Partyflock

Forumonderwerp · 622047
­ Nederland
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald *superblij* :D
Nu wil ik een leuk goedkoop autootje kopen, maar het probleem is dat ik helemaal niks van auto's af weet.

Wat is nou een aardig beginnersautootje en hoe weet ik of het een goeie auto is? Ik ken namelijk niemand die veel van auto's af weet die ik mee kan nemen.
een vw natuurlijk ;)

en alle golfjes GTi afgetrapt? ik rij zelf met een golf 2 gti met 280.000 km op de teller (gekocht toen er 260.000 km op stond). Er zijn er inderdaad veel afgetrapte, maar je moet gewoon goed zoeken als echt een gti wil

:D

ik heb een seat ibiza 1 na nieuwste model.
hij is niet zo groot en wel leuk om te zien.
koop deze

leuk om mee te beginnen :D
:respect: idd leuke beginners auto, maar zet er dan wel bull bars (of een vangrail hoe je het wilt noemen) erom heen
na een jaartje kan je die bull bar erafhalen ;p;p;p
Ik heb een Peugeot 205, uit 88. Is niet zo duur kwa onderhoud rijdt 1 op 10 en weegt 720 kilo. Leuk beginnersautootje, ken er ook lekker in scheuren :p naaj ik wel :p

Een Opel Tigra... leuk snel autotje!
je moet niet echt op zoek gaan, ik heb mijn auto'tje, die ik net een paar weken heb, gewoon per toeval gevonden.. mischien niet echt een mooie auto, maar hij was niet duur en hij rijdt best lekker. een volvo 340 uit '88 voor maar 375 euro met APK tot september 2004, nieuwe banden erop en paar speakers meegeleverd.
Honda civic V-tec
zeer snel en heel goed
Ik ga waarschijnlijk een Honda CRX nemen. Maar klopt het dat de verzekering heel duur is. Ik heb het nagevraagd en het zou neerkomen op 440 euro per jaar. En dat op mijn moeders naam!

Heeft type auto hier invloed op? Weet iemand dat misschien?
deze is te koop voor niet al te veel geld:

laatste aanpassing
omschrijving:

Honda CRX type 1

ongeveer 120 pk

sebring uitlaat
vlam-kit in uitlaat
groot gasklephuis
sideskirts
spoiler
schuif/kanteldak in carroserie-kleur
booskijkers
embleemloze grille
15" tsw velgen

muziekinstallatie

clarion radio-cdspeler met flipfront en afstandsbediening.
2x 500w climax woofer in aparte kisten
1x delorean woofer (350w)
totaal 8 tweeters
pioneer 150w composet in voordeuren
composet van delorean achter (300w)
1x sony versterker 4x 120w
1x magnat versterker 2x300w
ligt er aan....

met andere velgen (3-spaaks) en zonder muziekinstallatie is ie 800 eurootjes....

zoals ie nu is moet ik er ongeveer 1500 voor hebben..

merceders s500
totaale tuning door brabus ook motor dus
430 pk's
leuke auto m'n baas heeft er namelijk een
laatste aanpassing
Ik ga waarschijnlijk morgen de Honda al halen. Die is wel oud, is van '86. Kost maar ook 350 euro. Dat is niks :)
Wat is het bouwjaar van jouw auto Cheiz aka Roadkill?
laatste aanpassing
Ik ben met net zo'n research bezig als jij en een
vriendin van mij heeft een Diahatsu Cuore en die is 6
euro per maand kwijt aan wegenbelasting en haar
autootjes rijdt 1 op 20. Retezuinig dus.

Ik zal ook maar even wat zinnige dingen neerzetten.

Aanschaf: ga je voor goedkoop en kwaliteit ==>> neem een kleine Toyota en controleer de km-stand dmv NAP (Nationale Auto Pas).

Over je "verzekering" vraag: bijna alles heeft met de hoogte van je verzekering te maken (als je nog jong bent helemaal):
- nieuwprijs van je auto.
- aantal PK's (simpel: des te sneller des te duurder).
- woonplaats kan er ook mee te maken hebben.
- aantal km per jaar.
- schade vrije jaren.

Dus kijk goed om je heen en laat je goed informeren. Heb je iets op het oog, probeer zoveel mogelijk gegevens op te snorren en dan zijn er genoeg mensen hier die je goed advies kunnen geven. Wil je nog meer zekerheid, stel dan je vraag op bv het Autoweek forum. (www.autoweek.nl).

Wil je nog meer tips (ik weet er nog veeeel meer) laat het me maar weten.

Oh, nieuwprijs van de auto is dus niet het bedrag wat jij ervoor moet betalen maar waar of dat hij/zij ooit gekocht is.
2 Jippie, Dat is zeker zuinig!! :D Maar ik denk dat ik die Honda CRX 1.5 gewoon neem. Kost me maar 350 euro (misschien 300). Belasting is 42 euro per kwartaal. Hij rijdt 1 op 12 volgens mij.
En na een jaartje neem ik gewoon een andere auto. Dit is meer om te oefenen en te wennen aan een auto.

2 Enzie, Thanks voor de info. Ik zal je nog zeker lastig vallen :)
:flower:

Ik ben weer van gedachten veranderd. Neem nu dus een Diahatsu Coure. Klein en zuinig :)

Maar die Honda was ook leuk geweest... :(
AAAAHH!!! Het autootje blijft steeds uitvallen. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen.
De jongen zegt dat hij het kan maken, maar nu weet ik niet of het nog moet vertrouwen. Wel of niet kopen?

Kweet het niet meer :(
laat iemand kijken die er verstand van heeft....

het kan zijn dat de motor uitvalt vanwege de choke of afstelling, maar er kan ook schade aand e motor zijn....

iemand die er verstand van heeft kan dit wel merken....

ps. je had beter die honda kunnen kopen, rijdt een stuk leuker en is motorisch 100x beter ;)

(k heb zelf ook een 1.5)
De jongen dacht zelf ook dat het aan de choke lag.
Hij zei dat tie de auto voor 400 euro wilde verkopen (100 euro goedkoper), als ik het zelf zou laten maken. Maar ik weet niet hoeveel het gaat kosten en wat er precies gemaakt moet worden.

Nee, ik ben toch blij dat ik die Honda niet heb gekocht. Paste maar twee mensen in en was al best afgetrapt. Verzekering was ook duurder.

:)

Vandaag heb ik ff naar een Suzuki Swift gekeken. Ook niet gekocht. Had 250.000 km gereden en zag er niet heel mooi uit.

Maar kan ik die Daihatsu beter zelf laten maken of gewoon aan die jongen overlaten?
Als je in de prijsklasse van ronde de €500 kijkt moet je niet verwachten dat je een mooie nette auto krijgt
laat het door hem doen!!!

dan weet je zeker dat t goed is als je m koopt...

ik zou wel gaan twijfelen dat ie zelf net de moeite neemt om t te maken (gaat wel ff om 100 euro)... misschien is er wel iets anders aan de hand (carburateur stuk)

ik zou het risico niet nemen voordat er iemand met verstand naar heeft gekeken...

ga desnoods ff langs een daihatsu-dealer en vraag of ze er ff naar willen kijken voordat je m koopt.. misschien ben je een klein bedrag kwijt, maar je weet dan tenminste wat je koopt
JP > I KNOW!! :) Kan wel proberen het beste eruit te krijgen.

Die jongen woont in Utrecht en ik woon in Zoetermeer, dus ik kan die auto niet ff langs een dealer brengen.
Een carburateur kost ongeveer 50 euro. Ik ga zo ff een dealer bellen. Thanks!

Deze auto is 1300 euro
Suzuki Swift

Is dat het geld waard?

bouwjaar: 1990
opel kadet de beginners auto maar zuipen wel.

seat ibiza cupra vette bak
mijn 1e auto was ook een E-Kadett GSI :D zijn goede auto's om mee te beginnen ( de gewone dan )

subaru imprezza :kwijl:
zucht
ik zou hem niet kopen meid. De huidige eigenaar is
natuurlijk zelf ook al bekend met het probleem van
uitvallen. Als het een klein probleem was geweest dan
had ie dit verholpen, want dat verkoopt natuurlijk een
stuk makkelijker.
Ja, ik denk dat het toch beter is om de auto niet te kopen :'( Het is me ook niet gegund he :(

nieuwe 5-serie

Mensen, ik zie allemaal erg leuke auto's voorbij schuiven, Subaru Impreza, nieuwe 5 (E60). Maar dat is volgens mij niet helemaal reeël. :D

M5 ;)

Toen ik mijn rijbewijs pas had heb ik een Toyota Starletje gekocht uit '87.. en die rijd nog steeds perfect..
Nooit geen problemen mee gehad en heeft me nauwelijks geld gekost..
Is geen luxe mooie wagen maar lekker boeiend.. dat ding rijd me wel overal heen en als ik eens een jackpot win dan komt er weer een nieuwe..
wat een m5.??.....haha.....A­UDI RS6!!!

m5 grappig?
een a6 station een wolf in schaaps kleren,enkel logo en dubbele uilaat.met 480 pks en een 3.1 naar de 100......top over 330.

Een RS6 heeft vlgs Autoweek 450 Pk, gaat binnen 4.9 sec naar de honderd en heeft een (afgeregelde top) van 250 km/u.
De huidige M5 bestaat al een behoorlijke tijd. Ik denk dat de toekomstige M5 (E60 dus) zijn concurrentie weer een stukje achterlaat (word nl een V10).

maar ze houden allebei de koenigsegg niet bij (660 pk, 3.1 sec naar de 100km, topsnelheid 390km/u)
laatste aanpassing
know your car henkie...........ik heb videos van audi,bmw,vw en dat spreekt voor zich...........
begrenst is logisch en een rs6 is net zo rap als een 911

Wie is Henkie???
Maar goed, Autoweek heeft het zeer zelden mis met de statistieken. Dus die 4.9 sec accelratie is voor 99% zeker correct (standaard RS6). En hoeveel 911's bestaan er wel niet (ik geloof dat ze op dit moment al 12 verschillende verkopen).
En op 250 begrensd is idd logisch. (Stond er ook bij).

GT 3 is ook best vet
laatste aanpassing

Pontiac transport erg handig als je naar een feest van meer dagen gaat.
Maserati 3200 GT!!!! :kwijl:

En pantertje; Een slechte auto is jou inderdaad niet gegund. :)