Partyflock

Forumonderwerp · 1133206
Artiest Manic
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ HARDNOIZE op woensdag 27 juni 2012 om 00:08:
ouwe hardcore is gewoon ouwe hardcore en nieuwe hardcore is nieuwe hardcore, 1993 is oud, 2010 is nieuw(er)
simpel toch

Idd. Maar early hardcore ... is een engels woord. Dus meer een benaming voor een muziekstijl zou je denken.. Alleen beetje kromme benaming dan. Mja ben ook geen fan van die term zoals ik al had gezegd :p Maar als je tegenwoordig gewoon hardcore zegt, denken mensen aan die mainstream zooi.. Eigenlijk hadden ze daar gewoon een nieuwe naam voor moeten verzinnen :p
Uitspraak van DJ HARDNOIZE op woensdag 27 juni 2012 om 00:08:
ik draai zelf wat ik vet vind of het nu oud of nieuw is, hardcore is hardcore en niet anders!!!

:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op woensdag 27 juni 2012 om 01:02:
Idd. Maar early hardcore ... is een engels woord.

ja klopt, alleen de term early hardcore is typisch nederlands, verder doen ze dat nergenst, ik noem het zelf gewoon old skool hardcore, weet je dat het om iets ouds gaat terwijl het niet meteen een stijl moet zijn:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ HARDNOIZE op woensdag 27 juni 2012 om 01:17:
old skool hardcore

of oldstyle (hardcore), das meer algemene term volgens mij :) ook internationaal btw :) Dat refereert ook vooral naar de stijl, niet per se naar dat het oud moet zijn :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op woensdag 27 juni 2012 om 02:00:
of oldstyle (hardcore), das meer algemene term volgens mij

ja dat kan ook wel ja, denk dat beide wel gebruikt worden wereldwijd gezien:)
Waarschuw beheerder
lijkt wel wat op so many sacrifices trouwens, ook prima track, maar hoort hier iig niet :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misery Motion op woensdag 27 juni 2012 om 16:49:
lijkt wel wat op so many sacrifices trouwens, ook prima track, maar hoort hier iig niet

Van Ophidian en Ruffneck bedoel je? Heeft er wel wat van weg, maar dan ook alleen de melodie.. Vind die voor een mainstream track ook nog wel goed ja, maarja toch niet mijn ding :p
Waarschuw beheerder
-1
Bedankt B de Rooij, die Void tracks zocht ik nog. ik wist niet dat dat deze was

edit: gelijk ff gezocht op Discogs. duur plaatje zeg, vanaf 50 euro
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hopelijk worden die Vivid 1 + 2 nog eens gerepressed, schaars maar ubervette platen.
ik heb ze allebei maar Vivid 1 klinkt niet meer zo best :-(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
ik hoop het ook ja, want ik heb m helemaal niet
Vivid 2 is niet zo duur trouwens hoor
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zie net ook dat die er voor 15,50 op staat (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ HARDNOIZE op woensdag 27 juni 2012 om 01:17:
lleen de term early hardcore is typisch nederlands, verder doen ze dat nergens

in de UK wordt het oldschool hardcore techno genoemd
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bobje op donderdag 28 juni 2012 om 16:21:
Waarom lach je daar om?

Omdat hij een grapje maakt? :p
Waarschuw beheerder
?
Waarschuw beheerder
Moet ik het nog uit gaan leggen ook :P

OK..

Hardcore Vibes is misschien een geinige track voor iemand die niet echt into early hardcore is.. Tis toch meer een commerciële happy hardcore track imo.

En ik ken Cyrax een beetje en weet zeker dat hij een heel wat diepere smaak heeft wat betreft oldstyle hardcore, dus onmogelijk dat hij Hardcore Vibes 1 van de beste tracks vindt ;)

Zijn opmerking was dus sarcastisch ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op donderdag 28 juni 2012 om 16:59:
Hardcore Vibes is misschien een geinige track voor iemand die niet echt into early hardcore is.. Tis toch meer een commerciële happy hardcore track imo.

Om mee te beginnen is early helemaal mijn ding. Komt omdat ik uit die tijd kom, dus het roept een bepaald gevoel bij me op. Ik ben intussen veel meer stijlen gaan luisteren, maar ik denk toch dat ik nog steeds het meest van early hou.
En Hardcore vibes is inderdaad commercieel en happy, true. Maar toch kan ik, als ik het nummer op het juiste moment in een goeie set hoor, er kippenvel van krijgen. Doet me terug denken aan de goeie tijd van Club X toen de uitsmijters nog opgefokt en agressief waren, maar de sfeer en de muziek vrolijk en blij.

Ik wil zeker niet zeggen dat het voor mij de beste track ever is (ik zou echt totaal niet weten welke ik dat wel vind, het gaat om het gevoel van het moment dat je iets hoort), maar om te stellen dat iedereen die into early is er niks aan vindt is bs natuurlijk.

Overigens is in dit topic al eerder afwijzend op tracks gereageerd omdat het zogenaamde 'hitjes' zouden zijn. Alsof het niet cool is om een hitje een goeie track te vinden. Dat merk ik vaak bij voornamelijk jongere early luisteraars. Iets is niet voor niets een hit geworden, denk ik dan altijd. Natuurlijk zijn er veel meer vette tracks dan die je altijd overal hoort dat snap ik ook. Maar ik heb soms het idee dat mensen per definitie iets ruk vinden omdat het vaak gedraaid wordt...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bobje op donderdag 28 juni 2012 om 18:14:
maar om te stellen dat iedereen die into early is er niks aan vindt is bs natuurlijk.

Oh maar dat zeg ik ook niet! Ik vind hem zelf ook best nog wel te doen af en toe :) Wordt er wel vrolijk van als ik hem in het cafe hoor ofzo :p

Ik zeg alleen: ik weet zeker dat het niet zijn favo track is
Overigens is in dit topic al eerder afwijzend op tracks gereageerd omdat het zogenaamde 'hitjes' zouden zijn. Alsof het niet cool is om een hitje een goeie track te vinden. Dat merk ik vaak bij voornamelijk jongere early luisteraars. Iets is niet voor niets een hit geworden, denk ik dan altijd. Natuurlijk zijn er veel meer vette tracks dan die je altijd overal hoort dat snap ik ook. Maar ik heb soms het idee dat mensen per definitie iets ruk vinden omdat het vaak gedraaid wordt...

Ben hier ook wel mee eens. Of deels. Veel mensen vinden bekendere tracks al heel snel een 'hitje', terwijl ze helemaal niet zo vaak gedraaid worden. Ik kan me alleen wel ergeren aan sommige tracks die je écht te vaak hebt gehoord en wie je elke keer weer opnieuw hoort.. Dan komt het gewoon een keer de strot uit. Maar ik vind die hype van onbekende early ook een beetje te ver gaan.. Maar heb het hierover ook al eerder in dit topic gehad
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op donderdag 28 juni 2012 om 18:19:
Ik zeg alleen: ik weet zeker dat het niet zijn favo track is

Ik miste het sarcasme idd doordat ik de achtergrond van hem niet ken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op donderdag 28 juni 2012 om 12:49:
in de UK wordt het oldschool hardcore techno genoemd

vind ik ook prima, is ook niet de benaming early hardcore:P
die Engelsen lachen daarom zelfs, een maat van me moest in Engeland optreden en had het met andere lui daar over de term early hardcore wat ze daarvan vinden, nou dat was duidelijk:P

Uitspraak van Manic op donderdag 28 juni 2012 om 18:19:
Ik kan me alleen wel ergeren aan sommige tracks die je écht te vaak hebt gehoord en wie je elke keer weer opnieuw hoort..

dat zijn idd de hitjes:P
en die zijn er niet altijd omdat die altijd zo goed zouden moeten zijn, het is meer een kuddedieren gedrag.
er zijn zoveel tracks die beter zijn en veel onbekender.
het is meer een "wat de boer niet kent eet hij niet" iets maar dat is mijn mening dan he:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ HARDNOIZE op donderdag 28 juni 2012 om 23:03:
en die zijn er niet altijd omdat die altijd zo goed zouden moeten zijn, het is meer een kuddedieren gedrag.

en/of omdat ze gewoon meer happy zijn, waardoor ze breder toegankelijk zijn.. Zoals Young Birds, Jiiihaaa, XTC Love etc..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van best of both worlds op donderdag 28 juni 2012 om 10:12:
hardcore vibes

Bor draait deze (of andere gimmick tracks) nog wel eens en doet t dan wel goed.
hitjes

ligt er maar net aan voor wat voor publiek je als dj staat te draaien (hoe ze op je muziekkeuze reageren) en wat er evt. al voorbij is gekomen.
zelf erger ik me als er op 1 avond veelaal dezelfde tracks te horen zijn, zeker als er dan ook nog eens heel veel dj's een korte set doen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
misschien een beetje een hitje..

Tschabos - Gib Mir Die Bass (Noch Korrekter)

Maar wel lekker!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bossche Bol op vrijdag 29 juni 2012 om 00:52:
heel veel dj's een korte set

Das sowieso een trend die ik absoluut niet zie zitten. Liever de helft van het aantal DJ's en dan sets van 1,5 of 2 uur. Maar helaas gaat er vooral bij de grote events om, om zoveel mogelijk namen op je affiche te kunnen zetten :nocheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op vrijdag 29 juni 2012 om 00:42:
en/of omdat ze gewoon meer happy zijn

ja ook dat, daar ben ik zelf ook al niet voor

Uitspraak van Bobje op vrijdag 29 juni 2012 om 08:42:
en dan sets van 1,5 of 2 uur

duidelijk, vind ik ook beter:)
Waarschuw beheerder

English Muffin - Blood of an English muffin

Pilldriver - Apocalypse Never

Dano - Welcome to the thunderdome

Leviathan - Yes No