Partyflock

Forumonderwerp · 622005
1352x bekeken
Waarschuw beheerder
gisteren was ik aan het chatten met een jongen die ik alleen van de chat ken, maar al veel mee gepraat heb (hij heeft mij geholpen toen ik mij slecht voelde en andersom ook en het klikte goed tss ons, gewoon als vrienden hoor...)

en gisteren was hij heel depressief bezig, da hij er een einde aan wou maken enzo...

dus ik aant praten met hem, toen ging hij door maar ik had schrik

even later belde hij mij, maar ik kon op dat moment niet opnemen dus had ik gestuurd dat ik aan hem dacht en dat hij nog es heel goed moest nadenken wa hij echt wou enzo...

zojuist zei hij: ik ben juist terug uit het ziekenhuis...

hij heeft het dus wel geprobeerd, maar zijn zus en ouders hebben de spoed gebeld en het is niets ernstigs nu...

nu voel ik mij slecht, want ik was de laatste met wie hij gepraat heeft (ook al was het toen op msn), hij had ruzie met zijn ouders, vond dat hij niks waard was enzo, ik praten met hem maar ik heb hem niet kunnen tegenhouden :-(

natuurlijk ben ik nog verschrikkelijk blij dat hij nog leeft maar ik heb ook schrik dat hij het nog eens gaat proberen enzo en dat ik hem weer niet kan tegenhouden :-(

ik heb er zelf een aantal maanden geleden ook aan gedacht enzo ma ik ben door die moeilijke tijd geraakt, ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik wil nu tenminste weer leven

alleen weet ik niet hoe ik dat aan die jongen zijn verstand moet brengen...
Waarschuw beheerder
@kleinkwaad, tuurlijk heb je tijd nodig, dat had ik ook en heb ik nog steeds, this nie dat ik geen schuldgevoel meer heb, tijd tijd...makkelijker gezegd dan gedaan, maar ut komt wel goeddie :flower:
Waarschuw beheerder
Thanx UK, ik zou het niet zo hard zeggen en er zijn uitzonderingen maar ben blij met een beetje bijval...

Iedereen spreekt uit ervaring blijkbaar...
Waarschuw beheerder
Als het een vriend van je is...en die verteld zn verhaal, ga je dan ook zeggen...zal ik je even helpen? ...ik vat het niet, maar ieder zijn mening hoor! vind het best dat mensen zo denken, of praten...alleen ik kan er met mijn kopf niet bij...

Waarschuw beheerder
zelfmoordpogingen zijn niet zielig.
voor die mensen is er op dat moment echt geen andere oplossing geen andere uitweg en zoals het al gezegd word vaak is het een noodkreet om hulp..
dat het echt niet meer gaat...
ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die zelfmoordpogingen zielig vinden en egoistisch maar op dat moment kun je het voor jezelf niet meer aan en is zoiets de enige uitweg.
Geloof mij, je kunt op zo'n moment niet meer helder denken.hoe hard je je best ook doet..
alles is klote, alles zuigt, niets heeft zin..
en natuurlijk denk je wel aan je familie en hoe klote het zal zijn als t wel lukt maar op dat moment is de wanhoop voor jezelf zo groot, het is allemaal zon teringzooi.. geloof mij, het is niet een egoistische actie, het is een vlucht..

Waarschuw beheerder
en als mensen het echt willen kun je het niet uit hun hoofd praten echt niet..
de enige manier om ze tegen te houden is erbij te zijn en alle mesjes of weet ik veel hoe ze het dan ook gaan doen weg te gooien en ze vast te houden..voorkomen dat ze niet wegrennen..
op dat moment zijn mensen echt een hoopje ellende..dan moet je bij ze blijven tot ze weer rustig zijn en het enige wat je kunt doen is praten maar dat willen ze meestal ook niet horen dus je moet gewoon bij ze blijven en ze vasthouden..

Waarschuw beheerder
Heb een tijd geleden ook iets soortgelijks meegemaakt met een chat vriendin. Zij zag het niet meer zitten en heeft een od aan pillen genomen. Maag leeggepompt e.d. Toen ik het hoorde was ik heel erg verdrietig maar tegelijkertijd ook heel erg kwaad om wat ze gedaan had.
Heb het op een gegeven moment van me af kunnen zetten. Iemand die zelfmoord wil plegen is vaak al heel ver heen en ziet geen andere mogelijkheden meer om iets aan de situatie te veranderen anders dan de dood.
Kan er aan de ene kant heel erg goed inkomen dat iemand iets probeert, maar aan de andere kant ook niet omdat je de mensen die van je houden achterlaat met heel erg veel verdriet.
Misschien zou jij je vriend nog kunnen proberen te overreden hulp te gaan zoeken om zijn problemen op te gaan lossen bij bijvoorbeeld maatschappelijkwerke­r of een telefonische hulpdienst om de eerste stap te zetten waarna zij je kunnen doorverwijzen naar de juiste instantie voor de problematiek.
Je moet het jezelf echt niet kwalijk nemen ookal lijkt het heel er moeilijk dit te doen, maar je heb al heel veel voor hem gedaan door naar hem te luisteren en hem te helpen daar waar jij kon.
Het klinkt hard maar het is aan hem wat hij beslist om aan zijn problemen te doen, maar jij kan hem hier wel in steunen. Pas alleen wel op dat jezelf hier ook niet aan onder door gaat door zijn problemen teveel op je te nemen! klinkt egoistisch maar ook moet je een beetje op jezelf letten!
suc6 ermee iig, wens jou en die vriend heel erg veel sterkte!

Waarschuw beheerder
minder op msn gaan zitten kan ook goed helpen tegen depressies, vooral met zulk mooi weer :)
Waarschuw beheerder
God god god wat een stelletje debielen bij elkar weer heej. Beetje gein gaan maken over zelfmoordpogingen, duidelijk mensen zonder enig empatisch vermogen.

Het is de meest vorkomende dodsoorzaak bij jongeren. Daar wel eens over nagedacht? Kijk eens om je heen, iedereen kent wel iemnand in zn omgeving die zwaar depressief is of zich elk weekend volgooit met dope of alcohol. 1 op de 4 mensen krijgt in zn leven temaken met een depressie, en vaak komen daar suicidale gedachtes bij.

Lekker dan, als dat net jou overkomt, en je hebt alleen maar vrienden om je heen die de spot met je drijven of je belachelijk maken of zeggen dat je een egoist bent. Zo makkelijk om zo te denken. Vaak is het juist zo dat mensen die de stap zetten EINDELIJK eens voor zichzelf kiezen. Omdat ze het gevoel hebben geleefd te worden.

Is het nu werkelijk waar zo moeilijk vor te stellen dat er mensen op deze aardkloot zijn die het gewoon niet meer treken? Die dingen hebbn meegemaakt, zo vaak gekwetst zijn, voor mijn part een tekort hebben aan bepaalde neurotransmitters en er niet eens wat aan kunnen doen dat ze zo doemdenken?

Ik ben mensen kwijtgeraakt in mn omgeving aan zelfmord. Ken mensen die pogingen ondernomen hebben. Heb zelf in een zeer zware depressie gezeten en ok zulke gedachtes gehad. Ik ben blij dat ik wel dr kracht in me had en de steun in mn omgeving om erit tekomen, dat geldt nl. lang niet voor iedereen. Ik studeer Psychologie en daar wordt je ook geleerd dat je zelfmoord ALTIJD serieus moet nemen.

Denk dat de jongen in kwetsie er verstandig aan doet eens met zn huisarts tegaan praten of met een andere hulpverlener.

Maar denken jullie maarlekker allemaal dat je de wijsheid in pacht hebt hor, ga maar even een hele personlijkheidsverkl­aring van die gozer opstellen, dat het aandacht vragen is, dat ie zich aanstelt, dat het misschien wel allemaal nep is.

Zeer verstandig om te doen idd bij iemand die welicht het hele leven niet meerz iet zitten. Enig idee wat het met iemand kan doen als ie zich zo voelt, en dan jullie replies leest?

Damn af en toe denk ik wel eens dat nieamnd tegenwoordig nog van empathie gehoord heeft!!!!