Partyflock

Forumonderwerp · 595732
3399x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik ben zwanger, ik weet niet wat ik moet doen. Ik weet het sinds een uurtje zeker. Het was absoluut niet de bedoeling, maar ja! Ik moet nu een keuze maken tussen twee dingen, of houden of abortus. Opzich ben ik tegen abortus, alleen voor me gevoel ben ik er nog lang niet klaar voor. Me vriend is opzich ook tegen abortus en wil het graag houden. Alleen het is allemaal zo dubbelzinnig! Ik weet het gewoon niet. Kent iemand van jullie dit???

(K)

Waarschuw beheerder
Weet, als je het houd, dan kies je voor het kind, dat verdwijnd jou eigen leven om het zomaar te zeggen. Niet uitgaan maar voor je kindje zorgen, dat soort dingen.
Jij weet en kent je situatie het bezte.. Maar afstaan? raad ik je AF!! Wrom? het kind gaat toch wel op zoek naar zn moeder,krijg je later de vragen: mama,wrom heb je me weg gedaan? dat wil je niet.
En je moeder gaat niet jouw kind opvoeden, dat heeft ze al bij jou gedaan, helpen mag altijd, maar jij bent de mams...
Ben je er aan toe,red je het?
Niet aan toe, maar wil het wel aan de ene kant..

Succes....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Afstaan is idd geen optie, omdat is gebleken dat de moeder na een tijd toch het kind terugwil en wordt heen en weer geslingerd tussen pleegouders en echte ouders.

Inge

Artiest {SHOWLIST artist 6357, 24972}
Waarschuw beheerder
Inge> ze vraagt om meningen dus moet je niet gaan zeuren als die wat anders zijn als die van jezelf...

Waarschuw beheerder
Beukmanz ? :/
Waarschuw beheerder
Als het hoofdje groter is dan 54mm willen ze het niet meer weghalen, dus dat is best snel.
Dat is ongeveer 20 weken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
2 Beukmanz: ik vind het absoluut geen mening als je zegt dat ze het MOET houden, dan moet je het op een andere manier zeggen: ik zou het houden!

Ik heb in dezelfde sitatie gezten als Babs, nog niet zo lang geleden, dus ik denk dat ik me wat beter kan voortsellen hoe ze zich voelt.

En reacties als: waaron kwak je het op dit forum: kan ik me voorstellen als je er net achter bent gekomen dat je zwanger bent, dan wil je het gewoon kwijt, erover praten met anderen!

Inge
Waarschuw beheerder
donateur
Abortus mag tot 16 weken toch?

Waarschuw beheerder
Wat een stel SGP'ers zitten er hier op pf%)

Anyway, zal ook maar even m'n zegje doen.

Het is natuurlijk belangrijk dat je die koter een toekomst kan geven. Ik weet dus niet of je nog op school zit, of al werk. Of hoe dat voor je vriend zit. Vergeet ook niet dat een kind behoorlijk wat kost. Gemiddeld €9000,- per jaar (als baby dus wat minder en als puber wat meer).

Daarbij zegt iedereen altijd wel dat het moord enzo is, maar zo'n embryo'tje voelt niks dus dat is ook onzin. En zwanger worden kan later toch ook nog? (of is dat zo'n typisch vrouwending waar ik als man zijnde niets van snap:P)

Waarschuw beheerder
Tot ong 10 weken zuigen ze je baarmoeder gewoon leeg, wat niet zo'n grote ingreep is.

Daarna wordt het moeilijker, dan krijg je zware medicijnen die de bevalling op gang brengen, wat meen ik uren kan duren en zeer pijnlijk is.

Inge
Waarschuw beheerder
donateur
het is inderdaad een hele moeilijk vraag..
je gooit je leven totaal om.

me zus is inmiddels 6 maanden zwanger van haar eerste wondertje :) maar die is al 29.
ik kan me voorstellen dat je op je 23e tog nog niet zo veel financieele zekerheid hebt en nog effe wilt genieten van feesten en vrijheid enzo.
maar das voor iedereen anders.

heel veel succes met het maken van je keuze en natuurlijk gefeliciteerd!
Waarschuw beheerder
Ben het met raving lunatiq eens.

En opmerkingen zoals je ouders helpen je wel?! :s wat is dat nou weer. Als je zo denkt denk ik dat je nieteens klaar bent voor een kind.

Babs. veel succes! (k)
Waarschuw beheerder
Abortus mag tot 16 weken toch?

volgens mij maakt dat niet uit, als het hoofdje maar niet groter is dan 54mm.

Waarschuw beheerder
Ik zeg altijd van "rond mijn 22/23/24 wil ik een kind!"

Maar dat is natuurlijk mijn keus Als je denk dat je er klaar voor bent zou ik het doen als je er in eerste instantie over twijfelt dan abortus...
want dan ben je er echt niet zeker van!

Sterkte!
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Wat een stel SGP'ers zitten er hier op pf

Ja heel erg hoe sommigen reageren en dan wel elk weekend volgooien met drugs...
Waarschuw beheerder
thanks Inge... jij snapt mij! En idd ik vraag om meningen, gewoon wat andere zouden doen zeg maar! Maar één ding staat vast, ik zou het nooit maar dan ook echt nooit afstaan, of houden of niet maar nooit afstaan

thanks
Waarschuw beheerder
ja idd hoe sommige reageren???...
maar ja... je moet het helemaal zelf weten... en idd afstaan lijkt me ook niet alles!!!

Waarschuw beheerder
Demon Roxy ;

"Weinig aandacht nodig als baby?

Underter, kom jij eens uit je ei"

Heb jij een kind meid...???? Nou ik dus wel, dus uhuh, ik ben al lang uit dat ei.
Waarschuw beheerder
mjah, weet van andre meiden hoeveel spijt ze later hadden van abortus...
kan me niet in jou verplaatsen ofzo...
weet wel dat als me vriendin zwanger zou raken, ik graag zou willen dat ze het hield, ookal ben ik/zijn we der nog helemaal niet aan toe...
moeilijk onderwerp dit :s
maar als je besluit et te houde, alvast gefeli ;)
Waarschuw beheerder
ja idd zeker moeilijk onderwerp....
aan de ene kant lijkt het me zwaar als het nog een baby is ook qua tijd maar ja ik heb ook geen ervaring daarmee haha maar toch...

Waarschuw beheerder
2 Underter: mwah, weinig aandacht nodig. Het ligt er maar net aan of jij misschien ouders of andere lieve mensen hebt die op je kindje willen passen als jij gaat stappen.

Baby's moeten vaak 's nachts gevoed worden, of huilen hele nachten achter elkaar door. Daar tegen over staat dan wel dat ze nog veel slapen.

Ik vind wel dat je niet kunt zeggen dat ze dan minder aandacht nodige hebben. Elke baby is anders, dat kun je van tevoren niet voospellen, sommigen huilen veel en hebben dus meer aandacht nodig.

Misschien was jouw kindje als baby heel rustig, dat kan.

Inge
Waarschuw beheerder
donateur
2 Maus> ik moet ook zeggen dat ik je eerste reply ook een beetje bijdehant vind hoor!

2 Babs> Moeilijke beslissing! Weeg alles af.. Denk aan huisvesting, je relatie etc. Heel veel sterkte met het nemen van je beslissing!

Waarschuw beheerder
Inge, daar heb jij helemaal gelijk in, iedere baby is totaal anders. En ik heb daar geluk mee gehad, mijne was geen huilbaby. Maar wat ik wil zeggen is dat als je nog een studie wilt afmaken, of effe wilt gaan leven dat het juist in die periode het beste is, want daarna vragen ze zoveel aandacht dat je er gek van word.

Mijn kindje is nu een puber, oei oei, weg is de rust helemaal
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Underter:

Weinig aandacht misschien als in de zin dat ze niet kunnen weglopen o.i.d.
Maar je kunt een baby toch niet alleen laten?
En ze moeten schone luiers, eten, noem maar op.

Als je baby slaapt kun je studeren ja maar stappen???
Vind het echt niet netjes als je je kind bij anderen dropt. Maar goed ik heb van mijn ouders meegekregen dat ze graag grootouders zijn maar wel met mate!
Waarschuw beheerder
ja daarom, vaak snachts eruit (en dat alleen breekt je volgens mij op begeve moment al) en overdag moet je ook hele tijd allert zijn lijkt mij...
Dat kost echt wel veel tijd
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Het is moeilijk om de keuze te maken. Je hoort ook regelmatig van mensen die een abortus hebben laten plegen dat ze daar op latere leeftijd moeilijk mee krijgen.. als ik geen abortus had laten plegen dan was mijn kind zo oud geweest.. hoe zou het eruit hebben gezien als.. etc.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met de keuze die je maakt en dat je vooral op eigen gevoel afgaat en je niet laat beinvloeden.

(K)

Waarschuw beheerder
Vrienden van mij hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt en hebben besloten voor het kind te kiezen. Zij zijn trouwens ongeveer even oud als jij. Inderdaad zal je leven daardoor veranderen. Maar dat gebeurt ook als er plotseling een dierbare van je overlijdt dit heb je namelijk ook niet in de hand. Dat je leven zal veranderen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het er slechter van wordt. Het wordt anders en daar kan je ook heel gelukkig van worden.
Waarschuw beheerder
je weet natuurlijk nooit van te voren wat je voor soort baby krijgt, maar een huilbaby... oef daar moet ik ff niet aan denken...
maar ja hoe ouder je kind word hoe meer aandacht je moet geven, dat lijkt mij ook...of misschien wel even veel aandacht alleen dan op een andere manier
Waarschuw beheerder
donateur
hoe onnozel kan je zijn om te denken dat baby's geen aandacht nodig hebben.ze zijn totaal afhankelijk van je want ze kunnen nog helemaal niks mijn zoon van 11 is nou pas wat zijn eigen wereldje aan het ontdekken o.a dat hij in het weekend bij een vriendje logeerd of andersom maar de eerste jaren ben je over het algemeen met je kind bezig en alles wat je wil doen moet je daar op afstemmen of je moet je kind met drie maanden al hele dagen naar de kinderopvang brengen.maar naar mijn mening kan je het dan net zo goed niet doen want dan voedt inprincipe een ander je kind op
Waarschuw beheerder
donateur
Minouche :respect:

Waarschuw beheerder
Het belangrijkste vind ik dat je moet kijken of je er wel klaar voor bent... en om reacties hierop meteen de mond te snoeren, je voelt zelf of je er klaar voor bent, ben je in staat bepaalde dingen op te geven? elk weekend partyen gaat niet meer, een kind is geen pop uit de poppenhoek op school... Abortus plegen of een kind een leven geven waar de ouders eigenlijk helemaal nog niet klaar zijn voor een kind en em misschien niet eens genoeg kunnen bieden omdat ze zelf nog niet uitgeleefd zijn... Ik hoop dat je voor jezelf een goeie keuze zal maken en je niks aantrekt van het commmentaar van andere op JOUW keuze om zelf nog verder te leven voordat je aan een kind begint.. (niet dat je niet kan leven als je een kind heb, maar neem aan dat iedereen wel begrijpt wat ik ermee bedoel!!)
Heel erg veel sterkte..!!!!

PS: In de omgeving van Utrecht kan je tot de 22/23e week nog abortus laten doen, dit zal wel zwaarder zijn dan wanneer je eerder bij bent...
Waarschuw beheerder
donateur
de pil bied uitkomst ;)

Dus voor het wippen eerst wat slikken ;)
Waarschuw beheerder
ja idd ik bedoelde alleen dat als je kind ouder wordt ze meer aandacht nodig hebben... of misschien wel even veel als een baby, alleen dan op een andere manier van aandacht... en zoiezo veeeel liefde :lief: anders...

Waarschuw beheerder
Aloha, ik heb niet gezegd dat ze GEEN aandacht nodig hebben, alleen het minste van heel de periode, oke.

En ja ik heb nu mijn handen vol aan mijn zoon, want hij is flink aan het puberen, en heeft zoveel levensvragen.
Waarschuw beheerder
even voor de mensen die denken dat ik NieT aan de pil slikte.... Slikte gewoon de pil, 100% niet vergeten alleen geen condoom nee idd, en dat is stom geweest... maar ja aan de andere kant...
Waarschuw beheerder
donateur
2UndeRTeR>en ik zeg niet dat ze nu geen aandacht nodig hebben maar ze redden zich een stuk beter en beginnen hun eigen leven een beetje te ontdekken zonder de eeuwige bemoeienis van pa en ma
Waarschuw beheerder
wanneer gaan mensen es eerst text van ander lezen en BEGRIJPEN voor reaxie te poste???
:respect: @ liek...

Waarschuw beheerder
donateur
Zwanger?
Waarschuw beheerder
:D
Waarschuw beheerder
Iemand die ik ken heeft ook een abortus gehad en zij heeft het er nog steeds moeilijk mee.

Ze had het kindje wel willen houden, maar het kon niet.

Ze zou altijd hebben gezeten met haat ex die het haar heel moeilijk gemaakt zou hebben.

Ze heeft er voor gekozen wat het beste voor het kindje zou zijn. Anders had ze nu met nog veel meer moeilijk heden gezeten.

Ik kan je niet echt advies geven, omdat ik jou sitiatie etc niet allemaal ken.

Maarrr..

Als jij er voor kan zorgen, het kindje 2 liefhebbende ouders zal krijgen, en jij er gelukkig mee zal zijn, ook al zul je dan een aantal dingen in je leven ernstig moeten veranderen, zou ik het houden.

Succes (k)

Waarschuw beheerder
Thanks Danny :lief:
Waarschuw beheerder
donateur
Een studiegenoot van me heeft ook z'n vriendin ongezenst zwanger gemaakt toen ze nog geen 3 maanden wat hadden. Eerst wilde ze abortus laten plegen, maar toen had zij een documentaire gezien en eruit geconcludeerd dat de foetus al een levend wezen was, en dus besloot ze het te houden. Zij was trouwens 22, hij 27 ofzo.
Nu zitten samen met een kindje in een flatje, met een AIO-salaris van hem (en das niet bar veel als dat het enige is wat je hebt en je moet er 3 monden van voeden), kunnen bijna nooit meer uit (maar das een beetje hun eigen schuld, kind is heel lief en ze zouden hem mee kunnen nemen, maar dat doen ze niet), en zien bijna niemand meer.
Maar dat is hun situatie, ik weet natuurlijk niet hoe jij er mee om zou gaan.
Ik zou voornamelijk nadenken of je je kind wel een stabiele financiele en gezinssituatie kan bieden, hij is uiteindelijk toch de dupe als het mis gaat.
Heel veel succes met deze moeilijke beslissing!

Waarschuw beheerder
Ik weet niet hoe lang jij en je vriend al samen zijn, want dat speelt natuurlijk ook voor een groot deel mee...Iedereen hier kan wel mooi zeggen dat je het samen heel liefdevol kan gaan opvoeden, maar dat is niet zo vanzelfsprekend. Hoeveel alleenstaande moeders zijn er wel niet?
Maargoed; vooralsnog neem ik aan dat jij en je vriend nog heel happy-together zijn?
Je zegt dat je eigenlijk tegen abortus bent, maar dat je er nog niet klaar voor bent en dat je vriend het graag wilt houden; Okay je MAAKT een kindje samen maar als vrouw voel je je toch eindverantwoordelijk­e. Je vriend heeft makkelijk praten die hoeft niet te baren...
Het lijkt mij een hele moeilijke situatie en ik wens je heel veel succes!

(k)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk geschrokken bent. Dat was ik ook toen ik 1,5 jaar geleden erachter kwam dat ik zwanger was. Net een paar dagen na oud en nieuw flink gevierd te hebben. Wij woonde al wel net samen maar dan heb ik het ook over maar net (2 maanden ofzo). Wij hebben het kindje gehouden maar daar ook flink over getwijfeld. wat ik je wil zeggen. Je moet je eigen keuze maken en niet alleen voor nu maar ook over een paar jaar als het kindje wat groter is. Want een baby krijgen kunnen er heel veel maar onderschat niet dat je daar dag en nacht voor moet klaarstaan. En alleen als je er 100 % voor gaat kun je dat aan anders ga je elkaar of het kind dat kwalijk nemen. Natuurlijk is het leuk om een kindje te krijgen en ik ben ook blij dat ik het gehouden heb. Maar ik zit in de situatie dat we allebei al een goede leuke vaste werksituatie hadden en al jaren van stappen achter de rug hadden. Maar ik vind het wel moeilijk. Gewoon negen maanden dat het kindje in je buik hebt, waar je natuurlijk ook van geniet. Maar dan de zomer toen ik met mijn dikke buik zat en al die feesten moest missen. Je weet wel waar je het voor doet natuurlijk, maar vertel je dat jezelf maar als iedereen op stap is of lekker een hele dag op extrema ofzo staat. Het stappen later, na de bevalling kunnen we nog wel maar niet wekelijks. Maar dat komt omdat onze lieve ouders graag een nachtje oppassen. En we kunnen alletwee nog steeds werken. Waar ik heel blij mee ben.
Ga voor je je keuze maakt goed na bij jezelf en als je ervoor gaat natuurlijk van harte gefeliciteerd

groetjes Marlêne
ps succes met deze moeilijke keuze
Waarschuw beheerder
donateur
nou het is niet te hopen dat kinderen nog meer aandacht nodig hebben na de baby periode zeg

mijn zus heeft er 1 van 3 maanden en die wordt er gek van
dat kind jankt de hele dag en nacht door
erger als nu kan gewoon niet
maar dat zal wel kind afhankelijk zijn
mijn zus was ook altijd een jankert
nog steeds :P
kind lijkt blijkbaar op haar
Waarschuw beheerder
dank jullie wel!!!
(K)

Waarschuw beheerder
donateur
Nou, die Babs ligt in een deuk hoor.

Waarschuw beheerder
babs is nep, waarschijnlijk is het r-man of remy-k
Waarschuw beheerder
haar gezicht komt me bekend voor...
of misschien een bekende nederlander :)
Waarschuw beheerder
Dat is een beslissing die alleen jij kunt maken. In principe wil ik pas over 8 jaar kinderen, maar ik weet zeker dat ik er spijt van zou krijgen als ik per ongeluk zwanger zou worden en het weg zou laten halen.
Mn zusje heeft vorig jaar een kindje gehad en die zou ik echt nooit willen missen, maar ik zie wel dat je leven er meteen heel anders uitziet.
Je moet voor jezelf de keuze maken.