Partyflock

Forumonderwerp · 598951
Waarschuw beheerder
Ben ik hier voor mijn lol een beetje aan het surfen en een beetje boeiende dingen aan het lezen op pf. Kom ik profiel pics tegen met mensen die daar even staan te verkondigen dat ze een totaal zinlose op niks dan haat gebaseerde meningen hebben die ze vervolgens alleen kunnen verklaren met zo denk ik er over.

Wat is nou helemaal de bedoeling van een nederlandse vlag vereren op je bomberjack als je weet dat er niet een nederlander is die van oorsprong dan ook nederlands bloed in zich heeft.
Wij nederlanders zijn altijd al een multiculturele sameleving geweest en dat zullen we ook blijven.
kijk als je nou op de noordpool woond en je zegt dan ik ben een ras echte eskimo en ik sta voor mijn vlag oke. Maar dat je met je kaalgeschoren kop zeggen dat je een Ras echte nedelander bent en dat je voor je vlag staat en roep vol is vol.
Ja dan zou ik toch echt maar eens je lagere school geschiedenis gaan ophalen want dan weet je niet zo goed wat je zelf nou bedoeld.

Stomme vissers......:P
Waarschuw beheerder
tis niet vol. Het is druk.

En scheer je weg schurk!

Waarschuw beheerder
:gaap: deze discussie is al zo vaak geweest!

Waarschuw beheerder
Och, een beetje vaderlandsliefde kan geen kwaad, als het maar niet extreem wordt...

Inge

Waarschuw beheerder
het sneeuwt! :D

Waarschuw beheerder
Natte sneeuw :(

Waarschuw beheerder
Precies, Inge, met een beetje vaderlandsliefde is niks mis mee..........
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
tja....een beetje zei ze!! daar ben ik het ook wel mee eens maar ik geloof niet dat Izikeal het 'beetje vaderland liefde'bedoelde...:S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
pfffffffffffff dit weer!!

En uhhh nederlandse vlag op je jas mag niet, waarom wel andere vlaggen hier?

Waarschuw beheerder
heb ook een nederlandse vlag op me mouw ;)

Waarschuw beheerder
ja, maar jij verdedigt ons vaderland :P zou beetje jammer zijn al zelfs dat niet meer mocht ;)

Waarschuw beheerder
donateur
niks mis met een vlag op je mouw...vind ik dan zeker niet als je man in uniform bent :P hmmm ;)
maar eh...ja weer zo'n standaard discussie is dit...iedereen zn eigen ding en mening.
ik vind dat zo'n vlaggetje moet kunnen (duhhh, lekker zelf weten wat je aan trekt) ben het alleen helemaal niet eens met veel mensen die zo'n vlaggetje op n bepaalde manier dragen...(nazi achtige dingen) tja....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
weer zo'n reltopic

volgens mij doen jullie niets liever dan de mensen met rechtse gedachtes zwart maken.

zoek toch eens een andere hobby ;)
Waarschuw beheerder
donateur
2IZEKEAL:

ALS JE NOU VOOR JE LOL AAN HET SURFEN BENT, GA DAN VOOR JE LOL ONS NIET HIER LASTIG VALLEN.
EN ALS JE NOU ECHT IETS ZINNIGS TE VERTELLEN HEBT, KOM DAN NOG EENS EEN KEER TERUG.

EN IK ZOU MAAR OPPASSEN, HET IS BIJNA 30 APRIL, KONINGINNEDAG WEET JE WEL, WORDT JE WAARSCHIJNLIJK AANGEVALLEN EN OPGEGETEN DOOR DE NEDERLANDSE VLAGGEN.
Waarschuw beheerder
donateur
ik ben geen racist, kheb een hekel aan die nazi's op hardcore feesten die verpesten het voor iedereen.

Maar ik heb wel een gruwelijke hekel aan onaangepaste criminelen buitenlanders, geloof 80% van de marokanen is een crminineel van mij part mogen ze die lui gelijk terug sturen.

Waarschuw beheerder
donateur
[img cacheid=0004c6ca0004dc855c8aa48d1a000d4f94]http://home.hetnet.nl/~webpeople/Gifstxt/vlaggen/NL-vlagwapperend.gif[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Haakie&Massimo: Het is niet druk, het is gewoon vol.

En ik ben géén rascist, nazi of wat dan ook.
Waarschuw beheerder
donateur
:S Waarom mag je tegenwoordig al niet eens meer van je eigen land houden?

2 Criminal-> (y) dat zie ik graag..!!

Ik snap niet wat het grote probleem nou is. Ook al ben je oorspronkelijk Antilliaans, je kan hier toch wonen en het hier goed hebben en dús blij zijn dat je hier woont en trots zijn op je land.. Onzin dit..

En idd, i.v.m. discriminatie mag je het niet zeggen, maar mogen we over 50 jaar nog niet zeggen dat NL vol is als we praktisch bij elkaar in de tuin wonen?! Pfff 't gaat mij op het moment wel erg ver met die anti-discriminatie en dergelijke!

Waarschuw beheerder
Die jongen heeft gewoon gelijk en als je het ontkent dan is er iets goed mis met je.....Trots zijn op je vaderland, houden van de vlag is niets meer dan logisch MAAR deze jongen heeft het over profielpics waar mensen overdreven trots met die vlag op staan en als je niet ziet dat daar een véél diepere berekenis achter steekt dan wordt het tijd om je kop uit het zand te halen !!! Als er dan onder die profielpic óók nog eens de standaard geëikte verhaaltjes over hoe Nederland zou moeten zijn; alleen blanken bla..bla..bla, dan is het helemaal duidelijk.

(y) voor Izikeal
Waarschuw beheerder
donateur
Het is niet druk, het is VOL!
Alleen er is voor echte vluchtelingen best nog wel een beetje ruimte te creeeren maar als de oorlog voorbij is ga je weer terug naar je eigen land om het daar weer op te bouwen....
Ik ben een nationalist.. Ben vreselijk trots op dat ik in nederland woon en zou ook nooit ergens anders heen gaan..!!
Soms ben ik racisistich en dat geef ik eerlijk toe. Ik heb in de afgelopen tijd teveel vervelende dingen meegemaakt met donkere mensen dat ik het erg moeilijk vind om ze onbevangen tegemoet te treden, dat geef ik eerlijk toe en ik vind dat wel erg...

En dan t volgende.. Waarom zegt niemand iets van de molukkers met hun bombers met RMS erop??? Waarom zegt niemand iets van de turken met hun hangers met de maan&sikkel en hun bombers met grijze wolven erop??
Waarom zegt niemand iets van EAL of hoe heet dat??
Nee, dat kan en mag allemaal maar gewoon maar een vlaggetje van nederland op je jas spelden dat kan niet.. :bah: echt misselijk word ik daarvan! dat is meten met twee maten..
Het klinkt misschien erg, maar ik vind eigen volk eerst...... en dat vinden de turken, marokkanen, antilianen, amerikanen en wie dan ook, OOK! dus val mij er niet op aan!

owja, [om topic} verder heb je gelijk over die profielpics ja maar geloof dat er wel wat aan gedaan word de laatste tijd
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ach als het je hobby is profielpics van kale mensen met nederlandse vlaggetjes te bekijken...
veel plezier ermee!

Waarschuw beheerder
Fairytale, zoek alsjeblieft niet van die domme meeloop-opmerkingen over RMS, Grijze Wolven of AEL om daaropvolgend maar te kunnen bekrachtigen dat Nazi zijn goed is en "donkere mensen", zoals jij zegt allemaal slecht zijn.....

Dus dit soort shit staat jou ook wel aan :

Verbijsterd zie ik om mij he’nen,
aanschouw een wereld vol geweld,
waar oprechte vaderlandsliefde,
heden ten dage niet meer telt.
Waar, den vaderland getrouwen
blijf ik tot in den dood,
niet meer teld voor de regering
en ook zeker niet voor rood.
Waar ouderen geheel verlaten,
beroofd, geplunderd en ontdaan.
Niet meer bij machte om te leven,
geheel vrijwillig sterven gaan.
Waar onze jeugd dreigt te verstikken,
met een been reeds in hun graf,
ten offer aan regering’s grillen,
die hun land aan vreemden gaf.
Waar kerkensterven door de sloper,
geheel van pracht en praal ontdaan.
Mijn god, u zal het nie geloven,
er komt daar een moskee te staan.
Waar onze culturele waarden,
die wij als erfgoed eens vergaarden,
geheel en al ten gronde gaan.
O god, kan u misschien vertellen,
hoelang dit nog zo door moet gaan?
Met heimwee denk ik aan mijn Holland,
het schone Holland, van weleer.
Ik kan mijn tranen niet bedwingen,
dat schone Holland, is er niet meer.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Het klinkt misschien erg, maar ik vind eigen volk eerst...... en dat vinden de turken, marokkanen, antilianen, amerikanen en wie dan ook, OOK! dus val mij er niet op aan!

Juist ja!! Daar ben ik het zeker mee eens! Tuurlijk moet je wat over hebben voor je medelanders maar ik vind wel dat de eigen inwoners voor gaan!

Verder wordt hier geloof ik niet gezegd dat wij voor nazi's zijn.. Maar zoals ik al eerder zei, het begint er steeds meer op te lijken dat je in Nederland om niet als racistisch (of nazi) gezien te worden, je moet praten alsof buitenlanders heilig zijn en nooit iets doen. En daar pas ik voor!!!! Ook niet alle NL'ers zijn lieverdjes, maar die lopen dan wel te etteren in hun eigen land, waar hun eigen wetten gelden en ze de straf krijgen die hún regering op het delict geplaatst heeft. En om maar weer een mee-loop uitspraak te plaatsen (thnx voor de hint Dan ;P) laat mij eens met een blote navel en NL vlag door Turkije rennen, dan kan ik ook gelijk tussen ijzeren spijlen plaatsnemen! Wij respecteren hen, laat hen dan ook hun verblijfsplaats en de daarbij behorende rechten en inwoners respecteren!

(:S pfff dat was me nogal een verhaal)

Waarschuw beheerder
[DAK].HELLRAISER, ik lach toch altijd het hardst want je krijgt mij er toch NOOIT uit!!!!!

:devil: Hahahahahahahahahahahahhahahahahahhahahahahahahha!!!!!!! :devil:

Waarschuw beheerder
ik sluit me aan bij jp en idd demon roxy het is VOL!!!

kan er nix aan doen is gewoon zo of niet dan??!!!!
Waarschuw beheerder
2Danielito, Fairytale zegt alleen dat het scheef is dat je niet met een nederlands vlaggetje mag lopen en wel met een RMS-, turks of ander vlaggetje.
Dat heeft helemaal niets te maken met het "goed" verklaren van nazi's!

Als je zo graag je mening over meelopers, nazi-wannabees en andere volgens jou foute mensen wilt geven doe dat dan bij iemand waarbij het klopt en niet bij iemand die gewoon iets eerlijks zegt....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
het zijn stuk voor stuk meningen die gebaseerd zijn op poep, want wanneer heeft zij ook daadwerkelijk last gehad van RMS gedad, wanneer heeft een Grijze Wolf haar lastig gevallen en wanneer heeft elke willekeurige Turk haar iets aangedaan>??? Nooit!!!!! Dat weet ik zeker.

Jullie laten je door Jan en Alleman gek maken mar durven niet zelf de maatschappij in te duiken en je eigen mening te creëeren. Maar goed, willen jullie volwassen worden dan zal dat op een dag toch moeten....... :devil:

Waarschuw beheerder
kheb een nederlandse vlag op mn onderarm getatoeerd, en het heeft niet met rascisme te maken gewoon VADERLANDSE TROTS!

Waarschuw beheerder
Ik had van de week een nederlandse vlag voor de deur hangen omdat de koningin jarig was :-)

Maar eh, ik heb geen tatoeage van een nederlandse valg nodig om me nederlands te voelen, hoor.. ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Ey Dan.. ben jij verkracht door een meisje met een NL vlag op d'r jas?? En dat o.a. mijn mening niet hetzelfde is als de jouwe, wil niet zeggen dat ik mijn eigen mening niet durf te creeëren. Juist niet zou ik zo zeggen, dan praatte ik jou wel na toch ;P!

(Hoe vaak hebben wij deze discussie nou inmiddels gehad Dan? :D)

Waarschuw beheerder
hehe, vaak zat!!! (k)

Jij weet ook wel dat ik gewoon een beetje water op het vuur gooi om discussie uit te lokken ;-)

Maar goed, trots zijn op je vlag en vaderland mag maar blijf dingen wel objectief bekijken!! ;P
Werkzaam bij Puinzooi
Artiest Cup-a-core
Waarschuw beheerder
donateur
Nou, vooruit dan, voor iedereen die zich nazi vind.

[img cacheid=0003be520009299b99f437f71a000d50ee]http://members.lycos.nl/Alsheimer/PF/Loser.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ow ow ow...daar gaat het plan! Nu hebben ze je door hoor Dan! (K)

Rowan -> kun je kopen, want de echte Doe Het Zelver(t) KEN niet zonder de Gamma! ;P
Ow en als je jezelf te dun vind, doe geen moeite, we gaan gewoon samen onder het mes, dan doneer ik jou enkele pondjes! Zo ben ik dan ook wel weer, ik heb 't voor je over :P
Waarschuw beheerder
donateur
Ok, nazi's zijn goed?? Mijn halve familie is door de mazi's vergast... Ik ben joods dus.. Ik zeg niet dat nazi's goed zijn, waar heb ik dat gezegt?
Ik heb gezegt dat ik t moeilijk vind om donkere mensen onbevangen te benaderen omdat ik er al veel problemen mee heb gehad.. ben diverse keren door marokkanen op straat bedreigd omdat ik een jood ben en dus palestijnen vermoord zoals zij zeggen...
In overvecht waar ik heb gewoond ben ik diverse keren door antiliaanse en turkse en marokkaanse jongens lastig gevallen toen ik naar huis liep en een groep turken heeft me een keer van mijn fiets getrokken. En ik heb ook gezegt dat ik dat erg vind, want zo wil ik helemaal niet in het leven staan maar ik heb zovaak een trap na gehad dat ik er even niet meer positief over kan denken.. SORRY daarvoor en dat meen ik!!!
Maar heb donkere mensen als vrienden, een van mijn liefste vriendinnetjes komt uit India, een ander goed vriendinnetje is moluks, en het mijn exvriendinnetje is ook moluks...
Op feesten ben ik al diverse keren bespuugd en belaagd door nazi's die mijn davidsster zagen om mijn nek en om die reden draag ik hem ook niet meer.. ik moet me godverdomme gaan schamen tegenwoordig omdat ik een jood ben.
Ik vind alleen dat er met twee maten word gemeten en dat is niet eerlijk... en wat nou goed of slecht is heb ik helemaal niet ter discussie gesteld!!!!!
Ik heb ook met een vlaggetje op mijn bomber gelopen omdat ik behalve joods ook een trotse nederlander ben maar toen ik steeds meer nazi's ermee zag heb ik m eraf gehaald omdat ik daar niet mee geassocieerd wil worden.
Sorry als ik je persoonlijk aan heb gevallen maar probeer ook een beetje begrip te hebben voor mijn situati
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik wil een twents ros op me mouw, discrimineer ik nu de rest van nl? :s
[img]http://www.shipmate.nl/nl/reg/twente.gif[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ach vind het wel een apartvolk, die wannebee nassies, heb ik te minsten nog wat te doen op een feest als ik me verveel 8)

Artiest Bruce P
Waarschuw beheerder
wat is in GODSNAAM een NAZIE?? Ik ken wel een naTie of een Nazi, maar ik ken geen NAZIE... leer eerst eens fatsoenlijk Nederlands, voordat je zo'n grote mond hebt! Wat is er mis met een vlaggetje?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
daan waar ben je??
ik ben wel benieuwd wat je te zeggen hebt op mijn reply hier een stukje boven want je zegt nl:

'het zijn stuk voor stuk meningen die gebaseerd zijn op poep, want wanneer heeft zij ook daadwerkelijk last gehad van RMS gedad, wanneer heeft een Grijze Wolf haar lastig gevallen en wanneer heeft elke willekeurige Turk haar iets aangedaan>??? Nooit!!!!! Dat weet ik zeker.'

en dat is dus niet waar.... Oke, van de RMS heb ik niet echt last gehad, wel van de jongens met de jasjes aan die meenden me te kunnen nafluiten en roepen op een manier die niet echt vleiend was
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
nou mijn vlag heb nix met nazisme te maken gelukkig!! Hoewel veel sukkels hier anders denken
Waarschuw beheerder
donateur
whehe, dutch rave,
de 1e foto die van mij was gemaakt op een feest was door hun. op digital overdoses.

volgens mij bestaan ze neit meer.

Waarschuw beheerder
ben diverse keren door marokkanen op straat bedreigd omdat ik een jood ben en dus palestijnen vermoord zoals zij zeggen...

Hoe weten ze dat je Joods bent? Gehoord via via? Want het is niet aan je te zien. :)

O, wacht. Ik zie dat je een ster droeg, maar dat doe je nu niet meer omdat je zo veel werd bedreigd.

Erg hoor. :( Dat doen ze niet als je een kruisje om je nek hebt!

Lijkt me vreselijk, als mensen je het gevoel proberen te geven dat je je moet schamen voor je afkomst.

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
Klopt ze bestaan niet meer
Waarschuw beheerder
donateur
Nu zie je het niet meer want ik ben blond, maar als je weet waar je op moet letten dan zie je het wel.. aan mijn neus en haren en ogen
inderdaad zagen ze het aan mijn sterretje ja.,.
Ik had tegenover ze gezeten in de trein, ze vroegen me eerst nog of ik voor ajax was en toen vertelde ik in mijn onschuld dat ik een jood was..
en toen later toen we de trein uit kwamen begonnen ze te schelden en te schreeuwen tegen me
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Pfff inderdaad gigantische onzin!!! Ik heb een kruisje om mijn nek en aan mijn oorbel (niet in verband met het christendom, maar voor mij staat het voor geloof..Het geloof in mezelf zeg maar) en ik moet er niet aan denken dat ik daardoor zo behandeld wordt! Hoe ziek sommige mensen zijn..
Waarschuw beheerder
Allemaal praatjes hier....

Waarschuw beheerder
Jezus he.... :S

Hoe bedoel je zelfde lul verhaal voor de 100ste keer???? :/

Hou er nou toch es mee op met dat slappe gelul over racisme.

velen die het woord in de mond nemen hebben werkelijk geen flauw idee waar ze over lullen.

Vooral die genen die over nazi's beginnen te praten...

Waarschuw beheerder
donateur
2 fairytale...>> kutzooi! ik ken het mijn vriendje is israelisch...

maar waar ik met hem ook vaak over discuseer als hij alle palestijnen over een kam scheerd
(zeg je dat zo? snap je wat ik bedoel?)
dan zeg ik ook tegen hem: hee luister dat kun je niet maken!! (vind ikke)
dit is mijn standpunt: je hebt goede marokanen, slechte marokanen, goede nederlanders, slechte nederlanders, goede israeli's en slechte israeli's, goede antilianen en slechte antilianan..en zow kan je heeel lang door gaan...
je kunt 1 groep mensen niet in een hokje plaatsten..en dat vind ik! en als iemand er wat over wil zeggen of vind dat ik daar geen gelijk in heb...mij best! ik blijf hier bij....

niks mis met vaderlandsliefde!

nederland is druk...die criminele mogen ze van mij allemaal verbannen (chinees, marokaan, antiliaan of nederlander!!)

mensen zijn net herfstbladeren
allemaal verschillend van kleur
maar allemaal van dezelfde boom..
(heeft wacky-witch een keer ergens geschreven:P)

en zoals ik al een keer heb geschreven volgens mij kan je dit topic oneindig maken maar eens zal toch niet iedereen het worden!.....

pffff wat een verhaal ;)

doe ik ook is even een serieuse duit in het topic zakkie :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Daar heb je helemaal gelijk in inderdaad...
Dat is ook wel zo.. ik heb ook gezegt dat ik het vervelend vind dat ik zo denk maar nu is het gewoon even niet anders, ik probeer het wel tegen te gaan maar als ik dan over straat loop en er word naar me gekeken zoek ik er wel meestal wat achter... :-S

Over de palestijnen.. Ik kijk daar niet naar als Jood.. die mensen daar zijn zo totaal anders dan ik en heb er ook niet veel mee.. Als we over het israel vraagstuk beginnen kunnen we nog wel uuuuuren door gaan dus dat doen we maar niet hier he.. Ze hebben gewoon allebei een punt alleen de manier waarop er mee omgegaan word is niet echt goed. Als neig ik meer naar de palestijnse kant als je puur naar de kern van het verhaal kijkt.. maar dat is een andere discussie

Waarschuw beheerder
donateur
je weet ik bedoel het ook helemaal niet rot of wat dan ook!! en weet je stiekem merk ik af en toe ook wel is dat ik een vooroordeel over iemand heb...of et nou gaat om kleur, kleding enzovoort...dat zal ook wel altijd zo zijn..maar ik probeer echt niemand in een hokje te plaatsetn ..omdat ik dan denk...hoe vind ik het asl ik in dat hokje word gezet...maar goed, ben ook geen heilige!
en ja die heel situatie in israel en met de palestijnen...:S wat kan ik daarvan zeggen...

Waarschuw beheerder
ben weer terug!!! Denk niet dat ik ineens m'n neus druk ofzo, hoor...dit soort discussies ga ik niet uit de weg. Ik had wel weer een heel verhaal kunnen schrijven (de kenners weten dat ik al meerdere malen duidelijk mijn mening heb gegeven over dit onderwerp ;-) ), maar bianci heeft het al deels voor mij gedaan, zie ik!!!

Fairtytale, ik val jou niet persoonlijk aan net als ik mij ook door niemand persoonlijk aangevallen voel; dit onderwerp ligt gewoon héél gevoelig in Nederland en ik vind het alleen maar goed dat er over gepraat wordt. MAAR wat ik dus wil zeggen is dat je niet IEDEREEN over één kam kan scheren. Ik ben een jongen van de straat, heb in heel verschillende culturen, groepen en klassen rondgeleeft om wel een gegronde conclusie te trekken over mensen. Mensen hebben de neiging om samen te 'flocken' en dat is enerzijds natuurlijk leuk en gezellig maar schept dus ook duidelijke grenzen en steeds hogere drempels om de 'andere groep' nog écht te kunnen leren kennen. Ik zie om mij heen dat er veel jongeren samen groepen gaan vormen met steeds extremere ideeën die naar mijn mening te vergelijken zijn met alle extreme groepen 'volwassenen' die we elkaar elke avond op TV wel weer zien afslachten om de domste redenen. Om de jeugd in Nederland, de toekomst van dit land, niet dezelfde fout te laten maken als de 'volwassenen' wel maken wil ik gewoon waarschuwen voor het maken van onderscheid. Dat onderscheid is namelijk gebaseerd op POEP, helemaal niets!!!! Want uiteindelijk willen we allemaal gewoon een gezond en lekker leven leiden, blank of donker en verschillen we allemaal een stuk minder dan we misschien denken.

Ik wil niemand afvallen, val niemand aan, zal ook niemand uitschelden en heb ook niet de intentie ook maar iemand te willen veranderen. Ik heb maar één boodschap en dat is om objectief, vredelievend en probleemoplossend te denken in plaats van jezelf gek te maken door wat JOUW omgeving je influistert.... ;-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
jij brengt nog net even beter wat ik denk!! haha thanx! :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:-)
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt ook wel gelijk, ik heb ook elke keer in mijn posts gezegt dat ik het eigenlijk helemaal niet leuk vind dat ik zo denk.. maar ik heb gewoon te vaak een probleem gehad met 'dat soort mensen' en ik vind het dan gewoon heel moeilijk om daar objectief naar te blijven kijken, ik heb uitgelgd wat er is gebeurt...
Mijn ideeen komen niet uit mijn omgeving, zo volwassen en een opzichzelf staand persoon ben ik al wel geworden de laatste tijd..
kijk, als iemand mij normaal benaderd en normaal met me omgaat raak ik mijn reserves ook wel kwijt maar ik durf niet meer onbevangen ergens in te gaan zal maar zeggen.. Ik weet ook niet precies hoe ik t uit moet leggen.. Op mijn werk zit tegenover me een marokkaans meisje (schatje, echt waar!) en de turkse mensen daar zijn ook vreselijk aardig.. Ik heb het over de mensen op de straat die zich een bepaalde houding aanmeten waar ik gewoon moeite mee heb, en dat geld ook voor NLjongens want die kunen er ook wat van.,..
beetje stom voorbeeld.. Stel, je zit op paardrijden, en je bent er al een paar keer gemeen afgevallen omdat hij bokte en je dus eraf gooide, dan stap je ook niet echt makkelijk op een paard en moet je daar even aan wennen en over je angst heenstappen.. zo zou je mij ook kunnen zien toch?? snap je t nu een beetje?

Waarschuw beheerder
donateur
:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
veel geschreven zeker maarhet is geen geblaat.. We hebben toch al heel veel posts zonder dat er gescholden word en kinderachtig met modder gegooid dus!
Werkzaam bij HouseNation
Artiest Yoda
Waarschuw beheerder
Dit is net zo'n kansloze topic als die die (wannabe) nazi's altijd maken.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb veel respect voor alle meningen hier op dit forum, want dit is nl. onze vrijheid, het mogen uiten van onze mening.
Maar ondanks het feit dat velen hier een duidelijk en zeker onderbouwde visie hebben op de Nederlandse maatschappij en op culturen, voel ik hier een soort neurotische dwang om steeds maar weer mensen te dwingen tot een soort politiek correct corset.

Hoewel de hele sociologie, politicologie en andere wetenschappen die zich met de maatschappelijke ontwikkelingen bezighouden inmiddels weer aan het politieke correcte denken (de utopische visie van de Verlichting) ontkomen zijn, gaat men hier weer opnieuw in de aanval om de dwaasheid van een AFgedwongen multiculturele maatschappij te propageren. Een dwaasheid een elke dag weer dankzij de berichten in de media bewezen wordt.

En hoewel vele reacties hier steeds weer netjes en correct onderbouwd zijn, zoals bijv. die van Fairytale (om er eens een te noemen), is de dwangneurose zo groot dat alle kritische visies hier als fout neergezet worden en alsof diegenen met een kritische visie niet in het leven gestaan zouden hebben. Tevens worden diegenen met een kritische visie verweten dat zij iedereen over 1 kam scheren.

Het lijkt mij eerder dat het tegendeel waar is: zij met de dwangneurose scheren hier iedereen met een kritische visie over 1 kam, zij met een kritische visie worden hier nl. om de haverklap als fout en wannebe... neergezet.
Tevens getuigt het van een soort van grootheidswaanzin, alleen zij hebben nl. IN het leven gestaan, TUSSEN alle culturen, alle levenservaringen van de critici ten spijt.

Ik ben geen N...., ik ben geen racist, maar ik heb wel een zeer kritische visie en dat is mijn democratisch recht en ik wens niet op een vrij podium ten prooi te vallen aan de idiote dwangneurose van enkelen om mij in een soort keurslijf te dwingen om maar bepaalde zaken fantastisch te vinden. Het leven (en 8 jaar Paarse politiek) heeft nl. al bewezen dat dat de
oplossing niet biedt voor alle maatschappelijke problematiek.

Correcties op beledigende en stuitende opmerkingen zijn prima, maar het beperken van het uiten van ieders visie is dictatoriaal.
En dat is precies datgene wat zij de anderen verwijten.

Waarschuw beheerder
donateur
het is toch gvd niet te geloven....is er zo'n topic hier....zeg ik duidelijk dat mijn vlag nix met nazisme te maken heb, maar alleen met HARDCORE, een muziekstroming die ook onder veel PF'ers populair is.....dat weet ook iedereen...maar wat gebeurt....hij wordt weggehaald!!! En ik wil nou eigenlijk wel even weten wie die keuze gemaakt heb
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
Het is wel heel frappant dat op de zelfde dag dat er een nieuw banbeleid hier op Partyflock wordt geintroduceerd er een dergelijk topic geopend wordt door een wildvreemd iemand wiens profiel niet eens volledig is.

Dit riekt naar een achterbakse provocatie om mensen uit de tent te lokken.

Waarschuw beheerder
disenso, mooi verwoord maar je snapt niet helemaal waar de Topic-starter op doelde nl. profielpic's (die de laatste tijd gelukkig een stuk minder triest zijn geworden).

Jij betrekt de politiek erin, ik weiger dat.
Waarschuw beheerder
donateur
Beste Danielito,

Kijk naar de eerste berichten en bekijk je eigen opmerkingen nog eens, dat zil vol met maatschappelijke kritiek en de maatschappij is nou eenmaal niet los van de politiek te maken.
Bovendien wat is dan nog het probleem, als die vlaggetjes en andere zaken in profielpics niets met politiek te maken hebben.

Schiet mij maar lek hoor, wat is dan in godensnaam de zin van dit topic. Dus toch waarschijnlijk mijn laatste opmerking: een provocatie om mensen uit de tent te lokken in de val van het banbeleid. Heel subtiel !!

Waarschuw beheerder
de zin van dit Topic is te beschrijven dat er bepaalde mensen zijn die onder het mom van 'trots op je vaderland zijn' maar allerlei onzinnigheden denken te kunnen en mogen spuien die helemaal niets met vrijheid van meningsuiting te maken hebben, maar puur fascisme en racisme zijn.

met andere woorden, we lullen een beetje langs elkaar heen! ;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Dat is dan waarschijnlijk wederzijds langs elkaar heen lullen, want ik voel nl. dat het niet alleen om bepaalde mensen gaat, maar over naar mijn gevoel alle personen die hier ofwel maatschappelijk kritisch denken ofwel zeggen nationalist te zijn (o.a. Fairytale).

En dan kom ik toch weer terug op mijn eerdere opmerking: heeft fascisme en racisme dan niets met politiek te maken ?
Bovendien als je de woorden fascisme en racisme gebruikt zul je toch echt wel behoorlijk politiek ideologisch onderlegd moeten zijn, om iemand met de juiste noten aan te pakken. Anders sla je de plank volledig mis en doe je exact dat wat je opponent ook doet en ben je geen haar beter. !!!

Waarschuw beheerder
Tja, ik vind politiek en fascisme/racisme weinig met elkaar te maken hebben, in ieder geval op partyflock omdat er hier niemand is die verstand van politiek heeft.

Racisme en Facisme is een gevoelskwestie en de politiek dient er alleen voor om het tegen te gaan. Politiek wordt misbruikt om die racistische/ facistische gevoelens breeduit te kunnen spuien maar uiteindelijk gaat het om normaal rationeel denken, meer niet.
Waarschuw beheerder
donateur
Tja, ik vind politiek en fascisme/racisme weinig met elkaar te maken hebben

Ik pretendeer niet dat ik alles van politiek, ideologie en politieke filosofie weet, maar met mijn eigen bijdragen in de loop der jaren aan wetenschappelijke tijdschriften en deelnames aan politicologenseminars weet ik 1 ding wel heel zeker: politiek en fascisme/racisme hebben wel degelijk met elkaar te maken.

Racisme en fascisme afdoen als een gevoelskwestie maakt het juist tot een politiek correctwapen tegen diegenen die door hun levenservaringen en angst zich willen uiten.
Trouwens gevoelskwestie en rationeel denken zijn elkaars opponenten in deze.

Waarschuw beheerder
waarvan akte.

Disenso, mag ik je vragen om nu je pure EIGEN mening te geven over racisme en facisme in Nederland?? ( ga ik ff een peukie roken :-) )
Waarschuw beheerder
donateur
Neem je tijd, Danielito. Draai 'm niet te groot he. :D

Mijn eigen mening ? Ik weet niet of iemand daar op zit te wachten. je krijgt van mij namelijk eerst een duidelijk beeld van wat racisme betekent om vervolgens aan de lijnen daarvan een oordeel te vellen.
Het zelfde geldt voor fascisme, bovendien is daar de bijkomstigheid dat dat een tijds- en historiegebonden factor kent en daarmee dus weinig aan te vangen is voor deze tijd.

Ook al schrijf ik niet zo gek veel meer voor tijdschriften of spreek ik niet zo veel meer voor seminars, ik krijg nog steeds talloze rapporten, onderzoeken en wetenschappelijke papers. Dus ik lees ze wel en besef dus nog steeds bijzonder goed dat het gebruik van dergelijke termen, vooral in de hoeveelheid onderwerpen als op dit forum, bijzonder veel voorzichtigheid en behendigheid vraagt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Precies!!! Dat wat jij zegt met onderstaande zin, probeer ik al geruime tijd, in mijn misschien soms wat warrige woorden, tot uitdrukking te brengen:

vooral in de hoeveelheid onderwerpen als op dit forum, bijzonder veel voorzichtigheid en behendigheid vraagt.

;-)
Waarschuw beheerder
Er zijn veel mensen die niet lezen waarover ik lul.
Ik heb het dus over die kansloze gasten die hun vlag als een soort tag gebruiken om duidelijk te maken dat ze een mening hebben. Is verders oke hoor maar kom dan meteen met een hakken kruis of zo en ga je niet achter de vlag verschuilen. En shockerik bijv. duidelijk bewijs van niet verkeerd gebruik van de vlag.

Maar even om het kort samen te vaten. In haat zit geen moraal in liefde blijkt van wel. Heb je liefde voor je vaderland dan is dat een ander verhaal maar zelfs dan ben je niet rechts aangelecht want uit liefde kan nooit haat ontstaan.

Als je dat niet begrijpen kan haal dan die vlag van je jack laat je haar weer groeien en stop met die onzin. Je kan pas iets bereiken in de wereld als je passie hebt voor iets en als je kunt laten zien dat je er dingen goed mee doet. Kijk naar Pim geen haat was wel kordaat. Zijn mening was niet op haat gebaseerd. En daar heb ik het over als je een mening hebt is dat nooit verkeerd. Alleen als deze op haat gebaseerd is dan is het namelijk geen mening maar een gevoel. En een gevoel komt en gaat dus daar kan je geen strijd mee aangaan.
Waarschuw beheerder
donateur
2Izikeal:

Ik weet niet of ik me aangesproken moet voelen, maar ik heb wel degelijk je stukje goed gelezen. Maar als je met je laatste stukje was begonnen, had je toch wat andere reacties gekregen als je nu hebt gehad. En waarschijnlijk niet eens van diegenen waar voor het bedoeld was.
Dus misschien de volgende keer eerst je eigen stukje goed lezen en zelf ook niet alleen je gevoel laten spreken.
Waarschuw beheerder
2 disenso:

Je hebt helemaal gelijk daarom ook mijn tweede stukie ff voor de duidelijkheid.
Waarschuw beheerder
donateur
Okay (y) toppie.

Zit mijn taak er ook op, kan ik weer ff rustig de Goden aanbidden. :D

Waarschuw beheerder
Ja, scheelt mij ook weer, ik heb namelijk al vaak zat mijn mening gegeven welk slechts door weinigen werd gewaardeerd en had me dus eigenlijk voorgenomen me niet meer in dit soort discussies te mengen. Ik kan het echter toch niet laten!! :devil:

Het heeft te maken met volwassen worden en ik denk dat Izikeal op de goede weg is. disenso is gewoon een ouwe geit ;P

Waarschuw beheerder
ik weet trouwens niet of jullie toevallig een beetje Youp van 't Hek kunnen waarderen maar als TIP wil ik jullie graag aanraden om de CD van de Oudejaarsconference 2003 door Youp van 't Hek eens goed te luisteren. Youp beschrijft daarin op humoristische maar tegelijkertijd ook heel realistische wijze hoe het er in Nederland aan toe gaat t.o.v. "het Nederlander zijn". ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Oudejaarsconference 2003, ik mag dan wel een ouwe geit zijn maar heb ik iets gemist of hebben die feesten een gat in me pannetje geslagen: Oudejaar 2003 moet toch nog komen ? :D

Waarschuw beheerder
2002 :frusty:

Waarschuw beheerder
Paaaaaaaaa!!!!

Sjek effe je Pb'tje!!!

(K)
Waarschuw beheerder
donateur
Heb ik gedaan lieverd,
Je hebt al een berichtje terug.
Ga 's ff opletten daar in de klas.

(k)

PS. At je nou thuis of niet ?

Waarschuw beheerder
In NL wordt al gauw iets als nazisme beschouwd, dat vind ik erg vreemd eigenlijk.

Vooral dat nl vlaggetjes verhaal heb ik nooit gesnapt, maar goed!!!

Waarschuw beheerder
[img]http://www.maaslander.nl/images/ml/MLHVKaasmeisjes.jpg[/img]
[img]http://www.maaslander.nl/images/ml/watisnieuw/commercial.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Nederland is echt niet van oorsprong altijd al een multiculturele samenleving geweest hoor! Geen een samenleving volgens mij.

Waarschuw beheerder
het Romeinse Rijk was een aardig multiculturele aangelegenheid......­.. ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
oja daar had mn tante uit marokko het laatst nog over, die knikkerde vroeger met Caesar :)

Waarschuw beheerder
donateur
De Amerikaanse:)
Waarschuw beheerder
donateur
heb je gelijk in
ja ik bedoel van oorsprong, vanaf het moment dat het Amerika ging heten was het idd multiculti
Waarschuw beheerder
donateur
het Romeinse Rijk was een aardig multiculturele aangelegenheid......

Hallo, hier was ik weer.

Danielito, het Romeinse Rijk was zeker niet multicultureel. In de gebieden die veroverd werden, werden de plaatselijke, danwel oorspronkelijke gebruiken vervangen, later zelfs de volksgeloven (Keltische, Germaanse) vervangen beter uitgebannen en vervangen door het christelijke geloof. Diverse van oudsher heilige plekken in Europa zijn platgebrand ofwel afgebroken en werden de christelijke gebruiken ingevoerd.
Lijkt mij niet echt de intentie van het multicultureel zijn. :D

Dat in een later stadium barbaren en Germanen de poorten van Rome bewaakten, had ook niets met multicultuur te maken, maar meer met decadentie. Men voelde zich in Rome te goed om het eigen huis/fort te bewaken.

Waarschuw beheerder
Er woonden diverse volkeren onder het regime van de romeinen waarin hen inderdaad op zeer harde en bloedige wijze het vigerende geloof werd opgedrongen maar wél de opzet had om die volkeren naast elkaar te laten leven met uiteindelijke opzet het gezamenlijk strijden tegen de rest van de wereld. Om multicultureel te kunnen worden moeten opofferingen gedaan worden en daarbij is het respecteren van elkander een eerste voorwaarde.

het was trouwens meer als grapje bedoelt, hoor!! ;-)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
een rood wit blauwe flag heeft niks met naziisme te maken ik heb ook een vlag en dat komt omdat ik nationalist ben :TROTS OP EIGEN VOLK EN VADERLAND
Waarschuw beheerder
donateur
Nazi's zijn alles behalve zinloos. Zijn heel erg geschikt om je agressie op af te reageren.

En als je behoefte heb om iemand der uit te lullen zijn ze ook makkelijk.

Stupid NSB'rs zijn het. En als je ze dat verteld, staan ze gelijk met hun bek vol tanden. Fieze landverraders

Waarschuw beheerder
ghje, dat is een andere invalshoek en zeker waar!! ;P

Waarschuw beheerder
donateur
nu,Pogo,ga dan eerst even de jouw zo geliefde Nederlandse taal eens goed leren,en vertel dan ooit-nee nu hoeft het nog niet hoor-ooit eens wat er in jouw 17 jaar gebeurd is dat jou zo trots heeft gemaakt op je Nederland.

Dat het kapsel van jouw Koningin generatie na generatie zo goed blijft zitten,of misschien rij je al een jaar zonder brommercertificaat en ben je nog niet gepakt en daarom lid van de club:oom agent is je beste vriend:)

Of zou het misschien toch die Spakenburgse out-fit zijn:D
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb even alles weer zitten lezen sinds ik weg ben, en allereerst wil ik een compliment geven aan alle medeflockers in dit topic! het is volgens mij de eerste hierover waarin niet gereld word.. HULDE!!!

Ik begreep alleen even niet wat disenso bedoelde met mijn nationalist zijn.. Maar ik neem aan dat het niet bedoeld was dat het slecht is....
Ik probeer maatschappelijk kritisch te kijken al lukt t soms niet helemaal.. Ik heb er met Danielito nog even over gediscussieerd prive en we zijn er wel uit samen.. maar het is toch niet slecht een beetje nationalistisch te zijn? of wel.. Net zoals t niet erg is om een beetje van jezelf te houden... Dat dat even duidelijk is hoor... Want ben geen N of racist of wat dan ook hoor!!! echt niet....
Waarschuw beheerder
donateur
He Fairytale,

Je stelde zelf ergens dat je nationalist was, maar ik bedoelde dat op geen enkele wijze negatief omdat ik jou visie ook niet als negatief ervaarde.
Het is in mijn ogen zeker niet slecht om je als nationalist te uiten, zolang dat nationalisme niet als vijandig tegenover andere volkeren en culturen wordt gebruikt. Nationalisme als positieve gedachte en houding waarbij respect blijft bestaan voor alle andere volkeren en culturen lijkt mij absoluut niet verkeerd.

En ik geloof ook niet dat iemand hier het idee van jou heeft dat je N of racist zou zijn, absoluut niet. (y) Fairytale.
En...........blijf kritisch, staat je goed !! :D

Waarschuw beheerder
Wij nederlanders zijn altijd al een multiculturele sameleving geweest en dat zullen we ook blijven.

zijn het niet altijd geweest maar zullen het denk ik wel blijven

Waarschuw beheerder
We hebben weinig te klagen in dit land, wat er mis is, is sowieso heel betrekkelijk ;-)
Waarschuw beheerder
Ik vereer de nederlande vlag ook.. Maar gewoon omdat Nederland zo'n heeeeerlijk land is, en niet omdat ik nou toevallig alleen nederlanders aardig vind.
Verder is voor mij iedereen welkom, als diegene ons landje maar met respect behandeld..!
Waarschuw beheerder
donateur
Oke dan!!
gelukkig maar!!!
(K)

Waarschuw beheerder
cker als ze ons land maar respecteren

jammer genoeg doen velen dit niet:(

Waarschuw beheerder
(6) HET IS TOCH EEN MULTICULTURELE ZAMENLEVING DUS NAZIE'S MOETEN ER OOK ZIJN (6)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nazi's hebben geen cultuur.

Waarschuw beheerder
donateur
een verouderde,achterhaa­lde en vernietigde:)

Waarschuw beheerder
donateur
Wat ik me nou afvraag, waarom moet het zonodig een multicultureel land zijn? Als ik bijvoorbeeld de marokaanse cultuur zo graag memaak, dan ga ik daar wel wonen. Maar die cultuur boeit me niet, heb ik niets mee, en wil ik ook niet aan me opgedrongen krijgen. En niet alleen de marokaanse cultuur, de meeste niet westerse (geloofsgebonden) culturen vind ik verschrikkelijk. Van mij hoeft die multiculturele smeltkroes hier niet, of is dit niet politiek correct en had ik dit beter niet kunnen posten?

Waarschuw beheerder
Het gaat erom dat van oorsprong verschillende culturen samensmelten tot één cultuur waarin groeperingen wel bepaalde gebruiken mogen blijven uitoefenen maar grotendeels zich hebben te houden aan de regels, wetten, rechten en plichten van het dienstdoende land, in dit geval nederland dus.
Als je in een bepaalde cultuur in een land in Verwegistan bijvoorbeeld wél je vrouw mag afranselen en je komt in Nederland wonen, dan mag je dat dus niet meer doen!! (het komt echter wél voor en die vrouwen durven daar geen aangifte over te doen dus daar ligt nog werk.)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nazie zijn duidelijk zinloos....

is deze topic niet beetje zinloos? is al zovaak geweest :gaap:

Waarschuw beheerder
donateur
Maar waar loopt de grens? In geval van 2 culturen die zo met elkaar botsen als de vrije open cultuur zoals we die hier kennen, samen met de islamitische, waar alles wat met doet en denkt bijna aan de regels van hun godsdienst is gekoppelt, daarvan kun je toch niet verwachten dat dit mooi samensmelt tot één fijn vrolijk geheel?

Het probleem is in mijn ogen, dat wanneer er zulke botsingen zich voordoen (en dat ze er zijn kan niemand ontkennen) er meteen oplossingen ten voordele van de gast cultuur worden gezocht, want als je dat niet doet, dan ben je racistisch.

Terwijl ik zoiets heb, hey, een botsing, dit gaat niet samen, dus dan moet de gast zich maar aanpassen zodat het wel weer samen gaat.

Waarschuw beheerder
De N.S. hebben zeker wel een cultuur, Nederland is zeker niet altijd Multicultureel geweest, ik weet zeker dat ik 100% Germaans bloed heb, want wij hebben een Stamboom van de familie.
Waarschuw beheerder
donateur
Het gaat erom dat van oorsprong verschillende culturen samensmelten tot één cultuur waarin groeperingen wel bepaalde gebruiken mogen blijven uitoefenen maar grotendeels zich hebben te houden aan de regels, wetten, rechten en plichten van het dienstdoende land, in dit geval nederland dus.

Culturen kunnen niet samensmelten tot 1 cultuur, dan bestaat er namelijk geen cultuur meer. Cultuur wordt namelijk door een aantal factoren bepaald. Geen cultuur betekent ook geen identiteit meer en wat zijn mensen zonder identiteit.
En ik vindt het een bijzonder kwalijke zaak als jij durft te stellen dat mensen hun cultuur moeten opgeven, wie bepaald dat ?
Karakter, instelling en levensloop worden bepaald door cultuur, welke weer onder invloed is van de geboortegrond.
Het is in mijn ogen de rijkdom van deze wereld dat we een veelvoud van culturen kennen en wie heeft het recht culturen om te brengen.

Dit topic krijgt ineens een hele vreemde wending.
Doet mij denken aan iemand aan het begin van deze eeuw die ook zijn cultuur wilde opdringen aan de rest van Europa.

Waarschuw beheerder
En dan al die wijze gasten die zeggen dat ze Nazi's wel ff pakken (dan heb ik wat te doen als ik me verveel)!!! Julie pakken hooguit een keer een jochie dat mee wil lopen en toch niks voorstelt binnen de N.S. Nederland, zoals de meesten op PartyFlock. Maar ik heb geen van julie hier ooit tegenover de Harde kern zien staan.
Waarschuw beheerder
Doet mij denken aan iemand aan het begin van deze eeuw die ook zijn cultuur wilde opdringen aan de rest van Europa.

we zitten in het 3e jaar van deze eeuw, je bedoelt neem k aan vorige eeuw... ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt helemaal gelijk, begin twintigste eeuw dus.

Waarschuw beheerder
donateur
Ook weleens gedacht aan het feit dat we ook van elkaar kunnen leren...jullie hebben het vaak alleen over de negatieve dingen.

Hoe denk je dat we aan de vesrschillende bouwstijlen komen,aan de chineese keuken,je pizza,de zwarte markt:)

Er worden al jarenlang kooklessen gegeven in uitheems koken.
Er worden al jarenlang volksdansen gehouden,en niet alleen de klompendans.
We proberen vaak het goede uit andere culturen over te nemen,alleen er is geen tolerantie meer.

En de samenleving is heel anders geworden.

Er was een tijd dat alle huisvrouwen een hoofddoekje droegen,want naar de kapper was een uitgave en dat haar moest zolang mogelijk in model.
Beatrix nog weleens paard zien rijden op het strand...hoofddoekje­.

Nu ineens,God mag weten vanwaar is een hoofddoekje-een lapje stof-een hot-item.
Genoeg voor scheldpartijen en haat.

Vroeger en nu soms nog,worden de meisjes die op de fiets met een hele club,naar hun gereformeerde school gaan,direct uitgelachen en uitgefloten,vanwege hun rokken.

Cultuur zus,cultuur zo,het gaat allemaal een beetje ver, we respecteren en tolereren niets meer van elkaar.

Het zou zo goed kunnen zijn,maar niemand wil meer wat met die buitenlanders te maken hebben...
Want hen word ook de schuld gegeven daarvan,het is te vol,te druk,en dat is door hen....

Boeit het jou nu echt of er een kerk,een moskee,een museum of een restaurant of een theehuis geopend word?

Hindert dat jou nu echt??
Waarschuw beheerder
donateur
2GabberMamma:

Ik weet niet of het op mijn reactie slaat, maar volgens mij als ik het over de rijkdom van culturen heb, lijkt me dat aardig veel respect voor de culturen.
In mijn ogen kun je trots zijn op je eigen afkomst en cultuur, zonder daarbij haat uit te dragen richting andere culturen. Want waarom mag jij wel trots zijn op je afkomst en een ander niet ?

Of moeten we allemaal gelijk worden en hetzelfde ?
Zou wel makkelijk voor de politiek zijn: 1 president voor de hele wereld. Tja, komt het volgende probleem: stel dat dat Bush of zo wordt.
Nou, voor mij niet dus !

Ik zei al dat dit topic een hele vreemde wending gaat krijgen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zeg niet, en zal nooit zeggen dat iemand gedwongen zijn cultuur moet opgeven. Ik zeg wel, dat wanneer iemand met een andere cultuur zich hier wil vestigen maar daarbij in botsing komt met onze cultuur, dat HIJ dan diegene is die zijn cultuur zal moeten aanpassen, en niet wij.

Waarom moeten wij zo open staan? zij staan dat zelf ook niet bepaald. Als je in een islamitisch land een christelijke kerk zou bouwen vraag ik me af hoe lang die blijft staan, als je het al zover overleefd dat je hem af kunt bouwen.

En gabbermamma, je hebt zeker gelijk als je zegt dat we niets meer respecteren en tolereren van elkaar. Maar dat is wel van twee kanten. Zij respecteren ons geloof, onze cultuur, onze waarde en normen en gebruiken ook niet. Waarom zouden wij die van hen dan moeten accepteren in ons eigen land?
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zeg niet, en zal nooit zeggen dat iemand gedwongen zijn cultuur moet opgeven. Ik zeg wel, dat wanneer iemand met een andere cultuur zich hier wil vestigen maar daarbij in botsing komt met onze cultuur, dat HIJ dan diegene is die zijn cultuur zal moeten aanpassen, en niet wij.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar het gaat om aanpassing van gedrag en de daarbij behorende normen en waarden, niet zozeer om aanpassing van cultuur. Iemand kan rustig in eigen omgeving of gebouwen zijn eigen cultuur blijven naleven of uitoefenen zolang zijn gedrag niet indruist tegen alle wetten en normen van het betreffende land.

Waarschuw beheerder
donateur
2 Disenso,nee niet tegen jou..:)
Appus,ja tegen jou wel:)

Als eerste heb je gelijk,in hoeverre dat mogelijk is,ja,daar moeten wij/zij naar streven.

Twee: klink lullig maar is niet aan de orde:)
Blijft gissen.
Weet wel dat er enorme landverhuizers zijn geweest begin jaren 50,maar die gingen allemaal naar Canada,Amerika,New Zeeland:)

Als derde,ik denk dat de ouderen dat wel gedaan hebben,Molukkers,Ind­onesiers,Turken,Suri­namers.

De generatie die toen binnen stapten waren de Somaliers,die vreselijk hun best doen,en dan de Marokanen,die ook niet slecht gingen en als laatste de Antilianen,die eigenlijk zich het meest afzet.

De jongeren onder de Marokanen en de Antilianen en de Joegaslaven,voelen zich bedreigd en zetten zich af.Dat zijn degene waar wij het nu moeilijk mee hebben en de meeste van hun ouders ook:)

Maar er is naar mijn weten nog nooit een moslim geweest die protesteerde of iemand uitfloot als hij de kerk uitkwam.
Er zijn er maar weinig die hun kinderen van school afhaalden,omdat onze meisjes en jongens met petjes en mini-rokjes lopen.
De meeste gaan ook gewoon naar school/werk en winkel,en wachten op hun beurt.

Ze begrijpen alleen nog geen van alle dat wij een cultuur hebben:het is etenstijd,de visite moet naar huis:)

En werken zal het nooit,als de jeugd tegenover elkaar blijft staan:dit is mijn en dit is dijn.

Waarschuw beheerder
disenso, ik heb gewoon gelijk. Is het nou zo moeilijk om dat toe te geven???????

Waarschuw beheerder
donateur
Bij jou wel:devil:

Waarschuw beheerder
donateur
Als je in een bepaalde cultuur in een land in Verwegistan bijvoorbeeld wél je vrouw mag afranselen en je komt in Nederland wonen, dan mag je dat dus niet meer doen!! (het komt echter wél voor en die vrouwen durven daar geen aangifte over te doen dus daar ligt nog werk.)

Nou danny-boy :D

De blijf van mijn lijf huizen zitten al ongeveer 12 jaar vol met buitenlandse vrouwen.:)

Waarschuw beheerder
donateur
Iemand kan rustig in eigen omgeving of gebouwen zijn eigen cultuur blijven naleven of uitoefenen zolang zijn gedrag niet indruist tegen alle wetten en normen van het betreffende land.

Mee eens, alleen met de toevoeging, dat zij ook de waarde/normen/cultuur van ons kennen en respecteren. En niet binnen hun eigen omgeving en gebouwen elkaar gaan opjutten en afzetten tegen onze cultuur. Want dat is ook wat er gebeurt, en dat uit zich dan weer op straat.

Er zijn er maar weinig die hun kinderen van school afhaalden,omdat onze meisjes en jongens met petjes en mini-rokjes lopen.
De meeste gaan ook gewoon naar school/werk en winkel,en wachten op hun beurt

Maar zij moeten dus wel accepteren dat het hier normaal is als jongens een pet dragen en meisjes in mini rokjes of wat ze dan ook willen dragen, en deze damez dus niet voor hoer gaan uitmaken omdat het in hun ogen onzedelijke kleding is
Waarschuw beheerder
donateur
2Danielito;

Als jij gelijk wil hebben, mag je van mij voor de spiegel gaan staan en heel hard roepen dat je gelijk hebt. Dan heb je voor mij gelijk hoor.

Toch zul je van mij, als het nodig is, genoeg weerwoord blijven krijgen hoor. :D

Waarschuw beheerder
Hou eens op met dat kinderachtige 'zij wel' dus 'wij ook'gedoe. Op die manier kom je nooit ergens.

is goed, disenso!!! :-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maar disenso, ik heb nog steeds geen concrete mening van jou gekregen. Kort maar krachtig als het kan, want ik kan ff niet steeds al die lappen tekst doorspitten op m'n werk. ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
nee,want Hollandse jongens noemen die meisjes ook slet en hoer,zelfs hier op de site gaan we daar nog heerlijk bij elke foto over in discussie en dat eerste hoort dus bij een goed intergratie programma,waar twee partijen er zin an hebben,en daar ontbreekt `t an...an die zin dus:)

Waarschuw beheerder
donateur
Nou Danielito,je houd ze wel van de straat,scheelt weer enige zinloze geweldsdelicten:)

Dus hou ze aan de praat en dan komen we ergens :D:D
Waarschuw beheerder
donateur
2Danielito:
Een goed verstaander (in dit geval lezer) heeft slechts een half woord nodig. Ik dacht in mijn bijdrage in dit topic toch wel aardig wat verwoord te hebben.
Nog meer droge kost zitten ze hier toch niet op te wachten.

Waarschuw beheerder
donateur
Maar hoeveel van die gasten die hier op het forum zulke grote praatjes verkopen, lopen ook daadwerkelijk op straat die meisjes voor hoer uit te maken? Ik moet de eerste nog tegenkomen.

Waarschuw beheerder
donateur
Nou buiten Party-flock,hoor ik het iedere week wel en paar keer langs een schoolplein of in een winkelcentrum.

En van de bijna 10.000 leden van party-flock kan ik er persoonlijk 10 en daar zijn er drie van die het toch weleens gebruiken.

Waaronder mijn dochters:D:D

Waarschuw beheerder
donateur
Ik gebruik het ook wel eens, als geintje, of als je iemand op TV ziet en tegen je maten zegt, joh, wat een hoer.. Maar dat is wel wat anders dan dat je op straat een wildvreemde ziet lopen en die na roept dat ze een hoer is omdat haar kleding je niet aan staat.

Ik neem aan dat dit ook niet is wat jouw dochters doen?

Waarschuw beheerder
Beetje vaderlands liefde is toch niet verkeerd. Iemand mag best trots op zijn land zijn en las die een nederlandse vlag op zijn bomber wil hebben dan doen ze dat toch. Dat gezeik hier altijd in nederland is niet bepaald iets om trots op te zijn maar ja Ieder zijn ding
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
Laat ik hopen van niet,ze zullen het alleen niet schuwen,om na te kijken en iets te hard een oordeel vellen en mededelen...en passant.

Maar dat is groepjesgedrag he:)

In ieder geval hebben we al veel van bovenstaand uitgedund:D

Wat was de vraag ook alweer:Nazi zijn duidelijk zinloos...

JA.

Waarschuw beheerder
donateur
Beetje vaderlands liefde is toch niet verkeerd...

en daarna:

Dat gezeik hier altijd in nederland is niet bepaald iets om trots op te zijn maar ja Ieder zijn ding

Daarom voel ik geen Vaderlandsliefde:)

Waarschuw beheerder
Dat is ook precies wat ik bedoel vaderlandsliefde heeft een ider op zijn eigen manier. Ik ben ook niet trots op dat gezeik. Maar ben wel tevreden met NL. Heb het goed hier. Alleen iedereen wil maar meer meer meer. zonder er zelf iets voor over te hebben. maar ja dat is niet alleen in NL

Waarschuw beheerder
donateur
:flower:

Waarschuw beheerder
Ghje, wel leuk dat Dancemaniacnl met één enkel zinnetje veel kan verklaren. (y)

Dat is ook precies wat ik bedoel vaderlandsliefde heeft een ider op zijn eigen manier. Ik ben ook niet trots op dat gezeik. Maar ben wel tevreden met NL. Heb het goed hier. Alleen iedereen wil maar meer meer meer. zonder er zelf iets voor over te hebben. maar ja dat is niet alleen in NL

Ik hou het hierbij, ga afsluiten en de bus halen!!! Greetz tot all!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Doeg,fijne avond:)
Waarschuw beheerder
donateur
ShockErik 5 februari 2003 07:42
het is toch gvd niet te geloven....is er zo'n topic hier....zeg ik duidelijk dat mijn vlag nix met nazisme te maken heb, maar alleen met HARDCORE, een muziekstroming die ook onder veel PF'ers populair is.....dat weet ook iedereen...maar wat gebeurt....hij wordt weggehaald!!! En ik wil nou eigenlijk wel even weten wie die keuze gemaakt heb

hahaha, weet je wat het mooiste is het 1ste half jaar dat ik hier op pf zat.....had ik die vlag als profielpic...en was het gewoon legaal......
maar goed omdat er hier......[tsja hoe zal ik ze noemen] wereldverbeteraars zitten ofsow, moet hij in ene worden weggehaald...

best wel zielug.......
maar goed nu komen er natuurlijk weer feiten van die opperators ofsow..."bla bla bla ergens moet je de grens trekken"

maar de grens hier trekt mij iets te veel naar links.....

maaar goed jullie zijn de opperators,....dus kan d'r weinig aan doen.....:S

Waarschuw beheerder
donateur
Tja, wel grappig eigenlijk.. aan de ene kant wordt gezegt, niet alles over één kam scheren..alles per geval bekijken. Maar als het dan hier weer op aan komt, dan is het presies tegenovergesteld. Terwijl je in geval van die vlaggen toch wel makkelijk en duidelijk per geval kunt zien met wat voor intentie die erop staat (en een Dutch Rave logo is nou toch niet echt iets fouts dacht ik?)
Waarschuw beheerder
donateur
The Real Bitch!!
maar goed omdat er hier......[tsja hoe zal ik ze noemen] wereldverbeteraars zitten ofsow, moet hij in ene worden weggehaald...
---------

Isa, je weet best dat je bullshit lult. Wereldverbeteraars??? Alleen omdat we alle nazi shit van PF af willen hebben?

Neej, dat doen we alleen omdat iedereen zich anders de hele dag aan iedereen irriteert en PF gewoon een ontzettend kut zooitje word.
Waarschuw beheerder
donateur
Sorry hoor Damien, maar te zien aan alle reacties lang niet iedereen.

Zou het bovendien niet beter zijn geweest om die persoonlijk aan te spreken op een normale wijze, als dergelijke dwangmaatregelen te nemen die eigenlijk veel te veel aandacht geven aan iets wat slechts een marginaal verschijnsel is.

Waarschuw beheerder
donateur
Wat dacht je wat we het laatste half jaar aan het doen geweest zijn%)
Wat denk je waarom we zo`n besluit ineens moeten nemen?
flockertje zieken???

Nee,leden die het voor anderen verzieken,telkens weer terugkomen,telkens weer wat anders verzinnen...en mijn God,sommige zijn heeel goed daarin:frusty:

Wij spraken en spreken mensen normaal aan per p.b over hun gedrag,reply`s of foto`s.

Ik zou graag zien dat we dan ook normaal behandeld/begrepen/s­erieus genomen werden.

Maar een ieder van ons is te vaak om op te noemen serieus bedreigd.
Scheldpartijen tot daar aan toe,maar we hebben het niet over alleen maar weldenkende mensen zoals jij:)

Waarschuw beheerder
Ik ben wél een wereldverbeteraar, hoor en kom daar gewoon voor uit. Liever een wereldverbeteraar dan een wereldverzieker!! ;-)

Waarschuw beheerder
Deze wereld valt niet meer te verbeteren. Er zijn nou eenmaal mensen die het leuk vinden om het voor de ander te verzieken. Er zijn gewoon teveel egoïsten op de wereld. en ach als je je er niet aan stoort heb je er ook geen last van

Waarschuw beheerder
donateur
Als het dan een weegschaal was,met aan de ene kant de egoisten en aan de andere kant de wereldverbeteraars,i­s het gewoon kijken wie de langste adem heeft en de meeste volgelingen krijgt:D

En wij gaan lekker winnen...ik heb al twee wereldverbeteraars op de wereld gezet:D
Waarschuw beheerder
donateur
Wat dacht je wat we het laatste half jaar aan het doen geweest zijn
Wat denk je waarom we zo`n besluit ineens moeten nemen?
flockertje zieken???

Nee,leden die het voor anderen verzieken,telkens weer terugkomen,telkens weer wat anders verzinnen...en mijn God,sommige zijn heeel goed daarin

Wij spraken en spreken mensen normaal aan per p.b over hun gedrag,reply`s of foto`s.

Ik zou graag zien dat we dan ook normaal behandeld/begrepen/s­erieus genomen werden.

Maar een ieder van ons is te vaak om op te noemen serieus bedreigd.
Scheldpartijen tot daar aan toe,maar we hebben het niet over alleen maar weldenkende mensen zoals jij

Dank je wel Gabber Mamma :bloos: !!!! :respect:

Vanaf deze zijde is dan ook makkelijk commentaar te geven op het beleid. Snap ook wel dat er veel meer achter zo'n site omgaat, als diegenen die ervoor zitten beseffen. Aan de andere kant is dat wel de logische consequentie van het opzetten van een dergelijke site. Vergelijkbare zaken kom je natuurlijk in alle lagen en facetten van de samenleving tegen en diegenen die initiatieven, en daarmee verantwoordelijkheid, nemen, moeten zich daartegen kunnen en durven wapenen.

Neemt niet weg dat ik waanzinnig veel respect heb voor alle mensen die hier bij PF betrokken zijn en hun kostbare vrije tijd daarvoor inzetten.

Maar laten we het hier nu niet gelijk weer over wereldverbeteraars hebben, want levert gelijk weer een hele nieuwe discussie op :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
de wereld verbeteren lukt toch niet meer, maar de buren wakker houden is wel het minste wat je kunt doen.....(sorry, slaat nergens op :S )
Waarschuw beheerder
donateur
Je moest eens weten hoeveel mensen voor mij wakker blijven, hoef ik niet eens wat voor te doen :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Agressie

Kijk, je moet dingen nooit opkroppen.
Da's het stomste wat je kunt doen he.
Kijk, je gevoel he, je gevoel heeft ruimte nodig.
Je gevoel moet je uiten want als je je gevoel niet uit he, dan blijft het hier zitten zo en op een slechte dag dan spat 't eruit en dan kunnen de gekste dingen gebeuren.
Dus nooit doen, nooit opkroppen.
Agressie bijvoorbeeld, NOOIT OPKROPPEN.
Ik heb zelf noue eh, vrij veel ehh AGRESSIE.
En dant komt bij mij altijd naar boven als dingen mij irriteren.
En dat kan van alles zijn he, 'n geluidje, 'n kleurtje, ouwe mensen, kinderen.

En vroeger jongen, ik kropte 't maar op.
Ik kropte alles maar op en ik werd godverdomme sacherijnig d'r van man.
En toen dacht ik Ho !
't Moet niet ten koste gaan van mij he.
En toen heb ik geleerd om die agressie om te zetten in DADEN.
Ooh, en dat bevalt mij zo goed he.

En ik moet zeggen, zeker in het begin, mijn omgeving reageerde vrij ehh, ja, paniekerig he.
Ja, die hadden allemaal zoiets van, dat kan je toch nie maken.
Kijk toch eens wat je doet.
Maar ja, da's angst he, da's angst.
En daar moe je nooit naar luisteren.
Angst is een slechte raadgever en ik voelde dat zij bang voor me zijn, maar ja, ik ben relaxed.
En dan denk ik, wat is belangrijker.

Maar door dat ik nu die overtollige spanning kwijt ben, ben ik over veel dingen ook veel helderder gaan denken.
En belangrijke dingen, wezenlijke, essentiele dingen.
AUTORITEITSVERHOUDIN­GEN.
Da's belangrijk.
Autoriteit van de baas over de knecht, van de man over de vrouw, maar ook autoriteitsverhoudin­gen tussen de verschillende rassen.

Kijk, het ene ras is bijvoorbeeld heel goed in leidinggeven, terwijl het andere ras weer veel beter is met hardlopen en ritmes.
En als iedereen zich daar gewoon aan houdt is er niks aan de hand.
Da's de natuur en je bent niet sterker dan de natuur.
En ik zeg heel eerlijk, ik houd me daaraan, ja, ik houd me daaraan.
Ik zal geen wc's gaan schoonmaken, dat gaat niet, dat zit niet in mijn roots.
Da's belangrijk, je roots.

Ja, ja, God, ja God nee.
Het is vreselijk belangrijk natuurlijk he, je roots ja, in het Nederlands zeggen we je wortels.
Je wortels, vreselijk belangrijk, waar je vandaan komt he.
Waar je je veilig voelt, waar je het gevoel hebt, hier zijn de mensen zoals ik.
Jouw plek voor jouw mensen, waar je dat heerlijke geborgen veilige warme gevoel.
En als ik hier vanavond zo eens om me heen kijk zo .
Misschien een paar uitzonderingen.
Maar dan denk ik mensen, wij horen bij mekaar, wij zijn EEN GROEP.
Da's ons land he, ons land ja.

BATAVIERENLAND.

En wij zijn trotse Batavieren.
En 't is ons land, want heel lang geleden zijn de Batavieren hier gekomen en toen zeiden ze :
"Ehh, dit is ehh van ons"
Dus ja.

En we moeten ons land terug veroveren, want ze komen van alle kanten.
En wat wij moeten doen, wij moeten ons als groep sterk maken en dan moeten we al die andere groepen, de vijand zeg maar, die moeten we bij mekaar drijven.
Mannen, vrouwen, kinderen, bij mekaar en dan ...., en dan....
KAPOT, KAPOT, KAPOT.

En dan wordt het weer gezellig.
En nu klinkt dit alsof dit allemaal lang gaat duren en dat dit veel organisatie vergt en veel tijd gaar kosten, maar dat is 't niet.

Niet als wij samen komen. Niet als wij de handen ineen slaan en schoon schip durven maken.
En ik weet dat 't kan, want als ik de kranten lees, dan lees ik daar over andere landen waar kleine groepjes tegen mekaar vechten en mekaar kapot maken voor hun ding.

Voor hun kleine, kleine, kleine, kleine ding en dan denk ik mensen : ALS DAT DAAR KAN ?

Waarschuw beheerder
Ik snap het niet helemaal. Je bent van mening dat Nederland vroeget gezelliger was dan nu. Nou, ik betwijfel of Nederland 50-100 jaar geleden gezelliger was hoor.

Sterk stukje literatuur! (Not)

Inge

Waarschuw beheerder
WAT VIND JE HIER VAN DAN?? Inge
Ja eh, het zit eh zo.

Ik had eh-vroeger heel veel vrienden, maar niet meer zo vanwege dat zij hadden gezegd dat de irri.. irritatie-grens bereikt was. Ja want vroeger toen ging 'k met me vrienden, gingen we altijd naar hetzelfde café enzo, maar nou ze zijn naar een ander café gegaan en nou willen ze mij niet zeggen waar.. waar dat eh is.

Nou maar dat vind ik helemaal niet erg. Nee, want nou heb ik veel meer tijd voor andere dingen te doen enzo.

Net als bijvoorbeeld laatst was ik naar de bioscoop geweest en daar had ik een hele mooie film gezien en die heette... dat was ehm... Schindlers List heette die. Ja maar die is mooi hoor! Dat was 'n hele mooie belangrijke film, want kijk de mensen praten altijd wel over de Joden enzo, terwijl eh nou die Duitsers dat waren ook geen lieverdjes hoor.

Maar eh, wat ik het mooiste vind om te doen altijd dat vind ik om in de bijbel te lezen. Dat vind ik zo mooi man! Dat is een heel mooi dik boek en dat is zo... eh ik zal even voor de mensen die niet p'cies weten waar de bijbel over gaat zal ik ongeveer effe eh uitleggen.

Dat was zo...

In het begin van de wereld toen was er nog helemaal niks. Alleen een soort van jeugdboerderij, met twee mensen: Mozes en Ali Babba. Maar die hadden van de giftige appel gegeten en toen waren ze in slaap gevallen. En toen was het keìhard gaan regenen en toen waren de dieren van de boerderij verdronken. Maar toen had Jezus dat water veranderd in rode wijn en toen was het de Rode Zee geworden. Die ging toen uit mekaar en de ene helft had de walvis opgezopen en de andere helft Johannes de Doper. Die Johannes de Doper werd toen zo dronken, die ging mensen nat gooien met water! Ja, en toen zeiden die mensen ook zo van: " Nou, schei nou maar eens uit... met dat nat gooien met water."

Toen was er zo'n vrouw van Delilah, die heeft zo z'n haren afgeknipt en toen was het een hanekam geworden en toen moest 'ie drie keer kraaien. Maar toen wilde 'ie nog steeds niet ophouden en toen hebben ze z'n hoofd zo aan z'n kruis gespijkerd.

Maar gelukkig kwamen er toen net op tijd drie wijven uit het oosten en die hadden broodkruimels gestrooid om de weg niet kwijt te raken, maar toen had Jezus die broodkruimels in vissen veranderd en toen had die tegen die vissen gezegd: "Sta op en loop." Ja, maar toen wisten die wijven niet meer waar ze vandaan kwamen. En toen hebben ze in een stal moeten slapen.

Maar nou was het ook zo van Maria, die was zwanger geworden. Maar niet van haar man, het was van de heilige bekoring was zij gevangen. Maar haar man Jozef, die dacht dat zij zwanger was van een Amerikaan, want die zong altijd zo van "Maria, Maria". En dat was van de musical Jesus Christ Superman.

Toen werd die baby geboren en die hebben ze toen in een mandje met pek en veren, zó in de sloot gekieperd. Ja en toen waren de koeien zo erg geschrokken, dat ze zeven jaar lang geen melk konden geven.

En toen dachten de Romeinen zo van, nou dan kunnen we wel het hele land gaan veroveren, maar dat was niet zo, want er was één klein dorpje wat dapper weerstand bleef bieden tegen de Romeinse overheersers. Want die hadden een toverdrank met duizend zure bommen en garnalen. Professor Barabas had dat gemaakt, maar die zat in de gevangenis en toen riepen ze met z'n allen: "Barabas vrij! Barabas vrij!" Maar dan moest er eerst iemand anders in de gevangenis. Toen was keizer Pilatus zo z'n handen aan het wassen, maar toen ging Jezus met z'n smerige poten over het water heen lopen! Toen werden ze zo boos en hebben ze hem in de gevangenis gezet ennuh... gekruisigd. Dat is allemaal hier in de Jordaan gebeurd.

Dat is niet om te lachen, want stel je voor dat ze jou aan een kruis zouden spijkeren. Zou je dan ook lachen? Stel je hangt daar en dan krijg 'ie jeuk, wat dan? Of dat ze je naast iemand hangen die alleen maar over voetbal kan praten? Of tussen twee Limburgers in? En er staat ook in de twaalf geboden van als dat als gij merkt dat de mensen spotten dan moet gij de mensen kastijden met een brandende braamstruik, ja. Ja maar dat is symbolisch dat weet ik ook heus wel. Mogen best andere houtsoorten zijn als dat beter uitkomt. Daarom zeg ik altijd zo: Jezus is een goeie vriend, 'tis dat je 'm beter kent Hij heeft veel voor ons gedaan, heeft ze eigen aan het kruis laten slaan. En daarom zeg ik altijd: Jezus, bedankt. Als we dat één keer met z'n allen zeggen dat vind ie hartstikke leuk. Tellen tot drie en dan gaan we het zeggen. Eén twee drie... (JEZUS BEDANKT) Dat zal die leuk vinden.

Waarschuw beheerder
donateur
hehe, Hans Teeuwen roeleert :) Al was dat geloof ik een ander topic :)

Waar haal je die teksten uit zijn stukken vandaan?

Waarschuw beheerder
Of tussen twee Limburgers in?

Thanks, ik ben het gewend moet ik zeggen en het valt te overleven. :)

Enne...wat is je bron?

Inge

Waarschuw beheerder
Oh, Hans Teeuwen. :kots:

Nu snap ik weer waarom ik die vent niet moet. :)

Inge

Waarschuw beheerder
irritatie-grens bereikt????????

Waarschuw beheerder
Neuh. :)

Daarvoor is het een veel te mooie dag vandaag.

Inge

Waarschuw beheerder
ja dat is ook weer waar

Waarschuw beheerder
Liever een wereldverbeteraar dan een wereldverzieker!

:kusje: