Mag ik vragen wat je beweegredenen hiervoor zijn. Ik had jou toch niet zo kortzichtig ingeschat dat je denkt dat als we uit de euro stappen en weer guldens gaan drukken, al onze problemen dan voorbij zijn 
Laat ik eerst zeggen dat ik dit toch wel als een compliment zie
Om eerlijk te zijn, dat denk ik niet. Is ook niet de reden dat ik PVV stemde, mijn verwachting is namelijk dat ze niet gaan regeren, en mogelijk zelfs nooit gaan regeren. En zelfs áls ze zouden regeren, zouden ze de helft van wat ze zeggen niet kunnen uitvoeren, omdat er nog de controlerende Europese Commissie, en Eerste Kamer is die de meeste idiote ideeën zal blokkeren. Ik stem PVV vanwege een paar zaken:
-Het Lissabon Verdrag. Dit Verdrag heeft de onafhankelijkheid van Nederland in het geding gebracht. We zijn opgeslokt in een het begin van een superstaat. We zijn vetorechten over belangrijke onderwerpen kwijt, meer nationale zeggenschappen verloren. We hebben onszelf totaal afhankelijk gemaakt van buitenlandse economieen. Het is toch van de gekke dat Rutte's argument voor het ESM-Verdrag is: Maar ons geld en onze pensioenen zitten in die landen. WTF!!
-De Oost Europese arbeid. Het begint de vormen aan te nemen van de massale arbeidsmigratie in het naoorlogse Nederland van de vorige eeuw. Het allerergste eraan is dat Nederlanders nu al denken dat die mensen ons vuile werk opknappen, net zoals ze over toen denken. Ik heb echter gezien met eigen ogen hoe bedrijven hun medewerkers ontslaan, en enkel inruilen voor Polen.
-De criminaliteit. Er moeten hardere straffen komen, de politie moet meer autoriteit krijgen om het weer een aantrekkelijk beroep te laten woorden.
-Immigratie. Er moet echt een stop op komen. Geen asielzoekers meer uit landen waarin we ook in ontwikkelingshulp investeren, en het liefst ook geen ontwikkelingshulp.
Nederland is een voorloper geweest op het geven aan anderen, het is dan ook erg jammer dat we met de nek aangekeken worden als we wat meer aan onszelf denken. Positieve discriminatie werkt maar 1 kant uit, zowel nationaal als internationaal.
Nu zie ik natuurlijk ook dat de PVV hele gekke dingen roept. Ik heb jarenlang gelooft dat deze partij ons goeds zou brengen, ik heb tot nu toe ook nooit een andere partij gestemd. De ommekeer kwam toen Wilders weg liep bij de Catshuis overleggen, er daarna onjuistheden over verkondigde, maar ook de inrichting van het polen meldpunt, wat ik een goed idee vond, maar niet op de onmenslijke manier waarop hun campagne en klachtenformulier was ingericht. Verhalen van politici die uit de partij stapten neem ik met een korrel zout, het is duidelijk dat die mensen vooral geld willen verdienen aan hun boekenverkoop.
Daarnaast zijn er zaken waarmee ik het pertinent oneens ben, zoals het drugsbeleid van de PVV. Maar eerlijk, eigenlijk vind ik elke partij kut. Uiteindelijk doet geen wat ze zeggen, en zelfs het stemmen heeft weinig nut: De partijen die nu niet aan de macht komen, komen de volgende keer wel aan de macht. En wat doen ze dan? Alsnog zullen ze doen wat ze hadden gedaan als ze deze regeertermijn aan het werk hadden kunnen gaan. Maar goed, ik denk maar zo: Je kan beter hoop houden. Daarom blijf ik stemmen.