2719x bekeken
Ik heb het al een paar keren meegemaakt, maar vind het niet erg. De voorstelling erover is wel eng, dat had ik ook, maar als het zo veer is, gaat het allemaal van zelf. Ik heb nog geen slechte ervaringen ermee, ik denk, omdat ik altijd vriendjes had met een hartstikke leuke familie. Gewoon je zelf wezen en daarbij vriendelijk zijn, dan gaat het, denk ik, altijd goed, als de familie ook leuk is. Maar dat weet je natuurlijk nooit van daarvoorn.
Bij mij kwam het als een donderslag bij heldere hemel. De oma van mijn vriendin lag in het ziekenhuis en wilde me graag ontmoeten (een buikoperatie ivm kanker). Nou, mensen die dat vragen kan je niet weigeren natuurlijk. Maar ja, eenmaal in het ziekenhuis was de gehele familie aanwezige, dus dan krijg je het wel ff warm. En eerlijk gezegd had ik nog wel wat langer willen wachten (net 1 week relatie). Het heeft goed uitgepakt en nu is het alsof het nooit anders is geweest.
Het is gewoon ff door de zenuwen heen bijten en het zal best wel meevallen Esje.
Het is gewoon ff door de zenuwen heen bijten en het zal best wel meevallen Esje.
donateur
ben er gewoon vrolijk naar binnen gestapt!
daar zaten ze ouders, nou me ff voorstellen wat te drinken ff kleppen toen gingen we weer maar vond er niks engs aan..
later zijn we een keer naar ze opa en oma gegaan en dat ging gewoon hetzelfde..
zn vrienden ha'k allemaal al op msn staan dus die wou ik juist erg graag zien dus dat was heel leuk!
als je genoeg zelfvertrouwe heb is er niks aan maar is toch altijd wel wennen
daar zaten ze ouders, nou me ff voorstellen wat te drinken ff kleppen toen gingen we weer maar vond er niks engs aan..
later zijn we een keer naar ze opa en oma gegaan en dat ging gewoon hetzelfde..
zn vrienden ha'k allemaal al op msn staan dus die wou ik juist erg graag zien dus dat was heel leuk!
als je genoeg zelfvertrouwe heb is er niks aan maar is toch altijd wel wennen
Heb het ook al een paar keer meegemaakt, maar vind het niet eng ofzo. Het is altijd afwachten wat voor een soort mensen het zijn enzo. Soms is het ontzettend gezellig en voel je je gelijk op je gemak, soms komt het later dat het moet groeien en soms komt het helemaal niet, dus tja ligt er maar net aan.
Ik kijk meestal zelf eerst de kat uit de boom en dan merk ik vanzelf wel hoe het gaat. Belangrijk is gewoon lekker jezelf blijven.
Ik kijk meestal zelf eerst de kat uit de boom en dan merk ik vanzelf wel hoe het gaat. Belangrijk is gewoon lekker jezelf blijven.
We hadden net een maand ofzo en toen was er een dag waarop de hele familie aanwezig zou zijn (incl. oma's, tantes, ooms, neefjes, nichtjes en aanhang). Ik liep met krukken omdat ik net geopeerd was aan m'n onderbeen dus kon niet iedereen langs. Gelukkig maar, want daar heb ik toch wel zo'n hekel aan!
M'n vriendje vroeg of hij de aandacht van iedereen mocht en zei: "Dit is mijn vriendin Tabitha. Zoals jullie zien loopt ze met krukken dus wordt het lastig om iedereen langs te gaan. Daarom doen we het even zo".
Kijk, toen was ik in 1 klap aan iedereen voorgesteld. Was wel zo makkelijk.
M'n vriendje vroeg of hij de aandacht van iedereen mocht en zei: "Dit is mijn vriendin Tabitha. Zoals jullie zien loopt ze met krukken dus wordt het lastig om iedereen langs te gaan. Daarom doen we het even zo".
Kijk, toen was ik in 1 klap aan iedereen voorgesteld. Was wel zo makkelijk.
ga je bij m'n ouders op bezoek dan? 

ik heb de broer al ontmoet, wat een retard zeg, maar ja liefde overwint alles, ik accepteer dat maar hehe
nou heb hele andere ervaringen, 1e x was echt een drama, had net 1 week wat, bracht mijn vriendin thuis, waren haar ouders er ook.
Ik had een petje op en 2 oorbellen in, dat werd me niet meteen in mijn gezicht gezegd maar kon dus echt niet, de sfeer was absoluut klote. Ze dachten echt dat ik een of andere wazige gozer was, en nog zo onbeschoft om een petje op te doen.(was me van geen kwaad bewust)...Daarna is het natuurlijk (
) goedgekomen...
Ik had een petje op en 2 oorbellen in, dat werd me niet meteen in mijn gezicht gezegd maar kon dus echt niet, de sfeer was absoluut klote. Ze dachten echt dat ik een of andere wazige gozer was, en nog zo onbeschoft om een petje op te doen.(was me van geen kwaad bewust)...Daarna is het natuurlijk (
Ik was echt ontzettend zenuwachtig,maar dat bleek nergens voor nodig achteraf... mijn schoonouders zijn schatten! en de rest van de familie eigelijk ook wel!
Ducken?!!! Heb jij een relatie met iemand uit mijn familie? 
Ik vond het owk echt super eng! Maar het heb echt lang geduurd! Maar de 1e x dat ik daar binnen kwam hadden we nog nix, ik kende hem nie eens, maar een vriendin van mij had met hem afgesproken.. En toen zat ie daar met 2 vrienden en later kwam zijn zus.. en eum.. zijn moeder
ik wist echt nie hoe ik me moest gedragen!! Schaamde me dood

Gelukkig komen zijn ouders uit een klein gezin, dus aan de familie was nie zo erg...
maar ja hoe zal hij zich gevoeld hebben, me pa komt uit een gezin van 10 en me ma uit 8
en dan heb ik nog eens 22 nichtjes en neefjes
van de ene kant en eum 6 van de andere maar dan owk nog eens met aanhang.. Arme schat!!! 
Gelukkig komen zijn ouders uit een klein gezin, dus aan de familie was nie zo erg...
maar ja hoe zal hij zich gevoeld hebben, me pa komt uit een gezin van 10 en me ma uit 8
HAHAHAHA die Kees!!!Wat een binnenkomer.Nou,ik was wel verlegen toen ik de ouders van mijn vriend ging ontmoeten,en dat ben ik nog heel lang geweest maar begint nu steeds minder te worden(na 1 jaar tijd).Zijn familie was minder eng want die ontmoette ik op een bruiloft en toen heb ik me niet aan iedereen voorgesteld want t is een beetje een grote familie en t was best druk allemaal maar met de meeste heb ik later wel kennis gemaakt(er waren nog een paar familiefeestjes van andere ooms en tantes).
Hehe,ach Kees,over een tijdje ken je er hard om lachen,weet ik zeker.Maar ik ken me voorstelle dat je t nie tof vond,ken de beste overkomen hoor.Heb je hem ook al doorgeslikt?Ikke wel 
Waarom zou je het eng moeten vinden Es ??
De ouders van je vriend(in) zijn ook maar gewoon mensen, en vergeet niet dat zij ook ooit in dezelfde situatie
zaten toen zij de ouders van hun huidige man/vrouw gingen ontmoeten !!
Gewoon lekker jezelf blijven, me geen zorgen maken en go with the flow, dan zal je zien dat het waarschijnlijk
100% meevalt allemaal !!
De ouders van je vriend(in) zijn ook maar gewoon mensen, en vergeet niet dat zij ook ooit in dezelfde situatie
zaten toen zij de ouders van hun huidige man/vrouw gingen ontmoeten !!
Gewoon lekker jezelf blijven, me geen zorgen maken en go with the flow, dan zal je zien dat het waarschijnlijk
100% meevalt allemaal !!
laatste aanpassing
UHMMM ik vind het niet eng om naar binnen te stappen...Maar ik heb altijd een hekel aan van die ouders die je het hemd van het lijf vragen wat doe je in het dagelijks leven wat voor werk doet je moeder blablabla
Maar wat wel kut is zodra je eerste blunder maakt en je komt er net een blauwe maandag over de vloer...(bijv je slaat je vriend een tand uit zijn smoel)hahaha maar jah dat is inmiddels wel goed gekomen...*zucht*
Maar voor de rest heb ik er nooit geen problemen mee!!
Maar wat wel kut is zodra je eerste blunder maakt en je komt er net een blauwe maandag over de vloer...(bijv je slaat je vriend een tand uit zijn smoel)hahaha maar jah dat is inmiddels wel goed gekomen...*zucht*
Maar voor de rest heb ik er nooit geen problemen mee!!
Je gaat toch niet bij de Koningin op bezoek ?? 
Ik heb trouwens nog een schitterend verhaal.
Mijn nicht ging tig jaar geleden voor het eerst bij haar "schoonouders" op bezoek. Vrij sjieke mensen die goed in hun slappe was zaten. Die mensen hadden slagroomgebak voor bij de koffie gekocht. Mijn tante wil met het vorkje een stukje gebak pakken...schiet zo dat gebakje door de woonkamer heen zo op de dure vloerbedekking !!

Zij schaamde zich natuurlijk dood, maar schoonpa kon er gelukkig om lachen en maakte meteen het geintje "Zo, jij voelt je hier al helemaal thuis zie ik".
Met die gozer is het allang uit, maar met haar ex-schoonmoeder (man is inmiddels overleden) heeft ze nog steeds een heel leuk contact en ze zien elkaar nog regelmatig. Ze wordt nog steeds gezien als de dochter die die vrouw nooit gehad heeft...haar huidige schoondochter mag die vrouw namelijk totaal niet en daar heeft ze amper contact mee...
Het kan dus ook heel erg positief uitvallen, zelfs als je relatie allang uit is...
Ik heb trouwens nog een schitterend verhaal.
Mijn nicht ging tig jaar geleden voor het eerst bij haar "schoonouders" op bezoek. Vrij sjieke mensen die goed in hun slappe was zaten. Die mensen hadden slagroomgebak voor bij de koffie gekocht. Mijn tante wil met het vorkje een stukje gebak pakken...schiet zo dat gebakje door de woonkamer heen zo op de dure vloerbedekking !!
Zij schaamde zich natuurlijk dood, maar schoonpa kon er gelukkig om lachen en maakte meteen het geintje "Zo, jij voelt je hier al helemaal thuis zie ik".
Met die gozer is het allang uit, maar met haar ex-schoonmoeder (man is inmiddels overleden) heeft ze nog steeds een heel leuk contact en ze zien elkaar nog regelmatig. Ze wordt nog steeds gezien als de dochter die die vrouw nooit gehad heeft...haar huidige schoondochter mag die vrouw namelijk totaal niet en daar heeft ze amper contact mee...
Het kan dus ook heel erg positief uitvallen, zelfs als je relatie allang uit is...
laatste aanpassing
Heb er gelukkig ook nooit moeite mee
Vind het altijd wel leuk om weer eens wat nieuwe mensen te ontmoeten
En bijna altijd heb ik een goeie band met de moeder, vraag me nie hoe dat kan, maar die moeders vinden me altijd een schatje
Alleen jammer dat de dochters dat dan na een tijdje nie meer vinden...
Vind het altijd wel leuk om weer eens wat nieuwe mensen te ontmoeten
En bijna altijd heb ik een goeie band met de moeder, vraag me nie hoe dat kan, maar die moeders vinden me altijd een schatje
Alleen jammer dat de dochters dat dan na een tijdje nie meer vinden...
laatste aanpassing
Voorstellen aan je vrienden kan erger zijn, ik stelde mijn vriendin voor aan een vriend van me bij hem thuis, en daar zit het altijd redelijk vol op zaterdag. Ook een hoop mensen die ik maar half kende.
Komt er op een gegeven moment een gast binnen lopen met een verhaal dat een gast uit Engeland al sinds ie in Nederland was geen shot meer had gehad en of iemand snel bruin kon regelen want hij was ziek.
"Welkom in Eindhoven lieverd"
Wat familie betreft, probeer er altijd op in te spelen wat ze van je verwachten als partner zijnde, als vriendje van benadruk ik altijd waar ik mee bezig ben en wat ik wil gaan doen qua carriere hobbies enzovoort. Ze verwachten toch een soort kostwinner stiekem, hoe modern ze zich ook voor proberen te doen.
Niet gaan liegen ofzo, gewoon het accent wat meer daarop plaatsen.
Komt er op een gegeven moment een gast binnen lopen met een verhaal dat een gast uit Engeland al sinds ie in Nederland was geen shot meer had gehad en of iemand snel bruin kon regelen want hij was ziek.
"Welkom in Eindhoven lieverd"
Wat familie betreft, probeer er altijd op in te spelen wat ze van je verwachten als partner zijnde, als vriendje van benadruk ik altijd waar ik mee bezig ben en wat ik wil gaan doen qua carriere hobbies enzovoort. Ze verwachten toch een soort kostwinner stiekem, hoe modern ze zich ook voor proberen te doen.
Niet gaan liegen ofzo, gewoon het accent wat meer daarop plaatsen.