleveren. Hij komt dan heel mooi aan met het verhaal over nieuwe paden, verdere ontwikkelen etc. Allemaal dikke bullshit. Hij had gewoon eerlijk moeten aangeven dat in de trance geen droge boterham meer voor hem te verdienen zou zijn en dat hij daarom de EDM hoek ingegaan is. Niet met een lulverhaal aan komen zetten, maar gewoon benoemen hoe het zit.

Hij heeft fans van het eerste uur keihard in de kou laten staan. Puur bedoel om zijn eigen portemonnee extra te vullen. Dat is geen schande, maar wees wel open en eerlijk en ga niemand voor de gek houden met bullshit verhalen.
Net zoals Ferry Corsten en Armin van Buuren met diezelfde bullshit komen aanzetten. Als Ferry voor oldschool trance was blijven gaan, had hij 2x giggs per week gehad en 500 albums per jaar verkocht. Dan had Twan nu in de WW gezeten en was Ferry alleen geliefd bij 35+. Datzelfde geldt voor Armin. Zij volgen gewoon de massa en draaien wat zij willen horen. Dat heeft helemaal niets met persoonlijke liefde voor die muziek te maken. In het begin van hun carrieres hebben ze hun eigen persoonlijke voorkeur gedraaid, maar doen ze de afgelopen 8 jaar al niet meer. Je gelooft toch niet Armin die track serieus lekker vindt? Nee, natuurlijk niet. Hij heeft hem alleen uitgebracht omdat die het commercieel goed zal doen. Echt niet omdat hij zichzelf opnieuw wil ontdekken etc. Over vijf jaar wil iedereen misschien jazz horen. Dan gaan ze dat gewoon draaien hoor. Komen ze met hetzelfde verhaaltje aanzetten.
laatste aanpassing
Uitspraak van Armin van Buuren RIP op maandag 6 april 2015 om 23:54:
Oh ja, verder zou ik willen adviseren om niet je persoonlijke relatie met de schrijfster mee te nemen. Je moet altijd hard en kritisch oordelen. Ook als het mensen zijn die je persoonlijk goed kent. Dat moet helemaal niets uitmaken. Ik heb het idee dat je hier nu ook mee kampt.


Dude, ik ken de dame in kwestie niet eens... Ik krijg eerder de indruk dat jij persoonlijk iets met haar uit te vechten hebt, gezien je reactie. Je kan ook zeggen wat je er van vindt zonder iemand volledig de grond in te boren. Daarnaast, waarom dit soort oude koeien uit de sloot halen? Als je die koeien dan toch zonodig uit de sloot moet halen, post dan een paar lekkere ouderwetse trancers!


Uitspraak van Armin van Buuren RIP op maandag 6 april 2015 om 23:54:
Hij heeft fans van het eerste uur keihard in de kou laten staan. Puur bedoel om zijn eigen portemonnee extra te vullen. Dat is geen schande, maar wees wel open en eerlijk en ga niemand voor de gek houden met bullshit verhalen.
Net zoals Ferry Corsten en Armin van Buuren met diezelfde bullshit komen aanzetten. Als Ferry voor oldschool trance was blijven gaan, had hij 2x giggs per week gehad en 500 albums per jaar verkocht.


Wellicht waren ze iets achteruit gegaan in de djmag-lijst. Maar deze heren waren gevestigde namen enkele jaren terug, die hadden zich over hun broodbeleg echt geen enkele zorgen hoeven maken. Kijk bijvoorbeeld naar de echte grootheden van het eerste uur, ik noem een John Digweed, Nick Warren, Carl Cox, Lee Burridge, Steve Lawler. De vraag naar deze heren is er echt nog steeds, die hoeven zich over gigs of cd verkoop echt geen zorgen te maken, zonder dat ze veel concessies hebben gedaan aan hun stijl. Voor die weg hadden Tiesto, Armin en Ferry evenwel kunnen kiezen als ze echt achter de trance sound hadden gestaan met hun hart.
Uitspraak van AREA 51 op maandag 6 april 2015 om 22:56:
En wat betreft die droombaan...ik denk niet dat de droombaan bestaat. Iedere baan heeft zijn plussen en zijn minnen.


Helemaal eens hoor. Maar denk dat er genoeg van die "fans" zijn die blind zijn voor de minpunten van een baan in de muziekindustrie ;)
Mensen hebben vaak een totaal verkeerd beeld van zo'n baan.
laatste aanpassing
Uitspraak van Dancemania op woensdag 8 april 2015 om 13:43:
Precies! ;)


Jij bent er nog steeds heilig van overtuigd dat je dagelijks op een lolie zit te sabbelen ;-)


Uitspraak van Scamp op woensdag 8 april 2015 om 08:16:
Maar denk dat er genoeg van die "fans" zijn die blind zijn voor de minpunten van een baan in de muziekindustrie


Misschien...ik kan er zelf niet over oordelen, ik zie wat voordelen en ik zie wat mogelijke nadelen. De vraag is of een fan dat ook als nadeel ziet en of die nadelen minder zwaar wegen dan de privileges.
Onregelmatig werken zal bijvoorbeeld voor velen geen probleem opleveren, omdat ze het zien als een hobby die ze combineren met werken. Als het een recensie schrijven is voor een cd die je eigenlijk volkomen kut vindt, wordt het al wat vervelender. En ik denk dat je, zeker bij de wat bekendere artiesten, moet kunnen omgaan met hun sterallures. Maar komen we gelijksoortige trekjes niet in het 'normale' bedrijfsleven ook tegen?
laatste aanpassing
Uitspraak van AREA 51 op woensdag 8 april 2015 om 21:59:
Jij bent er nog steeds heilig van overtuigd dat je dagelijks op een lolie zit te sabbelen ;)

Haha ja dat idee hebben sommige mensen denk ik. Ach ja, boeiend, ik doe dit werk al ruim 10 jaar, ik ken alle vooroordelen nou wel zo'n beetje ;)


Ferry's set van afgelopen weekend tijdens #Passion20, speciaal voor de liefhebbers van classics ;)
Uitspraak van AREA 51 op woensdag 8 april 2015 om 21:59:
De vraag is of een fan dat ook als nadeel ziet en of die nadelen minder zwaar wegen dan de privileges.

Ik hoef maar te kijken naar mensen die zeggen dat ze ook graag voor een promoter willen werken omdat ze het feesten zo gaaf vinden. En als je ze dan verteld dat je tijdens een feest zo druk bent dat je blij mag zijn als je op zo'n weekend ergens een stukje set van je eigen favoriete dj kunt horen, dan zijn ze echt oprecht verbaasd :s

Je staat er versteld van hoeveel mensen helemaal niet nadenken hoe zo'n job eruit ziet.
Artiest SOK
Uitspraak van Scamp op donderdag 9 april 2015 om 11:56:
Je staat er versteld van hoeveel mensen helemaal niet nadenken hoe zo'n job eruit ziet.


Ik heb ook nog weleens meegeholpen op een feestje, maar het is echt niet mijn ding. Precies wat je zegt bent met van alles bezig, maar echt genieten van de muziek of feest zelf heb je de tijd niet voor.
Voor mij zou dit dan ook echt niets zijn.
Komt tegenwoordig toch wel veel echt goede melodieuze progressive trance uit! :)

laatste aanpassing
Heerlijke trancers de afgelopen maanden zeg!
Vooral deze vind ik zo goed!!
Ultimate feat. Irina Makosh - Something Going On (Pure Mix)



of deze:



Puur trance!!
laatste aanpassing
Uitspraak van Armin van Buuren RIP op maandag 6 april 2015 om 12:41:
Wat een ellende deze plaat zeg!!! Niet meer normaal!!
Ik kwam deze plaat tegen van de week, en wat een fantastische trancer zeg!!!!


Misschien heb ik deze al op de pc staan, maar ik ben het kwijt. Please help me!
Wat is de titel?
 
Deze mix staat hier vaak op.



90's Trance <3
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 26 april 2015 om 22:16:
Deze mix staat hier vaak op.


Geweldige mix!.... Na deel 2 volgt natuurlijk ook deel 1.... ;)


Uitspraak van Armin van Buuren RIP op zaterdag 25 april 2015 om 23:36:
Puur trance!!


Lekkere deun! :) Wel weer echt typisch dat dit soort tracks in ASOT al jarenlang meer uitzondering dan regel zijn...
Ah, heeft Armin hem ook opgepikt? Luister nooit meer ASOT, want er wordt simpelweg nauwelijks meer trance gedraaid. Die naam ASOT past niet bij de show. Een naamsverandering zou op z'n plaats zijn.
Gelukkig snappen de mannen van Aly and Fila het wel. Ik kwam hem tegen in FSOE. Op het nieuwe album van hen staan ook echt een aantal juweeltjes. FSOE Volume 3 is toch het trancemix album van het jaar!
Ja, kijk maar naar dat plaatje ;)

Uitspraak van Armin van Buuren RIP op woensdag 29 april 2015 om 17:59:
Die naam ASOT past niet bij de show. Een naamsverandering zou op z'n plaats zijn.


Haha ja echt he, had ruim 5 jaar geleden al mogen gebeuren :P
Leuk geremixed klassiekertje, lekkere drive wel met die bassline! :)
Uitspraak van Armin van Buuren RIP op maandag 4 mei 2015 om 23:15:
Wat een dikke trancebom!


Origneel is echt zo'n heerlijke club classic, die me doet denken aan de sound in België rond de eeuwwisseling.
Beetje cheap om te remixen, maar klinkt niet verkeerd op zich!
Mijn live set van afgelopen zaterdat op quest4trance spring edition 2015. Ik denk dat de meeste trance liefhebbers op dit forum hem wel zullen waarderen.



"Reborn", eerste track van de nieuwe Hello World EP Part 2 die er aan komt! :)
Zonder die vastlopende kettingzaag erin zou het er wel mee door kunnen...maar met: echt verschrikkelijk!
Uitspraak van AREA 51 op vrijdag 8 mei 2015 om 20:58:
echt verschrikkelijk


Die Pogo deed ook al pijn aan je oren, wat een drama dit... :lol:

Blijf het bizar vinden om te zien hoe ver weg die zogenaamde 'top' dj's zijn gezakt... :s Wanneer gaan we weer eens echte muziek maken?
laatste aanpassing
Uitspraak van Armin van Buuren RIP op woensdag 29 april 2015 om 17:59:
elukkig snappen de mannen van Aly and Fila het wel.


Aly & Fila vs The Thrillseekers- Es Vedra is een toppertje momenteel, in de laatste 3 asots ook geloof ik.

Melodie die al de hele week door mijn hoofd gaat:
laatste aanpassing
Uitspraak van AREA 51 op vrijdag 8 mei 2015 om 20:58:
Zonder die vastlopende kettingzaag erin zou het er wel mee door kunnen...maar met: echt verschrikkelijk!


Inderdaad, zonder de zgn. "kettingzaag" vind ik dit best goed!!!
Uitspraak van UltraVibe! op zaterdag 9 mei 2015 om 08:20:
Aly & Fila vs The Thrillseekers- Es Vedra is een toppertje momenteel, in de laatste 3 asots ook geloof ik.

Melodie was al de hele week door mijn hoofd gaat:


Klinkt echt goed!! Echte pure trance!


Morgen in #CorstensCountdown: De nieuwe GOURYELLA! #Anahera
Kijk, dit klinkt nou tenminste als muziek, in tegenstelling tot die vorige werkjes... :) Veelbelovende break dit, hopelijk is de rest van de track net zo!
Een langere preview (niet de hele track, zit nog een break in!) staat nu online:

Wat een baas van een plaat!!!!!!!!
Eindelijk weer eens echte trance! De man heeft 13 jaar lang rotzooi gemaakt en nu heeft hij het licht weer gezien!
Briljant
Niet onaardig, had er op basis van de break meer van verwacht, maar het lijkt in ieder geval weer ergens op...
Heerlijk stukje vanaf 1.13...... supersaw liefhebbers schakelen in op 1.54.....

laatste aanpassing
Uitspraak van DJ Jerom op donderdag 28 mei 2015 om 10:54:
Niet onaardig, had er op basis van de break meer van verwacht, maar het lijkt in ieder geval weer ergens op...


Ferry is weer op de goede weg.... hopelijk raakt hij nu niet meer van het rechte pad af... ;)

Uitspraak van DJ Jerom op donderdag 28 mei 2015 om 10:54:
maar het lijkt in ieder geval weer ergens op...


Vond ik ook al... melodie uit de break lijkt hier een beetje op... ;)... Niet 100%, maar heeft toch wel wat kleine gelijkenissen in het break-stukje vanaf minuut 3.00.....



laatste aanpassing
Uitspraak van Cicatrix op donderdag 28 mei 2015 om 22:29:
Kippenvel!!!


Wat heb ik deze sound gemist van Ferry de afgelopen jaren. Karakteristiek, vol gevoel, uplifting, echt een geweldige plaat!!! :respect: :respect: :respect:
Eindelijk een goede plaat van Ferry, na al die jaren!


Uitspraak van Gewoon Handig op vrijdag 29 mei 2015 om 00:42:
Ferry is weer op de goede weg.... hopelijk raakt hij nu niet meer van het rechte pad af...


1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar hopelijk gaat hij nu gewoon weer echt trance draaien ipv een mengelmoes van alles dat nu populair is Amerika!
iemand armin gister gezien/gehoord?
Uitspraak van AREA 51 op zaterdag 30 mei 2015 om 19:56:
maar hopelijk gaat hij nu gewoon weer echt trance draaien ipv een mengelmoes van alles dat nu populair is Amerika!


Als je deze gevoelens er bij koestert dan denk ik dat je inderdaad zal uit komen op:

Uitspraak van AREA 51 op zaterdag 30 mei 2015 om 19:56:
1 zwaluw maakt nog geen zomer,



Hou zelf gelukkig van zat anders dan alleen "echt trance", maar het is natuurlijk volslagen onrealistisch te verwachten dat ie na deze ene plaat ineens alleen maar "echt trance" zal draaien én produceren.
Dus don't get the hopes up too high!
Uitspraak van Nou5 op zondag 31 mei 2015 om 14:27:
iemand armin gister gezien/gehoord?


Ik heb via de livestream zitten kijken. Maar het was echt een house feest. Het is echt niet mijn ding, maar ieder zijn smaak. Armin was ook redelijk trousie en hij sloot af met een hardstyle remix shivers. Hij praatte 10 keer met de microfoon door de set heen, maar dat hoort bij de house scene blijkbaar.

Kortom niets gemist als trance liefhebber
Uitspraak van PDV op zondag 31 mei 2015 om 20:54:
Hij praatte 10 keer met de microfoon door de set heen, maar dat hoort bij de house scene blijkbaar.


DIT.
Daar irriteer ik me nog het meest aan. Hele tijd dat geschreeuw en geblaat van zo'n gast die net uit z'n pubertijd is. Alleen maar fuck kan roepen en dat je handjes moet laten zien. Echt verschrikkelijk dat soort dj's. De housescene is echt zo'n hele nare macho cultuur. Iedereen wil laten zien hoe mooi hij/zij eruit ziet, hoe goed hij/zij wel niet en hoe stoer hij/zij wel niet is. De sets zijn echter van een dramatisch niveau.
Er worden alleen maar goedkope hitjes gedraaid, elke plaat dezelfde sample met fuck it erin en het publiek zijn allemaal van die tieners, begin twintigers die zichzelf mega interessant vinden en zichzelf mega serieus nemen. Werkelijk waar om te kotsen dat publiek en die hele scene. Treurig dat Armin, toch wel een normale gozer, daar deel van wil uitmaken. Dat past echt totaal niet bij hem. Liefde voor de muziek is er nauwelijks in de scene.
laatste aanpassing
Uitspraak van Armin van Buuren RIP op maandag 1 juni 2015 om 06:20:
De housescene is echt zo'n hele nare macho cultuur


Ik denk dat je die commerciële meuk die ze in de VS EDM noemen echt niet met house moet verwarren. Heeft er helemaal niets meer mee te maken, Dj's als Roog, Erick E, Funkerman etc draaien nog gelukkig echte House en die feestjes worden dan ook door wat relaxtere (oudere) mensen bezocht.

Uitspraak van Armin van Buuren RIP op maandag 1 juni 2015 om 06:20:
het publiek zijn allemaal van die tieners, begin twintigers die zichzelf mega interessant vinden en zichzelf mega serieus nemen.


Hoort een beetje bij de leeftijd toch?
Uitspraak van >DT< op maandag 1 juni 2015 om 16:41:
Hoort een beetje bij de leeftijd toch?


Sommige mensen lijken echter nooit volwassen te worden...(zonder verder namen te noemen) :P
Uitspraak van AREA 51 op woensdag 3 juni 2015 om 18:41:
Sommige mensen lijken echter nooit volwassen te worden...


doe me best 8)