Partyflock

Forumonderwerp · 1125213
Waarschuw beheerder
+9-2
Een 67-jarige vrouw uit Dordrecht en haar 33-jarige zoon uit Zwijndrecht zijn deze week aangehouden omdat ze jarenlang ten onrechte uitkeringen ontvingen. Onderzoek van de Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst en de politie had uitgewezen dat er meer dan vierhonderdduizend euro op een Marokkaanse bankrekening van de verdachten stond.

Op de bankrekening is beslag gelegd. Het onterecht ontvangen uitkeringsgeld wordt geschat op enkele tonnen, meldt het Openbaar Ministerie in Rotterdam donderdag.

De verdachten ontvingen al jaren bijstandsuitkeringen van de Sociale Dienst Drechtsteden. De fraude kwam aan het licht toen de politie in de woning van een van hen bankpapieren uit Marokko vond. Moeder en zoon zijn aangehouden voor valsheid in geschrifte en witwassen.

De vrouw werd dinsdag aangehouden, de man woensdag. Ze mochten snel weer naar huis en moeten zich later voor de rechter verantwoorden.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/472725/1/1/100/moeder-en-zoon-in-bijstand-hebben-vier-ton-op-bank.html

En de hardwerkende burgers maar hun belastingcentjes afdragen voor dit uitschot.

Ik zeg: geld invorderen en enkele reis terug naar de zandbak van herkomst (y)

Waarschuw beheerder
+1-1
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 november 2011 om 18:42:
Begin jij nou ook al jow dog? simpele zieltjes die in reclame trappen heb ik geen medelijden mee.

Ik ook niet, maar je moet wel dit soort dingen in je oordeel mee betrekken. Ben natuurlijk ook geen gedragswetenschapper dus kan niet zeggen hoe groot de invloed van reclame is, maar helemaal vrijwillig is overconsumptie niet, mensen bedenken echt niet zelfstandig dat ze allerlei overbodige shit nodig hebben die ze niet kunnen betalen.
Waarschuw beheerder
-3
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 november 2011 om 18:42:
simpele zieltjes die in reclame trappen heb ik geen medelijden mee.

Ik ook totaal niet.

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 11 november 2011 om 18:33:
is het dus de vraag in hoeverre deze op hol geslagen consumptiemaatschappij aan de voor de gek gehouden consument verweten kan worden

Je bent overal nog zelf bij hoor, propaganda cq reclame of niet.

Neem bv die irritante reclames van bv:

Hierdoor zijn heel veel mensen al in de put geraakt financieel, bv auto nodig, makkelijk geld lenen, hoge rentes, sommige financierders maakt het al geeneens uit of je een bkr registratie achter je naam hebt staan.

Daar ben je toch volledig zelf verantwoordelijk voor?
Ik heb daar echt geen medelijden mee.

Wel vind ik dat ze die reclames wat mij betreft mogen verbieden, heel misleidend, vooral voor mensen die wat makkelijker in te palmen zijn, veelal uit de wat lagere sociale klassen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Uitspraak van P@S op vrijdag 11 november 2011 om 19:01:
Hierdoor zijn heel veel mensen al in de put geraakt financieel, bv auto nodig, makkelijk geld lenen, hoge rentes, sommige financierders maakt het al geeneens uit of je een bkr registratie achter je naam hebt staan.

Probleem was simpel opgelost als het wettelijk geregeld werd, dat bij iemand die teveel geleend heeft, de kredietverstrekker maar zijn verlies moet nemen. Een kale kip met slechte knutsellijm die om de haverklap los laat, nieuwe veren aanplakken en dan zeuren dat je 'm niet meer kan plukken als dat nodg is.... die bedrijven zijn minstens even fout, zo niet fouter, dan de schuldenaar.

Als er voor die sjappen geen geld meer te verdienen is door allemaal mensen allerlei shit aan te naaien, zouden ze het ook niet doen.

Uitspraak van P@S op vrijdag 11 november 2011 om 19:01:
Daar ben je toch volledig zelf verantwoordelijk voor?

En waar ligt de grens tussen zelfverantwoordelijkheid en slachtoffer ergens van zijn? Waar ligt de grens tussen vrije wil en gedrag dat voort komt uit brainwashing? De geschiedenis leert dat brainwashing een veel grotere rol speelt dan mensen nu de hele tijd roepen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-4
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 11 november 2011 om 19:16:
die bedrijven zijn minstens even fout, zo niet fouter, dan de schuldenaar.

Helemaal mee eens ja.

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 11 november 2011 om 19:16:
En waar ligt de grens tussen zelfverantwoordelijkheid en slachtoffer ergens van zijn? Waar ligt de grens tussen vrije wil en gedrag dat voort komt uit brainwashing? De geschiedenis leert dat brainwashing een veel grotere rol speelt dan mensen nu de hele tijd roepen.

Ik blijf gewoon van mening dat je overal zelf bij bent.
Als ik naar mezelf kijk....ik heb nog nooit schulden gehad waar bv een incassobureau cq deurwaarder aan te pas moest komen.
Ik heb altijd goed afgewogen voor mezelf of iets kon financieel voordat ik tot aanschaf overging..
Ik bestel niet bv bij Wehkamp een TV die ik in 2 jaar terugbetaal op afbetaling tegen een veel te hoge rente..
Ik spaar eerst voor die tv. (y)
laatste aanpassing
Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
Uitspraak van T@M op vrijdag 11 november 2011 om 10:30:
Sinds kort heeft ze er 2!

zozo, net op de wereld en dan al een uitkering? regel mij een vriendin en ik maak er ook een paar :D
Waarschuw beheerder
-1
Blij dat me belastinggeld goed besteed wordt

Waarschuw beheerder
+2-1
donateur
En het dan raar vinden dat we een oordeel over ze hebben... :rot:

Waarschuw beheerder
-2
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 november 2011 om 09:37:
we een oordeel over ze hebben

wie zijn we en wie zijn ze?

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
beetje bier drinken , beetje rellen en de overheid betaald alles ...nou WTF wil je nog meer :D:D:D

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van P@S op vrijdag 11 november 2011 om 07:21:
Ze mochten snel weer naar huis

nie ver genoeg ;)

Artiest The Carcass
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 11 november 2011 om 18:33:
In hoeverre dit eigen schuld is en in hoeverre een gevolg van brainwashing kan je over van mening verschillen, vind pas dat je echt van eigen schuld kan spreken als iemand zichzelf door overconsumptie in de penarie werkt ZONDER met reclame gebombardeerd te worden dag in dag uit. De subtiele technieken die men aan wendt in de reclame zijn immers exact dezelfde als die door Reichsminister Dr. Joseph Goebbels werden ingezet om een heel volk te brainwashen tot het punt dat ze op de vraag 'Willen jullie de totale oorlog?!' keihard met de hele zaal 'JA!' terug roepen. Ervanuitgaande dat niemand uit vrije wil voor de vernietiging van zijn land en volk kiest, is het dus de vraag in hoeverre deze op hol geslagen consumptiemaatschappij aan de voor de gek gehouden consument verweten kan worden. Denk daar maar eens over na

vind dit wel een mooi stuk wat je typt
en dit geldt denk ik zeker voor mensen met een lager niveau of zeg maar mensen die er normaal uitzien maar psychisch nog niet helemaal ontwikkeld zijn

kijk maar eens bij wijken waar weinig geld is
daar hebben ze wel allemaal een Flatscreen en lopen op nike's
en moeten alles hebben wat een merk heeft

denk dat brainwashing goed zijn werk heeft gedaan plus je wilt wel een grotere tv als je buurman
en zo kun je genoeg voorbeelden geven

reclame is tegenwoordig aardig agressief en je ontkomt er niet aan
en als je iets 80 keer een reclame bord hebt gezien en je dan toch stiekum gaat afvragen of het niet iets voor jou is
heeft dat bord zijn werking goed gedaan en ben je dus al gebrainwashed ....

maar idd de keuze maak je zelf
maar wie maakt die keuze voor de mensen die eigenlijk niet kunnen kiezen omdat ze zeg maar een lager iq hebben of gewoon simpel zijn ?

Waarschuw beheerder
Wel een knappe prestatie om met een bijstandsuitkering 4 ton bij elkaar te sprokkelen. Die zullen vast wat meer fraudes gepleegd hebben.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 november 2011 om 16:03:
Die zullen vast wat meer fraudes gepleegd hebben.

De fraude kwam aan het licht toen de politie in de woning van een van hen bankpapieren uit Marokko vond. Moeder en zoon zijn aangehouden voor valsheid in geschrifte en witwassen.

Huiszoeking + witwassen. Dat zal dus best ja.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
had ook 4 ton op de bank staan,mn moeder en die is ook pleite
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 november 2011 om 14:33:
maar idd de keuze maak je zelf
maar wie maakt die keuze voor de mensen die eigenlijk niet kunnen kiezen omdat ze zeg maar een lager iq hebben of gewoon simpel zijn ?

Jongens, dit is toch gewoon het kapitalistische systeem waarin we leven? Dat is toch het doel van ons leven, consumeren en daarvoor moeten we geld lenen.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 november 2011 om 14:33:
kijk maar eens bij wijken waar weinig geld is
daar hebben ze wel allemaal een Flatscreen en lopen op nike's
en moeten alles hebben wat een merk heeft

Is toch goed, zo houden ze de economie draaiend waardoor we met zijn allen rijker worden.

Waarschuw beheerder
-1
meer dan vierhonderdduizend euro op een Marokkaanse bankrekening van de verdachten stond.

zonde dat ze zijn gepakt, ze hadde goeie geld:D
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 november 2011 om 12:09:
Ken toevallig iemand en die kreeg 50 euro p/w. Maar goed als je een schuld van 20.000 euro hebt opgebouwd en je zit in de bijstand vind ik het niet meer dan terrecht. Binnen 3 jaar is die persoon schuldenvrij. Maar dit soort mensen gaan dus ook niet werken omdat ook zo goed als alles naar de schuldeisers gaat. Ja de schuldsanering is geen pretje.

yep, mijn schoonmoeder zit ook in schuldsanering en die krijg ook 50 euro p/w en ze was een tienermoeder :lol:
en ze heb nog nooit gewerkt. (straatvrees) maar wel kunnen stappen. (wel verplicht vrijwilligerswerk)

gelukkig is der dochter het tegenover gestelde...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RTD op woensdag 16 november 2011 om 18:16:
tienermoeder

Uitspraak van RTD op woensdag 16 november 2011 om 18:16:
wel kunnen stappen.

Typisch geval van br33zah slet lijkt me zo :p
Waarschuw beheerder
+1
Behalve het uitkeringsgeld terug vorderen, ook uitzoeken wat voor andere voordeeltjes zoals kwijtscheldingen, voedselbankpakketten etc ze hebben gekregen. Ook de kosten hiervan terug vorderen.
Daarbij natuurlijk nog een fikse boete en direct het land uit, uiteindelijk met geen rooie cent!

Helemaal niets.. helemaal niets...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Boß¿ op woensdag 16 november 2011 om 18:38:
Typisch geval van br33zah slet lijkt me zo :p

alleen is ze nu 40 :lol: en der dochter 22

Waarschuw beheerder
Boefjes

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van RTD op woensdag 16 november 2011 om 18:57:
alleen is ze nu 40 :lol: en der dochter 22

En jij zeker stiekem die moeder af en toe ook palen ofnoh? :D

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van rOxXy :[ op woensdag 16 november 2011 om 18:56:
Behalve het uitkeringsgeld terug vorderen, ook uitzoeken wat voor andere voordeeltjes zoals kwijtscheldingen, voedselbankpakketten etc ze hebben gekregen. Ook de kosten hiervan terug vorderen.
Daarbij natuurlijk nog een fikse boete en direct het land uit, uiteindelijk met geen rooie cent!

Helemaal niets.. helemaal niets...

denk aan oew hart friend

Waarschuw beheerder
+1-1
Ze mochten snel weer naar huis

:')

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van T@M op vrijdag 11 november 2011 om 18:22:
Maar in de meeste gevallen ben ik van mening dat het indd je eigen schuld is dat je in de schulden komt.Je bent er tenslotte zelf bij, het is jammer dat de meeste mensen pas aan de bel gaan trekken wanneer ze veel te ver in de shit zitten.

"he!? zit je er lekker in ofniet?

"waar in?"

"in de schulden!" :')

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van T@M op vrijdag 11 november 2011 om 10:39:
Uitspraak van DafCore op vrijdag 11 november 2011 om 10:32:
jezus wat erg dit

Wat het nog erger maakt, dat beide kinderen van verschillende vaders zijn...
En tja, vader 1 maakt geen deel meer uit van hun leven.
En vader 2 die relatie duurt zeker geen 2 jaar meer, daar zit je dan met kinderen van 2 verschillende vaders op 25-jarige leeftijd

Ik zou er niet aan moeten denken.....

Uitspraak van Kennito op vrijdag 11 november 2011 om 10:33:
Ze is op haar eigen manier van het leven aan het genietn

Genieten noem je dat?
Ik noem dat profiteren!
En wat the fuck geeft ze haar kinderen mee? Geen ene mallemoer!!

Ik vraag me af of je dit ook tgen haar hebt gezegd, gezellig koffieleuten en gezellig met elkaar doen terwijl de kids met elkaar spelen, en hier een beetje trashen over haar.
Waarschuw beheerder
-3
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 november 2011 om 10:02:
Ik vraag me af of je dit ook tgen haar hebt gezegd, gezellig koffieleuten en gezellig met elkaar doen terwijl de kids met elkaar spelen, en hier een beetje trashen over haar.

:cry:

Ja, zij is op de hoogte hoe ik over haar situatie denk.
Wij hebben meerdere gesprekken gehad over haar situatie, 2e zwangerschap etc oa toen de kindertjes fijn met elkaar aan het spelen waren of als we gezamelijk onze honden gingen uitlaten.

Is het nu wel voor mij geoorloofd om over haar te praten, Tatjaan? :aai:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van T@M op donderdag 17 november 2011 om 12:06:
Is het nu wel voor mij geoorloofd om over haar te praten, Tatjaan?

haha ja hoor, maar laten we eerlijk zijn, als ik het heb over schoolpleinroddels, weet je als moeder zijnde toch wel wat ik bedoel.
Tegenwoordig is het nogal moeilijk om mensen te vinden, die iemand ook daadwerkelijk iets in hun gezicht durven te zeggen.
En vooral met moeders onder elkaar, toen ik vroeger mijn zusje naar school moest brengen kreeg ik daar al genoeg van mee, e nu ik zelf bijna aan de beurt ben om mijn eigen kinderen naar school te brengen, heb ik nu al geen zin in al die kwekkende en zeurende huisvrouwen die zichzelf zoveel beter vinden dan een ander, omdat hun gordijnen 100 euro duurder waren of weet ik veel wat voor bull shit.
Waarschuw beheerder
-3
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 november 2011 om 21:48:
haha ja hoor, maar laten we eerlijk zijn, als ik het heb over schoolpleinroddels, weet je als moeder zijnde toch wel wat ik bedoel.
Tegenwoordig is het nogal moeilijk om mensen te vinden, die iemand ook daadwerkelijk iets in hun gezicht durven te zeggen.
En vooral met moeders onder elkaar, toen ik vroeger mijn zusje naar school moest brengen kreeg ik daar al genoeg van mee, e nu ik zelf bijna aan de beurt ben om mijn eigen kinderen naar school te brengen, heb ik nu al geen zin in al die kwekkende en zeurende huisvrouwen die zichzelf zoveel beter vinden dan een ander, omdat hun gordijnen 100 euro duurder waren of weet ik veel wat voor bull shit.

Schoolplein roddels, ik ben er totaal niet bekend mee eigenlijk, maar dat komt omdat me dochter misschien net op de basisschool zit. En de moeders die ik ken zijn meestal oude klasgenoten uit de middelbare schooltijd en mocht ik ze een keer spreken dan gaan die gesprekken meestal over vroeger, over de kwattekwaad die we uithaalden en dat we hopen dat onze kinderen dat niet gaan doen. Wishfull thinking ;)
:lol:

Dus gelukkig behoor ik niet tot dat soort mensen die achter andere mensen hun rug lullen zonder dat ze er zelf van op de hoogte zijn. Ik heb nu eenmaal me hart op me tong liggen, ik zou juist moeten leren soms eens tot 10 te tellen voordat ik me muil open doe ;)
Voor de rest boeit het me totaal niet wat andere mensen wel aan eventuele materiele zaken hebben en ik misschien niet, aan die onzin doe ik niet mee.
Wat me wel ontzettend irriteert is het makkelijke denken van sommige mensen en dat ze geen verantwoordelijkheid nemen voor hun acties, zoals dus bv. die kennis van mij.

(F)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van T@M op vrijdag 18 november 2011 om 08:56:
Wat me wel ontzettend irriteert is het makkelijke denken van sommige mensen en dat ze geen verantwoordelijkheid nemen voor hun acties

/agree
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van T@M op vrijdag 18 november 2011 om 08:56:
Wat me wel ontzettend irriteert is het makkelijke denken van sommige mensen en dat ze geen verantwoordelijkheid nemen voor hun acties, zoals dus bv. die kennis van mij.

Maar ze leeft dus nu van 50 per week. Is dat dan niet een soort van "verantwoordelijkheid nemen"?

Waarschuw beheerder
-1
Ik zeg: geld invorderen en enkele reis terug naar de zandbak van herkomst

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Roel63 op vrijdag 18 november 2011 om 10:40:
Maar ze leeft dus nu van 50 per week.

Nee, ze leeft van €80 in de week.

Uitspraak van Roel63 op vrijdag 18 november 2011 om 10:40:
Is dat dan niet een soort van "verantwoordelijkheid nemen"?

Tuurlijk is dat een soort van verantwoordelijkheid nemen maar dat mag naar mijn mening ook wel na ruim 5 jaar in de schulden zitten, die je zelf veroorzaakt heb. :/

Maar hoe je het went of keert nog steeds maakt ze misbruik van de regelingen die hier in Nederland gelden.
Zoals een uitkering trekken terwijl zij heel goed in staat is om te gaan werken...maar stel je voor dat je niet iedere dag meer op je luie gat kan zitten, want dat is het. Sorry, maar daar heb ik geen respect voor.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van T@M op vrijdag 18 november 2011 om 11:44:
Maar hoe je het went of keert nog steeds maakt ze misbruik van de regelingen die hier in Nederland gelden.
Zoals een uitkering trekken terwijl zij heel goed in staat is om te gaan werken...maar stel je voor dat je niet iedere dag meer op je luie gat kan zitten, want dat is het. Sorry, maar daar heb ik geen respect voor.

klopt, mijn moeder heeft mij ook alleen opgevoedt, maar ze heeft geen enkele keer in de uitkering gezeten.
Tussen de middag ging ik naar mijn tante die bij mij in de straat woonde.
En mijn moeder werkte 40 uur per week en 's avonds deed ze er nog een opleiding bij.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van T@M op vrijdag 18 november 2011 om 11:44:

Zo te horen zou ik haar voor geen goud als collega willen hebben. Wees dat soort koekjes aub dankbaar dat ze niet gaan werken, ze lopen toch alleen maar in de weg.