Partyflock

Forumonderwerp · 1113716

Waarschuw beheerder
-4
(permanent verbannen)
ING Nederland zet de pensioenen op de nullijn. De bank en verzekeraar zegt dat de pensioenen bevroren worden vanwege aangescherpte kapitaaleisen, de blijvende onzekerheid op de financiële markten en omdat de staatssteun moet worden terugbetaald.

ING sluit niet uit dat de pensioenen de komende jaren vaker minder zullen stijgen.

Donderdag werd bekend dat de bestuurstop van ING bijna de maximale bonus krijgt vanwege de goede prestaties van de bank en verzekeraar. Bestuursvoorziter Jan Hommen ontvangt een bonus van 1,25 miljoen euro.
Niet handig

Deze beloning valt binnen de afspraken die zijn gemaakt na de financiële crisis. Toch vindt vakbond FNV Bondgenoten het niet handig.

ING kreeg klappen tijdens de financiële crisis. Met tien miljard euro hield de overheid het concern begin 2008 overeind. De helft daarvan is inmiddels terugbetaald.

Het pensioenfonds van ING, de Vereniging Senioren ING en de vakcentrale FNV zijn procedures begonnen tegen het bevriezen van de pensioenen.

http://nos.nl/artikel/226806-ing-bevriest-pensioenen-personeel.html

Zonder vorm van proces tegen de muur zetten en doodschieten, die kleptocratische vampierhonden :loser:

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Het zou al een stuk helpen als er werd verteld, in grote lijnen, WAT die meneer dan zo goed heeft gedaan.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 maart 2011 om 15:50:
WAT die meneer dan zo goed heeft gedaan.

Anyhow, de bank kort de pensioenen met een bedrag dat fors lager is dan hun nettowinst. Je hoeft geen bedrijfskunde te hebben gestudeerd om te snappen dat dat niet fris is, toch?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 maart 2011 om 15:46:
ING Nederland zet de pensioenen op de nullijn. De bank en verzekeraar zegt dat de pensioenen bevroren worden vanwege aangescherpte kapitaaleisen, de blijvende onzekerheid op de financiële markten en omdat de staatssteun moet worden terugbetaald.

Donderdag werd bekend dat de bestuurstop van ING bijna de maximale bonus krijgt vanwege de goede prestaties van de bank en verzekeraar. Bestuursvoorziter Jan Hommen ontvangt een bonus van 1,25 miljoen euro.

:vaag:

ING kreeg klappen tijdens de financiële crisis. Met tien miljard euro hield de overheid het concern begin 2008 overeind

de bestuurstop van ING bijna de maximale bonus krijgt vanwege de goede prestaties

:vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
Hoop dat iedereen die daar een rekening heeft die meteen opzegt. Zou ik iig wel hebben gedaan. (N)
Waarschuw beheerder
Zonder vorm van proces tegen de muur zetten en doodschieten, die kleptocratische vampierhonden :loser:

goedemogguh :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 maart 2011 om 15:56:
Anyhow, de bank kort de pensioenen met een bedrag dat fors lager is dan hun nettowinst. Je hoeft geen bedrijfskunde te hebben gestudeerd om te snappen dat dat niet fris is, toch?

iedereen die rek heeft bij ing alles opnemen :banana:
hoe kun je in vredesnaam een bonus krijgen voor iets waar je eigenlijk niet eens recht op hebt :rot: mn baas ziet me aankomen dat ik de boel eerst om zeep help vervolgens iets kleins terug doe wat goed is en dat ik daarvoor een bonus krijg wat gelijk staat aan een jaar salaris :rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Waarom rekening opzeggen dikkop de Jager heeft die regel zelf ingesteld, bonussen mogen nog maar 100% van het jaar salaris zijn.
Ze hebben respectievelijke 92 en 81% gekregen ik zie het probleem niet. Roep dan dik kop de Jager op het matje ipv dat je hun op de vingers tikt.

Tevens hebben ze er wel voor gezorgd dat ING weer positieve cijfers laat zien in tegenstelling tot ABN waar euro onderwaardeerdert Zalmfilet met de scepter zwaait. Daar worden dan ook geen bonussen uigedeeld.

hoe ik aan deze info kom z24 =)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van B-Flock :bounce: op zaterdag 19 maart 2011 om 16:15:
Hoop dat iedereen die daar een rekening heeft die meteen opzegt. Zou ik iig wel hebben gedaan.

Zou iig wel eerlijk zijn. Blijft echter problematisch dat dat automatisch betekent dat de bank het vertrouwen kwijt raakt en dus om zal vallen en er wederom tientallen miljarden in damp op zullen gaan.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Jaapieee op zaterdag 19 maart 2011 om 16:20:
Roep dan dik kop de Jager op het matje ipv dat je hun op de vingers tikt

Nou, de minister heeft afspraken gemaakt maar waarom moeten die debielen het randje van die afspraken opzoeken terwijl de gewone werknemers, degenen die het geld voor de top hebben verdiend, niet hun pensioen zeker zijn?
Waarschuw beheerder
Roep dan dik kop de Jager op het matje ipv dat je hun op de vingers tikt.

de jager net zo maar die gasten zijn net zo schuldig want als ze een beetje gevoel in hun flikker hebben zeggen ze nee (Y) stakkers hebben meer geld op hun rek staan dan dat ik haren heb ( en ik heb er nogal wat) en nu worden dus de pensioenen voor werknemers bevroren omdat er geld terug betaald moet worden aan de staat :rot: als ik zo`n werknemer was was ik echt wel f gaan praten met die directie buiten werktijd :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 maart 2011 om 16:22:
Nou, de minister heeft afspraken gemaakt maar waarom moeten die debielen het randje van die afspraken opzoeken terwijl de gewone werknemers, degenen die het geld voor de top hebben verdiend, niet hun pensioen zeker zijn?

:respect: idd!
Waarschuw beheerder
Hoop dat iedereen die daar een rekening heeft die meteen opzegt. Zou ik iig wel hebben gedaan.

ben ik idd met je eens, maar waar moet je dan weer heen met je geld? die banken zijn denk ik allemaal hetzelfde uiteindelijk.
eigenlijk vertrouw ik me geld bij geen één bank meer en de oude sok is toch ook niet de oplossing :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van juzmee op zaterdag 19 maart 2011 om 16:27:
die banken zijn denk ik allemaal hetzelfde uiteindelijk.

Rabobank als cooperatieve bank met leden, is per definitie een slag minder erg dan een bank die als vorm voor de NV met vrij verhandelbare aandelen heeft gekozen.

Bij een cooperatieve bank heb je als rekeninghouder (lid van een vereniging) inspraak, bij de ING hebben alleen aandeelhouders inspraak.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van juzmee op zaterdag 19 maart 2011 om 16:27:
ben ik idd met je eens, maar waar moet je dan weer heen met je geld? die banken zijn denk ik allemaal hetzelfde uiteindelijk.
eigenlijk vertrouw ik me geld bij geen één bank meer en de oude sok is toch ook niet de oplossing :lol:

rabobank :banana:
Waarschuw beheerder
Hoop dat iedereen die daar een rekening heeft die meteen opzegt. Zou ik iig wel hebben gedaan. (N)

ik heb dr een daar 8)

maar opzeggen, elders aanvragen, overal mn nieuwe rekeningnummer doorgeven etc etc

iets met ben ik te lui voor :$
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 maart 2011 om 16:22:

wat loop je te huilen man ? Daar zijn de randjes toch voor om ze op te zoeken of om ze zelfs te teasen heb jij dat nooit gedaan ? met afspraken om er toch over heen te gaan of dicht bij te komen ?
Uitspraak van SJEEP op zaterdag 19 maart 2011 om 16:24:
de jager net zo maar die gasten zijn net zo schuldig want als ze een beetje gevoel in hun flikker hebben zeggen ze nee (Y) stakkers hebben meer geld op hun rek staan dan dat ik haren heb ( en ik heb er nogal wat) en nu worden dus de pensioenen voor werknemers bevroren omdat er geld terug betaald moet worden aan de staat :rot: als ik zo`n werknemer was was ik echt wel f gaan praten met die directie buiten werktijd :D

Dat kan je niet met elkaar afwegen, je vergeet 1 ding dat je in een kapitalistische wereld leeft en dat nu eenmaal alles draait om geld geld geld zelfs je pis is al geld waard tegenwoordig. En ja het is kut dat die pensioenen bevroren worden voor in jullie ogen gezien het uit kunnen geven van bonussen aan de top. Neem als voorbeeld Goldmansachs eens zo uit mijn hoofd hebben ze in 2010 aan 23miljard aan bonussen uitgedeeld, terwijl ze in 2008 zowat omvielen tegelijkertijd met Lehman, waarom begin je daar niet over ? Die bank staat misschien nog wel dichterbij dan ING.

En als je je zorgen maakt over je hypotheek stap je toch in graan :) ?
Waarschuw beheerder
ik zie het probleem niet.

maatschappelijke verantwoordelijkheid of jezelf in de spiegel aan kunnen kijken s'morgens?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Jaapieee op zaterdag 19 maart 2011 om 16:35:
Daar zijn de randjes toch voor om ze op te zoeken of om ze zelfs te teasen heb jij dat nooit gedaan ?

Nee. En al helemaal niet over de ruggen van mensen heen die mij in staat stellen om te doen wat ik doe.
je vergeet 1 ding dat je in een kapitalistische wereld leeft

Ik vergeet dat allerminst, integendeel. Verklaar kapitalisme met enige regelmaat de oorlog, en daarmee erken ik het bestaan ervan dus als een feit ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
eem als voorbeeld Goldmansachs eens zo uit mijn hoofd hebben ze in 2010 aan 23miljard aan bonussen uitgedeeld, terwijl ze in 2008 zowat omvielen tegelijkertijd met Lehman, waarom begin je daar niet over ? Die bank staat misschien nog wel dichterbij dan ING.

Dat is een buitenlandse bank en dat is het probleem van het betreffende land, de VS. Bovendien reageer ik gewoonweg op een nieuwsbericht dat me op valt en dat nu op de NOS-site staat.

Tot op zekere hoogte kan ik het leegzuigen van klanten en concurrenten nog begrijpen maar hoezo je eigen personeel laten bloeden en lekker volle gas doorgaan met jezelf te verrijken?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van vanalles op zaterdag 19 maart 2011 om 16:35:
maatschappelijke verantwoordelijkheid of jezelf in de spiegel aan kunnen kijken s'morgens?

Er wordt hier echt niet verder gekeken dat OH een bonus boehoe :')kijk ook eens naar wat ze gepresteerd hebben als nieuwe top ? Als jij of ik of wie dan ook een bedrijf van de afgrond toch weer in de groene cijfers kan heffen zou je er ook graag iets voor terug zien niet dan ?
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 maart 2011 om 16:38:
Nee. En al helemaal niet over de ruggen van mensen heen die mij in staat stellen om te doen wat ik doe.

Waarom begin je hier over lijken gaan, die bonussen staan los van de bevriezingen van het pensioen, voor bonussen is een apart potje ! Dat heeft er niets mee te maken dat ze over lijken gaan daar.
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 maart 2011 om 16:38:
Verklaar kapitalisme met enige regelmaat de oorlog

Geloof = Oorlog
Oorlog = geld machine
Geld machine = Kapitalisme

het geloof niet vergeten ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 maart 2011 om 16:39:
Dat is een buitenlandse bank en dat is het probleem van het betreffende land, de VS. Bovendien reageer ik gewoonweg op een nieuwsbericht dat me op valt en dat nu op de NOS-site staat.

Idd het is een buitenlandse bank maar wel een bank als die zou zijn omgevallen hier in nederland ook alles mee zou trekken met zijn val. Dat bedoel ik er mee te zeggen, Goldmansachs staat dichterbij dan je denkt, maar daar hoor je niemand over die bonussen...
Waarschuw beheerder
wat loop je te huilen man ? Daar zijn de randjes toch voor om ze op te zoeken of om ze zelfs te teasen heb jij dat nooit gedaan

komt op mij over als een stel kleine kinderen :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Jaapieee op zaterdag 19 maart 2011 om 16:44:
Geloof = Oorlog
Oorlog = geld machine
Geld machine = Kapitalisme

Kapitalisme KAN gelijk staan aan geldmachine.

Corporatisme (bedrijven in privebezit, maar wat de bedrijven moeten doen wordt centraal gepland) werkt ook. Zeker in een oorlogseconomie, de nazi's toonden aan dat je met central planning tegelijk de economie draaiende kan houden, miljoenen werk kan verschaffen, en ook de elite rijker kan maken doormiddel van corporatisme.

Ben geen fan van hun ideen maar het toont wel aan imo, dat bovenstaande uitspraken van jou een beetje te simpel gesteld zijn.
Waarschuw beheerder
En als je je zorgen maakt over je hypotheek stap je toch in graan :) ?

heb geen hypotheek dus maak me daar ook geen zorgen om :D
Uitspraak van Jaapieee op zaterdag 19 maart 2011 om 16:44:
Waarom begin je hier over lijken gaan, die bonussen staan los van de bevriezingen van het pensioen, voor bonussen is een apart potje ! Dat heeft er niets mee te maken dat ze over lijken gaan daar.

juist en dat potje heet het pensioen fonds
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SJEEP op zaterdag 19 maart 2011 om 17:11:
heb geen hypotheek dus maak me daar ook geen zorgen om :D

Bedoelde eigenlijk pensioen :P
Uitspraak van SJEEP op zaterdag 19 maart 2011 om 17:11:
juist en dat potje heet het pensioen fonds

proof ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jaapieee op zaterdag 19 maart 2011 om 17:28:
Bedoelde eigenlijk pensioen :P

:lol:
Uitspraak van Jaapieee op zaterdag 19 maart 2011 om 17:28:
proof ?

1 en 1 is keihard genaaid worden in dit geval zonder dat er geneukt word

Waarschuw beheerder
Wat is er zo vreemd aan? Het is volkomen terecht en gewoon legaal.

Als ze in het pensioenfonds hebben zitten kutstralen, hoeft dat toch niet door andere onderdelen van ING te worden gecompenseerd? Zullen de aandeelhouders mooi vinden, als de operationele winsten in een pensioengat worden gedumpt :lol: Is niet de bedoeling he.

Aflossen staatsschuld als de wiedeweerga, kunnen ze weer dividend gaan uitkeren.

Denk ook dat de huidige medewerkers liever een leuke bonus zien dan dat oud werknemers inflatiecorrectie krijgen :) Die oudwerknemers hebben allang de kans gehad hun zakken te vullen en de huidige werknemers hebben er hard voor moeten werken.

En die CEO is baas, beter ING weer vlottrekken ipv failliet laten gaan met veel ernstigere consequenties voor medewerkers en klanten 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 maart 2011 om 18:20:
Daarnaast is er niets terechts aan, vind je van wel dan daag ik je uit om 1 reden te noemen die niet met op feiten gebaseerde tegenwerpingen te bestrijden valt.

%) Ik weet dat je wel vaker moeite met begrijpend lezen hebt, maar volgens mij staan er al 4(!) redenen in mijn post...

1. het zomaar schuiven met winsten van het ene "potje" naar het andere "verliesgevende" potje, is niet super gebruikelijk. Dat je thuis als je knaken bijna op zijn je je volgende huurtje even opzij schuift naar je drugspotje, is in de grote mensen wereld minder gebruikelijk.

2. aandeelhouders bepalen, de bank is nog altijd van de aandeelhouders. Eerder aflossen staatssteun is vele malen belangrijker dan wat oudmedewerkers te pleasen.

3. de huidige werknemers hebben helemaal geen direct baat bij het indexeren van de uit te keren pensioenen (gaat gewoon over wat de pensionado's volgende maanden krijgen, ipv wat de huidige loonslaven over een x jaar krijgen. Dus de huidige medewerkers zien vast veel liever een bonus die direct nu naar hun gaat dan dat een zooitje ouwe sokken die ze niet eens kennen een 1.5% erbij krijgen per maand.

4. en die CEO heeft gewoon ING goed laten presteren. Wie dat lukt, verdient gewoon een extraatje, is moeilijk zat in deze wereld om banken goed te leiden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 maart 2011 om 18:20:
Vergeleken met dit tuig is Kadhafi Sinterklaas.

:')

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 maart 2011 om 18:34:
Ik weet dat je wel vaker moeite met begrijpend lezen hebt

Ben de Arnold Palmer van het begrijpend lezen.
1. het zomaar schuiven met winsten van het ene "potje" naar het andere "verliesgevende" potje, is niet super gebruikelijk.

Dat je thuis als je knaken bijna op zijn je je volgende huurtje even opzij schuift naar je drugspotje, is in de grote mensen wereld minder gebruikelijk.

Ik weet niet met welke spuitjunken jij om gaat maar dit slaat nergens op. Als jij geld spaart voor een nieuwe auto en ej wasmachine gaat stuk stel je de aanschaf van die nieuwe auto toch gewoon een maand uit en betaal je uit je spaargeld de reparatie danwel een nieuwe wasmachine. De metafoor waar jij mee aan komt zetten slaat sowieso al nergens op omdat je een situatie waarin daadwerkelijk geld tekort is, vergelijkt met 1tje waarin er geld genoeg is.

2. aandeelhouders bepalen, de bank is nog altijd van de aandeelhouders. Eerder aflossen staatssteun is vele malen belangrijker dan wat oudmedewerkers te pleasen.

Dit is niet eens een argumentatie maar een holle frase. 'het is zo omdat het zo is' is zowel het oudste als het slapste kutexcuus dat de mensheid ooit mee op de proppen kwam. Zo kan je pedofilie ook wel goed gaan praten, dat zit ook eenmaal in de mens ingebakken. Dat ga je toch niet serieus menen?
3. de huidige werknemers hebben helemaal geen direct baat bij het indexeren van de uit te keren pensioenen

Ow jawel hoor, als het gebruikelijk wordt om pensioenen te korten zullen op termijn de huidige werknemers er ook door getroffen worden. Dit soort shit kan en mag gewoon niet normaal worden. Daarnaast leiden die pensioenen tot een hogere koopkracht voor ouderen, en dan met name rijkere ouderen die al relatief veel geld uitgeven en dus vrij direct hun hogere koopkracht ook zullen inzetten op een manier die de economie in zijn geheel (dus ook de perspectieven van bankmedewerkers) verbetert. Ouderen hebben namelijk weinig reden om te sparen voor later, hebben vaak hun huis vrij, boeken veel dure vakanties, gaan op dagtochtjes met hun kleinkinderen etc. terwijl een werkend iemand extra inkomsten meestal uit geeft aan het aflossen van schulden.
die CEO heeft gewoon ING goed laten presteren

Correctie: hij heeft het laten LIJKEN dat ING goed presteerde dit jaar. Of dat ook zo is, kan je pas over enkele jaren vaststellen. Bonussen zijn ook om die reden kut, ze moedigen kortetermijndenken aan. En als de meetpunten voor iemands prestatie te beoordelen, eerder vallen dan de effecten van die prestatie, zijn ze als meetpunt totaal nutteloos.

VOlgens dezelfde redenatie kan je iemands temperatuur meten, hem even later met botulisme inspuiten en als ie kapot ligt te gaan zeggen van 'ja hij is gezond, kijk maar, hij had namelijk geen koorts!'

Ben benieuwd naar je overige onderbouwingen, en schroom vooral niet om ze wat moeilijker te maken :honger:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Jaapieee op zaterdag 19 maart 2011 om 18:40:
:')

Is gewoon retoriek, dingen met elkaar vergelijken om duidelijk te maken wat je ervan vindt. Ben er btw vrij zeker van dat Kadhafi jou en mij minder misdaan heeft dan dat de gemiddelde topbankier heeft gedaan.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 maart 2011 om 18:52:
Ben er btw vrij zeker van dat Kadhafi jou en mij minder misdaan heeft dan dat de gemiddelde topbankier heeft gedaan.

Zoiets kan je niet weerspiegelen op ons 2, wat Kadaffi doet is zijn eigen volk vermoorden net als Hitler deed in de laatste maanden / weken van zijn beleid. Dat is mensen vermoorden om niks, dat is niet met infected hypotheken grof geld willen verdienen, of 5miljard in iets stoppen waarvan 70% kans is dat het faalt maar als het niet faalt je wel 50miljard terug krijgt :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 maart 2011 om 18:45:
Ik weet niet met welke spuitjunken jij om gaat maar dit slaat nergens op.

Ik denk ik maak het voorbeeld even dicht naar jou levenstijl. Jij roept hier altijd dat je zo minimalistsich leeft en alleen maar behoefte hebt aan regelmatig wat drugs :aai:

Bovendien zeg ik er toch bij dat het in de grote mensen wereld (bedrijfsleven) juist niet zo gaat.

De metafoor waar jij mee aan komt zetten slaat sowieso al nergens op omdat je een situatie waarin daadwerkelijk geld tekort is, vergelijkt met 1tje waarin er geld genoeg is.

Er is geen geld teveel, er moet namelijk nog een gruwelijk bedrag aan de staat worden afgelost. Keuze lijkt gemaakt he, staatsschuld aflossen en bonus uitkeren. Dat jij het geen goede keuze vind, mag. Maar er is niks raars aan.

Dit is niet eens een argumentatie maar een holle frase. 'het is zo omdat het zo is' is zowel het oudste als het slapste kutexcuus dat de mensheid ooit mee op de proppen kwam. Zo kan je pedofilie ook wel goed gaan praten, dat zit ook eenmaal in de mens ingebakken. Dat ga je toch niet serieus menen?

Tja, dat de werkelijkheid niet past in jou verzonnen beeld van de werkelijkheid, maakt het nog niet minder een argument.
De aandeelhouder wil rendement zien op zijn aandeel. En dat doel wordt sneller bereikt door aflossing staatsschuld dan indexering pensioen. Dat jij dat niet eerlijk vind, is wederom jou probleem.

Ow jawel hoor, als het gebruikelijk wordt om pensioenen te korten zullen op termijn de huidige werknemers er ook door getroffen worden.

:gaap: Waar staat korten? Niet indexeren is wat anders dan korten. Ga eerst eens uitzoeken wat het precies inhoudt.
Dit soort shit kan en mag gewoon niet normaal worden.

Denken dat je met een beperkte inleg per maand de rest van je leven uit de wind wordt gehouden is een ingeslepen verwende arbeider gedachte.

Daarnaast leiden die pensioenen tot een hogere koopkracht voor ouderen, en dan met name rijkere ouderen die al relatief veel geld uitgeven en dus vrij direct hun hogere koopkracht ook zullen inzetten op een manier die de economie in zijn geheel (dus ook de perspectieven van bankmedewerkers) verbetert. Ouderen hebben namelijk weinig reden om te sparen voor later, hebben vaak hun huis vrij, etc.

:lol: over holle frasen gesproken...
Correctie: hij heeft het laten LIJKEN dat ING goed presteerde dit jaar. Of dat ook zo is, kan je pas over enkele jaren vaststellen. Bonussen zijn ook om die reden kut, ze moedigen kortetermijndenken aan. En als de meetpunten voor iemands prestatie te beoordelen, eerder vallen dan de effecten van die prestatie, zijn ze als meetpunt totaal nutteloos.

Heb je deels gelijk in. Maar er zijn een paar korte termijn indicatoren, en volgens die heeft hij gewoon gepresteerd. In jou redenatie kan je nooit meer iemand belonen, je weet pas vele jaren later het werkelijke en totaal effect, als het al toe te rekenen valt aan een bepaalde periode...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 maart 2011 om 19:07:
k denk ik maak het voorbeeld even dicht naar jou levenstijl. Jij roept hier altijd dat je zo minimalistsich leeft en alleen maar behoefte hebt aan regelmatig wat drugs

Ik roep wel eens dat ik zuinig leef ja. Maar ik heb nooit beweerd dat ik geld tekort heb. Omdat ik spaarzaam leef ben ik, zelfs met de 20 euro die ik op blow in een week meegeteld, elke keer klaar met me maand terwijl nog een stuk geld over is. HEb geen schulden of niks. Het enige dat ik ooit beweerd heb is dat ik geen gekke dingen met mijn geld doe en behalve elke 2 jaar een nieuwe PC, mijn aanschaf van consumptiegoederen tot een minimum beperk. Daarbij is het nogal laag om met zoiets aan te komen zetten. Bij mijn weten heb ik jou nooit persoonlijk aangevallen dus ben niet van dit soort opmerkingen gediend, die bezig je maar tegen iemand die jou vantevoren voor rotte vis uit maakte, niet tegen iemand die je niets heeft misdaan (y)

Er is geen geld teveel, er moet namelijk nog een gruwelijk bedrag aan de staat worden afgelost. Keuze lijkt gemaakt he,

De aflossing voor dat jaar is al betaald he, en meegewogen in de winst. BTW laat ze er maar lekker lang over doen, dan blijft de staat er een vinger in de pap houden en kan de belastingbetaler langer van rente profiteren.
Tja, dat de werkelijkheid niet past in jou verzonnen beeld van de werkelijkheid, maakt het nog niet minder een argument.

Een cirkelredenering past idd niet in mijn werkelijkheid. Zal het je sterker vertellen, een cirkelredenering past helemaal niet in DE werkelijkheid, daarom is het ook een schending van de wetten van de logica. Heeft niks met verzinnen te maken, de oude Grieken waren daar al achter. Goed, als jij 2500 jaar beschaving overboord wil zetten en tegelijkertijd de wetten van de logica herschrijven, ga je gang.

Waar staat korten?

Als het geld minder waard wordt, en je krijgt op papier hetzelfde bedrag, is dat in de realiteit een korting ja.
over holle frasen gesproken...

Dit is geen holle frase want de betreffende quote is een logisch correcte redenering. Die een boodschap bevat, en tevens het waarom achter deze boodschap. Met een holle frase bedoel ik een zin die feitelijk niks nieuws bevat in een discussie. Een drogreden bijvoorbeeld. Zoals de cirkelredenering waar je mee op de proppen kwam.
In jou redenatie kan je nooit meer iemand belonen, je weet pas vele jaren later het werkelijke en totaal effect, als het al toe te rekenen valt aan een bepaalde periode...

Jawel, alleen zou je die bonussen dan (vergelijkbaar met pensioenpremies) vast moeten zetten en op een afgesproken tijdstip inbaar maken, indien de inschatting over het 'goed presteren' juist blijkt te zijn.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Denken dat je met een beperkte inleg per maand de rest van je leven uit de wind wordt gehouden is een ingeslepen verwende arbeider gedachte.

Op die manier kan je wel een boek schrijven over oneigenlijke verworvenheden van de elite. Maar ik ben niet van plan om me hier tot jouw manier van discussievoeren, dus zonder het waarom van iets te benoemen, te verlagen.

Kom op, je kan beter dan dit (heb ik gezien in het PVV-topic).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

nope je hangt bepaalde doelen aan de bonus, worden die behaald, krijg je de bonus. zo gaat het nu eenmaal bij banken. De effecten van de prestatie kun jij helemaal niet beoordelen omdat je ze niet kent. Wellicht heeft hij ING moeten redden van direct faillissement?

De relatie met pensioen snap ik niet helemaal, staat totaal los van elkaar. daarnaast gaat de pensioenvoorziening de komende jaren aanzienlijk veranderen.
Waarschuw beheerder
Waarom rekening opzeggen dikkop de Jager heeft die regel zelf ingesteld, bonussen mogen nog maar 100% van het jaar salaris zijn.
Ze hebben respectievelijke 92 en 81% gekregen ik zie het probleem niet. Roep dan dik kop de Jager op het matje ipv dat je hun op de vingers tikt.

Tevens hebben ze er wel voor gezorgd dat ING weer positieve cijfers laat zien in tegenstelling tot ABN waar euro onderwaardeerdert Zalmfilet met de scepter zwaait. Daar worden dan ook geen bonussen uigedeeld.

hoe ik aan deze info kom z24 =)

Daar worden ze voor betaald middels een salaris boven een miljoen Euro, pannenlap!

99,9% van de medewerkers wordt gekort op hun pensioen omdat er te weinig geld is, maar de mensen die meer dan een miljoen op jaarbasis verdienen krijgen dat verdubbeld omdat er goed gepresteerd is? Voor de muur met al die hoge heren in het bankwezen.

Waarschuw beheerder
Bestuursvoorziter Jan Hommen ontvangt een bonus van 1,25 miljoen euro.

terecht.

Zonder vorm van proces tegen de muur zetten en doodschieten, die kleptocratische vampierhonde

ach jij gunt een ander gewoon niets, die man doet gewoon zijn best.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 maart 2011 om 19:39:
Ik roep

Tja. Ook al staat elke zin die je in deze toppa hebt getikt vol met bullshit, het volk en de politiek geeft je gelijk 8) En het volk heeft altijd gelijk tok? PVV en SP weer lekker samen schreeuwen om de klagende arbeider tevreden te stellen.

Verstandig van die ING bobo om het terug te draaien, van de publieke opinie win je het toch nooit. Populistische tendentieuze berichtgeving (zoals openingspost) is 100x dodelijker voor een bedrijf dan slecht management 8)

Wel humor, zo'n onuitvoerbare motie wat gewoon door de kamer wordt getrokken. Politiek is diep gezonken, bang voor een paar miljoen tokkies 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
oud nieuws. Al ingetrokken.

Vindt de Jager wel ok, heeft ook bonussen ABN halt toe geroepen. Terecht, is een staatsbank nu.
Waarschuw beheerder
Niet vreemd dat deze discussie weer op gang komt.

Maar schuld hebben die klaplopers op het binnenhof die de deur weer op een keer hebben laten staan.

:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op donderdag 24 maart 2011 om 12:26:
Vindt de Jager wel ok

De Jager is net zo'n vol gevreten vetzak die onder een hoedje speelt met de banken.
Die van het CDA zijn al helemaal niet te vertrouwen.

:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 maart 2011 om 19:46:
discussievoeren

moet je gewoon op verjaardagen blijven doen

hier heeft t geen nut (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 maart 2011 om 19:46:
Op die manier kan je wel een boek schrijven over oneigenlijke verworvenheden van de elite. Maar ik ben niet van plan om me hier tot jouw manier van discussievoeren, dus zonder het waarom van iets te benoemen, te verlagen.

Kom op, je kan beter dan dit (heb ik gezien in het PVV-topic).

:facepalm:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op donderdag 24 maart 2011 om 12:47:
De Jager is net zo'n vol gevreten vetzak die onder een hoedje speelt met de banken.
Die van het CDA zijn al helemaal niet te vertrouwen.

het is toch wat met je,

overal van die paranoia reacties.
Waarschuw beheerder
donateur

heeft ook bonussen ABN halt toe geroepen. Terecht, is een staatsbank nu.

De Jager :')
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
oud nieuws. Al ingetrokken.

Alleen die bonus van die topman, de rest gaat gewoon door, gaat over miljoenen :/