Laatst vroeg Anne of ik geen riem moest? Ik dacht meteen: Nee, natuurlijk. Als ze nu gezegd had: Goh, leuk je broek zo zonder riem. Dan had ik nog gedacht: Ojee, ik moet een riem. Nu, ga ik die riem natuurlijk nooit kopen.
Er is een ''gedichten topic'' dat is goed zo, als ik iets schrijf wat relevant kan zijn voor het geloof dan post ik het bij het ''geloof jij in god? topic''
Dat laatste gedicht ging over mensenhandel bijvoorbeeld, ik had op zijn minst van de deelnemers aan de discussie bij ''geloof jij in god?'' een andere reactie verwacht. Daarbij geef ik nog tekst en uitleg over hoe je mijn teksten moet lezen als een soort jurisprudentie van wat er in eerste instantie geschreven is en dan verwacht je van mij dat ik nog leuk gedichtjes ga schrijven in mijn zogenaamd eigen topic? Ik wil niet eens de hoofdrol spelen, laat staan dat ik me af laat schepen naar een sub-topic. Voor de volledigheid zal ik deze posts ook bij 'geloof jij in god?' posten.
alsof je in het donker aangeraakt wordt
de hand van spieren, citroenen die zoenen,
eerst schrik je
het luchtfietsen in bad, alleen in lauw water
dat zij weten dat ik wel van ze hou
drinkend tot over de rand van duizend
waar een lach of glimlach
geen echte lach of glimlach meer is
herken ik de zwakte
nader niet gewenst
uit zelfbescherming
de andere kant van het verhaal
is dat er geen verhaal is
vaak ben je stil, soms droevig,
meestal over-optimistisch
goed, bedankt. Ik denk dat ik wel mee ga doen, als partyflock zelf dan maar niet de dubbele berichten gaat wissen, want aan het gedichten-topic en het geloof-topic wil ik ook nog steeds blijven deelnemen.
Dank je Tink, het achterliggende thema is zoiets als in vrijheid je eigen weg vinden.
Overigens schrijf ik in eerste instantie niet zo zeer om mooi gevonden te worden, eerder om iets bij mensen los te maken, dat iemand zichzelf bepaalde vragen gaat stellen naar wat een tekst voor hem of haar betekent, met andere woorden ook als mensen mijn teksten niet mooi vinden, maar het doet wel wat met iemand, dan is het voor mij als schrijver, toch geslaagd. Vanzelfsprekend waarder ik je compliment, het is altijd fijn om te zien hoe een tekst bij de ander aankomt.
Hasta La Pasta, waarom ben je toch gaan dichten in dit topic? Je doet wel je nickname eer aan: je hebt een ruggegraat als een te lang gekookte spaghettisliert
Overigens schrijf ik in eerste instantie niet zo zeer om mooi gevonden te worden, eerder om iets bij mensen los te maken, dat iemand zichzelf bepaalde vragen gaat stellen naar wat een tekst voor hem of haar betekent,
Dat is me helder..maar het zette mij aan het denken..peinzen..nadenken over iets.. dus ik vond dat mooi.
Ik accepteer het goede in het idee achter de grap. Mijn eerste reactie was dat van iemand in ontkenning, maar wat blijkt? Er valt prima mee te leven. Zo zie je maar, in elke grap zit een kern van waarheid. Zoals zwarte pieten misschien graag een dagje neger zouden willen zijn, maar eigenlijk gewoon aan zichzelf denkende blanke mensen die nog simpel denken in goed of fout.
Hartelijk dank voor het begrip. Mag ik vragen waar jij Tink, persoonlijk aan dacht bij lezing van "Liever nog gaat ze fietsen?"
dat is een gedachte waar ik als schrijver en lezer wat mee kan, oorspronkelijk was de tweede titel van deze tekst Outcast of iedereen wil anders zijn, het zoeken naar eigenheid, vanuit een bestaande situatie van aan de ene kant onvrede, aan de andere kant tevredenheid, soms dink wel eens dat deze teksten een soort klaagliederen zijn voor op de klaagmuur, aan de andere kant heb ik eigenlijk helemaal niet zo'n hekel aan de wereld, het gaat soms gewoon niet altijd zoals het zou moeten, of juist wel. Dan kan je niet anders dan meegaan en moet het maar zoals het gaat of is zoals het gaat ook gewoon zoals het moet, aan sommige dingen kan je gelukkig of helaas niets veranderen.
Even de andere kant op kijken dan komt ze tot rust
>
Hallo >>>,
Je doet wat met me, ik vind je bijzonder, aan de ene kant narcistisch, aan de andere kant heb je lef en moet je dat soms ook zijn. Ik ben heel blij dat we contact hebben.
>>>
Hai, waar je mij narcistisch vindt begrijp ik niet. Ik zou dan ook graag horen waar je dat op baseert. Zou je me ook nog kunnen uitleggen waar je mijn lef in ziet? Daar ben ik nieuwsgierig naar.
>
ik baseer dat op het feit dat veel werk van jou autobiografisch is en eigenlijk over jezelf gaat, aan de andere kant zijn er in de wereld vele artiesten geweest die hele mooie dingen doen die uiteindelijk allemaal over zichzelf gaan.
Tot slot, vind ik dat je in jouw teksten jezelf of jouw gedachten zo weergeeft dat het voor mij getuigt van durf en doorzettingsvermogen, lef zoals je wilt, je schrijft (ook al is het autobiografisch) over dingen die veel bij mensen los kan maken.
Als tip kan ik je nog meegeven dat als je je ego los leert laten dat je dan kan vliegen. Met andere woorden, als jouw ik niet meer de hoofdtoon speelt, maar een bijrol in je verhalen kan je denk ik nog veel meer mensen bereiken.
>>>>>>
neemt wel een vliegtuig
>
jaloezie is een natuurlijke reactie, hoe graag ik dat ook zou ontkennen
>>>>>>>
lees iedere dag een gedicht.............................................
>>>>>>>>
een narcist staat niet eens stil bij jaloezie, deze zal zeggen dat anderen jaloers zijn, op hem, omdat ie zo goed is, en zo ontwikkeld , de hele wereld is er jaloers op , ze zouden graag allemaal net zo mooi, slim, en knap willen zijn, dat kan niet, daarom zijn ze zo jaloers op die ene..
>
denial is the first step to acceptance
>>>>>>>>
ja! en.... ze spreken in oneliners! nooit een speld tussen te krijgen..
>>>>>>>>
ik won nooit een discussie met mijn ex, hij had alle antwoorden
>>>>>>>
ik wou dat ze in oneliners had gesproken en niet constant
>
vaak schrijf ik eerst een lap en vat het daarna samen, als je veel praat denk je minder na, als je weinig praat des te meer, gewoon een kwestie van aandacht erbij houden, zoals het verschil tussen horen en luisteren of kijken en voelen.
>>>>>>>
Ik ruik de kracht van je woorden
>>>>>>>>>
Schrijven is schrappen
>>>>>>
schrijven lijkt me eerder behappen
>
>>>>>>>: Geur is inderdaad ook een goed punt.
>>>>>>>>>: Schrijven is durven, schreeuwen, denken, leven, maar ook schrappen als je met een werkje bezig bent wat je volledig los van zichzelf aan iedereen wilt laten zien, dan moet je de blinde vlekjes die je opgeschreven hebt schrappen, om het voor iedereen aantrekkelijk te houden.
>
>>>>>>: Ik heb inderdaad wel eens tegen mijn lerares Nederlands gezegd dat het als een ontdekkingsreis in mijn eigen gedachtenwereld is.
>>>>>>>
Beste > als lui en gemakzuchtig mens vind ik het heeeeerlijk om iedere dag op startpagina te klikken en een gedicht (gedachte op schrift) van je te lezen, zet me net even op een ander spoor dan ochtend humeur, anders moet ik een Bernlef, Neeltje Min of Tom Matena enz. uit de kast pakken, meer heb ik er niet, dat doe je niet zo makkelijk.....
>>>>>>>>>
Schrijven is een manier van uiten en inderdaad ook reflecteren. Omdat veel woorden gemakkelijk zijn, is het oefenen in veel zeggen door weinig woorden te gebruiken een geweldige uitdaging
>
Dank je Wel >>>>>>>, ik ben de lezer graag tot een dienst. Je feedback is me een eer, want dat is een van de kleine bijbedoelingen die ik altijd bij het schrijven heb, dat mensen even zichzelf op iets anders kunnen richten zonder zichzelf daarbij al te snel te gaan vervelen. Wat ik aan de ene kant goed vind aan teksten van >>> is dat die datzelfde effect hebben, aan de andere kant kon ik het niet los zien van >>> zelf, waar door het voelde alsof je met de schrijver getrouwd was, dat stoorde me juist weer, maar misschien ben ik wel te betrokken of begaan met de teksten van >>>, voor mij persoonlijk is een tekst beter te verteren als het niet direct over jezelf gaat, maar eerder over jezelf in een deelnmende rol, waarin je wat verder kan kijken dan alleen de ik van de schrijver.
>
>>>>>>>>>: De kracht van goede poezie ligt denk ik in de eenvoud, met simpele rake zinnetjes toch een heel scherp en treffend beeld neer te zetten, ik denk bijvoorbeeld aan een boterham die in een Mickey Mouse tas glijdt, (niet van mezelf overigens) wat in een paar woorden een heel lang en breed gedragen gevoel in de moderne na-oorlogse wereld met zich meedraagt.
>>>>>>>>
dus kortom... hier staat poëzie?
>
ik doe liever geen uitspraken over wel of geen poezie
>>>>>>>
Dan had ik het niet interessant genoeg gevonden om iedere dag te lezen, de ik vorm verveelt snel
>
ja, dat vind ik nou ook, een collegaschrijver vertelde me; het is de ander waar we onszelf in ontmoeten, dat is een waardevolle tip voor me geweest
>>>>>>>>>>>>>
Schrijven is een egoïstische bezigheid' aldus >>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
Flauwekul. Helemaal niet mee eens.
>>>>>>>>>>>
Mijn vingers zijn altijd met z'n tienen bezig tijdens het schrijven. Erg sociale ledematen zijn het, dat wel.
>
daar hoeft niets mis mee te zijn, als ik maar niet verveeld word, mag >>>>>>>>> zoveel ik schrijven als hij wil, maar liever zou ik zien dat zijn teksten een breder beeld zouden geven dan alleen >>>>>>>>>>.
>>>>>>>>>>>>>>
Ja, en?
>
de rest?
>>>>>>>>>>>>
Zo interpretabel als de pest en zo persoonlijk als de pest, deze uitspraak. En is de mens niet in essentie egoistisch.
>
als je het zelf kan rijmen, dan klopt het, anders denk je dat het onzin is.
>>>>>>>>
bellefleur*
Deze shop biedt ambitieuze rozenrukkers een werkplaats met unieke kans
om verder te geilen op zijn of haar eigen verrukkelijkige bloemstukjes
- De rukdactie ververst het vaaswater tig keer per dag, meestal
tijdens de ochtenderectie, of gedurende de lunch , brunch, diner, souper of kinky soiree, omdat elke rare smaak raak is ..
- De rukdactie bezorgt met passie voor de kunst u 1 orgasme per bloemschikker per dag.( Meestal na achten)
- Indien in bezit van een fucking groene graskaart kunt u bovenstaande verneuken.
Wij wensen u veel edukuttief , doch bovenal poëlullustig geilnoegen hier.
>>>>>>>>>>>>>>>>
tjah
>>>>>>>>>>>>>>>
Tsjongjonge, moet dit vernieuwend heten? 't Is zo makkelijk om de fuck- en rukkant op te gaan.
>>>>>>>>>>>>>>>>
toch raar, die gedichten is toch off topic? veel word geveegd. Maar dat niet?
>
waar poezie staat kan je ook god lezen.
>>>>>>>>>>>>>>>>
nee hoor, totaal andere letters
>
misschien andere letters maar met dezelfde bedoeling