Partyflock

Forumonderwerp · 612178

Waarschuw beheerder
Zoja, vis je vaak, wat is je favoriete aas, wel eens naar Frankrijk geweest??. Kortom vertel wat over je vis-ervaringen.
Waarschuw beheerder
donateur
probeer ergens anders maar es gratis lippiercing te krijgen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ten 1e vissen hebben een korte termijn geheugen en ten 2e de lip van een vis is een grote bonk eelt.. die voelt daar niks van..:P dus je hoeft je nergens druk om te maken!
Werkzaam bij Puinzooi
Artiest Cup-a-core
Waarschuw beheerder
donateur
tha miep 26 mei 2003 20:42
ik vind vissen zielug arme beesies die een piercing door hun lip heen krijgen
---------
is het ook. en heel egoistisch als er gezegt word
Ten 1e vissen hebben een korte termijn geheugen en ten 2e de lip van een vis is een grote bonk eelt.. die voelt daar niks van..

.
en dat is nou sport?
teon ik klein was deed ik eht ook wel, en heb toen ok wel mee gemaakt dat het haakie in zijn mond door zijn oog ging en zijn oog eruit was.
maar nu weet ik beter vissen is geen sport.
ze zouden dit eigenlik op mensen moeten doen.
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind uberhaupt niet dat je dieren mag gebruiken voor een sport.
das wel een van de laagte dingen die je kan doen om jezelf te vermaken.

Artiest Elcol
Waarschuw beheerder
dah gezeik altijd :Z:Z

Vissen is me grootste hobby kzal het altijd blijven doen...wah mense ook zegge jeweetnie hoe goed we die beeste behandelen...daar weten echte karper vissers wel over mee te praten...

Men record moe nog ff blijven staan op 34,4 ponden :D

Deze zomer maar weer eens naar frankrijk

Waarschuw beheerder
2 Krankheimer>>>> als jij is wist wat ik allemaal heb om te zorgen dat een vis niet beschadigd. Onthaakmat van 1 bij 1 meter, ontsmettingsmiddel enz enz. Ik ga met zeer veel respect om met zo'n vis om te zorgen zodat hij niet onnodige beschadigen oploopt. En idd als je een vis goed haakt voelt ie er niks van.

Waarschuw beheerder
ik ga vanaf woensdag vissen is Frieslan Boppe, :)

bij mooi weer flok ik vaak, slecht weer maïs pieren of boilies
Waarschuw beheerder
en ook al gebeurt het soms wel dat een vis verkeerd gehaakt wordt en bijvoorbeeld dwars door zijn oog steekt maar dit is zeer zeldzaam (bij mij in elk geval).

kijk dan eens naar die vissersboten. die halen tonnen vissen per dag uit de zee. die paar vissen die beschadigt worden door sportvissers wordt over geklaagt maar die miljoenen uit de zee niet

Waarschuw beheerder
Ik heb deze ooit is gevangen, wat een joekel was dat zeg! Ik heb er 1 net mee gebroken en hij trok me ook 2 meter het water in. :( Maar ik had hem uiteindelijk op het droge.
Smaakte goed. :P

[img cacheid=0012ed66000a626b3bb3481a1a0014cfc1]http://home.planet.nl/~ronoffer/duiken/foto/zoetwate/voorn6.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Toet@h 27 mei 2003 09:33
2 Krankheimer>>>> als jij is wist wat ik allemaal heb om te zorgen dat een vis niet beschadigd. Onthaakmat van 1 bij 1 meter, ontsmettingsmiddel enz enz. Ik ga met zeer veel respect om met zo'n vis om te zorgen zodat hij niet onnodige beschadigen oploopt. En idd als je een vis goed haakt voelt ie er niks van.
----------------------
Als je er met respect omging gebruik je ze niet als een sport.

maar aangezien je het toxch wel doet hehe vind ik eht wel goed van je dat je die spullen erbij hebt . :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
karperHOOOOOOEEEEEEE­RRRREEEEEEEEUUUUUUUH­H!

:D\_________
Waarschuw beheerder
:respect: 2 Toet@h!!!!!!!

dacht dat hier alleen maar mafketels zaten maar het blijkt dat er ook nog mensen zijn die kunnen genieten van de rust langs de waterkant!!

Tzjeeeezus, wat klinkt dat suf...

Waarschuw beheerder
ikke ga vrijdag lekkah nie stappen
teneerste bespaard me dat al 50pleuro,s
inplaats daarvan ga ik lekekr nachtvissen
snoekbaars ,paling en met de feeder
uiteraard gaat er een kratje bier en sossa en misg mdmatje mee
trouwens sossa en mdmatje en kratje bier zijn vriendne van me <eff goed doordenken wheheh>

Waarschuw beheerder
:D

Waarschuw beheerder
Idd een kwestie van de Delkims ff ongveoliger zetten. En dat klood verschuift niet snel hoor. IK viste met 4 Oz. op ruim 200 meter afstand. Het lood zuigt zich vast in de bagger en ligt dus echt vast. En de klappen van de golven worden vervolgens opgevangen door de rek in je lijn....

Gisteren lagen ze trouwens flink te paaien. Ikz ag er nog een mooie oranje-zwarte goudkarper tussen zitten. Helaas hadden ze weinig oog voor de drijvende kattenbrokjes :(
Waarschuw beheerder
donateur
wacht maar ff tot na de paai..dan gaan ze los, echt los..is hier onvoorstelbaar hoe ze dan vreten..record : 26 runs op een dag vlak na de paaitijd....:S
Artiest {SHOWLIST artist 41608, 62962}
Waarschuw beheerder
26 runs ?? wooow dat is echt ziek !! hoeveel heb je er kunnen landen op die dag ?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zullen vast veel knolletjes zijn...denk ik..althans dat is hier op et kanaal meestal zo..optie zeeer grote boilies...ook geen last van die klote slijmerds....

mensen vangse (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Ten 1e vissen hebben een korte termijn geheugen en ten 2e de lip van een vis is een grote bonk eelt.. die voelt daar niks van..
.
en dat is nou sport?
teon ik klein was deed ik eht ook wel, en heb toen ok wel mee gemaakt dat het haakie in zijn mond door zijn oog ging en zijn oog eruit was.
maar nu weet ik beter vissen is geen sport.
ze zouden dit eigenlik op mensen moeten doen.

Het ligt er ook aan welke soort vissen je doet.. ik heb vroeger ook op die kleine visjes gevist dus ik weet het precies..
Maar nu gewoon op karper daar red je het niet met een haak door zen oog... En het is zeker niet zielig.. (laten we het vergelijken met vleeseters) die beesten hebben het een stuk beroerder.. maar ja daar kan je lang of kort over doen.. Vissen blijf ik toch wel doen..
en daar komt ook nog bij wat toet@h zegt.. als je weet hoeveel ik doe om de vissen te beschermen... alle mogelijke middelen om de vissen onbeschadigt terug te zetten..
Waarschuw beheerder
2 Krankheimer Kont-loving-Animal

voetballen met een leren voetbal mag van jou cker wel?? :D
Waarschuw beheerder
ja, ik vis ook wel eens, in een discotheek
nachtvissen noemen we dat hier in noordwijk:D
mijn aas: "een knipoog ;) en een drankje :mixje:"
Grootste vangst tot nu toe: 1,87 :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dan was et in ieder geval geen iph tje om et maar effuh zo te zeggen....:D
Waarschuw beheerder
donateur
26 runs ?? wooow dat is echt ziek !! hoeveel heb je er kunnen landen op die dag ?

Was een vriend van me die toen zat..had er 20 van eruit..let wel het was een verenigingsvijver, geen kanaal/grindgat/maasplas ofzo!

Waarschuw beheerder
Had van donderdag t/m zaterdag gezeten hier op een plas. Had er helaas maar 1 gevangen ongeveer 20 pondjes. vrijdag en zaterdag helemaal niks, maar dat kwam omdat ze op een ondieper gedeelte dus flink aan het sexen waren :)

maarja ben wel lekker bruin geworden :)

Waarschuw beheerder
donders vandaag alleen maar losse flodder kut nep runs :( maar vanavond weer en van de week op de ijsel karperen en oja vorrige maand 22 karpers gevangen :) en deze maand hopen op meer :)

Waarschuw beheerder
Van het weekend lekker een nachtje gepakt. Resultaat: 6 lappen van brems :kots:

Verder ben zijn mijn maat en ik nog begluurd door een paar ontzettend gore homo's. :(

Kortom, een geslaagde sessie dacht ik zo, whehe! :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
onderstaande stukje zag ik in een ander topic..mooie vis :D

-----------------------------------------

Ergens in het Jurassic park, daar waar miljoenen jaren geleden de dinosauriërs hun dorst kwamen lessen aan het koele bergwater, ligt een rustig bergmeertje. Geflankeerd door z'n steile bergen en de wat aparte plantengroei, heeft het watertje een echt idyllisch uitzicht. Ongelooflijk hoe toevallig we hier terechtkwamen...

Na een lange en bijna probleemloze reis arriveren we bij het krieken van de dag op onze verder nog totaal onbekende bestemming. Nog wat suf van de voorbije nacht (mijn reisgezellen sliepen en ik was chauffeur) ben ik toch wel overweldigd door de schoonheid van deze omgeving. Nochtans besloop me tegelijk een gevoel van onzekerheid. Dit was zo anders dan alle andere wateren waar ik voorheen had gevist. Zo'n bergmeer, zit daar wel karper? We hadden er absoluut geen idee van. Informatie inwinnen was ook al geen gemakkelijke klus. Met geen huizen of mensen in de wijde omgeving en zonder info vooraf, ben je totaal aangewezen op het pioniersinstinct. Normaal krijg je van andere karpervissers eens een tip over één of ander water dat ze zelf bevist hebben. Zo is het alvast gemakkelijker om ergens te starten.

Wanneer we aan de oevers van het uitermate mysterieuze meertje rondlopen, op zoek naar een bevisbare plek -iets wat overigens geen sinecure is op deze steile bergflanken- stuiten we tot mijn grote verbazing op een Franse karpervisser, Bruno genaamd. Hij zit mooi verscholen op één van de weinige bevisbare stekken en is zo vriendelijk om ons z'n boot te lenen om vluchtig een tochtje met de visvinder te maken. Zo krijgen we een idee van de dieptes, de bodemstructuur en het bodemverloop. Al snel wordt duidelijk dat het bodemverloop onder water niet zo verschillend is dan dat van boven water. Heel erg steil dus. Zo'n tiental meter uit de oever geeft de dieptemeter al veertien meter aan, om in het midden, zo'n 150 meter uit de kant, over de 20 metergrens te gaan. Het is dus echt zoeken naar ondiepere richels vlak in de kant. Veel informatie over het visbestand kan Bruno ons niet geven, mede omdat hij en zijn vrienden dit water nog maar pas bevissen. Er hadden volgens hem maar enkele andere Franse karpervissers gevist en zij hadden niet echt veel succes. Bovendien zouden wij de eerste buitenlandse karpervissers zijn die hier voet aan wal zetten.

De gekozen stek, een vooruitstekende punt van de bergflank, leek alleszins veelbelovend. Door z'n minder steile helling kan de oeverzone bevist worden tot zo'n slordige tien meter uit de kant, waar het water van drie meter tot zes meter diepte gaat, om daarna steil naar éénentwintig meter af te dalen. Ook de overkant, zo'n driehonderd meter van onze oever, bleek goed bevisbaar. Links lag een ondiepere baai met voornamelijk zandbodem, gevolgd door een steile bergwand, om uiteindelijk rechts te eindigen op rotsachtige steenrichels die uit de bergwand steken. Door het glasheldere water kan je op vijf meter diepte de overgang van de steenrichels naar het diepe water nog zien. M'n vismaat kiest voor de steenrichels rechts, ik voor de baai links. Daarbij vissen we elk minstens één hengel onder de top. Aangezien we beiden tegenstander zijn van het vangen van vissen op andermans hengels, spreken we af dat als er maar één van ons beiden vis vangt, we na twee nachten de hengels en rod pods verwisselen zodat mijn maat links kan vissen en ik rechts. Het klinkt misschien allemaal wat ingewikkeld, maar op deze manier kun je beiden evengoed vangen, als je maar goed genoeg en gemotiveerd vist. Bovendien ben je niet afhankelijk van de 'goodwill' van de ander.

Blijkbaar is mijn stekkeuze nog niet zo slecht. De eerste nacht vang ik drie vissen. De eerste in de eigen kant, vlak onder de hengeltop. Deze maagdelijke spiegel doet de naald van mijn weger de dertigpondsgrens al direct overschrijden. De volgende vis is nog wat groter en komt uit het einde van de baai, daar waar de zandbodem weer in rotsen overgaat. Tenslotte mag ik 's ochtends nog een midtwintiger uit het midden van de baai sleuren. Ik maak echter een onfortuinlijke val. Bij mijn eerste aanbeet val ik van een twee meter hoge rots naar beneden, op het strandje waar m'n hengels staan. Een verzwikte enkel is het resultaat. Mijn voet is daarna zo dik dat mijn lieslaarzen nog met moeite passen. Gelukkig worden overdag de hengels aan de overzijde ingedraaid, de voornaamste reden hiervoor zijn de snoekvissers die vanaf 's morgens vroeg al slepend vissend met hun bootje langs de bergwand varen. Wanneer 's avonds alle sloepen van het water zijn verdwenen, komt onze Zodiac vanuit de bosjes het water op om alle hengels netjes op hun plek te leggen voor de komende nacht.
[img]http://www.totalfishing.nl/Karper/onbekend/Onbekend2.jpg[/img]
Ondanks de aangename temperaturen overdag, wordt het steevast ijskoud zodra de zon achter de bergkap is verdwenen. Veel te vroeg naar m'n zin zoeken we dan ook de warme slaapzakken op. Veel liever zou ik aan de waterlijn zitten speuren naar karperactiviteit, een van mijn favoriete bezigheden aan de waterkant.

Die nacht krijg ik weer tamelijk wat actie en rechts bij m'n vismaat blijft het stil. Ik pakte enkele goeie twintigponders en zoals afgesproken dringt een stekwissel zich op. 's Ochtends worden rod pods en hengels verwisseld, zodat mijn vismaat de volgende nacht met wat meer zelfvertrouwen ingaat. Er is een weersverandering op komst, zoveel is ons inmiddels duidelijk. De anders azuurblauwe hemel wordt almaar grijzer en grauwer. Blijkbaar reageren de karpers ook op deze weersverandering, want er is nu duidelijk karperactiviteit merkbaar. Die nacht vang ook ik weer enkele vissen, alle twintigers tot nét geen dertig pond.

De laatste nacht zit er echter aan te komen, dus we beginnen alle spullen te organiseren en al het overbodige reeds naar de wagen te brengen. Bij het ochtendgloren worden nog snel enkele foto's genomen van een dikke vis die de nacht in een bewaarzak mocht doorbrengen. En terwijl de camera's klikken, wordt het duidelijk dat dit alles datgene is wat ik in m'n visserij begon te missen. Maagdelijke vissen, ongerepte natuur en geen hengeldruk of drukdoenerij aan de waterkant. Kan het vissen altijd maar zo simpel zijn...

Waarschuw beheerder
ik vis neit maar me vader en neefje doen wel mee aan De frieseelfstedentoch voor vissers hehe.
Waarschuw beheerder
donateur
Het wereldrecord... ze zeggen dat het al verbeterd is maar ik heb nog geen officiele foto's gezien

ook erbij het nederlands record.. Hij is geloof ik 4 keer verbroken met dezelfde vis.. en nog 2 keer door dezelfde mensen ook!.. :P:D

[img cacheid=0004463e000ab1d32a0787d21a0016cef2]http://members.lycos.nl/spiegelkarpertje/hpbimg/wereld_record.jpg[/img]
Wel een lelijke foto hij heeft em op zen knieen staan.. ik heb de video ervan gezien!!.. Tis net een varken dan!

[img cacheid=00044641000ab1e3793179931a0016cef2]http://members.lycos.nl/spiegelkarpertje/hpbimg/Joop_Butselaar_08.jpg[/img]
[img cacheid=00044646000ab1ea30ca19cc1a0016cef2]http://members.lycos.nl/spiegelkarpertje/hpbimg/nederl2.jpg[/img]
dit is het nederlands record.. op deze foto lijkt die gewoon groter dan het wereldrecord..:D:D..

volgend jaar ligt die bij mij op de onthaakmat!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik vind karper vissen maar nix
ik zelf ging vroeger weleesn vlokken in z,on slootje,had je dan karpertjes van een cm of 50 tot 60,welleuke sport,maar zit al ruim 2jaar op roofvis en dan bedoel ik snoeken van boven de meter en snoekbaarzen en baarz en paling
soms ga ik wel een paar dagen met m,n pa karpervissen ,maar vind het maar nix 2dagen vissen ,en dan maar een paar karpers gevangen te hebben,maar se seggen geduld is een schone zaak

Waarschuw beheerder
Vissen=Rust Rust=Heerlijk
En als daar nog een blowtje bij zit en een heerlijk koud biertje dan kan mijn nacht al niet stuk!

Alleen ik ben nog steeds op zoek naar de 30er die Delft niet kan bieden. Ben tot 28 pond en 88 cm gekomen en dat was al 5 jaar terug.
Dus als et meezit gaat ik naar Frankrijk of Roemenie over 2 jaar, want volgend jaar ben ik ergens anders.
Ik hoop dat ik in Roemenie kan komen, want daar zitten leuke wateren die weinig of zelfs niet worden bevist.

Nl record is tog 64 pond en 2 ons en is gevangen in de nieuwkoopse plassen toch ?

Waarschuw beheerder
Had afgelopen weekend nog ff nachtje gezeten één van 14 lbs en ééntje van 20 lbs!

Niet echt super groot, maar heb tenminste niet voor niks gezeten!

Waarschuw beheerder
2 HardStyler-83>>> waar heb je dat vandaan dan, want die heeft ook in de karperwereld gestaan.

Waarschuw beheerder
net even gezeten achter elkaar 2 runs gehad
gevolg 2 mooi schubjes van tussen de 10 en 12 lb
wat een andere onderlijn en kleinere boillies kunnen doen :D
en verder nog iemand wat gevangen ?
Waarschuw beheerder
Haha bartjen heppie d'r weer een paar op het droge weten te brengen? waar ben je geweest dan??
Waarschuw beheerder
donateur
Freakaaazoid 30 mei 2003 20:23
2 Krankheimer Kont-loving-Animal

voetballen met een leren voetbal mag van jou cker wel??
--------
dat leer is dan afkomstid van een koe denk ik die is afgeslacht voor voedsel. en ook wel kleding denk ik.
Waarschuw beheerder
Ik heb dinsdag nog gevist op paling. 1tje gevangen. Vroeger veel op karper gevist. Vind ik ook het mooiste om op te vissen.

Waarschuw beheerder
ja mark 2 achter elkaar bij pallant:)
monstercrab rulezzzzz
Waarschuw beheerder
afgelopen week nog een paar avondjes gevist. kratje bier erbij en de eerste 2 avonden helemaal niks en woensdag avond hadden we er 5 over de hele avond waarvan 3 rond de 80/85 cm. ach met een biertje erbij is het altijd wel te doen :) :)

Waarschuw beheerder
donders vanavond weer 2 moet niet gekker worden :D

Waarschuw beheerder
Heb afgelopen weekend ook weer gezeten, en wat leverde het op 2 lappen van brasems :S

Volgend weekend weer een kans :)

Waarschuw beheerder
ga nu 2 nachten zitten op een mooi water met enkele 30rs en redelijk mooi 20+sers heb er zin in gister ving mn maat er al een van 26 pond maar nu ben ik aan zet :)

Waarschuw beheerder
mijn vriend gaat altijd paling vissen met wormen op de waal . DE SITE : www.cybervis.tk
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nog mensen gevist van het weekend????

Zit zelf op een heel moeilijk water te vissen, heb er pas 2 karpers gevangen en er al heel wat uurtjes op zitten. Afgelopen weekend weer gezeten, helaas helemaal niks :S

Volgend weekend weer een kans :)

Waarschuw beheerder
ja za op zo weer op de dressuur kolk gezeten
de vissen wouden niet bijten overdag en savonds dus wij maar snachts zitten gevolg 9 runs 7 gevangen met zn 2en en vandaag weer ucp ballen draaien voor mn sessie in zwolle.

Waarschuw beheerder
het zit echt tegen de afgelopen twee weken, geen vis meer op de kant gehad. Is echt een super moeilijk water waar ik zit. Maarja we houden vol.

We houden vol... op een gegeven moment moet/gaat er toch echt vis uitkomen. :)

Waarschuw beheerder
heb er afgelopen week nog op een warme avond 6gevangen op big-mais
al die suffe mannen maar met boiles aan de gang die vingen niks nee

zodra ik weer een dagje niet hoef te werken zit ik weer aan de waterkant

Waarschuw beheerder
ja, zit er ook ieder uurtje dat ik vrij ben.

heb 25 kg tijgernoten besteld. ff een x een andere aanpak.

Het water waar ik de laatste tijd steeds aan het vissen ben, is echt een super dressuur water. Super moeilijk dus.

Is een zandafgraving van ongeveer 150 hectare. Met putten van 31 meter, mooie obstakels, plateaus enz enz.

Alleen elke stek is aan een ander jaargetijd gebonden, maakt het dus ook weer ff wat lastiger.

Eer dat het water zijn geheimen helemaal vrijgeeft ben ik denk ik een jaar verder.

Zitten heel veel mooie oude 30+ vissen, maar zijn helaas behoorlijk slim.

Laatste tijd echt slecht gevangen dus. Ik niet alleen, de andere vaste karper-vissers van de plas ook. Denk ook dat het net ff wat te warm is. De vissen eten echt totaal niet.

Waarschuw beheerder
probeer anders een een anderen rig

of een hengel kort voeren en over of langs je bestaande voerstek leggen....de "grote" vissen liggen vaak op een afstandje...op deze manier hebk in frankrijk mijn record ook gebroken 34,4 :9

Of probeer een heele en een halve tijgernoot Of een berg geplette en verkruimelde tijgers er overheen gooien...ik hoop dat je niet van die dopert tjgernote heb maar mooie grote van een Cm of 6/7 (Y)

dressuur water...altijd lastig :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Berg duivenvoer/kabeljouw uit blik/hennep/mais/Pel­lets wil ook goeie reactie's uitlokken...
mag je uitvaren daar?

anders method systeem
of spotten :)