Partyflock

Forumonderwerp · 606205
16 volgers · 456487x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
k hoorde dat als je creatine met het produkt HMB ((Beta-hydroxy-methylbutyrate) combineert dat het effect op de spieropbouw en op de spierkracht vele malen groter is. Dat komt namelijk omdat beide producten synairgistisch werken: ze versterken elkaars werking.

---
Het voedingssupplement HMB (Beta-hydroxy-methylbutyrate) is een metaboliet van het aminozuur Leucine. Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat HMB een groot effect heeft op het spiermetabolisme. HMB vermindert spierafbraak na een zware training aanzienlijk zodat een krachttoename sneller kan plaatsvinden. HMB stelt je lichaam in staat veel sneller spieren op te bouwen en sterker te worden. Het gevolg: een toename in spierkracht en spiervolume, just what the hard gainer is looking for!

Bij zware inspanningen produceert de bijnierschors hormonen (o.a. cortison) die ervoor zorgen dat je lichaam snel en alert kan reageren. Deze hormonen hebben helaas een ongewenste bijwerking voor sporters: ze zorgen dat een deel van het spiervolume wordt omgezet in energie. Zo kan het gebeuren dat krachtsporters ondanks een lange en zware training, geen toename in spiermassa zien. Het supplement HMB schakelt deze hormonale reactie uit, waardoor je afbraak van spiermassa kunt voorkomen.---

heeft iemand dit supplement toevallig al gebruikt??
zo ja: wat zijn jouw ervaringen ermee
zo nee: lijkt het je wat
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sportfriek op maandag 25 november 2013 om 19:56:
las ook dat het tot 5 maanden in je bloed blijft
Begrijp daarom ook niet dat er beroemde atleten ( Ben Johnson, Sawn Ray) zo dom waren om dit middel te nemen terwijl ze professionele wedstrijden doen waarvan ze weten dat er kans op dopings controle is

Ik had een tijdje terug een filmpje gezien van een gozer die in een jaar tijd echt een beest was geworden. Hij gaf ook openlijk toe wat hij allemaal gebruikt had. Ben er niet echt in thuis maar het was wel een gigantische lijst. Van hgh en insuline tot trenbolone en winstrol echt alles kwam voorbij. Dat zal bij de top bodybuilders ook NIet anders zijn denk ik.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Landlopert op dinsdag 26 november 2013 om 22:21:
Apart. Ik heb bruistabletten voor Calcium en Magnesium en dat is 1 tablet.
320mg calcium en 150mg Magnesium.
Raar dat ze dat in één tablet stoppen als dat elkaar tegen werkt.

klopt die mineralen komen ook vaak gecombineerd in 1 supplement voor.
dat komt omdat ze elkaar ook kunnen versterken
Ik las over een verhouding van 1:1 als ideaal
Maar als calcium inname veel hoger ( en dat bereik je snel met bakjes kwark in de morgen en in de avond..) is dan bereik je het tegenovergestelde effect en verliest de magnesium het
Magnesium sla ik wel hoger aan dus die heeft voor mij prioriteit

De laatste tijd bekijk ik ook veel filmpjes van survival en preppers.
Hoe mensen in de natuur overleven en wat ze doen om aan de basis behoefte te kunnen voldoen.
ondanks dat zo een extreme situatie zich niet snel zal voordoen vind ik het toch erg interessant en leerzaam
alhoewel ik moet zeggen dat ik in de jaren dat ik naar feesten ging best wel vaak tot het gaatje ben gegaan qua uitputting van het lichaam.
Misschien is dat ook wel een beetje een vergelijkbare situatie waarin je lichaam staat te schreeuwen voor herstel
kan mij die keer herinneren dat ik uitgeput thuis kwam van een feest. Ik wilde eerst douchen zodat mijn lichaam 1x temperatuur heeft
Ik kon mijn sokken niet uitdoen want de kramp schoot er iedere keer in. toen ben ik maar met mijn sokken aan gaan douchen.

uiteraard zijn er in de v.s. veel van die gekke amerikanen die "helemaal voorbereid" zijn.
Maar die mafkezen hebben toch een aardige kennis opgebouwd over deze zaken.
heb een paar dingen geleerd over zuiveren van water met behulp van wat simpel materiaal.
Ook zit ik er over te denken een waterfilter te kopen.
In het water in Nederland zit chloor, wat giftig is. Ook kan een waterfilter metalen eruit halen. Mineralen toevoegen en last but not least... de PH waarde iets verhogen. ( wat volgens sommige ook gunstig is voor de gezondheid)
Als je dit allemaal voor het eerst hoort denk je vast: het zal allemaal wel.
In mijn ogen kan een water filter nu al zijn nut hebben en in geval er iets ernstigs gebeurd... pure noodzaak om te overleven.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mel B) op woensdag 27 november 2013 om 00:24:
Er zit 200 mg magnesium

nog een ter info over magnesium...
Magnesiumoxide is voor het lichaam bijna niet opneembaar, en daarom niet nuttig als supplement
magnesiumcitraat is al een stuk beter
magnesiumcholoride is de beste (en kan je op je huid wrijven voor opname)
Ik zag een liter fles voor 32 euro.
maar al eerder aangegeven...ik merk er zelf bijna niks van. dus als mensen zeggen waarom zou je het dan nemen.... begrijp ik die mening wel.
ik kies er wel voor i.i.g.
Waarschuw beheerder
donateur
Hmm, lekker handig dan dat magnesiumoxide als supplement verkocht wordt...

Magnesium komt in verschillende vormen voor. Magnesium oxide is zeer slecht opneembaar (maximaal 4%). Het is meer vulstof dan voedingsstof. Dit is al tientallen jaren bekend en op allerlei wetenschappelijk manieren bewezen. Toch zit het helaas nog in veel supplementen. (http://www.vitamins.nl/stoffen.magnesium)

Uitspraak van sportfriek op woensdag 27 november 2013 om 22:31:
Ik zag een liter fles voor 32 euro.

Waar? :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sportfriek op woensdag 27 november 2013 om 22:31:
maar al eerder aangegeven...ik merk er zelf bijna niks van. dus als mensen zeggen waarom zou je het dan nemen.... begrijp ik die mening wel.
ik kies er wel voor i.i.g.

Ik meende wel wat te merken, minder krampen in de benen het s'nachts.. Misschien dan toch het placebo effect ;)
Of zoals ik al eerder zei het veranderen van mijn voeding, heeft ook op veel factoren invloed gehad dus misschien daarom wel geen krampen meer.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mel B) op woensdag 27 november 2013 om 22:53:
Waar? :)

ik weet niet meer welke site het was
maar hier vind ik een site voor 32.00 euro (ex btw)
http://www.ancientmagnesium.nl/contents/nl/d4.html

Alle magnesium olie in de winkel of via internet (=magnesium chloride) komt van het bedrijf zechsal uit Groningen, daar wordt het ergens in de grond gewonnen.
Deze liter verpakking is bedoelt als massage olie, ideaal om na de training in te smeren over de vermoeide spieren en om op die manier te voeden en te herstellen.
maar dat is wel erg veel (genoeg voor minstens 2 jaar denk ik :-) )

De tuinen had tot 2 weken geleden 150ml flesjes te koop voor 7.50 (of eigenlijk 2x halen 1x betalen voor 15. euro)
Ik heb toen 4x flesjes gekocht. helaas loopt deze actie momenteel niet. maar het zal vast wel weer terug komen
het flesje dat ik kocht was deze:
http://www.detuinen.nl/de-tuinen-magnesium-oile.html/

hier een halve liter voor 29.- eu
http://www.vitaminstore.nl/beauty/lichaam/lichaamsverzorging/Zechsal-Magnesium-Olie/P229422

het kan naar mijn weten ook oraal ingenomen worden (zoek dat eerst even op voor de zekerheid) maar als je het op de huid smeert is de opname het best, dus er is geen reden om het te drinken
het gaat dus om kleine hoeveelheden per dag.
4 of 5 druppeltjes smeer je of je armen of kuiten en laat het even drogen en intrekken
het hoeft niet afgewassen te worden, het ruikt niet vies.
je huid voelt op die delen vrij zacht maar ook een beetje stroef, maar dat is niet hinderlijk.

van Magnesium wordt trouwens ook gezegd dat het op een natuurlijke manier helpt tegen depressies.
(volgens sommige meer effect dan anti depressiva medicijnen die nu meestal worden voorgeschreven)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ik zie trouwens dat er 321 mensen in dit forum zitten
volgens mij reageren maar een stuk of 10 mensen actief in dit forum :-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sportfriek op donderdag 28 november 2013 om 00:31:
ik zie trouwens dat er 321 mensen in dit forum zitten

Hoe zie je dat?
Ik zie:
60 volgers

Uitspraak van sportfriek op woensdag 27 november 2013 om 22:22:
De laatste tijd bekijk ik ook veel filmpjes van survival

Boeiend idd (Y) Kijk veel van dat soort dingen op discovery. Altijd al reuze interessant gevonden
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Landlopert op donderdag 28 november 2013 om 00:34:
Ik zie:
60 volgers

ah je hebt gelijk, ik keek verkeerd :-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sportfriek op woensdag 27 november 2013 om 22:22:
Ik kon mijn sokken niet uitdoen want de kramp schoot er iedere keer in. toen ben ik maar met mijn sokken aan gaan douchen.

Held op sokken :lol:

Maar magnesium helpt zeker. Het voorkomt ook dat je gaat kaakschaatsen enzo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Landlopert op dinsdag 19 november 2013 om 22:29:
Doe je geen deadlift?

Zie reactie nu pas. Quoten jonguuu. Nee doe ik niet. Waarom niet? Geen idee.
Waarschuw beheerder
donateur
Heb 5 kg keltische zeezout besteld
heb mij nu een paar dagen in zout verdiept en het 1 en ander van opgestoken.
- normaal gerafineerde zout is slecht voor je en bestaat maar uit 2 stoffen natrium en chloor (soms is er Jodium aan toegevoegd, en dat is dan wel een kleine voordeel want dit is een belangrijk supplement voor je schildklier
-natte grijze zeezout (sel gris) is van je echt moet hebben. dit bestaat uit 84 mineralen en is onbewerkt
-sel gris bevat minder natrium ( teveel natrium is niet echt goed voor je)
- beste is om in de ochtend en in de avond een kopje sole te drinken zodat je al deze mineralen 2x per dag binnen krijgt
( sole is 2x thee lepetjes geconcentreerde zout-water in een kopje met water doen en drinken)

Ik bestel de mijne hier:
http://www.keltischzeezout.com/verkooppunten

hier nog even een opsomming van de voordelen van (onbewerkte) sel de gris zout:

Zout regelt het watergehalte in het lichaam
Zout is een sterke, natuurlijke antihistamine - het kan gebruikt worden om astma te verminderen door het op de tong te leggen na het drinken van 2-3 glazen water, het is net zo effectief als een inhalator, zonder giftige bestandelen
Zout is een sterke stressverminderende stof
Zout is onmisbaar om de overmaat aan zuur uit de cellen te halen en met name ook de hersencellen
Zout is onmisbaar voor de nieren om de overmaat aan zuur te kunnen verwijderen en die zuren in de urine te kunnen stoppen.
Zout is noodzakelijk bij de behandling van emotionele stoornissen - Lithium is een vervanger van zout ide gebruikt wordt bij de behandeling van depressie
Zout is noodzakelijk voor het handhaven van het gehalte aan serotonine en melatonine in de hersenen - wanneer water en zout normaal hun werk als antiexidanten doen en het giftige afval uit ons lichaam verwijderen, dan hoeven essentiële aminozuren, zoals tryptofaan, 5HTP en tyrosine niet opgeofferd te worden als chemische antixidanten
Zout kan zeer effectief zijn bij het stabiliseren van een onregelmatige hartslag
Zout is onmisbgaar voor het regelen van de slaap -drink voor het slapen een groot glas water en leg daarna een paar korrels zout op de tong en laat ze daar liggen, je zult in een natuurlije, diepe slaap vallen.
Zout kan de suikerspiegel in het bloed in balans te brengen
Zout is onmisbaar voor het opwekken van de hydro-elektrische energie in de cellen.
Zout is onmisbaar voor de communicatie en informatieverwerking van de zenuwcellen
Zout is onmisbaar voor de opname van voedingsdeeltjes door de darmen
Zout is onmisbaar bij het reinigen van de longen van slijmproppen en taai slijn, met name bij astma, emfyseem en mensen met de taaislijmziekte
Zout kan met enkele korreltjes op de tong gelegd hoesten voorkomen
Zout kan helpen bij het voorkomen van jicht
Zout is noodzakelijk om kramp in spieren te voorkomen
Zout is onmisbaar bij het voorkomen van overproductie van speeksel - je hebt een zouttekort als je steeds een teveel aan speeksel weg moet deppen
Zout is onmisbaar voor een sterke botstructuur
Zout kan je helpen bij het krijgen en hebben van zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld
Zout kan helpen bij het behouden van je libido
Zout kan helpen bij het verminderen van een onderkin
Zout kan spataderen en couperose in de benen voorkomen
(bronvermelding: water, het goedkoopste medicijn, voor je gezondheid, voor genezing, voor je leven - Dr. F. Batmanghelidj)

Welke mineralen bevat het

Voor 84% bestaat het uit: (NaCl) Natrium Cloride
Voor 14% uit: Sulur, magnesium, calcium, potasium
Voor 1,99% uit: Carbon, bromine, silicon, nitrogen, ammonium, fluorine, phosphorus, iodine, boron, lithium
Voor 0,0003% uit: Argon, rubidium, copper, barium, helium, indium, molybdenum, nickel, arsic, uranium, manganese, vanadium, aluminum, cobalt, antimony, silver, zinc, krypton, chromium, mercury, neon, cadmium, erbium, germanium, exnon, scandium, gallium, zirconium, lead, bismuth, noibium, gold, thulium, thallium, lanthanum, neodymium, thorium, cerium, cesium, terbium, ytterbium, yttrium, dysprosium, selenium, lutetium, hafnium, gadolinium, praseodymium, tin, beryllium, samarium, holmium, tantalum, europium
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
gister avond 1 kopje lauw water met half theelepetje zout gedronken:
-Hele nacht niet hoeven op te staan om te gaan plassen
-uitgeslapen wakker geworden voordat de wekker gaat

kan ik mooi effe trainen voor het werken :-)
het viel mij juist op dat ik de laatste tijd steeds langer sliep en ook wat moeiljk wakker werd
dacht dat het door de verhoogde magnesium inname kwam
maar als ik korter en toch uitgeslapen wakker kan worden dan heeft dat wel mijn voorkeur
ook het iedere keer opstaan om te zeiken vond ik vrij irrirtant...leek wel een alcoholist.
het is de eerste dag dus moet nog wat testen
maar rommelen met mineralen doet wel merkbaar wat naar mijn idee

*edit* moet er wel bij zeggen, ik had een zink tabletje genomen voor het slapen gaan
eigenschap van zink supplementie is juist dat je kort en uitgeslapen wakker wordt

Maar vandaag voel ik nog iets meer energie. + het voordeel dat je het vocht langer vasthoud (en dus aan 1x stuk door kan slapen )

ben nu trouwens effe aan het squatten
20x70kg
20x100kg
20x110kg
20x120kg

normaal vermijd ik setjes met hoge herhalingen omdat ik geen verzuring wil
nu voel ik geen verzuring dus kies ik er wel voor
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sportfriek op woensdag 4 december 2013 om 07:21:
ook het iedere keer opstaan om te zeiken vond ik vrij irrirtant...leek wel een alcoholist.

Heb ik ook enorm last van. Hoeveel water drink jij per dag?
Ik drink ongeveer 2,5 liter per dag aan water....dat gezeik word ik echter knettergek van.

ik had een zink tabletje genomen voor het slapen gaan
eigenschap van zink supplementie is juist dat je kort en uitgeslapen wakker wordt

Zit ook aan de zink tabletten. Kreeg allerlei puisten op mijn rug en gezicht...Zit nou in mijn tweede week met zinktabletten en op mijn gezicht is alles verdwenen.
Werkt schijnbaar wel. Ik heb overigens 50mg tabletten.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Landlopert op woensdag 4 december 2013 om 12:09:
Kreeg allerlei puisten op mijn rug en gezicht...Zit nou in mijn tweede week met zinktabletten en op mijn gezicht is alles verdwenen.
Werkt schijnbaar wel. Ik heb overigens 50mg tabletten.

klopt daarvoor worden ook vaak zink supplementen gebruikt
50 mg is trouwens wel het max, de meeste pillen zijn lager gedoseerd
in een multivitamine is hij vaak maar 10 mg net de melding: 100% ADH
maar op de 1 of andere manier merk ik nooit wat van de zink uit een multivitamine
dat is waarschijnlijk omdat deze zink uit zinkoxide bestaat
-oxide is zoiezo de aller slechtste verbinding

maar slaap jij er ook beter van trouwens?
ga er wel van uit dat jij je zink voor het slapen gaan neemt, zou zonde zijn omdat niet te doen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sportfriek op dinsdag 3 december 2013 om 22:29:
Zout kan je helpen bij het krijgen en hebben van zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld

Hoe dan? :lol:

Maar echt tof dat je alles probeert Sportfriek en hier verslag van brengt en zo ons op de hoogte brengt van je bevindingen! (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op woensdag 4 december 2013 om 20:20:
Hoe dan? :lol:

dat stukje heb ik gecopieerd en geplakt ( wist niet eens dat die zin er tussen zat eerlijk gezegd)
maar je kan verschillende redenen noemen waarom deze stelling waar is:
als je door zout supplementie al deze 84 broodnodige mineralen binnen krijgt kan je je beter, gezonder, sterker, fitter en meer ontspannen voelen
mineralen zorgen ervoor dat processen in je lichaam beter verlopen. inclusief je slaap, herstel, en de aanmaak van stoffen in je hersenen zoals serotonine
ook helpt het tegen verzuring (2x belangrijke mineralen calcium en magnesium zijn basische mineralen, dus met een hoge PH- waarde ) in je lichaam waardoor (ernstige) ziektes minder makkelijk de kop kunnen opsteken of cortisol vrij gegeven wordt waardoor eiwitafbraak begint.
Jodium is een mineraal dat zeer belangrijk is voor de werking van de schildklier.
bij een slechte werkende schildklier heb je een slecht werkende stofwisseling , ben je ongezond... te dik of te dun... en dat werkt dus in negatieve zin aan je zelfvertrouwen en zelfbeeld.

Misschien zijn er nog wel een aantal dingen op te noemen
als je het zo bekijkt is het nog maar een kleine stap om te zeggen: Zout kan je helpen bij het krijgen en hebben van zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld
logisch toch ;-)

met zout bedoel ik dus de juiste zout (Keltische zout waarin 84 mineralen zitten)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sportfriek op woensdag 4 december 2013 om 18:58:
50 mg is trouwens wel het max

Klopt heb ik ook speciaal om gezocht.

Uitspraak van sportfriek op woensdag 4 december 2013 om 18:58:
maar slaap jij er ook beter van trouwens?
ga er wel van uit dat jij je zink voor het slapen gaan neemt, zou zonde zijn omdat niet te doen.

Ik neem het vaak in de middag tijdens een maaltijd. Ik heb nou zojuist mijn tablet genomen.
Ik heb wel het idee dat ik was vaster slaap...alleen dat gezeik telkens....
Waarschuw beheerder
gister avond 1 kopje lauw water met half theelepetje zout gedronken:
-Hele nacht niet hoeven op te staan om te gaan plassen
-uitgeslapen wakker geworden voordat de wekker gaat

Ben benieuwd naar je bevindingen op termijn. Heb van beide ook behoorlijk last!
Waarschuw beheerder
-1
donateur
over Usain Bolt:

Tijdens de Spelen van Peking in 2008 (waar hij in totaal tien dagen verbleef) at hij in het Olympisch dorp honderd (!) kipnuggets per dag. Het staat er echt. Plus appeltaart en patat. Bolt won er drie keer goud en verbrak er drie wereldrecords. Het zijn leuke wetenswaardigheden.
Waarschuw beheerder
donateur
net een proefverpakking magnificent op van body en fit shop. wat een zoet-zurespul, beetje redbull effect
weet niet wat ik er van moet verwachten, straks effe kijken hoe de training zal gaan
maar zal dit nooit kopen.... zoveel suiker en zuur bijmekaar kan niet goed zijn

Magnificent Creatine Blend 5000 mg
Di-Creatine Malate, Creatine Ethyl Ester, Creapure Creatine, Creatine AKG.

ingredienten volgens website van b&f shop:
PeptoPro 4000 mg
BCAA 4:1:1 1000 mg
Glutamine Peptides 1000 mg
Taurine 1500 mg
L-Carnitine 50 mg

Cinnamon Cassia extract 100 mg
Alpha Lipoic Acid 100 mg

Mineralen & Vitamine Mix per 70 Gram

Magnesium Citrate 586mg 156%ADH
Tricalciumphosphate 500mg 62,5%ADH
Vitamin C 20mg 25% ADH
Zinc Bisglycinate 13mg 130% ADH

Voedingswaarde per dosering van 70 gram
Kcal 213,4
Koolhydraten 49,7 gram
Eiwitten 3,3 gram
(Eiwit en Amino's 7500mg)
Vet 0,00 gram

Voedingswaarde per 100 gram
Kcal 304,8
Koolhydraten 71,1 gram
Eiwitten 4,71 gram
Vet 0,15 gram
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van sportfriek op woensdag 11 december 2013 om 20:57:
weet niet wat ik er van moet verwachten, straks effe kijken hoe de training zal gaan
maar zal dit nooit kopen.... zoveel suiker en zuur bijmekaar kan niet goed zijn

Dit moet je ook drinken ná de training. :9

En suikers enzo kun je dan wel goed gebruiken. Ook zou de werking moeten zijn dat je "pomp" langer aan zou houden maar dat zal wel marketingblabla zijn.

Heb het zelf ook een tijdje gebruikt, vond het erg lekker. Maar merkte niet echt een verschil.
Waarschuw beheerder
-1
donateur
Uitspraak van actief op donderdag 12 december 2013 om 19:19:
Dit moet je ook drinken ná de training. :9

je hebt gelijk. ik las het net.
heb helaas niet getraind gister avond. Heb wel in de ochtend effe getraind...maar toen heb ik er niks positiefs van gemerkt in ieder geval.
training ging naar mijn idee zelfs iets minder goed dan normaal.

Uitspraak van actief op donderdag 12 december 2013 om 19:19:
En suikers enzo kun je dan wel goed gebruiken.

dat zeggen ze wel vaker
maar daar zijn de meningen wel over verdeelt, ik zit in het kamp dat zegt dat het niet nodig is.
is niet nodig voor groei...en voor je gezondheid is het zoiezo niet beter. eerder slechter.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sportfriek op donderdag 12 december 2013 om 21:37:
is niet nodig voor groei...en voor je gezondheid is het zoiezo niet beter. eerder slechter.

Voor de groei niet nee. Maar het is wel fijner om je suikerspiegel weer meteen bij te vullen na een training, vind ik. Als is het maar omdat het lekker is. Pak zelf altijd een Whey shake met een schep Dextrose.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sportfriek op donderdag 12 december 2013 om 21:37:
dat zeggen ze wel vaker
maar daar zijn de meningen wel over verdeelt, ik zit in het kamp dat zegt dat het niet nodig is.

Maakt t dan nog verschil welk soort suiker?
Heb begrepen dat na een training fruitsuikers juist wel weer goed zouden zijn, zeker in combinatie met je whey/creatine shake.
Waarschuw beheerder
-1
donateur
Uitspraak van actief op donderdag 12 december 2013 om 21:49:
Voor de groei niet nee. Maar het is wel fijner om je suikerspiegel weer meteen bij te vullen na een training,

dat is inderdaad de redenatie die men zegt.
in principe gaat bij elke maaltijd je die je inneemt je bloedsuiker spiegel omhoog
met een schep suiker zal het misschien nog iets sneller gaan, maar de nadelen zijn dan in mijn ogen nog steeds groter dan de voordelen (voorzover er een meetbaar voordeel is)

nadelen van (snelle) suiker:
-insuline resistentie (je put je alvleesklier uit) vergroot kans op het worden van diabeet
-suiker verlaagt de weerstand ( http://www.kokos-olie.nl/nieuws-wetenschap/waarom-suiker-eten-je-weerstand-verlaagt)
-slecht voor je gebit
-vergroot de kans op kanker
suiker voedt/bevordert schimmels in je lichaam (btw sommige mensen beweren dat kanker ontstaat door schimmels --> te weinig zuurstof --> cellen die op tilt slaan, beschadigt DNA -->beginnen te woekeren --> beginnen onbegrenst te vermenigvuldigen=kanker)
schimmel (bv candida leeft op suiker), gisten en zuren staan aan de basis van vele ziektes in en om het lichaam.
ze zeggen ook wel dat de zuurtebelans van je lichaam de mate van gezondheid van je lichaam bepaald. (dus hoe minder zuur hoe beter, hoe hoger de PH hoe beter)
-en misschien nog wel een paar dingen die niet direct bij mij opkomen.

ik zie dus niet in waarom je het innemen van suiker na de training tot een levenswijze zou moeten maken
het is iets juist iets slechts dat je moet aanleren te vermijden.
je sport en dieet om gezond en sterk te worden....niet om ongezond en ziek te worden.

Om positief te eindigen.... je kan beter een schepje (keltische) zout nemen en in een liter water oplossen en opdrinken
Het water is dan isotoon ( bijna gelijk aan het bloed in je lichaam)
met 84 mineralen.... goede aanvulling, kost bijna niks.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mel B) op vrijdag 13 december 2013 om 15:37:
Maakt t dan nog verschil welk soort suiker?
Heb begrepen dat na een training fruitsuikers

Ik lees ook wel eens dat bepaalde suikers zoals in rietsuiker, of honing of fructose wel goed voor je zijn.
ik weet het niet. Volgens mij is het effect van deze soorten suiker precies het zelfde op je lichaam dus vind het daarom niet logisch te zeggen dat deze dan wel ineens goed voor je zijn.
Misschien zijn ze minder slecht... omdat ze een paar procenten minder suiker bevatten, maar nog steeds niet perse goed of gezond.
(maar dat is mijn mening ;-) )

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van sportfriek op vrijdag 13 december 2013 om 19:17:
ik zie dus niet in waarom je het innemen van suiker na de training tot een levenswijze zou moeten maken
het is iets juist iets slechts dat je moet aanleren te vermijden.
je sport en dieet om gezond en sterk te worden....niet om ongezond en ziek te worden.

Maar ik eet voor de rest geen suikers. De enige suikers die ik binnenkrijg is via fruit. Dus dat beetje zal echt niet zo ongezond zijn hoor. :9

En daarbij, als ik alles moet gaan vermijden wat ongezond zou zijn...wordt ik nooit groot en sterk denks.
Waarschuw beheerder
-1
donateur
uiteindelijk ben ik zelf ook niet groot geworden dus misschien heb je gelijk ;-)

Waarschuw beheerder
:lol:
Waarschuw beheerder
-1
Ben nu toevallig net begonnen met het suppement waar die openings post over ging. Creatine + HMB maar dan in capsule vorm van het merk HMBolon.

Vrijdag goed getraind maar deze zaterdag echt een verschrikkelijke pomp in me triceps al halverwege de training en ik was een beetje van de kaart. Kan zijn doordat er misschien een griep virusje bestreden werd maar het was wel apart, nooit gehad.

Ik ga nog wel even door, kijken of het morgen weer zo is. Iemand toevallig ervaringen ermee?
Waarschuw beheerder
-1
donateur
Op dit moment 3x halen 1x betalen bij de tuinen
3x flesjes 150ml magnesium olie voor 14.99 euro
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Tumult op zondag 22 december 2013 om 22:33:
Ik ga nog wel even door, kijken of het morgen weer zo is. Iemand toevallig ervaringen ermee?

Nee.. maar ben wel benieuwd naar je bevindingen! Effect, prijs/merk, slaap je er goed op, etc :)
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van -TVB- op maandag 30 december 2013 om 11:31:
benieuwd naar je bevindingen!

Nu een goede week bezig, en gaat goed, merk dat dingen echt makkelijker gaan. Even als info erbij. Ik volg het 5-3-1 schema van Jim Wendler en woog voor ik dit suppelement ging gebruiken 78kg in de ochtend. Wil het supplement 8 á 10 weken achterelkaar gebruiken. En dan is kijken wat het teweeg brengt.

Slaap ook verassend goed afgelopen week, en ook al heb ik soms korte nachtjes gehad, toch genoeg energie daarna. Het gaat om dit product https://xxlnutrition.com/nl/nld/olimp/hmbolon-nx

Uitspraak van sportfriek op zaterdag 28 december 2013 om 16:19:

Bedankt voor de tip, maar klopt dat nou wat je zei dat de combinatie met zuivel het effect teniet doet? Want ik eet nogal wat kwark e.d. weg op een dag.
Waarschuw beheerder
-1
donateur
Uitspraak van Tumult op maandag 30 december 2013 om 11:42:
Bedankt voor de tip, maar klopt dat nou wat je zei dat de combinatie met zuivel het effect teniet doet? Want ik eet nogal wat kwark e.d. weg op een dag.

tot een bepaalde mate versterkt calcium en magnesium elkaar, als de verhouding niet in overeenstemming is dan werk het elkaar tegen.
dat betekend dat de magnesium het verliest omdat de meeste mensen al snel veel calcium binnen krijgen
goed advies en makkelijk te volgen is dus om je calcium en magnesium inname wat verder uit elkaar te houden
ene supplement in de ochtend, het andere in de avond
van magnesium zeggen ze dat het je spieren en zenuwen ontspant...(en dat je er dus beter van kan gaan slapen)
van caclium zeggen ze het tegenovergestelde, het zijn dus elkaar tegenpolen
dus dat zou betekenen dat je beter je calcium in de ochtend kan nemen en je magnesium in de avond.
overigens heb ik niet echt gemerkt dat ik makkelijker slaap van magnesium, het lijkt juist of ik langer wakker blijf
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sportfriek op zaterdag 28 december 2013 om 16:19:

deze tip is trouwens alweer weerlegd er is een nog voordeliger alternatief...
Ik kwam op internet al vaker magnesium vlokken tegen.
een 5 kilo zak magnesium vind je voor ongeveer 25 euro
iedere keer als ik daar over las dan werd er over gezegd dat je dit kan gebruiken bij het baden
je gooit dan ongeveer 500 gram in bad en ligt dan ongeveer 20 minuten in bad zodat je lichaam dit kan opnemen
ik dacht eerst dat zo een zak misschien een lage samenstelling aan magnesium bevatte (in vergelijking tot de flesje met vloeibare magnesium olie)
omdat 500 gram strooien in bad is best wel veel, dan is zo een hele zak met magnesium vlokken wel erg snel op

maar nu begrijp ik dat zo een zak uit de hoogst mogelijk samenstelling aan magnesium bestaat, ongeveer 52% dacht ik
de reden waarom er zoveel (500 gram) in bad gestrooid moet worden is omdat er al snel 150 liter water in bad ligt.
maar je hoeft dit helemaal niet in een groot bad te strooien
je kan magnesium vlokken mengen met water in de verhouding 1:1
dus 5 kilo magnesium (van pakweg 25 euro) kan je oplossen in 5 liter water en je hebt voor 25 euro dus 10 liter magnesium olie
je hebt dan in feite het zelfde als de 150ml flesjes die 14.99 per flesje kosten

het is allemaal vrij eenvoudig
snapte daarom ook niet waarom er 15 euro gevraagd wordt voor zo een pisflesje met 150ml
woeker prijzen

daarom trek ik mijn tip voor magnesium olie in
maak gewoon je eigen magnesium olie
bad nemen hoef je ook niet... neem gewoon een douch en smeer na afloop je hele lichaam in met bodempje magnesium olie op je handpalm
dat gaat jaren mee, kost niks, en je hebt de snelst opneembare magnesium (dermaal)

deze magnesium olie is dus nog beter dan magnesium citraat en magnesium chelaat
de ene is op basis van citroenzuur de andere op basis van een aminozuur
alhoewel dit de beste opneembare orale magnesium supplementen zijn schijnt dermaal (via de huid) nog steeds het beste te zijn
bovendien zijn de magnesium verindingen op basis van citraat en aminozuur best duur

mocht je toch 1x capsule oraal wil nemen en af en toe de olie op je huid willen smeren
(misschien omdat je twijvelt over de opneembaarheid via de huid)
dan is de beste prijs- kwaliteit/kwantiteit verhouding: van het Merk NOW bij body en fitness. prijs 17.50 per flesje 250x capsules per flesje
toevallig had ik een paar dagen geleden 6 flessen van 250x capsules per flesje besteld (voor de hele familie :-) )

bij deze de link van het supplement magnesiumcitraat:

http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/calcium-magnesium/now-foods/magnesium-citraat/

o.k. dat is alles wat ik heb geleerd over magnesium :-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Haha interessant, bedankt voor uw bijdrage. Ik ga het is uitzoeken, het klinkt logisch.
Waarschuw beheerder
donateur
die isolaat eiwit van body en fitness voelt trouwens erg zwaar op de maag als je ervoor al gegeten heb
Kan dan geen pap meer zeggen laat staat een degelijke training afwerken, wil dan alleen nog maar stil zitten.
ik vermoed dat deze poeder toch wat begint te bubbelen in je maag waardoor je een opgeblazen gevoel hebt (misschien door een hoge PH )
dus ik moet mijn eiwitshake echt op een lege maag nemen dat werkt bij mij het beste

wil hoe dan ook doorgaan met eiwit supplement omdat ik wil minderen met vlees
misschien dat ik volgende keer niet de isolaat versie neem
is goedkoper en misschien voel ik mij daar ook fysiek beter bij.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dan drink je de shake ná je training? En gebruik jij melk in je shake of gewoon water? Want met water zal het een minder opgeblazen gevoel geven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 9 januari 2014 om 21:46:
Dan drink je de shake ná je training?

Uitspraak van sportfriek op donderdag 9 januari 2014 om 18:47:
Kan dan geen pap meer zeggen laat staat een degelijke training afwerken

Ik denk er voor.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Landlopert op donderdag 9 januari 2014 om 21:47:
Ik denk er voor.

Het was meer een suggestie. :9
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van actief op donderdag 9 januari 2014 om 21:48:

Oh :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op donderdag 9 januari 2014 om 21:48:

dat is ook een mogelijkheid inderdaad
Maar ik denk dat ik voor de optie ga :eerst shake, vlak daarna wat eten en vlak daarna trainen
in die volgorde gaat het wel
Waarschuw beheerder
Ewa flocks, trainen gaat lekker ditdat maar de zijkanten rond mn heupen krijg ik niet veel droger meer. Idem voor borst + buik. Nou is er over mn hele lichaam al een heleboel afgegaan. Maar als ik nu mn rug bekijk dan is de bovenkant behoorlijk 'droog' en daar onder dan vetjes jwt
Anyone tips?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vet verbranding kun je niet sturen.

Waarschuw beheerder
Maar heb je hier dan een vraag over of wilde je het gewoon ff melden? :lol:

Ik heb al vanaf 20 december niet getraind. Ondertussen wel geopereerd aan mijn navelbreuk. Maar mag nu tot maart niet trainen jeej. :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Landlopert op maandag 20 januari 2014 om 14:47:
Vet verbranding kun je niet sturen.

Daar was ik al bang voor. Het is natuurlijk ook de plek waar vet er het eerst aan komt (en dus het laatst af gaat).

Uitspraak van actief op maandag 20 januari 2014 om 14:48:
Maar heb je hier dan een vraag over of wilde je het gewoon ff melden?

Aandacht vragen jwt (H)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JSKI op maandag 20 januari 2014 om 14:43:
krijg ik niet veel droger meer.

Hoezo niet? Wat is momenteel je vetpercentage dan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 20 januari 2014 om 19:47:
Hoezo niet? Wat is momenteel je vetpercentage dan?

Zou ik een fatsoenlijke meting voor moeten doen, weet ik zo gauw niet. Nog lang geen sixpack iig, hoef ik overigens ook niet. Ben ook niet bereid om alcohol op te geven voor het sporten. Heb het wel geprobeerd, maar dat werkt niet als je het niet volledig wil. En daar kan/zal het ook wel mee te maken hebben.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JSKI op maandag 20 januari 2014 om 19:51:
Ben ook niet bereid om alcohol op te geven voor het sporten.

Hoef toch ook niet. Of je moet zo iemand zijn die elke dag zuipt, maar dat is sowieso dom. Maar een beetje zuup'n in het weekend zal echt niet zoveel schade aanrichten als men denkt, gewoon fatsoenlijk blijven eten.

Uitspraak van JSKI op maandag 20 januari 2014 om 19:51:
Nog lang geen sixpack iig, hoef ik overigens ook niet.

Maar als je dat niet hoeft, waarom klaag je dan wel over die vetjes? :9

En als je flinks muscles gained lijk je ook minder vet jwt (H)