Partyflock

Forumonderwerp · 1146376
2 volgers · 3052x bekeken
Waarschuw beheerder
+2-11
De 24 zetels voor de PVV vormen een alarmerende ontwikkeling. We hebben het hier imers niet over een gewone partij, maar zoals ook de Anne Frank Stichting en de Universiteit Leiden eerder vaststelden, over een extreem-rechtse partij die mensen enkel op basis van hun religie (moslims) en afkomst (niet-westerse allochtonen) discrimineert, vernedert en uitsluit.

De PVV is een partij die relschoppers door de knieschijven wil laten schieten, met stadscommando’s door de straten wil marcheren, een ‘kopvoddentax’ voor moslima’s wil invoeren, moslims uit Europa wil laten deporteren, en mensen uit ‘islamitische landen’ niet wil toelaten alleen maar omdat ze daar geboren zijn.

De PVV groeit omdat ze aan de ene kant de frustratie mobiliseert die veel mensen hebben over de sociale afbraak door het establishment, en aan de andere kant moslims en allochtonen als bliksemafleider gebruikt. Wilders zei op te komen voor ‘Henk en Ingrid’ die voor ‘Ali en Fatima’ betalen: ‘Ze worden door de politieke elite genegeerd, op een zijspoor gezet. Wij kiezen voor de mensen die het niet cadeau krijgen in Nederland.’
Sinds de crisis heeft Wilders grote moeite gedaan om zich op te werpen als beschermer van de ‘hardwerkende Nederlander’. Maar zijn plannen volgen dezelfde neoliberale logica die de crisis in de eerste plaats veroorzaakt heeft. De PVV staat ook voor een agressieve aanval op de solidariteit. Al eerder noemde Wilders zijn fractie een ‘knokploeg’. Op de avond van de verkiezingen riep hij op: ‘Neem een stormram mee, want we gooien meteen de beuk erin.’

De PVV heeft hiermee kunnen wegkomen omdat de SP in de afgelopen jaren niet meer de partij was die opviel door hard verzet tegen de Haagse elite en zich steeds meer aanpaste aan de parlementaire kaders.

De tweede reden waarom de PVV is gegroeid is dat juist haar racistische ideeën niet hard genoeg zijn tegengesproken, niet in de Kamer en ook niet op straat. Maar juist een tegenbeweging kan een wig drijven tussen de harde kern van mensen die vanuit racistische motieven op de PVV stemmen en degenen die dat doen vanuit terechte worde over de sociale afbraak. In plaats daarvan zien we de gewenning voor de uitspraken van Wilders en andere PVV’ers die steeds extremer zijn geworden.

Twee actuele voorbeelden onderstrepen waarom links juist nu van zich moet laten horen. In Nederland geboren en getogen jongeren van Marokkaanse afkomst die PVV’er Hero Brinkman hadden uitgenodigd voor een verkiezingsdebat, kregen van hem te horen dat ze in Nederland ‘slechts gast’ zijn en altijd zullen blijven. Hiermee maakte hij duidelijk dat de PVV hen niet als gelijkwaardige burgers ziet en nooit zal zien.
Ten tweede staat in het PVV-programa het voorstel om de ‘etnische identiteit’ van elke inwoner van Nederland te laten registreren. Hero Brinkman rechtvaardigde dit met de bewering dat de reden dat sommige mensen (bijvoorbeeld van Antilliaanse of Marokkaanse afkomst) vaker in de gevangenis zitten te maken heeft met hun DNA.

Dat een partij met zul puur racistische plannen nu met 24 parlementariërs de samenleving verder zal terroriseren, moet links wakker schudden en tot actie bewegen.

[img width=468 height=312 cacheid=0015d9f90031ec03a1c483c21a02dc6c71]http://www.moslimmedia.com/images/stories/brinkmanenvanbommel.jpg[/img]

http://www.moslimmedia.com/index.php/politiek/105-een-kamer-met-24-extremisten.html

Echt hoe durven ze het in hun hoofd te halen om dit te zeggen, als het je niet bevalt dan pak je je troep en ga je toch heel snel terug naar die troep waar je hoort!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 30 juli 2013 om 13:50:
Nee logisch, zij hebben al decennia lang te doen met onrust in die regio, en hebben mede daardoor een deel van de (ge-exporteerde) welvaart mis gelopen.

Die onrust is een gevolg, geen oorzaak, van de situatie aldaar.

Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 30 juli 2013 om 13:50:
Yep, ws.. En toch denk ik dat de religie van het geld(of tekort aan geld) sterker is, sterker dan de religie van welke God ook...;) Ik denk dat het de grootste drijfveer is voor mensen om zich te activeren en organiseren.
Dat blijkt ook uit het feit dat de 'Arabische lente' begon in landen waar men bijna geen geld had om nog simpel naar de bakker te gaan. Dat gaf de animo voor de massa om zich te organiseren tegen het bewind.

Daar ben ik het wel mee eens.... en dat organiseerde blijkt dus snel uit elkaar te vallen door ideologische verschillen.... Die afgezette mafkees in Egypte leek het een goed idee om het trouwen van 8 jarige meisjes te legaliseren, bijvoorbeeld. Voor zo iemand vallen 'r nu doden.... en echt niet omdat hij de economie in goede banen leiden...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 juli 2013 om 21:48:
Daarom kijk ik al geen nieuws meer.

Het is vrij makkelijk de nonsens (de mogelijke manipulatie) te filteren door je verstand er bij te houden... en vragen aan jezelf te stellen.... gewoon een verschil tussen passief en actief tv-kijken. Zodoende krijg je toch nog wel het noodzakelijke mee.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op dinsdag 30 juli 2013 om 21:20:
het is wel een erg vals onderscheid als je het mij vraagt, hoe kun je aan de ene kant zeggen dat je strijdt tegen elke vorm van islam die volgens Wilders het grote gevaar is op aarde, en tegelijkertijd zeggen 'niets' te hebben tegen moslims, terwijl de moslim de islam aanhangt, en dat door dat gegeven wordt gekenmerkt :/

Serieus? Een mens die de Islam aanhangt, is ook een vader, zus, moeder, vriendin, geliefde, voetballiefhebber, festivalganger, grappenmaker, inteligente discussiepartner, mede-gamer of muziekliefhebber.

Wanneer mensen enkel en alleen worden gekenmerkt en gevormd, door de religie die zij aanhangen dán is er inderdaad weinig onderscheid meer te maken. Maar ik reken een Turks stel tot mijn zeer close vrienden en naast moslim, zijn zij zoveel meer dan alleen moslim.

Ik heb iets tegen de Islam, niet tegen de persoon die de Islam aanhangt, want naast moslim, kan hij nog zovéél meer zijn dan alleen moslim.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-2
(permanent verbannen)
Uitspraak van Sisyphus op woensdag 31 juli 2013 om 10:03:
Het is zijn strijd (Wilders Kampf!)

:lol:

:loser:

Boehoe wilders is een nazi huilie huilie ikke sp stemmeng
Waarschuw beheerder
+1
Ik heb tweemaal op Wilders gestemd o.O

Waarschuw beheerder
Ik heb nog nooit op Wilders gestemd, zal ik ook niet doen. Maar ik gun hem zijn zetels. (Y)

Waarschuw beheerder
+3
Uitspraak van Sisyphus op woensdag 31 juli 2013 om 10:03:
Hij heeft de islam ooit eens uitgelegd als een ziekte. Dus moslims zijn volgens hem in zekere zin 'ziek'. Het is zijn strijd (Wilders Kampf!) zo min mogelijk mensen deze (INFECTIEUZE) ziekte op te laten lopen. Anders gezegd: moslims zelf zijn slachtoffers en de (potentiële) slachtoffers van deze slachtoffers (in zijn ogen: de westerse wereld) kunnen 'r wat aan doen door op hem te stemmen.

Dit is dus die bespiegeling die hij steeds toepast, die ik wel weet te waarderen eigenlijk; het is namelijk de Koran zelf die in één van de eerste verzen stelt dat niet-gelovigen een ziekte hebben in hun hart.

Wie een beetje kennis heeft van de Islam (ik moedig mensen aan zich daarin te verdiepen) zal zien dat Wilders dat heel vaak doet. Zo ook dat gedoe met die kopvoddentax; in feite steekt hij daarmee de draak met het dhimmi-status-gebeuren. Wilders draait de islam om en zet moslims/islam neer als iets hoe wij in die landem zouden gelden... Hij spiegelt...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Montana op woensdag 31 juli 2013 om 19:31:
Jij moet oppassen met je krankzinnige uitspraken knaap

Huh..wat is er zo gestichtswaardig aan zijn uitspraak :vaag:

Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Montana op woensdag 31 juli 2013 om 19:31:
Jij moet oppassen met je krankzinnige uitspraken knaap

Moet ik boko haram op je afsturen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 augustus 2013 om 01:19:
Moet ik boko haram op je afsturen?

Of misschien heeft steph0n een nieuw object nodig waarbij hij zich seksueel prettig voelt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op woensdag 31 juli 2013 om 10:19:
Het is vrij makkelijk de nonsens (de mogelijke manipulatie) te filteren door je verstand er bij te houden... en vragen aan jezelf te stellen.... gewoon een verschil tussen passief en actief tv-kijken. Zodoende krijg je toch nog wel het noodzakelijke mee.

Klopt, alleen ik kijk tv als de geest leeg is en er niks te doen is. (anders ga ik wel muziek maken). Dit zijn dus niet de gelegenheden waarop ik wil filteren, of uberhaupt de zin/energie daarvoor heb.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 juli 2013 om 09:27:
Maar hoe stond de NOS, NPO, Volkskrant en overige Goedmens-media te juichen over de Arabische Lente. Het volk roert zich, het volk keert zich. Eindelijk vrijheid, eindelijk democratie.

Goedmens media?? ik volg je niet.....

In de VK heb ik bovendien meer gereserveerde commentaren gelezen dan juichcommentaren...

NOS heeft volgens mij niet meer gedaan dan verslaggeving zonder een prognose of duidelijke waardeoordeel....

Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 juli 2013 om 09:27:
Uiteindelijk bleek de Arabische lente een podium waar het slechtste van de mens bovenkwam, met de islam in het bijzonder. Publieke excuties, kindsoldaten, verkrachte vrouwen in Egypte, het lynchen van tegenstanders.

Bij de beesten af. Er is niks moois aan de Arabische Revoluties, niks bewonderenswaardig, het is tot nu toe één van de zwarte bladzijdes van de 21e eeuw.

iedereen ziet de gruwelijkheden lijkt me...

hoe zijn zulke gruwelijkheden uberhaupt te duiden als een positieve ontwikkeling op dit moment??

Gezien de geschiedenis en het feit dat de revoluties/oorlog nog in volle gang zijn,kunnen wij de ontwikkelingen nog helemaal niet plaatsen in een breder kader of trend richting verandering, we zien slechts de gruwelijkheden die nu plaatsvinden...

pas over decennia kan worden geoordeeld of deze revoluties, hoe vreselijk ook, een periode van vooruitgang of nieuwe dictatuur zullen inluiden....

vergeet niet hoe gruwelijk de revoluties in Europa of elders in de wereld zijn geweest.....

toch zijn sommige een onmiskenbaar scharnierpunt in de geschiedenis geweest, richting vooruitgang en democratie...

[

Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 juli 2013 om 09:33:
“The hottest places in hell are reserved for those who, in times of great moral crisis, maintain their neutrality.”

leuk zon kekke quote, maar je vermijdt mijn vragen....

slappe hap (n)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 juli 2013 om 10:45:
erieus? Een mens die de Islam aanhangt, is ook een vader, zus, moeder, vriendin, geliefde, voetballiefhebber, festivalganger, grappenmaker, inteligente discussiepartner, mede-gamer of muziekliefhebber.

Wanneer mensen enkel en alleen worden gekenmerkt en gevormd, door de religie die zij aanhangen dán is er inderdaad weinig onderscheid meer te maken. Maar ik reken een Turks stel tot mijn zeer close vrienden en naast moslim, zijn zij zoveel meer dan alleen moslim.

Ik heb iets tegen de Islam, niet tegen de persoon die de Islam aanhangt, want naast moslim, kan hij nog zovéél meer zijn dan alleen moslim.

ja duh...

maar dat onderscheid van Wilders is vals, natuurlijk heeft hij iets tegen moslims, wie dat niet ziet is behoorlijk naief....

een moslim onderscheid zich van andere mensen in zijn of haar geloof in de islam...

een moslim is dus een mens die de islam aanhangt, als je dan zegt een pleurishekel te hebben aan de islam, heb je dus moeite met de overtuigingen van moslims....

zonder volgelingen is de islam een dode letter.....

Wilders heeft niets tegen moslims, daarom wil hij er ook minder van in NL en Europa :lol:
Waarschuw beheerder
+3
ok ok, ik vind dat de anne frank stichting zeker een punt heeft. Laten we aub ook weer starten met het actief discrimineren van joden en negers. Of iedereen discrimineren, dan discrimineer je tenminste niet qua discriminatie, scheelt weer een hoop gezeur.

Luister nou maar naar mij, ik heb mijn mavo diploma van het Ibn Galdoun.