Partyflock

Forumonderwerp · 1145072
5 volgers · 2376x bekeken
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op dinsdag 11 juni 2013, looptijd van 4593.9 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

PS4 vs X-Box One

7783%
Playstation 4
1617%
X-Box one

Gisteren en vannacht zijn beiden systemen bekend gemaakt op de E3 game expo. Waar ga jij voor?

[img width=640 height=427 cacheid=0015d6e40031e89b52e13ab61a02dc22ab]http://farm3.staticflickr.com/2889/9012525050_22e7a363b7_z.jpg[/img]

of

[img width=720 height=480 cacheid=0015d6e50031e89c5a51a5271a02dc22ab]http://timenerdworld.files.wordpress.com/2013/06/xbox-one.jpg?w=720&h=480&crop=1[/img]

X-Box One
Playstation4
Waarschuw beheerder
+1
is geen poll voor nodig lijkt mij.. :9

Waarschuw beheerder
+1-2
Uitspraak van Pascal_1974 op dinsdag 11 juni 2013 om 08:30:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Playstation 4"

Sowieso Speelstation. Xbox is zo gay dat ze hun klanten verplicht laten betalen voor online diensten.
Waarschuw beheerder
+1
PS4

/thread
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 juni 2013 om 09:40:
owieso Speelstation. Xbox is zo gay dat ze hun klanten verplicht laten betalen voor online diensten.

dan heb je niet goed opgelet, want dat gaat nu bij de PS4 ook gebeuren ;)

Artiest {SHOWLIST artist 44702, 68263}
Waarschuw beheerder
-1
Console wars :dood:

op de One komt wel Killer Instinct 3 :D
Waarschuw beheerder
Als er een nieuwe metal gear solid komt koop ik missch de pleesteesjun, anders koop ik niks.
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Dit was gister Live te zien.

Waarschuw beheerder
+1-3
PS4 luistert naar gamers, Xbox naar uitgevers...

Lijkt me duidelijk welke ik kies.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Bobje op dinsdag 11 juni 2013 om 10:12:
ls er een nieuwe metal gear solid komt koop ik missch de pleesteesjun,

de presentatie van MS begon met MGS, dus zal wel eerst naar Xboxone komen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op dinsdag 11 juni 2013 om 09:45:
dan heb je niet goed opgelet, want dat gaat nu bij de PS4 ook gebeuren ;)

Heb me er verder idd niet echt in verdiept. Ging er van uit dat het zo'n beetje 't zelfde zou zijn als de PS3. Maar ik mag hopen dat je niet hoeft te betalen zoals Xbox live en shit. Anders komen ze er hier beiden niet in :lol:
Ik betaal me verdomme al scheel aan mijn internetverbinding hier thuis en dan zou ik ook nog eens moeten betalen om mijn al betaalde internet te kunnen gebruiken :rot:

Belachelijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 juni 2013 om 10:39:
Heb me er verder idd niet echt in verdiept. Ging er van uit dat het zo'n beetje 't zelfde zou zijn als de PS3. Maar ik mag hopen dat je niet hoeft te betalen zoals Xbox live en shit. Anders komen ze er hier beiden niet in :lol:
Ik betaal me verdomme al scheel aan mijn internetverbinding hier thuis en dan zou ik ook nog eens moeten betalen om mijn al betaalde internet te kunnen gebruiken :rot:

Dan wens ik je veel plezier met de Wii-U... 8)

Betalen voor online moet voor beide, helaas, maar je krijgt er bij PS4 wel 2 gratis (indie of PS3) games per maand bij. (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 juni 2013 om 10:39:
. Maar ik mag hopen dat je niet hoeft te betalen zoals Xbox live en shit.

PSN vraagt meen ik €5 euro per maand. XBOX heeft allemaal vage regeltjes zoals minimaal 24u per dag online zijn, geen 2ehands spellen op je kast etc

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 juni 2013 om 10:42:
Dan wens ik je veel plezier met de Wii-U... 8)

Dat heb ik sowieso wel :lol: Vette console (Y)
Maar misschien is het wel een optie om de PS4 dan toch te kopen, en die direct te laten modden!
De reden dat mijn PS3 niet gemodded is, is dat ik de online functies en games regelmatig gebruik. Het risoco verbannen te worden vind ik het niet waard om de PS3 om te laten bouwen.

Als ik een PS4 zou kopen, weiger ik te betalen voor online gaming waar ik al voor betaal aan mijn ISP. Dus reden om de PS4 om te bouwen en gratis te downloaden :lol: Way to go Playstation.

Waarschuw beheerder
Ps plus heb je er ook zo uitgehaald, met gratis games etc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 juni 2013 om 10:51:
Als ik een PS4 zou kopen, weiger ik te betalen voor online gaming waar ik al voor betaal aan mijn ISP. Dus reden om de PS4 om te bouwen en gratis te downloaden :lol: Way to go Playstation.

Je maakt gebruik van een extra service, zoals Spotify, Dropbox, Google Drive etc. dat ook hebben. Dan vind ik het niet zo'n probleem om 5 euro p.m. ervoor neer te leggen. Gratis is altijd beter, maar volgens mij biedt PSN+ voor de PS4 wel een aantal goede voordelen die het geld waard zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 juni 2013 om 10:59:

:jaja: dus die 5 euro per maand is niks van te zeggen!

Waarschuw beheerder
Je maakt gebruik van een extra service, zoals Spotify, Dropbox, Google Drive etc.

Dat gebruik ik ook allemaal niet :lol:
Het online zijn is bij mij echt alleen gaming met vrienden. Verders doe ik er helemaal niets mee. Dan is het nog niet eens gezegd dat ik iedere week of zelfs iedere maand game, dus dan vind ik het gewoon zonde geld. Zelfs voor die €5,00.
Wat dat betreft zijn ze er niet op vooruit gegaan, en denk ik dat ze het ombouwen en modden juist stimuleren.

maar volgens mij biedt PSN+ voor de PS4 wel een aantal goede voordelen die het geld waard zijn.

Ik wacht het nog even af. Wil me er eerst meer in verdiepen :p
Waarschuw beheerder
ik heb nu een half jaar PS+ voor de PS3 en heeft die 50 euro allaaaaaang terug betaald in de vorm van content... maandelijks 3 "nieuwe" ps3 games te downloaden.

maar opzich wel zuur dat het nu verplicht is.. maar zat er wel aan te komen!
Waarschuw beheerder

Kan wel zijn, maar misschien had je die spellen anders nooit gekocht..
Dit was overigens altijd hét struikelpunt voor vele PS3 gebruikers..
Die kochten geen 360 omdat je aan Xbox Live kosten vast zat..
Mij maakt het niet uit, want ik betaal al jaren 30eu per jaar voor Xbox Live, maar het is wel grappig dat het nu ineens geen probleem meer is voor velen nu Sony het ook doet..
Mag wel hopen dat PSN dan ook een beetje naar behoren gaat werken (geen cheaters meer, onderhoud waardoor je niet online kon, lag etc..)
Want dat was bij Xbox altijd gewoon perfect
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van [D]aan.. op dinsdag 11 juni 2013 om 14:47:
(geen cheaters meer, onderhoud waardoor je niet online kon, lag etc..)

wel eens op PSN gespeeld? op die hack na, nooit gezeik gehad. maar goed...

ik vind het wel klote dat je nu moet betalen... je kan het een probleem vinden, maar je heb gewoon geen keus meer (ja, PC, maar dat gaat hem niet worden, dus psycho hou je muil maar ;)).

aan de andere kant, ik had al PS+, dus voor mij veranderd er niets en het schijnt dat PS+ voor PS3 gewoon over gaat naar PS4 (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op dinsdag 11 juni 2013 om 14:54:
wel eens op PSN gespeeld? op die hack na, nooit gezeik gehad. maar goed...

Genoeg bij vrienden..
Ga nu maar eens een potje Cod 4/MW2 ofzo spelen op de PS3, ramvol met cheaters/hacks/glitches hoor..
Ja dat zijn inmiddels oude spellen, maar toch
'Onderhoud' was bijvoorbeeld ook best vaak..
Dan moest je van te voren inloggen anders kon je niet online voor een paar uur..
Bovendien, en dat kun je op dit forum ook terug lezen, bij de launch van grote online games zoals CoD en Battlefield had je op de PS3 meer moeite om een fatsoenlijk potje met goede verbinding te joinen dan op de 360:jaja:
Ik weet nog wel dat Black Ops 1 op de PS3 gewoon niet te spelen was de eerste weken vanwege connectieproblemen, zijn ook meerdere patches voor moeten komen voordat het normaal werkte

Maar nogmaals, dat je moet betalen maakt voor mij niet zoveel uit, zijn geen monsterbedragen, en als je er ook gewoon goede kwaliteit voor terug krijgt vind ik het prima

Waarschuw beheerder

Is dat niet juist een beetje de insteek van de ''gratis'' games?

Dit dus. Heb wel een 360 staan hier (gewonnen met een maffia game op internet ooit) en het eerste wat ik zei tegen mijn wederhelft toen ie binnen kwam was ''kom we gaan ff langs de ombouwboer, ik speel toch nooit online met dat ding''.
Consoles waarmee ik online zit bouw ik niet om, of ik koop een tweede (maar dat vind ik voor de PS4 nog even te prijzig) en die bouw ik eventueel om.
PS3, 3DS, Wii U alle drie nog in originele staat hier, alleen maar voor de online gameplay en de angst om te worden gebanned :D
Dus ik vind dat ze een slechte zet hebben gedaan wat dat betreft.

*Edit*
Oh, daarbij heb ik ook nog nooit problemen ondervonden met cheaters, lag of andere crap.

Uitspraak van Soon. op dinsdag 11 juni 2013 om 14:54:
op die hack na, nooit gezeik gehad.

Dit dus.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op dinsdag 11 juni 2013 om 15:02:
Ga nu maar eens een potje Cod 4/MW2 ofzo spelen op de PS3, ramvol met cheaters/hacks/glitches hoor..

daar moet IW wat aan doen dan, niet playstation...

dat onderhoud was wel lelijk ja, maar dat is tegenwoordig niet meer als je die week daarvoor nog hebt ingelogt, dus voor degenen die regelmatig gamen geen probleem... neem aan dat dit met de PS4 ook gewoon helemaal niet meer is... maar je weet het nooit natuurlijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pascal_1974 op dinsdag 11 juni 2013 om 10:43:
PSN vraagt meen ik €5 euro per maand. XBOX heeft allemaal vage regeltjes zoals minimaal 24u per dag online zijn, geen 2ehands spellen op je kast etc

Kijk eens aan: verandering onder de PS gebruikers. Een aantal weken terug was het nog "Ps is gratis blabla, fuck xbox live blabla" en nu wordt het per maand betalen voor zo'n zelfde dienst (wat je natuurlijk op je klompen kon voelen aankomen) ineens omarmd en wordt een (verkeerd geïnterpreteerd gerucht) van "elke 24 uur online moeten zijn" ineens als "wapen" gebruikt.
Wat denkt men nou echt, dat als je 24 uur niet online komt de console gebanned gaat worden ofzo? :lol:
Het slaat echt als een kut op een heipaal lieve fanboys 'n -girls!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op dinsdag 11 juni 2013 om 15:53:
Wat denkt men nou echt, dat als je 24 uur niet online komt de console gebanned gaat worden ofzo? :lol:

Nee, maar het feit dat je geen offline singleplayer meer kunt spelen als je geen internetconnectie hebt slaat gewoon nergens op
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bobje op dinsdag 11 juni 2013 om 10:12:
Als er een nieuwe metal gear solid komt koop ik missch de pleesteesjun, anders koop ik niks.

Komt ook voor xbox als ik me niet vergis

Uitspraak van Soon. op dinsdag 11 juni 2013 om 11:23:
half jaar PS+ voor de PS3 en heeft die 50 euro

half jaar, 50 euro :/ wtf gewoon 100 euro per jaar of wat?

Welke games zijn eigenlijk exclusief voor de xbox en welke voor de ps?
Waarschuw beheerder

nee, maar als jij 24 uur niet online bent geweest en dat kun je ook niet doordat je bijvoorbeeld je console mee op vakantie hebt genomen kun je niet gamen... ook geen singleplayer games... nja doe ermee wat je wilt, maar mijn keus is gemaakt. (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Boß¿ op dinsdag 11 juni 2013 om 16:01:
alf jaar, 50 euro :/ wtf gewoon 100 euro per jaar of wat?

ik heb het nu een half jaar.. 50 euro voor een jaar natuurlijk. staat er ook vrij duidelijk in mijn post als ik het zo terug lees.
Waarschuw beheerder
n wordt een (verkeerd geïnterpreteerd gerucht)

allemaal vage regeltjes

Ik gebruik het niet als wapen hoor.. Boeit mij wat het nou kost als je online wilt spelen. Ik gaf het alleen maar als dat het allemaal wel meevalt. Ik ben geen fanboy van beiden want heb beide consoles nu en zal ze ook beiden gaan aanschaffen. Maar ik zal de One meer gaan gebruiken als mediabox en de ps4 puur voor de games (icm bluray)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op dinsdag 11 juni 2013 om 16:04:
staat er ook vrij duidelijk in mijn post als ik het zo terug lees.

Uitspraak van Soon. op dinsdag 11 juni 2013 om 11:23:
ik heb nu een half jaar PS+ voor de PS3

:facepalm:

Uitspraak van [D]aan.. op dinsdag 11 juni 2013 om 15:02:

Op de XBox is ook niet altijd geweldig. Voor veel spellen is er gewoon niks meer online, zelfs content vaker niet (met name EA games...).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op dinsdag 11 juni 2013 om 16:02:
nee, maar als jij 24 uur niet online bent geweest en dat kun je ook niet doordat je bijvoorbeeld je console mee op vakantie hebt genomen kun je niet gamen... ook geen singleplayer games... nja doe ermee wat je wilt, maar mijn keus is gemaakt.

Heb je dit er nou zelf van gemaakt of heb je ergens een link waar dat letterlijk uitgelegd wordt? En vraag je jezelf bij dit soort dingen niet af wat voor belang MS daarbij zou hebben? Precies: 0,0 met daarbij de kans om potentiële klanten weg te jagen. Beetje gezond verstand gebruiken kan in dit soort gevallen niet zoveel kwaad hoor.
Kan best begrijpen dat dit meespeelt in de keuze voor de console, maar ondertussen is een deel van de geruchten nog niet ontkrachtigd/bevestigd door MS. Nee, da's niet zo handig maar ajhmv. zijn het voor MS ook maar "vliegers" die ze oplaten om de publieke opinie te peilen en daar evt. een beslissing op te baseren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op dinsdag 11 juni 2013 om 16:01:
Nee, maar het feit dat je geen offline singleplayer meer kunt spelen als je geen internetconnectie hebt slaat gewoon nergens op

Mee eens hoor (als dat echt het geval zou zijn, ik ga ervan uit van niet). Hoe evil je MS ook moge vinden, het lijkt me echt niet de bedoeling om op voorhand al gamers weg te jagen. Dan zou ik eerder vermoeden dat die geruchten over Sony/MS-medewerkers die elkaar via social media zand in de ogen strooien hierop van toepassing zijn dan een game-consolebouwer die z'n klanten het gamen onmogelijk wil maken na niet aan een "meldplicht" voldaan te hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op dinsdag 11 juni 2013 om 16:20:
En vraag je jezelf bij dit soort dingen niet af wat voor belang MS daarbij zou hebben? Precies: 0,0 met daarbij de kans om potentiële klanten weg te jagen.

zij niet, de uitgevers wel...
Artiest {SHOWLIST artist 124130, 84489}
Waarschuw beheerder
+1
Wou eerst voor de XBOX gaan maar na het zien van en de xbox en de playstation presentatie ga ik nu toch maar voor de PS4.
Waarschuw beheerder
mmmh moeilijke keuze, heb een ps3 en xbox 360 en moet zeggen dat ik de xbox handiger vind. En als ik op vakantie ga neem ik nooit een van beide consoles mee. Voor mij is playstation nog steeds voor de kindjes tot 15 jaar die elke dag call of duty spelen en andere kindjes gaan uitschelden. Op xbox speel ik fifa en ben ik nog nooit een klein kind tegengekomen die begon te huilen. Maar dat kan natuurlijk veranderen met de nieuwe generatie. En of ik dat hele entertaiment system nodig heb? Ik zou het niet weten, maar ik verwacht dat de ps4 heel erg tegen gaat vallen, en er nu gebruik van maken dat de xbox nu alle nadelen al verteld. Terwijl ook de playstation op een gegeven moment het rapport aan zijn ouders moet laten zien voordat ze er zelf achterkomen. Bij xbox weet je wat je kan verwachten. Maar wat heeft de playstation ons nog te vertellen?
Waarschuw beheerder
PS 4 for the win !
Mijn punten om aan te schaffen:
1. 399 EUR incl. headset, controller, USB kabel, HDMI kabel
2. Futuristisch en stoer design
3. Veel games in de meeste genres en met veel third party support
4. Goeie en voldoende launchgames als Watch Dogs en DriveClub
5. PS Plus met veel aanbod voor maar minder dan 5 EUR per maand met gratis Driveclub online
6. Geen DRM en de speler heeft controle over zijn eigen console om wel of niet online te gaan
7. De beste specificaties waaronder grafische kracht
8. Blu-Ray games zijn regiovrij
9. Harde schijf 500 GB kan je vervangen
10. Game downloaden terwijl je het kan spelen
11. Geen laadtijden

Sharen is wel interessant, maar ik ga het sowieso zelden gebruiken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Geen van beiden, want ik ben een online gamer, en als beiden betaald worden voor online, dan houdt ik het toch liever bij mijn old-fasion Ps3 ;)
Waarschuw beheerder
Kun je ALLE ps3 games op de ps4 draaien? Of zit er een restrictie op? Bijv. alleen de games met dat bepaalde dingetje etc..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Dewon op dinsdag 11 juni 2013 om 18:52:
2. Futuristisch en stoer design
3. Veel games in de meeste genres en met veel third party support
4. Goeie en voldoende launchgames als Watch Dogs en DriveClub
5. PS Plus met veel aanbod voor maar minder dan 5 EUR per maand met gratis Driveclub online
6. Geen DRM en de speler heeft controle over zijn eigen console om wel of niet online te gaan
8. Blu-Ray games zijn regiovrij
9. Harde schijf 500 GB kan je vervangen
10. Game downloaden terwijl je het kan spelen
11. Geen laadtijden

Ik kan het niet laten er een paar af te kraken. Alvast mijn excuses
1. Door die headset alleen maar meer kinderen waar je last van krijgt.
2. Eigen mening, ik vind persoonlijk de xbox er wel vetter uit zien.
3. Geen verschil met xbox
4. Nog steeds geen verschil
5. Xbox €5,00. Playstation zeker €4,99
10. Ik snap niet hoe de dit met alle spellen kan gaan doen, en die 5 minuten wachten?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ab Vetkwab op dinsdag 11 juni 2013 om 20:02:
Ik kan het niet laten er een paar af te kraken. Alvast mijn excuses
1. Door die headset alleen maar meer kinderen waar je last van krijgt.
2. Eigen mening, ik vind persoonlijk de xbox er wel vetter uit zien.
3. Geen verschil met xbox
4. Nog steeds geen verschil
5. Xbox €5,00. Playstation zeker €4,99
10. Ik snap niet hoe de dit met alle spellen kan gaan doen, en die 5 minuten wachten?

Idemdito ;)
1. Eigen mening, hoevaak gebeurt dat ? Je kan ze ook op mute zetten. Aan de andere kant ben ik het zonder twijfel met je eens. Baby's kunnen op de achtergrond ook nog eens krijsen.
2. Klopt, de XBox one is letterlijk groter in omvang. Probeer die maar eens kwijt te raken in het meubilair van de meeste huishoudens. Playstation 4 vergt minder ruimte en kan ook nog eens staand worden opgezet.
3. Klopt, reken er maar op dat de Playstation 4 architectuur te vergelijken is met een pc, wat ook de bedoeling is voor de ontwikkelaars. Die kunnen dan makkelijker en sneller games maken voor PS 4.
4. Klopt, de exclusives daargelaten
5. Er is dus wel verschil in de prijs en PS 4 is dus overduidelijk de winnaar
10. Ze hebben het zelf al duidelijk aangegeven tijdens de eerste persconferentie. En kom op ! Voor een next-gen console mag je best wel wat meer verwachten. Laden is historie.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Dewon op dinsdag 11 juni 2013 om 20:48:
Probeer die maar eens kwijt te raken in het meubilair van de meeste huishoudens.

Dit is echt zo'n bullshit reden he:lol: Zo laat je het echt dramatisch klinken, terwijl het dus totaal geen punt is om voor een andere console te gaan:')

4. Klopt, reken er maar op dat de Playstation 4 architectuur te vergelijken is met een pc, wat ook de bedoeling is voor de ontwikkelaars.

Xbox, net als zijn voorganger, ook..

Die kunnen dan makkelijker en sneller games maken voor PS 4.

Gaat dus niet op, want geld voor beide..
99% werd op de 360 ontwikkeld en liep niet altijd hetzelfde op de PS3..
Waar het nu ook op ontwikkeld word, bij beide zal het prima lopen

Verder ook wel voorkeur voor de PS4, maar de redenen die sommige noemen gaan noemen om de Xbox maar de grond in te stampen slaan nergens op

En bovendien:
Uitspraak van DJ Dewon op dinsdag 11 juni 2013 om 18:52:

GDDR5 is niet per definitie sneller/beter dan DDR3..
Heb het en een ander gelezen hierover, het is sowieso nog afwachten, maar wss kan het verschillen per game
Maar het is niet zo dat de GPU van PS4 jaaaaaaaren voorloopt op de Xbox One
Het is in ieder geval niet zo als Psychonaut altijd beredeneert: 'Mijn kaart heeft 2 GB geheugen, dus die is hoe dan ook beter dan een 1GB':')
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Er is dus wel verschil in de prijs en PS 4 is dus overduidelijk de winnaar

4,99 is bij een winkel ook 5 euries. Of je moet naar de aldi gaan

Waarschuw beheerder
Moet eerst zeker weten dat ik lekker kan gamen met die PS4 controller, is dit het geval dan is mijn keuze snel gemaakt zoals het er nu naar uitziet. :P
Waarschuw beheerder
Controller ombouwen moet ook wel lukken als het echt niet fijn is, toch?:D
Waarschuw beheerder
+1
10. Ze hebben het zelf al duidelijk aangegeven tijdens de eerste persconferentie. En kom op ! Voor een next-gen console mag je best wel wat meer verwachten. Laden is historie.

Mijn eerste voorspelling voor wat betreft het betaald worden van PS is al uitgekomen.
Nu deze dus: Sony heeft nogal wat vertrouwen in z'n eigen netwerk aangezien ze deze optie als USP weg denken te kunnen zetten.
Mijn 2e voorspelling: bij elke (grote) launch is het meteen ellende vanwege capaciteitsproblemen. Vervolgens worden die services bij het uitbrengen van nieuwe spellen/sequels al snel weer "uitgefaseerd" waardoor je geen kloot meer aan deze optie hebt.

Trouwens: Laden is historie? Je bent maar even vergeten dat spellen alleen maar groter/mooier worden en je in de praktijk waarschijnlijk nog net zo naar laadschermen zit te kijken als je met current-gen doet. De mogelijkheid om een spel op de HD te installeren scheelt al heel wat.

Een ding wat in ieder geval wel duidelijk is is dat Sony geleerd heeft van z'n prijszetting met de PS3. Over die 600 euro hoorde je fanboys toen niet, maar nu is de Xbox volgens de berichten 100 euro duurder en nu is het ineens wel een issue? :lol:

Deze dan: :lol:
[img width=284 height=152]https://i.minus.com/ibnk8He7VXVJmk.gif[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Tering. Is MS even in zijn broekie gezet door de sushi-boys.

Sony is er puur voor gamers. Ik ben een gamer. Duidelijker kan ik het maken.
Waarschuw beheerder
Interessante ontwikkelingen, maar ik vind beide consoles lelijke vierkante bakken (over smaak valt te twisten).
Waarschuw beheerder
Ach ja, tov. de eerste 360's is het een hele verbetering, dat is en blijft toch een lomp en luidruchtig wit hok. Wat dat betreft heeft mijn "strategie" in dit soort gevallen me weer een hoop ellende bespaard: ik heb pas sinds ze de slim/4 GB versie introduceerden (en de prijs onder de €250 zat of een mooie deal beschikbaar was) er eentje in huis gehaald. Dat ding bevalt echt prima; ziet er stukken strakker uit en maakt vooral veel minder herrie.
Zo zal het dit keer ook weer voor me gaan, waarbij ik wel een lichte voorkeur voor een xbox heb omdat dat platform zich op alle fronten bewezen heeft. Wat dat betreft is het bij de PS4 maar afwachten hoe de mooie beloftes in de praktijk uitpakken.
Ik word overigens allesbehalve warm van veel van de aangekondigde nieuwtjes van noch MS noch Sony waarbij ik sowieso vraagtekens zet bij de strategie van MS qua marketing. Ze blijven zo vaag over zoveel punten waar blijkbaar veel gamers van over hun theewater gaan en ontkrachten de geruchten nauwelijks. Wat wel duidelijk is is dat ze niet (meer) op hardcore gamers mikken en nou maakt me dat niet zoveel uit (ben zelf een recreatieve ~) maar dat opdringen van die kinect zooi en meer van die dingen die optioneel zouden moeten zijn staat me flink tegen.
Zal me gelukkig nog wel een aantal jaren met mijn 360 vermaken, over anderhalf jaar ligt de verkoopprijs vast al wel een 150 a 200 euro lager. Dat zal ik wel overleven. B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op woensdag 12 juni 2013 om 02:17:
omdat dat platform zich op alle fronten bewezen heeft

Dat hebben 3 generaties Playstation inmiddels niét? ;)

Voor 399,- haal ik hem day-one in huis. De PS3 was destijds te duur met 699 (?!) ofzo. Maar dit is voor een werkend mens als ik, een prima instapprijs.

Zal me nog wel even vermaken met GTA5 en The Last of Us, maar dan is het toch echt tijd om door te gaan.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Pascal_1974 op dinsdag 11 juni 2013 om 11:05:
dus die 5 euro per maand is niks van te zeggen!

heb nu ook ps+

oh jawel hoor, ze gooien er ook klassiekers tegenaan die ik pakweg 10 jaar geleden heb gespeeld en dus ook toen had gekocht, best wel leuk om weer eens te spelen.

Mij maakt het niet uit, want ik betaal al jaren 30eu per jaar voor Xbox Live, maar het is wel grappig dat het nu ineens geen probleem meer is voor velen nu Sony het ook doet..
Mag wel hopen dat PSN dan ook een beetje naar behoren gaat werken (geen cheaters meer, onderhoud waardoor je niet online kon, lag etc..)
Want dat was bij Xbox altijd gewoon perfect

Joh probeer je nou redenen te verzinnen waarom iedereen een xbox moet kopen?

Heb de eerste gehad prima ding, maar ben voor de blu-ray speler naar ps3 gegaan en aangezien al mijn vrienden zo'n ding hebben....
En aangezien het prima kwaliteit is ben ik niet van plan over te stappen.

Uitspraak van DJ Fred W op woensdag 12 juni 2013 om 01:31:
maar ik vind beide consoles lelijke vierkante bakken (over smaak valt te twisten).

vond alleen de spelkubus grappig voor de rest ben ik het met je eens.

Oh ja en de wii doet het ook nog prima, nooit geen problemen met mario enzo
Waarschuw beheerder
nog even een plaatje die de afmetingen vd consoles naast elkaar zet:
[img width=995 height=480 cacheid=0015d7020031e8be7dad9b3c1a02dc2722]http://media.insidegamer.nl/dump/1371029893.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
http://tweakers.net/nieuws/89657/microsoft-verdedigt-xbox-one-beleid.html

Ok, dus MS doet maar weinig om de geruchten te ontkrachten. Sterker nog: ze zullen het wel even allemaal voor de gamer gaan bepalen (en komen met hele slechte "oplossingen" als:
Mensen moeten volgens hem wennen aan de veranderingen die de Xbox One met zich meebrengt, maar zullen die uiteindelijk wel waarderen.

Aanname: dikke -

Mehdi zegt dat de stap naar de 'digitale wereld' veel voordelen met zich meebrengt, zoals de mogelijkheid voor nieuwe licentiemodellen voor uitgevers, en dat aan de andere kant consumenten zullen verlangen dat games op andere manieren waarde bieden, nu ze de games niet kunnen doorverkopen. Volgens Mehdi heeft Microsoft met de Xbox One een goede balans weten te vinden tussen de belangen van consumenten, uitgevers, winkeliers en Microsoft zelf. Microsoft ondersteunt het doorverkopen van tweedehandsgames, maar legt wel bepaalde restricties op aan het doorverkopen.

Lastig om te zien waar hier het voordeel voor de consument ligt (behalve dat er bepaalde voordelen "aangepraat" worden. Ook dikke -

Hij reageert ook op de verkoopprijs, die honderd dollar hoger is dan die van de PS4. De consument krijgt volgens hem het meeste waarde voor zijn geld met de Xbox One, niet alleen vanwege de gametitels en -content, maar ook vanwege de standaard bijgeleverde Kinect en de 300.000 servers van Microsoft die bijdragen aan een goede gamebeleving.

Die was te verwachten natuurlijk, ook een dikke -, want hoe denk je iets te kunnen verplichten wat door de meeste gamers nog steeds als (onnodige-) optie wordt gezien?

Die kritiek op de Xbox One richt zich onder meer op het feit dat de console iedere 24 uur minstens één keer verbinding moet maken met het internet en als iemand op andermans Xbox One wil spelen dan is dat minstens een keer per uur. Mensen zonder internetverbinding of een instabiele verbinding hebben hierdoor een probleem als ze op de Xbox One willen spelen. "Gelukkig hebben we een product voor mensen die om wat voor reden dan ook geen internetverbinding hebben; het heet de Xbox 360", aldus de president van de Interactive Entertainment Business-tak van Microsoft, Don Mattrick, tijdens een interview met Spike TV.

Deze lijkt in eerste instantie een flinke portie minachting voor je fanbase. Aan de andere kant: MS geeft wel aan de X360 nog "lange tijd" te ondersteunen en dat er "nog honderden games zullen komen". Er is zelfs een nieuw model aangekondigt:
http://tweakers.net/nieuws/89620/microsoft-komt-met-nieuw-xbox-360-model.html

Nou ja, daar zal het voor mij dus sowieso op neer gaan komen, ik heb nog lang niet genoeg van m'n 360 en hij kan nog wel wat jaartjes mee. (Y)
Snap de weerstand trouwens heel goed, ik denk dan ook dat de keuzes waar meneer de MS marketing-manager zo makkelijk overheen fietst ze aardig inde reet zullen bijten. Terecht ook! :devil:
Waarschuw beheerder
+3
Effe props naar iedereen die wel een x een normale discussie kunnen voeren hier @ Partyflock :respect:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juni 2013 om 09:09:
Voor 399,- haal ik hem day-one in huis. De PS3 was destijds te duur met 699 (?!) ofzo. Maar dit is voor een werkend mens als ik, een prima instapprijs.

Idd. En Sony lijkt met no-nonsense politiek gewoon deze battle dik te gaan winnen. MS is helemaal doorgedraaid en wil z'n verliezen die ze nu maken met de fail Windows 8 wel eventjes gaan goedmaken over de ruggen van de gamer. Nou, niet dus. :rot:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Loooool http://www.escapistmagazine.com/news/view/124891-Microsoft-Exec-Offline-Gamers-Should-Stick-With-Xbox-360
Waarschuw beheerder
+1
Lijkt wel alsof ze dat ding niet willen verkopen:')
Leuk dat ze die 360 nog blijven ondersteunen, maar daar ga je toch niet echt meer het grote geld mee binnen harken lijkt me
Waarschuw beheerder
donateur
Belangrijkste redenen voor mij om nou toch voor de PS te kiezen ipv XBox:

Used games kost geen geld bij Sony. (third party publishers mogen blijkbaar daar zelf nog voor kiezen om dat wel te doen als ze willen.)

Niet dagelijks verplicht een keer online.

Microsoft was bij de xbox 360 in het begin aardig goed met exclusives maar is daar de laatste paar jaar in gaan slacken. Terwijl sony vanaf het begin tot nu toe echt dikke exclusives hebben voor de ps3. Ben bang dat ze nou weer alles op de launch gooien om daarna weer tegen te vallen.

Specs van de PS zijn nou eenmaal gewoon beter dan die van de XBox. Daar nog bij genomen dat nou ook het gerucht gaat de MS de GPU van de Xbox One nou gedowngrade heeft omdat de console te heet word.
Er gaan nu al geruchten dat multiplatform games weleens beter zullen gaan draaien op de PS4. Er zijn al verschillende devs die hebben laten weten dat er een mogelijkheid is dat games bijvoorbeeld op de PS4 in 1080p met 60 frames per seconde draaien, maar op de Xbox One ‘maar’ 30fps haalt. Nu de GPU ook nog naar beneden gaat gaan er geruchten dat de resolutie van 1080p ook niet gehaald kan worden in bepaalde games.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dip op woensdag 12 juni 2013 om 18:26:
Ben bang dat ze nou weer alles op de launch gooien om daarna weer tegen te vallen.

Tegenvallen? De beste game die de PS3 misschien wel rijk is, komt aanstaande vrijdag uit. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juni 2013 om 19:40:
egenvallen? De beste game die de PS3 misschien wel rijk is, komt aanstaande vrijdag uit.

Ja dat zeg ik ;)
Sony blijft doorgaan met exclusives. Bij de Xbox 360 was dat in het begin heel goed alleen daarna werd het steeds minder.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op dinsdag 11 juni 2013 om 22:11:
Controller ombouwen moet ook wel lukken als het echt niet fijn is, toch?:D

Zat ik gisteren met vrienden ook al over na te denken... Maar is ook wat, PS4 kopen en dan bij thuiskomst gelijk de controller uit elkaar trekken om hem te customizen. :lol:

Waarschuw beheerder
+2
Xbox One heeft ook nog regio-lock... Nederlandse games alleen speelbaar als gekocht binnen Nederland. 8)

Daar gaan de goedkope pre-orders vanuit de UK. :lol:

Hoe bedoel je, we zijn er alleen voor de publishers. (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 12 juni 2013 om 21:04:
PS4 kopen en dan bij thuiskomst gelijk de controller uit elkaar trekken

Da's voor de ékte fanboys! :9
Waarschuw beheerder
die controller word flink aangepakt, dus je kan daar nog helemaal niets over zeggen, hij word een stuk dikker(groter). buiten dat was het ook prima geweest als er niets aan veranderd was, want de DS3 controller is al goed genoeg naar mijn idee.

*edit*
dat plaatje klopt niet, want de PS-eye word er niet standaard bij geleverd. die kun je los kopen voor 59 of 69 euro geloof ik...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op donderdag 13 juni 2013 om 00:09:
Da's voor de ékte fanboys!

Het gamen voor jezelf zo optimaal mogelijk maken maakt je een fanboy?? Moet niet gekker worden... :P

Controllers zouden universeel moeten worden!
Waarschuw beheerder
+1
Altijd kut (voor de grap) om hem uit te leggen, maar het ging meer om dat "uit elkaar trekken". Er zijn mensen die daar een andere uitleg aan geven. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juni 2013 om 01:00:
Sony is er puur voor gamers.

Haha, nee.

Ze zijn er puur om winst te maken.

Oh en OT, ik heb ze allebei al in bestelling staan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 juni 2013 om 14:21:
Haha, nee.

Ze zijn er puur om winst te maken.

Oh en OT, ik heb ze allebei al in bestelling staan.

Klopt, maar Sony doet dat graag met het oog op de gamers. Microsoft met het oog op de publishers, maar vergeet even de macht van retailers hierin. Welke console zetten zij prominent in de schappen? Diegene waarbij ze nog goed aan aftersales (2e hands games) kunnen verdienen, of diegene waarmee ze dat niet kunnen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op donderdag 13 juni 2013 om 12:42:
Altijd kut (voor de grap) om hem uit te leggen, maar het ging meer om dat "uit elkaar trekken". Er zijn mensen die daar een andere uitleg aan geven. ;)

:lol: (Y) ..mooie woordkeuze inderdaad weer van mij kant nu ik het terug lees :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 juni 2013 om 17:11:
Klopt, maar Sony doet dat graag met het oog op de gamers. Microsoft met het oog op de publishers, maar vergeet even de macht van retailers hierin. Welke console zetten zij prominent in de schappen? Diegene waarbij ze nog goed aan aftersales (2e hands games) kunnen verdienen, of diegene waarmee ze dat niet kunnen?

Ook bij de X1 kan je gewoon 2ehands games kopen of je games doorverkopen. :)

Een van de grootste voordelen van de One imo:

The idea is that ten people in your family group can all share your games. Think of it like a loaning system, but you're not loaning anyone a phyiscal product. If you're in my family group, you can play my games, and vice versa.

“I think the policy makes sense,” Spencer said. “It’s not ten different people all playing the game concurrently, but when you think about a real usage scenario, and we thought about it around a family, and I know certain people will create a family group of people that aren’t all part of the same family, and I do think that’s an advantage, and people will use that. I saw it on NeoGAF instantly, the Xbox Family creation threads, where people said 'Hey be a part of my family.'”

“No birth certificates will need to be sent in!” Spencer said when I asked if the service required a blood test. “I do think that’s an advantage of the ecosystem that we have.”

So that answers one question: Microsoft doesn't seem to care whether or not the ten people in the group are actually family members. They can be friends, roommates, boyfriends, girlfriends, your dog's groomer… you pick ten people, and you share games with them.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 09:19:
Ook bij de X1 kan je gewoon 2ehands games kopen of je games doorverkopen. :)

Een van de grootste voordelen van de One imo:

Ja, maar dan moet de koper opnieuw (bij door MS geselecteerde retailers) een nieuwe activatiecode kopen. Het is gewoon een beperkend, financieel onvoordeling DRM-systeem dat Microsoft in het leven heeft geroepen om publishers als EA en Ubisoft tevreden te stellen.

Er zit geen enkel voordeel aan voor de gamer, enkel restricties. Dat het in veel scenario's prima werkt, wil niet zeggen dat het niet beperkend is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 10:25:
Ja, maar dan moet de koper opnieuw (bij door MS geselecteerde retailers) een nieuwe activatiecode kopen. Het is gewoon een beperkend, financieel onvoordeling DRM-systeem dat Microsoft in het leven heeft geroepen om publishers als EA en Ubisoft tevreden te stellen.

Dat is helemaal niet waar (over die activatiecode), sowieso hebben EA en Activision al geroepen dat zij tevreden zijn met de huidige 2ehands games markt en heeft EA zelfs geroepen dat ''online passes'' nooit meer gebruikt gaan worden.
De imagoschade was groter dan 't geld dat zij ermee hebben verdiend. (zie : http://www.vg247.com/2013/06/13/online-pass-is-not-coming-back-its-dead-says-ea-labels-president/ )

Dat je bij geselecteerde retailers 2ehands games moet kopen zal best waar zijn, maar ik vind dat niet echt een groot probleem, zeker niet als je dus al met 10 bekenden alle games digitaal kunt uitwisselen.
Waarschuw beheerder
ja leuk om die games uit te wisselen met 9 anderen, maar kun je dan alle 10 tegelijk die game spelen?

Waarschuw beheerder
Hoe zit dat nou met PS4 en steam?
Waarschuw beheerder
geen idee.. dacht dat PS4 iets met Gaikai deed voor het streamen van games..

check dit:
[img width=523 height=540 cacheid=0015d7620031e926593c4f111a02dc2e6e]http://i44.tinypic.com/2zhmcqo.jpg[/img]
hij heeft wel een punt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 10:38:
Dat je bij geselecteerde retailers 2ehands games moet kopen zal best waar zijn, maar ik vind dat niet echt een groot probleem, zeker niet als je dus al met 10 bekenden alle games digitaal kunt uitwisselen.

Het gaat erom dat jij wanneer je een game verkoopt (doe ik best vaak na uitspelen) de prijs moet drukken, want de volgende speler moet ook opnieuw geld neerleggen om de game te kunnen spelen. (heractivatie voor een licht gereduceerd bedrag van de huidige prijs)

Zelfde geldt voor gameshops die grotendeels leven van 2e hands in- en verkoop. (GameMania) ook die zullen geen zin hebben in XboxOne games, want ze moeten de verkoopprijs drukken.

Dat maakt de markt voor Xbox One games oninteressant voor retailers en dus de Xbox One oninteressant. Microsoft heeft met haar DRM-oplossingen een gigantische fout begaan, daarnaast ook bizar arrogant gereageerd op de kritiek.

Dat jij dat verdedigt, is als gamer, best raar...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op vrijdag 14 juni 2013 om 10:49:
hij heeft wel een punt.

Goed punt, maar eerlijk gezegd totaal niet relevant.

Alleen zal je nooit meer over 25 jaar "die goede oude Xbox One" van zolder kunnen halen. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op vrijdag 14 juni 2013 om 10:49:
geen idee.. dacht dat PS4 iets met Gaikai deed voor het streamen van games..

Tja dan ga ik toch eerder denken aan een steambox, ipv de nieuwe next gen consoles
Is toch ongelooflijk dat ze consoles zo moddervet groot moeten maken, terwijl bijv de aankomende steambox ietjes groter is dan een blikje cola,
plus dat deze upgradeble is dus ook voor de toekomst meegaan in de beste grafische prestaties.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 11:00:
consoles

PS4 is even groot als de PS3 Slim... ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 10:51:
Het gaat erom dat jij wanneer je een game verkoopt (doe ik best vaak na uitspelen) de prijs moet drukken, want de volgende speler moet ook opnieuw geld neerleggen om de game te kunnen spelen. (heractivatie voor een licht gereduceerd bedrag van de huidige prijs)

Kom eens met een bron voor die heractivatie?
Ik zie nml. alleen dit :

Trade-in and resell your disc-based games: Today, some gamers choose to sell their old disc-based games back for cash and credit. We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers. Microsoft does not charge a platform fee to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of these games.

Zelfde geldt voor gameshops die grotendeels leven van 2e hands in- en verkoop. (GameMania) ook die zullen geen zin hebben in XboxOne games, want ze moeten de verkoopprijs drukken.

Een Gamemania maakt belachelijk veel winst met 2ehands games, DAT wil MS vooral tegen gaan.

Dat maakt de markt voor Xbox One games oninteressant voor retailers en dus de Xbox One oninteressant. Microsoft heeft met haar DRM-oplossingen een gigantische fout begaan, daarnaast ook bizar arrogant gereageerd op de kritiek.

Dat jij dat verdedigt, is als gamer, best raar...

De communicatie van MS is om te janken, daar ben ik het wel mee eens.
Verder zie ik weinig problemen, ook als gamer.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 11:00:
s toch ongelooflijk dat ze consoles zo moddervet groot moeten maken, terwijl bijv de aankomende steambox ietjes groter is dan een blikje cola,

ja, daar zal je dan ook geen AAA titels op kunnen spelen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op vrijdag 14 juni 2013 om 11:23:
ja, daar zal je dan ook geen AAA titels op kunnen spelen.

Alles wat steam te bieden heeft
Waarschuw beheerder
ok.. en daar zitten ook gewoon BF4, watch dogs, the division, titanfall etc etc bij?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 11:11:
Kom eens met een bron voor die heractivatie?

Jij vertelt wel een heel mooi verhaal over het uitlenen van games, maar het mag maar één keer. De ontvanger moet een vriend van je zijn op Xbox Live, en meer dan 30 dagen lang. Redelijk beperkend niet?

Daarnaast staat heractivatie volledig vrij voor publishers, kan het alleen als publishers het toelaten en mag het alleen bij geselecteerde retailers. Nogal vaag en alweer, beperkend.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 11:11:
Een Gamemania maakt belachelijk veel winst met 2ehands games, DAT wil MS vooral tegen gaan.

Ja, dat zal het zijn... :lol: Ik heb zelf in de game-industrie gewerkt en het gaat volledig over de doorverkoop van gamers, zonder dat de publisher daar geld voor ontvangt. Zelfs de import vanuit de UK is ze in Europa een doorn in het oog.

Ook daar steekt MS btw een stokje voor. Games zijn aan (micro) regio verbonden. Niet dat dat lang zal duren, is namelijk totaal tegen EU-regels, maar je weet nooit of dat ook geldt op online gebaseerd eigendom.
Waarschuw beheerder
die gast van microsoft ha dook gezegd dat als je veel reisde dat je dan maar een 360 moest kopen voor on the road! :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 11:29:
Jij vertelt wel een heel mooi verhaal over het uitlenen van games, maar het mag maar één keer. De ontvanger moet een vriend van je zijn op Xbox Live, en meer dan 30 dagen lang. Redelijk beperkend niet?

Daarnaast staat heractivatie volledig vrij voor publishers, kan het alleen als publishers het toelaten en mag het alleen bij geselecteerde retailers. Nogal vaag en alweer, beperkend.

Onzin, je kunt je game maar 1 keer doorverkopen als het goed is, uitlenen heeft daar niets mee te maken.
En ja inderdaad je vrienden/familie moeten 30 dagen op je friendlist staan, maar die kunnen dan wel AL jouw games spelen en jij AL hun games, beperkend?

Nogmaals, de grootste publishers hebben al gezegd dat zij geen problemen hebben met de huidige 2ehands markt, waarom zouden zij dan ineens geld gaan vragen voor heractivatie?
Dat strookt ook helemaal niet met het feit dat een EA alle online passes opheft en ze niet meer zal gebruiken, toch?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 11:29:
Ja, dat zal het zijn... :lol: Ik heb zelf in de game-industrie gewerkt en het gaat volledig over de doorverkoop van gamers, zonder dat de publisher daar geld voor ontvangt. Zelfs de import vanuit de UK is ze in Europa een doorn in het oog.

Ook daar steekt MS btw een stokje voor. Games zijn aan (micro) regio verbonden. Niet dat dat lang zal duren, is namelijk totaal tegen EU-regels, maar je weet nooit of dat ook geldt op online gebaseerd eigendom.

Oh omdat jij erin gewerkt hebt ben je de alwetende ? ;)
We gaan 't allemaal meemaken, ik heb goede hoop op dat 't allemaal wel meevalt met die beperkingen, of je moet zo iemand zijn die ALLEEN maar 2ehands koopt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 11:35:
Oh omdat jij erin gewerkt hebt ben je de alwetende ? ;)

Nee, maar ik weet hoe 2 van de grootste uitgevers er internationaal en nationaal over denken. ;)

Niet alwetend, wel klein stukje inside kennis.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 11:55:
Nee, maar ik weet hoe 2 van de grootste uitgevers er internationaal en nationaal over denken. ;)

Niet alwetend, wel klein stukje inside kennis.

We gaan 't allemaal meemaken, het is nog lang geen 21 november. :)
Waarschuw beheerder
Todat Nintendo dalijk met het ultieme game console komt :P

Waarschuw beheerder
:lol:

Waarschuw beheerder
Nintendo heeft zijn 64 toch al?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 14:54:
Nintendo heeft zijn 64 toch al?

snes64bit??
Waarschuw beheerder
ja die bedoelde ik... Maar bedoelde meer dat er iets nieuws gaat komen en niet die Wii prut
Waarschuw beheerder
Ik heb geen glazen bol maar de voordelen ten opzichte van de PS4 stapelen zich op.
PS4 is goedkoper, zoals het nu lijkt betere prestaties voor gamers, spellen niet regio gebonden, beter beleid tov 2e hands games en cloud streaming. Enige nadeel is het verplichte karakter van PS+ maar bij de Xdoos zit je met Live wat, zoals het nu lijkt, minder voor je geld geeft dan PS+.
Microsoft neemt m.i. een enorm risico met de weg die zij nu zijn ingeslagen en ik vraag me af of dit het begin van het einde wordt van de Xdoos..
Ik ben een echte PS gamer maar zou het jammer vinden als de Xdoos zou verdwijnen want concurrentie houdt elkaar scherp en zorgt voor innovatie en vooruitgang.

Waarschuw beheerder
schrikt me wel af dat je met de xbox one minimaal 1 keer per 24 uur on line moet zitten, hoe moet dat dan als je bijv op vakantie gaat?
Waarschuw beheerder
dan moet je een 360 halen voor onderweg is het advies van MS.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 17:06:
hoe moet dat dan als je bijv op vakantie gaat?

Dan kun je hem gewoon laten staan, moet je hem alleen weer activeren ofzo als je terugkomt voordat je weer kunt spelen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pascal_1974 op dinsdag 11 juni 2013 om 08:30:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "PC"

Mijn pc is al beter dan de nieuwe consoles... zegt genoeg...
Waarschuw beheerder
Jij verandert voor November toch nog wel 6x van mening:harry:
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Psychonaut op vrijdag 14 juni 2013 om 19:37:
Mijn pc is al beter dan de nieuwe consoles... zegt genoeg...

Ja alleen moet je die de komende 6 jaar blijven updaten om er daadwerkelijk meer uit te kunnen halen dan met een console. Dan koop ik liever eenmalig een console waarmee ik 5/6 jaar vooruit kan. Daarnaast vind ik het sowieso prettiger/leuker gamen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 17:06:
schrikt me wel af dat je met de xbox one minimaal 1 keer per 24 uur on line moet zitten, hoe moet dat dan als je bijv op vakantie gaat?

Gewoon als je hem de eerst volgende keer weer aanzet even alles laten updaten, en klaar... Is echt niet zo dat je persé elke dag je console moet aanslingeren.

Is gewoon om te checken of nog alles legaal is bij je console volgens mij, en dat gebeurd eigenlijk momenteel ook al. Als je een nieuwe game in je console stopt doet ie ook altijd even updaten, en soort van game incheck/controle.

Maar goed, toch nog teveel andere restricties bij de Xbox One... :frusty:
Waarschuw beheerder
alsijm pc nu al beter is kan ik al 6 jaar vooruit;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 14 juni 2013 om 23:25:
Als je een nieuwe game in je console stopt doet ie ook altijd even updaten, en soort van game incheck/controle.

Nee, dat is gewoon omdat die game dan inmiddels patches heeft gehad, waardoor het spel beter loopt..
Als jij offline blijft heb je deze patches niet, maar kun jij het spel wel gewoon spelen. Dat kan dadelijk bij die One niet, en dat is gewoon debiel
Waarschuw beheerder
geen zin om hele topic door te lezen maar het online gamen gaat bij Sony nu ook geld kosten als ik het goed begrepen heb ?
Waarschuw beheerder
+1
Ja, ongeveer 5 euro per maand, maar je krijgt maandelijks wel gratis te downloaden spellen
Waarschuw beheerder
Bij xbox one krijg je op 1 juli gratis Halo 3?
Waarschuw beheerder
Dat is voor de 360 als je xbox live gold hebt..
Assassin's Creed 2 & Halo 3
Waarschuw beheerder
+1
Geen van beide, de PS3 is de laatste console die ik gekocht heb en GTA5 de laatste game die ik zal kopen. Met een Battlefield of Modern Warfare 3 maak je mij niet blij en op een handje vol (nauwelijks) aan goede games zie ik geen reden om mijn PS3 nog eens te vervangen. I.p.v. het focussen op zogenaamde "next-gen" graphics moeten ze zich maar eens richten op gamecontent.. het merendeel van de games die uit wordt gebracht zijn niet meer dan een dure grap.

Waarschuw beheerder
ik vind de koppeling die bijvoorbeeld EA maakt met tablets en andere apparaten tof. Dat je in bf3 de commander mode op je tablet kan bedienen, waar je ook bent. Of in de division met je tablet een drone kan besturen.

Qua gamecontent mag hrt tegenwoordig wel wat meer zijn. Zeker singleplsyer experiences zijn veel tekort en makkelijk met shooters. Nu heb je tegenwoordig ook veel meer games dsn vroeger, maar heb wel het gevoel dat het vroeger allemaal wat moeilijker was.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van cpt.n op zaterdag 15 juni 2013 om 16:29:
Geen van beide, de PS3 is de laatste console die ik gekocht heb en GTA5 de laatste game die ik zal kopen. Met een Battlefield of Modern Warfare 3 maak je mij niet blij en op een handje vol (nauwelijks) aan goede games zie ik geen reden om mijn PS3 nog eens te vervangen. I.p.v. het focussen op zogenaamde "next-gen" graphics moeten ze zich maar eens richten op gamecontent.. het merendeel van de games die uit wordt gebracht zijn niet meer dan een dure grap.

Heavy Rain, Uncharted, Last of Us zijn onbekende games in jouw oren?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 juni 2013 om 09:23:
Uncharted

Die multiplayer :lol:
Waarschuw beheerder
ja daar speel je die serie niet voor...

al is het best leuk voor een uurtje.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ab Vetkwab op maandag 17 juni 2013 om 09:41:
Die multiplayer :lol:

Alsof je Uncharted speelt voor de multiplayer... (N)
Waarschuw beheerder
doe ik ook niet maar je mag toch wel iets meer verwachten denk ik

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ab Vetkwab op maandag 17 juni 2013 om 15:35:

Onzin, Uncharted speel je voor de singleplayer. De multiplayer is een extraatje. Voor multiplayer zijn er de COD's en BF's van deze wereld.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 juni 2013 om 09:23:
Heavy Rain, Uncharted, Last of Us zijn onbekende games in jouw oren?

Waar heb je me dat zien zeggen?:) Maar ze spreken me sws niet aan..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ab Vetkwab op maandag 17 juni 2013 om 15:35:

er zijn slechtere multiplayers... :yes:
Waarschuw beheerder
Absoluut! "Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald".
Nu die kinect-verplichting nog weg, maar vrees dat dat ijdele hoop zal zijn. Het is onderhand goed doorontwikkeld en MS ziet hele mooie mogelijkheden. Nou is dat door de strot drukken niet de beste strategie maar het zorgt er wel voor dat iedereen met een One vanaf de start dezelfde setup heeft.
We hebben met de update van de PS3 gisteren wel gezien wat het grote nadeel is van de vrijheid om zelf hardware als een HDD toe te voegen is: zoveel verschillende configuraties waar maar moeilijk 1 algemene update voor te maken is. Wat dat betreft is de 360 wel betrouwbaarder gebleken en Sony kan heel veel mooie dingen beloven, het is nog maar afwachten hoe het in de praktijk uitpakt...
Waarschuw beheerder
haha, ik moest echt lachen toen ik het las...

maar mijn keuze blijft bij PS4.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op donderdag 20 juni 2013 om 07:31:
haha, ik moest echt lachen toen ik het las...

idd.. ze zullen het flink warm hebben gekregen bij MS!
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Een mooi voorbeeld dat een stukje concurrentie beter is voor de gamer , nu is het MS die de keutel weer heeft ingetrokken ,maar zonder MS zou $ony ook spatjes krijgen.
Ik heb zelf al de PS4 gepreorderd ,maar hoop wel dat de Xbox one goed verkoopt en dat er een gebalanceerde markt is tussen die 2

Ach ,omdat nu de restrictie op 2ehands games weg is koop ik de Xbox one misschien later ook wel :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+2
en dus blijf ik bij de xbox. Geef ik wat om dat dat cameratje me dan ziet fappen, is lekker voor de wijven bij MS dan
Waarschuw beheerder
.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van IndiGo Donderjager op donderdag 20 juni 2013 om 09:32:
Een mooi voorbeeld dat een stukje concurrentie beter is voor de gamer , nu is het MS die de keutel weer heeft ingetrokken ,maar zonder MS zou $ony ook spatjes krijgen.
Ik heb zelf al de PS4 gepreorderd ,maar hoop wel dat de Xbox one goed verkoopt en dat er een gebalanceerde markt is tussen die 2

Ach ,omdat nu de restrictie op 2ehands games weg is koop ik de Xbox one misschien later ook wel :D

hoe preorder je een ps4 zonder release datum? :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Alsof dat niet kan:facepalm:

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juni 2013 om 23:11:
Hulde aan xbox

Zwaktebod... Ontzettend zwak. (N)

Je wilt een nieuwe toekomst creeëren, met digitale content, shared materiaal in groepen/families, weg van de fysieke distributie.

En dan een week na de E3 totaal 180 graden draaien omdat het internet over je heen braakt en de grootste schade al geschiedt is.

Blijf dan bij je principes en neem een stap terug, om er later twee voor uit te zetten.

Wat een ongelovelijke PR-faal dit. (N)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op donderdag 20 juni 2013 om 00:14:
We hebben met de update van de PS3 gisteren wel gezien wat het grote nadeel is van de vrijheid om zelf hardware als een HDD toe te voegen is: zoveel verschillende configuraties waar maar moeilijk 1 algemene update voor te maken is. Wat dat betreft is de 360 wel betrouwbaarder gebleken en Sony kan heel veel mooie dingen beloven, het is nog maar afwachten hoe het in de praktijk uitpakt...

Gast, het is puur je HDD.... :/ Alsof daar hardware-matig zoveel verschil inzit. Spijkers op laag water dit. 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op donderdag 20 juni 2013 om 11:06:
oe preorder je een ps4 zonder release datum? :lol:

heb ik ook gedaan hoor.. waarom zou dat niet kunnen? het is zeker dattie komt, alleen nog niet precies wanneer.. ik heb al betaald zelfs! :9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op donderdag 20 juni 2013 om 11:32:
heb ik ook gedaan hoor.. waarom zou dat niet kunnen? het is zeker dattie komt, alleen nog niet precies wanneer.. ik heb al betaald zelfs! :9

Lol, waar dan?
Waarschuw beheerder
bol.com
Waarschuw beheerder
-1
Kan met grotere spellen ook, GTA V kun je ook al een hele tijd pre-orderen..
Is overigens met meerdere producten gewoon, snap de verbazing niet echt psychootje:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juni 2013 om 11:26:
Wat een ongelovelijke PR-faal dit.

Mee eens, ik heb de One bestelling dan ook geannuleerd voorlopig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op donderdag 20 juni 2013 om 11:06:
hoe preorder je een ps4 zonder release datum?

Zonder pre-order krijg je er waarschijnlijker niet eens een console op de dag van de release.. Meer vraag dan aanbod ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 20 juni 2013 om 20:18:
Zonder pre-order krijg je er waarschijnlijker niet eens een console op de dag van de release.. Meer vraag dan aanbod ;)

ja dat snap ik
Waarschuw beheerder
Uitspraak van IndiGo Donderjager op vrijdag 21 juni 2013 om 00:55:
Game mania

nr 45 in de rij zelfs

game mania ballenntent. hehe. Ik zie het wel. preorder hem wel bij bart smit.
Waarschuw beheerder
Ze noemen het nu al de xbox one-eighty :')

Hier komt een PS4 te staan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op vrijdag 21 juni 2013 om 04:41:
game mania ballenntent. hehe. Ik zie het wel. preorder hem wel bij bart smit.

Jij bleef toch bij je PC?:lol::')
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op vrijdag 21 juni 2013 om 07:47:

Ik ben op 1200 eu uitgekomen als ik nu mn pc wil aanpassen. Alles in mijn pc is oud behalve mn videokaart :lol:

Gister een dikke tv gekocht dus kan er nu niet meer onderuit.
Waarschuw beheerder
pfff, console nerd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leown op vrijdag 21 juni 2013 om 07:18:
Hier komt een PS4 te staan

Hier ook, zonder twijfel (y)

Uitspraak van [D]aan.. op vrijdag 21 juni 2013 om 07:47:

Veranderd straks wel weer, wordt straks de console van Android ;p
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Psychonaut op vrijdag 21 juni 2013 om 09:18:
Ik ben op 1200 eu uitgekomen als ik nu mn pc wil aanpassen. Alles in mijn pc is oud behalve mn videokaart :lol:

Hij was de komende 6 jaar toch nog beter dan de next gen consoles? :facepalm:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Elcoholik :bier: op vrijdag 21 juni 2013 om 13:14:
Hij was de komende 6 jaar toch nog beter dan de next gen consoles? :facepalm:

Ja dat wel, maar ik wil het maximale eruit halen... dus vandaar.
Waarschuw beheerder
dus het word toch een PC?
Waarschuw beheerder
Wat zijn de specs van je PC dan?
En kom alsjeblieft niet aan met dingen als: '2GB grafische kaart':')
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op vrijdag 21 juni 2013 om 13:59:
dus het word toch een PC?

nee ps of xbox ligt eraan wat mn vrienden doen.

Uitspraak van [D]aan.. op vrijdag 21 juni 2013 om 15:01:

Ja die heb ik nu. Speel battlefield 3 op ulta maar bf4 gaat dat niet trekken met die kaart.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op vrijdag 21 juni 2013 om 15:16:
nee ps of xbox ligt eraan wat mn vrienden doen.

dan haal je dus niet het maximale eruit...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op vrijdag 21 juni 2013 om 15:26:
dan haal je dus niet het maximale eruit...

Klopt, daarom haal ik ook zo'n console. Anders ben ik veel teveel geld kwijt.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Psychonaut op vrijdag 21 juni 2013 om 15:16:
Ja die heb ik nu.

[img width=300 height=300]http://replygif.net/i/172.gif[/img]
Ik bedoelde dus meer, wat is de snelheid van het geheugen in dat ding etc?
Hetzelfde met de snelheid van je RAM bv ipv hoeveelheid..
Beetje hetzelfde als van die mensen die roepen dat ze 'een snelle computer' hebben gekocht, want er zit een harde schijf van 500GB in:lol:
Maarja, volgens mij ben jij er ook zo eentje, dus koop inderdaad nou maar gewoon een Xbox/Playstation:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op vrijdag 21 juni 2013 om 15:28:
Klopt, daarom haal ik ook zo'n console. Anders ben ik veel teveel geld kwijt.

Maar met een console haal je niet het maximale uit het spel toch?
Misschien wel aan het begin maar hoe lang zal het duren voordat de consoles (grafisch) weer mijlenver achterliggen op pc?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op vrijdag 21 juni 2013 om 15:01:

1 gb grafische kaart
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'Oldehove op vrijdag 21 juni 2013 om 16:02:
Maar met een console haal je niet het maximale uit het spel toch?
Misschien wel aan het begin maar hoe lang zal het duren voordat de consoles (grafisch) weer mijlenver achterliggen op pc?

ja, dus ik kan het niet upgraden. dus sheeld geld. En fuck die betere graphics dan.
Waarschuw beheerder
@Daan, ik heb daar wel verstand van.

Waarschuw beheerder
Op pc doe ik alleen maar flocken en photoshoppen
Games begin ik niet meer aan, altijd die eeuwige strijd om toch nog maar ietsjes meer eruit te persen, wat overigens klauwen met geld kost ( maar idd wel betere graphics) het is een overweging die je maakt en wil je alles in de beste resolutie raad ik je zeker een pc aan
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juni 2013 om 21:27:
Games begin ik niet meer aan, altijd die eeuwige strijd om toch nog maar ietsjes meer eruit te persen, wat overigens klauwen met geld kost ( maar idd wel betere graphics) het is een overweging die je maakt en wil je alles in de beste resolutie raad ik je zeker een pc aan

jup.

Nieuwe tv gekocht 3D gamen geprobeerd... wou niet. Ben van 12 tot 21 bezig geweest zonder resultaat. gvd. Nadeel van een pc :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op zondag 23 juni 2013 om 22:24:
3D gamen geprobeerd... wou niet. Ben van 12 tot 21 bezig geweest zonder resultaat.

Wat voor HDMI kabel heb je ertussen? Of wat lukt er dan niet?
Waarschuw beheerder
+1
Zojuist besloten.. Bij mij gaat er en ps4 komen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Elcoholik :bier: op zondag 23 juni 2013 om 23:14:
Wat voor HDMI kabel heb je ertussen? Of wat lukt er dan niet?

die iZ3D driver werkt voor geen kut. De TriDef wel bij bo2 alleen veels te druk aan de ogen. Waarbij je bijnhet stilstaan de diepte pas ziet. Bij battlefield 4 start de game op windowd zonder geluid en je toetsen werken niet. je kan het spel alleen wegklikken.

Bij een ander race spel ging die ook windowd nadat ik 3D aanzette. Ik hen hdmi 1.3 highspeed, dus daar ligt het niet aan. 1.4 is alleen dat er een netwerk kabel bij inzit.. En wat andeee kleine dingen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Oh ik dacht dat je op de tv bedoelde 8) dacht al, hoe kan dat nou niet werken. Met pc zou ik het niet weten. Aan de kabel zou het niet moeten liggen nee.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Elcoholik :bier: op zondag 23 juni 2013 om 23:41:
Oh ik dacht dat je op de tv bedoelde 8) dacht al, hoe kan dat nou niet werken. Met pc zou ik het niet weten. Aan de kabel zou het niet moeten liggen nee.

:lol: dan was ik terug gegaan naar de winkel :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 juni 2013 om 21:27:

Dat was ooit ook mijn overweging om voor een xbox te gaan, hoewel ik al die tijd bepaalde spellen op de pc ben blijven spelen (die het ondanks dat ik nooit een topnotch videokaart heb gehad toch redelijk tot goed speelden), games die op de console maar kut zouden werken zoals sim-/god games als Age of Empires, Simcity, Cities Xl, Anno XXXX enz.
Alleen al daarvoor zal ik altijd een pc blijven houden, ik hou wel van dat soort (strategie-)spellen.
Waarschuw beheerder
C&C Generals 2 :D kan niet wachten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op maandag 24 juni 2013 om 00:49:
sim-/god games als Age of Empires, Simcity, Cities Xl, Anno XXXX enz.
Alleen al daarvoor zal ik altijd een pc blijven houden, ik hou wel van dat soort (strategie-)spellen.

die zijn idd kut om op console te spelen vind ik
Waarschuw beheerder
tnzij je er een muis bijkoopt :p
Waarschuw beheerder
Fsck, verkeerde topic..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik zou normaal Playstation kiezen, zonder twijfel
Ik heb 2 X-boxen op de zolder staan, allebei gingen binnen korte tijd naar de klote (rode cirkel enzo)
Dus ik had best wel n hekel aan die hele X-Box
Maar ik moet wel dr bij zeggen dat ik ook al n PS3 versleten heb
Die ging wel langer mee, maar daar kreeg ik dus ook problemen mee en moest ik dus ook n nieuwe halen
Te bedenken dat mn SNES het nog gewoon prima doet..
Anyways, het probleem is Killer Instinct
Ik wil dat spel echt hebben, maar helaas pindakaas is het exclusief voor de X-Box One :/
En ik zit nu dus te twijfelen of ik die dan toch moet gaan halen
Twijfel wel, want de X-Box had ik ook alleen maar gekocht voor een specifieke game destijds (Tenchu Z)
Dilemma

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 augustus 2013 om 00:09:
Ik heb 2 X-boxen op de zolder staan, allebei gingen binnen korte tijd naar de klote (rode cirkel enzo)

Heb dat wel meer dan 2x gehad.. Even een telefoontje naar Microsoft en mijn console werd opgehaald en binnen no-time had ik een gerepareerde console terug in huis, geheel kosteloos. (Y)
Bij de derde keer kreeg ik zelfs gelijk een nieuwe Xbox 360 toegestuurd, en hoefde ik die met de RROD alleen maar aan UPS mee te geven, super chill. :P

Nadat het RROD probleem over was heb ik overigens nog 2x een kapotte discdrive gehad.. Meer dan genoeg gebruik gemaakt van de garantie in al die jaren al zeg ik het zelf. :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-6
(permanent verbannen)
85% PS4. Winnaar lijkt me duidelijk. Daaaag Microsoft.
Waarschuw beheerder
wat lijkt jou duidelijk?
Waarschuw beheerder
Maarja, psychonaut heeft waarschijnlijk ook al zo'n 20 fakies om te stemmen, omdat ie niet kan kiezen
Waarschuw beheerder
-1
j coen welke stemmen waar?

lekker belangrijk wat er gestemt word. zolang ik maar kan gamen

Waarschuw beheerder
-5
(permanent verbannen)
Haha 2 minnetjes van microsoft flikkerpoothomos (y)

Waarschuw beheerder
+1-1
(permanent verbannen)
Uitspraak van Psychonaut op woensdag 28 augustus 2013 om 23:48:
j coen welke stemmen waar?

lekker belangrijk wat er gestemt word. zolang ik maar kan gamen

Dit is toch een poll topic, haal je hoofd uit je reet gek
Waarschuw beheerder
+2-1
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 29 augustus 2013 om 00:02:
Dit is toch een poll topic, haal je hoofd uit je reet gek

:lol: ja ik druk altijd op hwt laatste nieuwe bericht. staat geen poll in de volglijst
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
yea! ik heb mn vrienden overgehaald aemaal ps4
Waarschuw beheerder
Laat microsoft maar lekker verder gaan met hun Windows systemen

Windows 8 is ook een flop zal de xbox ook wel een flop worden haha
Waarschuw beheerder
-2
Geen van beide. PC FTW.

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
Uitspraak van The Earfucker / Rumbler op zondag 29 september 2013 om 13:56:
Windows 8 is ook een flop zal de xbox ook wel een flop worden haha

Jij bent een flop met je flaporen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 29 augustus 2013 om 00:02:
Haha 2 minnetjes van microsoft flikkerpoothomos (y)

ben je weer van gedachten veranderd flapdrol?
Waarschuw beheerder
Is bij sony zelf preorderen slim of beter ergens anders?
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Psychonaut op dinsdag 1 oktober 2013 om 09:13:
Is bij sony zelf preorderen slim of beter ergens anders?

ik heb 'm bij bol.com.. Als je hem daar nu pre-ordered dan krijg je hem bij de tweede lichting, eerste is al uitverkocht.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leown op dinsdag 1 oktober 2013 om 11:48:
ik heb 'm bij bol.com.. Als je hem daar nu pre-ordered dan krijg je hem bij de tweede lichting, eerste is al uitverkocht.

2e lichting is overal. dat is 2 of 3 decembber
Waarschuw beheerder
denk dat je het beste naar de plaatselijke bart smit/FRS/intertoys kunt gaan. misschien nu kijken of je nog kan pre-orderen en anders op de dag zelf een winkel binnen lopen.

Waarschuw beheerder
+1-2
(permanent verbannen)
Gewoon wachten tot een 15 jarig jochie dat ding koopt, mee naar huis lopeng en steleng.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op dinsdag 1 oktober 2013 om 12:29:
denk dat je het beste naar de plaatselijke bart smit/FRS/intertoys kunt gaan. misschien nu kijken of je nog kan pre-orderen en anders op de dag zelf een winkel binnen lopen.

as het compleet is uitverkocht lijkt me dat ommogelijk. Ik hoef hem ook niet direct persee. heb dan toch battlefield op de pc :D
Waarschuw beheerder
De mono headset is wel echt lelijk van de ps4.
Koop er gelijk een goeie bij.
Zo'n doppie in je oor schiet niet op.