Partyflock

Forumonderwerp · 617097
4484x bekeken

Waarschuw beheerder
welk merk kleding zou je nooit van je leven in lopen??!!

ik nooit in: fubu, wutang en Karl Kani.
Waarschuw beheerder
Nutty Says:
Definieer neger kleding eens?

Je vroeg het niet aan mij maar als ik toch mag antwoorden: kleding die over het algemeen en dus in generaliserende zin gesproken voornamelijk door negers wordt gedragen.

Lijkt me toch vrij duidelijk.

Ik heb overigens geen specifieke merken die ik absoluut niet wil dragen. Merk doet er wat mij betreft niet zoveel toe.

Waarschuw beheerder
Met geen knuppel krijg je mij in:

Mochino (of zoiets)
Carlo calucci e.d.
Lonsdale (gewoon truien uit de early 90's )
FUBU (en zij geven zelf toe dat het 4us buy us is :vaag: als ik dat zou gaan produceren heb ik meteen mot met Wouter Bos :P )

Verder maakt het me niet zoveel uit, als het maar relaxte kleding is.

Waarschuw beheerder
Xypzo

Aussies werden gedragen omdat het lekker danste, wanneer je helemaal bezweet was werd het niet ruuw en kon je gewoon blijven dansen. Droeg als een 2de huidje en genoeg opbergruimte :P

Eerst telde de functionaliteit, daarna is het pas gehyped. Maar waar is die functionaliteit bij Lonsdale? veel te warm (naar mijn mening) om op een feest te dragen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
rotrab: dan weet ik nog niet wat ze bedoeld ;)

misschien kan ze het zelf even uitleggen?
want volgens mij is er geen 1 merk waar alleen maar negers in lopen, en geen 1 merk waar alleen maar blanken in lopen...

Waarschuw beheerder
Dus echt niet dat ik in lonsdale rond ga lopen

Waarschuw beheerder
LONSDALE :kots:
Waarschuw beheerder
donateur
Londsdale, Oilily, NafNaf, Fubu, Karl, Kani, Gaastra en ga zo maar door :S
Waarschuw beheerder
Lonsdale, Fred Perry, australian, cavello (n)

Haha, wat een kortzichtige opmerkingen allemaal over "negerkleding". Het woord alleen al...:bah:
Dan zou ik dus ook niet in blankenkleding moeten lopen omdat dat mij niet zou staan? Hahaha, laat me niet lachen!
Maar Nutty begrijpt het tenminste,
want volgens mij is er geen 1 merk waar alleen maar negers in lopen, en geen 1 merk waar alleen maar blanken in lopen...

ALs je die kleding niet mooi vindt omdat ze te wijd zijn, (basketball/hiphop-style) is het wat anders, maar om het nu af te keuren omdat er nu eenmaal veel negers inlopen is echt triest. Negerkleding bestaat NIET, iedereen mag dragen wat hij/zij wilt toch?! Wat erg als jullie kleding ook nog eens in hokjes moeten gaan stoppen... Echt kortzichtig van jullie, erg jammer. :(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik zal nooit Lonsdale, Fred Perry, dat soort dingen dragen, maar ook niet Fubu, Kani enz

Niet dat ik het geen mooie kleren vind.. maar dan wordt ik meteen aangezien voor racist of wannabe neger.
Sommige zullen wel denken: daar moet je schijt aan hebben. Tja.. ik draag ook altijd wat ik leuk vind maar ik wil niet dat mensen allerlei dingen over me gaan denken door mn kleding, dus daar hou ik dan wel rekeing mee.

Ik vind het overgens wel belachelijk dat als je een bepaald kledingmerk leuk vind, je eerst moet gaan kijken of je dan niet voor racist ofzo wordt aangezien :S :S :S
Waarschuw beheerder
Haha, wat een kortzichtige opmerkingen allemaal over "negerkleding". Het woord alleen al...
Dan zou ik dus ook niet in blankenkleding moeten lopen omdat dat mij niet zou staan? Hahaha, laat me niet lachen!

Nou Duracell, volgens mij begrijp je het niet helemaal. Ik en volgens mij niemand hier heeft beweerd dat blanken niet in negerkleding kunnen lopen en omgekeerd omdat dat niet zou staan. Ook heeft naar mijn idee niemand gepretendeerd dat de woordkeus "negerkleding" meer in zou houden dan een generalisatie.

ALs je die kleding niet mooi vindt omdat ze te wijd zijn, (basketball/hiphop-style) is het wat anders, maar om het nu af te keuren omdat er nu eenmaal veel negers inlopen is echt triest.

Nogmaals, dat heeft toch niemand gezegd? Het doet er niet toe dat negers er in lopen, het doet er toe dat het een bepaalde uitstraling heeft die niet bij mij past. En klaarblijkelijk ook niet bij meer mensen hier. En dat heeft niks met negers te maken.

Doe toch eens niet zo snel zielig!!! Als ik zeg dat ik niet in alto-kleren wil lopen, dan zeg ik toch ook niet dat ik alto's haat of weet ik veel wat voor vreemde conclusies jij hieraan zou verbinden. Nee, ik vind dat alto-kleren (in hoeverre je daar van kunt spreken... Maar wederom: generalisatie) niet passen bij mij. PUNT.

Negerkleding bestaat NIET, iedereen mag dragen wat hij/zij wilt toch?! Wat erg als jullie kleding ook nog eens in hokjes moeten gaan stoppen... Echt kortzichtig van jullie, erg jammer

Klaarblijkelijk bestaat negerkleding WEL, anders zouden niet zoveel mensen het woord in de mond nemen. En de buitenwereld bestaat bij gratie van benoeming, dus als ik iets negerkleding vind dan is dat zo. Voor mij althans. En zo te lezen dus voor veel mensen. En wat is daar kortzichtig aan?

Ik vind het gewoon naief om te doen alsof het niet is, merken als Fubu worden toch voornamelijk gedragen door negers of whiggers?! Wat is er nou fout aan om dat te zeggen?!

Ik zie echt het fokking probleem niet.

Je doet echt zielig en je maakt van een mug een olifant. Voel je eens niet zo snel gediscrimineerd!!!!!
Waarschuw beheerder
Zou het niet weten let daar helemaal niet op... gaat er toch om of de kleren mooi zijn...

Maar Lonsdale heb ik nooit aan .. haha alleen op een foto maar dat moes gewoon effe een keertje...
Waarschuw beheerder
rotbrab> Als Fubu/Wu-tang enz. negerkleding is dan is lonsdale/fred perry enz. nazi-kleding?
Waarschuw beheerder
Gert in Blik: je trekt een vergelijking die niet op gaat. Met het woord "neger" geef ik geen inhoudelijk oordeel weer, noch geef ik hiermee een bepaald politiek statement weer.

Nazi-kleding is van totaal andere orde.
Pas als ik zou zeggen: Fubu e.d. is anti-blankenkleding, DAN zou jouw stelling toepasbaar zijn op mijn gedachtengang. Maar iets dergelijks heb ik geloof ik niet verwoord.

Overigens ben ik wel anti-Lonsdale, ik vind persoonlijk dat het de hele scene heeft verpest. Ik weet dat tegenwoordig niet meer alle mensen die het dragen nazipaupers zijn, maar daar begon het wel mee, daarom begrijp ik niet dat mensen die zooi nog dragen.

Maar nogmaals, die vergelijking die jij maakt gaat totaal niet op. Maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel ziet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
2 Rotbrab:
Ik zal er verder geen lang verhaal van maken.
Ik voel me niet persoonlijk gediscrimineerd maar het valt me gewoon op dat er wel bepaalde bedoelingen gesuggereerd worden, en die zijn idd niet letterlijk terug te vinden.
Verder wind ik me heus niet zo erg op zoals het misschien lijkt, maar vind je echt niet dat dat een beetje hokjesmentaliteit is?
Waarom zie ik nergens het woord gabberkleding, blankenkleding of nazikleding terug?
Maar eh, laat maar verder... Ik snap ook wel welke doelgroep op deze topics reageren en ik neem het ze ook verder niet kwalijk, maar dat hokjes gedoe.... pfff

Waarschuw beheerder
Kleding die me niet staat...:D

En Duracell-Darz me eens, maar je begrijpt ook waar ze op doelen....
Waarschuw beheerder
Je hebt zeker gelijk dat het hokjesmentaliteit is, maar ik zie daar persoonlijk niet zoveel kwaads in. Althans niet vanuit mezelf, ik geef het beestje graag een naampje maar dat houdt niet meteen in dat ik daarmee een negatieve of inhoudelijke stempel plaats.

Ik begrijp je reactie wel, het is ook zo dat de meeste mensen niet enkel een benaming geven, maar hiermee ook een negatieve inhoud aan het begrip geven. Ik probeer alleen maar aan te geven dat dat niet voor iedereen geldt.

Je kunt ook in hokjes plaatsen zonder meteen te oordelen. Snap je wat ik bedoel?
Waarschuw beheerder
kijk, nu ben ik het al iets meer met je eens, maar als je nou een geschiktere benaming voor de hokjes weet te vinden, zoals hiphop kleding, dan weet iedereen wat je bedoelt. Want ik ken genoeg blanken die in "negerkleding" lopen. Klinkt in mijn oren niet echt logisch, of wel? ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
kreukel-shirtjes... (ow nee, is geen merk he?;))

Waarschuw beheerder
Fubu, Karl Kani, Gsus

wou ook alweer lekker met de meute meedoen en negerkleding en wannabee kleding roepen mja whehehe dan krijgen we dat weer... en die discussie hebben we net gehad... (en volgens diezelfde meute loop ik in nazikleding dus ja.. kan dan moeilijk me scheur opentrekken he ;))

2 all of us : LAAT EEN IEDER IN ZIJN WAARDE, wat ie ook draagt... t gaat nog altijd om de persoon hoor, nie om de verpakking :P

Waarschuw beheerder
Lonsdale, RalpLauren, Oililli :S, Lacoste, Tommy Billvinger, Fred Perry
Waarschuw beheerder
mooie woorden ter afsluiting meissie! ;)
Waarschuw beheerder
Lonsdale, Fred Perry, Fubu, Karl Kani :kots:

Ralph lauren, Olily e.d...

Waarschuw beheerder
Lonsdale, fred perry, hooligan... :kots:

Waarschuw beheerder
Sommige merken hoor je hier wel heeeeeeeeeel vaak
Waarschuw beheerder
donateur
En toch zie je 70% met die merken lopen op feessies..hihihiihih­ih

Een merk waar ik nooit wat van zou kopen is Gaastra...voor de rest..tja...:s

Is nie dat ik in een winkelstraat loop en alle merken ga nakijken en ga zeggen neej deze heeft de meeste kleding waar ik nie van hou:s

:vaag:
Waarschuw beheerder
Matinique, al 2 keer zwaar veel geld neergelegd voor een trui en allebei de truien waren zwaar kut.

De eerste trui was in eerste instantie scheef en heb een nieuwe gekregen die in de was kapot is gegaan !!!

De tweede trui was met een rits en niks dan ruzie met dat ding gehad.

Waarschuw beheerder
Lonsdale
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 962, 2566}
Artiest Kronox
Waarschuw beheerder
donateur
Ohw stelletje debielen
Lonsdale een gabbermerk ? flikker toch op
het is gewoon een merk van sportkleding (boxen uit london etc)
Doordat al die debielen 1e klas er dingen bij verzinnen is het ineens gabberkleding ?
Fuck it
Nix tegen mensen die er in lopen dat moeten ze zelf weten maar waarom wordt het in hemelsnaam in verband gebracht met hardcore ?

Denk eens na...
1 woord
PRUTSERS

Edit / p.s.

laat maar anders komt er een slotje op...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
tja de genoemde merken al; fubu, karl kani en al die ander opzichtige shit. al kan lonsdale af en toe ook vrij opzichtig zijn!!!
gaatstra :kots: vreselijk!!! en al die andere boot merken nee niks voor mij
Waarschuw beheerder
Merken = niet boeiend....
Waarschuw beheerder
2 Kronox:

Australian en Cavello waren toch ook merken die gabbers droegen/dragen, dat is dan toch gabberkleding. maar het waren toch ook maar trainingspakkies.

Lonsdale is gewoon gabberkleding. Heel veel gabbers identificeren zichzelf met dit merk, net zo als ze dat vroeger deden met Australian en Cavello.

Kakkers of hoe je ze ook wil noemen identificeren zich zelf met merken zoals Ralph Lauren, Hillfiger, Pall Mall en noem maar op. Dit zijn kakkermerken.
Zo zie ik het.

Of zie ik het verkeerd:-S
Waarschuw beheerder
donateur
jonny, ik weet wat je bedoelt en ben het helemaal met je eens.
sommige mensen snappen het kennelijk niet ;)

Waarschuw beheerder
Das lekker dan.... daar gaat m'n Pall Mall overhemd .... :(

Aaaaaarch m'n Tommy sokken ook! :o
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik begon al aan mezelf te twijfelen
Waarschuw beheerder
donateur
Nou in mijn opinie was vroeger het hele gabber gebeuren gewoon het gevoel dat je bij elkaar hoort/bent en lekker op de muziek aan het hakken was, de schoenen zaten lekker, ausie nam lekker vocht op en zat als een tweede huid enzo.
tuurlijk kreeg je later dat mensen allemaal ausies droegen etc

Tegenwoordig trek je een lonsdale truitje aan en denken ze gelijk dat ze een gabber zijn is dat niet juist de omgekeerde wereld ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Lonsdale is gewoon gabberkleding. Heel veel gabbers identificeren zichzelf met dit merk, net zo als ze dat vroeger deden met Australian en Cavello.

hoezo vroeger; australian draag ik nogsteeds :D
en ik snap niet wat zoveel mensen tegen lonsdale hebben, het is gewoon een boks/gabber merk :P
Waarschuw beheerder
Ja ik denk dat dat vroeger ook zo was hoor. Je trekt je aussie aan omdat je van gabber houdt, iedereen die van gabber houdt loopt in een aussie.
Je wil bij die groep horen dus dan trek je die kleding aan.

Die wannabees blijf je altijd houden.

Uitzonderingen daar gelaten, als je nu van gabber houdt trek je een lonsdale truitje aan.
Waarschuw beheerder
beginnen wel van het topic af te raken! :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
KroNoX 24 juni 2003 22:27
Nou in mijn opinie was vroeger het hele gabber gebeuren gewoon het gevoel dat je bij elkaar hoort/bent en lekker op de muziek aan het hakken was, de schoenen zaten lekker, ausie nam lekker vocht op en zat als een tweede huid enzo.
tuurlijk kreeg je later dat mensen allemaal ausies droegen etc

Tegenwoordig trek je een lonsdale truitje aan en denken ze gelijk dat ze een gabber zijn is dat niet juist de omgekeerde wereld ?
-----------------------
aussies en maxies hoorde gewoon echt bij gabber buiten het gevoel om.

ik begon 2 a 3 jaar geleden met londsdale dragen omdat ik graag wou laten zien dat ik een gabber was en omdat er in me aussies altijd brandgaatjes kwamen droeg ik het neit meer.

ik droeg londsdale al voordatr het zo een hype was.
nu draag ik het steeds minder omdat ik rechter-handen-wappers dat voor me verpest hebben.

nu denk ik dat ik meer label-shirts ga aanschaffen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
dat bedoel ik krankheimer
Tis zowiezo slecht voor het hele gabber gebeuren om het in verband te brengen lonsdale/extreem rechts etc
Waarschuw beheerder
donateur
ja, vroeger was het nog echt gabber aussies en ook lonsdale. nu zie jhe het verschil neit meer tussen gabber en Rechter-Oellewapper.
en dan is het voor mij neit meer waard om die kleding te kopen. Verder heb ik nix tegen dat merk.
maar ik word graag ge-acioseert met gabber :)
Waarschuw beheerder
Lonsdale heeft bovendien uitsluitend lelijke kleding. Alleen die lederen sporttassen vind ik wel stoer.
Waarschuw beheerder
donateur
uhhhm, glenfiddisch> das gewoonpuur een kwestie van smaak.
wat jij lelijk vind kan een ander weer mooi vinden. heh?
Waarschuw beheerder
Tja kwestie van smaak, tuurlijk.

Maar ik begrijp er niets van als b.v. dames polo's dragen. Of het nu lacoste of lonsdale is. Ik denk dat ze dan té graag ergens bij willen horen en hun uiterlijk een beetje uit het oog verliezen.
Waarschuw beheerder
nooit gene string
Waarschuw beheerder
donateur
eerlijk gezegt begin het de laatste tijd ook steeds minder mooi tevinden.

ik de dames nu het liefst ook in wat leukere kleding. maar het boeit me niet verder hehe ze hoeven toch niet met me mee naar huis ;)