Partyflock

Forumonderwerp · 1145072
5 volgers · 2224x bekeken
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op dinsdag 11 juni 2013, looptijd van 4589.3 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

PS4 vs X-Box One

7783%
Playstation 4
1617%
X-Box one

Gisteren en vannacht zijn beiden systemen bekend gemaakt op de E3 game expo. Waar ga jij voor?

[img width=640 height=427 cacheid=0015d6e40031e89b52e13ab61a02dc22ab]http://farm3.staticflickr.com/2889/9012525050_22e7a363b7_z.jpg[/img]

of

[img width=720 height=480 cacheid=0015d6e50031e89c5a51a5271a02dc22ab]http://timenerdworld.files.wordpress.com/2013/06/xbox-one.jpg?w=720&h=480&crop=1[/img]

X-Box One
Playstation4
Waarschuw beheerder
nog even een plaatje die de afmetingen vd consoles naast elkaar zet:
[img width=995 height=480 cacheid=0015d7020031e8be7dad9b3c1a02dc2722]http://media.insidegamer.nl/dump/1371029893.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
http://tweakers.net/nieuws/89657/microsoft-verdedigt-xbox-one-beleid.html

Ok, dus MS doet maar weinig om de geruchten te ontkrachten. Sterker nog: ze zullen het wel even allemaal voor de gamer gaan bepalen (en komen met hele slechte "oplossingen" als:
Mensen moeten volgens hem wennen aan de veranderingen die de Xbox One met zich meebrengt, maar zullen die uiteindelijk wel waarderen.

Aanname: dikke -

Mehdi zegt dat de stap naar de 'digitale wereld' veel voordelen met zich meebrengt, zoals de mogelijkheid voor nieuwe licentiemodellen voor uitgevers, en dat aan de andere kant consumenten zullen verlangen dat games op andere manieren waarde bieden, nu ze de games niet kunnen doorverkopen. Volgens Mehdi heeft Microsoft met de Xbox One een goede balans weten te vinden tussen de belangen van consumenten, uitgevers, winkeliers en Microsoft zelf. Microsoft ondersteunt het doorverkopen van tweedehandsgames, maar legt wel bepaalde restricties op aan het doorverkopen.

Lastig om te zien waar hier het voordeel voor de consument ligt (behalve dat er bepaalde voordelen "aangepraat" worden. Ook dikke -

Hij reageert ook op de verkoopprijs, die honderd dollar hoger is dan die van de PS4. De consument krijgt volgens hem het meeste waarde voor zijn geld met de Xbox One, niet alleen vanwege de gametitels en -content, maar ook vanwege de standaard bijgeleverde Kinect en de 300.000 servers van Microsoft die bijdragen aan een goede gamebeleving.

Die was te verwachten natuurlijk, ook een dikke -, want hoe denk je iets te kunnen verplichten wat door de meeste gamers nog steeds als (onnodige-) optie wordt gezien?

Die kritiek op de Xbox One richt zich onder meer op het feit dat de console iedere 24 uur minstens één keer verbinding moet maken met het internet en als iemand op andermans Xbox One wil spelen dan is dat minstens een keer per uur. Mensen zonder internetverbinding of een instabiele verbinding hebben hierdoor een probleem als ze op de Xbox One willen spelen. "Gelukkig hebben we een product voor mensen die om wat voor reden dan ook geen internetverbinding hebben; het heet de Xbox 360", aldus de president van de Interactive Entertainment Business-tak van Microsoft, Don Mattrick, tijdens een interview met Spike TV.

Deze lijkt in eerste instantie een flinke portie minachting voor je fanbase. Aan de andere kant: MS geeft wel aan de X360 nog "lange tijd" te ondersteunen en dat er "nog honderden games zullen komen". Er is zelfs een nieuw model aangekondigt:
http://tweakers.net/nieuws/89620/microsoft-komt-met-nieuw-xbox-360-model.html

Nou ja, daar zal het voor mij dus sowieso op neer gaan komen, ik heb nog lang niet genoeg van m'n 360 en hij kan nog wel wat jaartjes mee. (Y)
Snap de weerstand trouwens heel goed, ik denk dan ook dat de keuzes waar meneer de MS marketing-manager zo makkelijk overheen fietst ze aardig inde reet zullen bijten. Terecht ook! :devil:
Waarschuw beheerder
+3
Effe props naar iedereen die wel een x een normale discussie kunnen voeren hier @ Partyflock :respect:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juni 2013 om 09:09:
Voor 399,- haal ik hem day-one in huis. De PS3 was destijds te duur met 699 (?!) ofzo. Maar dit is voor een werkend mens als ik, een prima instapprijs.

Idd. En Sony lijkt met no-nonsense politiek gewoon deze battle dik te gaan winnen. MS is helemaal doorgedraaid en wil z'n verliezen die ze nu maken met de fail Windows 8 wel eventjes gaan goedmaken over de ruggen van de gamer. Nou, niet dus. :rot:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Loooool http://www.escapistmagazine.com/news/view/124891-Microsoft-Exec-Offline-Gamers-Should-Stick-With-Xbox-360
Waarschuw beheerder
+1
Lijkt wel alsof ze dat ding niet willen verkopen:')
Leuk dat ze die 360 nog blijven ondersteunen, maar daar ga je toch niet echt meer het grote geld mee binnen harken lijkt me
Waarschuw beheerder
donateur
Belangrijkste redenen voor mij om nou toch voor de PS te kiezen ipv XBox:

Used games kost geen geld bij Sony. (third party publishers mogen blijkbaar daar zelf nog voor kiezen om dat wel te doen als ze willen.)

Niet dagelijks verplicht een keer online.

Microsoft was bij de xbox 360 in het begin aardig goed met exclusives maar is daar de laatste paar jaar in gaan slacken. Terwijl sony vanaf het begin tot nu toe echt dikke exclusives hebben voor de ps3. Ben bang dat ze nou weer alles op de launch gooien om daarna weer tegen te vallen.

Specs van de PS zijn nou eenmaal gewoon beter dan die van de XBox. Daar nog bij genomen dat nou ook het gerucht gaat de MS de GPU van de Xbox One nou gedowngrade heeft omdat de console te heet word.
Er gaan nu al geruchten dat multiplatform games weleens beter zullen gaan draaien op de PS4. Er zijn al verschillende devs die hebben laten weten dat er een mogelijkheid is dat games bijvoorbeeld op de PS4 in 1080p met 60 frames per seconde draaien, maar op de Xbox One ‘maar’ 30fps haalt. Nu de GPU ook nog naar beneden gaat gaan er geruchten dat de resolutie van 1080p ook niet gehaald kan worden in bepaalde games.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dip op woensdag 12 juni 2013 om 18:26:
Ben bang dat ze nou weer alles op de launch gooien om daarna weer tegen te vallen.

Tegenvallen? De beste game die de PS3 misschien wel rijk is, komt aanstaande vrijdag uit. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juni 2013 om 19:40:
egenvallen? De beste game die de PS3 misschien wel rijk is, komt aanstaande vrijdag uit.

Ja dat zeg ik ;)
Sony blijft doorgaan met exclusives. Bij de Xbox 360 was dat in het begin heel goed alleen daarna werd het steeds minder.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op dinsdag 11 juni 2013 om 22:11:
Controller ombouwen moet ook wel lukken als het echt niet fijn is, toch?:D

Zat ik gisteren met vrienden ook al over na te denken... Maar is ook wat, PS4 kopen en dan bij thuiskomst gelijk de controller uit elkaar trekken om hem te customizen. :lol:

Waarschuw beheerder
+2
Xbox One heeft ook nog regio-lock... Nederlandse games alleen speelbaar als gekocht binnen Nederland. 8)

Daar gaan de goedkope pre-orders vanuit de UK. :lol:

Hoe bedoel je, we zijn er alleen voor de publishers. (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 12 juni 2013 om 21:04:
PS4 kopen en dan bij thuiskomst gelijk de controller uit elkaar trekken

Da's voor de ékte fanboys! :9
Waarschuw beheerder
die controller word flink aangepakt, dus je kan daar nog helemaal niets over zeggen, hij word een stuk dikker(groter). buiten dat was het ook prima geweest als er niets aan veranderd was, want de DS3 controller is al goed genoeg naar mijn idee.

*edit*
dat plaatje klopt niet, want de PS-eye word er niet standaard bij geleverd. die kun je los kopen voor 59 of 69 euro geloof ik...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op donderdag 13 juni 2013 om 00:09:
Da's voor de ékte fanboys!

Het gamen voor jezelf zo optimaal mogelijk maken maakt je een fanboy?? Moet niet gekker worden... :P

Controllers zouden universeel moeten worden!
Waarschuw beheerder
+1
Altijd kut (voor de grap) om hem uit te leggen, maar het ging meer om dat "uit elkaar trekken". Er zijn mensen die daar een andere uitleg aan geven. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juni 2013 om 01:00:
Sony is er puur voor gamers.

Haha, nee.

Ze zijn er puur om winst te maken.

Oh en OT, ik heb ze allebei al in bestelling staan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 juni 2013 om 14:21:
Haha, nee.

Ze zijn er puur om winst te maken.

Oh en OT, ik heb ze allebei al in bestelling staan.

Klopt, maar Sony doet dat graag met het oog op de gamers. Microsoft met het oog op de publishers, maar vergeet even de macht van retailers hierin. Welke console zetten zij prominent in de schappen? Diegene waarbij ze nog goed aan aftersales (2e hands games) kunnen verdienen, of diegene waarmee ze dat niet kunnen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op donderdag 13 juni 2013 om 12:42:
Altijd kut (voor de grap) om hem uit te leggen, maar het ging meer om dat "uit elkaar trekken". Er zijn mensen die daar een andere uitleg aan geven. ;)

:lol: (Y) ..mooie woordkeuze inderdaad weer van mij kant nu ik het terug lees :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 juni 2013 om 17:11:
Klopt, maar Sony doet dat graag met het oog op de gamers. Microsoft met het oog op de publishers, maar vergeet even de macht van retailers hierin. Welke console zetten zij prominent in de schappen? Diegene waarbij ze nog goed aan aftersales (2e hands games) kunnen verdienen, of diegene waarmee ze dat niet kunnen?

Ook bij de X1 kan je gewoon 2ehands games kopen of je games doorverkopen. :)

Een van de grootste voordelen van de One imo:

The idea is that ten people in your family group can all share your games. Think of it like a loaning system, but you're not loaning anyone a phyiscal product. If you're in my family group, you can play my games, and vice versa.

“I think the policy makes sense,” Spencer said. “It’s not ten different people all playing the game concurrently, but when you think about a real usage scenario, and we thought about it around a family, and I know certain people will create a family group of people that aren’t all part of the same family, and I do think that’s an advantage, and people will use that. I saw it on NeoGAF instantly, the Xbox Family creation threads, where people said 'Hey be a part of my family.'”

“No birth certificates will need to be sent in!” Spencer said when I asked if the service required a blood test. “I do think that’s an advantage of the ecosystem that we have.”

So that answers one question: Microsoft doesn't seem to care whether or not the ten people in the group are actually family members. They can be friends, roommates, boyfriends, girlfriends, your dog's groomer… you pick ten people, and you share games with them.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 09:19:
Ook bij de X1 kan je gewoon 2ehands games kopen of je games doorverkopen. :)

Een van de grootste voordelen van de One imo:

Ja, maar dan moet de koper opnieuw (bij door MS geselecteerde retailers) een nieuwe activatiecode kopen. Het is gewoon een beperkend, financieel onvoordeling DRM-systeem dat Microsoft in het leven heeft geroepen om publishers als EA en Ubisoft tevreden te stellen.

Er zit geen enkel voordeel aan voor de gamer, enkel restricties. Dat het in veel scenario's prima werkt, wil niet zeggen dat het niet beperkend is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 10:25:
Ja, maar dan moet de koper opnieuw (bij door MS geselecteerde retailers) een nieuwe activatiecode kopen. Het is gewoon een beperkend, financieel onvoordeling DRM-systeem dat Microsoft in het leven heeft geroepen om publishers als EA en Ubisoft tevreden te stellen.

Dat is helemaal niet waar (over die activatiecode), sowieso hebben EA en Activision al geroepen dat zij tevreden zijn met de huidige 2ehands games markt en heeft EA zelfs geroepen dat ''online passes'' nooit meer gebruikt gaan worden.
De imagoschade was groter dan 't geld dat zij ermee hebben verdiend. (zie : http://www.vg247.com/2013/06/13/online-pass-is-not-coming-back-its-dead-says-ea-labels-president/ )

Dat je bij geselecteerde retailers 2ehands games moet kopen zal best waar zijn, maar ik vind dat niet echt een groot probleem, zeker niet als je dus al met 10 bekenden alle games digitaal kunt uitwisselen.
Waarschuw beheerder
ja leuk om die games uit te wisselen met 9 anderen, maar kun je dan alle 10 tegelijk die game spelen?

Waarschuw beheerder
Hoe zit dat nou met PS4 en steam?
Waarschuw beheerder
geen idee.. dacht dat PS4 iets met Gaikai deed voor het streamen van games..

check dit:
[img width=523 height=540 cacheid=0015d7620031e926593c4f111a02dc2e6e]http://i44.tinypic.com/2zhmcqo.jpg[/img]
hij heeft wel een punt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 10:38:
Dat je bij geselecteerde retailers 2ehands games moet kopen zal best waar zijn, maar ik vind dat niet echt een groot probleem, zeker niet als je dus al met 10 bekenden alle games digitaal kunt uitwisselen.

Het gaat erom dat jij wanneer je een game verkoopt (doe ik best vaak na uitspelen) de prijs moet drukken, want de volgende speler moet ook opnieuw geld neerleggen om de game te kunnen spelen. (heractivatie voor een licht gereduceerd bedrag van de huidige prijs)

Zelfde geldt voor gameshops die grotendeels leven van 2e hands in- en verkoop. (GameMania) ook die zullen geen zin hebben in XboxOne games, want ze moeten de verkoopprijs drukken.

Dat maakt de markt voor Xbox One games oninteressant voor retailers en dus de Xbox One oninteressant. Microsoft heeft met haar DRM-oplossingen een gigantische fout begaan, daarnaast ook bizar arrogant gereageerd op de kritiek.

Dat jij dat verdedigt, is als gamer, best raar...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op vrijdag 14 juni 2013 om 10:49:
hij heeft wel een punt.

Goed punt, maar eerlijk gezegd totaal niet relevant.

Alleen zal je nooit meer over 25 jaar "die goede oude Xbox One" van zolder kunnen halen. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op vrijdag 14 juni 2013 om 10:49:
geen idee.. dacht dat PS4 iets met Gaikai deed voor het streamen van games..

Tja dan ga ik toch eerder denken aan een steambox, ipv de nieuwe next gen consoles
Is toch ongelooflijk dat ze consoles zo moddervet groot moeten maken, terwijl bijv de aankomende steambox ietjes groter is dan een blikje cola,
plus dat deze upgradeble is dus ook voor de toekomst meegaan in de beste grafische prestaties.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 11:00:
consoles

PS4 is even groot als de PS3 Slim... ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 10:51:
Het gaat erom dat jij wanneer je een game verkoopt (doe ik best vaak na uitspelen) de prijs moet drukken, want de volgende speler moet ook opnieuw geld neerleggen om de game te kunnen spelen. (heractivatie voor een licht gereduceerd bedrag van de huidige prijs)

Kom eens met een bron voor die heractivatie?
Ik zie nml. alleen dit :

Trade-in and resell your disc-based games: Today, some gamers choose to sell their old disc-based games back for cash and credit. We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers. Microsoft does not charge a platform fee to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of these games.

Zelfde geldt voor gameshops die grotendeels leven van 2e hands in- en verkoop. (GameMania) ook die zullen geen zin hebben in XboxOne games, want ze moeten de verkoopprijs drukken.

Een Gamemania maakt belachelijk veel winst met 2ehands games, DAT wil MS vooral tegen gaan.

Dat maakt de markt voor Xbox One games oninteressant voor retailers en dus de Xbox One oninteressant. Microsoft heeft met haar DRM-oplossingen een gigantische fout begaan, daarnaast ook bizar arrogant gereageerd op de kritiek.

Dat jij dat verdedigt, is als gamer, best raar...

De communicatie van MS is om te janken, daar ben ik het wel mee eens.
Verder zie ik weinig problemen, ook als gamer.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 11:00:
s toch ongelooflijk dat ze consoles zo moddervet groot moeten maken, terwijl bijv de aankomende steambox ietjes groter is dan een blikje cola,

ja, daar zal je dan ook geen AAA titels op kunnen spelen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op vrijdag 14 juni 2013 om 11:23:
ja, daar zal je dan ook geen AAA titels op kunnen spelen.

Alles wat steam te bieden heeft
Waarschuw beheerder
ok.. en daar zitten ook gewoon BF4, watch dogs, the division, titanfall etc etc bij?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 11:11:
Kom eens met een bron voor die heractivatie?

Jij vertelt wel een heel mooi verhaal over het uitlenen van games, maar het mag maar één keer. De ontvanger moet een vriend van je zijn op Xbox Live, en meer dan 30 dagen lang. Redelijk beperkend niet?

Daarnaast staat heractivatie volledig vrij voor publishers, kan het alleen als publishers het toelaten en mag het alleen bij geselecteerde retailers. Nogal vaag en alweer, beperkend.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 11:11:
Een Gamemania maakt belachelijk veel winst met 2ehands games, DAT wil MS vooral tegen gaan.

Ja, dat zal het zijn... :lol: Ik heb zelf in de game-industrie gewerkt en het gaat volledig over de doorverkoop van gamers, zonder dat de publisher daar geld voor ontvangt. Zelfs de import vanuit de UK is ze in Europa een doorn in het oog.

Ook daar steekt MS btw een stokje voor. Games zijn aan (micro) regio verbonden. Niet dat dat lang zal duren, is namelijk totaal tegen EU-regels, maar je weet nooit of dat ook geldt op online gebaseerd eigendom.
Waarschuw beheerder
die gast van microsoft ha dook gezegd dat als je veel reisde dat je dan maar een 360 moest kopen voor on the road! :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 11:29:
Jij vertelt wel een heel mooi verhaal over het uitlenen van games, maar het mag maar één keer. De ontvanger moet een vriend van je zijn op Xbox Live, en meer dan 30 dagen lang. Redelijk beperkend niet?

Daarnaast staat heractivatie volledig vrij voor publishers, kan het alleen als publishers het toelaten en mag het alleen bij geselecteerde retailers. Nogal vaag en alweer, beperkend.

Onzin, je kunt je game maar 1 keer doorverkopen als het goed is, uitlenen heeft daar niets mee te maken.
En ja inderdaad je vrienden/familie moeten 30 dagen op je friendlist staan, maar die kunnen dan wel AL jouw games spelen en jij AL hun games, beperkend?

Nogmaals, de grootste publishers hebben al gezegd dat zij geen problemen hebben met de huidige 2ehands markt, waarom zouden zij dan ineens geld gaan vragen voor heractivatie?
Dat strookt ook helemaal niet met het feit dat een EA alle online passes opheft en ze niet meer zal gebruiken, toch?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 11:29:
Ja, dat zal het zijn... :lol: Ik heb zelf in de game-industrie gewerkt en het gaat volledig over de doorverkoop van gamers, zonder dat de publisher daar geld voor ontvangt. Zelfs de import vanuit de UK is ze in Europa een doorn in het oog.

Ook daar steekt MS btw een stokje voor. Games zijn aan (micro) regio verbonden. Niet dat dat lang zal duren, is namelijk totaal tegen EU-regels, maar je weet nooit of dat ook geldt op online gebaseerd eigendom.

Oh omdat jij erin gewerkt hebt ben je de alwetende ? ;)
We gaan 't allemaal meemaken, ik heb goede hoop op dat 't allemaal wel meevalt met die beperkingen, of je moet zo iemand zijn die ALLEEN maar 2ehands koopt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 11:35:
Oh omdat jij erin gewerkt hebt ben je de alwetende ? ;)

Nee, maar ik weet hoe 2 van de grootste uitgevers er internationaal en nationaal over denken. ;)

Niet alwetend, wel klein stukje inside kennis.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 11:55:
Nee, maar ik weet hoe 2 van de grootste uitgevers er internationaal en nationaal over denken. ;)

Niet alwetend, wel klein stukje inside kennis.

We gaan 't allemaal meemaken, het is nog lang geen 21 november. :)
Waarschuw beheerder
Todat Nintendo dalijk met het ultieme game console komt :P

Artiest {SHOWLIST artist 44702, 68263}
Waarschuw beheerder
:lol:

Waarschuw beheerder
Nintendo heeft zijn 64 toch al?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 14:54:
Nintendo heeft zijn 64 toch al?

snes64bit??
Waarschuw beheerder
ja die bedoelde ik... Maar bedoelde meer dat er iets nieuws gaat komen en niet die Wii prut
Waarschuw beheerder
Ik heb geen glazen bol maar de voordelen ten opzichte van de PS4 stapelen zich op.
PS4 is goedkoper, zoals het nu lijkt betere prestaties voor gamers, spellen niet regio gebonden, beter beleid tov 2e hands games en cloud streaming. Enige nadeel is het verplichte karakter van PS+ maar bij de Xdoos zit je met Live wat, zoals het nu lijkt, minder voor je geld geeft dan PS+.
Microsoft neemt m.i. een enorm risico met de weg die zij nu zijn ingeslagen en ik vraag me af of dit het begin van het einde wordt van de Xdoos..
Ik ben een echte PS gamer maar zou het jammer vinden als de Xdoos zou verdwijnen want concurrentie houdt elkaar scherp en zorgt voor innovatie en vooruitgang.

Waarschuw beheerder
schrikt me wel af dat je met de xbox one minimaal 1 keer per 24 uur on line moet zitten, hoe moet dat dan als je bijv op vakantie gaat?
Waarschuw beheerder
dan moet je een 360 halen voor onderweg is het advies van MS.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 juni 2013 om 17:06:
hoe moet dat dan als je bijv op vakantie gaat?

Dan kun je hem gewoon laten staan, moet je hem alleen weer activeren ofzo als je terugkomt voordat je weer kunt spelen