Partyflock

Forumonderwerp · 1126543

Ik heb vanacht mijn engste ervaring OOIT meegemaakt.
Ik heb het een en ander opgezocht, en kwam tot de conclusie dat het slaapverlamming is.
Ik zit momenteel met veel dingen in mijn hoofd, dus ik heb veel stress.
Daardoor kon ik niet goed slapen, en viel ik pas in slaap om 4:00.
Op een gegeven moment, werd ik wakker (ik droomde blijkbaar nog). Mijn lichaam werd omhoog getilt door iets.
Ik zweefde als het ware boven mijn bed, en mijn bovenlichaam kwam ook omhoog.
Dit was het ZOO ENG! Ik probeerde te schreeuwen naar mijn moeder, maar het lukte niet!
Ik kon me niet bewegen, niets!

Toen boem werd ik wakker, schoot overeind en schreeuwde heel hard. ( het was toen 4:15 )
Ik ben geen jankert, maar ik ben huilend naar mijn moeder gerend.
Ik durf nu niet goed meer te slapen, want ik wil dit nooit meer meemaken.

Heeft iemand tips voor me?
BEDANKT! :|
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2011 om 01:57:
Omdat je het zo raar vind dat ik bang ben.
Natuurlijk ben ik bang, ik dacht bij mezelf; oke, ik ben nu aan het doodgaan.
Ik heb veel gelezen nu op internet, en velen die dit ook hebben meegemaakt, hebben het ook als ze er over in zitten.
Ik verwacht dan ook dat ik het zometeen ga krijgen.
Hoe dan ook, ik probeer rustig te blijven, me ervan bewust zijn dat ik droom, en proberen om in een 'lucide droom' te komen.
Ik slaap vanacht in ieder geval wel bij mn moeder.

:facepalm: gaat echt geen nachten achter elkaar gebeuren en naast je moeder slapen heeft ook geen zin want je kan je toch niet bewegen whahaha damn hey.
laatste aanpassing

Uitspraak van M. :') op donderdag 15 december 2011 om 11:36:
gaat echt geen nachten achter elkaar gebeuren en naast je moeder slapen heeft ook geen zin want je kan je toch niet bewegen whahaha damn hey.

Hahah. Hoe weet jíj dat dit niet toevallig deze nacht word? of die nacht daarna?
& naast mijn moeder slapen heeft wél zin, dan voel ik me namelijk veiliger.
Nooit familie gehad ofzo?
Uitspraak van M. :') op donderdag 15 december 2011 om 00:30:
Jij zeker weten jij ben dan al 3 dagen wakker ofzo

Zekerheidje b)

Uitspraak van ja tuurlijk op donderdag 15 december 2011 om 13:22:
Zekerheidje

heb vannacht een beetje geslapen, werd om het uur weer wakker :9
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2011 om 13:00:
Hahah. Hoe weet jíj dat dit niet toevallig deze nacht word? of die nacht daarna?
& naast mijn moeder slapen heeft wél zin, dan voel ik me namelijk veiliger.
Nooit familie gehad ofzo?

Ik heb geen familie idd. En dat veilig of niet heeft niets te maken met slaapverlamming hoor :lol:
En je hebt het ook geen nachten achter elkaar.

Uitspraak van ja tuurlijk op donderdag 15 december 2011 om 13:22:
Zekerheidje b)

Hahaha hoe verrassend.

Uitspraak van M. :') op donderdag 15 december 2011 om 13:27:
En je hebt het ook geen nachten achter elkaar.

Wel waar alleen merk je er niet iedere avond iets van.

En juist omdat ze er zoveel mee bezig is kan ze het nu vaker merken.

Uitspraak van M. :') op donderdag 15 december 2011 om 13:27:
En dat veilig of niet heeft niets te maken met slaapverlamming hoor

Kun je niet lezen? Ik VOEL me dan veiliger :facepalm:
Uitspraak van actief op donderdag 15 december 2011 om 13:28:
Wel waar alleen merk je er niet iedere avond iets van.

En juist omdat ze er zoveel mee bezig is kan ze het nu vaker merken.

Ik heb het ook paar keer gehad en ik was er ook mee bezig maar nog nooit avonden achter elkaar.
Dus nee dat heeft er niets mee te maken..

Uitspraak van M. :') op donderdag 15 december 2011 om 13:29:
Ik heb het ook paar keer gehad en ik was er ook mee bezig maar nog nooit avonden achter elkaar.
Dus nee dat heeft er niets mee te maken..

Oke.

Alleen niet iedereen is hetzelfde ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2011 om 13:23:
heb vannacht een beetje geslapen, werd om het uur weer wakker

(y) gelukkig voor je :D
laatste aanpassing door een beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 15 december 2011 om 01:33:
Ja oke. Dat kan eng zijn
Maar je kunt er wel iets tegen doen

Grote kans dat het vanavond ook gebeurt omdat je er nu al heel de dag mee bezig bent geweest.
Ook komt dit vaak voor achter elkaar met false awekening. Dat je denkt wakker te zijn en dat je uit bed stapt en naar de badkamer loopt.
En dan poef weer wakker worden en denken huh ik was net toch al wakker? Ook dan kun je nog steeds aan het dromen zijn en weer het gevoel krijgen van op te stijgen.

Maar als je je eigen hier meer bewust en bekend mee maakt dan het minder verlend zijn

Zoals ik al zei heb ik ook wel eens het gevoel gehad.
Maar ik weet wat ik ermee kan doen en hoe ik mezelf wakker kan maken

dat heb ik ook heel vaak! dat ik echt denk dat ik al aan het aankleden enzo ben en dan schrik ik wakker en schrik me de pleuris dat ik nog in bed lig. Ook droom ik weleens dat ik wakker ben en dat ik de deur open hoor en dat er allemaal mensen door het huis lopen, ook heel eng en ik heb eigenlijk nooit (bijna nooit) echt stress ofzo, dus waar kan het dan vandaan komen?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2011 om 13:23:
heb vannacht een beetje geslapen, werd om het uur weer wakker

proost op de komende nacht (H)
sterkte er mee meiske (F) mischien proberen om in een andere omgeving te slapen? ander huis of bij familie of vrienden?

Uitspraak van nel.nl op donderdag 15 december 2011 om 17:05:
dat heb ik ook heel vaak! dat ik echt denk dat ik al aan het aankleden enzo ben en dan schrik ik wakker en schrik me de pleuris dat ik nog in bed lig. Ook droom ik weleens dat ik wakker ben en dat ik de deur open hoor en dat er allemaal mensen door het huis lopen, ook heel eng en ik heb eigenlijk nooit (bijna nooit) echt stress ofzo, dus waar kan het dan vandaan komen?

Omdat dat je ritueel is zit dat gewoon in je en droom je daar in de ochtend makkelijk over. Omdat je weet dat je er zo uit moet zeg maar.
Uitspraak van s t e e f :blinky: op donderdag 15 december 2011 om 18:57:
mischien proberen om in een andere omgeving te slapen? ander huis of bij familie of vrienden?

Ik zou juist niet in een andere omgeving gaan slapen maar zo snel mogelijk in je bed. Het gebeurt toch wel. Of ze nu thuis op de camping of in een hotel slaapt. Ze zal al er mee moeten leren omgaan.

Nu weet je dat het dat is, als het nog een keer gebeurd bedenk dan als ik nu langzaam wakker word dan gaat het vanzelf wel weer goed. Jezelf niet zo mindfucken! :) :bloem:
Slaapverlamming heb ik ook een paar jaar last van gehad. Om de twee, drie weken was het raak, maar nu al een jaar of drie niet meer. Mijn methode om eruit te raken was steeds dieper proberen adem te halen, en dan proberen een of meer lichaamsdelen te bewegen, wat meestal niet langer dan een minuut duurde (schat ik). Waar je bang voor bent snap ik niet. De eerste keer dat het me overkwam (bij mij altijd bij het ontwaken) dacht ik what the fuck, maar even zoeken op internet en je weet wat je probleem is. Het is vervelend, meer niet.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2011 om 17:42:
Ik heb vanacht mijn engste ervaring OOIT meegemaakt.
Ik heb het een en ander opgezocht, en kwam tot de conclusie dat het slaapverlamming is.
Ik zit momenteel met veel dingen in mijn hoofd, dus ik heb veel stress.
Daardoor kon ik niet goed slapen, en viel ik pas in slaap om 4:00.
Op een gegeven moment, werd ik wakker (ik droomde blijkbaar nog). Mijn lichaam werd omhoog getilt door iets.
Ik zweefde als het ware boven mijn bed, en mijn bovenlichaam kwam ook omhoog.
Dit was het ZOO ENG! Ik probeerde te schreeuwen naar mijn moeder, maar het lukte niet!
Ik kon me niet bewegen, niets!

Toen boem werd ik wakker, schoot overeind en schreeuwde heel hard. ( het was toen 4:15 )
Ik ben geen jankert, maar ik ben huilend naar mijn moeder gerend.
Ik durf nu niet goed meer te slapen, want ik wil dit nooit meer meemaken.

BEDANKT! :|

Werd je schreeuwend wakker?

Uitspraak van 6...6...6 op donderdag 15 december 2011 om 21:23:
Werd je schreeuwend wakker?

Dat klopt.
Als je drugs gebruikt lijkt me beter om daar mee te stoppen zowel met medicatie als je die gebruikt en 1 of 2 koppen vanille voor het slapen zal je wel goed doen (y).

?
en viel ik pas in slaap om 4:00

schoot overeind en schreeuwde heel hard. ( het was toen 4:15 )

das wel erg snel

Uitspraak van 6...6...6 op donderdag 15 december 2011 om 22:52:
Als je drugs gebruikt lijkt me beter om daar mee te stoppen zowel met medicatie als je die gebruikt en 1 of 2 koppen vanille voor het slapen zal je wel goed doen .

Het is bewezen dat het een stoornis is, een soort kortsluiting in je hersenen als je bewust of onbewust ergens mee zit. (En dat klopt aardig in mijn situeatie). Drugs en/of medicatie hebben hier geen invloed op, tenzij je schizo bent.
Ik zit momenteel met veel dingen in mijn hoofd, dus ik heb veel stress

Waardoor komt deze stress?

Uitspraak van 6...6...6 op donderdag 15 december 2011 om 23:59:

Dat geef ik liever niet open op internet, maar ik heb er intussen hulp voor. :)
Uitspraak van 6...6...6 op donderdag 15 december 2011 om 23:59:

ze is bang voor slaapverlamming

vicieuze cirkel :cheer:
Uitspraak van Dre@mc@tcher op vrijdag 16 december 2011 om 00:38:
ze is bang voor slaapverlamming

Ze heeft andere dingen aan haar hoofd.

ik zou zeggen rook n jointje voor je gaat slapen (veel gezonder dan slaappillen) en het werkt ontspannend lichamelijk en geestelijk overigens is het ook ontstressend ;) succes
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2011 om 11:07:
ik zou zeggen rook n jointje voor je gaat slapen (veel gezonder dan slaappillen) en het werkt ontspannend lichamelijk en geestelijk overigens is het ook ontstressend ;) succes

Vette onzin he.. van blowen kan je juist te veel gaan na denken.
Blowen is sowieso slecht voor je kop.
Werkzaam bij Partyflock
ik zou zeggen rook n jointje voor je gaat slapen (veel gezonder dan slaappillen)

Drugs gezonder dan.....drugs....jaja....lijkt me een stuk verstandiger om een arts te raadplegen ipv een stamgast van de coffeeshop te worden.

Een orgasme werkt ook ontspannend.

Ik heb vanacht lekker geslapen! :jaja:
Uitspraak van Karian op vrijdag 16 december 2011 om 11:14:
n)
Drugs gezonder dan.....drugs....jaja....lijkt me een stuk verstandiger om een arts te raadplegen ipv een stamgast van de coffeeshop te worden.

ja kom uit de groene mist. de mist is kut!

blowen is voor lozers zowiezo
Uitspraak van M. :') op vrijdag 16 december 2011 om 11:11:
Blowen is sowieso slecht voor je kop.

Je moet de rook niet vergeten uit te blazen he m-etje :lol:

Ik heb dat vroeger weleens gehad, maar "zweefde" toen niet boven mijn bed. Maar kon mijn ogen niet open krijgen en mijn lichaam niet bewegen. Heb het toen regelmatig hehad gelukkig nu niet meer.

Slaapverlamming treedt kan optreden als je REM slaap (de oppervlakkige fase van slaap waarin je veel droomt) in gaat / uit komt. De spierbewegingen die je brein wil genereren tijdens deze fase van slaap worden onderdrukt, omdat je anders je dromen zou uitleven. Normaal gesproken als je wakker wordt dan wordt dit mechanisme uitgeschakeld, maar bij slaapverlamming gaat hier tijdelijk iets mis waardoor je je niet kan bewegen. Dit gebeurt vaker als je erg moe bent, en vooral als je gestrest bent. In dit laatste geval is je slaap ook vaak minder diep waardoor je relatief meer in de REM fase zit. Probeer daarom te ontspannen voordat je naar bed gaat, kijk wat TV, lees een boek, of doe iets anders waar je rustig van wordt. Wat ook helpt is om je een regelmatig slaap ritme aan te wennen. Als je gedisciplineerd steeds op het zelfde tijdstip naar bed gaat en op staat, dan volgt je brein een vast patroon van slaapfases. Onderdeel daarvan is dat als je net in slaap bent gevallen, je als eerste slow-wave slaap (diepe slaap) in gaat waarbij de kans op slaapverlamming lager is, en je gedurende de rest van de nacht minder vaak wakker zal worden.

Slaapverlamming is verder niet schadelijk voor je brein (of andere delen van je lichaam) dus je hoeft er niet bang voor te zijn. Het is vervelend, maar na een tijdje wen je er aan. Ik heb het zelf ook, maar heb er al jaren geen last meer van. Bij mij gaat het gepaard met hallucinaties, dus de eerste keer dat het me overkwam was ik me kapot geschrokken omdat ik een schim met een grijns op z'n bek naast m'n bed zag staan. :p

Rook vooral geen blowtje voor je gaat slapen. Blowen onderdrukt in eerste instantie de REM slaap, maar na een tijd treed er een 'rebound' effect op waardoor je brein corrigeert voor het feit dat het REM slaap tekort is gekomen. Mocht je andere drugs gebruiken, zoals XTC of speed, dan zou ik hier zo veel mogelijk mee proberen te minderen. Het gooit je slaap ritme in de war waardoor je oppervlakkiger zal slapen, met alle gevolgen van dien.

Succes!

Ik heb dat op zn tijd ook wel eens (slaapparalyse, max 2x @ 6mnd). Erg vreemde gewaarwording, mgoed, vrijwel iedereen heeft dit soms. Als je zo gestrest bent word het tijd om je leven aan te passen, en vooral rust nemen ;)
laatste aanpassing
Ik heb wel laatste tijd vaak dat ik als ik net wakker schiet dat ik nog stukje droom mee pakt dus 3sec na dat ik wakker ben schrik ik nog van iets waar ik over droomde :p

Yep, dat herken ik wel, of dat je wakker word en je droom nog loeihard door je hoofd suist.. Eerst maar eens een sigaret pakken dan maar :lol:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2011 om 20:21:
Ik heb dat vorige week nog gehad. Extreem eng idd

1)Er staat inmiddels info genoeg opt forum waaruit blijkt dat je nergens bang voor hoeft te zijn.

2)De kans op herhaling is aanwezig, maar het is niets om je zorgen over te maken. Je weet wat het is, geef je er aan over er kan toch niks mis gaan.

3)Ga slapen wanneer je eraan toe bent, en niet wanneer de klok vindt dat het de hoogste tijd is. Zelfs met een uurtje slaap kom je de dag erna wel door.

4)Als je niet kunt slapen omdat.... ga niet liggen woelen in je nest. Stap uit bed en, drink eet lees kijk tv en dit en dat en zus en zo en toen en als. De dag met al haar verplichtingen komt wel, hoef je niet druk om te maken.

5)Ga niet voor het slapen gesprekken voeren met "zware" onderwerpen.

6)Ga niet opzoek naar hulpmiddelen om dingen te vergeten/slapen. Zoals drank, slaappillen, blowen etc. Dit werkt maar tijdelijk, en tijdelijk is erg kort in deze.

7)Rust reinheid en regelmaat, klinkt ouderwets. Maar is eigenlijk helemaal niks mis mee.
laatste aanpassing

Ik ben er al rustig onder ;)
Pas op, dit gaat een lang verhaal worden. :')

Ik heb zelf ook last (gehad) van slaapverlammingen, maar probeer ze nu juist zelf op te wekken omdat ik het juist zo cool vind.
De eerste keer was toen ik van een jeugdkamp afkwam, 12 jaar was ik. Een hel was dat. De nacht nadat ik thuiskwam probeerde ik te gaan slapen, maar dat lukte niet. Opeens kon ik me niet meer bewegen en hoorde allemaal stemmen in m'n hoofd. Dacht serieus dat ik gek werd, dat die stemmen voor altijd mijn leven zouden beheersen. Gelukkig niet, maar de slaapverlamming wel.

Een paar maanden later, kreeg ik ineens zoemen in m'n hoofd, en voelde ik dat er iemand op mijn bed liep, met enorme voeten. Dat gaat moeilijk, aangezien ik in een stapelbed sliep (het onderste bed, waar ik niet rechtop kon zitten). Daarna deed ik mijn ogen open, en werd alles geel, oranje en vervolgens rood. Dikke housemuziek, ik zie vrienden dansen en er komt een afrikaanse vrouw voorbij. WTF.

Hierna heb ik er een half jaar geen last van gehad. heel m'n kamer verbouwd, en ik had me verdiept in het paranormale. In de periode 2006 - 2008 meer dan 20 keer gehad, in de vorm van uittredingen. Ik kon ze inmiddels ook zelf opwekken. maar ik wist nog niet dat het een slaapverlamming was. Silly me.

In 2009 daar dus achtergekomen, en er geen last van gehad. In dat jaar was er veel gebeurd, liefdesverdriet, m'n kat die voor m'n neus het loodje legde, verhuizing, school, en ga zo maar door, waardoor ik er weer last van kreeg. Maar ze werden ook erger.

Zo lag ik in mijn bed, op m'n rug. Deken eroverheen enzo, as usual. Toen voelde ik een slaapverlamming opkomen, en stelde ik mezelf gerust dat het maar een slaapverlamming was. Toen werd mijn deken weggetrokken, heel langzaam. Ik hoorde het op de grond vallen. Maar daarna voelde ik handen om mijn enkels. Ik werd zachtjes het bed uitgetrokken en ik voelde mezelf met m'n hoofd hangen op het voeteind van het bed. Maar dat kon niet, want tussen het bed en de kast was maar zo'n 60cm ruimte, dan kan ik niet languit hangen. En vlop, opeens lag ik weer in bed.

Weer een periode waar ik maar een paar slaapverlammingen had. Ik ging er wel lucide van dromen, erg vet.
Maar toen kreeg ik een slaapverlamming waar ik niet meer uitkwam. Ik dacht serieus dat ik doodging.
Het voelde als een normale slaapverlamming, gezoem, drukkend gevoel e.d., alleen bleef het maar doorgaan. Niks lukte me mee. Normaal kan ik er zelf uitkomen als het me niet bevalt, maar zelfs dat lukte niet. Ook geen vette visuals. Mijn ogen werden niet opengetrokken, wat normaal gesproken wel gebeurt. En na iets van 10 minuten voelde ik mezelf wegzakken. Vaarwel, tot nooit meer ziens. Dat heb ik serieus gedacht. :')

Ondanks dat ik het toen negatief heb ervaren, vond ik het naderhand wel erg vet :D
Naast dat ik mijn ervaring gewoon kwijt wil, wil ik ook iets duidelijk maken: Je kan er een hoop plezier aan beleven.

Uitspraak van Chagrijnige Appel op dinsdag 10 januari 2012 om 12:04:
Weer een periode waar ik maar een paar slaapverlammingen had. Ik ging er wel lucide van dromen, erg vet.
Maar toen kreeg ik een slaapverlamming waar ik niet meer uitkwam. Ik dacht serieus dat ik doodging.
Het voelde als een normale slaapverlamming, gezoem, drukkend gevoel e.d., alleen bleef het maar doorgaan. Niks lukte me mee. Normaal kan ik er zelf uitkomen als het me niet bevalt, maar zelfs dat lukte niet. Ook geen vette visuals. Mijn ogen werden niet opengetrokken, wat normaal gesproken wel gebeurt. En na iets van 10 minuten voelde ik mezelf wegzakken. Vaarwel, tot nooit meer ziens. Dat heb ik serieus gedacht.

Ondanks dat ik het toen negatief heb ervaren, vond ik het naderhand wel erg vet
Naast dat ik mijn ervaring gewoon kwijt wil, wil ik ook iets duidelijk maken: Je kan er een hoop plezier aan beleven.

Dit is juist het begin van een lucide droom ;)
Uitspraak van actief op dinsdag 10 januari 2012 om 13:17:
Dit is juist het begin van een lucide droom

Nee, ik heb zelf lucide dromen gehad dmv slaapverlamming, het was heel anders. :)

Ik kon er echt niet meer uitkomen, niks lukte, ook niet de overgang naar lucide. Ik zakte als het ware weg en viel in slaap. Al dacht ik dat ik doodging.

Uitspraak van Chagrijnige Appel op dinsdag 10 januari 2012 om 15:48:
Nee, ik heb zelf lucide dromen gehad dmv slaapverlamming, het was heel anders.

Ik kon er echt niet meer uitkomen, niks lukte, ook niet de overgang naar lucide. Ik zakte als het ware weg en viel in slaap. Al dacht ik dat ik doodging

Je zakte als het ware weg en viel in slaap, zeg je. IPV in slaap vallen kun je ook lucide worden als je je bewust bent dat je eigenlijk in bed ligt en gaat en je weet dat je niet kunt bewegen. ;) Maar snap wel dat het soms eng kan zijn omdat je geen controle hebt over je lichaam.

Zoiets word ook wel WILD genoemd. Of het kan een out of body expirience zijn ;)

http://www.ld4all.com/nl/guide.html#frames(content=how_wild.shtml)
laatste aanpassing

Uitspraak van actief op dinsdag 10 januari 2012 om 16:15:
Of het kan een out of body expirience zijn ;)

:facepalm: kwadraat