Partyflock

Forumonderwerp · 622047
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald *superblij* :D
Nu wil ik een leuk goedkoop autootje kopen, maar het probleem is dat ik helemaal niks van auto's af weet.
Wat is nou een aardig beginnersautootje en hoe weet ik of het een goeie auto is? Ik ken namelijk niemand die veel van auto's af weet die ik mee kan nemen.
ik raad je aan om als eerste auto zeker geen nieuwe te nemen of een heeele knappe 2de hands
ik begon zelf met een toyota starlet 1.0 en daar heb ik 1 jaar mee gereden en dus 1 ongeluk mee gehad
gelukkig veel geleert in dat ding en rij nu met een toyota corolla 1.6xli uiteraard een wat nieuwere dan die ouwe starlet
maarja, ligt eraan wat je persoonlijke smaak is, de ene wil een wat grotere auto en de andere wil liever een klein auto-tje
Ik heb op marktplaats.nl gekeken en daar staan best wel veel auto's.
Ik heb liever niet zo'n hoekige auto, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vond de Suzuki Swift 1.3 GS er wel schattig uit zien.
Maar het is toch beter om 2-deurs te nemen i.p.v. 5-deurs? Qua belasting goedkoper.
laatste aanpassing
neej joh. neem de Seat Ibiza :D :D ghehe
ik weet nix van autoos af maar dit vind ik persoonlijk wel een tof autootje om te zien.. :D
pfff al schiet je me dood, volgens mij maakt dat geen verschil, volgens mij wordt je belasting alleen berekent op je gewicht, type brandstof en de type motor (aantal cc)
Maar een swift is idd wel een leuk auto-tje, oja,
als tip, als je er een installatie in wil bouwen neem dan een auto met hatchback :D
hatchback??
Gewicht> Ik ben dan geen kenner, maar als je 5-deurs hebt is je auto wel zwaarder :)
Opel Astra zag er ook wel leuk uit.
Seat Ibiza ziet er wel leuk uit ja :)
Maar deze kost 2750 euro, voor een student is de prijs nog een beetje te hoog.
een 5 deurs zwaarder??? kan me niet echt voorstellen dat dat veel zal schelen,
naja denk persoonlijk dat de 5 deurs auto's wel iets langer zijn dan kwa 3 deurs

donateur
Ik ben begonnen met een golfje 2!! 1.8 Die was echt wel gaaf!! alleen naar een jaar begaf hij het :cry:
Maar was een gave auto om mee te beginnnen!! ;P
golfie 2 1.8?? hehehe met die ronde koplampen?? snel bakkie zeker?
Je kan best gelijk hebben hoor :)

Suzuki Swift Sedan 1.6GLX
Dit is een 5-deurs en het meisje zegt dat ze ongeveer 43 euro per kwartaal aan belasting uitgeeft. Dat is niet veel.

donateur
Jah!! Die ging hard zat!! ;P
Maar ik had nog best een mooie!! zwarte!! Me oom gooide hem eruit, dus ik had een mazzeltje ;P
Ik zal die toet, toet ook nooit meer vergeten!! :/
waarom heb je je toet toet er dan niet uitgehaalt?
Maar deze Suzuki vind ik niet echt mooi en ik wil sowieso een zwarte of zilvere auto.
Wat houdt dat 1.8 nou precies in?
weet je dat niet?? slechhtt
naja 1.8 is 1800 CC best veel voor een golfie 2 zeg ik zelf
zeg dat als je een auto-tje koopt nu, dat je beter iets kan zoeken met een 1.3 of 1.4 geeft inprecieppe alleen de kracht aan van je motor
Ik zei toch dat ik er helemaal niks van af wist :bloos:
Dus dat geeft aan hoeveel je auto zuigt?
peugeot 106 is absoluut de allermooiste!

seat ibiza?dan toch liever een seat leon top sport..ik vind em top (y)
Ja duhhh, maar die is dan ook wel fuckingduur!
ja, ik had eerst die starlet 1.0 en die verbruikte zeg 30 euro per week en wegenbelasting 10 euro in de 3 maanden
ik heb nu een corolla 1.6 en die verbruikt 45 euro
en wegenbelasting iets van 40 euro in de 3 maanden dus ligt er maar net aan hoe veel geld je over hebt, en hoe hard je wilt
maar een 1.3 of een 1.4 zijn zeg nu wel de standaard autotjes op de markt die rijden ook gewoon zuinig, en rijden ook gewoon lekker,
moet ook wel zijn dat je gewoon is ff door kan trappen sochtends op de snelweg naar 140 ofzo
maar weet je zoek eerst gewoon ff een leuk auto-tje en kijk dan wat voor type motor het is
10 euro per maand?? Zo, das echt goedkoop!
Ja, je hebt gelijk. Ik heb er ook al een paar uitgekozen, maar ik weet dan niet of het goeie auto's zijn. En ik kan dan wel afspreken en er naar gaan kijken. Maar ik weet er toch niks van af.
foei Arjan, 140 km p/u?! Je weet toch dat dat niet toegestaan is ;)
ach dat was met die starlet (het is trouwens 10 euro in de 3 maanden, dat stelde echt niets voor maar die auto woog 715 kilo ofzo geloof ik de mijne nu 975)
en 140? tja, met mijn auto rij ik sochtens vroeg als ik van een feest afkom op een verlaten snelweg wel harder, meestal tussen de 160 en 180 en ja hij kan harder, maar ik wil nog langer met me auto doen dan een jaar :P

tsja ik krijg mn auto gelukkig betaald :D
en diesel is ook gratis(van me vaders werk uit (y)
nadeel:hijs dan niet automatic :(
ander koop je een golf,zijn niet duur en zijn ook top
Ik denk dat ik de neiging ook zal krijgen om over het maximale te gaan.
Tegenwoordig is er nu zo'n regeling dat er met strafpunten gewerkt wordt als je te hard rijdt. 5 punten = rijbewijs inleveren ofzo
nadeel niet automaat?
ik vindt rijden met een schakelbak eigenlijk veel beter, lijkt anders net of je in een botsauto rijdt
vindt het ook gewoon beter om zelf me eigen moment van koppelen te pakken
pantertje> stel je daar niet teveel van voor je moet toch wel iets behoorlijk fout doen om zo'n punt te halen
en nee, wat ik al zo vaak hoor van als je te hard rijdt en je krijgt een bon dat dat dan ook gelijk een punt is
das alleen niet waar, dit geld alleen als je boven de 30 kmph te snel rijdt in de binnen/buiten bebouwde kom en 40 kmph op de autoweg/snelweg
laatste aanpassing
donateur
neem maar iemand mee die wel wat van auto's weet want voordat je het weet smeren ze je een wrak aan :yes: en dat is zonde van je geld!
$tampmeissie
Ja, maar wat is niet duur. Als ik voor een tweedehandse Golfje kijk zijn ze ook best prijzig (voor mij). De goedkopere zijn vaak heel lelijk en komen uit het bouwjaar 89.
HardStyler-83
Het probleem is dat ik niemand ken :(
naar mijn mening, zoek een ander autotje dan een golf, geloof dat de helft van de jeugd + vertegenwoordigertyp­jes al in golfies rijdt
panterje> en je vriend dan?
laatste aanpassing
Whahaha, die al helemaal niet!!!
Hij heeft ook nog geen rijlessen gehad.
Volgens mij weet ik nu wat meer dan hem.
Maar ik hou wel van je schatje ;) (als je dit leest)
beetje slecht voorbeeld, meestal hoort het meissie namelijk op de passagiers stoel te zitten en het vriendje op de bestuurderskant

GELE MINI MET DIKKE BANDEN !!!!
Hey kikker, bedankt voor de info. Ik ga nu naar de persoon die al helemaal niks van auto's afweet.
Slaap lekker alvast
(K)
Whahaha, ja inderdaad!!! ;)
doedoeiiii
donateur
als je niemand kent wens ik je veel succes en geluk toe...hopelijk krijg je dan wel iets goeds in handen!
Koop iig geen Golf, want die zijn zowat standaard afgetrapt :yes:

Koop iig geen Golf, want die zijn zowat standaard afgetrapt????daar ben ik het nie mee eens heb altijd golf of vw en heb een golf4 nu met inmiddels 230 duizend km erop en niks aan het handje dus vw golf that s it!!!
Thanks HardStyler-83 :)
Mensen brengen me echt in de war, de ene helft zegt Golf, de andere helft zegt geen Golf :s
heheheh ja maar dat is een eindeloze discussie!
ga dr maar zelf vanuit wat je zelf een leuk bakkie vindt, al vindt je een golf een vet bakkie, ga dr dan ook gewoon voor, zoniet neem dan een ander (toyota bijvb (6) )
laatste aanpassing

Artiest Trunkz
Ikzelf rij in een Golf4 .. een aanrader!

ik dus ook nooit wat mee betaalbare auto en als dr iets kapot gaat wat nooit gebeurt dan zijn de onderdelen goedkoop omdat er dus veel van zijn heb ook een golf 4 maar heb type 2 tm 4 gehad en vlekkeloos mee door gebracht zonder mankementen

sooooooo kheb ff de eerste repley's allemaal zitten lezen en een klein beetje leeghoofden in dit topic hmmm

gewoon een opeltje corsa :D
leuk autotje om mee te beginnen toch
jehmarjeh@work> vertel...... :@
laatste aanpassing

skelter

laat maar kikker en de 5 deurs is niet langer dan de 3 deurs
het was ook maar wat ik dacht, had ik er ook bij gezet ;)
2 jehmarjeh@work
Kan jij me dan informatie geven dat volgens jou de juiste is? Ik heb er totaal geen verstand van.
laatste aanpassing