Partyflock

Forumonderwerp · 601901
10 volgers · 173045x bekeken

Waarschuw beheerder
We hebben lang moeten wachten maar het zit er nu toch echt weer aan te komen:

:bounce:
het nieuwe Formule 1 seizoen!!!!!!!! :bounce:

Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan lopen met het nieuwe reglement en hoop op een zeer spannend seizoen.....

De volledige kalender voor 2012:
18 maart: Australië
25 maart: Maleisië
15 april: China
22 april: Bahrein
13 mei: Spanje
27 mei: Monaco
10 juni: Canada
24 juni: Europa (Valencia)
8 juli: Groot-Brittannië
22 juli: Duitsland
29 juli: Hongarije
2 september: België
9 september: Italië
23 september: Singapore
7 oktober: Japan
14 oktober: Zuid-Korea
28 oktober: India
4 november: Abu Dhabi
18 november: Verenigde Staten
25 november: Brazilië
laatste aanpassing door een beheerder

Werkzaam bij Basslinerz Music
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op maandag 16 november 2009 om 22:21:
Mercedes blijft ondanks zware tegenvallede winstcijfers gewoon in de Formule 1 in tegenstelling tot die andere dikke Duitsers en die smerige Jappen (Y)

dat dan weer wel.
Werkzaam bij Relive Events
Artiest Arno
Waarschuw beheerder
Wordt volgend jaar denk ik echt een superleuk jaar.
Ik hoop dat Ferrari volgend jaar een goede auto kan afleveren want ze zullen het nodig hebben.
Met McLaren, Mercedes en (hopenlijk) Red Bull wordt het zeer spannend aan de top.
Het zou leuk zijn als een Renault zich daar tussen kan mengen.
Helaas ben ik wel bang dat we volgend jaar 3 kampioenschappen krijgen namelijk:

- Mercedes, McLaren, Ferrari, Red bull
- Renault, Williams, Force India, Torro Rosso
- Lotus, Campos, Manor, USF1 en (waarschijnlijk) Quadbak.
Alhoewel, indien deze wordt toegelaten, Quadbak nog wel eens voor een verassing zou kunnen zorgen.

Helaas duurt het nog 4 maanden voor het seizoen begint.

Waarschuw beheerder
o ja... en kimi dan?? :)
denk niet dat we die volgend jaar nog zien.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Arno op dinsdag 17 november 2009 om 00:43:
- Mercedes, McLaren, Ferrari, Red bull
- Renault, Williams, Force India, Torro Rosso
- Lotus, Campos, Manor, USF1 en (waarschijnlijk) Quadbak.

Baseer je dit op eigen gedachten of op feiten?
Want als we even reeel kijken is het eerste zinnetje wel een aardige weerspiegeling. Maar Lotus is verder dan Toro Rosso met de auto. Vergeet niet dat Toro Rosso dit jaar zelf de auto maakt. Verder is Qadbak gewoon BMW, dus die rijden niet achteraan in het begin. En Renault meedoen met de resterende punten? Ik denk dat ze zwaar afglijden. Nu is pas merkbaar hoe Briatore de zaakjes regelde.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op dinsdag 17 november 2009 om 19:07:
Baseer je dit op eigen gedachten of op feiten?

Dit is gebaseerd op eigen gedacht. Ik kan wel op feiten ingaan, maar wie had vorig jaar durven voorspellen dat Red Bull en Brawn GP (het 'nieuwe' Honda) voor de titel zouden strijden? Het is puur wat ik verwacht. Met al die nieuwe teams is een voorspelling doen nu wel heel erg moeilijk.:yes:

Verder is Qadbak gewoon BMW, dus die rijden niet achteraan in het begin.

Uitspraak van DJ Arno op dinsdag 17 november 2009 om 00:43:
Quadbak nog wel eens voor een verassing zou kunnen zorgen.

Gaf ik al aan dat die inderdaad misschien niet in dit rijtje hoort. :no:

En Renault meedoen met de resterende punten? Ik denk dat ze zwaar afglijden. Nu is pas merkbaar hoe Briatore de zaakjes regelde.

Misschien. Flavio Briatore en Pat Symonds zijn weg, maar ik kan mij persoonlijk niet voorstellen dat ze ineens achteraan rijden. Eerst zien en dan geloven. Torro Rosso mag misschien zijn eigen auto moeten bouwen, maar teams als Lotus, Campos, Manor en misschien USF1 zou het toch wel voor moeten kunnen blijven? :-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
geen kimi dus volgend jaar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 november 2009 om 10:51:
geen kimi dus volgend jaar.

Voor mij ook geen F1 meer. Maar eens een jaartje WK rally kijken naar de Iceman.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flamie op woensdag 18 november 2009 om 11:12:
Voor mij ook geen F1 meer

Gloriehunter

Maar eens een jaartje WK rally kijken naar de Iceman

Hij zal maar aan een paar Rallies deelnemen, hij is niet voor het hele jaar ingeschreven. Net als het Fiat team, waarmee Raikkonen zal rijden, overigens.
Waarschuw beheerder
Voor mij ook geen F1 meer

Dat riep ik ook meteen, maar dat kan ik niet hoor ;)

Al weet ik niet voor wie of wat ik nou moet schreeuwen tijdens de race :/ Maakt 't een stuk minder leuk voor me!
Qua team is het altijd McLaren... maar daar ben ik nu ook ff klaar mee ghehe

Uitspraak van Fortuna op woensdag 18 november 2009 om 11:57:
Gloriehunter

Nou dan zaten we afgelopen seizoen goed als "gloryhunter" :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zoessie (L) op woensdag 18 november 2009 om 12:51:
Nou dan zaten we afgelopen seizoen goed als "gloryhunter"

Het feit dat je de Formule 1 opgeeft omdat een rijder stopt geeft alleen maar aan dat je niet van de sport houdt. Het geeft ook aan dat je fan van die man bent geworden omdat hij races kon winnen. En nu hij stopt voor een jaar keer je de sport de rug toe? Niets meer dan een gloriehunter in mijn ogen :)
Net zoals een fan die niet naar het stadion komt omdat zijn club toch alleen maar verliest of degradeert :'(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op woensdag 18 november 2009 om 12:53:
Het feit dat je de Formule 1 opgeeft omdat een rijder stopt geeft alleen maar aan dat je niet van de sport houdt.

Wat dit betreft, hoef ik me niet aangesproken te voelen ;)
Misschien geldt dat wel voor Flami... dat weet ik niet!
Het geeft ook aan dat je fan van die man bent geworden omdat hij races kon winnen.

Ik heb gewoon een zwak voor blond haar en blauwe ogen :honger:

Net zoals een fan die niet naar het stadion komt omdat zijn club toch alleen maar verliest of degradeert

:lol: zelfs die seizoenen heb ik overleefd bij m'n club... dus ben ik officieel geen gloryhunter B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zoessie (L) op woensdag 18 november 2009 om 13:41:
zelfs die seizoenen heb ik overleefd bij m'n club... dus ben ik officieel geen gloryhunter

8) Gefeliciteerd.. Nu trakteren!

Overigens het is bevestigd door McLaren, Button naar McLaren. En Mercedes wist aan te kondigen dat Rosberg daar de nummer 1 rijder wordt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op woensdag 18 november 2009 om 13:50:
Gefeliciteerd.. Nu trakteren!

Jezus, 't mag wat kosten.
Vandaag trakeren, dinsdag trakteren :O

Uitspraak van Fortuna op woensdag 18 november 2009 om 13:50:
Overigens het is bevestigd door McLaren, Button naar McLaren. En Mercedes wist aan te kondigen dat Rosberg daar de nummer 1 rijder wordt.

Ik word er niet warm van :no:
Waarschuw beheerder
Heerlijk dat silly seizoentje..

Renault overweegt deel verkoop team

Volgens het doorgaans goed ingevoerde Finse dagblad Turun Sanomat overweegt Renault een gedeelte van het team te verkopen aan Russische investeerders.
Kapitaal
Het nieuws volgt op een bericht in het Duitse Bild waarin wordt gemeld dat Renault naarstig op zoek is naar 30 miljoen euro voor het team. Een Russische investeerder is bereid om te zorgen voor de benodigde kapitaalinjectie

Petrov
Het Russische geld komt wel met een voorwaarde. GP2 vice-kampioen Vitaly Petrov wordt de tweede coureur naast Robert Kubica. Dat verklaart meteen waarom Timo Glock, waarvan iedereen verwachtte dat hij naar Renault zou gaan, heeft getekend bij Manor Grand Prix.

Ruskies aan de macht :cheer:

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb eigenlijk al jaren geen echte favoriet :no:

Laatste met wie ik echt 'meeleefde' waren Hill en Coulthard (bij Williams en McLaren). Daarna Kimi een warm hart toegedragen, maar ik kan er niet echt van wakker liggen dat hij een jaartje niet meedoet, hoewel ik het wel jammer vind.

Naast Kimi vind ik Alonso en Kubica interessante/goede rijders. Die volgend jaar maar eens in de gaten houden :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op woensdag 18 november 2009 om 14:57:
Het Russische geld komt wel met een voorwaarde. GP2 vice-kampioen Vitaly Petrov wordt de tweede coureur naast Robert Kubica.

Dan wordt het wel een invasie van ex-GP2 coureurs.
Vorig jaar al Sebastien Buemi, Kamui Kobayashi en Romain Grosjean. En in 2010 zoiezo al Bruno Senna en dan ook nog Vitaly Petrov?
Wie volgt? Giedo van de Garde? :d

Waarschuw beheerder
donateur
Wat een zielig figuur die Button :lol:, laten we hopen dat die zijn Mclaren gelijk in een betonnen muur boort.

[img width=233 height=215 cacheid=0010e696002e1ecaef0cd4aa1a029889cf]http://www.vlaamsemilitantenorde.com/fotos/logo-NSB.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Arno op woensdag 18 november 2009 om 22:55:
Giedo van de Garde?

Mwa, dat Barwa Addax is een redelijk goed team. Maar het is wel een team waar hij initiatief moet tonen. Dat hij de eerste rijder wordt zegt wel veel over het vertrouwen dat men in hem heeft.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 november 2009 om 00:19:
Mclaren gelijk in een betonnen muur

En Hamilton erbij :cheer:
Waarschuw beheerder
Nee hoor, heb vanaf 1993 altijd genoten van de F1 maar dit is na 2007 een stuk minder geworden. En nu is voor mij het boek gesloten. Gelukkig is de lang verwachte game F1 2009 uit. F1 is niet meer zo leuke en spannend als in de 90 jaren. Nee ben geen schumi fan.

Ik mis gewoon rijders als.

Alesi
Häkkinen
Irvine
Verstappen
Hill
Villeneuve
JP. Montoya
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flamie op donderdag 19 november 2009 om 11:56:
Gelukkig is de lang verwachte game F1 2009 uit

Ja voor PSP en Wii :lol:
Volgend jaar komt het tenminste fatsoenlijk uit, dan wordt het spel gebouwd op de EGO engine, en wordt het gebouwd als een echte Sim game, zoals het hoort.

Uitspraak van Flamie op donderdag 19 november 2009 om 11:56:
Alesi
Häkkinen
Irvine
Verstappen
Hill
Villeneuve
JP. Montoya

Sja, persoonlijkheden zijn ver weg in de Formule 1 hedendaags.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op donderdag 19 november 2009 om 12:11:
Sja, persoonlijkheden zijn ver weg in de Formule 1 hedendaags.

En dat heeft de sport gewoon weer nodig!!!!

Met die wii kan ik ook lachen. Maar ben het met je eens. Zie het liever op de PS3 of xbox360.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flamie op donderdag 19 november 2009 om 12:18:
Zie het liever op de PS3 of xbox360.

PC ;)

Alhoewel ik de laatste tijd dankzij Forza 3 ook wel een Xboxert geworden ben :$

Waarschuw beheerder
Alesi
Häkkinen
Irvine
Verstappen
Hill
Villeneuve
JP. Montoya

Dat waren de echte coureurs :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op donderdag 19 november 2009 om 14:38:
Alhoewel ik de laatste tijd dankzij Forza 3 ook wel een Xboxert geworden ben :$

:)
Waarschuw beheerder
ja tot je xbox ombouwt en nu 2 keer bent gepakt door xbox live. grrrrrrrr
Waarschuw beheerder
Nahja, een Xbox kost 200 euro. Bouw hem om, brand 20 spellen en je hebt de xbox er al 6 keer uitgehaald met kostenbesparing op de spellen. Dus rendabel is ombouwen sowieso.

Waarschuw beheerder
ja. en dankzij dat soort lui betaal ik nu 60 euri voor een game.
Waarschuw beheerder
Een PC is altijd voordeliger ;)

Wordt tijd dat die F1 game uitkomt. Dan ga ik mijn computer weer ombouwen volgens de laatste specs B)

Waarschuw beheerder
donateur
Codemasters & Simulatie = Epic fail.

Weet nu al bijna zeker dat het niks wordt, zal er wel vet uitzien maar als ik zo op die forums lees daar willen de ontwikkelaars zorgen dat je zowel arcade als simulatie kan kiezen.
Hoevaak hebben we dat wel niet gehoord, en hoe vaak is dat wel niet mislukt. :gaap:

Waarschuw beheerder
ik heb er ook een hard hoofd in. verheug me dr al lang op. maar zal wel de bekende dooie mus worden.
Waarschuw beheerder
Toto Wolff buys into Williams F1

Frank Williams and Patrick Head have announced that they have sold a minority interest in Williams Grand Prix Engineering Limited to an investment company led by Austrian investor Toto Wolff.

Wolff will also join the Williams board of directors.

Simple story.

But is it? Who is Wolff and why would Williams be interested in him? The partners have been offered lots of money in the past for shares and they have never given them away. They even lost Adrian Newey because he wanted shares they were not willing to give. So we need to find a reason for the deal.

The 37-year-old Austrian is a hobby racer. He started young enough in Formula Ford in Austrla but was not good enough to go far. He moved to GTs and rallying, both classic routes for men with some talent and plenty of money. He holds the current lap record of the old Nordschleife with a lap of 7m03secs in a Porsche 997 RSR. In business he has been very successful, initially with investments in Internet and technology companies but more recently with strategic investments in medium-sized industrial enterprises with potential to grow. The important connection is with a company called HWA AG, which Wolff is believed to control almost half of, perhaps more. He is also involved with another firm called BRR Rallye Racing, which provides parts for rally teams and is a partner in the Aces Management Group, which is involved with Mika Hakkinen and Didier Coton and manages the careers of some young drivers.

Two years ago, when Wolff bought into HWA there started to be rumours that the company would like to be involved in Formula 1. To explain: HWA was set up by Hans-Werner Aufrecht (hence the company name HWA). Aufrecht was the founder in 1967 of AMG, which was established to tune Mercedes-Benz machinery for higher performance. As the Stuttgart company became more interested in the sport and in performance road cars so AMG expanded and in the end Aufrecht was bought out and AMG became a Mercedes division and brand. HWA took over the Mercedes-AMG entries in the DTM. It later expanded to be the provider of the Mercedes-Benz Formula 3 engines, which of late are being to referred to as Mercedes-HWA engines. When Wolff bought into HWA there were the first rumours that the company would like to be in Formula 1 as a secondary Mercedes-Benz team. His aim was to expand the company. HWA currently employs 224 employees and has not only static engine test rigs but also transient dynos. There was also talk of engine deals in America.

The decision to do a deal with Wolff would seem to indicate that Williams is involved in some kind of engine project, perhaps initially a badging deal with Cosworth. It is a good time to be getting into that area of the sport as there are plenty of people and intellectual property floating about, particularly in Germany, where BMW and Toyota have both stopped their F1 projects in recent months, providing a good opportunity for new engine companies to enter the sport if they have money available. Eiether that or Williams is after a Mercedes-Benz engine supply deal in 2011 and this seems a good way to get it. But that is giving away a lot to become a customer.

It is not clear who now owns what at Williams as the company has allotted two shares to nominee directors. The altered articles of association of the company, however, suggest that other shares may have changed hands as well as there is reference to family members and family trusts. There are also likely to be different classes of shares in the business, which suggests that while some of the shareholders will own parts of the company, they may not have voting rights.

In de eerste gedachte, erg jammer. Maar mocht het allemaal zo mooi zijn als dit artikel omschrijft.. Dan is het wel geweldig natuurlijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 november 2009 om 20:20:
Rumours mounts

Redenen niet te doen:
- Kan zwaar onderuit gaan
- Heeft niets meer te winnen

Dat zijn de enige redenen die ik me zou kunnen opnoemen.
Redenen om het juist wel te doen:
- Grootste marketingstunt sinds, euhm.. Misschien ooit in de Formule 1. Misschien komt de comeback van Lauda dichtbij?
- Mercedes heeft aangegeven altijd nog eens met Schumi te willen rijden
- Schumacher brengt ontzettend veel input mee, iets waar Rosberg van kan groeien
- All German line up met een zevenvoudig wereldkampioen
- Schumacher is niet meer contractueel verbonden aan Ferrari
- *edit* En Haug heeft verklaard met een "spectaculaire" rijders lineup te zullen komen. En als Haug iets zegt, dan betrap je hem nooit op een leugen.

Die dingen klinken gewoon bijna te mooi om waar te zijn. Maar als hij het zou doen, dan is het gewoon niet meer een levende legende. Maar een levende god.

*leest deze lofzang terug, en bedenkt zich dat 4 jaar geleden Fortuna echt anti-Schumacher was*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
de dag dat dat bekend word gemaakt, zou echt de zwartste dag in mijn leven worden.
dan spring ik van mn balkon af denk ik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 november 2009 om 10:34:
de zwartste dag in mijn leven

JE gaat dan wel een mooi seizoen missen met veel potentiele racewinnaars

Vettel (RedBull)
Webber (RedBull)
Massa (Ferrari)
Alonso (Ferrari)
Hamilton (Mclaren)
Button (Mclaren)
Rosberg (Mercedes)
Schumacher/Raikonnen (Mercedes)

:kwijl: dat gaan leuke duels worden vooraan

Waarschuw beheerder
mercedes vermeld al dat er niks van waar is. lijkt me ook sterk.

Schumacher verlengt contract met Ferrari
11 september 2009

Michael Schumacher heeft zijn contract met Ferrari verlengd. De Duitser is sinds zijn vertrek als coureur nog altijd adviseur van het team en blijft dat dus voorlopig nog even. Hij zal zich echter meer gaan bezighouden met de straatauto's van het Italiaanse merk.

"Gisteren kwamen Ferrari-president Luca di Montezemolo en ik overeen dat we onze samenwerking met nog eens drie jaar zullen gaan verlengen", liet Schumacher weten op zijn website. "Ik ben hier heel blij mee, omdat ik altijd graag onderdeel heb uitgemaakt van de Ferrari-familie en de naam Ferrari symboliseert passie, kwaliteit en sport."

"Ik zal me meer bezig gaan houden met de GT-afdeling, het gebied van de straatauto's", vervolgde de zevenvoudig wereldkampioen. "Ik heb met veel plezier geholpen met de ontwikkeling van de Ferrari California, de F430 Scuderia en de nieuwe 458 Italia, die we volgende week donderdag op de Frankfurt Motor Show zullen presenteren."

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 november 2009 om 20:14:
Schumacher verlengt contract met Ferrari

Oud nieuws, ik heb even gezocht maar kan het niet vinden. Schumacher heeft recentelijk zijn adviseursrol bij Ferrari opgegeven. Ik mee ergens rond het einde van het seizoen. Alleen, nogmaals, ik kan geen bevestiging vinden hiervan.

mercedes vermeld al dat er niks van waar is

Mercedes zei ook dat de kans klein was dat Hamilton in 2007 in zou stappen.
Waarschuw beheerder
mercedes vermeld al dat er niks van waar is

Weber bevestigt gesprekken met Mercedes

Willi Weber, de manager van Michael Schumacher, heeft bevestigd dat de zevenvoudig wereldkampioen in gesprek is met Mercedes. Volgens geruchten gaat de 40-jarige Duitser volgend jaar voor het nieuwe Mercedes-team rijden.

"Ik weet dat Michael met Dieter Zetsche en Norbert Haug heeft gesproken tijdens de seizoensfinale in Abu Dhabi", verklaarde Weber zondag tegenover persbureau The Associated Press. Sabine Khem, de woordvoerster van Schumacher, zei eind vorige week nog dat het op het moment zeer onwaarschijnlijk lijkt dat Schumacher volgend jaar terugkeert in de Formule 1. Verder ontkende een zegsman van het nieuwe Mercedes-team afgelopen weekend nog dat er met Schumacher wordt gesproken: "Sommige geruchten zijn niet meer dan dromen die nooit zullen uitkomen."

Het is niet voor het eerst dat er tegengestelde geluiden komen uit het kamp van Schumacher. Afgelopen jaar spraken Weber en Khem elkaar ook al tegen over de mogelijke invalbeurt van Schumacher bij het team van Ferrari, als vervanger van de geblesseerde Felipe Massa. Toen bleek dat Schumacher zich wel degelijk aan het voorbereiden was op een rentree in de koningsklasse van de autosport.

Mercedes GP: “Onze line-up zal jullie bevallen”
Mercedes-motorsportbaas Norbert Haug doet nogal geheimzinnig over de line-up van Mercedes GP voor 2010. Publiek geheim is dat Nico Rosberg voor de Duitse autofabrikant uit zal komen, wie zijn teamgenoot wordt is nog onduidelijk.

Haug in Bild am Sonntag: “Het is mogelijk dat we een verrassing presenteren. Ik weet zeker dat jullie en de lezers onze keuze zullen waarderen.” Over een mogelijke comeback van Michael Schumacher: “Speculatie is niets nieuws in dit wereldje, helemaal niet als er nog stoeltjes vrij zijn. En dromen mag, daar is niets mis mee. Die dromen waar maken is een ander verhaal.”

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 november 2009 om 12:28:
lijkt me sterk dat ie vertrekt, nu ie net zijn contract verlengt heeft.

Uitspraak van Fortuna op zondag 22 november 2009 om 16:20:
Oud nieuws, ik heb even gezocht maar kan het niet vinden. Schumacher heeft recentelijk zijn adviseursrol bij Ferrari opgegeven. Ik mee ergens rond het einde van het seizoen. Alleen, nogmaals, ik kan geen bevestiging vinden hiervan.

Waarschuw beheerder
weber heeft idd bevestigd dat er gesprekken waren.

ik ga vast een touw kopen.
Waarschuw beheerder
Ga godver eerst eens racen tegen mij voordat je jezelf ophangt..

Waarschuw beheerder
:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 20 november 2009 om 23:57:
echt anti-Schumacher was*

al een tijdje anti;) maar toch jammer dat hij er toen mee opgehouden is mids het toch wel..

Waarschuw beheerder
Vandaag eens in Ferrari-Walhalla Maranello geweest. Na het museum gehad te hebben, even de straat uitgereden, want daar ligt Fioriano. Wie rijdt daar net richting de poorten in een 458 Italia, Fernando Alonso. Helaas ging de poort 10 seconden later ook wel weer dicht :(

Waarschuw beheerder
fijn om daar te zijn :yes:
ben er vorig jaar geweest. en het jaar daarvoor. voelde me toen alsof ik in de 7e hemel was :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 november 2009 om 17:31:
Wie rijdt daar net richting de poorten in een 458 Italia, Fernando Alonso

Alonso rijdt enkele ronden over Fiorano

Fernando Alonso heeft donderdag een paar ronden over het testcircuit van Ferrari gereden, met een 458 Italia en een 599. Zo heeft Ferrari bekendgemaakt.

De 28-jarige Spanjaard kwam woensdag aan in Maranello voor zijn tweede officiële bezoek aan de fabriek van Ferrari. De tweevoudig wereldkampioen heeft de afgelopen twee dagen gebruikt om zijn nieuwe Formule 1-team beter te leren kennen.

Begin november bracht Alonso zijn eerste officiële bezoek aan Maranello. Vorige week was hij nog aanwezig bij de Ferrari World Finals, op het circuit van Valencia.

Waarschuw beheerder
Eindelijk :cheer:
Volkswagen overweegt in Formule 1 te stappen

Volkswagen overweegt motoren te gaan leveren aan de Formule 1. Dit heeft voormalig Formule 1-coureur Hans-Joachim Stuck gezegd. Volkswagen zou hier in 2012 mee kunnen beginnen, wanneer er nieuwe regels voor de motoren komen.

"Natuurlijk is dit iets waar wij over na aan het denken zijn, als grootste autofabrikant ter wereld", vertelde Stuck, die tegenwoordig adviseur is van de Duitse autofabrikant. "Maar voor 2012 zal dit nog niet gaan gebeuren." Stuck heeft in het verleden al meerdere malen verklaard dat autofabrikanten beter alleen motoren kunnen leveren aan de Formule 1. "Ik begrijp niet waarom Mercedes en BMW hun eigen auto's willen bouwen. Ze zouden zich moeten beperken tot waar ze goed in zijn: het ontwerpen en leveren van motoren. Kijk naar Mercedes, dat doet het erg goed met Brawn GP."

Volkswagen levert al motoren aan verschillende Formule 3-klasses.

En meneer Stuck van Volkswagen is wat mij betreft helemaal een held:
"Als grootste autofabrikant ter wereld is het normaal dat we er over nadenken, maar niet voor 2012," zei Stuck tegenover autosport.com. "Wij willen innoveren en Formule 1 is daar het ideale platform voor. Enkele jaren geleden ging het gerucht dat we Red Bull wilden kopen, maar dat hebben we niet gedaan. Waarom zouden we een team kopen als we onze motoren aan meer teams kunnen leveren? Als je Red Bull koopt en Adrian Newey gaat met pensioen is het team niet succesvol. Kijk naar BMW. Ze kochten een enorme windtunnel en een supercomputer en nu hebben ze daar de deuren gesloten. Een motor bouwen en die aan meerdere teams leveren is het best. Als fabrikant moet je een motor leasen, verkopen of weggeven. Meer niet. Zo voorkom je al het gedoe met teams, windtunnels, technici en dergelijke.

:respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Sauber keert nu officieel terug in de F1 en neemt de plek van Toyota in!