Partyflock

Forumonderwerp · 1167792
Waarschuw beheerder
Wat veroorzaakt het kraken van geluid en vastlopen van geluid of systeem in programma's zoals Cubase en Fruity?

- Minimale eisen systeemeisen voldoe ik aan op laptop.
- Op PC voldoe ik niet aan het werkgeheugen.
- Zowel op laptop (dualcore, 6gb werkgh.) als computer (dualcore, 1 gb werkgh.) het probleem.
- Driver: Asio v2
- Verschillende instelling bij driver geprobeerd.

Heb ook gehoord van cannot allocate enough memory.
Waar zou je kunnen bepalen dat het programma alles kan benutten aan geheugen?

Graag zou ik om advies vragen.

Waarschuw beheerder
Gewoon toch een dedicated workstation bouwen; het is toch een hobbie van je? Hobbies kosten nu eenmaal geld. :)

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op vrijdag 16 januari 2015 om 19:29:
Onzin! Ik draai hier met een FX6300 met 8 gb ram en een R9 270x. Geloof me, voor 400-500 heb je best een aardige pc - zeker als je er enkel op wil produceren. Een i7 is pure overkill voor producen. 16 gb RAM is ook pure overkill en in het geval van enkel produceren weggegooid geld.

Een i7 is geen pure overkill, mits je muziek maar complex genoeg is. Integendeel. Je hebt 8 rekenkernen en muziekproductie is niks meer dan beestachtig veel multithreading omdat elke plugin een aparte thread is.

Ik heb een 8-core Intel Xeon, qua rekenkracht vergelijkbaar met een i7 4770K waar je de turbo boost hebt uitgeschakeld. Projecten in FL bouwen die, zelfs op laagste kwaliteit, de PC over z'n max heen helpen, is écht niet zo lastig.

Heb een kennis die het zelfs lukt om z'n 12-core Mac Pro het niet meer te laten trekken en die tussentijds sporen moet gaan bouncen naar WAV om verder te werken. 154 synths en sounds in 1 plaat (!). Lijkt veel, maar met flink layeren en complexe FX-chains en routen door meerdere bussen met ieder een bak aan FX wordt het echt onmogelijk om alles live te kunnen afspelen.

Verder moet je je realiseren dat je niks aan die videokaart van je hebt met produceren. Met renderen wél. Mijn videokaart (KfA2 GTX 780) zit 2 slots boven de geluidskaart. Je hoort (ivm magnetisch veld, videokaart van tig watt die volle gas draait) white noise door de speakers zodra een DirectX 3d toepassing start. Echter: met bouncen van een FL project doet hij dit ook, wat wil zeggen dat die mee gaat rekenen. Hij doet dat alleen niet 'on the fly' als je in een project aan het werken bent. Mijn ouwe videokaart (ook een 270x) deed dit trouwens niet, die leek alleen aan te slaan als je een game startte (kan ook kwestie van instellingen zijn geweest natuurlijk).
laatste aanpassing