Partyflock

Forumonderwerp · 606205
15 volgers · 457961x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
k hoorde dat als je creatine met het produkt HMB ((Beta-hydroxy-methylbutyrate) combineert dat het effect op de spieropbouw en op de spierkracht vele malen groter is. Dat komt namelijk omdat beide producten synairgistisch werken: ze versterken elkaars werking.

---
Het voedingssupplement HMB (Beta-hydroxy-methylbutyrate) is een metaboliet van het aminozuur Leucine. Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat HMB een groot effect heeft op het spiermetabolisme. HMB vermindert spierafbraak na een zware training aanzienlijk zodat een krachttoename sneller kan plaatsvinden. HMB stelt je lichaam in staat veel sneller spieren op te bouwen en sterker te worden. Het gevolg: een toename in spierkracht en spiervolume, just what the hard gainer is looking for!

Bij zware inspanningen produceert de bijnierschors hormonen (o.a. cortison) die ervoor zorgen dat je lichaam snel en alert kan reageren. Deze hormonen hebben helaas een ongewenste bijwerking voor sporters: ze zorgen dat een deel van het spiervolume wordt omgezet in energie. Zo kan het gebeuren dat krachtsporters ondanks een lange en zware training, geen toename in spiermassa zien. Het supplement HMB schakelt deze hormonale reactie uit, waardoor je afbraak van spiermassa kunt voorkomen.---

heeft iemand dit supplement toevallig al gebruikt??
zo ja: wat zijn jouw ervaringen ermee
zo nee: lijkt het je wat
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Deadlift en dan uitstoten en dan een franse squat en dan weer langzaam laten zaken... Dat doe ik max van 6 reps met 60 Kilo... Is eigenlijk net powerliften...

je bedoelt clean and jerk; wat olympisch gewichtheffen is en geen powerlifting ;)

Is rugby trouwens niets voor je?

Waarschuw beheerder
Squat ongeveer 200 kg.

En deadlift, dat is echt een tijd geleden rond de 150 toen.
Maar doe verder veel aan mountainbiken, dus heb het meer van de souplesse.
Waarschuw beheerder
Vanavond weer rug en biceps aan de beurt!!

Waarschuw beheerder
@ duracell;

kun je bij kenamju een beetje relaxed trainen? of zit je aan begeleiding vast? tot hoever gaan de dumbells daar?
Waarschuw beheerder
kenamju heeft een relatief kleine fitnessruimte, omdat het ook meer gericht is op vechtsporten en aerobics enzo. Maar ik kan hier prima trainen.
Er zijn voldoende fitnesstoestellen maar voor sommigen moet ik een alternatief verzinnen zoals de decline benchpress of calveraise (kuiten)... Maar de belangrijke oefeningen kan ik zonder meer doen (squats, quadricepcurl+extent­ion, 2 buikspiermachines,pe­ckdeck genoeg halterstangen, dunmells, schouder-, rug- en bicepsmachines, alleen helaas geen crosscable... Maar ik ben tevreden..;)

Losse dumbells gaan hier tot 40 kg.

Waarschuw beheerder
aaaah ok. kenamju ken ik wel; heb er van me 6e t/m me 17e judo en karate beoefend. Ik train bij squash Haarlem, maar dat zuigt ook qua dumbells (40 :S ) op die krengen ben ik allang uitgekeken. in januari is mijn abbo afgelopen en dan moet ik een keus maken uit de volgende 3: Olympic, Pro body of Aarts sport.
Waarschuw beheerder
van horen zeggen wet ik alleen dat bij olympic de bikkels rondlopen. Ik ben daar zelf nog nooit geweest.

Waarschuw beheerder
Bij Olympic lopen er idd veel wedstrijdatleten. Wou dat Kneet's Gym in de buurt zat :cry: (Den Haag), bodybuilding gym nr. 1

Waarschuw beheerder
@rude violence

Rugby kan ik niet meer naar overstappen ben dat frontale gewend Hitten recht van voren helm eerst en die helm bevalt me goed :D als ik nu rugby zou spelen zou ik met hoofd eerst gaan en dat is niet slim als je geen helm hebt...

Maar als ik mijn kracht met jullie vergelijk lijkt die van mij helemaal nergens op... Maar ja ik ben ook geen bodybuilder, later misschien als ik geen football meer speel ga ik er ook voor :D

Mijn favo gym is =

Theo's naturel Gym voor 50 euro cent per training dumbels gaan daar tot 60 Kilo en je kan alles daar trainen :D
Waarschuw beheerder
Zeg rude violence....met wat voor dumbell's train jij dan! :O en welke oefeningen doe je daar meee!??

Waarschuw beheerder
@Flo lova: 50 euro cent :vaag: ... maarre idd; niet echt slim om te gaan rugby'en hehe, of je wil nokkie gaan met je eerste confrontatie :p

@ gekke Gijs; me top met schuine dumbell flyes is met 40 voor 3 herhalingen. 38 kg per hand haal ik met 6 herhalingen. Ruim een half jaar geleden pakte ik die 40 dumbells op me top met schouderpress. Tijd niet meer gedaan. Tricep oefening (extension met 2 handen), is te doen, liever zwaarder, daarom pak ik ze op het eind.

Voor dumbelldrukken (plat of inlcine), dumbellrow enz. zijn ze te licht.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
PFFFFFF whaha nou zoveel kracht heb ik nog niet! :P whaha maarja ben ook pas begonnen met trainen!

Wat ik een relaxte oefening vind voor triceps vind ik french press met zo'n gekromd stangetje zeg maar....en kick back met een dumbell!

Waarschuw beheerder
ik vind small bench, skullcrushers en (weighted)dips toch de beste massabouwers.
Waarschuw beheerder
Die ken ik NOG niet...:P haha

maar skullcrusher is dat niet french press??? dat je op een bankie ligt met een stang in je handen en als je die te ver laat zakken die stang op je kop krijgt??????

Wat is (weighted)dips ????????? en small bench? whaha
sorry voor de vervelende vragen! ;)

Waarschuw beheerder
small bench = smal bankdrukken

dips heb je 2 uitvoeringen;

op een dipstation:

[img cacheid=0004f0cf000c92cc722dfa1b1a002a2d88]http://www.exrx.net/AnimatedEx/Triceps/ASTricepsDip.gif[/img]

of de bench dips:

[img cacheid=0004f0d6000c92e21431325c1a002a2d88]http://www.exrx.net/AnimatedEx/Triceps/WTBenchDip.gif[/img]

nope; french press is anders, jij voert de skullcrusher uit. french press is een duw beweging (press) waarbij je de stang tot net onder je kin laat zakken en je ellebogen laat je niet voorbij je lichaam zakken. Skull crushers zijn extension oefeningen waarbij je de stang idd naar je voorhoofs laat zakken of net achter je hoofd
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Oja natuurlijk die dips ken ik wel!!!stom! en die zijn wel fijn!!!

Enneuh tjah dan hebben ze mijn de skull crusher uitgelegd en de verkeerde naam gezegd! lullo's zijn het ook :)

smal bankdrukken heb ik nog nooit gedaan lijkt me wel irri om die stang beetje onder controle te houden haha :D

Waarschuw beheerder
ik zou wel een dip of small bench in je schema gooien, zijn nl. basisoefeningen. Smal bankdrukken is ook een lekkere als je je gewone bankdrukken wat sterker wilt maken.
Waarschuw beheerder
JAh ik doe dat dippen altijd op zo'n groot geval...maar ga denk ik die bench dip er ff bij doen! en zal dat smal bankdrukken eens ff uitproberen :)

Waarschuw beheerder
Goede info. Smal bankdruken ga ik ook doen :D

Ja theo's naturel gym is 50 euro cent per training en is echt een supersport schuur...

Is alleen voor naturels, ik heb de sleutel dus kan altijd trainen wanneer ik maar wil. Zelf met kerst en oud en nieuw :D

Waarschuw beheerder
zorg wel dat je je ellebogen naast je lichaam houd en niet naar buiten voor een optimale aanpak van de triceps.

Waarschuw beheerder
:D je weet echt veel, en je traint 2,5 jaar... en weet al zoveel details Goed hoor...
Respect... Maar ja ik was net 17 toen ik begon met trainen en ben nu bijna 23 maar ik doe altijd gewoon maar wat :$
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hehe, tja ik probeer gewoon heel veel uit. Ben er gewoon heel serieus mee bezig (24/7). En ik merk het gewoon sterk aan mijn gains (qua kracht en groei).

meld je anders aan op deze sites;

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/

http://forum.body-fitness.nl/forum/

Waarschuw beheerder
Ja maar ik ben wel tevreden met mijn gains... Ik ben een football speler... Maar als ik effectiefer kan trainen wordt ik een betere speler dus ga ik maar ff kijken daar... Hoe meer kracht en snelheid ik maak ik de sportschool hoe maar mensen ik sloop op het veld :D

Waarschuw beheerder
Oke mijn wedstrijd gisteren leerde me dat ik nog heel hard moet trainen voor mijn nieuwe positie ik moet echt sneller envooral ook sterker en zwaarder worden... Had een paar leuke tackles en een paar goed mis... Had helaas 1 duitser uitgeschakelt mijn exuses hiervoor...

Waarschuw beheerder
donateur
http://perfectbody.nl/product_template.htm?product=191&session_id=769cb2b08aac1f4cd33cbd56ff88ae55

ik wil deze gaan proberen, om een beetje aan te komen en wil er ook een beetje bij gaan fitnessen maar niet te overdreven. is dit een goeie?

Waarschuw beheerder
ik ken em niet, maar gezien de waardes is het wel ok denk ik.

Waarschuw beheerder
Gewoon een gezonde maaltijd is vaak wel genoeg hoor :D

Waarschuw beheerder
weightgainers zijn zeer goed voor slechte eters die niet aan hun caloriebehoeften kunnen komen.
Waarschuw beheerder
Perfectbody producten zijn over het algemeen wel goed en betrouwbaar.

Waarschuw beheerder
redelijk prijzig alleen
Waarschuw beheerder
Valt ook nog wel mee...
Je weet dan tenminste waarvoor je betaald en de bezorg service is (Y)

Waarschuw beheerder
gewoon op eigen kracht aankomen

ik ben nu in 8 weken 8,5 kilo aangekomen....
hoe.....

hele dag eten,veel pasta's,rijst,kip,ei­eren
en 5 keer per week 2 uur trainen!!

iedereen lachte me uit toen ik zei dat ik zoveel wou aankomen,maar nu lach ik :d

dus het kan op eigen kracht zeker als je net begint zeg maar,dan kan je makkelijk snel vooruit gaan,hoe zwaarder en groter je word hoe moeilijker....

maar ja gewoon van die troep afblijven,gewoon puur natuur kei hard trainen.....

Waarschuw beheerder
In het begin lukt je dat misschien ja, maar hoe zwaarder je wordt hoe moeilijker.

En das ook niet alleen spiermassa wat je dan aankomt.
Je kunt ongeveer 3 kilo droge spiermassa aankomen in een jaar..

Waarschuw beheerder
dat zei ik toch ook

en wie zegt dat je maar 3 kilo spiermassa kan aankomen???iedereen is anders en er is niemand die het precies kan zeggen,tuurlijk is niet alles spier,maar ik heb een laag vetpercentage dus van die 8,5 kilo zal meer als 3 kilo spiermassa zijn he!!!

Waarschuw beheerder
Goed toch... Als je maar geniet, ik geniet van mijn lichaam en probeer er zo goed mogelijk mee te presteren :D. Probeer er gewoon veel uit te halen maar dat gaat wel goed komen

1 kilo per week is veel...maar ik woog deze week op maandag 87 kilo, was na een wedstrijddag :D
en gisteren was ik 90... Ligt ook aan het tijdstip van meten... Ik was wel net naar de wc geweest hoor :D

Waarschuw beheerder
@ Johannes; in je eerste jaar kan je zeker veel aankomen (en ja droge spiermassa). Je lichaam krijgt een soort van schok. Eerste jaar ben ik iets van 15kg aangekomen zonder vetter te worden. Na het eerste jaar word het veel moeilijker en dan kun je natural op zen max 5-6 kg(afhankelijk van het lichaamtype, genen, voeding, enz enz.) aan droge spiermassa aankomen. De meeste mensen zitten idd op een 3 kg per jaar. Ik persoonlijk zit hoger.

Waarschuw beheerder
@M@M; die 8,5kg in 8 weken met (ongeveer) hetzelfde vet %? Of je zit in je eerste jaar of je hebt net een creatine kuur gepakt en houd je flink wat vocht vast en/of vet aangezet rondom je organen (kun je niet meten).

Waarschuw beheerder
enne M@M; 2 uur training op een dag heeft geen zin. Je cortisol gehalte stijgt na een uur a uur en een kwartier.

Waarschuw beheerder
2 rude violence,

Ik train nu een jaar, ik ben bijna niks aangekomen, alleen je ziet wel (wat) veranderingen.
Ik ben heel mijn leven wel erg mager geweest.

Nu heb ik laatst creatine van m double you gekocht, ben ik nu mee bezig.
Ik woog laatst 71 kilogram, terwijl ik normaal zo'n 67-68 weeg, toen ik een paar dagen daarna op de weegschaal ging staan ( zonder volle blaas en net naar de plee geweest, 's ochtens) was ik dus 2 a 3 kilo afgevallen ( nee geen drugs gebruikt ofzo)en dat in heel weinig tijd.

Zelf let ik al wel best veel op mijn voeding, eet niet meer van die vette happen enzo.

Fietsen doe ik ook veel, maar dat is omdat ik ver weg woon van de stad ( op een dag fiets ik gemiddeld zo'n 18 kilometer)

Heb je misschien een paar tips voor mij ( niet alleen i.v.m die creatine, maar in het algemeen)

Alvast bedankt voor de moeite.

Waarschuw beheerder
ja eten eten en nog eens eten. bewijs dat je afvalt is dat gewoon niet voldoende eet. Je zegt wel dat je geen vette happen eet, maar wat dan wel voor de rest? post dat eerst eens (je voedingsschema). voeding is 60-70% van je hele trainingsgebeuren. Gewicht kan verschillen per dag. het verschil tussen 's avonds en 's ochtends kan idd zker 2 kg schelen. je eet en drinkt de hele nacht niet, dus je maag is leeg en je verliest veel vocht onder het slapen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik gebruik niks dus ook geen creatine

en ik fitness idd sinds een jaar redelijk veel en sinds paar maanden echt plankgas!!

en ja hetzelfde vetpercentage,heb jaren fulltime getennist en tennis nog stees veel dus kom echt niet veel vet aan,wat ik ook doe of eet!!

Waarschuw beheerder
Ok bedankt,en met dat vocht klopt wel ja.

Waarschuw beheerder
en wat is beter, je creatine innemen met vruchtensap of met water( lauw-warm)

Waarschuw beheerder
2 rude violence: weet jij waar je lijnzaadolie. vandaan kunt halen?

En wanneer moet je dat nemen, smorgens voor je eten?
Waarschuw beheerder
Lijnzaadolie kan je gewoon in elke reform-winkel kopen.

Kost iets van 2-3 euro per flesje, en met zo'n flesje doe je ongeveer een maand als je elke dag 2 eetlepels neemt. Wel koel bewaren!
Ik mix het door mijn shake die ik altijd na het trainen neem, want het smaakt echt ranzig.

Ik ben de afgelopen 7 weken zo'n 3 kilo aangekomen (3-4x per week, fullbody), maar ik ben door een buikgriep zo'n beetje hetzelfde gewicht weer kwijtgeraakt.

Ik heb net mijn nieuwe (zwaardere) schema binnen dus ik ben benieuwd :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Josse, de grootste fout die je kan maken is je lijzaad bij je postworkout shake te gooien (shake na training). Lijnzaad heeft een vertragende werking. Terwijl je postworkout shake bedoelt is om de boel zo snel mogenlijk op te nemen voor je herstel.

's ochtends bij je ontbijt een eetlepel en voor het slapen gaan (laatste maatlijd). Gewoon je lijnzaad in kwark mieteren voor de smaak (word ie nog smeuig ook)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
2spacestar: hangt af van wanneer je de creatine wilt innemen. Na de training kan je het beter met een energie drankje of i.c.m. enkelvoudige suikers innemen voor betere opname.

2M&M: welke troep afblijven??
Waarschuw beheerder
Oja, creatine yup <-> cafeine no

Waarschuw beheerder
rico

van anabolen bedoelde ik...

Waarschuw beheerder
De inname, dit is ook een goede manier; crea 's ochtends met (lauw)water innemen (per gr. 100ml water), half uur voor de training een halve dosis (of een hele) met (lauw) water en direct na de training met de andere halve (of een hele) dosis met dextrose.
laatste aanpassing