Poll, geopend op dinsdag 11 juni 2013, looptijd van 4589.3 dag.
PS4 vs X-Box One
| 77 | 83% | Playstation 4 |
| 16 | 17% | X-Box one |
Gisteren en vannacht zijn beiden systemen bekend gemaakt op de E3 game expo. Waar ga jij voor?
of
X-Box One
Playstation4
| 77 | 83% | Playstation 4 |
| 16 | 17% | X-Box one |
Voor 399,- haal ik hem day-one in huis. De PS3 was destijds te duur met 699 (?!) ofzo. Maar dit is voor een werkend mens als ik, een prima instapprijs.
Haha, nee.
Ze zijn er puur om winst te maken.
Oh en OT, ik heb ze allebei al in bestelling staan.
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Playstation 4"
Klopt, maar Sony doet dat graag met het oog op de gamers. Microsoft met het oog op de publishers, maar vergeet even de macht van retailers hierin. Welke console zetten zij prominent in de schappen? Diegene waarbij ze nog goed aan aftersales (2e hands games) kunnen verdienen, of diegene waarmee ze dat niet kunnen?
Ook bij de X1 kan je gewoon 2ehands games kopen of je games doorverkopen.
Een van de grootste voordelen van de One imo:
Ja, maar dan moet de koper opnieuw (bij door MS geselecteerde retailers) een nieuwe activatiecode kopen. Het is gewoon een beperkend, financieel onvoordeling DRM-systeem dat Microsoft in het leven heeft geroepen om publishers als EA en Ubisoft tevreden te stellen.
Dat je bij geselecteerde retailers 2ehands games moet kopen zal best waar zijn, maar ik vind dat niet echt een groot probleem, zeker niet als je dus al met 10 bekenden alle games digitaal kunt uitwisselen.
geen idee.. dacht dat PS4 iets met Gaikai deed voor het streamen van games..
Het gaat erom dat jij wanneer je een game verkoopt (doe ik best vaak na uitspelen) de prijs moet drukken, want de volgende speler moet ook opnieuw geld neerleggen om de game te kunnen spelen. (heractivatie voor een licht gereduceerd bedrag van de huidige prijs)
Zelfde geldt voor gameshops die grotendeels leven van 2e hands in- en verkoop. (GameMania) ook die zullen geen zin hebben in XboxOne games, want ze moeten de verkoopprijs drukken.
Dat maakt de markt voor Xbox One games oninteressant voor retailers en dus de Xbox One oninteressant. Microsoft heeft met haar DRM-oplossingen een gigantische fout begaan, daarnaast ook bizar arrogant gereageerd op de kritiek.
Dat jij dat verdedigt, is als gamer, best raar...
Kom eens met een bron voor die heractivatie?
Een Gamemania maakt belachelijk veel winst met 2ehands games, DAT wil MS vooral tegen gaan.
Jij vertelt wel een heel mooi verhaal over het uitlenen van games, maar het mag maar één keer. De ontvanger moet een vriend van je zijn op Xbox Live, en meer dan 30 dagen lang. Redelijk beperkend niet?
Daarnaast staat heractivatie volledig vrij voor publishers, kan het alleen als publishers het toelaten en mag het alleen bij geselecteerde retailers. Nogal vaag en alweer, beperkend.
Ja, dat zal het zijn...Ik heb zelf in de game-industrie gewerkt en het gaat volledig over de doorverkoop van gamers, zonder dat de publisher daar geld voor ontvangt. Zelfs de import vanuit de UK is ze in Europa een doorn in het oog.
Ook daar steekt MS btw een stokje voor. Games zijn aan (micro) regio verbonden. Niet dat dat lang zal duren, is namelijk totaal tegen EU-regels, maar je weet nooit of dat ook geldt op online gebaseerd eigendom.