Partyflock

Forumonderwerp · 1150212
1 volger · 10158x bekeken
Waarschuw beheerder
-1
Pelé zal vrijdag een rol spelen bij de WK-loting in Costa do Sauípe. Wat de Braziliaanse voetballegende (73) precies gaat doen tijdens de ceremonie, wil de organisatie nog niet prijsgeven. Hij zal in ieder geval geen aandeel hebben in de daadwerkelijke loting.

Andere oud-internationals die deelnemen aan de loting zijn onder meer Zinedine Zidane, Mario Kempes, Cafu, Fabio Cannavaro en Fernando Hierro. Het programma zal anderhalf uur duren en uitgezonden worden in meer dan 190 landen. De FIFA verwacht ongeveer 250 miljoen tv-kijkers.

In Costa do Sauípe zullen ook de tegenstanders van Oranje in de WK-groepsfase bekend worden. Het Nederlands elftal is geen groepshoofd bij de loting.

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/246728/rol-voor-voetballegende-pele-bij-wk-loting/
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van THP op dinsdag 10 september 2013 om 22:53:
Ligt er ook als eerste uit.

denk dat de volgende ronde wel moet lukken in de poule met spanje chili australië

beter dan groep D of G :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Poule A
Brazilië
Kroatië
Mexico
Kameroen

Poule B
Spanje
Nederland
Chili
Australië

Poule C
Colombia
Griekenland
Ivoorkust
Japan

Poule D
Uruguay
Costa Rica
Engeland
Italië

Poule E
Zwitserland
Ecuador
Frankrijk
Honduras

Poule F
Argentinië
Bosnië en Herzegovina
Iran
Nigeria

Poule G
Duitsland
Portugal
Ghana
USA

Poule H
België
Algerije
Rusland
Zuid-Korea
Waarschuw beheerder
+1-1
Ja, Griekenland heeft overal in europa nog rekeningen open staan, ik zie ze nie winnen
Waarschuw beheerder
-1
http://nos.nl/artikel/594968-fifa-wk-2022-niet-in-zomer.html

Het WK voetbal van 2022 in Qatar wordt niet in de zomermaanden gehouden. Dat heeft FIFA-secretaris Jérôme Valcke woensdag laten weten tijdens een interview bij Radio France.

Qatar kreeg in 2010 het WK toegewezen. Die keuze leidde direct al tot een storm van kritiek. In de zomer kan de temperatuur in het Arabische emiraat oplopen tot zo'n 45 tot 50 graden. "De data voor het WK in Qatar zal daarom niet in juni-juli plaatsvinden", aldus Valcke.

"Ik denk dat het zal worden gehouden tussen 15 november 2022 en 15 januari 2023. De weersomstandigheden zijn dan het beste te vergelijken met zomerse temperaturen in Europa, namelijk gemiddeld 25 graden."

De reden dat het WK wordt verplaatst naar het eind en niet naar het begin van het jaar, is omdat in de winter van 2022 ook al de Olympische Winterspelen worden georganiseerd. Ook is op 1 februari 2022 de Super Bowl in Amerika, waarvoor al contracten zijn afgesloten. De bonden van deze toernooien willen elkaar niet in de weg zitten.

"Moet een volksfeest zijn"
De wereldvoetbalbond wilde lange tijd niets weten van verplaatsing van het WK van de zomer naar de winter. Vorig jaar gaf Blatter echter toch toe dat het misschien beter is op zoek te gaan naar een andere periode.

"Het WK moet een volksfeest zijn. Qatar is een klein land. Met een WK in de zomer kan het geen volksfeest worden", zei de Zwitserse preses in juli. "Je kunt misschien wel alle WK-stadions afkoelen, maar je kunt niet het hele land koel houden."
Waarschuw beheerder
-1
Helaas heeft geen enkele nationale voetbalbond de ballen om niet te gaan, alle competities moeten wijken voor zon belachelijk idee..

corrupt kk zooitje

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Boeiend ,ben wel benieuwd hoe ze dat gaan regelen dan
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Simon Stokvis op woensdag 8 januari 2014 om 16:06:
Helaas heeft geen enkele nationale voetbalbond de ballen om niet te gaan, alle competities moeten wijken voor zon belachelijk idee..

corrupt kk zooitje

vooral alles doen om maar steekpenningen in de broekzak te kunnen steken...

komt helemaal niet uit met andere competities die in de winter gewoon doorspelen...

je doet de olympische winterspelen toch ook niet in de zomer... en vica versa
Waarschuw beheerder
-1
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/248648/blind-volgt-hiddink-op-als-bondscoach-oranje/

Het jaar 2014 is pas net begonnen, maar volgens De Telegraaf is nu al duidelijk wie vanaf 2016 bondscoach van Oranje is. Danny Blind moet na het Europees kampioenschap van 2016 Guus Hiddink opvolgen, meldt de krant. Met de oud-verdediger op de bank moet Oranje dan naar het WK 2018 in Rusland.

Blind is momenteel al betrokken bij het Nederlands elftal, als assistent van de huidige bondscoach Louis van Gaal. Deze functie behoudt de Zeeuw als Hiddink na het komende WK het stokje overneemt van Van Gaal en na twee jaar onder de vleugels van Hiddink te hebben gewerkt, is de bedoeling dat Blind vanaf 2016 op eigen benen gaat staan. Hiddink zal vanaf 2016 in een andere functie betrokken blijven bij de nationale ploeg.

Het huidige contract van de 52-jarige Blind bij de KNVB loopt komende zomer af, de bedoeling is dat hij op korte termijn zijn handtekening zet onder een nieuwe verbintenis. Deze loopt dan tot en met het WK van 2018.

Danny Blind is de vader van huidig Oranje-international Daley Blind. De jonge Ajacied liet in november al aan FCUpdate.nl weten dat het wat hem betreft geen probleem zou zijn als zijn vader bondscoach wordt. "Ik ben daar niet zo mee bezig. Mocht mijn vader bondscoach worden, zou ik natuurlijk enorm trots op hem zijn. Maar voor mij zou er niet veel veranderen. Wie er ook bondscoach is, ik moet zorgen dat ik goed blijf spelen bij mijn club."

:lol: dat weten ze nu al zeker
Waarschuw beheerder
-1
De kans is aanwezig dat het wereldkampioenschap van komende zomer aan Curitiba voorbij gaat. Het stadion in de Zuid-Braziliaanse stad is nog altijd niet af en Jerôme Valcke, de secretaris-generaal van de FIFA, eist dat er snel progressie wordt geboekt. Zo niet, dan kan de stad fluiten naar WK-wedstrijden.

Valcke bracht dinsdag een bezoek aan Curitiba en wat hij zag, beviel hem overduidelijk niet. Op 18 februari wordt het stadion nogmaals gekeurd en als dan blijkt dat de Arena da Baixada nog altijd niet aan de gestelde eisen voldoet, wordt het geschrapt als speelstad. "Zoals de situatie nu is, is het WK hier serieus in gevaar", liet Valcke weten. In Curitiba worden, als het stadion op tijd af is, vier WK-wedstrijden gespeeld. De eerste is op 16 juni, tussen Iran en Nigeria. Daarna volgen ook Honduras-Ecuador (20 juni), Australië-Spanje (23 juni) en Algerije-Rusland (26 juni). Het duel tussen Australië en Spanje is een wedstrijd uit de groep van Nederland.

Het Estádio Joaquim Américo Guimarães van Curitiba, kortweg Arena da Baixada, is de thuishaven van Clube Atletico Paranaense. Het stadion is gebouwd in 1914, maar tussendoor diverse keren opgeknapt.

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/249179/fifa-dreigt-curitiba-te-schrappen-als-wk-speelstad/

haha lekker geregeld
Waarschuw beheerder
Curitiba krijgt dinsdag van de wereldvoetbalbond te horen of de werkzaamheden aan het WK-stadion snel genoeg gaan om de organisatie van vier groepswedstrijden te behouden. De werkzaamheden in de Braziliaanse stad liepen de afgelopen maanden veel vertraging op.

Curitiba is op 23 juni gastheer van het groepsduel van de poule van het Nederlands elftal, tussen Australië en Spanje. Verder staan in de Arena da Baixada de wedstrijden Iran-Nigeria, Honduras-Ecuador en Algerije-Rusland op het programma.

Curitiba is een populaire speelstad op de komende mondiale eindronde. Dit heeft de plaats te danken aan de ideale voetbaltemperaturen en de ligging vlakbij Rio de Janeiro.

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/250660/fifa-geeft-wk-speelstad-curitiba-dinsdag-duidelijkheid/
Waarschuw beheerder
Het nationale team van Engeland doet er alles aan om ver te komen tijdens het WK in Brazilië. Waar Oranje in 2004 afrekende met het penaltysyndroom, waart het 11-meterspook nog steeds door Groot-Brittannie. En dus heeft bondscoach Roy Hodgson de hulp van buitenaf ingeroepen.

Sky-manager Dave Brailsford gaat de WK-spelers in de voorbereiding toespreken om ze te inspireren en te motiveren. Brailsford was succesvol coach van Britse wielrenners als Chris Froome en Bradley Wiggins.

Psycholoog
Daarnaast wil Hodgson een psycholoog toevoegen aan zijn WK-begeleidingsgroep om de mentale weerbaarheid van zijn spelers te vergroten. En natuurlijk ook om af te komen van het penaltysyndroom op grote toernooien.

Zo werd Engeland vanaf het WK van 1990 zesmaal uitgeschakeld na een strafschoppenserie. Met name het verlies in de halve finale op het EK van 1996 in eigen land leverde Engeland een nationaal trauma op. Ook op het laatste toernooi, het EK van 2012, ging het voor Engeland mis vanaf de penaltystip, in de kwartfinale tegen Italië.

http://nos.nl/artikel/616081-engels-elftal-roept-hulp-sky-in.html

Waarschuw beheerder
-1
WK poultje maken hier ???
Waarschuw beheerder
-1
100 euro inzet, ik beheer de pot

Waarschuw beheerder
Ik ga wel iets opzetten en allemaal vooraf betalen bij Insigne ;-)
Waarschuw beheerder
-1
Over 2 maanden kan nederland al bijna vertrekken .
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/253934/virgil-van-dijk-over-oranje-ben-blijkbaar-niet-goed-genoeg/

Hij maakt dit seizoen grote indruk bij Celtic en zou in de belangstelling staan van diverse Engelse topclubs, maar genoeg voor een plekje in de Oranje-selectie is het voorlopig niet voor Virgil van Dijk. De 22-jarige centrale verdediger wordt voorlopig steevast genegeerd door bondscoach Louis van Gaal. De kans dat hij een plekje krijgt in de selectie voor het komende wereldkampioenschap in Brazilië, is om die reden klein.

In gesprek met Sky Sports geeft Van Dijk, afgelopen zomer overgekomen van FC Groningen, toe dat hij de afgelopen periode gehoopt heeft op Oranje. "Dat ik een aantal weken geleden niet bij de selectie zat, was een teleurstelling. Maar daar ben ik overheen, ik hoop dat Nederland goed presteert op het WK. Met of zonder mij."

Van Dijk weet waar de schoen wringt. "De Schotse competitie wordt niet hoog aangeslagen, maar het is wel degelijk een sterke competitie. Om meer erkenning te krijgen, moet ik in de Champions League spelen. Als je in die competitie uitkomt, is de kans groter dat je bij de nationale ploeg komt." De verdediger is ook kritisch naar zichzelf toe. "Ik ken de selectiecriteria van de bondscoach niet. Maar als je goed genoeg bent, hoor je bij de selectie te zitten. Ik denk dat ik momenteel nog niet goed genoeg ben, anders had ik er wel bij gezeten."
Waarschuw beheerder
-2
beter dan die ajax/feyenoord kneusjes achterin
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Op verzoek: overzichtelijk schema van de knockout-fase. Wellicht ten overvloede. :devil:

http://www.worldcupplayoffsbracket.com/2014/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dus al zouden we die groepsfase doorkomen gaan we onderuit tegen brazilië?
Waarschuw beheerder
-1
Word een WK om snel te vergeten voor nederland .
Waarschuw beheerder
-1

50 Most shocking moments in World Cup history

Waarschuw beheerder
+1
Op Cillessen na moeten er alleen spelers die in het buitenland spelen in de basis. Je kunt echt niet met die eredivisiekneusjes aankomen in Brazilië.
Mijn elf:
Cillessen
Van der Wiel
Douglas
Vlaar of Van Dijk
Büttner
Fer
De Jong
De Guzman
Van Persie
Sneijder
Robben

Waarschuw beheerder
-2
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 mei 2014 om 08:30:
Van Persie

:lol:
Waarschuw beheerder
-1
-------------------Vorm---------------------
Van Der Wiel--De Vrij--Van Dijk--Büttner
---------N. De Jong----De Guzman---------
-------------------Sneijder-----------------
------Robben-----Van Persie---Depay/Lens
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Uitspraak van Ab Vetkwab op zaterdag 10 mei 2014 om 11:20:
Vorm

Waarschuw beheerder
-1
nou coentje, vertel ons es jou 11 dan

Waarschuw beheerder
-2
(permanent verbannen)
Rensenbrink, van Bevereng, Kluivert, Seedorf, Kunta Kinte, Lambi, Arie Haan, Roel Dijkstra, Ruud Lubbers, Kelly, en Albert Verlindeng
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 10 mei 2014 om 12:38:
Rensenbrink, van Bevereng, Kluivert, Seedorf, Kunta Kinte, Lambi, Arie Haan, Roel Dijkstra, Ruud Lubbers, Kelly, en Albert Verlindeng

moeilijk man, hoeveel weken over nagedacht?

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
Uitspraak van Ab Vetkwab op zaterdag 10 mei 2014 om 11:20:
Büttner

Waarschuw beheerder
-1
http://voetbalflitsen.nl/wtf/20117/brekend-louis-van-gaal-maakt-30-koppige-voorselectie-bekend-/

[img width=468 height=450 cacheid=0016072400322036cf39643a1a02e1bc15]http://voetbalflitsen.nl/upload/e1c3fe21fd870b5d391d30c7085c6f8d.jpg[/img]