Partyflock

Forumonderwerp · 1167792
Waarschuw beheerder
Wat veroorzaakt het kraken van geluid en vastlopen van geluid of systeem in programma's zoals Cubase en Fruity?

- Minimale eisen systeemeisen voldoe ik aan op laptop.
- Op PC voldoe ik niet aan het werkgeheugen.
- Zowel op laptop (dualcore, 6gb werkgh.) als computer (dualcore, 1 gb werkgh.) het probleem.
- Driver: Asio v2
- Verschillende instelling bij driver geprobeerd.

Heb ook gehoord van cannot allocate enough memory.
Waar zou je kunnen bepalen dat het programma alles kan benutten aan geheugen?

Graag zou ik om advies vragen.
Waarschuw beheerder
Stop met 50 x nexus, 30x sylenth1, reverb op elke kanaal, en 10x waves plugins op je master.
offtopic, maak je hardstyle?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van THE GREAT CORNHOLIO op dinsdag 13 januari 2015 om 03:11:
Stop met 50 x nexus, 30x sylenth1, reverb op elke kanaal, en 10x waves plugins op je master.
offtopic, maak je hardstyle?

Dit en een externe geluidskaart aanschaffen. Doei.
Waarschuw beheerder
Buffergrote is asio groter zetten wil ook wel eens helpen...
En 1GB is echt te weinig.

Waarschuw beheerder
1 GB is echt te weinig idd. Minimaal 4GB moet je wel hebben. Beter nog 8GB. Verder een snelle processor (I-3, I-5 of I-7 (snelste)), en dan nog een SSD-schijf, en je hebt een super computer om mee te produceren B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2015 om 05:59:
Dit en een externe geluidskaart aanschaffen.

(Y)

Zou ik ook denken. Cubase liep hier via onboard audio ook niet echt lekker en TO vertelt niets over geluidskaarten (dus aanname dat ie alleen z'n interne- gebruikt).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2015 om 13:39:
1 GB is echt te weinig idd. Minimaal 4GB moet je wel hebben. Beter nog 8GB. Verder een snelle processor (I-3, I-5 of I-7 (snelste)), en dan nog een SSD-schijf, en je hebt een super computer om mee te produceren

Ik draai op een AMD Phenom X4 965. Werkt perfect, nooit ergens last van.
Wel 8 gb geheugen, 1Tb 7200 rpm hdd, standaard videokaart (Geforce GT 640 2gb van Asus) en een externe geluidskaart. Dan heb je voor 90% van de toepassingen meer dan voldoende power.

Uitspraak van SuB Bass op dinsdag 13 januari 2015 om 13:54:
Zou ik ook denken. Cubase liep hier via onboard audio ook niet echt lekker en TO vertelt niets over geluidskaarten (dus aanname dat ie alleen z'n interne- gebruikt).

Ik zou als TO echt even kijken naar zo'n Edirol ua25EX. Zijn je latency zorgen gelijk over, tenzij je het echt dol maakt.

[img width=1024 height=645]http://medias.audiofanzine.com/images/normal/edirol-ua-25ex-594616.jpg[/img]

Enige nadeel aan deze kaart is het gemis van een externe voeding, en dus een voorversterkte hoofdtelefoon ingang.
Behringer biedt deze wel aan, staan op Bax-Shop.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 januari 2015 om 15:36:
Ik zou als TO echt even kijken naar zo'n Edirol ua25EX. Zijn je latency zorgen gelijk over, tenzij je het echt dol maakt.

Yeah, da's wel de beste oplossing; dik ding ook!
Als TO "op budget" zit kan ie eventueel ook kijken naar zoiets:

http://tweakers.net/pricewatch/226017/terratec-aureon-aureon-dual-usb.html

Heb dit dingetje zelf ook (voor erbij), maar ook dit geeft al een hele verbetering tov. standaard onboard audio. Kost hooguit 3 tientjes.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
klopt, zo'n usb kaartje van behringer scheelt ook al :D
Heb die van mij destijds voor 125 gekocht, zijn nu denk ik wel voor 50 te vinden.
Waarschuw beheerder
Bedankt voor jullie snelle reacties. Als ik het goed begrijp is een DUAL USB de snelste en goedkoopste oplossing. Daarnaast mijn werkgeheugen upgraden en eventueel ook mijn processor, als dit uberhaupt nog mogelijk is met deze kast.

(Overigens deze chip: http://www.cpu-world.com/CPUs/K8/AMD-Athlon%2064%20X2%204000+%20-%20ADO4000IAA5DD%20%28ADO4000DDBOX%29.html)

Een geluidskaart zoals Edirol is qua aanschaf waarde wat hoger maar is de krachtigste oplossing mits werkgeheugen en CPU worden geupgrade?

Thanks, correct me if im wrong.

Waarschuw beheerder
Werkgeheugen helpt, maar zover ik weet los je dat kraken en tikken op door een goede geluidskaart te nemen icm extra werkgeheugen ;)
Je processor is wat ouder, maar ik zeg altijd maar zo: zes jaar geleden kwam er ook genoeg vet spul uit en toen draaiden ze ook niet allemaal op de duurste i7.
Roeien met de riemen die je hebt heet dat in de volksmond ;P
Waarschuw beheerder
Gebruik dan Scream Tracker in DOS en spaar voor een degelijke pc ;)

Waarschuw beheerder
^^mee eens. Maarrrrr... het werkt wel lekker hoor, een I7 processor :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van twynk op donderdag 15 januari 2015 om 11:59:
Bedankt voor jullie snelle reacties. Als ik het goed begrijp is een DUAL USB de snelste en goedkoopste oplossing.

Je krijgt er wel maar 2 uitgangen voor hè? Dat maakte voor mij hier niet zoveel uit, maar met wat Jan des Boevie voorstelt heb je wel een hele riedel meer in- en outputs.
Het hangt ff van je OS af, maar bij windows 7 kun je een (liefst beetje vlotte) usb-stick instellen als "readyboost".
Normaal gesproken gaat windows als het interne geheugen vol is (bij jou dus ws. je desktop met z'n magere 1GB) "swappen" naar een swapfile op je harde schijf om zo extra geheugen te winnen. Dat is alleen -baggertraag (in het geval van 1 harde schijf moet ie tegelijkertijd lezen en schrijven naar de swap, daar krijg je pas trage bende van). Die readyboost optie is dan een veel beter alternatief. Gebruik bijv. een stick van 4 GB en je windows krijgt er 4GB bij om als alternatief ram in te zetten. Da's de cheapste optie icm. dat geluidskaartje dat ik aanraadde (hoewel daar nog wel goedkoper alternatieven voor te vinden zijn maar terratec gebruikt wel redelijke chips voor de prijs. Vaak dezelfde als uit duurdere modellen.)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 januari 2015 om 15:42:
het werkt wel lekker hoor, een I7 processor :cheer:

Kijk da's helemaal het betere werk icm. zo'n kaart die Jan postte. :respect:

Waarschuw beheerder
Ja joh. Voor die 50 a 100 euro Ben je gewoon gelukkiger haha. Nog ff monitors er op. Dat Is hoe ik rol iig

Waarschuw beheerder
Die PC is niet geschikt voor producing, klaar.

De laptop zul je een USB of FireWire interface voor moeten kopen om inderdaad de latency te drukken.

Waarschuw beheerder
:lol: kom op man. Is best mogelijk anders was er tien jaar terug ook geen muziek.

Waarschuw beheerder
Als je met tien jaar oude pakketten werkt wel ja, maar we heten niet allemaal Xeno.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 januari 2015 om 22:06:
Dat Is hoe ik rol

[albumelement=34461079]

B)

Maar timmer heeft op zich wel een punt natuurlijk (hoewel we de precieze specs niet weten van het spul).
Ik kan uit ervaring vertellen dat cubase dan maar een beperkt aantal tracks aan kan. Moet je gaan kutten met tracks freezen/bouncen enzo.

Waarschuw beheerder
Ja klopt, maar als je een oudere versie van cubase draait of zo. 3 gig blijft uiteraard weinig. Maar er moeten mogelijkheden zijn. Wellicht kan Xeno met fasttracker een oplossing bieden :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 januari 2015 om 23:24:
Ja klopt, maar als je een oudere versie van cubase draait of zo.

Ja dat is dan een bewuste keuze. En wat je niet hebt mis je ook niet (zeg ik als excuus omdat ik nog steeds op cubase 5 zit terwijl 7 er al is). Maar zo heb ik ook jaren op sx 2.2 geproduceerd, vanwege dezelfde redenen als TO denk ik. :P

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 januari 2015 om 23:24:
Wellicht kan Xeno met fasttracker een oplossing bieden :p

:lol:
Tja, je kunt ook altijd uit protest overjarige meuk blijven gebruiken. Vraag is wie je ermee hebt. :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 januari 2015 om 22:23:
Als je met tien jaar oude pakketten werkt wel ja, maar we heten niet allemaal Xeno.

:LOL:
Waarschuw beheerder
donateur
Kraken wordt over het algemeen veroorzaakt door een CPU die tekort schiet... Kan je inderdaad wel een externe geluidskaart kopen om het enigzins uit te houden maar ik zou dan toch even iets meer uitgeven en voor 400-500 euro een enigzins degelijke pc zelf bouwen/in elkaar laten zetten, en soieso ook gelijk even richting de 8gb RAM gaan kijken.

Kraken voorkomen lukt soieso al door je CPU en RAM te upgraden, in principe is om dat dan nog te voorkomen een externe geluidskaart niet meer nodig - maar wel aan te raden voor de kwaliteit. Daarnaast zal die upgrade in de toekomst toch zeker wel nodig zijn. ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik produceer zonder externe geluidskaart op een laptop en moet telkens voordat ik mn daw openzet mn windows geluid uitschakelen zodat fl asio4all laat werken. Asio4all werkt namelijk met externe geluidskaart welke ik niet heb, en de standaard geluidsysteem komt daar dan voor in de plaats, welke dus niet werkt met asio.

Dus als ik fl aan heb staat het standaard geluid altijd
uitgeschakeld wat een beetje jammer is aangezien zo bijv. ook niet tijdens het producen on the go kan samplen van internet bijv.

Ook moet ik het weer steeds in en uitschakelen als ik uit mn daw ben om zo mn track zonder lag te kunnen luisteren, en weer uitschakelen als ik de daw weer aanzet.

Heb geen geld om te investeren voorlopig en ben dat gedoe inmiddels wel gewend maar dit weerhoud me toch ervan om echt pro te gaan met produceren. Voor de lag heb ik wel wat trukjes die ik gebruik om het zoveel mogelijkte beperken waaronder gebruik van send channels, smart disable van plugins en daarnaast veel bouncen en samplen, en slechts een minimum gebruik aan plugins( hierdoor heb ik gelukkig weing last van crashes). Daarnaast ook nog 4gb ram, dus valt op zich wel mee :)

Maarja ik blijf gewoon roeien met de riemen die ik heb, totdat ik misschien ooit eens een echt producing pc/ lap krijg / aanschaf zonder lag en met een geluidskaart. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nog een tip voor de mensen met een klein budget en een laptop zoals Aneira:

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/behringer-uca-202-usb-geluidskaart/product-details.html

[img width=450 height=450 cacheid=001625c700324222f11bdb141a02e55585]http://static.bax-shop.nl/images/resized/453/1236443/450x450/UFO202_Left.jpg[/img]

30 euro en dit lost ook een HOOP latency problemen op. Dan kan je hierop bijvoorbeeld een versterker of koptelefoon aansluiten. Ik gebruikte dit in mijn begindagen icm laptop en bijvoorbeeld draaitafels voor het opnemen van setjes.

Geen excuses meer om met latency problemen te blijven zitten ivm laag budget. 30 euro kan iedereen wel lijden tegenwoordig :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Een USB geluidskaart?! Wow, is ook voor het eerst dat ik zoiets zie lol. Lijkt me wel erg handig ja.

Ps: gebruik zelf oordopjes :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 10:19:
Nog een tip voor de mensen met een klein budget en een laptop zoals Aneira:

Zeker een beter dingetje dat ik suggereerde! (Y)
Zelfs een heuse phono input erop. B)

Waarschuw beheerder
Ja het is precies duur genoeg en goed genoeg om een start te maken :) Alleen outputs naar echte monitoren zijn wat minder.

Dit was toen ik begon (ca 8 jaar geleden) ook een echte gewilde kaart voor laptops:

[img width=425 height=221 cacheid=001625c800324223072a4e7e1a02e55590]http://ic.tweakimg.net/ext/i/1109274467.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Awesome

Wist niet eens dat zoiets bestond. :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op vrijdag 16 januari 2015 om 05:06:
400-500 euro

Voor dat budget heb je tegenwoordig niet echt goeie specs.. Op z'n best een i5 met 4gb ram en standaard specs. Om een 'redelijke' (dus nog niet optimaal) pc te bouwen voor te produceren mag je denk ik wel een budget van €600,- en meer uittrekken. Een optimale pc (zelfbouw) om te produceren zul je denk ik aan zo'n €1200,- komen (i7, 16gb ram, etc.)
Waarschuw beheerder
ICT'er ahoi :p

Waarschuw beheerder
Ik vind die i7 met 16gb suggesties behoorlijk overkill eerlijk gezegd. Ik heb bij mij nooit last van underruns met de volgende specs:

AMD Phenom II X4 965 Black Edition (iets overgeklokt op 3,9 ghz)
Cooler Master Hyper TX3 EVO, Actieve CPU koeler
ASRock 970 Extreme4 moederbord
Western Digital Black WD1002FAEX (7200RPM, 1TB)
Asus GT640-2GD3
Corsair 8 GB DDR3-1333 Kit, geheugen

Dit is geen dure setup, ook geen supersnelle, maar ik kan alles wat ik wil er op doen. Natuurlijk kan ik het zo gek maken dat het niet meer goed loopt, maar eigenlijk is dit voldoende om met een beetje verstand te kunnen producen.
Ik zou eerlijk nog wel naar 16 gb willen, gewoon voor de lol maar dit is eigenlijk niet nodig.
Waarschuw beheerder
Ja ligt er natuurlijk ook aan op wat voor manier je produceert. Mijn laptop heeft ook geen geweldige specs en ook een AMD processor. Er zit momenteel 6gb ram in en daarmee kan ik voorlopig goed mee vooruit. De rest weet ik zo niet uit m'n hoofd :p.
Toch zou ik in de toekomst graag een desktop willen met 16gb ram. Puur zodat ik niet alles hoef te bouncen. Wat de i7 betreft heb je wel gelijk in, want er zijn genoeg betere. i7 is sws vrij overrated, maar je merkt het verschil toch wel. Alleen of het dat geld waard is is maar net de vraag
Waarschuw beheerder
Hangt ook af van persoonlijke voorkeur etc
Waarschuw beheerder
Los daarvan: het prestatieverschil tussen een i5 en een i7 is het prijsverschil over het algemeen niet waard. Tenzij je per se wilt overklokken en zo'n extreme edition nodig hebt.

Maar 16 GB lijkt me sowieso overkill. Dan zou ik eerder voor een ssd-upgrade gaan, da's de goedkoopste snelheidswinst die je tegenwoordig kunt halen als je nog van mechanische schijven af komt.

Waarschuw beheerder
16GB is absoluut geen overkill voor zware multimedia; ik zit de laatste tijd wel vaker op 10GB+ met videobewerking (Adobe Premiere). Zelfde als je aan de slag gaat met een berg zware VSTi's met enorme soundbanks. Daarnaast wordt alles direct in je RAM gegooid door Windows, waardoor alles veel soepeler loopt; heerlijk voor zwaar multitasken, VM's, etc. Daarom hier i7 4770, 32GB RAM en 512GB SSD. :)

Als ik ergens een schijthekel aan heb dan is het aan onnodig wachten; die PC is er voor mij, niet andersom. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 11:40:
Als ik ergens een schijthekel aan heb dan is het aan onnodig wachten; die PC is er voor mij, niet andersom. :)

Dit is dus precies hoe ik er ook over denk :).

Pieter (Dj Thera) heeft zijn pc van het bedrijf van z'n broer waar ik stage heb gelopen. Hij heeft deze specs/apparaten (stonden laatst een keer op facebook). Hij zei toen ook nog een keer dat hij aan het twijfelen was om naar 32gb RAM te gaan. De apparaten hebben hier btw verder weinig mee van doen, heb gewoon ff copy/paste :p

- Core i7, 16gb internal memory
- Access Virus TI2
- Roland JP-8000
- Genelecs 8030
- Steinberg UR44
- Universal Audio UAD-2 Quad Custom DSP-Card
- Steinberg Cubase 7.5
- Røde NT-1A
- Shure headphones SRH940

Natuurlijk hoeven dit niet de ideale specs voor iedereen te zijn, maar ik vind het toch een mooi voorbeeld.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zo'n matig geluidskaartje voor een professionele producer?
Waarschuw beheerder
Tja, videobewerking is wel ff ander cup of tea in dat opzicht. Bestanden zijn over het algemeen wel "wat" groter dan je average .wav dump uit cubase bijv.
Het is in meerdere opzichten "hoe gek wil je het maken"? Voor de prijs van geheugen hoef je het tegenwoordig ook niet te laten, dat scheelt.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat je wel heel mal moet gaan wil je voor elkaar krijgen dat 8+ GB aan vst's geladen is. :clown:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 11:40:
16GB is absoluut geen overkill voor zware multimedia; ik zit de laatste tijd wel vaker op 10GB+ met videobewerking (Adobe Premiere). Zelfde als je aan de slag gaat met een berg zware VSTi's met enorme soundbanks. Daarnaast wordt alles direct in je RAM gegooid door Windows, waardoor alles veel soepeler loopt; heerlijk voor zwaar multitasken, VM's, etc. Daarom hier i7 4770, 32GB RAM en 512GB SSD. :)

Qua snelheidswinst voor het gebruiksgemak ben ik wel met je eens dat een SSD en 16gb helpt. Maar noodzakelijk voor muziekproducen acht ik het niet. Maar zo te lezen voer jij stukken meer uit dan ik op een pc, en dan gaan je eisen vanzelfspreken ook omhoog ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 11:51:
Zo'n matig geluidskaartje voor een professionele producer?

Ik weet dat ik nu uit hobbymatig produceroogpunt spreek, maar 1500 euro voor een geluidskaart is knap zat als je geen producties draait voor films, games of echt grote muziekreleases toch ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 januari 2015 om 09:37:
Ik produceer zonder externe geluidskaart op een laptop en moet telkens voordat ik mn daw openzet mn windows geluid uitschakelen zodat fl asio4all laat werken.

Produceer je dan ook op van die laptop-speakertjes? Dat zou zonde zijn iig.

Verder... heb je de bitrate van je computersysteem wel gelijk staan aan de instelling van bitrate in fruityloops? Dus dat ze beiden wel staan 48000hz, en niet dat je in fruityloops de boel op 44100 hz hebt staan en je pc-geluid op 48000hz? Want dat had ik ook een tijdje zo staan zonder dat het door had, en toen had ik ook steeds die ellende dat ik eerst m'n daw uit moest zetten om pc geluid te hebben en zo
. Vreselijk irri is dat. :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JUUKUH op vrijdag 16 januari 2015 om 11:08:
Voor dat budget heb je tegenwoordig niet echt goeie specs.. Op z'n best een i5 met 4gb ram en standaard specs. Om een 'redelijke' (dus nog niet optimaal) pc te bouwen voor te produceren mag je denk ik wel een budget van €600,- en meer uittrekken. Een optimale pc (zelfbouw) om te produceren zul je denk ik aan zo'n €1200,- komen (i7, 16gb ram, etc.)

Mijn computer was geloof ik rond de 500 euro (zal zo de bon eens opzoeken) en dat heeft een I-7, 8 GB RAM etc. Gewoon zo in de computerzaak gekocht... dus het kan wel. :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 12:16:
Mijn computer was geloof ik rond de 500 euro (zal zo de bon eens opzoeken) en dat heeft een I-7, 8 GB RAM etc. Gewoon zo in de computerzaak gekocht... dus het kan wel. :P

Wanneer heb je die gekocht dan? Ik weet dat je tegenwoordig bijna niet meer die specs voor die prijs krijgt in winkels. Of dat is hier in de buurt gewoon zo ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JUUKUH op vrijdag 16 januari 2015 om 12:24:
Wanneer heb je die gekocht dan? Ik weet dat je tegenwoordig bijna niet meer die specs voor die prijs krijgt in winkels. Of dat is hier in de buurt gewoon zo ;p

Niet zo lang geleden..... Maar ik heb de bon gepakt en zie dat ie toch 599 kostte :$ dus ja, zeg 600.. DWC SUPERDEAL 3770 W8 systeem intel i7-3770,4GB (is inmiddels 8 GB dus) en ipv van een gewone schijf een SSD-schijf.

Werkt echt super iig. Heb echt nooit meer dat irritante gehaper en gekraak. Kan zo ongeveer onbeperkt (zware) vst's inladen :P Om het helemaal af te maken ga ik misschien nog wel een keer 8GB erbij kopen. Maar eigenlijk heb ik m'n limiet nog nooit bereikt tot nu toe, dus heeft niet echt hoge prioriteit voor me verder :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 januari 2015 om 09:37:
wat een beetje jammer is aangezien zo bijv. ook niet tijdens het producen on the go kan samplen van internet bijv.

Trouwens, dit kan ik ook niet vanwege een externe geluidskaart (Focusrite scarlet 2I2). Vind ik vrij irritant. Iemand die toevallig weet of er manieren zijn om dat te omzeilen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 12:03:
k weet dat ik nu uit hobbymatig produceroogpunt spreek, maar 1500 euro voor een geluidskaart is knap zat als je geen producties draait voor films, games of echt grote muziekreleases toch ?

1500 euro? 275 euro (Steinberg UR44). :)

Die UAD-kaart is leuk, maar is geen geluidskaart; slechts een DSP-processor, voor offload van je CPU.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 13:06:
Trouwens, dit kan ik ook niet vanwege een externe geluidskaart (Focusrite scarlet 2I2). Vind ik vrij irritant. Iemand die toevallig weet of er manieren zijn om dat te omzeilen?

Kan het mis hebben hoor, maar in de audiosettings van cubase heb je een optie "release driver in background" wat erop neer zou moeten komen dat ie hem vrijgeeft als je bijv. naar je internetbrowser switched. Weet niet of je daar gebruik van maakt, maar het is niet cubase-exclusief vziw.
Anders behoud ie hem exclusief voor je daw en dan is het idd. altijd kutten als je ff een filmpje met audio af wilt spelen oid.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 12:54:
Niet zo lang geleden..... Maar ik heb de bon gepakt en zie dat ie toch 599 kostte :$ dus ja, zeg 600.. DWC SUPERDEAL 3770 W8 systeem intel i7-3770,4GB (is inmiddels 8 GB dus) en ipv van een gewone schijf een SSD-schijf.

Ah nice man (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op vrijdag 16 januari 2015 om 13:09:
Kan het mis hebben hoor, maar in de audiosettings van cubase heb je een optie "release driver in background" wat erop neer zou moeten komen dat ie hem vrijgeeft als je bijv. naar je internetbrowser switched. Weet niet of je daar gebruik van maakt, maar het is niet cubase-exclusief vziw.
Anders behoud ie hem exclusief voor je daw en dan is het idd. altijd kutten als je ff een filmpje met audio af wilt spelen oid.

Nou een filmpje met audio AFSPELEN tussen het werken met de DAW door lukt wel. Ik kan alleen niet opnemen ermee. En die optie die je aandraagt, zie ik niet in ableton helaas. :(
Enige manier om op te nemen is om dan over te schakelen op de onboard geluidskaart en van daaruit dat op te nemen. Maar echt heel motiverend werkt dat niet. :no: zou beter/leuker zijn als het gewoon een beetje on the fly kon. Nu vind ik het zo omslachtig dat ik meestal denk 'daaaag laat maar' omdat ik dan niet uit m'n flow gehaald wil worden.

Waarschuw beheerder
1500 euro? 275 euro (Steinberg UR44). :)

Die UAD-kaart is leuk, maar is geen geluidskaart; slechts een DSP-processor, voor offload van je CPU.

Aha, ok :) dan snap ik hem ook. Hobby producer he :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 13:35:
Nou een filmpje met audio AFSPELEN tussen het werken met de DAW door lukt wel. Ik kan alleen niet opnemen ermee. En die optie die je aandraagt, zie ik niet in ableton helaas. :(
Enige manier om op te nemen is om dan over te schakelen op de onboard geluidskaart en van daaruit dat op te nemen. Maar echt heel motiverend werkt dat niet. :no: zou beter/leuker zijn als het gewoon een beetje on the fly kon. Nu vind ik het zo omslachtig dat ik meestal denk 'daaaag laat maar' omdat ik dan niet uit m'n flow gehaald wil worden.

Ah ok dat snap ik. Een echt makkelijke oplossing zie ik dan ook niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op vrijdag 16 januari 2015 om 13:42:
Ah ok dat snap ik. Een echt makkelijke oplossing zie ik dan ook niet.

Ik ook niet. Kan wel microfoon ermee opnemen, of een instrument. Maar gewoon geluiden van windows dan weer niet. Toch een beetje minder wel. (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 13:43:
Ik ook niet. Kan wel microfoon ermee opnemen, of een instrument. Maar gewoon geluiden van windows dan weer niet. Toch een beetje minder wel. (N)

Wel vreemd, is toch geen hakkietakkieding dat je hebt en iets simpels als een inputkanaal tussen applicaties (kunnen-) laten switchen lijkt toch niet zo'n bijzondere operatie te zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op vrijdag 16 januari 2015 om 13:47:
Wel vreemd, is toch geen hakkietakkieding dat je hebt en iets simpels als een inputkanaal tussen applicaties (kunnen-) laten switchen lijkt toch niet zo'n bijzondere operatie te zijn.

Er komt gewoon niks binnen bij het opname kanaal. Echt raar idd.

Ook wel eens geprobeerd het op te zoeken op internet, maar ook niks over kunnen vinden. %)

Waarschuw beheerder
Is dit probleem alleen met cubase? Ik heb ook wel presonus studio one geprobeerd, maar die herkende heel mijn geluidskaart niet (iets met bitrates of zo) dus dat heb ik gewoon direct weer afgezworen, en met FL Studio heb ik eigenlijk nooit problemen (zonder hier een flame-war over DAW's te willen ontsteken)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 14:12:
Er komt gewoon niks binnen bij het opname kanaal. Echt raar idd.

Ook wel eens geprobeerd het op te zoeken op internet, maar ook niks over kunnen vinden. %)

Welk OS gebruik je dan?
Ik heb bijv. in windows 7 eens tijden zitten kutten om een microfoon aan de praat te krijgen. Moest ik via het config.scherm/geluiden specifiek de opnamebron aangeven (en ik had er ook meerdere door oa. onboard sound).
Ik zou denken dat bij jou onder het tabje "recording" een input (line in) van je primaire soundcard zou moeten staan of selecteerbaar zou moeten zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op vrijdag 16 januari 2015 om 16:02:
Welk OS gebruik je dan?

Windows 8.

Uitspraak van SuB Bass op vrijdag 16 januari 2015 om 16:02:
Ik zou denken dat bij jou onder het tabje "recording" een input (line in) van je primaire soundcard zou moeten staan of selecteerbaar zou moeten zijn.

Ja dat kan wel idd, de onboard geluidskaart gebruiken ervoor. Maar ja, het is gewoon niet echt heel erg ideaal. De enige manioer om verder een signaal te krijgen bij 'opnemen' is door in de microfoon te gaan tetteren :P
Tja, ik heb m'n vraag ook maar eens effe gemaild net naar de keymusic. Misschien dat zij iets weten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 13:36:
Aha, ok :) dan snap ik hem ook. Hobby producer he :P

Ben ik ook, maar dat houdt mij niet tegen om ook het pro-spul te bestuderen. Audio is audio. :)

Daarom verbaast het mij ook: zo'n dingetje is leuk voor hobbyisten, maar niet voor serieus werk. Zelf werk ik, als "serieus hobbyist" al met een RME Babyface; die ga ik waarschijnlijk richting de laptop verhuizen (optredens met Ableton Live) en dan koop ik voor de workstation een RME HDSPe AIO; nog betere latency. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 13:35:

In Windows ook al Control Panel -> Sound -> Playback (tabblad) -> <Apparaat selecteren> -> Properties -> Advanced (tabblad) -> "Allow applications to take exclusive control of this device" uitgevinkt?

Nadeel is dat je dan geen ASIO drivers kunt gebruiken; ASIO ondersteunt maar één applicatie tegelijkertijd (exclusive mode). Shared mode wordt gedirigeerd door DirectSound (Windows mixer dus), daarbij kan het dus wel. Daardoor wel hogere latencies, wegens de tussenkomst van de Windows mixer. ASIO babbelt op hardware level.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik weet niet of het goed klinkt zo'n geluidskaart. Nooit mee gewerkt. Ik ben dan ook dik tevreden met mijn huidige set-up. Sluit goed aan bij mijn huidige capaciteiten.
En je hebt altijd verschillende gradaties in de beoefenaars van hobbies he :P De een is daar enthousiaster/bevlogener in dan de ander.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 17:16:
In Windows ook al Control Panel -> Sound -> Playback (tabblad) -> <Apparaat selecteren> -> Properties -> Advanced (tabblad) -> "Allow applications to take exclusive control of this device" uitgevinkt?

Nadeel is dat je dan geen ASIO drivers kunt gebruiken; ASIO ondersteunt maar één applicatie tegelijkertijd (exclusive mode). Shared mode wordt gedirigeerd door DirectSound (Windows mixer dus), daarbij kan het dus wel. Daardoor wel hogere latencies, wegens de tussenkomst van de Windows mixer. ASIO babbelt op hardware level.

Aan de hand van jouw advies dit even geprobeerd... lukte eerst weer niet. Ik denk 'nah, ik geef het op' en deed net een instellinkje ergens nog wat anders en hij doet het gewoon :D :D Fantastique!
You made my day! Thanks (F)
Hèhè, eindelijk opgelost zeg :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik was iig. warm met m'n cubase-exclusive oplossingkje. Kwam op hetzelfde neer dus. B)

Waarschuw beheerder
:P

Dit bleek dus uiteindelijk de oplossing: http://faq.alpha-audio.nl/faq-streaming-audio/faq-streaming-audio-software/
'm in Audicity op windows ASAPI zetten dus (met die exclusive instellingen die timmer aangaf)... Tja, ik ben redelijk n00b op dit gebied, zoals blijkt :P
Als ik dit effe eerder had geweten had me dat een paar jaar gekut gescheeld :roflol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 17:37:
Aan de hand van jouw advies dit even geprobeerd... lukte eerst weer niet. Ik denk 'nah, ik geef het op' en deed net een instellinkje ergens nog wat anders en hij doet het gewoon :D :D Fantastique!
You made my day! Thanks (F)
Hèhè, eindelijk opgelost zeg :lol:

Geen probleem. (y) :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van JUUKUH op vrijdag 16 januari 2015 om 11:08:

Onzin! Ik draai hier met een FX6300 met 8 gb ram en een R9 270x. Geloof me, voor 400-500 heb je best een aardige pc - zeker als je er enkel op wil produceren. Een i7 is pure overkill voor producen. 16 gb RAM is ook pure overkill en in het geval van enkel produceren weggegooid geld.
Waarschuw beheerder
En die R9 dan? :clown:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 12:04:
Verder... heb je de bitrate van je computersysteem wel gelijk staan aan de instelling van bitrate in fruityloops? Dus dat ze beiden wel staan 48000hz, en niet dat je in fruityloops de boel op 44100 hz hebt staan en je pc-geluid op 48000hz?

Geen idee, hoe check je dat eigenlijk? :bloos:

Ik weet wel dat in fl het ingesteld staat op 44100 hz maar mn pc sample rate?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 12:04:
Produceer je dan ook op van die laptop-speakertjes? Dat zou zonde zijn iig.

In theorie wel ja, maar in praktijk gebruik ik voornamelijk m'n oordopjes tijdens 't produceren en verder m'n smartphone waar ik mn tracks op pleur as referentiepunt. Dat zijn eerlijk gezegd de enige referentiepunten die ik heb, wat overigens ook heeft gezorgd dat ik natuurgewijs meer naar het maken van luistermuziek ben geshift ipv superharde club georiënteerde electronica.
Aangezien men ook vooral op de telefoon luistert om bijvoorbeeld te chillen, weg te dromen etc. (althans ikzelf iniedergeval) :)

Trouwens, dit kan ik ook niet vanwege een externe geluidskaart (Focusrite scarlet 2I2).

Dat is dan idd wel vrij kut dan, maar is dat dan voor iedere externe geluidskaart zo? Bijvoorbeeld naar die Jan Des Boevie heeft gepost (welke een usb geluidskaart is).

En als het dan toch niet werkt dan ach, iniedergeval kan ik dan FL tenminste gewoon normaal openen en direct bezig gaan ipv telkens eerst het windows geluid te moeten uitschakelen, en als het verder nog wat van dat irritante lag wegneemt ben ik helemaal blij :)

Aan de andere kant zou ik het optimaal vinden als je on the go kon samplen aangezien je dan echt in de flow zit tijdens het produceren waardoor er constant nieuwe ideën komen, en dan ondertussen gewoon lekker kan samplen enzo. Nu heb ik bij veel producties echt eerst een lijst aan filmpjes af moeten gaan om eerst een hele database samen te stellen van wat ik wil gebruiken, dat is namelijk zo niet motiverend om telkens te doen (vooral als je een grote conceptuele project wil maken). On the go kunnen samplen zou dan een zegen zijn wat dat betreft :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 januari 2015 om 20:00:
Geen idee, hoe check je dat eigenlijk? :bloos:

Ik weet wel dat in fl het ingesteld staat op 44100 hz maar mn pc sample rate?

Rechts onder in je windows-scherm rechtermuisknop op het speaker-icoontje->afspeelapparaten>afspeelapparaat selecteren>eigenschappen>geavanceerd> daar moet je het kunnen zien. ;)
Dat moet hetzelfde zijn als je instelling in FL, anders moet ie steeds switchen van samplerate, en kan het niet gelijktijdig.

In theorie wel ja, maar in praktijk gebruik ik voornamelijk m'n oordopjes tijdens 't produceren en verder m'n smartphone waar ik mn tracks op pleur as referentiepunt. Dat zijn eerlijk gezegd de enige referentiepunten die ik heb, wat overigens ook heeft gezorgd dat ik natuurgewijs meer naar het maken van luistermuziek ben geshift ipv superharde club georiënteerde electronica.
Aangezien men ook vooral op de telefoon luistert om bijvoorbeeld te chillen, weg te dromen etc. (althans ikzelf iniedergeval) :)

Ah oké. Ik heb zelf ook jaaaaaaarrren op crappy computerboxjes geproduceerd (hardcore nog wel :$) en een koptelefoon (die wel goed was). Maar nu ik monitoxboxen heb, is er toch wel een werteld voor me open gegaan hoor. Veel meer detail en definitie... daar gaat ook je afmixkwaliteit wel flink door vooruit (Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 20:23:
Rechts onder in je windows-scherm rechtermuisknop op het speaker-icoontje->afspeelapparaten>afspeelapparaat selecteren>eigenschappen>geavanceerd> daar moet je het kunnen zien. ;)

Had het al gecheckt ja, blijkt dus ook gewoon 44100 hz te zijn. Is het beter als ik de sample rates hoger zet btw (en dan vervolgens ook in mn daw)?

Ik bedoel meer zo van, zorgt het voor betere kwaliteit enzeau? :bloos: In dat geval wil ik wel gebruik maken van alle kleine beetjes die in mn technische capaciteiten zitten :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 januari 2015 om 20:29:
Had het al gecheckt ja, blijkt dus ook gewoon 44100 hz te zijn. Is het beter als ik de sample rates hoger zet btw (en dan vervolgens ook in mn daw)?

Ik bedoel meer zo van, zorgt het voor betere kwaliteit enzeau? :bloos: In dat geval wil ik wel gebruik maken van alle kleine beetjes die in mn technische capaciteiten zitten :P

Ja 48000 is wat hogere kwaliteit. :)

Aan de andere kant zou ik het optimaal vinden als je on the go kon samplen aangezien je dan echt in de flow zit tijdens het produceren waardoor er constant nieuwe ideën komen, en dan ondertussen gewoon lekker kan samplen enzo. Nu heb ik bij veel producties echt eerst een lijst aan filmpjes af moeten gaan om eerst een hele database samen te stellen van wat ik wil gebruiken, dat is namelijk zo niet motiverend om telkens te doen (vooral als je een grote conceptuele project wil maken). On the go kunnen samplen zou dan een zegen zijn wat dat betreft :yes:

Probeer eens wat ik vanavond mede dankzij timmer heb ontdekt :P

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 17:46:
Dit bleek dus uiteindelijk de oplossing: http://faq.alpha-audio.nl/faq-streaming-audio/faq-streaming-audio-software/
'm in Audicity op windows ASAPI zetten dus (met die exclusive instellingen die timmer aangaf)...

Als je er niet uitkomt hoe dat te doen, geef je maar een gil ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 20:39:
Probeer eens wat ik vanavond mede dankzij timmer heb ontdekt :P

Heb ik zojuist zitten lezen haha, wel vet dat het voor je is opgelost :)

Maar ik vroeg me af of het voor mij ook zou werken aangezien ik geen externe geluidskaart heb enzo (of is dat niet van belang?)

Vind nog beetje eng om met de instellingen te kutten :bloos:

Kom eens hier lol :P

Moet ook ff audacity downloaden en dat wasapi aanzetten volgens mij :)

Waarschuw beheerder
Lol, als ik taakbeheer open van windows 8.1, staat er dat mijn schijf 100% wordt gebruikt. Processor en geheugen 20% . Tijd voor een SSD

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 januari 2015 om 20:47:
Vind nog beetje eng om met de instellingen te kutten :bloos:

Kom eens hier lol :P

:lol:

Opschrijven wat je doet, of screenshots maken kan helpen om niet te vergeten wat je doet.
Maar op asapi zetten kan geen kwaad hoor.

Zo moet het:

[img width=1024 height=576 cacheid=001625d3003242307fda61001a02e557dd]https://album.partyflock.nl/84184346_3622813826.png[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 januari 2015 om 20:47:
Maar ik vroeg me af of het voor mij ook zou werken aangezien ik geen externe geluidskaart heb enzo (of is dat niet van belang?)

Maakt niet uit. :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 20:51:
windows 8.1

Windows 7 hiero :0
Waarschuw beheerder
Lol, als ik taakbeheer open van windows 8.1, staat er dat mijn schijf 100% wordt gebruikt. Processor en geheugen 20% . Tijd voor een SSD

Wil niet de brenger van slecht nieuws zijn, maar hoop van ganser harte voor je dat je systeem niet besmet is met een cryptolocker variant die op de achtergrond stilletjes je bestanden aan het encrypten is (waarna je de boel met een beetje geluk en tegen betaling van een klein fortuintje aan bitcoins weer kunt decrypten). :O

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 januari 2015 om 20:54:
Windows 7 hiero :0

Hier ook nog hoor. Heb het eerste goede argument om over te stappen nog niet gehoord. :P
Ga hier komende week ook een ssd-upgrade doen, maar niet meteen nieuwe installatie. Ga m'n huidige installatie gewoon klonen en op die schijf kwakken. If it ain't broke....
laatste aanpassing
Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder

Bij mij is de processor steeds 100% aan de gang.. ik heb ook 8.1

PC is splinternieuw maar zo traag als stront :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leown op vrijdag 16 januari 2015 om 21:19:
PC is splinternieuw maar zo traag als stront

Staat ie niet toevallig een roedeltje updates binnen te slurpen?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 17:46:
'm in Audicity op windows ASAPI zetten dus (met die exclusive instellingen die timmer aangaf)... Tja, ik ben redelijk n00b op dit gebied, zoals blijkt :P
Als ik dit effe eerder had geweten had me dat een paar jaar gekut gescheeld :roflol:

Is het ook de bedoeling dat ik Asio4all uitzet in mn daw btw? , aangezien wanneer asio4all aanstaat het niet werkt namelijk (behalve als ik iets anders selecteer).

Heb trouwens verder alles gedaan van Timmers methode, heb daarnaast ook foobar gedowned btw :P (en in audacity staat wasapi ingesteld).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op vrijdag 16 januari 2015 om 21:23:
Staat ie niet toevallig een roedeltje updates binnen te slurpen?

Nee heb 'm nu maandje of 4 staan, nog steeds zo traag.
Ik mis w7 als ik thuis ben :(
Mijn oude pc dat w7 heeft is laatst dus kaput gegaan bij m'n ouders 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leown op vrijdag 16 januari 2015 om 21:31:
Nee heb 'm nu maandje of 4 staan, nog steeds zo traag.

Da's wel wat lang voor updates inderdaad. :clown:
Vaag man. Dat is nou het enige positieve dat ik wel over 8.1 hoor; dat het snel is.
Maar goed, logisch ook... een schone installatie is altijd sneller. Eigenlijk non-argument dus.
Maar dat het langzamer is is wel vaag!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 17:16:

Blijkt dus dat ik te vroeg aan het juichen was.

Dat blijkt dus idd te kloppen, ik moet Asio4all uitzetten om audio te kunnen streamen van buitenaf.

Het probleem is enkel dat de kans op lag bij het produceren zelf dan veel groter word bij mij, welke door het aanstaan asio4all veel meer beperkt werd.
Daarom denk ik dat ik hiervoor een externe (usb)geluidskaart zal moeten aanschaffen (welke ik nog niet heb).

Dan zal ik asio4all/asio devices uit kunnen zetten en het geluid van de daw dan instellen op de externe geluidskaart.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op vrijdag 16 januari 2015 om 21:17:
Wil niet de brenger van slecht nieuws zijn, maar hoop van ganser harte voor je dat je systeem niet besmet is met een cryptolocker variant die op de achtergrond stilletjes je bestanden aan het encrypten is (waarna je de boel met een beetje geluk en tegen betaling van een klein fortuintje aan bitcoins weer kunt decrypten).

Zal toch niet haha, geen gekke shit gedaan hier. Hij draait nu weer normaal, maar bij het opstarten werd ie ff gek.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 22:29:
Zal toch niet haha, geen gekke shit gedaan hier. Hij draait nu weer normaal, maar bij het opstarten werd ie ff gek.

Gelukkig voor je dan! Is echt nasty shit! En je vergeet nooit meer te backuppen na zo'n "grap". :P

Waarschuw beheerder
Al het belangrijke altijd geback upt. Die harde les heb ik een jaar of tien geleden al geleerd haha. Blue screen of deaths en zo. Heb het op mijn mega account en externe HDD.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 januari 2015 om 21:28:
Is het ook de bedoeling dat ik Asio4all uitzet in mn daw btw? , aangezien wanneer asio4all aanstaat het niet werkt namelijk (behalve als ik iets anders selecteer).

Nee.

Laat dat idee ook van dat uitvinken van die 'exclusieve modus' trouwens maar weg, want dat hoeft niet eens habe ich ontdekt... gewoon audacity downloaden en daarin Wasapi kiezen, en je kunt opnemen wat je aan hebt staan op je pc... want 'het werkt tussen de drivers door' wtf dat ook precies betekent..
bij mij werkt het iig.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 22:48:
Nee.

Laat dat idee ook van dat uitvinken van die 'exclusieve modus' trouwens maar weg, want dat hoeft niet eens habe ich ontdekt... gewoon audacity downloaden en daarin Wasapi kiezen, en je kunt opnemen wat je aan hebt staan op je pc... want 'het werkt tussen de drivers door' wtf dat ook precies betekent..
bij mij werkt het iig.

Vrij vreemd dit, werkt hier namelijk niet :S

Geluid staat gewoon ingesteld op Wasapi in Audacity maar wanneer ik Fl open staat het daar dan alles uit..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 januari 2015 om 23:10:
Vrij vreemd dit, werkt hier namelijk niet :S

Geluid staat gewoon ingesteld op Wasapi in Audacity maar wanneer ik Fl open staat het geluid daar dan alles uit..

Dan heb je ergens een conflict zitten in je instellingen/routing van je geluid(kaarts)-instellingen als je 't mij vraagt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 23:13:
Dan heb je ergens een conflict zitten in je instellingen/routing van je geluid(kaarts)-instellingen als je 't mij vraagt.

Moet effe kijken wat hier gaande is idd.

Snap er eerlijk gezegd ook geen donder meer van 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuB Bass op vrijdag 16 januari 2015 om 19:41:
En die R9 dan? :clown:

Is voor produceren ook overkill. Die is voor het gamen. :P Maar voor 500 kan je echt wel een prima pc krijgen voor producen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 januari 2015 om 23:17:
Snap er eerlijk gezegd ook geen donder meer van 8)

Wel handig om je wat meer in te gaan verdiepen als musicus natuurlijk :P (geldt ook voor mij haha)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 januari 2015 om 23:22:
Wel handig om je wat meer in te gaan verdiepen als musicus natuurlijk :P (geldt ook voor mij haha)

Blijkt maar weer eens haha.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op vrijdag 16 januari 2015 om 23:19:
Is voor produceren ook overkill. Die is voor het gamen. :P Maar voor 500 kan je echt wel een prima pc krijgen voor producen.

;p
Ben het met je eens hoor verder. Volgens mij is het vooral goed om er een "dedicated" systeem van te maken. Dus niet ook je internet-/office/videobewerking ("manusje van alles") erop doen.
Zie dat nog niet genoemd worden, maar vermoed ook dat dat niet bij iedereen zo is. Op zich logisch ook met beesten van processoren/terabyte hdd's en prijzen van ram geheugen, maar da's ook niet echt een "eerlijke" vergelijking. Iemand met een dikke pc heeft gewoon meer mogelijkheden om dingen naast produceren te doen...

Waarschuw beheerder
Ik doe inderdaad alles op mijn workstation: internet, gaming, fotobewerking, videobewerking, audiobewerking, producing, etc. Gaat prima, zolang je de boel maar netjes schoonhoudt. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 januari 2015 om 00:16:
Ik doe inderdaad alles op mijn workstation: internet, gaming, fotobewerking, videobewerking, audiobewerking, producing, etc. Gaat prima, zolang je de boel maar netjes schoonhoudt. :)

Ik hier ook hoor (behalve videobewerking) en kan idd. prima. Al heb ik lang niet zo'n beest van een systeem als jij.
Enige nadeel is steeds weer dat gezeul met midi-keyboard enzo hier. Die heb ik niet 24/7 aangesloten.
Voor mij werkt een dedicated systeem denk ik beter, dan is het "aanzetten en aan de slag".
Is een beetje vicieuze cirkel: Ik ga zeker meer produceren dan ik nu doe (kan alleen maar beter worden zeg maar). :P Maar aan de andere kant vind ik mezelf nog zo'n prutser dat het ook wel pretentieus is om een dedicated daw workstation te hebben. :clown:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Gewoon toch een dedicated workstation bouwen; het is toch een hobbie van je? Hobbies kosten nu eenmaal geld. :)

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op vrijdag 16 januari 2015 om 19:29:
Onzin! Ik draai hier met een FX6300 met 8 gb ram en een R9 270x. Geloof me, voor 400-500 heb je best een aardige pc - zeker als je er enkel op wil produceren. Een i7 is pure overkill voor producen. 16 gb RAM is ook pure overkill en in het geval van enkel produceren weggegooid geld.

Een i7 is geen pure overkill, mits je muziek maar complex genoeg is. Integendeel. Je hebt 8 rekenkernen en muziekproductie is niks meer dan beestachtig veel multithreading omdat elke plugin een aparte thread is.

Ik heb een 8-core Intel Xeon, qua rekenkracht vergelijkbaar met een i7 4770K waar je de turbo boost hebt uitgeschakeld. Projecten in FL bouwen die, zelfs op laagste kwaliteit, de PC over z'n max heen helpen, is écht niet zo lastig.

Heb een kennis die het zelfs lukt om z'n 12-core Mac Pro het niet meer te laten trekken en die tussentijds sporen moet gaan bouncen naar WAV om verder te werken. 154 synths en sounds in 1 plaat (!). Lijkt veel, maar met flink layeren en complexe FX-chains en routen door meerdere bussen met ieder een bak aan FX wordt het echt onmogelijk om alles live te kunnen afspelen.

Verder moet je je realiseren dat je niks aan die videokaart van je hebt met produceren. Met renderen wél. Mijn videokaart (KfA2 GTX 780) zit 2 slots boven de geluidskaart. Je hoort (ivm magnetisch veld, videokaart van tig watt die volle gas draait) white noise door de speakers zodra een DirectX 3d toepassing start. Echter: met bouncen van een FL project doet hij dit ook, wat wil zeggen dat die mee gaat rekenen. Hij doet dat alleen niet 'on the fly' als je in een project aan het werken bent. Mijn ouwe videokaart (ook een 270x) deed dit trouwens niet, die leek alleen aan te slaan als je een game startte (kan ook kwestie van instellingen zijn geweest natuurlijk).
laatste aanpassing