Partyflock
 
Forumonderwerp · 19244
­ Nederland
 
Zet hier neer wat je nou typisch Hollands vindt. Daarbij kan je denken aan bekende gebeurtenissen, maar ook kleine, of typisch gedrag etc., maar kom alsjeblieft niet aan met gierigheid.

Ik vind het Nederlandse gedoogbeleid dus typical Dutch. Iets wat verboden is, gedogen. Het is voor veel mensen niet eens duidelijk wat het gedogen van bepaalde zaken nou inhoudt, veel verwarring. Zoiets zie je echt alleen maar in Nederland.

De stille tochten die de pan uit rijzen vind ik ook zoiets typisch. Om een zucht en een scheet wordt een stille tocht gehouden, maar wat bereik je er nou mee?
 
Typisch Hollands...carnaval,mannen verkleden zich als vrouw of binden enorme borsten voor,zuipen zich klem,neuken alles wat los en vast zit in de hooischuur en lopen constant met de handen op elkaars schouders rondjes,alsmaar zingende dat ze bloemetjesgordijnen willen zijn%)
mensen die andere mensen weer de trein terug in duwen
 
Carnaval vind ik niet typisch Hollands, dat komt uit Brabant en Limburg goeiemorgen.
laatste aanpassing
 
het zuipen op zo'n kermis met 3 atracties :S
Gabberhouse
De bureaucratie met alle daarbij geldende regeltjes.... het gezeik van mensen.... altijd maar werken... gestress.... ga zo maar door...
de rijen fietsen voor de stations.

de mensen die op de begane grond wonen en altijd hun gordijnen open hebben staan zodat je wel naar binnen moet kijken.

idd gabberhouse en gedoogbeleid

landelijke files

vergaderen totdat je erbij neervalt om een besluit te nemen

de wallen

en nog wel wat dingen waar ik niet 1 2 3 op kom
 
2 kopjes koffie rond 19:30
2 kopjes koffie rond €19.30 :)
 
De witte kraag van twee vingers op een biertje.
cup-a=soup om 4 uur :P
 
uhm typisch hollands uhm :P

ikke denk ik?
drop
 
idd wat Ray zeft. dat vieze schuim op je bier. Dat hebben ze nergens (alleen duitsland). Je betaalt hier gewoon voor een berg schuim:@
poep op de stoep (amsterdams en dus ook hollands)

dat je bijna ondersteboven word gereden door een fietser (die heb je echt alleen in nederland en nergens anders ter wereld zo veel en zo asociaal)

verlichting op de snelweg (focking duitsland, zwitserland en italie heb je dat dus niet)
- poldermodel

- Fierjljeppen

- Warezscene/gamesscene (is vooral Nederlands)

- Fietsland #1

- Ecotax, verwijderingsbijdrage etc... (achterlijk gedoe)

- Melkertbanen (maar die verdwijnen dus..)

- Ov-Kaart (weet dit niet zeker)

- drugsbeleid (zoals al genoemd)



en over Carnaval: Dat wordt in Duitsland ook uitbundig gevierd hoor!!
Ik heb zelfs weleens gehoord dat ze het in Brazilie ook een klein beetje vieren ;)

Een klein optochtje ofzo :D
RIOOOOOO.....de JANEEERRRROO!!!!! :-D
laatste aanpassing
 
- uitzonderingen op de regel
- zeiken dat het kut gaat, maar er nix aan willen doen
- tulpen
 
drammen, druk maken om niets.

in de kleine dorpen een kermis houden, die geen kermis is, maar 3 dagen lang zuipen in 1 tent met hee hoo muziek
 
nix mis met 3 dagen zuipen in de biertent ;D
Flessentrekkers.
 
kroonkurken ook volgens mij...
owjah en wat ik ook typisch hollands vind is:

Neuken in de hooiberg!!! :p
 
leuk topic:)

het 'beste-jongetje-van-de-klas'syndroom in europa

vooruitstrevend overkomen doch in werkelijkheid bekrompen

politieke correctheid (wel overgewaaid uit de states)

het 'amerika van europa zijn'

fietsen

grachten

haring

klompen

koeienlandschap

fietspaden

alles-moet-kunnen

de zuinige 'ik blijf liever thuis dan uit, want het is thuis ook gezellig met mn reet voor de tv' mentaliteit, die toch (sorry ray, ik noem het toch) voortkomt uit krenterigheid. dit muv de jongeren in NL, volgens mij zijn 'wij', de jongeren de fanatiekste stappers van de wereld (ok, engelsen zijn erger)

en last but not least.....de kaasschaaf:D
 
engelsen helemaal niet joh!! :) pubs gaan om 11 uur dicht enzo!! :)

het 'amerika van europa zijn'


maar wij maken de droom ook behoorlijk waar ;)
Typische gezeik en gezeur om nix.
Winny de Jong, ook typisch Nederlands. Het gezever van Balkenende over de normen en waarden.. (wil hij nou terug naar de jaren 50???)

De zogenaamde ruimdenkendheid oftewel gedogen, Ja zeggen. nee denken maar wat ze doen weet je nooit.

Allaaf :P
-Kaas,
-Melk
-Partyflock ;)
-Tolerantie
-Top 3 voetbalclubs
-Molens
-Flevoland
 
-Top 3 voetbalclubs

Er speelt nog weinig Hollands in de top 3...:S
Het gare ' Rechtssysteem" hier
"altijd zeiken over et weer ;)"
Als et niet regent, is et te warm, als het wel regent is het klote want dan is et niet warm :S %)
Alles wat gratis is staan de Hollanders voor in de rij, echt vreselijk.

Stampot :P
idd het weer en niet tevergeten HEINEKEN.
 
Die kraag vind ik juist heel mooi staan, zolang het biertje goed getapt is betaal je niet voor schuim.

Tappen is een vak.
 
de boerderijen en urk en volendam ;p
 
Boerenkool met worst... en snert
laatste aanpassing
Dat gedring voor de bus als we kunnen instappen... Christ, we komen allemaal heus wel de bus in hoor! Nee geef mij maar the English way, netjes in een rij :)

Tja dat stijve houding t.o. (vrij onbekende) mensen of familie... Zoals m'n moeders vriend, die geeft z'n zussen gewoon een hand hoor als gedag... :|

Elke dag op een vaste tijdstip eten, vind ik ook zo Hollands :D
Artiest ScuL
NL is niet fietsland #1. Dat is China (hoe gek het ook mag klinken) :D

wat ik typisch NL's vind:

doorrijden bij een zebrapad :@

in 2 wachtrijen gaan staan wachten (bijv. bij de supermarkt of de Mac) om te kijken welke het snelst gaat en dan die pakken. :|

op een terrasje zitten en dan mensen kijken (als in: lang aanstaren en zonodig opmerkingen maken)
"bweeuh wat een vetklep :P" :S

dat zijn echt eigenschappen waar ik hard op :kots:
laatste aanpassing
 
Wat ik ook typisch vind:

Als je hier je trots op je land uit door middel van een vlaggetje ben je je leven niet zeker.

In Amerika, Engeland, Duitsland en alle andere landen is het niet meer dan normaal om overal een vlag op te plakken!
Typisch HOLLANDS is mensen gewoon in hun eigen waarde laten.
Als een meisje voorbij loopt niet gelijk met de tong op de knieen lopen en vervelende opmerkingen en gebaren maken.
Als een meisje NEE zegt bedoelt ze dat ook en er dan niet gelijk met een hele groep achteraan gaan en t met zn allen proberen.

Dit soort dingen gebeuren jammer genoeg erg veel met TYPISCH GEEN HOLLANSCHE mensen :-S

En jah je mag hier geen eens trots op je eigen land zijn, als je n nederlandse vlag op je jas hebt kun je een boete krijgen, en al die mollukkers lopen allemaal wel met een mollukse vlag op hun jas en die turken en marokanen ook...\
vink een beetje belachelijk, waar wonen we nou in HOLLAND toch :-D
laatste aanpassing
44 posts en geen nationalistische posts, een record ;)
 
Cyber & Ray helemaal gelijk over de vlaggen... hang je als nederlander een vlag ergens aan, ben je rascist, en voor de rest mogen alle vlaggen...
Als je hier met een hollands vlaggetje op bv. je jas loopt...ben je bij voorbaat al een Nazi, terwijl ze bv. in Amerika de TV avond afsluiten met de wapperende Amerikaanse vlag en het volkslied. Als ze dat in NL zouden doen is het land te klein :-S

Dat vind ik dus typisch hollands...die hokjesmentaliteit en soms vreselijke bekrompen en truttigheid...vooral in bepaalde streken en dorpen is alles al bij voorbaat zondig...

Verder vind ik iets als "the Red Light distict" oftewel de Wallen ook iets typisch Nederlands. In veel landen is prostitutie illegaal en wordt je gearresteerd als je een hoer bezoekt, terwijl ze hier gewoon in een "etalage" uitgestald staan zeg maar...
Zelfde geldt voor softdrugs...in veel landen verboden, maar hier in NL op bijna elke hoek van de straat verkrijgbaar...

Elke dag om stipt 18.00 uur achter de spruitjes en sudderlapjes vind ik ook typisch hollands...owee als er een kwartier te laat gegeten wordt :-S

Mensen bij ontmoeten en weggaan 3 zoenen geven...gebeurd ook bijna in geen enkel land...

Verder de "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" metaliteit...ook typisch hollands, vooral bij de wat oudere generatie.
Als je een keer iets geks doet wordt je meteen raar aangekeken, terwijl buitenlanders (vakantiegangers) juist vinden dat NL zo tollerant is, en dat je bv. in A´dam er zo gek als je wilt bij kan lopen...
laatste aanpassing
 
Lege stadions in de Gouden Gids Divisie.

Wat trouwens ook weer heel typisch is, die commerciele competitienamen!
typisch hollands>>
dat je, waar ook ter wereld, aaaaaaltijd wel nederlanders tegenkomt!

en over die vlaggetjes>>> dat zijn dus cultuurverschillen!!!!
Heb ooit gehoord dat zo gauw het om veel geld gaat er altijd een Nederlander mee gemoeid is.