Partyflock

Forumonderwerp · 601901
10 volgers · 168829x bekeken

Waarschuw beheerder
We hebben lang moeten wachten maar het zit er nu toch echt weer aan te komen:

:bounce:
het nieuwe Formule 1 seizoen!!!!!!!! :bounce:

Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan lopen met het nieuwe reglement en hoop op een zeer spannend seizoen.....

De volledige kalender voor 2012:
18 maart: Australië
25 maart: Maleisië
15 april: China
22 april: Bahrein
13 mei: Spanje
27 mei: Monaco
10 juni: Canada
24 juni: Europa (Valencia)
8 juli: Groot-Brittannië
22 juli: Duitsland
29 juli: Hongarije
2 september: België
9 september: Italië
23 september: Singapore
7 oktober: Japan
14 oktober: Zuid-Korea
28 oktober: India
4 november: Abu Dhabi
18 november: Verenigde Staten
25 november: Brazilië
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Ik grijp echt niet elk kansje aan om Schumacher af te zeiken... Ik heb gewoon een hekel aan coureurs zoals hij! :)

Montoya en Raikkonen zijn gewoon racers. Schumacher wil ten koste van alles winnen. Ook als hij een ramactie moet plegen. Ook bij inhaalacties speelt hij smerige spelletjes, die wat mij betreft kei hard de kop in gedrukt mogen worden. Zie Spa 2000 (geloof ik...) toen Hakkinen op het rechte stuk er voorbij wilde (en ook KON!). Schumacher pleegt een asociale en levensgevaarlijke actie. Van mij mogen ze mensen die dat soort dingen doen een vol jaar schorsen. Hij leert zijn streken gewoon niet af en ik zal daarom blij zijn als we zonder hem verder kunnen.

Sorry... ;)
Waarschuw beheerder
Tja, ik denk dat je sowieso de essentie van racen al niet echt helemaal snapt en daarnaast ook nog eens niet in ziet wat voor belangen er mee spelen, hier in de meest bekeken sport ter wereld waar ook nog eens het meeste geld in omgaat. Er is een verschil tussen 'winners' en 'losers'. Hakkinen was een loser, kon al helemaal niet tegen z'n verlies en is dan ook als een verzopen kat afgedropen en is niet meer dan een schim in de duisternis terwijl Schumacher voor altijd naam gevestigd heeft.
Dat hij z'n streken nog niet verleerd heeft vind ik onzin omdat hij de afgelopen 5 jaar al geen enkele 'rare actie' heeft uitgevoerd anders dan een gewone 'race-actie'. Daarnaast, doet hij eens iets onverwachts dan wordt het breeduit uitgemolken bij de critici, maar tegelijkertijd worden er in elke race door elke rijder wel 'foutjes' of 'vuile acties' gepleegd (Alonso die z'n snellere achterligger Coulthard break-tests gaf waardoor die er levensgevaarlijk vanaf vloog..).

Maar zodra je zonder hem verder kunt, denk ik dat je meteen wel vaarwel kan zeggen tegen de sport want die zal spoedig afsterven na zijn vertrek.

Waarschuw beheerder
Lijkt me beter als ik hier niet op reageer... Voordat we zometeen ruzie krijgen. ;)
Waarschuw beheerder
:gaap: tjonge jonge, Vatheist "wel blijven lezen en opletten tegelijk" Het gaat erom dat jij een idee verkondigd wat niet waar is ( als je iets hoort is het niet perse waar. ) Jos moet sinds zijn arrow's tijd gewoon genoeg betalen om te kunnen rijden hoor :[ ( daarvoor gewoon genoeg sponsorgeld) en Jag wil 15 mil hebben en hij heeft tot nu toe 12.5 misschien net 13 mil. en dat is dus te weinig :( maar ze houden het ook expres spannend voor ons nederlanders op deze manier ;)
By the way, persoonlijk vind ik Jaguar een hele vooruitgang voor jos en Jaguar is echt wel met sprongen vooruit gegaan en op ckr's een top 6 team geworden :d Sjoerd, je zit dus wel bij een lekker team of niet dan :9

En kappen nou met die onzin over schumacher :bah: gelul allemaal, ten 1ste als SENNA nog had geleefd was hij nooit zover gekomen!
2de Dat is dus niet het geval en daarom is hij nu de beste!
3de laat er maar eerst weer eens een andere kampioen opstaan dan gaan we verder met deze discussie ;)
grtzzzzzzzzzzzz en een (k)
p.s. Ik doe mijn naam altijd eer aan daarom heet ik ook zo!!! maar ik ben best :lief: zeggen anderen...

Waarschuw beheerder
Ik kom er nog wel op terug, ToD. :) Nu effe geen zin in...
Waarschuw beheerder
ten 1ste als SENNA nog had geleefd was hij nooit zover gekomen!

Hoezo niet..?? Senna was al op z'n retour hoor.. ;-)
Waarschuw beheerder
Ik grijp echt niet elk kansje aan om Schumacher af te zeiken... Ik heb gewoon een hekel aan coureurs zoals hij!

Montoya en Raikkonen zijn gewoon racers. Schumacher wil ten koste van alles winnen. Ook als hij een ramactie moet plegen. Ook bij inhaalacties speelt hij smerige spelletjes, die wat mij betreft kei hard de kop in gedrukt mogen worden. Zie Spa 2000 (geloof ik...) toen Hakkinen op het rechte stuk er voorbij wilde (en ook KON!). Schumacher pleegt een asociale en levensgevaarlijke actie. Van mij mogen ze mensen die dat soort dingen doen een vol jaar schorsen. Hij leert zijn streken gewoon niet af en ik zal daarom blij zijn als we zonder hem verder kunnen.
....
merizzle... deze tekst maakt jouw nu mijn beste maatje;)

ennem theater of dreams...
Tja, ik denk dat je sowieso de essentie van racen al niet echt helemaal snapt en daarnaast ook nog eens niet in ziet wat voor belangen er mee spelen, hier in de meest bekeken sport ter wereld waar ook nog eens het meeste geld in omgaat. Er is een verschil tussen 'winners' en 'losers'. Hakkinen was een loser, kon al helemaal niet tegen z'n verlies en is dan ook als een verzopen kat afgedropen en is niet meer dan een schim in de duisternis terwijl Schumacher voor altijd naam gevestigd heeft.
Dat hij z'n streken nog niet verleerd heeft vind ik onzin omdat hij de afgelopen 5 jaar al geen enkele 'rare actie' heeft uitgevoerd anders dan een gewone 'race-actie'. Daarnaast, doet hij eens iets onverwachts dan wordt het breeduit uitgemolken bij de critici, maar tegelijkertijd worden er in elke race door elke rijder wel 'foutjes' of 'vuile acties' gepleegd (Alonso die z'n snellere achterligger Coulthard break-tests gaf waardoor die er levensgevaarlijk vanaf vloog..).

mag ik even rectificeren??
dank u:)...
ten 1e Hakkinen's naam blijft eeuwig gevestigd... zie maar aan het feit dat de hakkinen tribune in melbourne sindskort... Hakkinen zal eeuwig het boekje in gaan (en zijn gegaan) als de man die schumacher van zijn titel af kon houden. na mijn weten heeft niemand ooit 2 wereldtitels gehaald in 4 jaar nadat hij de dood echt onder ogen zag (de gruwelijke crash in adelaide '95) dus waag het nog eens om iets verkeerds over die man te zeggen!!! tis een held en een icoon. ik was welliswaar niet voor hem (vanwege mclaren) maar hij was echt wel goed.
mijn mening over schumacher weten jullie... dus dat hoef ik nietmeer te zeggen.
wat betreft alonso op de nurburgring met t incidentje met coulthard... coulthard moet zich bewust zijn dat zoiets kan gebeuren... thats racing!!! en het was een "faire manouvre" vind ik:)

iemand nog wat te zeiken? nee... dank u:)!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ahum Bart, is het niet omdat hij pro-Montoya is en anti-Schumacher..?? ;-)
(ik ben en blijf trouwens neutraal :-) ).

En eh, ik weet niet of je meneer Montoya de jaren voor zijn debuut in de F1 weleens in Amerika hebt zien rijden..?? Deze jongeman was nóg onstuimiger dan Villeneuve destijds was..
Waarschuw beheerder
de heer montoya is niet mijn favo rijder... ik heb alleen maar een favo team en in dat team vindik montoya de beste.
de beste rijder... daarover gaat mijn lof naar 3 rijders... wel wetende op alfabetische volgorde:
* Alonso
* Raikkonen
* Webber
simpel... montoya deed het goed... met zijn brutale acties (kijk terug 2001/2002 op brazilie) heeft hij schumacher wel de mond gewassen in directe strijden
Waarschuw beheerder
Precies, waar is dan alle commotie om..??

'That's Racing'... we zijn hier niet bij 'Blik op de Weg' maar bij Formule 1 Racing..! :D

(en als je van écht beuken houdt, kijk je uiteraard ook naar Cart series en Nascar Racing ;P :respect: )
Waarschuw beheerder
neuh:) dan kijk ik wel naar de dtm:)
formule1 gaat binnen nu en 4 jaar helemaal op de schop... we gaan wel weer driftende autows krijge:P
Waarschuw beheerder
:jaja: bart Alonso is ook wel mijn favorietje tegenwoordig :) ik dacht nog ff Button maar die heeft het niet echt voor mij waargemaakt :(
Maargoed hehe een beetje zinnige dingen nu,
That's Racing idd. dus waarom iedereen nu schumacher van de weg af mag proberen te rijden snap ik ook wel :p
Waarschuw beheerder
zijn ze nog steeds
Waarschuw beheerder
Ja ik ben er om ff de mangement in orde te krijgen bij Jaguar mijn taken zijn vooral gericht omdat lkkr te laten lopen.

Dus eerst kijken rapport schrijven en dan veder kijken hoe het zit. Zoveel weet ik ook niet zijn hier en daar dingtjes die ik weet en hoor en dan nog eens me grote vrienden kring in de F1.

Maar tot nu zijn er 3 kans hebbers voor de tweede stoel bij jaguar en die heb ik al eerder genoemd.
Waarschuw beheerder
en mogen we een eerlijke mening bas...
welke rijder is jouw favoriet?
:)? pleeze tell us:$
Waarschuw beheerder
Mijn favoriet is Kimi Raikkonen.

Hij wordt elke race sterker en leert snel, hij heeft de tegensalg moeten verwerken dat de mp4/18 niet uit kwam. En vindt dat hij uitstekend heeft gedaan met de mp4/17B

En hij zeurt nooit blijft altijd tot de max gaan en maakt zelfde fouten, behalve 1 fout en dat was meteen een groote. En dat heeft hem ook de WK gekost toen hij tegen Antonio Pizzonia knalde in Barcelona.

Zo een mening met uitleg :p
Waarschuw beheerder
:P ok dat is zeer goed gezegd...
maar...
ik doelde eigelijk op jaguar:P
welke rijder is daar favoriet voor t 2e stoeltje in jouw oge?

Waarschuw beheerder
Sjezus, wat is het een zielig topic geworden...

Schumacher rasechte Duitser blabla... jou mogen ze wel schorsen ventje en niet Schumacher...

Dit zijn de momenten waarop ik blij ben dak geen Hollander ben... Of het nou om voetbal gaat en nu zelfs al om zoiezts leuks als Formule 1. Moet niet prettig zijn steeds tegen je eigen jaloezie en haat moeten te vechten... Suc6 daarmee iig...
Waarschuw beheerder
donateur
Snellemorgen:)
Waarschuw beheerder
Sjezus, wat is het een zielig topic geworden...

Schumacher rasechte Duitser blabla... jou mogen ze wel schorsen ventje en niet Schumacher...

Dit zijn de momenten waarop ik blij ben dak geen Hollander ben... Of het nou om voetbal gaat en nu zelfs al om zoiezts leuks als Formule 1. Moet niet prettig zijn steeds tegen je eigen jaloezie en haat moeten te vechten... Suc6 daarmee iig...

Ik ben niet degene die steeds naar boven haalt voor wie hij/zij is... ik geef alleen een ongezoute mening erop... en als het je niet aanstaat, antwoord je toch gewoon niet??
Waarschuw beheerder
donateur
zullen we het anders ff vriendelijk houden?;)
:knuffel:

Waarschuw beheerder
Ik ben niet degene die steeds naar boven haalt voor wie hij/zij is... ik geef alleen een ongezoute mening erop... en als het je niet aanstaat, antwoord je toch gewoon niet??

Dat is geen mening, dat is bullshit. Bullshit voor die je (nu we het toch al over F1 hebben) overigens vrij snel uit de race genomen kan worden als je ff de moeite doet en het PF beleid leest...

Waarschuw beheerder
donateur
ten 1ste als SENNA nog had geleefd was hij nooit zover gekomen!

Hoezo niet..?? Senna was al op z'n retour hoor..

schumi ging pas winnen toen senna was overleden.

btw, gisteren gekart.. training, kwalificatie, race: 2de! hehehe..
Waarschuw beheerder
donateur
Krijgen we die discussie weer Schumi- Senna:S
Die moet je niet met elkaar willen vergelijken:S
2 tijdperken, 1tje ging, ander kwam, easy as that:)

Waarschuw beheerder
donateur
Nu moet schumi gaan en ik komen..
Waarschuw beheerder
donateur
Ja doe jij dat s ff:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
doe dat:P
maar tis wel een feit... op hakkinen en hill na... heeft de heer M Schumacher geen fatsoenlijke tegenstanders meer gehad. jah 1 jaartje villeneuve, maar die was na dat ene jaar ook gauw klaar.
en dit jaar en de komende jaren komt een nieuw tijdperk:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Je kunt ook zeggen dat niemand meer in de buurt heeft kunnen komen van zijn niveau (OK en van z'n teem) ;P

Waarschuw beheerder
Hill en Hakkinen hadden de duidelijk betere autos, en nog moesten ze vechten. Had Schumacher in de Mercedes gezeten toen Hakkinen maar net wereldkampioen werd was het altijd een seizoen geweest zoals 2001/2002. Dus ongeveer na de helft al zon beetje beslist.
Waarschuw beheerder
je kan nooit mensen vergelijken uit andere tijdperken.

Op dit moment is M. Schumacher de beste. Maar zoals altijd een keer is de beste niet meer de beste.

Maar de nieuwe rijders zullen snel Schumacher stoel over nemen. En zo te zien krijgen we weer een tijdperk dat er niet 1 de beste is maar dat er gewoon 4 a 5 zijn die kans maken voor king of the F1
Waarschuw beheerder
Nou Bart je antwoord dan.

3de stoel van Jaguar gaat of naar Jos of naar Klein.
Waarschuw beheerder
Maar de nieuwe rijders zullen snel Schumacher stoel over nemen. En zo te zien krijgen we weer een tijdperk dat er niet 1 de beste is maar dat er gewoon 4 a 5 zijn die kans maken voor king of the F1

en dat tijdperk komt heeeeeeel snel al:D
Waarschuw beheerder
Ik denk het ook wel, Bart! ;-)

Zo'n vent als Schumacher kan nooit zoveel jaar z'n concentratie én z'n motivatie op het allerhoogste niveau houden. Hij wordt ouder en dus voorzichter maar zal toch ook wel op een gegeven moment wat meer van het leven moeten gaan genieten en tijd in de familie steken zodat Formule 1 misschien niet meer op de allereerste plaats komt. :-)

Ik hoop wel dat de 'nieuwe garde' er een mooi spektakel van weet te maken en toch ook wel de interesse voor de sport in de wereld hoog weten te houden!

Waarschuw beheerder
Khad al eerder verwacht dat ie voorzichtiger wordt... Na de geboorte van zijn kinderen...

Zou hij toch een arrogante ijsblok zijn zoals B@rt beweert???

Oeps, wat zeg ik nou... Schumi rulezzzzzz
Waarschuw beheerder
:jaja: en dat voor een "arrogante duitser"
:bloos: ik denk toch echt niet dat schumi van opgeven houdt, hij wordt gewoon weer kampioen aankomend seizoen let maar op :d
Waarschuw beheerder
Is dat zo, Nou ik denk dat McLaren de beste auto heeft. Ik denk nee ik weet staat beter :p

Nu gaan we kijken wie de beste motor heeft wat een hele weekend mee gaat :jaja:
Waarschuw beheerder
:jaja:
:lief: Sjoerd Mc Laren heeft al tijden de beste auto dat weet toch iedereen :d
Hij is mooi ook :p maar toch die duitser steeds he :9
We zullen zien, we zullen het ckr's zien :d
(k)
Waarschuw beheerder
is er eigenlijk al wat meer bekend over onze eigen super toffe gozer jos? ik ben echt fan van hem, en zou het eigenlijk best wel jammer vinden als hij nu nog eens een jaar in die minardi moest rijden, ik vind het zo jammer dat hij niet zijn volledige capaciteit op de baan kan brengen... Dan hadden we tenminste nog eens een spannende race :)
Waarschuw beheerder
ehm 100 ofzo :p ff uit me hoofd.

Ja Mclaren heeft idd de beste wagen dat hebben we dit jaar gezien jammer genoeg hebben ze niet de PKs :( maar ja nu is de pks niet belangie maar de uithouding vermogen van je motor :p
Waarschuw beheerder
krijg dit vannacht nog binnen van Sjoerd :p

lange tekst maar wel leuk om te lezen 8)

Bye Bye Jos...

The man himself has already confirmed it; Jos Verstappen will definitely leave the Faenza based squad. Some may miss him but the Minardi team will be way better off without the grumpy Dutchman.

[img]http://www.forzaminardi.com/images/content/josvbye.jpg[/img]

You think that’s a tough statement? After all, Jos Verstappen is generally perceived as being a “good driver” somebody that Minardi actually doesn’t deserve. According to his fans (and as the Netherlands lack a decent heritage in F1 racing, he has loads of them), Jos has the best technical feedback and given the right equipment he could seriously mix with the Schumis.
To be quite frank, nobody east of Zevenaar really buys this story. Now the writer of this article could be accused of being extremely biased so let’s get down to the facts. This year, Verstappen’s best result was coming in 9th (Canadian GP) and his best qualifying performance was a 15th spot (same track). Now let’s compare this to last year, when the team had to cope with an Asiatech engine, an engine that Jos Verstappen refused to work with. Mark Webber’s best result was coming in 5th at Melbourne and qualifying 18th at the French GP (mind you, there was a 22 car grid those days). Of course Mark Webber was the best rookie since Fernando Alonso the year before so what about his much slated team mate Alex Yoong? His best qualifying result was 19th at Magny Cours and his best race result was a 7th spot at Melbourne. This leads us to the conclusion that Yoong (with the new way of counting) would have scored 2 points; Jos scored nil. So what is the difference about a “good driver” and a “pay driver”?
Let’s be honest about it: Jos got the team a lot of money, 10 million if we can believe “insiders”. Good for the team as otherwise they wouldn’t have survived! Wrong! With those sponsors (even though they enjoyed humungous advertising banners, shown on TV sets worldwide, thanks to the new qualifying format) Minardi was still rumoured to go down the drain and it was said that Bernie Ecclestone had to help out (even though his has been denied by Paul Stoddart before the end of the season). So what did Minardi get in return from signing an ageing Verstappen who would have otherwise been out of F1 forever? Press coverage. True, everybody in the Netherlands now knows that there is a tiny Italian team called Minardi. What do they know about it?

“It’s one big mess. I’ve seen a lot but Minardi is worse than everything I’ve seen before. There is no management whatsoever” (RaceReport, October Edition, p26)
“If I could have my say in here I’d fire 20 people right away” (ibid.)

He also called the Friday morning test with Matteo Bobbi and Gimmy Bruni (who both, just like him brought money for their drive) “a waste of resources and time”

Add this to various other escapades such as him lashing out at his engineer Greg Wheeler and main sponsor Trust’s CEO calling Paul Stoddart and Minardi “unprofessional” in Holland’s main daily the “Algemeen Dagblad”. That’s certainly not the kind of coverage Minardi needs.
Minardi on their behalf would not have dared to criticise him in public for trashing his car during the qualifying session at Imola or when he was in 6th position at the Brazilian GP. A driver with balls? Maybe! Trying to squeeze everything out of the car? Could be! So? He screwed up! So what about the time when he came in first during the first qualifying session? Very laudable effort indeed but given the conditions every Formula Ford driver would have been able to book a similar result.

So now that he has ruled out continuing with Minardi where is he going? After all, his personal budget for 2004 is said to increase to a whopping US$ 12 million (enough to get the Sperafico triplets a ride in F1). Jaguar? Doesn’t look too good now that he is not in line to test the car (in comparison to Christian Klien). Jordan? Given that after quite some lawsuits Eddie is more cash strapped than the Soviet Union in 1989, it could be that he has got a seat there but mind you that there are many (younger) drivers with a similar amount of cash queuing up in lines as well so I wouldn’t be so sure whether Jos isn’t going to end up watching F1 from his lazy chair in his Belgian home.
So why am I writing this? Why am I taking my time to condemn his actions? Simply his actions have exacerbated a difficult year for our beloved team. Minardi has given Verstappen the chance to arise from retirement and all Verstappen gave in return was a lot of bad credit (in public) and mediocre performance. As usual I rest assured that Minardi will make it without Verstappen as they have done without him before and will continue to do so in the future. Should Jos and his management not succeed in finding a seat for him in 2004 elsewhere it is unlikely that they will come crawling back to Minardi as Verstappen’s quasi-manager and Trust CEO Michel Perridon has already announced on Verstappen’s official website.

Q: So Minardi is not an option in 2004?
A: If I can help it, no. If Minardi is the last possible option I’d rather not be in F1. I won’t make a dick out of myself for yet another year.

:jaja:

Nu zien we hoe de echt jos is :kots:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hmm...vind je het erg als ik dit stukje tekst niet helemaal begrijp..?? Ik heb 'em wel vluchtig doorgelezen, maar persoonlijk heb ik hem alleen even bij Benetton sympathiek gevonden maar daarna niet meer. Sowieso is er dankzij Verstappen een ongelooflijk triest stelletje Formule 1 kijkers bijgekomen dat wél áltijd een ongebeitelde mening hadden over andere rijders (vooral de duitse ;P ) maar tegelijkertijd veelal de TV doorzapten zodra Verstappen weer eens in de Grindbak stond.

Wat mij ook al jaren opvalt is dat Verstappen in interviews met de nederlandse pers NOOIT de schuld bij zichzelf zoekt, maar ALTIJD wel weer iets anders de schuld weet te geven; slechte auto, foute motor, verkeerd team etc. etc

Ik wacht iig nog steeds op de dag dat Formule 1 weer nederlander-vrij is, zodat er weer alleen objectieve en leuke Formule 1 fans in Nederland gaan rondlopen.. :D

Waarschuw beheerder
nouw wees toch blij dat er een Nederlander in de F1 zit, hij behoort toch tot de 22 beste rijders ter wereld dan (theoretisch dan wel) :)
Waarschuw beheerder
Tja, och....ik heb Rothengarter ook nog als F1 coureur meegemaakt en toen Verstappen kwam leek me dat ook wel leuk. Maar nu ik de balans opmaak na bijna 20 jaar Formule 1 kijken, dan concludeer ik dat ik het leuker vind zonder nederlanders dan mét. En dat ligt niet aan de coureur, maar aan de fans en de media die er ineens opgedoken is. Vroeger moest je via de belgische zender kijken, waar het commentaar wel wat saai was maar in ieder geval objectief en niet volks-opruiend. Op de nederlandse TV is er toch, net als tegen duits voetbal, heel sneaky en gemeen manipulerend gepraat en opgeruid.

Met andere woorden; Formule 1 is mij in Nederland te groot geworden en dus kijk ik meestal al het verslag van de race op de belgische zender. :-)

Waarschuw beheerder
aha ja dan begrijp ik je wel ;)

nadeel aan de Belgische TV is dat ze geen verstand hebben van F1 (althans de Vlaamse zender), de Franstalige zender is veel beter vind ik, wel reclame maja :) en die zijn tenminste aanwezig op elke GP en van de Belgische GP maken ze dan zo'n uitgebreide uitzending

ITV heeft ook een uitstekende verslaggeving van de F1 races, echt heel goed
Waarschuw beheerder
en sbs6 gaat jullie nog verbazen:)
ookal komt ollie niet mee (wat ik overigens wel denk)

Waarschuw beheerder
Als ze die buttcrack die DTM doet maar niet het commentaar bij de F1 laten doen! (N)
Waarschuw beheerder
Senna is en blijft de nr.1 voor mij deze gast betekent zoveel voor mij als mens en als racer verreweg een van de beste mensen!!!!!