Partyflock

Forumonderwerp · 595732
3400x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik ben zwanger, ik weet niet wat ik moet doen. Ik weet het sinds een uurtje zeker. Het was absoluut niet de bedoeling, maar ja! Ik moet nu een keuze maken tussen twee dingen, of houden of abortus. Opzich ben ik tegen abortus, alleen voor me gevoel ben ik er nog lang niet klaar voor. Me vriend is opzich ook tegen abortus en wil het graag houden. Alleen het is allemaal zo dubbelzinnig! Ik weet het gewoon niet. Kent iemand van jullie dit???

(K)

Waarschuw beheerder
ik heb alle replys niet gelezen maar dat geeft niet

hier heb je mijn visie op het hele gebeuren:

je moet je goed realiseren dat het om 3 levens gaat
die van jou de vader en het ongeboren kindje (als je al over leven kan spreken)

als je besluit het kind te laten komen moet je je levensplannen verranderen (als je die al hebt dan)

sommige geplande dingen zou je niet meer waar kunnen maken of iig heel erg moeilijk.

als je het dus laat komen kan het een hoop verpesten als je een hoop geplant hebt.

wt je je ook moet afvragen is of je in staat bent het kind te geven wat noodzakelijk is.
is dit niet het geval dan verpest je je kinds leven.

abortus is eigenlijk een heel naar ID maar soms is het echt beter.

als je een advies wil: weeg alles goed af voordat je een beslissing maakt, bespreek het met je partner EN je ouders (die zijn ouder en wijzer zogezegt)

iig heel veel sterkte en succes

Waarschuw beheerder
Nou Summerqueen, aan het aantal foto's te zien wat jij hier op PF gooit, zou bij jou wel eens hetzelfde aan de hand kunnen zijn!

Inge

Waarschuw beheerder
ohhhhhhhhhhhhhh inge toch ;P
Waarschuw beheerder
ja tuurlijk hoor inge neem nou eens alle 2 een eigen pf!

Waarschuw beheerder
Doen we lekker niet! :)

Inge
Waarschuw beheerder
Ja ik weet helemaal wat je voelt ik heb het ook gehad nog niet zo lang geleden.......Ik zeg 1 ding het is al een leven vergeet dat niet......elke dag dat je langer wacht is een dag van je kinderleven......

Waarschuw beheerder
SummerQueen aka TechnoLove: dus als je nog niet zolang op Pf zit, mag je geen serieuze topics openen, want dan trek je aandacht? Waar slaat dat nou op? :S

Juist als je raad nodig hebt, kun je een forum heel goed gebruiken!
Waarschuw beheerder
Ik zelf was 17 jaar ik heb op die leeftijd bewust voor een kind gekozen.met 19 jaar kreeg ik de tweede.Ik weet dat het raar klinkt maar ik heb toen die keuze gemaakt omdat ik echt een kinderwens had en geen behoefte aan uitgaan enzo.Ik heb inmiddels 4 kinderen van 7,12,14 en 17 en ik ga weer sinds 2 jaar conseguent op stap.
Ik weet niet hoe het financiel bij jou zit maar ik had toen een vriend met een inkomen.Wij hadden ook woonruimte.Toenderti­jd kreeg ik ook nog voorang op een grotere woning.Ik ga nu weer op stap en ik werk weer helemaal.Ik heb nu ook nog de leeftijd om hogerop in mijn baan te komen.Als ik op oudere leeftijd kinderen had gekregen dan had ik waarschijnlijk een baan moeten onderbreken.
Ik denk dat jou keuze aan een aantal factoren ligt.
sterkte

Waarschuw beheerder
Nouw,als je net een paar uur weet dat je zwanger bent en dat op een forum gooit vind ik ook "wat vaag"
MAAR Zomerkoninginnetje reageert verder nie eens op t onderwerp en blert wat in space,hou je dan uit t topic,moet inge hier zeker wel gelijk in geven,waanttt Summerqueen,takes 1 to know 1;)
Waarschuw beheerder
Babs 9 januari 2003 13:08

ja, me vriend heeft het ook al keer meegemaakt (abortus), maar dat was een paar jaar geleden dus een stuk jonger, en ik moet zeggen dat hij het er nog steeds soms moeilijk mee heeft...

Goed bezig die vriend %-).

Maaruh.... dit is wel een kutsituatie. 23 is echt wel jong. Ben het zelf nu ook en kan het me niet voorstellen om nu al voor een kind te gaan zorgen.pfff
Je moet gewoon doen wat je het beste lijkt. Ook al is abortus wel erg sneu natuurlijk. Dus denk er goed over na. Ga je het redden met geld etc etc.

good luck!

GREETZ!!

Waarschuw beheerder
Klinkt misschien een beetje dom, maar als je echt advies over zoiets wil kun je dat niet beter ergens anders vragen dan op PF???

Waarschuw beheerder
Een hele moeilijke keuze meissie!!

Ik weet ook niet wat ik zou doen, je bent zelf 23 en ik weet niet hoe jouw leef situatie is maar als je een stabiele relatie heb en zoiets komt onverwachts zou ik ervoor kiezen om het te houden niets lijkt mij erger om jaren later te denken nu had mijn kleine 3 jaar geweest. Het blijft altijd in je gedachten no matter what!!
Ik zou er heel goed over nadenken en er goed over praten met je vriend. Als je beslist om het te houden of weg te laten halen wens ik je veel sterkte toe de komende tijd. Ik denk altijd maar zo elke kindje een geschenk en dat zou ik niet zomaar weg laten halen.

:knuffel:
Artiest SeNz
Waarschuw beheerder
2 ThApocalypse : ze vroeg om meningen/ervaringen.

Ten eerste Babs, gefeliciteerd, want er zijn zat vrouwen die om de een of andere reden niet zwanger kunnen raken. Ten tweede... mijn ervaring met abortus is dat er een soort van leegte ontstaat (in later stadium, het is onomkeerbaar, enne dit is niet een persoonlijke ervaring trouwens :) ) en als laatste zou ik willen zeggen dat er eigenlijk niets mooiers bestaat dan een zwangerschap en alles wat daarbij hoort.. ook al vind je de vader van het kind op een gegeven moment niet meer leuk... je moet er wel een hoop voor opgeven, maar daar krijg je iets bijzonders voor terug!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
weleens van de pil gehoord?of condooms?als je een abortus laat doen ben je een kille harteloze trut.er is altijd een oplossing,abortus is dat niet.

Waarschuw beheerder
Das toevallig ik ben ook zwanger:)

Waarschuw beheerder
van de kerstvrouw Graaf?

Waarschuw beheerder
hoe weet jij dat???

Waarschuw beheerder
2 Hiroyuki: ik wil je best wel vertellen dat ik 3 maanden later ook een abortus heb laten plegen.

Voor het geval je het nog niet wist, is de pil onbetrouwbaar als je diarree hebt, wat ik dus had en er niet aan gedacht had eentje extra te pakken. Vergeten is menselijk, toch? Kun jij je misschien voorstellen hoe het is om elke dag een pil te slikken, iedereen vergeet 'm dan wel eens?

Dus nu ben ik een kille, harteloze trut????

Kun je je misschien wel voorstellen dat ik het gevoel had er nog niet klaar voor te zijn, moeder te worden? En totaal geen geld had om voor een kindje te zorgen? Heb je enig idee hoe duur kinderen zijn? Hoe mijn kind het zou vinden als ie op zijn verjaardag geen leuke cadeautjes kan krijgen en zijn klasgenootjes wel, omdat ik weinig geld zou hebben? Of geen leuke kleren voor hem zou kunnen kopen, of speelgoed???

Of stel je voor dat de relatie met Chris over zou gaan, en hij geen zin had zijn kind nog te zien? Ik alleen met mijn kindje die zijn eigen vader nooit meer zag???

Kom op zeg, denk eens wat verder na dan je neus lang is!!!

En ja, ik denk er inderdaad wel eens aan, ik denk vooral dat ik het moeilijk ga krijgen als het rond de tijd komt dat ik uitgeteld zou zijn.

Maar ik weet wel zeker dat ik een kindje wil over een paar jaartjes, als ik meer geld heb om mijn kindje goede zorg te geven en als ik heeeeel zeker weet dat Chris en ik er SAMEN klaar voor zijn.

Inge
Waarschuw beheerder
2 graaf drakelaar,jij bent ook zwanger?hoe oud ben je?10 of 11 jaar?leuke foto van 2 black pac op achtergrond ook.misschien is een hiphopflipflop forum wel wat voor jou.ook allemaal blanke meisjes van 11 zwanger daar.en wat zeggen die negers tegen de ouders,it wasnt me.

Waarschuw beheerder
Ten eerste ben ik dat niet op die foto.Das me kleine nichtje.en ten 2de is ze 15 en wat zei doet moet ze zelf weten.
Waarschuw beheerder
2 inge en chris,ik heb liever niet dat je vertelt dat je sex hebt gehad toen je aan de diarree was,ik zat net te eten.als je dat wist,waarom doet chris dan geen condoom om?zo duur is een kind niet,heb er zelf twee.1 en 3 jaar,de eerste was ook niet de bedoeling,maar toen mijn vrouw zei dat ze zwanger was,heb ik me nog nooit zo gelukkig gevoeld.in het begin is het heel moeilijk,zeker financieel maar ik werk me gewoon de tering voor mijn gezin zoals iedereen dat zou moeten doen.leuke kleren maak je een kind van 3 jaar echt niet blij mee.als ie snachts tussen mama en papa in mag slapen vind ie veel belangrijker.en als ie later op school wordt gepest bouwt dat alleen maar karakter.beter dan dat ie zich mee laat slepen door de rest.laat hem dan maar zijn eigen persoon worden.dat niet alleen,maar je hebt geen flauw idee hoe lang mijn neus is.sorry dat ik zei dat je een koude harteloze trut bent,of moet ik sorry zeggen omdat je je aangesproken voelde?echt niet,kijk jij maar eens verder dan je neus lang is.

Waarschuw beheerder
Je leest niet goed. Stel je voor dat ik het kindje alleen zou moeten opvoeden omdat papa om de een of andere reden weg is.

Of vind je dat een kind daar ook hard van wordt, als ie maar een ouder heeft? Sorry, maar dan hebben we een verschil van mening.

Volgens mij snap jij gewoon niet dat jouw situatie specifiek is, die vlieger gaat niet voor andere mensen op!!!! Denk jij dat als het jou wel goed gelukt is met je kindje, dat dat voor anderen ook maar moet gelden en dat ze niet moeten zeuren???

Wat een inlevingsvermogen, en dat is vader...

Sorry dat ik het zeg, maar je komt erg egoistisch over. Iedereen is anders!!!!!

Inge

En voor de rest ga ik niet met je in de discussie, heeft toch geen zin. Jezus, je gedraagt je gewoon als een klein kind zie ik als ik je berichten nog eens nalees!
Waarschuw beheerder
2 inge en chris,je hebt gelijk inge,iedereen is anders.als ik mijn reactie nu lees is het inderdaad een beetje kinderachtig,ik had ook niet verwacht dat je er zo zwaar aan zou tillen.het is niet mijn bedoeling geweest om je op een bepaalde manier te kwetsen of naar beneden te halen.natuurlijk wordt een kind er niet harder van als ie maar een ouder heeft.ik ben zelf ook opgevoed door mijn moeder,en had er veel verdiet van toen mijn ouders gingen scheiden.misschien kunnen we samen een keer uit eten,hebben we het er wat uitgebreider over.laten we chris lekker thuis,zorg je er wel voor dat je niet aan de blubberschijt bent?neem ik de condooms mee.jouw neus is echt klein.

Waarschuw beheerder
hiroyuki sanada: ik sta echt te kijken van jou reply's...:S
Is het allemaal een geintje of ben je echt zo kortzichtig?

Veel 23-ers studeren en zitten op school. Denk je nou echt dat je dan geld en tijd hebt om een kind op te voeden? En is het niet belangrijk om je studie goed af te ronden om later genoeg geld te hebben voor je kinderen? En trouwens, de pil is niet 100% betrouwbaar en condooms kunnen scheuren, dus er gebeuren nou eenmaal wel eens 'ongelukjes'. Ik vind dat je er zelf wel aan toe moet zijn om ouder te worden en je moet je kind kunnen onderhouden, anders wordt het kind er de dupe van en dat is niet eerlijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
tjah shit happens! gewoon houden :D:D

sterkte
Waarschuw beheerder
donateur
Precies Phantasia!
hiroyuki sanada > Ik denk dat je wel heel erg kortzichtig bent als je iedereen die abortus heeft laten plegen een koude harteloze trut is. Denk je nou werkelijk dat iedereen die een abortus heeft laten plegen voor haar plezier ongewenst zwanger is geraakt, en de foetus heeft laten weghalen?
Phantasia geeft voorbeelden waar ik me volledig bij aansluit.
Elke situatie is anders, en ik denk dat je als ouder dat besef mee dient te geven aan je kinderen, om tegen te gaan dat ze alles en iedereen maar op een hoop gooien. En dat doe jij nu.

Noem ons dan maar harteloze trutten, het is inderdaad o zo harteloos om je kinderen de best mogelijke gezinssituatie te willen geven...

Waarschuw beheerder
Hij zal wel weer een nep-account zijn die de boel wil opjutten.

Inge

Artiest Natazja
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Je moet doen wat je hart je ingeeft.
Niet met je verstand beslissen in zo een geval,als je hart zegt ik wil het houden doe dat dan ook.Anders krijg je geheid last van wroeging na een tijd.
Er zijn genoeg instanties die je kunnen helpen.
En 1 maal weg is weg en dat kan je niet terug draaien.
Waarschuw beheerder
Ik zou graag een kind van Cobuzz willen.
Dan kan Cobuzz mijn zoon/dochter later de dino-dans leren!
Waarschuw beheerder
en idd, het wordt me eigen beslissing, wou alleen maar jullie mening weten... Heb veel steun van sommige pf-ers, dank jullie wel (K)
Voor de duidelijkheid, ik ben echt, en dat is de laatste keer dat ik dat ga zeggen! Wordt er niet goed van! Idd heb in de yes gestaan en sta nu in de wehkamp, hoor er eigenlijk trots op te zijn, maare... Ik ga toch niet gelijk op pf zeggen "hoi ik ben Babs en sta o.a. in de wehkamp" nou lekkere indruk geeft dat dan...
En idd misschien beetje stom op gelijk zo'n onderwerp op het forum te zetten terwijl ik net nieuw ben maar ik kreeg de uitslag en moest het gewoon even kwijt en was benieuwd naar andere meningen maar ja... had ook niet verwacht dat sommige van jullie zulke reacties gaven. Deed toch niks verkeerd.
Heb ook in de viva gestaan en in de veronica tv gids, en nog een paar... voor als mensen denken van goh daar ken ik haar van!!! Ik vind dat leuk en ben er trots op!
Maar voor iedereen die denken dat ik nep ben enz. laat ik jullie dat lekker denken. Maar heel erg bedankt en een dikke :knuffel: voor de mensen aan wie ik wel veel steun heb.... en ik laat het jullie weten wat mijn keuze is

(K)
Waarschuw beheerder
donateur
go babs, go babs, go babs, go babs, go babs, go babs
Waarschuw beheerder
hehehe

Die Baps,
iedereen een beetje in de maling nemen hierzoow..

Geweldig weer!!!
Waarschuw beheerder
Uhm heb net zelf ook een zoontje gekregen en ben ook 23 jaar......... Maar ik en mijn vriend hebben al wel 5.5 jaar een realtie met mekaar en ik moest ook om zeg maar medische redenen nu een kind nemen......... Ik moet zeggen t valt me ontzettend mee.......... Maar dan heb ik ook een heel gemakkelijk kind hij sliep al met 1 maand de hele n8 door.... als je meer wilt weten laat je maar een berichtje achter dat praat toch net ff wat makkelijker als hier op t forum ;) En owjah wat je ook kiest denk maar zow t zal voor jou de beste keus zijn ;)
Waarschuw beheerder
Ik heb ook drie kinederen.

De oudste is twaalf.
Ik mag ze alleen niet meer zien van de moeders..

Waarschuw beheerder
hiroyuki sanada 12 januari 2003 15:36
weleens van de pil gehoord?of condooms?als je een abortus laat doen ben je een kille harteloze trut.er is altijd een oplossing,abortus is dat niet.
____________________­____________________­_______

zwart/wit kijker met bord voor je kop!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
zeker zelf nog nooit zoiets meegemaakt als je zoeits zegt... dan pipe je wel anders..
Ik weet niet of dit ect is hoor maar ik wil zeggen dat je NIET moet lusiteren naar wat anderen zeggen... je moet doen wat je eigen gevoel je ingeeft.... dat is het belangerijkste.... Als jij denkt ik wil dit kindje moet je het doen, en als je denkt dat je t niet kan en er niet klaar voor bent moet je het niet doen...
Niet naar mensen op een forum luisteren die er geen weet van hebben en zomaar iets roepe(sommige dan)
I've been there, done it... en zeker iets anders volgende keer!!!
Ik zie t nu met een vriendinnetje.. die is godzijdank net op tijd weggeaan uit de kliniek, heeft een prachtig kindje en is de gelukkigste mama van de wereld.,. maar andersom kan ook.. volg je eigen gevoel... en ga er dan voor, wat je keuze ook is!

Werkzaam bij Partyflock
Artiest {SHOWLIST artist 95048, 1189, 142628, 9507}
Waarschuw beheerder
donateur
Volgus mij is dit weer een HOAX!!! En als dat nietzo is, dan hoop ik dat je de juiste keus maakt!! BTW, heb je echt gezien op TV bij de wehkamp reclame..... Dat maakt het wel allemaal wat ongeloofwaardiger...­... ;)

Waarschuw beheerder
ja dat heb ik ook al gepost dns

wat een dumb asses die hierin trappen HAHA
Waarschuw beheerder
ooow geen abortus plegen:(!!!

Waarschuw beheerder
donateur
2 Babs ik ben zelf ook zwanger nu 12 weken ongeveer ik weet wel een site waar je veel aan hebt als je over je zwangerschap wilt praten enzo ik heb er erg veel aan je kan veel vragen stellen en je krijgt advies enz enz www.babybrabbel.nl
veel succes.

Waarschuw beheerder
2 hiroyuki sanada: %-)

Waarschuw beheerder
en Babs is nepper de nep:

Ik ben zwanger, sjees wat moet ik nu? Ik weet het al!! Ik ga PFers vragen naar advies!! %-)

Waarschuw beheerder
Als dit blijkt, voel ik me behoorlijk bezeikt. :@:

Inge

Waarschuw beheerder
Ach waar maken jullie je druk om... fake of niet fake.. er zal wel een kern van waarheid in zitten is het niet voor d'r eigen dan is het wel voor iemand anders...

En verder wil ik even kwijt dat je hier zelf goed over na moet denken en niet aan andere vragen... het is toch jou keuze... kijk je kan de mening van iemand wel vragen.. maar jij moet het doen niet hun.. Ik wil je bij deze dan ook heel veel strekte wensen met welke keuze je ook maakt.. Kan heel goed begrijpen dat dit moeilijk is..

Suc6 met alles

Waarschuw beheerder
2 inge & chris en vele anderen:-> nog 1 x: HET IS NEP die foto van babs komt van www.wehkamp.nl het is gewoon een aandachttrekker!!!!

Waarschuw beheerder
Het is natuurlijk wel leuk dat er zo'n topic wordt gemaakt, dat maakt wel een discussie los over dit onderwerp, maar dat mevrouw net doet alsof zij die meid is die op de wehkamp cover staat, nee dat gaat me weer wat te ver en zo roep je het zelf over je af dat iedereen het er over gaat hebben dat ze nep is ipv discussieeren over het onderwerp. Dus ja open in het vervolg een topic met: wat zou je doen als dit en dat ipv: hallo ik ben mevrouw wehkamp, ik ben zwanger en ik hebben advies nodig van PF'ers :S:S:S

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou het weg laten halen

Waarschuw beheerder
donateur
gefeliciteerd
Waarschuw beheerder
donateur
riep ook altijd dat ik abortus zou laten plegen, totdat ik dacht zwanger te zijn. Ik piepte toen wel ff heel anders. Gelukkig was ik niet zwanger, maar had het er wel erg moeilijk met het idee een kindje te laten weghalen.