Stel dat Partyflock dat zou doen maar dan in de vorm van hun interviews en andere dingen dan krijgen ze dus betaald omdat mensen klikken op de ads. Zo verdient Partyflock nu ook zijn geld.
Maar wat levert dat op?
Krijg je 3000 euro binnen? Want een medewerker die fulltime video gaat doen, kost na aftrek van allerlei heffingen en onkosten, 3000 euro per maand.
Dat is best een bedrag.
Juist omdat het allemaal zo mainstream is, vinden de grote adverteerders en geldschieters zoiets als Partyflock vermoedelijk minder interessant.
De leden vinden dat ook: de mainstream zit op facebook, instagram, youtube en heeft een aanzienlijk deel van onze bezoekers meegezogen. Die krijgen we niet terug door video aan te gaan bieden.
Wat gaan we oom filmen? Alle soorten events, van hardcore, techno tot urban?
Waar doen we dat? Alle populaire festivals? Kleinere donkere podia?
2 events per week? 3 interviews per week?
Hoeveel tijd kost dat wel niet als je het extern zou aanbesteden?
Een organisatie geeft 6 events en laat na elk event een aftermovie maken. Kost wat, maar kaartverkoop zorgt voor directe inkomsten EN de video is nuttig voor promotie volgende event.
Wij moeten misschien wel 200 videos maken? 300 interviews? En voor wie is dat nuttig? Ja voor ons een beetje, misschien wat extra reclame inkomsten.
Artiesten en organisaties zullen verguld zijn met nog meer gratis reclame bij ons!
Want betalen? Dat doen ze nu toch ook al niet zo snel (en dat zou ik ook niet doen als ik van alles al gratis krijg!).
Ik wil deze week rond hebben hoe ik op zoek ga naar een salespersoon, iemand voor buitendienst die heel veel op pad gaat om deals te sluiten en samenwerkingen te realiseren met partijen in het veld. Ik zit relatief ver weg (Enschede) en daarbij kom ik nu al tijd te kort.
De site/het bedrijf is eigenlijk te veelomvattend om met 2 man helemaal te onderhouden. Maar wij missen ook een beetje het contact met de markt, omdat we druk genoeg hebben en wat meer afstand hebben tot de 'scene'.