Partyflock
 
Forumonderwerp · 17957
­ Nederland
Ik ben met een scriptie bezig voor school en zag net dat ik ook mensen moet interviewen. Dus bij deze. :)

Wat vind jij van het idee om in de toekomst met een chip in je lichaam te moeten lopen waar al je persoonsgegevens op staan?

Denk je dat het haalbaar is?
Op wereldniveau?
Voordelen?
Nadelen?

Wat is jouw visie op bovenstaande?

Senk joe voor inbreng
laatste aanpassing
 
yepyep yep zo denk ik ook over privacy :D
volgens mij heeft het meer met
menselijkheid te maken dan met privacy :S

kijk daar is de volgende stap al:

Toekomstvoorspellingen over combinatie mens/machine
Vrijdag 19:45 - Microchips die de hersenen helpen bij het uitvoeren van bepaalde taken of elektronische signalen die gevoelens van een personen naar een andere persoon kunnen overbrengen. Het klinkt allebei nu nog heel onwerkelijk, maar volgens Ray Kurzweil is het helemaal niet ondenkbaar voor de redelijk nabije toekomst. >>
http://www.tweakers.net/nieuws/23569
laatste aanpassing
 
Sommigen hier denken dat er met een satelliet constant op je wordt ingezoomd%).

Het meeste wat ik vind is al voorbijgekomen, oa door de antwoorden van Eric-D en the Smoker.

- Maak er een 'korte afstandschip' van, die alleen binnen een straal van 1 meter werkt of zo

- Alleen medische gegevens, politierecords etc. Gewoon de zaken die momenteel toch al bekend zijn bij de authoriteiten.

- Scheelt dus lading met pasjes

Sowieso dit invoeren voor zware geweldsmisdadigers, misschien schrikt het nog extra af. ik heb het nu over chips die dan WEL getraceerd kunnen worden.