Poeh poeh, afgelopen zaterdag met 4 andere gelijkgestemden maar eens aan de 5-Mapb gegaan in een thuis setting, wat een heldenspul!
Ik deel dan ook graag mijn ervaring:
Rond 22:00 hadden we alle 5 een cap van 150mg genomen. Na zo'n 45 minuten kwamen de eerste merkbare signalen binnen.
Zicht begon een beetje troebel te worden, een prettige bodyload kwam opzetten en kleuren waren een stukje intenser. Voor mijn gevoel was het net of ik een dikke xtc pil had genomen, die aan het inslaan was.
Op dat moment waren we nog 1 of andere slappe film aan het kijken op netflix (Apartment 14nogwat), maar die hadden we uitgezet om te wisselen naar een muziekje.
Dat was echt een top keuze, want de muziek kwam voor iedereen een stuk beter aangenamer binnen aan dan die film. Ook kregen we een stuk meer aandacht voor elkaar i.p.v. te turen naar de televisie.
Waar de vlagen van de inslag van xtc bij mij vaak niet zo lang aanhouden, bleef ik van de 5-Mapb zeker zo'n 3 uur een cascade van happiness over mij heen krijgen.
Echt zo'n vlaag van love gevoel wat in een seconde of 5 vanuit je maag naar je borst flowt, vaak gevolgd door het eventjes sluiten van de ogen met een zuchtje van verlichting. Erg gelijkend aan een mdma rush gevoel zeg maar

Dit gevoel kwam ook meteen omhoog als ik bijvoorbeeld ging zoenen met m'n vriendin...echt heel intens
Het enige 'nadeel' wat ik kon bemerken is dat ik op een gegeven moment toch wel een beetje een droge mond begon te krijgen, omdat de speekselvorming op hold leek te staan.
Rond een uur of 2:30 (T+4,5) begonnen de heldere momenten steeds vaker de space gevoelens af te wisselen, het gevoel was zeker nog wel aanwezig maar wij voelden alle 5 dat het nu toch wel aan het inzakken was.
Op dat moment werd besloten dat wij nog een redose gingen nemen, we waren ons allen bewust dat het piekgevoel van de avond toch niet zou terugkeren maar een degelijke verlenging van de avond zagen wij wel zitten.
Zo gezegd zo gedaan, 5 caps gemaakt van 60mg. Opvallend feitje: op het moment dat ik ging afwegen en mij moest focussen op de getallen van de weegschaal, voelde ik mij zo goed als compleet helder.
Wanneer iets je concentratie nodig heeft terwijl 5-Mapb actief is in je lichaam gaat dat eigenlijk prima, zelfs een mailtje/whattsap lezen ging prima onder invloed.
De redose voelde wij na zo'n 30 minuten opkomen. Het gevoel werd weer geboost en we zaten er weer lekker in. Zoals verwacht kwamen we niet echt bij het piekgevoel in de buurt maar de gewenste verlenging van het fijne gevoel deed zeker zijn werk naar behoren. Wij waren allen lekker vrolijk en melig en flink verhalen aan het vertellen aan elkaar.
Rond 6 uur vond ik het wel tijd worden voor wat bedroom-action, want ik was gedurende de avond toch wel behoorlijk geil geworden van de 5-Mapb.
De anderen gingen huiswaarts en ik heb ff de snel de glazen opgeruimd en tafels schoongemaakt, een beetje onder de noemer: Because it's sexy time, doesn't mean it have to be messy time

Snel de hond uitgelaten en onder de douche gestapt, dat warme water over m'n lijf voelde echt awesome. Lekker fris de douche uitgestapt en het vers opgemaakte bed ingedoken.
De sex was echt geniaal, rustig en teder. Veel tegen elkaar aan kroelen en strelen. Voor mij ook weer het meest te vergelijken met sex op Mdma, maar dan toch wat helderder.
Rond een uur of 10 zijn we in slaap gevallen, en we werden om 17:30 weer wakker.
Tijdens het opstaan voelde ik mij zeker nog niet nuchter. Ik had nog verwijdde pupillen en voelde toch wel goed dat ik die nacht wat had gedaan wat energie van mijn lichaam heeft gevergd.
Het was niet super naar ofzo, en kwam zeker niet in de buurt van het 'lege' zondags gevoel wat ik bijvoorbeeld van xtc een stuk meer heb, maar toch..ik ben wel eens frisser opgestaan na een nachtje gebruiken.
Verder heb ik wel gewoon kunnen eten, alles smaakte zoals het hoorde en werd bijvoorbeeld niet gort droog als ik het in mijn mond stopte.
De rest van de avond een beetje tv zitten kijken onder het genot van een paar blowtjes, die zorgden er uiteindelijk wel voor dat ik zin kreeg om te slapen.
Gisteren om 0:00 naar bed gegaan, en vanochtend om 9:00 citroentje fris opgestaan
Wat mij opviel is dat iedereen zaterdagnacht aangaf in tijden niet zo dik gespaced te hebben, maar conversaties in de groep vrij normaal gingen. Er werd geen onzin gebrabbeld zeg maar..
Iedereen luisterde aandachtig naar de verhalen van de ander en we leefden ons helemaal in, super empathisch dus!

Niemand was echt verdwaasd of zo, we zaten echt goed te spacen, maar toch was alles in de 'heldere' tussen momenten goed te bevatten. Er was voor niemand een moment van: "Heh, nou ehhh pffff ik snap het niet meer..?!?"
Side-info:
-Wij hadden alle 5 niet zwaar gegeten op zaterdag. Mijn vriendin en ik gewoon soep met brood, 2 anderen een halve ciabatta mozarella + hamburger & de 5de persoon had 1 bord aardappels met wortels en gehaktbal.
-We hebben de hele nacht geen alcohol gedronken, ik had om 20:30 wel 1 halve liter bier gedronken maar ben na inname van de 5-Mapb overgestapt op de Taksi en Dubbelfris, net zoals de anderen
-Enkel mijn vriendin heeft even moeten overgeven tijdens het inslaan van de eerste dose, het inslaan was voor haar lijf kennelijk toch iets te heftig. Op zich niet heel zorgwekkend, want ze spuugt wel vaker als d'r drugs inslaan. Na het overgeven voelde ze zich ook meteen weer 100% toppie.
-Wij hebben gedurende de hele nacht frequent wiet gerookt, peuken smaakten gewoon simpelweg te 'gruizig' terwijl de smaak van een blow echt heerlijk was. Tijdens het blowen merkte je toch wel een flinke tijdelijke boost van de 5-Mapb. Weed is dus ook voor deze drug een ideale katalysator.
Dit allemaal gezegd hebbende moet ik tot de conclusie komen dat 5-Mapb als een behoorlijke grote winnaar mijn boekje in gaat. Het gevoel is echt heerlijk en houdt best lang aan.
Ik ben toch uiteindelijk van totaal 210mg 5-Mapb zo'n 12 uur zoet geweest. Als ik dit zou moeten vergelijken met bijvoorbeeld 210mg Mdma, dan had dit voor mij bij lange na niet zolang geduurd als de 5-Mapb.
De enige waarschuwing die ik zou willen meegeven aan eenieder die dit wel eens wil gebruiken, is dat je niet teveel naar jezelf moet luisteren als je even een helder moment hebt onder invloed van dit spul. Je kan volgens mij erg makkelijk tegen jezelf zeggen dat het begint uit te werken terwijl dat eigenlijk nog niet het geval is, waardoor je eerder zal gaan redosen terwijl dit eigenlijk niet echt nodig is, met overdosering tot gevolg...