Partyflock

Forumonderwerp · 1123404
1 volger · 3002x bekeken

Artiest Da Hustla
Waarschuw beheerder
+3-3
donateur
Bron: http://www.apple.com/stevejobs/

BREAKING NEWS Steve Jobs, medeoprichter van het computerconcern Apple, is gisteren op 56-jarige leeftijd overleden. Dat heeft Apple zojuist meegedeeld.

Jobs kampte al jaren met gezondheidsproblemen. Hij trad eind augustus terug als hoogste baas van Apple.

In een verklaring laat de leiding van Apple weten dat Jobs' passie en gedrevenheid 'de bron waren van talloze vernieuwingen die ons leven hebben verrijkt en verbeterd'. De wereld, schrijft het bedrijf, 'is onmetelijk veel beter dankzij Steve'.
Waarschuw beheerder
+3
R.I.P.

Diepe respect voor hem dat hij zo aan Apple en de Mac is blijven vasthouden als zijn kindje en het heeft weten groot te brengen.
Ben geen Apple fan, maar wat een toewijding en motivatie. Jammer dat hij niet erg lang ervan heeft kunnen genieten.

Waarschuw beheerder
Ja hoor.. ik heb gister een discussie over die man gehad met een vriend van me.
We hadden het over alvleesklierkanker en hoe klein de kans op overleven is zelfs na de behandeling. Ik weet hoe dat zit want ik ben er iemand aan verloren.
Ik zei dat het bijna altijd wel terug komt en als dat gebeurt gaat het veel sneller dan in eerste instantie.
Ik wordt vervolgens midden in de nacht wakker zonder reden en lees dit op tweakers.
Te bizar.. Samsung zal zich wel rot lachen, maar de rest van de wereld heeft vandaag wat verloren.

RIP :respect:

Waarschuw beheerder
-2
rip

Das ff n zure appel
Waarschuw beheerder
RIP Thnks for everything!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 oktober 2011 om 03:52:
Ik wordt vervolgens midden in de nacht wakker zonder reden en lees dit op tweakers.

Dat was steve die even onder je voet kietelde..
Waarschuw beheerder
+1-1
Dat is mooi ik had nog een appeltje met hem te schillen.

Geintje natuurlijk R.I.P

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Veel respect voor deze man. Ik mag het dan niet altijd eens zijn met z'n marketing strategie en zaken zoals iTunes, feit is dat hij geweldige producten op de markt heeft gezet.

:respect: voor Steve.
Waarschuw beheerder
+1-4
YES fuck apple!
Waarschuw beheerder
+2-4
Rest in Apps!

:respect: ondanks dat ik apple producten waardeloos vind. Iemand met zoon drive verdient altijd respect ;)
Waarschuw beheerder
-6
Uitspraak van Reng Deng Deng Kaboem op donderdag 6 oktober 2011 om 08:47:
ondanks dat ik apple producten waardeloos vind. Iemand met zoon drive verdient altijd respect

+1

Waarschuw beheerder
+1-4
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 oktober 2011 om 08:14:
Veel respect voor deze man. Feit is dat hij geweldige producten op de markt heeft gezet.

:respect: voor Steve.

:respect:

R.i.p. (L)

Waarschuw beheerder
-3
R.I.P. Stieve

Waarschuw beheerder
-1
Tcch snap ik niet de ophef, bedoel als de topman van Microsoft overlijdt, is iedereen dan ook in mineur en worden FB, Twitter en andere social media platgebombardeerd? :/
Waarschuw beheerder
+1-1
tukeeurjeuabz
Waarschuw beheerder
-4
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 oktober 2011 om 08:14:
feit is dat hij geweldige producten op de markt heeft gezet

I totally disagree, alleen op grafisch gebied/grafische vormgeving deel ik je mening.

Waarschuw beheerder
+2-4
(permanent verbannen)
Uitspraak van P@S op donderdag 6 oktober 2011 om 09:29:
I totally disagree, alleen op grafisch gebied/grafische vormgeving deel ik je mening.

Ach boeiend, jij hebt er geen verstand van (y)

Waarschuw beheerder
-3
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 oktober 2011 om 09:28:
Tcch snap ik niet de ophef, bedoel als de topman van Microsoft overlijdt, is iedereen dan ook in mineur en worden FB, Twitter en andere social media platgebombardeerd? :/

Als Gates overlijdt, zeker wel. Maar Steve Ballmer? Nah denk het niet. 8)

Waarschuw beheerder
+1-3
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 oktober 2011 om 09:31:
Ach boeiend, jij hebt er geen verstand van

smaken verschillen (y)

Waarschuw beheerder
+1-4
(permanent verbannen)
Uitspraak van P@S op donderdag 6 oktober 2011 om 09:44:
smaken verschillen (y)

Functionaliteit en innovatie heeft niets te maken met smaak. Misschien dat jij de Apple producten beoordeelt op de kleuren van de kastjes, ik kijk meestal naar meer zaken.
Waarschuw beheerder
+1-4
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 oktober 2011 om 09:45:
ik kijk meestal naar meer zaken.

Ik ook, combi functionaliteit/uiterlijk, Apple is gewoon niet mijn ding.

Wat ik al eerder zei: qua grafische computers vind ik Apple wel helemaal top.

Waarschuw beheerder
+1-4
(permanent verbannen)
Uitspraak van P@S op donderdag 6 oktober 2011 om 10:10:
Apple is gewoon niet mijn ding.

Dat kan wel zo zijn, maar een blinde kan zien dat een ipad gewoon een geweldig product is. Of je het zelf nou gebruikt of niet.
Waarschuw beheerder
-5
donateur
Nou een blinde hoort het alleen maar hoor.
Via voice-over :)

Waarschuw beheerder
-4
(permanent verbannen)
:facepalm:
Waarschuw beheerder
-4
Diep respect en RIP
Waarschuw beheerder
-4
donateur
:lol:
Waarschuw beheerder
+1-4
Tcch snap ik niet de ophef, bedoel als de topman van Microsoft overlijdt, is iedereen dan ook in mineur en worden FB, Twitter en andere social media platgebombardeerd?

pcies man alsof jesus christus overleden is al die Apple adepten nu zwaar in rouw enzo , zelfde gasten die 3 weken in de rij gaan staan voor een ipad enzo :facepalm:

Waarschuw beheerder
-3
Uitspraak van Gelache woar op donderdag 6 oktober 2011 om 14:25:
pcies man alsof jesus christus overleden is al die Apple adepten nu zwaar in rouw enzo , zelfde gasten die 3 weken in de rij gaan staan voor een ipad enzo

Dit artikel verklaart wel een hoop ;-) http://www.bright.nl/apple-een-religie

Waarschuw beheerder
+2-5
(permanent verbannen)
Tsja, lullig voor hem, maar kan er niet echt wakker van liggem. Kapitalistische uitzuiger was het, mensen de behoefte aan overbodige gadgets aan praten zodat hij deze (kwalitatief zeer degelijke) producten tegen een veels te hoge prijs kon verkopen, zo duur dat de prijs/kwaliteitsverhouding alsnog slecht uitpakte.

Vergelijk de prijzen van een iMac en van een (voor 95% uit dezelfde onderdelen gemaakte) x86 PC met dezelfde specs maar dan merkloos.... dat beetje extra kwaliteit komt tegen zo'n hoge meerprijs dat ik de iMac alsnog kut vind.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-2
[img width=459 height=582 cacheid=0011e8e1002f7b460f1c80281a02c91cbf]http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/5510cef4_jobs.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1-1
Tcch snap ik niet de ophef, bedoel als de topman van Microsoft overlijdt, is iedereen dan ook in mineur en worden FB, Twitter en andere social media platgebombardeerd?

Fans.....Apple identiteit....merkgeil

Rare snuiters :/
Waarschuw beheerder
-2
Die pica is wel (y)
Waarschuw beheerder
+1-2
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 oktober 2011 om 15:32:
Kapitalistische uitzuiger was het, mensen de behoefte aan overbodige gadgets aan praten zodat hij deze (kwalitatief zeer degelijke) producten tegen een veels te hoge prijs kon verkopen, zo duur dat de prijs/kwaliteitsverhouding alsnog slecht uitpakte.

Iedereen heeft een keuze om iets te kopen of te laten liggen. Dat de mensen een behoefte krijgen om iets al dan niet te nemen is 100% hun eigen verantwoording.

Vergelijk de prijzen van een iMac en van een (voor 95% uit dezelfde onderdelen gemaakte) x86 PC met dezelfde specs maar dan merkloos....

Is vaak geprobeerd maar toch nog nooit gelukt dus je vergelijking gaat niet op. En of het te duur is of niet, de prijs is grotendeels afhankelijk van wat er voor neer wordt gelegd, en Apple biedt wel degelijk goede kwaliteit.

En nee, ik ben niet bepaald een Apple lover, bouw mijn eigen computers zelf en heb een android telefoontje :)
Waarschuw beheerder
+1-2
overbodige gadgets

wanting = needing
Waarschuw beheerder
-2

Nou ja, apple's market cap is veel hoger dan die van microsoft. Dus da's logisch.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verre neef op donderdag 6 oktober 2011 om 17:08:
Nou ja, apple's market cap is veel hoger dan die van microsoft. Dus da's logisch.

Aan de andere kant komt Microsoft in 90% van de huishoudens voor, dus dat maakt de stelling weer wat minder logisch.
Waarschuw beheerder
-2
Nou Roel, als je iOS meetelt 8)

Maar was ook niet serieus bedoeld natuurlijk. Ik snap alleen niet echt dat er mensen zijn die iemand als Jobs -onder wie bedrijven floreren- vergelijken met een loudmouth als Steve 'bolderbast' Ballmer, onder wie Microsoft nou niet bepaald opbloeit.

Waarschuw beheerder
+1-2
(permanent verbannen)
Uitspraak van verre neef op donderdag 6 oktober 2011 om 17:25:
Maar was ook niet serieus bedoeld natuurlijk. Ik snap alleen niet echt dat er mensen zijn die iemand als Jobs -onder wie bedrijven floreren- vergelijken met een loudmouth als Steve 'bolderbast' Ballmer, onder wie Microsoft nou niet bepaald opbloeit.

Steve Ballmer is een blaaskaak die niets van technologie begrijpt.

Jobs was samen met Wozniak de uitvinder van de Apple.

Lijkt me niet moeilijk om te begrijpen dat je die absoluut niet kunt vergelijken.
Waarschuw beheerder
-2
Snap ook nog steeds niet waarom Gates, die toch verre van dom is, zo'n aap ooit ceo heeft gemaakt. Maar goed, zal hij zijn redenen wel voor hebben gehad denk ik dan maar.

Waarschuw beheerder
-2
(permanent verbannen)
Uitspraak van verre neef op donderdag 6 oktober 2011 om 17:36:
Maar goed, zal hij zijn redenen wel voor hebben gehad denk ik dan maar.

Dezelfde reden dat Activision Bobby Kotick als CEO heeft. Het zijn meedogenloze businessmen die alleen maar 1 ding willen, en dat is zoveel mogelijk geld binnenharken.
Waarschuw beheerder
-3
donateur
And not a single fuck was given this day.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-3
donateur
Uitspraak van Kiets op donderdag 6 oktober 2011 om 18:23:
laatste aanpassing 6 oktober 2011 18:23

... :facepalm:

Waarschuw beheerder
-4
(permanent verbannen)
Uitspraak van verre neef op donderdag 6 oktober 2011 om 17:03:
wanting = needing

Onzin, mensen hebben alleen iets nodig als ze er praktisch voordeel bij hebben, hebben ze dat niet, dan hebben ze het niet nodig en is hun behoefte eraan slechts propagandakolder die hun aangepraat is door 1 of andere moderne versie van Reichsminister Dr. Goebbels die op de reclameafdeling van een groot bedrijf werkt.

Waarschuw beheerder
-3
(permanent verbannen)
Uitspraak van Roel63 op donderdag 6 oktober 2011 om 16:27:
Iedereen heeft een keuze om iets te kopen of te laten liggen. Dat de mensen een behoefte krijgen om iets al dan niet te nemen is 100% hun eigen verantwoording.

Dat bestrijd ik dus direct, want reclame is gewoon een gelegaliseerde vorm van propaganda cq. hersenspoeling, die krachtiger is dan het zelfbesef van 95% van de mensen. Het LIJKT een vrije keus te zijn maar is gewoon een van bovenaf opgelegde 'behoefte', net zoals handelingen als gevolg van politieke en religieuze propaganda-brainwashing dat ook zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 oktober 2011 om 18:26:
Onzin, mensen hebben alleen iets nodig als ze er praktisch voordeel bij hebben, hebben ze dat niet, dan hebben ze het niet nodig en is hun behoefte eraan slechts propagandakolder die hun aangepraat is door 1 of andere moderne versie van Reichsminister Dr. Goebbels die op de reclameafdeling van een groot bedrijf werkt.

Onzin, je koopt toch ook geen auto omdat je oude niet meer rijdt? Je pleurt er toch geen nieuwe keuken in omdat de oude 'versleten' is? Denk je echt dat een mobiele telefoon niet 5 jaar mee kan gaan? Nee, je koopt die shit omdat het kan. Geld moet rollen jongen. De economie moet groeien.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-3
(permanent verbannen)
Uitspraak van verre neef op donderdag 6 oktober 2011 om 18:40:
je koopt toch ook geen auto omdat je oude niet meer rijdt?

Gast, elk jaar kopen miljoenen mensen een andere auto omdat hun vorige kapot is en niet rendabel gerepareerd kan worden.
Je pleurt er toch geen nieuwe keuken in omdat de oude 'versleten' is?

Jawel, achterstallig onderhoud en slijtage is een zeer veel voorkomende reden voor verbouwingen, waaronder badkamers en keukens.
Denk je echt dat een mobiele telefoon niet 5 jaar mee kan gaan?

Een simpel ding zoals een Siemens C35 of een Nokia 3330 wel, moderne smartphones absoluut niet, die zijn veels te fragiel.
Ne, je koopt die shit omdat het kan.

Dingen doen, alleen omdat het kan. De domste redenatie ooit. Troost je, je bent slechts 1 van een enorme horde die net zo dom is als jij.
Geld moet rollen jongen. De economie moet groeien.

Nee joh :Lol:

De economie bestaat ten dienste van ons, en het enige dat boeiend is, is of een ontwikkelde samenleving draaiende gehouden kan worden. Als per direct een einde zou komen aan economische groei, en stabilisatie zou optreden, zou dat voor ons helemaal niets uit maken, we hebben koopkracht genoeg, het zou alleen iets minder scheef verdeeld moeten worden.

Geld is een middel, om de maatschappij draaiende te houden, geen doel. En alleen slachtoffers van hersenspoeling, en evil pro-kapitalistische masochistenmafketels die genieten van uitgebuit worden, danwel bloedzuigende vampierkapitalisten die 99% van de economische groei in eigen zak kunnen steken, denken er anders over.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 oktober 2011 om 18:52:
we hebben koopkracht genoeg, het zou alleen iets minder scheef verdeeld moeten worden

Huh? Scheef? Het is toch juist redelijk goed verdeeld? In Nederland althans. Degenen die het hardste werken hebben de meeste koopkracht. Lijkt me niet meer dan eerlijk. En geld is gewoon pure noodzaak. Als ik jouw laptop wil hebben dan is een varken jouw kant op sturen niet echt praktisch, of wel? Zoals ik al zei, geld moet rollen om de economie groeiende te houden. En sowieso, if you have it, flaunt it. En dat geldt net zo goed voor geld.
Waarschuw beheerder
-2
De economie bestaat ten dienste van ons

Nee man, andersom natuurlijk. Zit je te vissen of zo? :|

Waarschuw beheerder
+1-2
Jobs, zelfs de grootste haters hebben een hoop aan hem te danken, de thuis-PC, muis, acceptatie van MP3 etc.

Waarschuw beheerder
-3
(permanent verbannen)
Uitspraak van verre neef op donderdag 6 oktober 2011 om 19:05:
Huh? Scheef? Het is toch juist redelijk goed verdeeld? In Nederland althans.

Het is niet redelijk goed verdeeld, het is gewoon relatief gezien vet minder kut verdeeld dan in veel andere landen. Maar het kan nog veel beter, in Zweden bijvoorbeeld is de welvaartsverdeling NOG gelijkmatiger en toch is dat land zeer aantrekkelijk om zaken te doen, zelfde geldt overigens voor Noorwegen en Finland.

In NL zijn er nog altijd mensen die uit financiele overwegingen gaan werken als ze met het MBO klaar zijn, omdat ze het niet kunnen opbrengen om verder te leren ivm de armoede van hun ouders. Zijn er in grote steden tienduizenden jongeren met een fulltime baan die niet de huren voor de commerciele sector kunnen betalen, willen gaan samenwonen maar het nog niet kunnen, en zo het stichten van een gezin en andere zaken die nodig zijn voor de samenleving in stand te houden, uitstellen.

We hoeven niet te doen alsof het hier kut is, maar de puntjes op de I zetten moet je nooit na laten.
Uitspraak van verre neef op donderdag 6 oktober 2011 om 19:08:
Nee man, andersom natuurlijk.

De mens was er eerst, en de economie is een verzinsel van de mens, bedoeld om het uitwisselen van diverse commoditeiten te organiseren, zodat mensen die teveel van iets hebben dit kwijt kunnen aan mensen die er een tekort van hebben en vice versa. Daaruit volgt, dat de economie in dienst van ONS staat. Ik snap wel wat je bedoelt, maar je bedoelt in feite dat wij in dienst staan van de maatschappij. Dat dat tegenwoordig 1 op 1 met economie gezien wordt vind ik eerlijk gezegd wat ver gaan.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 oktober 2011 om 19:38:
de thuis-PC, muis, acceptatie van MP3 etc.

Die eerste 2 kan ik inkomen (weet alleen niet zeker of de Apple II de eerste home computer was, volgens mij was de Commodore PET nagenoeg gelijktijdig uitgekomen) maar die laatste? In 2000 downloadde iedereen in m'n klas muziek van Napster. Vrijwel iedereen had een PC (er waren er ook nog met een Amiga tho) en vrijwel alle muziek die je daar vond was mp3 formaat. Niet Apple, maar Napster heeft de mp3 doen doorbreken.

Waarschuw beheerder
+1-2
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 oktober 2011 om 19:48:
Die eerste 2 kan ik inkomen (weet alleen niet zeker of de Apple II de eerste home computer was, volgens mij was de Commodore PET nagenoeg gelijktijdig uitgekomen) maar die laatste? In 2000 downloadde iedereen in m'n klas muziek van Napster. Vrijwel iedereen had een PC (er waren er ook nog met een Amiga tho) en vrijwel alle muziek die je daar vond was mp3 formaat. Niet Apple, maar Napster heeft de mp3 doen doorbreken.

Heb het over industrie acceptatie. De muziek industrie is digitale muziek serieus gaan nemen door de immense populariteit van de iPod en iTunes. Apple heeft zoals zoveel dingen het niet uitgevonden. Maar wel groot gemaakt bij een publiek. Net als de smartphone, open mobiel internet, touchscreens etc.

Waarschuw beheerder
+2-3
Btw. Ga je rooie boodschap niet verkondigen over de dood van een van werelds grootste visionairs van de afgelopen 30 jaar.

Waarschuw beheerder
-5
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 oktober 2011 om 19:57:
publiek

believers :nee:
trandy wankers :lol:

wel rip cker

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 oktober 2011 om 20:04:
believers
trandy wankers

Dus iedereen met een PC, muis, smartphone en een app is een trendy wankers?

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
Waarschuw beheerder
+1-2
Tsja, lullig voor hem, maar kan er niet echt wakker van liggem. Kapitalistische uitzuiger was het, mensen de behoefte aan overbodige gadgets aan praten zodat hij deze (kwalitatief zeer degelijke) producten tegen een veels te hoge prijs kon verkopen, zo duur dat de prijs/kwaliteitsverhouding alsnog slecht uitpakte.

gast...wat lul jij een bullshit

jouw mening die je iedereen hier probeerd aan te praten pakt pas slecht uit.
Waarschuw beheerder
-1
Een simpel ding zoals een Siemens C35 of een Nokia 3330

de 1e hield het 3 maand bij me uit, de 2e 15 min...
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van Tito op donderdag 6 oktober 2011 om 20:19:
gast...wat lul jij een bullshit

klopt wel, zat mensen die minder dan hem verdienden en veel meer aan goeie doelen enzo gaven, en sws, is een computer, alleen overrated, wat hij op de markt bracht

Waarschuw beheerder
+3
Waarschuw beheerder
+3
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 oktober 2011 om 18:26:
moderne versie van Reichsminister Dr. Goebbels die op de reclameafdeling van een groot bedrijf werkt.

En alleen slachtoffers van hersenspoeling, en evil pro-kapitalistische masochistenmafketels die genieten van uitgebuit worden, danwel bloedzuigende vampierkapitalisten die 99% van de economische groei in eigen zak kunnen steken, denken er anders over.

Het zou toch wel lekker zijn als jij in een topic over de dood van iemand die een stempel op deze tijd drukt, eens je bolsjewistische bakkes kunt houden en niet constant je nihilistische shit komt spuien.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 oktober 2011 om 19:48:
In NL zijn er nog altijd mensen die uit financiele overwegingen gaan werken als ze met het MBO klaar zijn, omdat ze het niet kunnen opbrengen om verder te leren ivm de armoede van hun ouders

Gast, als je klaar bent met je MBO heb je gewoon weer recht op 4 jaar studiefinaciering als je HBO gaat doen. Dat was bij mij tenminste wel het geval.

In verband met armoede van de ouders is ook bullshit, ooit van aanvullende beurs gehoord?

OT. Rip Jobs. Was toch wel iemand die echt feeling had voor presentatie-technieken.

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Steve Jobs... De grootste eindbaas in de computerwereld. Respect
Waarschuw beheerder
+1
Rip voor de nabestaanden!!!
Steve jobs, bedankt voor de nintendo ds en tomtom!!! zou niet weten wat ik zonder zou moeten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 oktober 2011 om 19:38:
Jobs, zelfs de grootste haters hebben een hoop aan hem te danken, de thuis-PC, muis, acceptatie van MP3 etc.

wel erg veel eer hoor...

thuis pc was er zonder apple echt wel gekomen, ibm was net zo goed bezig en commedore en atari enzo..

en de muis, dat was xerox toch? ik dacht dat apple dat patent in een vroeg stadium had over gekocht.... iig niet een uitvinding van apple...

acceptatie van mp3, sja dat is wel erg kort door de bocht.. ligt toch complexer, apple heeft daar een bijdrage aangeleverd net als andere initiatieven die ontstonden nadat grote platenmaatschappijen eindelijk gingen beseffen dat enkel bestrijden van mp3's geen zin had...

apple maakt mooie dingen, zeker een aanwinst op technologischgebied, dat wel...
Waarschuw beheerder
Typisch weer dat Blauwbeer in een toppa als deze moet beginnen over een Goebbels figuur uit WO2:gaap:

Pauper ben je..
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 oktober 2011 om 23:56:
Steve Jobs... De grootste eindbaas in de computerwereld

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 oktober 2011 om 09:32:
Maar Steve Ballmer?

Machtige gast dat :facepalm: Je zou spontaan een apple kopen,....

Apple was totaal niet mijn ding, maar jobs verdient onwijs veel lof en respect.
Waarschuw beheerder
Jobs is joods... was de man achter marketing van apple.
Kon met zijn gelul miljoenen mensen brainwashen met zijn producten.

Tim Cook en andere werknemers hebben t in elkaar geflanst voor hem..

ZICHRONO LEVRACHA
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
die bonus heeft ie weinig aan gehad.

heb gewoon nooit iets met apple gehad
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 6 oktober 2011 om 18:30:
reclame is gewoon een gelegaliseerde vorm van propaganda cq. hersenspoeling, die krachtiger is dan het zelfbesef van 95% van de mensen

dit dus, apple word teveel door de strot geduwd.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van juzmee op vrijdag 7 oktober 2011 om 09:00:
dit dus, apple word teveel door de strot geduwd.

Niemand die jou verplicht om Apple te kopen. Oftewel, je lult. 8)
Waarschuw beheerder
-2
Wat een slechte aflevering van DWDD gisteravond pffffff.....ging echt nergens over

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van º²º Lieverdinie op vrijdag 7 oktober 2011 om 10:17:
Wat een slechte aflevering van DWDD gisteravond pffffff.....ging echt nergens over

Is er wel eens een goeie aflevering dan? Kijk gelukkig nooit naar dat schijtprogramma. 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 7 oktober 2011 om 09:49:
Niemand die jou verplicht om Apple te kopen.

ik bedoel eigenlijk meer met al die reclames e.d. dat het door de strot geduwd wordt (propaganda en hersenspoeling), is niet hetzelfde als verplichten.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van juzmee op vrijdag 7 oktober 2011 om 10:43:
ik bedoel eigenlijk meer met al die reclames e.d. dat het door de strot geduwd wordt (propaganda en hersenspoeling), is niet hetzelfde als verplichten.

Als je je zo laat beinvloeden door reclame, dan zegt dat meer over jou dan over de reclame.

Waarschuw beheerder

Heb jij ooit een Apple reclame gezien dan?

Waarschuw beheerder
+3
(permanent verbannen)
[img width=750 height=600 cacheid=0011e936002f7b937ccf18fd1a02c925a0]http://tullympick.com/wp-content/uploads/2009/07/Apple_ThinkDifferent.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frisko in den D=co op vrijdag 7 oktober 2011 om 01:13:
Jobs is joods... was de man achter marketing van apple.
Kon met zijn gelul miljoenen mensen brainwashen met zijn producten.

Zegt veel, maar weet weinig.

Steve Jobs heeft Apple een visie gegeven over design, gebruiksgemak, esthetiek etc. binnen deze filosofie is de iMac ontworpen, de iPod, iTunes, OSX, iWorks, iPad, iPhone enzovoorts.

Dat Tim Cook en anderen binnen die filosofie een telefoontje of een tabletje hebben gemaakt, doet niks af van het geniale van Steve Jobs.

Hij heeft IT- en tech sexy gemaakt, gebruiksvriendelijk, uit het slop der ICT-nerds getrokken en aan de wereld gegeven. (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 oktober 2011 om 11:34:
Hij heeft IT- en tech sexy gemaakt, gebruiksvriendelijk, uit het slop der ICT-nerds getrokken en aan de wereld gegeven.

Precies. Hoewel dat "aan de wereld geven" (zoals verre neef al opmerkte) wel grotendeels iOS/iPhone/iPad is geweest. Microsoft heeft nog steeds zijn kont stevig in de PC wereld zitten en houdt deze te halsstarrig, zodat anderen weinig tot geen kans krijgen.

Waarschuw beheerder
ik bedoel eigenlijk meer met al die reclames e.d. dat het door de strot geduwd wordt (propaganda en hersenspoeling

Welke reclames precies :lol:

Dom wezen :facepalm:

Uitspraak van Frisko in den D=co op vrijdag 7 oktober 2011 om 01:13:

Partyflock :roflol: iedereen weet alles hier :D

Uitspraak van Roel63 op donderdag 6 oktober 2011 om 23:07:
Het zou toch wel lekker zijn als jij in een topic over de dood van iemand die een stempel op deze tijd drukt, eens je bolsjewistische bakkes kunt houden en niet constant je nihilistische shit komt spuien.

(Y)
Waarschuw beheerder
-4
Jemig, wat word er in dit topic met negatieve duimpjes gesmeten. Durf bijna niet te reageren.

Het gaat in dit topic om Steve, niet Apple. Steve was een man die revolutionaire ideeën had. Zonde dat deze vechter zo jong moest overlijden. Dit moet idereen met me eens zijn fanboy of niet.

Was getekend,

Een Microsoft-fanboy die zeker Apple produkten weet te waarderen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 oktober 2011 om 03:52:
Samsung zal zich wel rot lachen

Nou idd dat zullen ze allemaal doen bij Samsung :facepalm:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roel63 op vrijdag 7 oktober 2011 om 11:55:
Precies. Hoewel dat "aan de wereld geven" (zoals verre neef al opmerkte) wel grotendeels iOS/iPhone/iPad is geweest. Microsoft heeft nog steeds zijn kont stevig in de PC wereld zitten en houdt deze te halsstarrig, zodat anderen weinig tot geen kans krijgen.

Ligt er maar net aan welke industrie je zit, in de gemiddelde kantooromgeving staan 36 Dell PC'tjes te ronken. Kom je in de creatieve sector (media, mode, design, muziek- en film) staan er 36 24" iMacs je toe te glimmen, ik weet wel waar ik vrolijker van wordt. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technomania op vrijdag 7 oktober 2011 om 12:21:
Jemig, wat word er in dit topic met negatieve duimpjes gesmeten

echt he :lol: en dat terwijl je r.i.p. zegt
Kansloos kutvolk :D
Waarschuw beheerder
Steve Jobs heeft Apple een visie gegeven over design, gebruiksgemak, esthetiek etc. binnen deze filosofie is de iMac ontworpen, de iPod, iTunes, OSX, iWorks, iPad, iPhone enzovoorts.

Precies, marketing... joden zijn denkers maar geen doeners... daar hebben ze ons voor!

Hij heeft IT- en tech sexy gemaakt, gebruiksvriendelijk, uit het slop der ICT-nerds getrokken en aan de wereld gegeven.

Dat dan weer wel!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frisko in den D=co op vrijdag 7 oktober 2011 om 12:37:
Precies, marketing... joden zijn denkers maar geen doeners... daar hebben ze ons voor!

Gast, ten eerste is Steve Jobs niet joods. Zijn biologische vader is Syrisch en zijn moeder Zwitsers.

Daarnaast Steve Jobs als enkel marketing-man neerzetten doet weinig eer aan wat hij voor de computerindustrie heeft betekend. Het feit dat je nu aan het PF'en bent in een venster met een muis, heeft hij groot gemaakt. 8)

Verder, Pixar anyone? (L)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat hierboven gezegd wordt dat zal allemaal best maar dat vind ik het persoonlijk nog erg overdreven om dan bloemetjes en kaarsjes bij Apple Stores neer te leggen..... :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 oktober 2011 om 13:07:
Wat hierboven gezegd wordt dat zal allemaal best maar dat vind ik het persoonlijk nog erg overdreven om dan bloemetjes en kaarsjes bij Apple Stores neer te leggen..... :/

Dat is absoluut bizar... Maar even bizar als dat bij een zelf-destructieve zangeres gebeurt of een witte neger die aan kindjes zat. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 oktober 2011 om 13:10:
Dat is absoluut bizar... Maar even bizar als dat bij een zelf-destructieve zangeres gebeurt of een witte neger die aan kindjes zat.

Als er iemand doodgaat dan gedragen sommige mensen zich echt heel erg raar. Ik kreeg gisteren ook de indruk dat mensen 'zomaar' een steunbetuiging deden aan Steve Jobs omdat ze toevallig iets van Apple bezitten maar eigenlijk geen flauw benul hebben wie die man is en wat ie heeft gedaan.

Jouw voorbeelden kan ik me ook wel in vinden maar heeft hij met zijn produkten het leven van een ieder zoveel aangenamer gemaakt???
Waarschuw beheerder
http://www.ad.nl/ad/nl/8484/Steve-Jobs/article/detail/2955802/2011/10/07/De-Steve-Jobs-coltrui-is-niet-aan-te-slepen.dhtml

:lol: Net als je denkt dat het allemaal niet veel gekker kan...

Waarschuw beheerder
Dit artikel vind ik ook wel erg opmerkelijk http://www.ad.nl/ad/nl/8484/Steve-Jobs/article/detail/2866181/2011/10/06/Apple-fanboys-verliezen-hun-messias.dhtml en dan met name deze passage

Het kopen van een Apple-product is een ervaring, een manier van leven bijna. De mooie Apple-stores, bijvoorbeeld die op Fifth Avenue naast Central Park in New York, zijn bijna de kerken van deze generatie. Ze zijn mooi, licht, overzichtelijk, het personeel is er in overvloed en helpt je supervriendelijk (ik heb er zelfs Facebook-vrienden aan overgehouden), en je mag alles proberen - of je kunt er gewoon even rustig je mail checken.

Ligt het nou echt aan mij of ben ik echt een van de weinige die dit weerzinwekkend vindt?? :rot:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 oktober 2011 om 13:27:
Ligt het nou echt aan mij of ben ik echt een van de weinige die dit weerzinwekkend vindt??

Dit gaat inderdaad wel HEEL ver... wat gaat er nu gebeuren als Linus Torvalds overlijdt?
Waarschuw beheerder
Ligt het nou echt aan mij of ben ik echt een van de weinige die dit weerzinwekkend vindt

Puur Amerikaans :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van º²º Lieverdinie op vrijdag 7 oktober 2011 om 10:17:

kenker echt he met zown slappe kwal met ze apple productjes en zijn verhaaltjes en toen deed die tv neger er nog een schepje bovenop..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tha_RaveBeast op vrijdag 7 oktober 2011 om 14:04:
Puur Amerikaans :yes:

:jaja: wel goede mentaliteit die die jankies hebben, altijd keurig vragen hoe het gaat en of je een leuke dag hebt en alles :D is hier wel anders.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rob. op vrijdag 7 oktober 2011 om 14:20:
wel goede mentaliteit die die jankies hebben, altijd keurig vragen of je een leuke dag hebt en alles is hier wel anders.

Blijft hypocriet want het enige wat ze willen is je geld :devil:
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Rob. op vrijdag 7 oktober 2011 om 14:20:
wel goede mentaliteit die die jankies hebben, altijd keurig vragen hoe het gaat en of je een leuke dag hebt en alles is hier wel anders

klopt dar vragen ze het, maar interseert ze niks. En hier vragen ze het niet, omdat het ze hier ook geen reet intreseert 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Ja maar dan wel op een enigszins beleefde manier :lol:

in ieder geval beter dan de gemiddelde verkoper in een winkel hierzo

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ligt het nou echt aan mij of ben ik echt een van de weinige die dit weerzinwekkend vindt?? :rot:

Zou best kunnen dat het aan jou ligt, met je uit de klei getrokken kutboerenmentaliteit (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 7 oktober 2011 om 14:42:
Zou best kunnen dat het aan jou ligt, met je uit de klei getrokken kutboerenmentaliteit

Nah denk dat dit een gezond staaltje Hollandse nuchterheid is (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 oktober 2011 om 14:46:
Nah denk dat dit een gezond staaltje Hollandse nuchterheid is (y)

Inderdaad ja.

[img width=1024 height=681 cacheid=000fd7a8002c43c97bae1dab1a02c9278c]http://www.vandijk.se/index_2006/berichten/fam_nl/volendam/Volendam_30_08_2006_150dpi.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 oktober 2011 om 13:16:
Jouw voorbeelden kan ik me ook wel in vinden maar heeft hij met zijn produkten het leven van een ieder zoveel aangenamer gemaakt???

:jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 7 oktober 2011 om 11:25:
Als je je zo laat beinvloeden door reclame, dan zegt dat meer over jou dan over de reclame.

Uitspraak van juzmee op vrijdag 7 oktober 2011 om 09:00:
heb gewoon nooit iets met apple gehad

bij mij dus prima gelukt :lol:

Waarschuw beheerder
One More Thing zul je niet meer van hem horen..

RIP :respect:

Mooi eerbetoon btw..: Iphone 4S(teve)
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Waarschuw beheerder
-1
gvd eindelijk van hem af...
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 oktober 2011 om 12:47:
Het feit dat je nu aan het PF'en bent in een venster met een muis, heeft hij groot gemaakt

jij weet ook altijd grappige dingen te zeggen... oelewappert...

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Meiosis op vrijdag 7 oktober 2011 om 19:08:
jij weet ook altijd grappige dingen te zeggen... oelewappert...

Wat wil je precies zeggen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 oktober 2011 om 19:34:

Nou gewoon, dat dingen die hij niet gebruikt kut zijn. Heb ik met mercedes, bmw en jacuzzi's. Die zijn gewoon kut.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 oktober 2011 om 12:47:
Gast, ten eerste is Steve Jobs niet joods. Zijn biologische vader is Syrisch en zijn moeder Zwitsers.

Zwitsers of niet,,, jodendom wordt overgedragen via moeders.

Voor de rest interesseert het me niet of hij de GUI in wereld heeft gebracht...
Gaat me om zijn manier van bedrijf voeren..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frisko in den D=co op vrijdag 7 oktober 2011 om 20:44:
Zwitsers of niet,,, jodendom wordt overgedragen via moeders.

Gast, zijn moeder is niet joods. :vaag:

Waarschuw beheerder
-1
nu meneer dood is krijgt ie van alles en iedereen zwaar veel respect , terwijl hij door genoeg mensen is uitgekotst, of apple haten of iets dergelijks:facepalm: je moet gwn zeggen dat het jammer is ofiets dergelijks maar geen mooie lulverhaal erom heen breien:s

Waarschuw beheerder
+2-1
(permanent verbannen)
Het kopen van een Apple-product is een ervaring, een manier van leven bijna. De mooie Apple-stores, bijvoorbeeld die op Fifth Avenue naast Central Park in New York, zijn bijna de kerken van deze generatie. Ze zijn mooi, licht, overzichtelijk, het personeel is er in overvloed en helpt je supervriendelijk (ik heb er zelfs Facebook-vrienden aan overgehouden), en je mag alles proberen - of je kunt er gewoon even rustig je mail checken.

Ligt het nou echt aan mij of ben ik echt een van de weinige die dit weerzinwekkend vindt??

Het zijn precies dezelfde soort praktijken als dat door dictatoriale regimes wordt gebruikt om zieltjes te winnen. Is inderdaad zum Kotzen. Het ironische is dat de beste man uiteindelijk geveld is door de ziekte die nog wel de beste metafoor is voor de manier waarop dat soort bedrijven te werk gaan.

Zelfde geldt bijv. ook voor Red Bull en allemaal die idioot dure kledingmerken die dezelfde kwaliteit shirts verkopen als de WE maar dan doodleuk voor 10 keer de prijs. Kopen spotgoeiekoop in, kloppen de waarde ervan flink op dmv. totaal verblindende brainwashing-based marketingtactieken, doormiddel van mensen een kutgevoel aanpraten als ze het niet kopen. Ben echt blij dat ik daar immuun voor ben.

Uitspraak van [D]aan.. op vrijdag 7 oktober 2011 om 00:30:
Typisch weer dat Blauwbeer in een toppa als deze moet beginnen over een Goebbels figuur uit WO2

Pauper ben je..

Flikker toch een end op met je achterlijke gezeur, die vergelijking klopt gewoon en dat weet je, ergens diep van binnen, zelf ook.

Ondernemingen die zo'n enorme winsten boeken met zulke lage kosten, vragen gewoon veels teveel geld voor hun producten en de enige manier om daar mee weg te komen is mensen hersenspoelen. En symbolen zijn daar handig voor. Of dat nu een gestileerde appel is of een oud Vediaans vruchtbaarheidssymbool zoals de swastika.... lekker boeiend. De presentaties van nieuwe producten gaat bij zulke bedrijven ook net zo in zijn werk als de befaande 'Totaler Krieg'-speech. Alles is op charisma en mensen dingen wijsmaken gebaseerd. Logisch ook, want de basis voor Goebbels' propagandatechnieken, en voor de moderne marketing, is precies hetzelfde: het werk van Edward Bernays, neef van Sigmund Freud die begin vorige eeuw 1 van de eersten was die wetenschappelijk de marketing benaderde en o.a. verantwoordelijk is voor dat het taboe op sigaretten roken onder vrouwen is verdwenen.

Je moet echt wel een ongelooflijke muppet wezen om zoiets niet in te zien.

Waarschuw beheerder
+1-2
:gaap:

Man, man. Je zal jezelf maar zo ontzettend graag horen ratelen. (n)

Blauwbeer rijmt op negeer. B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 oktober 2011 om 00:21:
Ondernemingen die zo'n enorme winsten boeken met zulke lage kosten, vragen gewoon veels teveel geld voor hun producten en de enige manier om daar mee weg te komen is mensen hersenspoelen.

En toch heeft Apple meer vermogen dan Microsoft.. Rare, hoe kan dat?

Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2011 om 01:13:
Blauwbeer rijmt op negeer. B)

Zo, die was sterk... :facepalm:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2011 om 01:52:

En waarin strookt dit tegen zijn verhaal in?
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2011 om 01:52:

Waarschuw beheerder
-2
Blauwbeer

Man, man. Je zal jezelf maar zo ontzettend graag horen ratelen.

Waarschuw beheerder
Flikker toch een end op met je achterlijke gezeur, die vergelijking klopt gewoon en dat weet je, ergens diep van binnen, zelf ook.

Ondernemingen die zo'n enorme winsten boeken met zulke lage kosten, vragen gewoon veels teveel geld voor hun producten en de enige manier om daar mee weg te komen is mensen hersenspoelen. En symbolen zijn daar handig voor. Of dat nu een gestileerde appel is of een oud Vediaans vruchtbaarheidssymbool zoals de swastika.... lekker boeiend.

Hamers en sikkels scoorden in een bepaalde tijd ook goed.

Ik voel bij jou een frustratie dat deze technologie niet is ontwikkeld in het door jou onvolprezen beloofde land met diens ongeëvenaarde Stalinistische regime, waarin iedereen dolgelukkig was (met name in Siberië) en de economie daar op zijn hoogtepunt was.

Maar ja, ze hadden het daar natuurlijk veel te druk met ruimtevaart en zo...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 oktober 2011 om 19:34:

gnerrieblerrie...
Waarschuw beheerder
Dus moderne marketing staat op gelijke voet met nazi-propaganda.. owkeejj.. :|

voer voor psychologen, dit
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op zaterdag 8 oktober 2011 om 10:45:
Dus moderne marketing staat op gelijke voet met nazi-propaganda.. owkeejj

en dat is nieuw voor jou?

nazi propaganda = public relations = moderne marketing...
Waarschuw beheerder
The Godfather of PR.... Mister Edward Bernays... sell the world for money!!!
Dat is het gedachtegang van een ras ekte jiddd!

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Meiosis op zaterdag 8 oktober 2011 om 11:04:
nazi propaganda = public relations = moderne marketing...

Iets met een tang en een varken dit.

Nazi propaganda kwam uit een specifieke bron, sinds wanneer bestaat er maar 1 merk? 1 keuze? Geen alternatieven of substituten? Sinds wanneer is jou de keuze ontnomen? Heb jij de vrijheid verloren om door onderzoek en verdieping de beste keuze te maken voor jezelf?

De marketing van de jaren 50/60 is misschien het best zo te omschrijven. (Mad Men) Maar anno 2011 is promotie (geen marketing) allang niet meer het invloedrijkst, de mening van anderen dat bepaalt voor 75% van de kopers hun keuze.

Het is niet zo, enkel omdat jij het graag zo ziet. :flower:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2011 om 12:02:
Nazi propaganda kwam uit een specifieke bron, sinds wanneer bestaat er maar 1 merk? 1 keuze? Geen alternatieven of substituten? Sinds wanneer is jou de keuze ontnomen? Heb jij de vrijheid verloren om door onderzoek en verdieping de beste keuze te maken voor jezelf?

Er waren genoeg alternatieven naast de nsdap. Niet dat het veel zin had om je daar toe te wenden. Weet niet precies wat je hiermee bedoelt.

Maar anno 2011 is promotie (geen marketing) allang niet meer het invloedrijkst, de mening van anderen dat bepaalt voor 75% van de kopers hun keuze.

En hoe wordt een mening over nutteloze overpriced crap gevormd?

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 8 oktober 2011 om 14:28:
Er waren genoeg alternatieven naast de nsdap. Niet dat het veel zin had om je daar toe te wenden. Weet niet precies wat je hiermee bedoelt.

Nadat de NSDAP aan de macht kwam?

Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 8 oktober 2011 om 14:28:
En hoe wordt een mening over nutteloze overpriced crap gevormd?

Door een waargemaakte belofte? Als overpriced spul niet de verwachtingen waar maakt, zal het ook niet slagen. Mensen hebben de keuze, of weinig betalen, of veel betalen. Sommige mensen willen nu eenmaal veel betalen, omdat ze weten dat het de verwachtingen waarmaakt.

Waarschuw beheerder
+1-1
'Apple aandelen moet je mijden - los van Steve Jobs'

Het aandeel Apple is een echte beurslieveling. Ten onrechte, zeggen kritische Amerikaanse waardebeleggers.

Het aandeel Apple sloot donderdag op de beurs met een verlies van 0,2 procent. Blijkbaar houden beleggers voldoende vertrouwen in het bedrijf, ondanks het overlijden van Steve Jobs. Sinds 2003 is de koers van het aandeel 6.000 procent gestegen.

Op het eerste gezicht hebben ze daar ook goede redenen voor. De iPhone-verkopen breken alle records en de iPad-rage is nog maar net begonnen. Apple blijkt een hele nieuwe markt te hebben blootgelegd, die van de tablets, waarvan de omvang schier oneindig lijkt: van kinderen tot bejaarden, van restaurants tot het grootbedrijf.

Niettemin waarschuwen sommige Amerikaanse fondsbeheerders voor het aandeel. Neem Bruce Greenwald, hoogleraar aan de Columbia University in New York en directeur onderzoek van beleggingsfonds First Eagle. Geen kleine jongen met meer dan 50 miljard dollar onder beheer.

Open systeem wint
Hij betoogt dat sexy aandelen sowieso overgewaardeerd zijn. Maar belangrijker nog, hij denkt niet dat Apple's winsten lang stand kunnen houden. "Op termijn zullen ze buigen voor de realiteit van Android", zei hij begin dit jaar tegenover The Wall Street Journal . "Open systemen hebben altijd gewonnen. Altijd."

Om er aan toe te voegen: "Ze maken apparaten voor consumenten en we weten allemaal hoe die business eruit ziet. Ze zullen een marginaal winstgevend bedrijf worden."

Liever autowasapperatuur
Het overlijden van Jobs heeft die overtuiging bepaald niet veranderd. Tegenover Forbes herhaalde Greenwald zijn visie deze week. Kijk naar bedrijven als Sony en Compaq. Makers van coole producten zijn geen goede investeringen.

Greenwald heeft daarom een voorkeur voor ondergewaardeerde bedrijven, die wellicht saai ogen, maar wel een lang houdbare en hoge winst opleveren. Zoals Washtec, een maker van apparatuur voor autowasstraten of Seaboard, maker van slachtlijnen.

Unieke technologie
Greenwald beoordeelt bedrijven met name op hun vermogen een blijvend voordeel op de concurrentie te behalen. Entreebarrières - het gemak waarmee concurrenten actief op een markt kunnen worden - spelen daarbij een belangrijke rol.

Daarom heeft hij een voorkeur voor kapitaalintensieve bedrijven met trouwe klanten die moeilijk kunnen overstappen of bedrijven die unieke technologie bezitten.

Greenwald is mede-auteur van het twee jaar geleden verschenen boek The Curse of the Mogul, dat de vloer aanveegde met de strategie van media-bedrijven. Het Nederlandse VNU was een voorbeeld van mismanagement, in zijn visie, toen het besloot zijn lokale kranten en tijdschriften te verkopen. Handelsforum en persagentschap Bloomberg, daarentegen, deed vrijwel alles goed.

Apple maakt daarentegen een cruciale fout door vast te houden aan zijn eigen gesloten systemen, vindt Greenwald.

Zijn werkgever Eagle Value houdt daarom koppig vast aan de visie om niet in populaire techbedrijven te beleggen. Niet zonder succes: het Eagle Global Fund, het vlaggenschip van het beleggingsbedrijf, boekte de afgelopen 10 jaar een gemiddeld rendement van ruim 12 procent; dat kunnen weinig beleggers hen nazeggen.
Waarschuw beheerder
+1-1
het westen staat op instorten en dan kaarsjes aansteken bij zo'n westerse overhypte apple store... ironie, lacheman!

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
Uitspraak van q8-] op zaterdag 8 oktober 2011 om 17:47:
het westen staat op instorten en dan kaarsjes aansteken bij zo'n westerse overhypte apple store... ironie, lacheman!

tuurlijk mang effe laten zien dat je der ook bij hoord:respect: ekte ekte apple hippeduud!
Waarschuw beheerder
-1
steve jobs maakte apple sexy . word er geillllll van
Waarschuw beheerder
-1
Steve zelf ook ekte hippe gozert..

Uiterlijk/design van apple producten stonden #1

Zelf in coltrui en spijkerbroekje van de Zeeman uit 1980:respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2011 om 17:24:
Door een waargemaakte belofte? Als overpriced spul niet de verwachtingen waar maakt, zal het ook niet slagen. Mensen hebben de keuze, of weinig betalen, of veel betalen. Sommige mensen willen nu eenmaal veel betalen, omdat ze weten dat het de verwachtingen waarmaakt.

De belofte die ze maken is: koop apple, dan hoor je erbij.
Sommige mensen willen veel betalen om erbij te horen. Standaard marketing strategie.
Dus ja, die belofte maken ze wel waar.

En waar gebruik je bijvoorbeeld een ipad voor? Is dat echt het geld waard?
Kijk nou eens wat mensen ermee doen. Zoveel mogelijk nutteloze apps downloaden.
Bovendien een product wat veel en veel goedkoper zou kunnen en moeten zijn.

Maarja, je bent wel hip.... tot de volgende ipad versie natuurlijk.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2011 om 02:04:
En waarin strookt dit tegen zijn verhaal in?

Ondernemingen die zo'n enorme winsten boeken met zulke lage kosten, vragen gewoon veels teveel geld voor hun producten en de enige manier om daar mee weg te komen is mensen hersenspoelen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 8 oktober 2011 om 18:52:
De belofte die ze maken is: koop apple, dan hoor je erbij.
Sommige mensen willen veel betalen om erbij te horen. Standaard marketing strategie.
Dus ja, die belofte maken ze wel waar.

De belofte van een goed degelijk product dat aan de verwachtingen voldoet, als Apple dat niet zou leveren, zouden ze dan zoveel tevreden gebruikers hebben?

En daarnaast heb je genoeg alternatieven, de Galaxy Tab, de HP Touchpad. Verkoopt ook allemaal prima. Niemand verplicht jou een iPad te kopen toch?

Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 8 oktober 2011 om 18:52:
En waar gebruik je bijvoorbeeld een ipad voor? Is dat echt het geld waard?
Kijk nou eens wat mensen ermee doen. Zoveel mogelijk nutteloze apps downloaden.
Bovendien een product wat veel en veel goedkoper zou kunnen en moeten zijn.

Dat vind jij, ik flock bijna alleen nog maar op mijn iPad. Als jij het nutteloos vindt, koop je er toch geen? In welke zin dwingt Nazi-Apple jou zo'n ding te kopen?
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2011 om 19:26:
In welke zin dwingt Nazi-Apple jou zo'n ding te kopen?

Door apple hoor ik er niet bij :(

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2011 om 19:26:
De belofte van een goed degelijk product

Een goed en degelijk product is geen reden om de prijs zo op te drijven.
Het gaat mij op de grappen die worden verzonnen om dat te rechtvaardigen.

Waarom koop je een ipad in plaats van een goedkoper alternatief dat dezelfde of betere stats heeft?
Laat me raden... design?

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 8 oktober 2011 om 19:37:
Waarom koop je een ipad in plaats van een goedkoper alternatief dat dezelfde of betere stats heeft?
Laat me raden... design?

Kon hem goedkoop krijgen en heb goede ervaringen met Apple producten. Daarnaast werkt het heerlijk samen met een iPhone. (Y) Hoef al mijn apps niet opnieuw aan te kopen en het werkt gewoon heerlijk. :)

Design is geen pré, dat zit sowieso wel goed bij Apple. Gebruiksgemak, ondersteuning en cross-product extra's als iCloud. (Y)

Door apple hoor ik er niet bij :(

Als je daarmee écht zit, dan is het pas sneu gesteld met je. ;)
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 oktober 2011 om 20:02:
Als je daarmee écht zit, dan is het pas sneu gesteld met je. ;)

Ik ben apple dankbaar dat ik er niet bij hoor. :P
Waarschuw beheerder
+1-2
De hoeveelheid irritatie die Apple bij sommige mensen teweeg brengt vind ik toch verbazingwekkend hoor. Als je een die-hard Windows fan bent of je vindt het om een andere reden niks dan koop je het toch gewoon niet?

Maar nee, toch voelt men op de een of andere manier de drang om anderen te gaan vertellen wat goed design is en wat niet, en wat ze wel en niet zouden moeten kopen. Behoorlijk triest eigenlijk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verre neef op zaterdag 8 oktober 2011 om 21:18:
Maar nee, toch voelt men op de een of andere manier de drang om anderen te gaan vertellen wat goed design is en wat niet, en wat ze wel en niet zouden moeten kopen. Behoorlijk triest eigenlijk.

En waar wordt dat gedaan dan?
De enige drang die ik heb, is het achterhalen van de beweegredenen van een 'apple-aankoop-experience'.

Dat jij kritiek afdoet als een stel mensen die hun irritatie uiten is pas kortzichtig en triest.
Wat is je volgende punt? Jaloezie? Komen hierna de yo-mama grappen?
Als een discussie over apple je stoort, pleur dan lekker op naar een iFanboi site.

Het ironische is dat de beste man uiteindelijk geveld is door de ziekte die nog wel de beste metafoor is voor de manier waarop dat soort bedrijven te werk gaan.

This sums it up.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 8 oktober 2011 om 21:55:
This sums it up.

:')
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Een goed en degelijk product is geen reden om de prijs zo op te drijven.

Ga je ook zo janken op de fora van Denon, Harman Kardon en Mercedes?
Waarschuw beheerder
-1
Nee, want dat zijn geen goede degelijke producten.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van ja nee ja nee op zondag 9 oktober 2011 om 00:41:
Nee, want dat zijn geen goede degelijke producten.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 oktober 2011 om 01:18:

Heheheheh :)
Meeste mensen hadden wel gehapt.

Waarschuw beheerder
+1
De hoeveelheid irritatie die Apple bij sommige mensen teweeg brengt vind ik toch verbazingwekkend hoor. Als je een die-hard Windows fan bent of je vindt het om een andere reden niks dan koop je het toch gewoon niet?

Wat ik gewoon schrijnend vind is niet zozeer het product an sich maar het komt echt zo over van dat als je iets van Apple koopt, dan koop je een soort van 'way of life'. Als ik ook de reportages over Steve Jobs zie van de week van de mensen die dan hun eerbetuigingen tonen, dan komt het op mij over als een soort van enge sekte :rot: en daar ageer ik tegen, vind dat eigenlijk wel een beetje zielig... :aai:
Waarschuw beheerder
Het is niet zo, enkel omdat jij het graag zo ziet

lucht het op?
Waarschuw beheerder

Dat komt door al die nutteloze kut patenten die ze aanvragen en dan iedereen gaan aanklagen omdat ze dreigen te verliezen van de concurrentie :') iig dat is bij mij het geval.
En het feit dat ze zelf beginnen met die patenten oorlog en als andere bedrijven hun dan aanklagen zeggen dat die bedrijven niet competatief zijn... :facepalm:

Ik bedoel niks mis met de producten (beetje over priced maarja moet iedereen zelf weten wat ie er aan uit geeft) maar die bedrijfs voering slaan echt nergens op van dat bedrijf.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Stuuut op zondag 9 oktober 2011 om 23:24:
Dat komt door al die nutteloze kut patenten die ze aanvragen en dan iedereen gaan aanklagen omdat ze dreigen te verliezen van de concurrentie :') iig dat is bij mij het geval.

Wat heb je aan patenten, als je ze niet verdedigt? :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
:')

Steve Jobs heeft ook meer bereikt dan miljoenen in hun leven zullen bereiken.

Voorspelbaar opportunistische jankerd dat je ook bent.
Waarschuw beheerder
-1
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2011 om 01:01:

Epic Fail Reckie heeft z'n gadgets en dus is STeve jobs tha mang! :cry:

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 10 oktober 2011 om 05:18:
Epic Fail Reckie heeft z'n gadgets en dus is STeve jobs tha mang! :cry:

Niet zozeer daarom hoor, Steve Jobs heeft ervoor gezorgd dat gadgetfreak zijn, tegenwoordig iets sexy is. B)

Man is een icoon binnen zijn vakgebied, een visionair als geen ander van zijn generatie. Dat is in mijn ogen een miljoen meer waard dan een miljoen stervende luie kindertjes in Afrika. (Y)
Waarschuw beheerder
http://frontpage.fok.nl/nieuws/467627/1/1/50/columniste-schoffeert-niet-apple-users.html

"De spullen van Apple zijn een streling voor het oog. En meer. Als je ze gaat gebruiken merk je hoe goed alles in elkaar zit. Ze zijn technisch briljant. Eenvoudig, veelzijdig. En dan ook nog eens heel erg mooi. Vergelijk dat met de computers en telefoons van andere bedrijven", ging de columniste verder.

Ze blijkt weinig op te hebben met Microsoft-baas Steve Ballmer: "Dat beetje extra, de wauw-factor die Apple heeft, ontbreekt bij andere bedrijven. Hoe komt dat? Dat zie je eigenlijk al als je Jobs vergelijkt met Bill Gates en Steve Ballmer. Jobs is het type kunstenaar, Gates daarentegen is een nerd, een techneut. Ballmer is het type tweedehands autoverkoper."

"Naema Tahir (Slough (nabij Londen), 1970) is een Nederlands schrijver."

Maar t past zo mooi bij t interieur! :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2011 om 10:59:
Man is een icoon binnen zijn vakgebied, een visionair als geen ander van zijn generatie.

:Respect:
Waarschuw beheerder
Dat is in mijn ogen een miljoen meer waard dan een miljoen stervende luie kindertjes in Afrika. (Y)

Inderdaad, fucking luie kinderen, ipv dat ze nou iets gaan doen met hun leven :s

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Problem Child op maandag 10 oktober 2011 om 13:11:
Inderdaad, fucking luie kinderen, ipv dat ze nou iets gaan doen met hun leven :s

Van langs de kant van de weg zitten met je lege kommetje, wachtend op een Rode Kruis busje, te lui om de vliegen uit je oog te wrijven, is nog nooit iemand een beter mens geworden. (N)

Waarschuw beheerder
+2
Ik word een beetje moe van al die Apple fanatiekelingen :nocheer: :aai:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2011 om 13:29:
Ik word een beetje moe van al die Apple fanatiekelingen

laatste aanpassing 10 oktober 2011 13:30

Waarschuw beheerder
+1-1
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 oktober 2011 om 01:56:
BREAKING NEWS Steve Jobs, medeoprichter van het computerconcern Apple, is gisteren op 56-jarige leeftijd overleden

Helaas is Apple niet mee zijn graf in gegaan 8)
Waarschuw beheerder
Ik word een beetje moe van al die Apple fanatiekelingen :nocheer: :aai:

Lachen toch, fascinerend om te zien hoe mensen geïndoctrineerd zijn, niet zozeer op dit forum maar ook elders en in de media. Vooral vorige week was wel een hoogtepunt/dieptepunt, alles en iedereen moest laten weten hoe fantastisch apple is. De grootste bimbo's hadden een mening over de computers en telefoons, en microsoft kon echt niet meer... Kan er alleen maar om lachen.
Waarschuw beheerder
Steve Jobs heeft ervoor gezorgd dat gadgetfreak zijn, tegenwoordig iets sexy is.

Die uitspraak heb ik vaker gehoord de laatste tijd. Als dat zo is, is dat zo belangrijk voor je? Neuk je opeens de heetste modellen door je iphone?

Waarschuw beheerder

Vanaf de iPhone 1 in 2007 is mijn seksleven te vergelijken met een kruising tussen HQ porno en Californication. (l)

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
ha ha ha

cker meteen op facebooks zetten als je niewe apple product hebd !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van q8-] op maandag 10 oktober 2011 om 16:03:
Lachen toch, fascinerend om te zien hoe mensen geïndoctrineerd zijn, niet zozeer op dit forum maar ook elders en in de media. Vooral vorige week was wel een hoogtepunt/dieptepunt, alles en iedereen moest laten weten hoe fantastisch apple is. De grootste bimbo's hadden een mening over de computers en telefoons, en microsoft kon echt niet meer... Kan er alleen maar om lachen.

Zat van het weekend de documentaire te kijken van Louis Theroux dat hij teruggaat naar de familie Phelps die de Westboro Baptisch Church en toen moest ik meteen denken aan Apple.. :devil: :roflol:
Waarschuw beheerder
Ja maar er kunnen nu miljoen mp3tjes op!

Waarschuw beheerder
klinkt goed
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 10 oktober 2011 om 17:34:
ha ha ha

cker meteen op facebooks zetten als je niewe apple product hebd !

:roflol:

Die shit valt wel op ja

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van q8-] op zaterdag 8 oktober 2011 om 17:47:
het westen staat op instorten

:roflol:
Waarschuw beheerder
+1
Man is een icoon binnen zijn vakgebied, een visionair als geen ander van zijn generatie. Dat is in mijn ogen een miljoen meer waard dan een miljoen stervende luie kindertjes in Afrika

jij beseft echt niet wat je zegt he....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Meiosis op dinsdag 11 oktober 2011 om 11:22:

Wel een dikke fail ja. Luie kindertjes? Hoeveel energie zou jij hebben als je niks te vreten krijgt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 11 oktober 2011 om 11:31:
Hoeveel energie zou jij hebben als je niks te vreten krijgt?

om maar iets te noemen ja....

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2011 om 01:01:

Voorspelbaar opportunistische jankerd dat je ook bent.

Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2011 om 13:26:
Inderdaad, fucking luie kinderen, ipv dat ze nou iets gaan doen met hun leven

Van langs de kant van de weg zitten met je lege kommetje, wachtend op een Rode Kruis busje, te lui om de vliegen uit je oog te wrijven, is nog nooit iemand een beter mens geworden.

ahaha ouden faler

jammer voor je dat ie dood is je zou hem cker pijpen voor een hand tekening :facepalm:
Waarschuw beheerder
donateur
Who cares!?
Met alle respect hoor,
R.I.P. steve jobs,
Maar ik slaap er niet minder om

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meiosis op dinsdag 11 oktober 2011 om 11:22:

Zeer zeker wel, je hapt en neemt het serieus. (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2011 om 14:10:
Zeer zeker wel, je hapt en neemt het serieus.

Triest dat je over die zielige ruggetjes van arme kindjes met vliegies grappen loopt te maken :cry:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op dinsdag 11 oktober 2011 om 14:16:
Triest dat je over die zielige ruggetjes van arme kindjes met vliegies grappen loopt te maken

I could'nt care less.

Maar het spijt me als ik je tere hypocriete hartje heb gekwetst.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2011 om 14:27:
I could'nt care less.

De aap komt uit de mouw O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op dinsdag 11 oktober 2011 om 14:30:
De aap komt uit de mouw

Ik geef niet zoveel om hongerige Afrikanen? Is dat een soort van misdaad? Ik ben tegen ontwikkelingshulp omdat het apathisch en afhankelijk maakt, en als de grond niet vruchtbaar genoeg is om een populatie te onderhouden, dan zal men moeten verhuizen of de populatie verkleinen.

Maar goed, als Afrikaanse hongerkindjes je zo aan het hart gaan? Wat doe je dan hier nog? Opnieuw hypocriet je verongelijktheid tonen?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2011 om 14:39:
Maar goed, als Afrikaanse hongerkindjes je zo aan het hart gaan?

I could`nt care less 8)
Opnieuw hypocriet je verongelijktheid tonen?

Hypocriet is dat je eerst dit zegt
Zeer zeker wel, je hapt en neemt het serieus.

en dan toch weer dit
Ik geef niet zoveel om hongerige Afrikanen

Blijkbaar neem jij jezelf niet zo serieus :aai:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op dinsdag 11 oktober 2011 om 14:50:
Blijkbaar neem jij jezelf niet zo serieus

Ik breng een overdrijving aan in wat ik werkelijk vind. Moet alles je in je leven voorgekauwd worden?
Waarschuw beheerder
Zeer zeker wel, je hapt en neemt het serieus

dat is echt elke keer jou uitvlucht he.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meiosis op dinsdag 11 oktober 2011 om 14:57:
dat is echt elke keer jou uitvlucht he.....

Nee, alleen als het daadwerkelijk zo is. :flower:

Maar wat wil je nu van me?
Waarschuw beheerder
helemaal niks... hoezo?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2011 om 14:56:
Ik breng een overdrijving aan in wat ik werkelijk vind.

En daarna zwak je het af om bij een ander neer te leggen (hoe dom hij is) dat hij dit serieus opvat.

Hou het lekker bij jezelf :aai:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op dinsdag 11 oktober 2011 om 15:04:
En daarna zwak je het af om bij een ander neer te leggen (hoe dom hij is) dat hij dit serieus opvat.

dat klinkt mij als een standaard reckoner tactiek in de oren. met een dergelijk bijltje hakt hij wel vaker.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Meiosis op dinsdag 11 oktober 2011 om 15:06:
standaard reckoner tactiek

Jep :lol: Sommigen voelen zichzelf beter als ze anderen "afkraken" 8)

Waarschuw beheerder
Mea Culpa tere zieltjes, laten we vooral bij ieders dood óók stil staan bij de het drama dat zich al decennia afspeelt in Afrika.

Zo, ieder zijn zin.
Waarschuw beheerder
-1
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2011 om 15:22:
Mea Culpa tere zieltjes

Tegen wie heb je het?
Waarschuw beheerder
-1
donateur
laten we vooral bij ieders dood óók stil staan bij de het drama dat zich al decennia afspeelt in Afrika.

Mij ging het er alleen maar om dat je mij hypocriet noemt terwijl je dit zelf bent :lol:
Ik wist wel dat je niet om afrikaantjes geeft maar zeg dat gewoon en ga niet anderen proberen belachelijk te maken over wat JIJ vindt!
En je hapte lekker ;p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zo, ieder zijn zin.

grappig, je probeert het nu zo te draaien dat ik en blijkbaar nog iemand, ik gok dat je doelt op rampestampertje, tere zieltjes zijn en dat wij verlangen dat er als iemand dood gaat er ook stil gestaan moet worden bij het leed in afrika.

jij snapt zelf ook wel dat het daar niet om ging.

maar goed, als jij het zo wil spinnen in jou voordeel.. prima pik... je hebt je weer van je beste kant laten zien.

of hap ik nu weer ?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Meiosis op dinsdag 11 oktober 2011 om 15:29:
jij snapt zelf ook wel dat het daar niet om ging.

Onderhand begin ik mij dat dus af te vragen :O
Uitspraak van Meiosis op dinsdag 11 oktober 2011 om 15:29:
maar goed, als jij het zo wil spinnen in jou voordeel.. prima pik... je hebt je weer van je beste kant laten zien.

:lol: Daar moeten we van genieten, zo vaak zie je die niet *ligtineendeuk*
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
niet ? jij komt toch ook wel eens in het iluminadie topic in het expressie gedeelte ? :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Meiosis op dinsdag 11 oktober 2011 om 15:50:
jij komt toch ook wel eens in het iluminadie topic in het expressie gedeelte ?

jep, en goede kanten van reckenor zie je zelden tot nooit, daar is hij wel consequent in :lol:

Waarschuw beheerder
Als klein beetje Apple-fan :lol: vind ik het plaatje wel tot waarheid spreken.
Maarja.. dat heb je toch met alle bekende personen?
Waarschuw beheerder
donateur
:p

[img width=576 height=503 cacheid=0011f99e002f8eb7d544faef1a02ca8755]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/309833_2602430986283_1420081630_32966158_1092803235_n.jpg[/img]

Without Steve Jobs (February 24, 1955 – October 5, 2011) we would have:
No iProducts
No over expensive laptops

Without Dennis Ritchie (September 9, 1941 – October 12, 2011) we would have:
No Windows
No Unix
No C
No Programs
A large setback in computing
No Generic-text Languages.
We would all read in Binary..

They died in the same year and the same month but it seems only few notice the death of Dennis Ritchie compared to Steve Jobs.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 8 november 2011 om 21:49:
No C

Tering, dan hadden we dus maar 25 letters gehad...

Respect voor die kerel. (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Niet zozeer daarom hoor, Steve Jobs heeft ervoor gezorgd dat gadgetfreak zijn, tegenwoordig iets sexy is.

Man is een icoon binnen zijn vakgebied, een visionair als geen ander van zijn generatie.

Letterlijk hertaald betekent dit, dat hij iemand was, die het populair maakte om nutteloze rommel, gemaakt om mensen zo lui mogelijk te laten leven, te kopen.

Hij was een zakenman en meesterpropagandist. Voor de rest was hij toevallig de eerste die reeds bestaand spul (een grafische interface, online mp3-verkoop, mp3 spelers, tablet pc's, smartphones) leuk vorm liet geven. LIET geven, want Apple heeft natuurlijk een uitgebreide ontwerp-afdeling met technici en vormgevers van de allerhoogste klasse. En het massaal verkocht. Terwijl voorheen mensen die dachten zoiets nodig te hebben (het bestaan ervan was algemeen bekend namelijk) zelf wel actief op zoek gingen naar zulke spullen ipv zich de behoefte ervoor aan te laten praten.

Simpelweg het bevorderen van consumptie van luxegoederen, tsja, wat een erfenis joh. Ze ontwikkelden niet eens hun eigen CPU's.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En zelfs voor innovators geldt: ze versnellen hooguit ontwikkelingen met een paar maanden tot enkele jaren. Zo is de telefoon door 2 mensen onafhankelijk van elkaar uitgevonden in hetzelfde jaar, van wie 1 toevallig een paar dagen eerder het patent aan vroeg. Exact hetzelfde geldt voor de gloeilamp. Voor stoommachines die voertuigen laten rijden. Voor de verbrandingsmotor om voertuigen mee aan te drijven. Voor mechanische computers. Voor elektronische computers. Voor de televisie. Etc. Al die dingen zijn in een tijdsbestek van hooguit een jaar of 2, op verscheidene plekken door mensen bewerkstelligd, door dingen met elkaar te combineren. Als voorbeeld neem ik het spoorvervoer: dat bestond al voordat men het ging motoriseren. Zowel mijnkarretjes als vervoer tussen plaatsen. Voordat men treinen had, hadden de Fransen al een 3-wielige stoomtractor die met loopsnelheid een kanon of een kar met munitie kon trekken op de weg. Dat was in de 18e eeuw.

1 (rails) en 1(wielvoertuig met stoomkracht) is 2(trein), snapte?

Aangezien wetenschappers continu ontdekkingen publiceren en allemaal getraind zijn om via logica verbanden te leggen en zo wijzer te worden en ook uit andermans werk basis voor nieuwe ontwikkelingen te halen, is vooruitgang geen product van individuen, maar van het collectief. Ons systeem, eigendomsrecht als uitgangspunt voor de maatschappij hanteren, maakt het alleen onvermijdelijk dat het LIJKT alsof iemand in zijn eentje voor dingen verantwoordelijk is. Als zij het niet ontdekt hadden, had iemand anders het (eerder vroeg dan laat) ook wel gedaan.

Herinnert zich iemand hier 1 van de namen van de ontwerpers van de Spoetnik, de eerste satelliet? De ontwerper van de raket van Yuri Gagarin? De bedenkers van de MIR? Nee, en als, dan omdat je er toevallig je in verdiept hebt. Dat komt omdat deze technologische revoluties plaats hebben gevonden in een collectivistisch ingericht land, de Sovjetunie.

Vooruitgang, ook door innovaties van enkelingen, is slechts mogelijk bij gratie van een collectieve, tegenwoordig volledig geglobaliseerde, stroom technologische ontwikkeling, die zonder aanziens des persoons altijd voort dendert.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 8 november 2011 om 21:49:
They died in the same year and the same month but it seems only few notice the death of Dennis Ritchie compared to Steve Jobs.

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 9 november 2011 om 01:10:
Herinnert zich iemand hier 1 van de namen van de ontwerpers van de Spoetnik, de eerste satelliet? De ontwerper van de raket van Yuri Gagarin? De bedenkers van de MIR?

Iedere organisatie heeft een voorkant en een achterkant. En daarbij mensen in dienst die het best tot hun recht komen aan 1 van die kanten, en het waarschijnlijk vreselijk zouden vinden om aan de andere kante te zitten.

Check maar eens hoeveel foto's je terugvindt van Dennis Ritchie. En van Steve Jobs.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 9 november 2011 om 00:46:
Simpelweg het bevorderen van consumptie van luxegoederen, tsja, wat een erfenis joh. Ze ontwikkelden niet eens hun eigen CPU's.

Pertinent niet waar. 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 november 2011 om 12:10:
Pertinent niet waar.

Jawel, Apple heeft nooit zelfstandig een CPU ontwikkeld en het gros van hun gebruikte CPU's hebben ze niet eens aan mee ontworpen.

Vroeger gebruikten ze Motorola 6809's, zelfde die ook in de Commodore 64 zaten. Nog later gebruikten ze dezelfde CPU's als in de Amiga zaten, de 68000-reeks, eveneens Motorola. Daarna gebruikten ze PowerPC RISC CPU's die, weliswaar met hun medewerking, door IBM en Motorola werden ontwikkeld.

Hierna zijn ze overgestapt op Intel. En check welke graphics er in een iMac zitten: zelfde chipsets die ook in grafische kaarten voor de PC gebruikt worden, de iMac van mij maat bijv. heeft een ATI grafische kaart. Eentje die, indien je besluit om je iMac op Windows te laten draaien, gewoon met de Windows drivers voor de betreffende chipsetreeks werkt. 95% van wat dat soort computerbedrijven doen, is dozenschuiven. Dat geldt voor alle PC-bouwers en net zo hard voor Apple.

Voornaamste dat Apple Apple maakt is het besturingssysteem, en dat als voordeel heeft dat er weinig virussen voor worden gemaakt. En hun telefoons, mp3-spelers, allemaal die iCrap, moet je ermee, als een goeiekopere telefoon van Sony Ericsson ook een prima smartphone is, en als Marantz of Lenco ook mp3 spelers maken waar je video's op kan bekijken etc, maar dan tegen een fractie van de prijs. Apple is gebakken lucht: goeiekope dingen er leuk uit laten zien en mensen er zeker anderhalf keer teveel voor laten betalen. Goed spul, daar niet van, maar als je goed spul maar overprijsd genoeg verkoopt, wordt het vanzelf klotezooi.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 9 november 2011 om 17:57:
Jawel, Apple heeft nooit zelfstandig een CPU ontwikkeld en het gros van hun gebruikte CPU's hebben ze niet eens aan mee ontworpen.

Apple heeft gewoon in eigen beheer de A4, A5 en toekomstige A6 processoren ontwikkeld voor mobiele apparatuur.

Als Apple crap zou maken, zou niemand het kopen. Dat doen ze alleen niet. Ze maken producten waar mensen blij en gelukkig van worden, en die met liefde er veel geld voor neerleggen. Propaganda-marketing werkt slechts tot de aanschaf van een product.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 november 2011 om 18:44:
Als Apple crap zou maken, zou niemand het kopen.

Ik heb elke keer gezegd, dat hun producten an sich niet slecht zijn. Ze zijn best goed, maar je betaalt voor die extra kwaliteit een disproportionele meerprijs. Anders dan vroeger, worden Apple-producten helaas ook niet meer in licensie door derden gemaakt zodat je niet meer kan kiezen voor slechts de functionaliteit zonder de hele santekraam er rondomheen.

Apple heeft gewoon in eigen beheer de A4, A5 en toekomstige A6 processoren ontwikkeld voor mobiele apparatuur.

Jij je zin, ik had het over hun computers.
Ze maken producten waar mensen blij en gelukkig van worden, en die met liefde er veel geld voor neerleggen.

Nu begeef je je op glad ijs: worden mensen echt gelukkig van die dingen, of maken ze zichzelf dat wijs/laten ze zichzelf dat door derden wijsmaken?

Propaganda-marketing werkt slechts tot de aanschaf van een product.

Totdat iemand op het idee kwam om het hele image en propaganda-effect in te bakken in de aard van het product zelf, bedoel je? ;)

Die gast was een genie, dat ontken ik niet, zijn genie zat hem echter in het verkopen/aansmeren van een gevoel, het beinvloeden van je perceptie. Niet in het brengen van vooruitgang an sich.
- iPhone? Klasgenootje had in 2004 al een Nokia waar je gewoon wat oudere PC spellen zoals Soldier of Fortune op kon spelen.
- iPod? Mp3-spelers had je al lang, veelal vormgegeven net zoals een USB-stick maar dan met een display gelijk die van een digitaal horloge
- iTunes? MP3.com deed hetzelfde al in 1999
- iMac? Heb tegelijk met een maat, wiens muziekstudio ik destijds deelde, n computer gekocht. In 2007
Ik een merkloze PC van 500 euro met FL Studio voor 150 dollar inclusief levenslange gratis updates. Hij een iMac met Apple Logic 8 (dat alleen al a raison van 400 pietermannen) - zonder levenslange gratis updates; kosten: 2.500 euro. Hij gebruikt nog steeds die mac, die inmiddels traag is als dikke stront, maar, toegegeven, nog nooit een re-install nodig heeft gehad. Ik ben 3 pc's verder (via harddisk transplants wel nog steeds zelfde Windows installatie) maar heb in totaal nog niet de helft uitgegeven van hem, tegen de tijd dat ik dat wel heb is zijn mac hopeloos verouderd en koop je voor 300 euro een PC die 10x beter is.

Zo zie je maar weer, zo speciaal, baanbrekend, etc. is het niet. Zoals je al zei koop je met een Apple-product een gevoel, een gebruikssensatie, een idee. Als je dat zoveel geld waard vindt, en DAT beschouwt als technologisch baanbrekend bezig zijn, tsja. Dan weet ik het verder ook niet meer. :lol:

Waarschuw beheerder
Gast. Jij jouw mening. Prima, ik vind het bij lange na niet interessant genoeg om er op in te gaan. Dat alles wat Apple groot heeft gemaakt al bestond, feit. Alleen het feit dat Apple het op zo'n manier maakte, dat het de complete competitie in hun onderbroek achterliet, is benijdenswaardig.

Geen enkel bedrijf die ooit die magische combinatie van usability, design, functionaliteit en degelijkheid heeft weten te combineren. Daarmee is mijn punt gemaakt.

Met als afsluiter dat dit:
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 9 november 2011 om 22:43:
- iPhone? Klasgenootje had in 2004 al een Nokia waar je gewoon wat oudere PC spellen zoals Soldier of Fortune op kon spelen.

Een behoorlijk belachelijk argument is, de eerste iPhone - waar tientalen miljoenen van verkocht werden - had geeneens een spelletje erop.

Apple heeft in zijn bestaan grafische interfaces, MP3-spelers, het mobiele internet, smartphones, personal computers, technologie gegoten in design en mobile apllicaties groot gemaakt. Daarnaast zaken als de floppy-disk en in de toekomst Flash de das omgedaan.

Uiteindelijk gaat het niet om de uitvinding, maar wat je doet met die uitvinding.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 9 november 2011 om 01:10:
Herinnert zich iemand hier 1 van de namen van de ontwerpers van de Spoetnik, de eerste satelliet? De ontwerper van de raket van Yuri Gagarin? De bedenkers van de MIR? Nee, en als, dan omdat je net als ik wikipedia geraadpleegt hebt

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik weet het antwoord op die vragen niet, klutsei. Ruimtevaart heeft me nooit zoveel kunnen schelen.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 november 2011 om 22:55:
Gast. Jij jouw mening. Prima, ik vind het bij lange na niet interessant genoeg om er op in te gaan.

Dat is een slecht excuus van iemand die kei- en keihard uitgeluld is. Wees dan gewoon sportief, neem je verlies, en volgende keer beter.

Een behoorlijk belachelijk argument is, de eerste iPhone - waar tientalen miljoenen van verkocht werden - had geeneens een spelletje erop.

Boeiend, het is toch allebei een smartphone? Daar gaat het om, Apple, althans sinds Jobs in 1997 het roer terug overnam, is gewoon gebaseerd op het leuk vormgeven van iets dat al bestaat en mensen de behoefte eraan aan praten. In de tijd dat hij er NIET werkte waren ze gewoon fabrikant van hoogwaardige computers. Zonder bullshit. Was dat maar zo gebleven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 10 november 2011 om 17:33:
de behoefte aan praten

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Geen enkel bedrijf die ooit die magische combinatie van usability, design, functionaliteit en degelijkheid heeft weten te combineren.

Je noemt 2 synoniemen op (usability en functionaliteit) en een vanuit technisch oogpunt irrelevant iets (design) dat alleen maar om esthetiek gaat. En degelijkheid? Apple spul gaat echt niet sneller of langzamer kapot dan andere apparatuur. Sterker nog, ik ken stukken meer mensen met een kapotte iPhone die hem terug hebben moeten sturen, dan met een kapotte smartphone van een ander merk. Terwijl in mijn kennisenkring de iPhone gebruikers wel talrijk zijn, maar toch een minderheid.

De enige 2 relevante dingen die overblijven zijn functionaliteit en degelijkheid en dat is een combinatie die gewoon standaard is bij fatsoenlijke electronica. Dell, Lenovo, Samsung, Palm, HTC, Siemens, allemaal degelijk EN functioneel spul dat ze maken.

Dat je persoonlijke Jezus dood is is rot voor hem en voor zijn familie, maar die hele heisa rondom hem heen is ECHT alleen maar het gevolg van zijn uitblinken in marketing.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 10 november 2011 om 17:39:
Je noemt 2 synoniemen op (usability en functionaliteit)

Synoniemen? :lol:

Misschien is het een goed idee om naast wikipedia ook een paginaatje dictionary.com open te houden?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 10 november 2011 om 17:33:
Dat is een slecht excuus van iemand die kei- en keihard uitgeluld is. Wees dan gewoon sportief, neem je verlies, en volgende keer beter.

Kerel, dit is voor mij geen wedstrijd, daarnaast heb ik gewoon geen zin om jouw voorzetjes te blijven geven om je ziekelijke nijging tot monologen op te botvieren. (N)

Je noemt 2 synoniemen op (usability en functionaliteit)

Ehm nee. (N) Gebruiksvriendelijkheid, is wat anders dan functionaliteit.

De enige 2 relevante dingen die overblijven zijn functionaliteit en degelijkheid en dat is een combinatie die gewoon standaard is bij fatsoenlijke electronica. Dell, Lenovo, Samsung, Palm, HTC, Siemens, allemaal degelijk EN functioneel spul dat ze maken.

Waarom heeft dan geen enkel anders bedrijf de positie die Apple heeft?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 november 2011 om 20:14:
Kerel, dit is voor mij geen wedstrijd

Voor mij wel :lol:
Gebruiksvriendelijkheid, is wat anders dan functionaliteit.

Gebruiksvriendelijkheid is een onderdeel van functionaliteit. Hoe gebruiksvriendelijker een voorwerp is, hoe meer mogelijkheden de gemiddelde gebruiker eruit haalt.

Waarom heeft dan geen enkel anders bedrijf de positie die Apple heeft?

Omdat geen enkel bedrijf in die sector de 'Dolce & Gabbana factor' heeft, zoals Apple die heeft. Zij zijn de koningen van de marketing en van vormgeving.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 10 november 2011 om 20:31:
Gebruiksvriendelijkheid is een onderdeel van functionaliteit. Hoe gebruiksvriendelijker een voorwerp is, hoe meer mogelijkheden de gemiddelde gebruiker eruit haalt.

Onzin. Als iets wat minder gebruiksvriendelijk is, kun je er nog steeds dezelfde mogelijkheden uithalen. Gebruiksvriendelijkheid is gewoon iets anders dan functionaliteit, hoeveel jij ook draait en wauwelt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verre neef op donderdag 10 november 2011 om 21:02:
Als iets wat minder gebruiksvriendelijk is, kun je er nog steeds dezelfde mogelijkheden uithalen.

Bedieningsgemak is voor mensen die niet handig zijn, een vereiste om ergens een mogelijkheid uit te halen.

Uitspraak van verre neef op donderdag 10 november 2011 om 21:02:
Gebruiksvriendelijkheid is gewoon iets anders dan functionaliteit, hoeveel jij ook draait en wauwelt.

Ja, op de manier dat een versnellingsbak iets anders is dan de auto waar-ie in zit.
Waarschuw beheerder
What's the difference between cancer and black people? - Cancer gets Jobs

Nee even serieus, nog steeds niet uitgepraat over die gast?
Waarschuw beheerder
En degelijkheid? Apple spul gaat echt niet sneller of langzamer kapot dan andere apparatuur. Sterker nog, ik ken stukken meer mensen met een kapotte iPhone die hem terug hebben moeten sturen, dan met een kapotte smartphone van een ander merk.

Maar je zei ook:

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 9 november 2011 om 22:43:
Heb tegelijk met een maat, wiens muziekstudio ik destijds deelde, n computer gekocht. In 2007
Ik een merkloze PC van 500 euro met FL Studio voor 150 dollar inclusief levenslange gratis updates. Hij een iMac met Apple Logic 8 (dat alleen al a raison van 400 pietermannen) - zonder levenslange gratis updates; kosten: 2.500 euro. Hij gebruikt nog steeds die mac, die inmiddels traag is als dikke stront, maar, toegegeven, nog nooit een re-install nodig heeft gehad. Ik ben 3 pc's verder (via harddisk transplants wel nog steeds zelfde Windows installatie) maar heb in totaal nog niet de helft uitgegeven van hem, tegen de tijd dat ik dat wel heb is zijn mac hopeloos verouderd en koop je voor 300 euro een PC die 10x beter is.

Waarom ben jij 3 PC's verder en heeft hij nog dezelfde Mac?

Je zult trouwens nog raar staan te kijken wat hij nog voor zijn iMac terugvangt, mocht hij hem ooit van de hand doen. Ben zelf weleens achter een 2e hands Mac aan geweest maar ik vond een nieuwe PC destijds passender bij wat ik wilde, voor dezelfde prijs. De Appeltjes houden hun waarde behoorlijk vast.

Overigens heb ik geen Apple spullen, niet omdat ik het geen mooi spul vind, maar omdat ik er minder aan heb. Vandaar al 4 jaar Linux, die stelt ook heel wat minder eisen aan hardware :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Roel63 op vrijdag 11 november 2011 om 06:43:
Waarom ben jij 3 PC's verder en heeft hij nog dezelfde Mac?

Omdat ik er 2 tegelijk in gebruik had, want ik had er thuis ook nog een staan. Dan draait het ineens nog slechts om 1 vervanging;

Feit is dat mijn eerste PC een single core was, die met een fatsoenlijke geluidskaart tot en met mijn eerste paar releases goed genoeg was voor wat ik ermee deed. Die ben ik ontgroeid omdat de muziek die ik maakte steeds zwaarder werd voor de CPU, en platen steevast haperden tijdens het afspelen.

De tweede voldoet nog prima voor muziek mee te maken, maar de videokaart was niet goed genoeg om Hearts of Iron III op te spelen. Kon toen een PC met bijna de dubbele specs kopen, voor 300 euro, inclusief videokaart die WEL voldeed.

Tegen de tijd dat mijn huidige PC niet meer voldoet zijn we alweer 2 jaar verder en dat zal waarschijnlijk ook komen doordat ik de minimum specs van mijn favoriete strategiespellen er niet meer mee haal.

BTW: bekijk je vraag eens andersom, het is toch goddomme een grof schandaal dat eens in de 5 jaar een nieuwe iMac kopen, het veelvoudige kost dan van eens in de 2 jaar een nieuwe PC?

Bovendien heb je er dan niet alleen een fractie van de prijs voor neergeteld maar ook een extra werkende computer, die prima dienst kan doen om dj-sets mee op te nemen, om massaal mee te downloaden zonder dat het boeit of er een virus mee komt, of gewoon om een backup op te maken.

Plus dat Apples, op enkele (vooral mega commerciele titels die ik toch niet speel) games na, waardeloos zijn voor gamers, of je moet al Windows erop draaien en dan kan je net zo goed een PC aanschaffen.

Tot slot: dit is persoonlijke smaak en heeft niets met mijn aversie tegen Apple te maken maar gewoon met enige tijd proberen om op m'n maat's computer muziek te maken of zelfs iets simpels als een CD te branden: ik vind OSX echt vet kut werken in vergelijking met XP, en hetzelfde geldt voor Logic tegenover FL Studio: zou dus echt een idioot zijn om een Apple aan te schaffen ;)
laatste aanpassing