Partyflock

Forumonderwerp · 1123201
2 volgers · 7519x bekeken

Waarschuw beheerder
+7
livestream van de wallstreet protest die vanaf 17 september dag en nacht bezig is in new york.

beelden gisteren

is dit een voorboode van een revolutie in amerika? wat denken jullie.

livestream http://www.livestream.com/globalrevolution (in new york is het 6 uur vroeger, snachts geen livebeeld)
site: https://occupywallst.org/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op donderdag 24 november 2011 om 16:55:
Je hoeft je niet in te schrijven want vrijwillige associatie...zo af en toe langskomen en niet in een tentje slapen 's nachts is dan ook prima...

Oké, maar eh ik had nog iets meer gepost..., hoe denk je daarover ? Zag net bij P&W iets over de toestand in enkele Midden-Amerikaanse landen :facepalm: dat is het beeld dat bij mij onvermijdelijk opdoemt bij het horen van directe democratie c.q. anarchie, want er is geen staat meer !

Uitspraak van Sisyphus op donderdag 24 november 2011 om 21:26:
Gaat de harde kern van de occupy beweging in het begin op ondemocratische een nieuwe democratie invoeren

Gelijk het pact van ECB, IMF, Dld en F deed in Griekenland en Italië en straks ook in Spanje en Portugal; manman wat 'n bs allemaal :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 25 november 2011 om 00:20:
Gelijk

Maar ook op micro-niveau blijft 't goed mis gaan he;) 14-jarige verdwenen, ach ja, ze maken ons straks toch niks meer !! Doe mij maar gewoon de jaren zestig, die waren oorspronkelijker. Ik zou zeggen: You grow up the day you have your first real laugh...at yourself :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 24 november 2011 om 16:27:
Of, jij denkt dat je méér weet, of erken je dat je zelf net zo weinig kennis hebt.

Which of the 2?

De derde...

Ik erken dat ik van een hoop complexe materie de ins en outs niet kan weten noch bevatten. Maar ik weet wel weer meer van een hoop complexe materie dan een hoop pipo's die claimen dat ze de ins en outs kennen en bevatten, maar waar je bijzonder snel doorheen prikt 8)

Waarschuw beheerder
:lol: dit volk gaat inderdaad de wereld ingrijpend veranderen 8)

Purmerendse Kelly (14) verdwijnt met Occupy-kraker

De ouders van de 14-jarige Kelly Karbodin uit Purmerend beleven een nachtmerrie. Hun dochter wordt sinds dinsdag vermist. Vermoedelijk is ze weggelopen met een onbekende, 17-jarige Tsjechische jongen die zich ophield in het door Occupy-demonstranten gekraakte Shell-gebouw in Amsterdam. Met man en macht zoeken ze nu naar hun Kelly.

'Het is een nachtmerrie. Het voelt alsof ik naast mezelf sta, heel onwerkelijk', zegt moeder Marijke Makaij uit Purmerend vandaag in het AD. Ze maakt zich sinds dinsdag grote zorgen over het lot van haar dochter, die zichzelf Kelly Makaij noemt. Kelly zou die ochtend naar haar vakschool in Amsterdam gaan, maar is daar nooit aangekomen. De mobiele telefoon van Kelly ligt thuis. Haar spaargeld van zo'n 400 euro heeft ze meegenomen.

De avond voor haar verdwijning had Kelly's vader haar verboden nog langer bij Occupy en in het gekraakte Shell-gebouw rond te hangen. Tussen de demonstranten op het Amsterdamse Beursplein had Kelly twee weken geleden een Tsjechische jongen ontmoet. Hij noemt zich Pikachu, naar een figuur uit de Pokémonserie, maar zou in werkelijkheid Jerry heten.

Waarschuw beheerder
pfff ze staan nu tegenover mn werk hier in Grunn... Ze doen he-le-maal niks! kan iemand mij het nut uitleggen van deze smeerlapperij?

Waarschuw beheerder
Nah, occupy wordt denk ik inderdaad niks meer. Jammer jongens, volgende keer beter :P
Waarschuw beheerder
donateur
@ O ja joh, niet zo eenzijdig rapporteren. In AD-oplage van vandaag staat een uitgebreid interview met de moeder van dat kind.
Die heeft alleen maar goede woorden over voor de peeps van occupy, maar de krakers in dat Shell gebouw waar haar kind ook kwam, ziet ze niet zitten, net zoals Occupy overigens..Bleek uit dat interview.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 november 2011 om 18:34:
Dat zorgt alleen maar voor chaos.

Dus jij hebt liever domme mensen die gewoon doen wat hen opgedragen word?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 november 2011 om 11:07:
De ouders van de 14-jarige Kelly Karbodin uit Purmerend beleven een nachtmerrie. Hun dochter wordt sinds dinsdag vermist. Vermoedelijk is ze weggelopen met een onbekende, 17-jarige Tsjechische jongen

http://www.occupywaarjeookbent.nl/occupy-steunt-zoektocht-naar-vermist-meisje-kelly/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op donderdag 24 november 2011 om 21:26:
Is dat dé oplossing ? Directe democratie ? Over welke onderwerpen ? Alle ?

Laat ik de miljoen te bedenken problemen van directe democratie maar even laten voor wat het is...
hoe wil je daar in godesnaam naar toe gaan werken ?
Ga je het forceren op de mensen ? Of zie je een mogelijkheid stem(men) te ontvangen van de gehele bevolking ? Gaat de harde kern van de occupy beweging in het begin op ondemocratische een nieuwe democratie invoeren ?

In principe zijn alle onderwerpen mogelijk...
In de praktijk zal er niet door iedereen over alles een beslissing worden genomen natuurlijk...
Het betekend ook niet dat iedereen over alles een beslissing moet nemen...maar dat men in beslissingen die hun aan gaat...die men belangrijk vindt...directe inspraak heeft...
Naartoe werken? Is meer een kwestie van toepassen eigenlijk...de mensen daadwerkelijk bij elkaar laten komen en zelf gezamenlijk de beslissingen laten nemen...de mensen stellen zelf een directe democratie in op die manier (door het gewoon simpelweg te doen)...er komt geen partij van buitenaf bij kijken...er is op geen enkele manier ook sprake van dwang...
De reden dat anarchisten voor dit besturingsmodel gaan is ook exact om die reden...geen dwang...dat is een belangrijke vereiste voor anarchisten...en de grootste kritiek op anarchisten en het model zit hem ook vooral juist in het ontbreken van die dwang eigenlijk...want zo zegt men..."zonder dwang krijg je niks voor elkaar"...
Volgens mij is dat ook de eigenlijke reden dat jij dat vraagt...omdat ook jij niet in kan zien hoe het mogelijk is iets voor elkaar te krijgen zonder dwang...het ontbreken van dwang is ook in jou geval het eigenlijke probleem...
Tussen die miljoenen problemen die je hebt bedacht zitten vast ook voornamelijk problemen betreft dwang (het ontbreken ervan)...of niet? ;)
Het allerlaatste waar je ons van kan beschuldigen is het toepassen van dwang iig... ;p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wtf ze worden net pas wakker de grunningse occupiers, terwijl ik al een uur AAN HET WERK ben.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 november 2011 om 16:02:
Dus jij hebt liever domme mensen die gewoon doen wat hen opgedragen word?

Indien ik dictator mag zijn: zo zie ik het graag. :jaja: ;d
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 november 2011 om 15:56:
Indien ik dictator mag zijn: zo zie ik het graag.

Dat word lachen :lol:

Waarschuw beheerder
[img width=500 height=334 cacheid=00120393002f9a3b34e9b1151a02cb525d]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/311783_277335718975988_131437750232453_793851_1629682252_n.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 26 november 2011 om 08:48:
Naartoe werken? Is meer een kwestie van toepassen eigenlijk...de mensen daadwerkelijk bij elkaar laten komen en zelf gezamenlijk de beslissingen laten nemen...de mensen stellen zelf een directe democratie in op die manier (door het gewoon simpelweg te doen)...er komt geen partij van buitenaf bij kijken...er is op geen enkele manier ook sprake van dwang...

Maar je stelt 'alles wordt geregeld via directe democratische wegen'
daarmee stel je gelijktijdig; als je het anders wilt, dan heb je pech... want als je (ook) dat anders wilt, dan moet je toch eerst echt stemmen... 8) (+ geluk hebben dat de meerderheid het met je eens is)
maar een groter probleem voor mij is de praktijk... je hebt het over bijna 17 miljoen mensen ? Of teminste, het idee is de grens van 18+ m/v en NL identiteit aan te houden ?
Dus het bij elkaar laten komen komt eigenlijk neer op referendums houden ? De vraag is dan; wie gaat de vragen stellen en wie gaat bepalen welke antwoorden als keuzes worden voorgelegd...?? Ook dat bedoel ik met "Gaat de harde kern van de occupy beweging in het begin op ondemocratische een nieuwe democratie invoeren ?"

Uitspraak van TYHARO op zaterdag 26 november 2011 om 08:48:
Het allerlaatste waar je ons van kan beschuldigen is het toepassen van dwang iig...

Ik zal dat nooit als beschuldiging uitte... eerder als een gemis
ik zal je eerder beschuldigen van het niet toepassen van dwang... (mocht ik verandering willen zien) :P

Waarschuw beheerder
+1
Ik meng me ook even in deze discussie.

Luister, we leven hier in Nederland, fantastisch land. Er is veel te doen. Maar het is natuurlijk wel een land in beweging. Als U het heeft over groen, de bijtjes, over de bloemetjes, dan denk ik: emigreer naar Australië of zo!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sisyphus op zondag 27 november 2011 om 14:38:
ik zal je eerder beschuldigen van het niet toepassen van dwang..

Opgelegde dwang of verantwoordlijkheidsgevoel?
In het 2e geval dwing je jezelf, dat is dus ook dwang en in dat geval heb ik liever t 2e
Waarschuw beheerder
+1
verantwoordelijkheidsGEVOEL kan ook opgelegd worden...
in zekere zin misschien wel 'erger', gezien je middels moraliteits-manipulatie mensen kan bewegen dingen te doen...
ze dus onbewust en onvrij te maken van hun oorspronkelijke wil/idee...
Waarschuw beheerder
Maar je stelt 'alles wordt geregeld via directe democratische wegen'

Ik zei "we gaan voor directe democratie"...als antwoord op de vraag of we voor het uitschrijven van een referendum gaan...
Een referendum is een instrument...een instrument dat sowieso pas waarde krijgt in de context van een directe democratie...daarom heeft een referendum in onze NLse "democratie" ook geen enkele waarde...
In een directe democratie wordt ook veelvuldig gebruik gemaakt van referenda...maar het is veel meer dan "referenda houden" alleen...
"We gaan een referendum uitschrijven" dekt de lading iig bij lange na niet...is veel te zwak uitgedrukt...hoe je het wil noemen... :)

daarmee stel je gelijktijdig; als je het anders wilt, dan heb je pech... want als je (ook) dat anders wilt, dan moet je toch eerst echt stemmen... 8) (+ geluk hebben dat de meerderheid het met je eens is)

Je bedoeld dit in de zin van dat mensen die zeggen geen inspraak te willen per definitie altijd in directe tegenspraak met zichzelf zijn op zo'n moment? :p
Ten eerste moeten zij zich in zo'n geval de vraag stellen wat ze eigenlijk nou echt willen...want als ze geen inspraak willen...waarom willen ze dan inspraak?
Maar stel ze willen echt geen inspraak hebben en dat beslissingen door anderen genomen worden...dan is de oplossing...lijkt mij...nog simpeler...niet meedoen en anderen de beslissingen voor je laten nemen? :p

maar een groter probleem voor mij is de praktijk... je hebt het over bijna 17 miljoen mensen ? Of teminste, het idee is de grens van 18+ m/v en NL identiteit aan te houden ?

Goede vraag want zo'n grote groep is idd niet werkbaar... :)
Daarom werkt men ook in kleinere groepen (denk aan lokaal)....en vanuit dat niveau werk je naar steeds hogere niveau's (regionaal --> landelijk --> internationaal --> globaal)...mocht dat aan de orde/nodig zijn dan...
Misschien dat het internet en andere technologieën hierin ook nog iets toe kunnen voegen...bepaalde dingen mogelijk maken...dat soort mogelijkheden zijn bij lange na nog niet goed onderzocht...

Dus het bij elkaar laten komen komt eigenlijk neer op referendums houden ?

Is meer denktank en volksstemming ineen...

wie gaat de vragen stellen en wie gaat bepalen welke antwoorden als keuzes worden voorgelegd...??

Iedereen...iedereen...? 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik voel 'n soort resurrectie van PPR en PSP...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 28 november 2011 om 14:47:
Ik voel 'n soort resurrectie van PPR en PSP...

ik voel heel wat anders

maar dat komt vast door die joint

Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op dinsdag 29 november 2011 om 18:28:
ik voel heel wat anders

maar dat komt vast door die join

toch geen waterstijfje he....;P

Waarschuw beheerder
Up. Hoe staat het er mee lads? Is de wereld al veranderd?

Waarschuw beheerder
Doen ze het eigenlijk nog? Al lang niks van gehoord...
Waarschuw beheerder
+2
Komt omdat men druk bezig is? ;p

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 december 2011 om 19:49:
Is de wereld al veranderd?

De wereld veranderd constant hoor... :)
Dat is dan ook het probleem met het huidige systeem...is gebaseerd op theorieen die "maar" ongeveer 200 jaar oud zijn en waarvan een heleboel dingen (vooronderstellingen) ook allang achterhaald zijn... :)
Maargoed...zijn dan ook net fanatieke religieuzen...zelfs al is het tegendeel bewezen dan nog houden ze zich vast aan hun sprookjes en proberen ze kostte wat het kost de status quo te behouden...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op donderdag 8 december 2011 om 22:32:
Dat is dan ook het probleem met het huidige systeem...is gebaseerd op theorieen die "maar" ongeveer 200 jaar oud zijn en waarvan een heleboel dingen (vooronderstellingen) ook allang achterhaald zijn...

Word steeds nieuwsgieriger naar het eerste manifest :honger:
Uitspraak van TYHARO op donderdag 8 december 2011 om 22:32:
Maargoed...zijn dan ook net fanatieke religieuzen...zelfs al is het tegendeel bewezen dan nog houden ze zich vast aan hun sprookjes en proberen ze kostte wat het kost de status quo te behouden...

Er bestaat 'n groot verschil tussen Katholieken en Protestanten in dit verband; houd daar wel rekening mee ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 december 2011 om 19:49:
Up. Hoe staat het er mee lads? Is de wereld al veranderd?

Inderdaad, ben echt benieuwd:)

Ik bedoel, als een stel broeders samen in tentenkampen, wekenlang bivakeren en lekker gekse dingen roepen, dat moet de politiek toch aan het denken zetten:):)
Waarschuw beheerder
+2-1
Uitspraak van inactief op vrijdag 9 december 2011 om 01:57:
Word steeds nieuwsgieriger naar het eerste manifest

De wetenschap heeft die dingen al ontkracht...kwestie van tijd voor het algemeen geaccepteerd/maatschappelijk breed gedragen wordt... :)

Wat je nu ziet gebeuren is het wegvallen van die oude ideeën...
Wat in de praktijk ook het wegvallen van een heleboel zekerheden betekend...en mensen die bang zijn voor verandering staan erom bekend dat ze krampachtig vasthouden aan oude ideeën...en desnoods met geweld proberen het oude te behouden...
Dat is wat je aan de ene kant ziet gebeuren...

Wat je aan de andere kant ook ziet gebeuren is dat er tegelijkertijd nieuwe ideeën ontstaan...
Occupy is in het licht van dat dan ook alles behalve een toevallige beweging...het is juist compleet "in tune" met dat...
Die kennis is voor ons in principe al geheel vanzelfsprekend en met die kennis kan je ook gewoon niet meer terug naar het oude...en dus dienen er nieuwe dingen ontwikkeld te worden die in lijn zijn met die nieuwe kennis...
Er ontstaan zelfs ideeën die nog nooit eerder gedacht zijn...dingen die niet eens eerder gedacht konden worden...
Over een tijdje is die kennis zo algemeen geaccepteerd dat iedereen vanuit die nieuwe kennis gaat werken...en dan is occupy niet meer nodig...

Sommige mensen zijn alleen altijd net iets eerder dan anderen en je kan niet van die mensen verwachten dat ze maar gaan zitten wachten tot het algemeen geaccepteerd is...dat is onmogelijk...het is een bepaalde drang/drive om vooruit te willen...
Wij zijn op zich ook niet eens gedreven door dat het slecht gaat (want zo slecht gaat het hier ook nog niet) maar juist omdat we de oplossing zien...zien dat het anders kan...
Wat wij doen is de basis...het netwerk...opzetten zodat jullie hetzij morgen...hetzij volgende week...hetzij volgende maand...hetzij volgend jaar...hoelang het ook mag duren...gewoon in kunnen stappen en mee kunnen doen... :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 9 december 2011 om 01:57:
Er bestaat 'n groot verschil tussen Katholieken en Protestanten in dit verband; houd daar wel rekening mee

Zo groot is het verschil tussen fanatieke Katholieken en fanatieke Protestanten...en fanatieke Moslims...en fanatieke Hindoes...etc. echt niet hoor... ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 9 december 2011 om 03:26:
Wat je nu ziet gebeuren is het wegvallen van die oude ideeën...
Wat in de praktijk ook het wegvallen van een heleboel zekerheden betekend...en mensen die bang zijn voor verandering staan erom bekend dat ze krampachtig vasthouden aan oude ideeën...en desnoods met geweld proberen het oude te behouden...
Dat is wat je aan de ene kant ziet gebeuren...

Helemaal waar (Y)
Wat je aan de andere kant ook ziet gebeuren is dat er tegelijkertijd nieuwe ideeën ontstaan...
Occupy is in het licht van dat dan ook alles behalve een toevallige beweging...het is juist compleet "in tune" met dat...
Die kennis is voor ons in principe al geheel vanzelfsprekend en met die kennis kan je ook gewoon niet meer terug naar het oude...en dus dienen er nieuwe dingen ontwikkeld te worden die in lijn zijn met die nieuwe kennis...
Er ontstaan zelfs ideeën die nog nooit eerder gedacht zijn...dingen die niet eens eerder gedacht konden worden...
Over een tijdje is die kennis zo algemeen geaccepteerd dat iedereen vanuit die nieuwe kennis gaat werken...en dan is occupy niet meer nodig...

Die nieuwe ideeën en kennis zouden mij nu juist bijzonder boeien. Maar ik ken ze niet en kan ze blijkbaar ook niet leren kennen, behalve als jij er hier iets van reveleert.
Wat wij doen is de basis...het netwerk...opzetten zodat jullie hetzij morgen...hetzij volgende week...hetzij volgende maand...hetzij volgend jaar...hoelang het ook mag duren...gewoon in kunnen stappen en mee kunnen doen...

Ik zou dus wel eerst graag de bestemming, vertrektijd en aard van het vervoermiddel willen kennen;)

(F)
Uitspraak van TYHARO op vrijdag 9 december 2011 om 03:28:
Zo groot is het verschil tussen fanatieke Katholieken en fanatieke Protestanten...en fanatieke Moslims...en fanatieke Hindoes...etc. echt niet hoor...

Alleen de Katholieken doorgronden het mysterie van Liefde (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op vrijdag 9 december 2011 om 22:29:
Alleen de Katholieken doorgronden het mysterie van Liefde

Fanatici zijn fanatici en geen religieuzen.

Waarschuw beheerder
+1
Ik ben het één noch het ander, I'm just the poor boy next door ;)

Waarschuw beheerder
donateur
En dat word voor velen nog veel erger
Waarschuw beheerder
+2
donateur
Beste, geweldige Avaazers,

De occupy beweging heeft veel waardevolle ideeën doen ontvlammen, en de corrupte 1% staat op het punt alles te verliezen. We kunnen de beweging helpen winnen door de enorme publieke steun voor een einde van de gijzeling van onze regeringen zichtbaar te maken. Doneer en draag bij aan een gigantische globale opiniepeiling die precies zichtbaar maakt waar de 99% staat:

Geef nu!
De occupy beweging heeft wereldwijd vlam gevat en een radicale verandering veroorzaakt in de manier waarop we over politiek denken. De wereld vraagt zich nu af hoe de beweging kan winnen.

Van New York tot Londen zijn politici en politie omgekocht om commerciële belangen te beschermen. Ze worden gedwongen om de vreedzame demonstranten uit de publieke ruimte te halen, en zetten de beweging neer als “vieze hippies” en “gewelddadige criminelen” zonder duidelijke agenda. Het is niet moeilijk om te zien wat ze zo nerveus maakt: de occupy beweging heeft veel waardevolle ideeën doen ontvlammen, en de corrupte 1% staat op het punt alles te verliezen.

We kunnen het nu maken of breken! Laten we de beweging helpen door een enorme globale opiniepeiling te houden in tientallen landen die duidelijk maakt dat dit geen randgroepering is, maar een politiek project met verreikende publieke steun.

De peiling zal de beweging nieuwe energie geven en zowel een eendrachtige visie bieden als de op de massa gestoelde legitimiteit die nodig is om het systeem dat de 1% verrijkt omver te werpen. De behoefte is groot – als 10.000 van ons nu een klein bedrag doneren hebben we genoeg om de peiling volgende week te houden, zodat we deze strijd naar het volgende niveau kunnen brengen.

https://secure.avaaz.org/nl/fund_the_99_poll/?vl

Drie jaar geleden legde de financiële crisis bloot welke hebzucht en roekeloosheid ons financiële systeem drijft en hoe het onze economieën vernietigt. We verliezen banen en huizen, terwijl politici nog altijd publieke gelden in banken steken, welke doorgaan met speculeren en het uitdelen van vette bonussen. De 1% heeft het elke dag voor elkaar, door geld uit te geven aan lobbyisten, voormalige en huidige politici binnen te halen en de media te gebruiken om angst te verspreiden.

Genoeg is genoeg! We weten dat wanneer gewone mensen samenwerken, ze zelfs de machtigsten de aarde op hun grondvesten kunnen doen schudden – dit hebben we al vaak gezien dit jaar. In de afgelopen twee maanden heeft de boodschap van de “occupiers” overal geklonken – in huizen, cafés en op werkplaatsen. Mensen beginnen zich uit te spreken tegen de verrotte financiële en politieke systemen die onze democratieën vernietigen. En de media, gedwongen om de protesten te verslaan, kunnen niet anders dan het machtsmisbruik te onderzoeken waarvan velen dachten dat het onzichtbaar en onwrikbaar zou blijven.

Er hangt verandering in de lucht, het is net als in 1968. Van Madrid en Rio tot New York - overal hebben Avaazers de beweging versterkt en hun solidariteit getoond met een 750.000 handtekeningen-tellende petitie. Politici werden verzocht de ontruimingen te beëindigen, en hulpgoederen werden aan de occupiers gedoneerd. Maar om te winnen moeten we laten zien dat de beweging werkelijk globaal is en miljoenen mensen met een gemeenschappelijke stem vertegenwoordigt. Als 10.000 van ons vandaag een donatie doen kunnen we de peiling snel houden en de media besmeren met onze boodschap voor verandering. Klik hier om aan de peiling bij te dragen:

https://secure.avaaz.org/nl/fund_the_99_poll/?vl

Als de politie komt dan zingen de occupiers deze mantra: “Je kunt geen idee ontruimen waar de tijd rijp voor is.” En jullie kunnen ook niet miljarden mensen die samen de 99% vormen de mond snoeren. Laten we nu doen wat we kunnen – geef om de beweging te versterken en te laten winnen.

Met hoop en vastberadenheid,
Alex, Maria Paz, Emma, Ricken, Alice, Carol, Pascal en het hele Avaaz-team

Bronnen:

Occupy Amsterdam gaat rustig door (Radiomart)
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3040343/2011/11/18/Hevige-rellen-bij-Occupy-protest-Wall-Street.dhtml

(In het Engels)

Na verdrijving uit NCY, "Occupy" zoekt nieuwe richting (CBS News)
http://www.cbsnews.com/8301-201_162-57325777/after-nyc-ouster-occupy-seeks-new-direction/

Lobbyisten van DC proberen de occupy beweging te ondermijnen:
http://brown.3cdn.net/161818e784505272ab_eem6b9o7o.pdf

Hardhandig optreden in Occupy werd gecoördineerd door de burgemeesters (RT)
http://rt.com/usa/news/occupy-crackdown-oakland-mayor-419/

Veel media behoren tot de 1% waar de Occupy beweging tegen strijden (RT)
http://rt.com/news/occupy-protests-mainstream-media-719/

Erken Occupy als een globale beweging (Huffington Post)
http://www.huffingtonpost.co.uk/b-dolan/occupy-london-stock-exchange_b_1032333.html

Occupy beweging is globaal fenomeen (SGV Tribune)
http://www.sgvtribune.com/news/ci_19372828

Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van SuburbanKnight op zondag 11 december 2011 om 17:59:
De occupy beweging heeft wereldwijd vlam gevat en een radicale verandering veroorzaakt in de manier waarop we over politiek denken. De wereld vraagt zich nu af hoe de beweging kan winnen.

Wij van WC-Eend zijn niet vies van een beetje zelfbevlekking... :facepalm:

Waarschuw beheerder
-1
vette bonussen

:honger: gimme, gimme, gimme :honger:

Waarschuw beheerder
+1-4
Doneer en draag bij aan een gigantische globale opiniepeiling die precies zichtbaar maakt waar de 99% staat:

:lol: Whe, er gaan een paar hun zakkies vullen met euries van naieve schapen 8)

Persoonlijk doneer ik liever aan een bankier, weet ik tenminste zeker dat het geld goed besteed is.

Waarschuw beheerder
donateur
Time magazine reveals its Person of the Year 2011

Time magazine revealed the 2011 choice for its iconic Person of the Year cover live on TODAY Wednesday. The Protester is this year’s choice, managing editor Rick Stengel told Matt Lauer and Ann Curry.

“There was a lot of consensus among our people,” Stengel told the TODAY anchors as he revealed the magazine’s cover. “It felt right.”
.....

So in the end, it was the image of The Protester — summarizing mass actions against dictators in the Middle East, anti-drug cartel sentiment in Mexico, marches against unaccountable leaders in Greece, the America-spawned Occupy movement, and dissent from the Putin regime in Russia — that appeared on Time’s 2011 Person of the Year cover.

“There’s this contagion of protest,” Stengel said on TODAY Wednesday. “These people who risked their lives... I think it is changing the world for the better.”
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2011 om 20:55:
Persoonlijk doneer ik liever aan een bankier, weet ik tenminste zeker dat het geld goed besteed is.

:KOTS:

Waarschuw beheerder
donateur

dan weet je zeker dat je er nooit wat van terugziet bedoel je zeker?

Waarschuw beheerder
Dat bedoelt ik, jullui laten je door Oja en Reck met jelui eigen wapens ontwapenen :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2011 om 18:00:
Time magazine reveals its Person of the Year 2011

:lol: denk niet dat ze die hobbyisten in Nederland bedoelen hoorrrrrr.

Waarschuw beheerder
+2
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2011 om 09:54:
denk niet dat ze die hobbyisten in Nederland bedoelen hoorrrrrr.

Kijk, bij t denken gaat t al mis bij jou (F)

Waarschuw beheerder
:lol: Je aangesproken voelen door het Times artikel omdat je ook een tentje hebt opgezet... :roflol:

Waarschuw beheerder

Gappie van me van vroeger zit in het bankwezen in Frankfurt, als je die bonussen van hem zag werd je echt hek hehehe!
Maar vorig jaar was zijn bonus echt een stuk minder, maar zijn bonus was echt iets van 150% van zijn jaarsalaris man :D
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2011 om 14:14:
Je aangesproken voelen door het Times artikel omdat je ook een tentje hebt opgezet...

Je niet aangesproken voelen, terwijl je in de positie bent om een verschil te maken. (n)

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 16 december 2011 om 14:52:
Je niet aangesproken voelen omdat je ook gewoon kunt werken aan 'n betere wereld. (Y)

Waarschuw beheerder
+1
donateur
:lol: Snap wat je bedoeld.

Alleen jij snapt niet dat gewoon je gang gaan en werken, juist synoniem is voor voortzetting van het achterlijke systeem, o' lieve boudoi.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+2-2
Als je zo nodig de hippie uit wil hangen anno 2011... dan moet je ook genoeg nemen met een maatschappij die daar anders over denkt.
Zoek een baan en anders niet zeiken.