Partyflock

Forumonderwerp · 1122976
1953x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik wil deze maand een nieuwe pc kopen, met het budget van plus minus 800 euro. Het liefst geen voorgebouwd iets, maar met de beste onderdelen voor die prijs. Het zou fijn zijn als de nieuwste games er goed op kunnen draaien. Iemand tips?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daffy Fuck op donderdag 27 oktober 2011 om 05:33:
Nieuwe X79 Gigabyte moederborden

Ziet er nice

Vind alleen dat pistool een beetje jammer :(
Waarschuw beheerder
Fuck Fuck Fuck!

Net kortsluiting in dit studentenhuis, mijn pc valt uit, wil ik hem opnieuw opstarten, doet ie niks meer. Volgens mijn buurjongen, die er wel verstand van heeft, is de voeding door gebrand. Ik heb dat kreng net een maand! Azerty biedt wel garantie daarvoor of niet?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trancepim op zondag 13 november 2011 om 00:27:
citeer 13 november 2011 00:27

Fuck Fuck Fuck!

Net kortsluiting in dit studentenhuis, mijn pc valt uit, wil ik hem opnieuw opstarten, doet ie niks meer. Volgens mijn buurjongen, die er wel verstand van heeft, is de voeding door gebrand. Ik heb dat kreng net een maand! Azerty biedt wel garantie daarvoor of niet?

Lijkt me wel ja.
Ik heb hier ook weleens storing gehad, maar nog nooit iets doorgebrand.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daffy Fuck op donderdag 27 oktober 2011 om 05:33:
Nieuwe X79 Gigabyte moederborden :)

Welk geheugen kan het beste bij die UD3? 1333 cs7 of 1600 C8?
Waarschuw beheerder
De PC is weer terug. De processor was kapot :S
Waarschuw beheerder
Die zal wel een flinke optater gehad hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op zaterdag 19 november 2011 om 15:17:
Welk geheugen kan het beste bij die UD3? 1333 cs7 of 1600 C8?

Ik gebruik meestal zelf 1600MHz 9-9-9-24 Maar 1333MHz 9-9-9-24 is zeker eens zo goed, geeft niet zo veel verschil, doch zijn lagere frequenties stabieler ten opzichte de hoogere bv 2133MHz. Het gaat zeker draaien, maar bij OC met hogere freq ga je meer en meer moete pielen en zoeken naar stabiliteit. 1333MHz zou veel vlotter gaan, en is zeker even goed en betaalbaar.

Als je gaat gamen hou het dan gewoon bij 1333MHz of 1600MHz. Wil je OC en een hogere freq nemen, hou dan rekening da je meer moet zoeken en afstellen, eventueel fijnafstelling in de timings. Wat je bij 1333MHz niet moet doen, en alles lekker standart kan houden :p

Ik zou gaan voor de 1333 of 1600MHz 9-9-9-24 wil je extreme gaan oc dan neem je hogere freq maar bereid je dan voor op meer afstel werk nadien (y)

btw, mijn maat heeft de i7 3960X (test versie voor winkels alleen) op een GigaByte (waar ik ook zou gedaan hebbe) GA-X79-UD5. Als ie oc naar 5.0GHz moest hij de voltage totaal niet aanraken. Dit allemaal met de Corsair H100.

Dit allemaal met 1333MHz 9-9-9-24 ... doch zou ik in zijn plaats andere latjes genomen hebbe, aangezien het maar uit het rek te nemen is van de winkel :rot: doch houd hij liever aan deze freq om stabiliteit de waarborgen.

Als ik meer weet via via hou ik je wel op de hoogte.

Oja, de Cinebench scoren was 17.5 :p wetend dat dual Xeon +/- 20 a 22 score geeft, om maar ideetje te geven.
Waarschuw beheerder
Mijn pakketje van Azerty is aangekomen, Noctua CPU cooler (air) voor me twede bak. Volgende week mijn CPU aanschaffen.
Waarschuw beheerder
Denk zo'n Bulldozer, maar kweet nog ni de welke, ...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daffy Fuck op zondag 20 november 2011 om 01:32:
Denk zo'n Bulldozer, maar kweet nog ni de welke, ...

Echt waar?ben al 3 dagen aan het zoeken voor een intelmob voor een kameraad die gaat dinsdag trouwen en ben er nog niet uit
laatste aanpassing